Ik ga depressiever denken in de herfst en winter. Ik ben dan niet depressief maar ik kom meer tot inkeer en tot mezelf. Ik word gesloten meer. Ik ga in mezelf keren, ik kom meer in contact met mezelf. Ik ben minder uitbundig ook. Minder extrovert en meer in mezelf gekeerd zoals ik al zei. Volgens mij zijn wij verschillend aan elkaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:58 schreef Metro2005 het volgende:
met herfst sterft de natuur ook vind ik. Maar vind het grijze en depressieve zeker wel zijn charmes hebben. In de herfst en in de winter vind ik het heerlijk om buiten te lopen, na te denken over zaken en voel me op spiritueel gebied ook meer 'open' dan bv in de zomer.
Inderdaad heeft ieder seizoen wat. En het is ook okey om een feest te vieren voor ieder seizoen. Ik bedoel, de herfst is niet slecht. Voor mij is het ideaal om tot rust te komen. Maar ik merk wel dat ik meer moeite moet doen om positief te blijven. Wie weet is dat een les om nog beter in mijn vel te komen. Het leven hoeft niet vanzelf te gaan. Waarom zou het vanzelf moeten gaan? Wel jammer dat ze in Nederland geen feest vieren als de herfst begint. Thema feesten dus ook. Je hebt dan wel de october-feesten maar dat is meer om het zuipen. Soms mis ik de diepgang wel eens. Stil staan bij veranderingen in de natuur.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:03 schreef Ashavan het volgende:
Verscheidene paganistische stromingen vieren niet voor niets verscheidene seizoensfeesten.
Bij de Lente komt vruchtbeurheid en hoop naar voren. Men kan dingen in beweging zetten, planten die later geoogst kunnen worden.
Zomer is vrolijkheid, feest, levendigheid etc
Herfst is sterven 1 van de eigenschappen met nog wat andere die ik vergeten ben
winter is moment van innerlijke reflectie en voorbereidingen om het nieuwe.
Vind het donkere grijze wel wat hebben. Voel me er prettiger bij dan de zomer.
Halloquote:
Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijnquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
alles helemaal goed hierquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hallo
Alles okey?
Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
Kun je zelf weinig aandoen. Je gedachtes nemen dan een loopje met je. Je gedachtes bepalen jou denken op dat moment volgens mij. Ik weet er alles vanaf. Ik heb er altijd last van gehad. Maar ik probeer steeds meer invloed te krijgen op mijn eigen denken. Zodat mijn denken van mij is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijn![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:38 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
alles helemaal goed hier![]()
Ja, heerlijk, het begin van de herfst vind ik altijd wel prettig![]()
Alles ruikt dan zo lekker buiten, en dan wordt het weer tijd voor veel kaarsjes en thee en lekker gezellig kneuteren binnen![]()
quote:Het Paganisme ziet de mens en de seizoenen als deel van één geheel. Werkelijke gezondheid voor onszelf en de wereld waarin we leven kan slechts bereikt worden wanneer we onze relatie met de natuur begrijpen. De verspilling van grondstoffen, het vernielen van regenwouden en de exploitatie van de natuurlijke rijkdom van de Aarde zijn evenzovele uitdrukkingen van een zieke maatschappij.
In hun jaarfeesten beleven Paganisten hun diepe invoelen van het menselijk leven als deel van de cycli der natuur. Ze zijn blij met dit inzicht, en proberen daar steeds meer deel van uit te gaan maken.
http://www.nl.paganfederation.org/index.htmquote:Herfst-equinox - 21 September (ook wel Mabon)
Opnieuw zijn dag en nacht in evenwicht, maar de schaduwen zullen winnen. Het donkere gezicht van de Godin en de God toont zich, en het is tijd ons op te maken voor de komende winter.
Samhain - 31 October
Het Wiel draait verder naar Samhain, het feest van de dood, waarin we de Goden in hun meest ontzagwekkende vorm kunnen tegenkomen. Het is geen tijd van vrees, maar een tijd om de levenskrachten (waar de dood deel van uitmaakt) beter te leren kennen als onderdeel van een heillige cyclus
Moest even zoeken via google naar een passend plaatjequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
Wauw mooie plaat in de OP dromenvanger![]()
wisseling van de seizoenen heeft iets magisch inderdaad. Vind het prachtig om elk jaar weer te zien
Halloquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:53 schreef vamperotica het volgende:
keb jullie weer gevonden!
Inderdaad de relatie tussen mens en natuur. De mens is onderdeel van de natuur, maar ondertussen maakt de mens de natuur kapot. De mens komt ook vaker over alsof ze boven de natuur staat. In ieder geval alsof ze zomaar alles mag doen met de natuur. En soms maakt de natuur de mens kapot door aardbevingen. Misschien is dat wel een signaal. Wilde bijna zeggen een wraak-actie maar zover zal het wel niet gaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:57 schreef Ashavan het volgende:
[..]
