Ik ga depressiever denken in de herfst en winter. Ik ben dan niet depressief maar ik kom meer tot inkeer en tot mezelf. Ik word gesloten meer. Ik ga in mezelf keren, ik kom meer in contact met mezelf. Ik ben minder uitbundig ook. Minder extrovert en meer in mezelf gekeerd zoals ik al zei. Volgens mij zijn wij verschillend aan elkaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:58 schreef Metro2005 het volgende:
met herfst sterft de natuur ook vind ik. Maar vind het grijze en depressieve zeker wel zijn charmes hebben. In de herfst en in de winter vind ik het heerlijk om buiten te lopen, na te denken over zaken en voel me op spiritueel gebied ook meer 'open' dan bv in de zomer.
Inderdaad heeft ieder seizoen wat. En het is ook okey om een feest te vieren voor ieder seizoen. Ik bedoel, de herfst is niet slecht. Voor mij is het ideaal om tot rust te komen. Maar ik merk wel dat ik meer moeite moet doen om positief te blijven. Wie weet is dat een les om nog beter in mijn vel te komen. Het leven hoeft niet vanzelf te gaan. Waarom zou het vanzelf moeten gaan? Wel jammer dat ze in Nederland geen feest vieren als de herfst begint. Thema feesten dus ook. Je hebt dan wel de october-feesten maar dat is meer om het zuipen. Soms mis ik de diepgang wel eens. Stil staan bij veranderingen in de natuur.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:03 schreef Ashavan het volgende:
Verscheidene paganistische stromingen vieren niet voor niets verscheidene seizoensfeesten.
Bij de Lente komt vruchtbeurheid en hoop naar voren. Men kan dingen in beweging zetten, planten die later geoogst kunnen worden.
Zomer is vrolijkheid, feest, levendigheid etc
Herfst is sterven 1 van de eigenschappen met nog wat andere die ik vergeten ben
winter is moment van innerlijke reflectie en voorbereidingen om het nieuwe.
Vind het donkere grijze wel wat hebben. Voel me er prettiger bij dan de zomer.
Halloquote:
Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijnquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
alles helemaal goed hierquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hallo
Alles okey?
Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
Kun je zelf weinig aandoen. Je gedachtes nemen dan een loopje met je. Je gedachtes bepalen jou denken op dat moment volgens mij. Ik weet er alles vanaf. Ik heb er altijd last van gehad. Maar ik probeer steeds meer invloed te krijgen op mijn eigen denken. Zodat mijn denken van mij is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijn![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:38 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
alles helemaal goed hier![]()
Ja, heerlijk, het begin van de herfst vind ik altijd wel prettig![]()
Alles ruikt dan zo lekker buiten, en dan wordt het weer tijd voor veel kaarsjes en thee en lekker gezellig kneuteren binnen![]()
quote:Het Paganisme ziet de mens en de seizoenen als deel van één geheel. Werkelijke gezondheid voor onszelf en de wereld waarin we leven kan slechts bereikt worden wanneer we onze relatie met de natuur begrijpen. De verspilling van grondstoffen, het vernielen van regenwouden en de exploitatie van de natuurlijke rijkdom van de Aarde zijn evenzovele uitdrukkingen van een zieke maatschappij.
In hun jaarfeesten beleven Paganisten hun diepe invoelen van het menselijk leven als deel van de cycli der natuur. Ze zijn blij met dit inzicht, en proberen daar steeds meer deel van uit te gaan maken.
http://www.nl.paganfederation.org/index.htmquote:Herfst-equinox - 21 September (ook wel Mabon)
Opnieuw zijn dag en nacht in evenwicht, maar de schaduwen zullen winnen. Het donkere gezicht van de Godin en de God toont zich, en het is tijd ons op te maken voor de komende winter.
Samhain - 31 October
Het Wiel draait verder naar Samhain, het feest van de dood, waarin we de Goden in hun meest ontzagwekkende vorm kunnen tegenkomen. Het is geen tijd van vrees, maar een tijd om de levenskrachten (waar de dood deel van uitmaakt) beter te leren kennen als onderdeel van een heillige cyclus
Moest even zoeken via google naar een passend plaatjequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
Wauw mooie plaat in de OP dromenvanger![]()
wisseling van de seizoenen heeft iets magisch inderdaad. Vind het prachtig om elk jaar weer te zien
Halloquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:53 schreef vamperotica het volgende:
keb jullie weer gevonden!
Inderdaad de relatie tussen mens en natuur. De mens is onderdeel van de natuur, maar ondertussen maakt de mens de natuur kapot. De mens komt ook vaker over alsof ze boven de natuur staat. In ieder geval alsof ze zomaar alles mag doen met de natuur. En soms maakt de natuur de mens kapot door aardbevingen. Misschien is dat wel een signaal. Wilde bijna zeggen een wraak-actie maar zover zal het wel niet gaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:57 schreef Ashavan het volgende:
[..]