[..]
http://www.nl.paganfederation.org/index.htm
Wowwwwwquote:
Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Over baas even. Macht zonder onderdanen inderdaad. Bij macht heb je altijd onderdanen. Een situatie waar geen macht heerst? Is dat uberhaupt mogelijk? Als alle mensen het voor het zeggen hebben, dat is toch onmogelijk of niet? Als iedereen het voor het zeggen heeft, dan loopt het door elkaar heen ook. Er is misschien altijd een select groepje mensen nodig die het voor het zeggen heeft. Om de orde te handhaven misschien wel.
Ook eigen verantwoordelijkheid nemen is dan toch van belang. Veel mensen hebben het nog nodig dat ze geleid worden door een macht-hebbende. Misbruik van vrijheid heb je, net zoals je misbruik van macht hebt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:29 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.
Op dat stukje reageer ik met deze link.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar het zit dus technisch in elkaar allemaal. Het is niet eens zweverig te noemen. Er zijn volgens mij bepaalde waardes die vrijheid in het besef doen tegenhouden. Of het nu een plus waarde en min waarde is dat weet ik niet zeker.
Dus het is een gestage groei of niet? Niet in een keer boem paff knal de wereld staat op de kop. Altijd is er toch gestage groei geweest?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:06 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Op dat stukje reageer ik met deze link.
Wat ik van 2012 vind? Er zal op kosmische wijze een nieuwe cyclus beginnen. De standen van planeten en dergelijke zullen inderdaad effect op ons hebben. Deze effecten zullen niet zo drastisch zijn dat er opeens hele barrieres in de mens afgebroken worden, 12 strengen DNA geactiveerd en weet ik veel wat. De mens is tevens een gewoonte dier en als er teveel veranderingen tegelijk plaatsvinden gaan ze er aan onder door.
De Maya's en Azteken waar de oorspronkelijke kalender van afstamt bedoelde er geheel andere zaken mee dan dat de New-Age stroming het voor gebruikt. New-Age maakt meer kapot dan je lief is zeg ik dan maar. Die gasten snappen er geen zak van en grabbelen maar wat bij elkaar van allerlei geloven om zo hun "eigen" incompleet en gebastardiseerd systeem te vormen.
Dus laat die gasten maar lekker jammeren en teleurgesteld raken op 2012. Dan houdt ik me wel bezig met wat er werkelijk speelt. Alles wat qua groei en ontwikkeling plaatsvindt is niets meer dan evolutie en dat gaat echt niet veranderingen doorvoeren van de ene dag op de andere. En het geneuzel dat het al sinds 1980 in begin is gezet en nu in het laatste stadium zit is ook pure onzin als je er verder op in gaat. Wel verwacht ik dat het evolutie proces versnelt wordt op het moment dat de nieuwe kosmische cyclus in gaat, maar das niet alleen van effect op de aarde.
Tja ik hoopte eigenlijk dat iemand van hier het wist wat het betekende. Mijn paint tekening is iets anders dan het origineel. In het origineel loopt de bovenkant wat ronder. Als een gothisch raam. Ik kan even proberen hem te hertekenen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie structurenBericht is dus gericht op die tekening van metro.
Leg eens uit wat de structuren betekenen, nee, ik probeer straks eens te zeggen wat ik zie erin. Ik kijk graag naar structuren. Heb ook een boek uit de bibliotheek dat gaat over orde in chaos. Op de voorkant staat ook zo'n soort tekening. Orde in chaos. Best interessant.
Zonder orde geen chaos, en zonder chaos geen orde. Ook die 2 kunnen niet zonder elkaar. Orde kun je alleen scheppen uit de chaos. En chaos bestaat alleen als er orde is.
En volgens mij zal er altijd chaos zijn. Een leven zonder chaos is geen leven
Vroeg sterven, tja ik weet niet. Ik heb al heel lang het idee dat ik niet ouder dan 70 wordt als ik dat al haal. Ik heb niet het idee dat ik vreselijk oud sterf.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:16 schreef Dromenvanger het volgende:
Metro, Korea ook. Korea met hun kern-wapens. Zoiets kan altijd uit de hand lopen. Maar nogmaals, ik geloof in een goed einde. Mij kun je veel vertellen, maar ik geloof dat ik niet vroegtijdig dood ga
Ik zie mezelf niet vroegtijdig sterven dus. In geen mogelijkheid zie ik mezelf vroegtijdig sterven. Ik zie mezelf oud sterven, een natuurlijke dood zie ik mezelf aan doodgaan, ik zie mezelf versleten dood gaan, als mijn lichaam niet meer kan, dan ga ik dood, als ik uitgeleefd ben, ik heb nog een 2e jeugd te beleven dus, ik heb nog veel te zien van de wereld ook.
Die gekke koreanen moeten ze maar snel aanpakken. Die mogen mijn levensgeluk dus echt niet gaan verpesten. Waar denken ze het recht vandaan te halen ook![]()
Het beste zou zijn als die koreanen zelf bewust worden van hun gedrag. Dus dat ze niet hoeven worden aangepakt door andere landen, ze zullen zelf wakker moeten worden en bewust moeten worden van hun foute instelling.
De kleine circels overlappen de grote circel. De circels lopen over elkaar heen dus. Wie weet heeft dat een betekenis. De circel staat voor geslotenheid. Misschien heeft dat voor jou een speciale betekenis. Jij staat voor de grote circel, en in je leven kom je andere mensen tegen met een circel om zich heen. Of situaties waar er geslotenheid heerst, iedere situatie speelt zich af binnen een bepaalde omgeving of domein. In winkels, op straat, in je auto en zelfs op vakantie. Overal ben je actief binnen een circel. Ik bedoel, binnen een bepaalde omgeving waar je doet handelen dus ook. Ooit een boek over emotionele intelligentie geleend, en dat ging ook over de circel, oftewel je domein waar je altijd actief in bent. En in sociale interactie komen 2 verschillende domeinen met elkaar in contact. En dan is het aan jou de keuze hoe intiem je wilt worden en hoeveel afstand je wilt nemen. Wil je overzicht houden dan neem je vanzelf meer afstand tot de ander. Die grote circel staat voor jou, omdat jij in het middelpunt staat. Die grote circel is jou hele besef en jou hele denken en alles wat jij met je meedraagt, die kleine circels die maak jij vanzelf niet helemaal mee, mensen die jij tegenkomt die zie je wel en hoor je wel, maar je zult nooit het besef en bewustzijn ervaren van die mensen, vanzelf zijn die circels kleiner te noemen. Het overlappen van de kleine circel met de grote circel staat voor interactie dus. Niet alleen interactie tussen jou en mensen maar interactie met alles.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tja ik hoopte eigenlijk dat iemand van hier het wist wat het betekende. Mijn paint tekening is iets anders dan het origineel. In het origineel loopt de bovenkant wat ronder. Als een gothisch raam. Ik kan even proberen hem te hertekenen.
[afbeelding]
Tis niet helemaal 100% een kopie maar lijkt er wel meer op.
Ik zie er een pyramide, een zon en rondjes in, alhhoewel het ook weer wat weg heeft van een keltisch teken (op papier dan, komt niet echt over in paint) en wat van een glas in lood raam van een kerk ofzo.
Ik heb vaak het idee dat ik een eeuwig leven ga krijgen, ik weet niet waarom. Maar ik heb vaak het idee dat ik eeuwig zal levenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vroeg sterven, tja ik weet niet. Ik heb al heel lang het idee dat ik niet ouder dan 70 wordt als ik dat al haal. Ik heb niet het idee dat ik vreselijk oud sterf.
Korea is een achterlijk land trouwens, beetje provoceren. Waar is dat nou voor nodig
Ik heb geen idee hoe ik daaraan kom. Het getal 70 is iets wat regelmatig terugkomt bij mij.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik heb vaak het idee dat ik een eeuwig leven ga krijgen, ik weet niet waarom. Maar ik heb vaak het idee dat ik eeuwig zal leven
Dat ik straks weet hoe ik aanpassingen kan doorvoeren in mijn lichaam denk ik wel eens. Dat ik het ouderdoms-traject kan stoppen of aanzetten.
Dat ik straks de knop van het ouder worden kan uitschakelen. En ben ik het eeuwige leven beu, dan zet ik de knop van het ouder worden weer aan
Maar ik geloof niet dat ik vroegtijdig zal sterven.
Hoe kom jij aan het idee dat je vroegtijdig sterft of niet 100 wordt?
Ik zie mezelf echt vaker op 150 jarige leeftijd de polka dansen als het ware
Misschien win je op 70 jarige leeftijd de lotto welquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ik daaraan kom. Het getal 70 is iets wat regelmatig terugkomt bij mij.
Ik hoef ook geen 150 te worden.waarom zou ik dat willen. Iedereen die je kent is dan dood en je hebt niks meer te zoeken hier op die leeftijd. Wel geloof ik dat je ziel lang blijft bestaan (misschien wel voor altijd) dus dat je na je dood doorleeft, maar dan zonder je stoffelijke lichaam.
gaat het een keer ergens over lees je het nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:52 schreef vamperotica het volgende:
Ik lees ook evne niet mee!
Gelijk hele lappen tekst om bij te lezen!!
Als ik naar mijn ouders kijk, word ik niet oud... Als ik naar mn kids kijk wel!
Flink pasta etenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef Metro2005 het volgende:
Ik weeg nog geen 70kgdus er mag sowieso wel wat bij
![]()
Dat had ik nou ook...........15 jaar geldenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:25 schreef Metro2005 het volgende:
knoflookieuw
Nee eet geen toast bij spagetti. Ik heb ook gewoon geen aanleg om dik te worden. Al vreet ik al de chipszakken van de supermarkt op, plunder ik elke dag de mcdonalds dan mag ik blij zijn als er 1 kilo bijkomtach tis ook wel makkelijk, je hoeft niet op je gewicht te letten
Hoe is dat bij jou veranderd? Doordat je kinderen kreeg? Of haalt het lichaam de schade in naar verloop van tijd?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:29 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dat had ik nou ook...........15 jaar gelden![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat is waar, je kunt je stijf wreten en nog steeds kom je niet bij, veel mensen zijn daartoe in staat. Veel mensen zouden daar een moord voor doen ook.