[..]
http://www.nl.paganfederation.org/index.htm
Wowwwwwquote:
Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Over baas even. Macht zonder onderdanen inderdaad. Bij macht heb je altijd onderdanen. Een situatie waar geen macht heerst? Is dat uberhaupt mogelijk? Als alle mensen het voor het zeggen hebben, dat is toch onmogelijk of niet? Als iedereen het voor het zeggen heeft, dan loopt het door elkaar heen ook. Er is misschien altijd een select groepje mensen nodig die het voor het zeggen heeft. Om de orde te handhaven misschien wel.
Ook eigen verantwoordelijkheid nemen is dan toch van belang. Veel mensen hebben het nog nodig dat ze geleid worden door een macht-hebbende. Misbruik van vrijheid heb je, net zoals je misbruik van macht hebt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:29 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.
Op dat stukje reageer ik met deze link.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar het zit dus technisch in elkaar allemaal. Het is niet eens zweverig te noemen. Er zijn volgens mij bepaalde waardes die vrijheid in het besef doen tegenhouden. Of het nu een plus waarde en min waarde is dat weet ik niet zeker.
Dus het is een gestage groei of niet? Niet in een keer boem paff knal de wereld staat op de kop. Altijd is er toch gestage groei geweest?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:06 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Op dat stukje reageer ik met deze link.
Wat ik van 2012 vind? Er zal op kosmische wijze een nieuwe cyclus beginnen. De standen van planeten en dergelijke zullen inderdaad effect op ons hebben. Deze effecten zullen niet zo drastisch zijn dat er opeens hele barrieres in de mens afgebroken worden, 12 strengen DNA geactiveerd en weet ik veel wat. De mens is tevens een gewoonte dier en als er teveel veranderingen tegelijk plaatsvinden gaan ze er aan onder door.
De Maya's en Azteken waar de oorspronkelijke kalender van afstamt bedoelde er geheel andere zaken mee dan dat de New-Age stroming het voor gebruikt. New-Age maakt meer kapot dan je lief is zeg ik dan maar. Die gasten snappen er geen zak van en grabbelen maar wat bij elkaar van allerlei geloven om zo hun "eigen" incompleet en gebastardiseerd systeem te vormen.
Dus laat die gasten maar lekker jammeren en teleurgesteld raken op 2012. Dan houdt ik me wel bezig met wat er werkelijk speelt. Alles wat qua groei en ontwikkeling plaatsvindt is niets meer dan evolutie en dat gaat echt niet veranderingen doorvoeren van de ene dag op de andere. En het geneuzel dat het al sinds 1980 in begin is gezet en nu in het laatste stadium zit is ook pure onzin als je er verder op in gaat. Wel verwacht ik dat het evolutie proces versnelt wordt op het moment dat de nieuwe kosmische cyclus in gaat, maar das niet alleen van effect op de aarde.
Tja ik hoopte eigenlijk dat iemand van hier het wist wat het betekende. Mijn paint tekening is iets anders dan het origineel. In het origineel loopt de bovenkant wat ronder. Als een gothisch raam. Ik kan even proberen hem te hertekenen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie structurenBericht is dus gericht op die tekening van metro.
Leg eens uit wat de structuren betekenen, nee, ik probeer straks eens te zeggen wat ik zie erin. Ik kijk graag naar structuren. Heb ook een boek uit de bibliotheek dat gaat over orde in chaos. Op de voorkant staat ook zo'n soort tekening. Orde in chaos. Best interessant.
Zonder orde geen chaos, en zonder chaos geen orde. Ook die 2 kunnen niet zonder elkaar. Orde kun je alleen scheppen uit de chaos. En chaos bestaat alleen als er orde is.
En volgens mij zal er altijd chaos zijn. Een leven zonder chaos is geen leven
Vroeg sterven, tja ik weet niet. Ik heb al heel lang het idee dat ik niet ouder dan 70 wordt als ik dat al haal. Ik heb niet het idee dat ik vreselijk oud sterf.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:16 schreef Dromenvanger het volgende:
Metro, Korea ook. Korea met hun kern-wapens. Zoiets kan altijd uit de hand lopen. Maar nogmaals, ik geloof in een goed einde. Mij kun je veel vertellen, maar ik geloof dat ik niet vroegtijdig dood ga
Ik zie mezelf niet vroegtijdig sterven dus. In geen mogelijkheid zie ik mezelf vroegtijdig sterven. Ik zie mezelf oud sterven, een natuurlijke dood zie ik mezelf aan doodgaan, ik zie mezelf versleten dood gaan, als mijn lichaam niet meer kan, dan ga ik dood, als ik uitgeleefd ben, ik heb nog een 2e jeugd te beleven dus, ik heb nog veel te zien van de wereld ook.
Die gekke koreanen moeten ze maar snel aanpakken. Die mogen mijn levensgeluk dus echt niet gaan verpesten. Waar denken ze het recht vandaan te halen ook![]()
Het beste zou zijn als die koreanen zelf bewust worden van hun gedrag. Dus dat ze niet hoeven worden aangepakt door andere landen, ze zullen zelf wakker moeten worden en bewust moeten worden van hun foute instelling.