Zelf ben ik geen grote eter, ik zit snel vol. Ik kan dus ook niet onbeperkt door eten want dan ga ik over mijn nek. Sommige mensen krijgen een Chinese rijst-tafel op voor 6 personen in hun eentje. En dan vraag ik me soms af hoe groot die maag wel niet is. Zeker als je ziet dat zulke mensen niet eens zwaar-lijvig zijn.
Wie weet verteerd het eten wel meteen bij zulke mensen. Een mega snelle spijsvertering
Ik vind knoflook best lekker, alleen de opstoten daarna mogen ze achterwege laten. Ik krijg soms een soort hik van knoflook. Dan moet ik boeren steeds. Maar het houdt wel vampieren op afstand zegt mijn broer altijd.
En tijdens het uitgaan heb je een zee van ruimte om je heen
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:36 schreef Ashavan het volgende:
Denk een combinatie van beiden. Na 30 jaar gaat je lichaam flink "hamsteren"
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:39 schreef sararaats het volgende:
hello
m'n break zit erop. ik voel me fit genoeg om weer in volle vaart mee te draaien
heb eerst m'n moeder een duwtje gegeven omdat ze lag te snurken
quote:Mr Merlin,
It really shows what a solid back ground in occult knowledge and teaching you have in what you say. I can tell that you had a teacher as what you are saying is only taught by word of mouth and not written down. I doubt that very many on this forum have ever heard of what you are talking about.
The legend of the chosen nine. The legend is "That which is new came from that which is old and that which is old shall come from that which is new." There can not be light with out darkness, There can not be heat without cold, There can not be white without black, There can not be a north magnetic pole with out a south magnetic pole, There can not be a positively charged electron without a negativly charged neutron, There can not be order with out chaos, There can not be ying without yang, There can not be good without evil, There can not be a good god without a bad god. These are not oppisites. They are two extremes of the exact same thing. THIS WORLD WAS CREATED THAT TELLS YOU THAT THIS WORLD WILL BE DESTROYED!
The legend is Enki <God> knew this. After the great battle god made the Earth. Then he took the blood of the evil god Kingu and mixed it with clay and his own breath. So that man was made equal of evil and good and should have free choice like the Jinn. The blood of the evil gods would run in mans viens. But the breath and spirit of the good god would run in mans viens as well. SO the fate of the earth and the gods of order themselves was put into the hands of man. So that the sacred circle of Karma could be broken and this world not be destroyed.
The chosen nine were made with nine parts of the creator gods magick power. 3 plus 3 plus 3 is nine. 3 times 3 is nine. Nine is the perfect number of man. 10 is the perfect number of god. <Numerology> The chosen nine would live countless lives. They might be good or evil in those various lives. The magnetic pull of the choisen nine will make them come into like spirit. Eventually all would become either good or evil. And when the nine become 1 the tenth shall be sumoned! 9+1=10 <god> If the nine are evil Kutulu shall awaken from his sleep with a great tidal wave and the ancient ones shall rise and destroy the elder gods. If the nine are good the creator god of man Enki <god has many names> will come into the flesh and this world will become one with heaven.
Rest assured that the nine are alive and well and the nine are beginning to realize their purpose of being. Enki was wise. One soul called Adappa he made from a god. The god was made a man. That soul will never succumb to temptation. So good shall be victorius in the final battle.
Where did you hear of this and what were you told?
Toevalligquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:06 schreef vamperotica het volgende:
Mogguh....
Ik ga voor de (borstvoeding)thee...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:08 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Toevallig
We posten bijna gelijktijdig op deze vroege morgen
Goede morgen
Kopje koffie![]()
Of kopje thee
Ik neem me een vers bakkie koffie nu![]()
Dat heb ik niet in de aanbiedingquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik ga voor de (borstvoeding)thee...
Echt lekker is t ook nie....quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:24 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat heb ik niet in de aanbieding
BorstvoedingstheeEerst keer dat ik daarvan hoor nu
Ik ga zo ff lopen met de hond, eerst ff nadorst wegwerken met water en dan even een frisse wandeling maken.
Dan ga je met je monstertjes wandelenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 08:32 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Echt lekker is t ook nie....
heerlijk nu een stuk wandelen met de hond....
Keb alleen geen hond...
Da's handig... dat voor en achteruit spoelen!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:04 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dan ga je met je monstertjes wandelen
Ben terug van het lopen. Meteen even geschoren en nieuwe koffie gezet
Mensen waren aan het verhuizen en dan wil ik meteen weten waar ze gaan wonen. Dan vraag ik dat dus ook. "Enne, zijn jullie aan het verhuizen??? Waar gaan jullie wonen"
Ben niet nieuwsgierig![]()
Nu hang ik vast
Alert alert alert alert. Dromenvanger hangt vast. Red alert Red alert.
Even opnieuw. Zoef zoef, rewind, rewind.
Zoemmmm.
En weer beginnen. Even 10 minuten terug gespoeld. Als dit niet werkt spoel ik vooruit
Yep, maar ik moet dat nog beter installeren. Ik wil dat echt voor elkaar krijgen dus.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 09:07 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Da's handig... dat voor en achteruit spoelen!
Hoe komt datquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:03 schreef vamperotica het volgende:
Ben er stil van..
Nee heerlijk! zeker zo in het begin... Een heerlijke koude ochtend, mist op de velden, rillingetjes langs je rug...quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Goede morgen
Ik wilde net thee gaan zetten
Geen zwangerschapsthee maar evening breeze. Even tot rust komen.
Ik ben soms een snel-trein.
Tis verdomde koud buitenIk heb een hekel aan kou. Maar dat probleem zal vast en zeker worden opgelost.
Eeuwig kamer-temperaturen![]()
De verwarming in het klimaat, constant op 20 graden. En dan in de bergen alsnog sneeuw. Maar dat komt omdat de bergen hoger liggen.
Wat is er zo fijn aan kou vraag ik me soms af.quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:22 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Nee heerlijk! zeker zo in het begin... Een heerlijke koude ochtend, mist op de velden, rillingetjes langs je rug...
Tis echt pokke weer inderdaad. Geen weer om eens lekker de deur uit te gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:24 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Jemig wat straalt alles herfst uit he buiten?
Zelfs de hond loopt mijn zijn oren plat buiten.
En het waait nog niet eens hard.
Ik vind de kleuren buiten fantastisch in de herfst.quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Tis echt pokke weer inderdaad. Geen weer om eens lekker de deur uit te gaan.
Ook voor de horeca zijn het mindere tijden. Mensen die niet meer op het terras gaan zitten.
Welk mens zit niet graag buiten op het terras?
Daarom snap ik de mensen niet die zo in de wolken zijn van herfst en winter.
Welke landen komt geen herfst en winter in voor? Zo'n land wil ik dus in wonen
Gran Canaria heeft geen herfst en winter volgens mij. Maar zo heb je veel meer landen die dat niet hebben.
Volgens mij is Nederland niet mijn land op het gebied van het klimaat.
Okeyquote:Op zondag 8 oktober 2006 08:37 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind de kleuren buiten fantastisch in de herfst.
En hoe het ruikt als je buiten in het bos loopt, lekker de kinderen op laarsen met dikke jas en een rode neus en rode wangen.
En dan thuis samen aan een lekker kopje warme chocolademelk.
Ik knutsel en bak veel met de kinderen in de herfst en winter.
En de winter.... heerlijk als het sneeuwt.
Kou in de liefde, of een koude douche bedoel ik ook niet....quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wat is er zo fijn aan kou vraag ik me soms af.
Kou. Warmte is beter. Kou in de liefde heb je ook. Kou zegt me echt weinig dus. Het woord koud zegt al genoeg. Neem jij ook graag een koude douche dan? Zonder enige warm water erin?
Ik was een bezig over U2. Ik noem het katten-gejank en muziek met weinig kleur.
U2 hoeven ze niet grijs te draaien, U2 is al grijs.
1 keer naar U2 luisteren is voldoende om het grijs te draaien. En daarna hoef je niet eens andere nummers op te zetten. 1 nummer van U2 en je weet precies hoe de rest van de nummers gaan.
Het succes van U2 is te danken aan het feit dat de massa geen smaak heeft.
Dat is mijn conclusie. Maar zo zijn veel meer artiesten bekend geworden omdat de massa geen smaak heeft.
Klopt welquote:Op zondag 8 oktober 2006 08:41 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Kou in de liefde, of een koude douche bedoel ik ook niet....
Schijnbaar was de enige "straf" die ik vroeger ook echt als straf zag, mij onder een koude douche zetten... Heb er nog steeds een gruwelijke bloedhekel aan!!
Het fijne aan de kou is dat je je erop kunt kleden... Als het bloedheet is dan heb je gewoon pech gehad zeg maar....
Heerlijk goed ingepakt een " koude neus" halen buiten... De kou op je wangen voelen... En als het sneeuwt de vreemde stilte die dat met zich mee brengt...
Dan heerlijk naar binnen, je warmen bij een knapperend haardvuur, een straalkachel of centraleverwarming... Dikke sokken, slobbertuien en heerlijke warme chocomel....
Al dat "gehannes", daar heb ik ook een hekel aan hoor!!quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:44 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Klopt wel
Het is anders. Ik ben dus gemakkelijk liever. Ik ga het liefst de deur uit zonder jas. Als ik een jas aan moet trekken, dan vind ik dat teveel werk. En zeker handschoenen en sjaal en muts. Kost me teveel tijd ook.