De kleine circels overlappen de grote circel. De circels lopen over elkaar heen dus. Wie weet heeft dat een betekenis. De circel staat voor geslotenheid. Misschien heeft dat voor jou een speciale betekenis. Jij staat voor de grote circel, en in je leven kom je andere mensen tegen met een circel om zich heen. Of situaties waar er geslotenheid heerst, iedere situatie speelt zich af binnen een bepaalde omgeving of domein. In winkels, op straat, in je auto en zelfs op vakantie. Overal ben je actief binnen een circel. Ik bedoel, binnen een bepaalde omgeving waar je doet handelen dus ook. Ooit een boek over emotionele intelligentie geleend, en dat ging ook over de circel, oftewel je domein waar je altijd actief in bent. En in sociale interactie komen 2 verschillende domeinen met elkaar in contact. En dan is het aan jou de keuze hoe intiem je wilt worden en hoeveel afstand je wilt nemen. Wil je overzicht houden dan neem je vanzelf meer afstand tot de ander. Die grote circel staat voor jou, omdat jij in het middelpunt staat. Die grote circel is jou hele besef en jou hele denken en alles wat jij met je meedraagt, die kleine circels die maak jij vanzelf niet helemaal mee, mensen die jij tegenkomt die zie je wel en hoor je wel, maar je zult nooit het besef en bewustzijn ervaren van die mensen, vanzelf zijn die circels kleiner te noemen. Het overlappen van de kleine circel met de grote circel staat voor interactie dus. Niet alleen interactie tussen jou en mensen maar interactie met alles.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tja ik hoopte eigenlijk dat iemand van hier het wist wat het betekende. Mijn paint tekening is iets anders dan het origineel. In het origineel loopt de bovenkant wat ronder. Als een gothisch raam. Ik kan even proberen hem te hertekenen.
[afbeelding]
Tis niet helemaal 100% een kopie maar lijkt er wel meer op.
Ik zie er een pyramide, een zon en rondjes in, alhhoewel het ook weer wat weg heeft van een keltisch teken (op papier dan, komt niet echt over in paint) en wat van een glas in lood raam van een kerk ofzo.
Ik heb vaak het idee dat ik een eeuwig leven ga krijgen, ik weet niet waarom. Maar ik heb vaak het idee dat ik eeuwig zal levenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Vroeg sterven, tja ik weet niet. Ik heb al heel lang het idee dat ik niet ouder dan 70 wordt als ik dat al haal. Ik heb niet het idee dat ik vreselijk oud sterf.
Korea is een achterlijk land trouwens, beetje provoceren. Waar is dat nou voor nodig
Ik heb geen idee hoe ik daaraan kom. Het getal 70 is iets wat regelmatig terugkomt bij mij.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik heb vaak het idee dat ik een eeuwig leven ga krijgen, ik weet niet waarom. Maar ik heb vaak het idee dat ik eeuwig zal leven
Dat ik straks weet hoe ik aanpassingen kan doorvoeren in mijn lichaam denk ik wel eens. Dat ik het ouderdoms-traject kan stoppen of aanzetten.
Dat ik straks de knop van het ouder worden kan uitschakelen. En ben ik het eeuwige leven beu, dan zet ik de knop van het ouder worden weer aan
Maar ik geloof niet dat ik vroegtijdig zal sterven.
Hoe kom jij aan het idee dat je vroegtijdig sterft of niet 100 wordt?
Ik zie mezelf echt vaker op 150 jarige leeftijd de polka dansen als het ware
Misschien win je op 70 jarige leeftijd de lotto welquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ik daaraan kom. Het getal 70 is iets wat regelmatig terugkomt bij mij.
Ik hoef ook geen 150 te worden.waarom zou ik dat willen. Iedereen die je kent is dan dood en je hebt niks meer te zoeken hier op die leeftijd. Wel geloof ik dat je ziel lang blijft bestaan (misschien wel voor altijd) dus dat je na je dood doorleeft, maar dan zonder je stoffelijke lichaam.
gaat het een keer ergens over lees je het nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:52 schreef vamperotica het volgende:
Ik lees ook evne niet mee!
Gelijk hele lappen tekst om bij te lezen!!
Als ik naar mijn ouders kijk, word ik niet oud... Als ik naar mn kids kijk wel!
Flink pasta etenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef Metro2005 het volgende:
Ik weeg nog geen 70kgdus er mag sowieso wel wat bij
![]()
Dat had ik nou ook...........15 jaar geldenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:25 schreef Metro2005 het volgende:
knoflookieuw
Nee eet geen toast bij spagetti. Ik heb ook gewoon geen aanleg om dik te worden. Al vreet ik al de chipszakken van de supermarkt op, plunder ik elke dag de mcdonalds dan mag ik blij zijn als er 1 kilo bijkomtach tis ook wel makkelijk, je hoeft niet op je gewicht te letten
Hoe is dat bij jou veranderd? Doordat je kinderen kreeg? Of haalt het lichaam