En voordat alles goed zit, dan ben je een half uur aan het kloten. En kom je dan de winkel binnen en wil je afrekenen dan moet je weer je handschoenen uitdoen.
Tis zo omslachtig allemaal.
Ik ben dus echt voor gemakzucht. Zo makkelijk mogelijk.
Dan mag de winter wel wat hebben met chocomel, maar voor mij staat gemakzucht bovenaan de lijst.
Hoe meer simpel het is, des te beter ik me op mijn gemak voel
Het liefst stap ik uit bed en wil ik het zien dat de kleren zichzelf aantrekken. Dat de koffie zichzelf zet. Dat alles vanzelf gaat.
Alles helemaal vanzelf, zodat ik achterover kan leunen.
Alles geautomatiseerd dus![]()
Ik ben dus echt liever lui dan moe. Ik heb genoeg moeten werken. Ik wil best werken aan automatisering. Maar op een gegeven moment moet het werk geautomatiseerd zijn allemaal.
Werk automatiseren, en mensen kunnen vakantie vieren.
Daarom ook die afkeer aan de winter. Het gaat niet vanzelf als je de deur uitgaat, je moet eerst 20 handelingen uitvoeren voordat je eindelijk op pad kan. Als ik ergens naartoe wil gaan, dan moet ik niet eerst 20 handelingen moeten uitvoeren. Het moeten 0 handelingen zijn.
Eigenlijk moet het mogelijk zijn dat ieder mens zijn eigen klimaat kan beheersen. Ik wil ook sneeuw hoor, ik vind met de hond door de sneeuw lopen fijn, vooral als nog niemand in de sneeuw gelopen heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:03 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Al dat "gehannes", daar heb ik ook een hekel aan hoor!!
Zeker t gewurm met de kleinste twee... Ik ben nog steeds niet handig in die kleine lijfjes in die dikke pakken wurmen! Maar, als alles na een kwartiertje en hoop gezweet, want binnen is het wel warm... buiten staat, en de sneeuw is nog niet gesmoten... Kan het genieten beginnen!
Oudere nummers van U2 zijn wel goed.quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik was een bezig over U2. Ik noem het katten-gejank en muziek met weinig kleur.
U2 hoeven ze niet grijs te draaien, U2 is al grijs.
1 keer naar U2 luisteren is voldoende om het grijs te draaien. En daarna hoef je niet eens andere nummers op te zetten. 1 nummer van U2 en je weet precies hoe de rest van de nummers gaan.
Het succes van U2 is te danken aan het feit dat de massa geen smaak heeft.
Dat is mijn conclusie. Maar zo zijn veel meer artiesten bekend geworden omdat de massa geen smaak heeft.
Met mij ook eindelijkquote:
Halloquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:29 schreef Ashavan het volgende:
Goede Middag
* Ashavan heeft eventjes tijd weer
[..]
Je hebt meteen de hele top40-hiph hop-rap troep van MTV/TMF/The Box opgenoemd. De massa van de mensen hebben geen smaak en dus blijven zulke slechte bands gemaakt worden. Van die simpele lopende band produkten die alleen maar snel wat geld in het laatje brengen. Van de meeste bands hoor je 2-3 jaar later niets meer van.
Rap - Retards Attempting Poetry
Yes-R, Baas B, Eminem, Jay Z en meer van die malloten
Als je de Kundalini ontwakent zul je dat ook krijgen. Veel mensen denken de Kundalini overigens ontwakent te hebben, maar zitten meestal met een valse ontwakening te spelen. Een volwaardige ervaring daarvan is overweldigend en dan krijg je inderdaad dat je in contact staat met alles als 1.quote:[b]Op zondag 8 oktober 2006 15:33
Over dat bewustzijn nog even.
Het onbeperkte ruime, schone en zuivere bewustzijn dus.
Ik was aan het denken aan een gezamelijk bewustzijn, alle bewustzijns van alle mensen en dieren samenvoegen, en dan tot een macht verhogen. Maar of je met zoveel bewustzijn kunt overleven. Volgens mij krijg je dan het gevoel dat je kunt vliegen, ook daar moet je mee leren omgaan.
Een gezamelijk bewustzijn dus, zoals een gezamelijk universum. Maar dan niet dat je gedachtes kunt opvangen van anderen. Ik heb tijden gehad dat ik het denken kon horen, zoals die ene waargebeurde film waar ze dove mensen een medicijn toedienen die dat ook kunnen.
Heb toen veel moeite moeten doen om mezelf af te sluiten. Tis dus echt niet prettig als je op straat steeds dingen binnen krijgt. Dat gaat gigantisch storen. Dat zoiets mij gebeurde dat komt door mijn experimenten met telepathie, dus ook met vissen praten en nog meer.
Yep, micro-kosmos en macro-kosmos. Ook daar wil ik meer van weten nog, je eigen terrein en het gezamelijke terrein. En dan noem ik terrein vaker domein.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:36 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Als je de Kundalini ontwakent zul je dat ook krijgen. Veel mensen denken de Kundalini overigens ontwakent te hebben, maar zitten meestal met een valse ontwakening te spelen. Een volwaardige ervaring daarvan is overweldigend en dan krijg je inderdaad dat je in contact staat met alles als 1.
Iedereen heeft zijn eigen microkosmos en er is 1 universele macrokosmos.
quote:Het collectieve onbewuste bestaat volgens Jung uit beelden die we geërfd hebben van onze voorouders. Net zoals we fysiek zijn opgenomen in het evolutieproces (de mens als 'vervolg' op de diersoorten), zo evolueert ook de 'soort' mens verder, en dragen we via onze genen de ervaringen van ons voorgeslacht over aan de volgende generatie. Op die manier zouden we dus niet alleen fysieke kenmerken (haarkleur) en karakterkenmerken (driftig of rustig persoon) erven, maar ook de overlevingsmechanismen van onze voorouders. Via onze genen worden de overlevingsmechanismen doorgegeven die onze voorouders geholpen hebben om zich staande te houden in het leven; we erven de mechanismen die dienden om te overleven in de struggle for life, en die leidden tot de survival of the fittest. M.a.w.: we erven gedragsmogelijkheden die onze voorouders in staat stelden om succesvol te overleven. Die mechanismen zitten dus al als mogelijkheden in onze genen op het moment dat we geboren worden. Waar bestaan die overgeërfde gedragsmogelijkheden dan uit? Het zijn krachtige beelden die zich in ons collectieve onbewuste bevinden. Collectief, d.w.z. dat dit geen individuele mogelijkheden zijn, maar dat dit mogelijkheden, krachten zijn die we als menselijke soort in ons dragen. De inhouden van het collectieve onbewuste worden door Jung 'archetypen' genoemd.
Interessantquote:Op zondag 8 oktober 2006 15:55 schreef Ashavan het volgende:
Microkosmos betekent ietwat anders. Ieder mens heeft zijn eigen kijk op de wereld en is afhankelijk van de achtergrond, normen en waarden van die individu. Men heeft in hun geest een eigen wereld. Het uiten van die wereld heeft weer effect op de fysieke wereld wat gezien word als de Macrokosmos. De fysieke wereld is niet alleen onze directe omgeving, maar tevens de rest in het universum. Het kleine heeft altijd invloed op het grote. In de wetenschap heeft de microkosmisch een ietwat andere context, maar het princiepe is hetzelfde.
De ruimte-tijd in de microcosmos
De ruimte-tijd in de macrocosmos
Zelf hanteer ik liever de Jungiaanse (Carl Gustav Jung) kijk op Micro- en Macrokosmos. Ben de laatste tijd bezig met Psychotherapie en Archetypen (Oerbeelden) van de beste man aan het doornemen. Vind zijn kijk op zaken zoals de menselijke psyche interesant.
[..]
Veel mensen spreken over het ego in New-Age kringen, maar bijna niemand weet wat ze er mee bedoelen. Wellicht dat dit wat meer licht werpt op het onderwerp.quote:De structuur van de menselijke psyche
Hoewel Jung de dogmatische modellering van de menselijke psyche, zoals Freud die voorstond, verafschuwde, meende hij toch enkele wederkerende patronen te zien in onze menselijke geest. Na zijn jarenlange werk als psychotherapeut stelde hij de volgende steeds terugkerende elementen vast:
1. Het Ego. Dat is het bewustzijn, het zelfbeeld zoals we dat willen hebben.
2. De Schaduw. Het eerste element uit ons onbewuste: het is alles wat we wél zijn, maar niet wíllen zijn. De Schaduw is de regelrechte tegenhanger van het Ego.
3. Anima/Animus. Het vrouwelijk/mannelijk tegendeel. Dit is het tweede element uit het onbewuste, en is voor mannen te omschrijven als 'de vrouw van binnen', en voor vrouwen als 'de man van binnen'.
4. Het Zelf: een weergave van de complete integratie van alle bewuste en onbewuste processen.
quote:In 1937, at the age of 30, Regardie returned to the U.S., entering Chiropractic College in New York. In addition, he studied psychoanalysis with Dr. E. Clegg and Dr. J. L. Bendit, and psychotherapy with Dr. Nandor Fodor. He opened a chiropractic office and taught psychiatry -- Freudian, Reichian and Jungian -- retiring in 1981 at the age of 74, when he moved to Sedona, AZ
quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:11 schreef Ashavan het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Analytische_psychologie
[..]
Veel mensen spreken over het ego in New-Age kringen, maar bijna niemand weet wat ze er mee bedoelen. Wellicht dat dit wat meer licht werpt op het onderwerp.
Een andere man die veel duidelijk heeft gemaakt door Occulte praktijken met psychiatrie te mengen is Israel Regardie.
[..]
In new age kringen beweren ze vaker dat je beter geen ego kunt hebben of niet? Ik heb wel eens op een ander forum gezeten en daar beweerden mensen vaker dat je maar beter geen ego kunt hebben. En dan vraag ik me af, dit en dat.quote:Op zondag 8 oktober 2006 16:11 schreef Ashavan het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Analytische_psychologie
[..]
Veel mensen spreken over het ego in New-Age kringen, maar bijna niemand weet wat ze er mee bedoelen. Wellicht dat dit wat meer licht werpt op het onderwerp.
Een andere man die veel duidelijk heeft gemaakt door Occulte praktijken met psychiatrie te mengen is Israel Regardie.
[..]
Laat maar zien die tattooquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:55 schreef Ashavan het volgende:
Kan wel meteen voldoende bands opzoeken bij die site en uitproberen
Je moest wel 12.50 betalen voor die extra cd, maar bent dan goedkoper uit dan normaal. Op elke cd die ik kan sparen uit me lijstje is meegenomen. Heb eens uitgerekend dat ik in totaal rond de 850euro uit zou komen. Dan ga ik wel wat besparen her en der met aanbiedingen
Heb zelf een tattoo en ga in November een nieuwe laten zetten. Zelf heb ik een concept in photoshop samengesteld, maar weet niet over het midden...welke zal ik daar plaatsen. Zin om kritiek te leveren op het concept?
quote:Vassago – ▲ Knowledge of Past & Future; Recovers Lost Articles; Protection
The Third Spirit is a Mighty Prince, being of the same nature as Agares. He is called Vassago. This Spirit is of a Good Nature, and his office is to declare things Past and to Come, and to discover all things Hid or Lost. And he governeth 26 Legions of Spirits, and this is his Seal.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:07 schreef Ashavan het volgende:
Op moment heb ik 4 nieuwe besteld. Heb het merendeel gedownload op me pc staan, maar dat wat ik goed vind wordt alsnog gekocht. Beetje die gasten steunen.
Zelf wil ik niet mensen zien die onder de tattoo's zitten. In ieder geval niet dat die mensen gewoon uit wat boeken plaatjes kiezen en op zich laten zetten. Vind dat de tattoo's wel enige betekenis en inhoud voor jouw persoonlijk moeten hebben. Als het alleen een plaatje is ben je er in de toekomst op uit gekeken en zit je er aan vast. Of je laat het weg halen met alle gevolgen van dien.
De nieuwe tattoo die ik wil is de volgende:
[afbeelding]
Het is de driehoek van Solomon. Een driehoek heeft de symboliek van alle 3heden zoals vader/zoon/heilige geest - Vader/moeder/kind - bewustzijn/boven bewustzijn/onder bewustzijn etc. De driehoek van Solomon is in de Goetia overigens een container, vandaar dat je de aartsengel Michael er op de 3 hoeken ziet staan. De engel van kracht en moed die de Goetia in het midden in de gaten houdt. Welke Goetia ik daar ga plaatsen weet ik nog niet. Op het moment heb ik Vassago gekozen. Goetia zijn Daemonen (=vrije spirits) en als Ceremonialist werk ik veel met hen en heb met 3 van de 72 een band gebouwd nu.
Dit is wat Vassago betekend en voor staat.
[..]
Ja dat denk ik ook , alleen weet ik niet welke element welk woord isquote:Op maandag 9 oktober 2006 09:18 schreef Ashavan het volgende:
Hmmm...
Dat lijkt op oud Egyptisch. Tet in Egyptisch is tevens Djed = dood.
Ga toch voor Oud Keltisch wat verbasterd is. 5 woorden die de 5 elementen vuur, water, aarde, lucht, geest vermelden. De grondelementen die heksen hanteren.
De post die ik aangemaakt heb daar.quote:Someone I know bought a pentagram accesoiry. On it you can read RAG RAM ON MATO TET. Our guess is that these are the 5 elements earth, water, air, fire and spirit. The language we guessed would either be Egyptian, greek or old bastardized celtic dialect.
Within the Greek language there were hints that TET related to Tetrahedron (Fire) and ON being Spirit with RAM standing for Earth. Within the Egyptian system I also found TET in relation to Osiris representing Water.
However we're not sure. Hopefully someone here knows the answer and can tell us which word is which element.
If it is Egyptian some Thelemite might know the answer?
...ben benieuwd...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 04:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Over het geloof even Ashavan. Ik kom daar later op terug nog
Het geloof dus.
Zometeen evenquote:
Ik eet erwtensoepquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:58 schreef Metro2005 het volgende:
srtaks even bami opwarmenheb ik wel trek in eigenlijk
heb honger !
En wat doe jij daaraan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:40 schreef nokwanda het volgende:
DV Hou op!!!
Dit wordt nu echt vervelend.
Het houdt mij iig wel tegen en ik baal ervan.
Ik vind je aardig maar je gaat regelmatig te ver. Zoals nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |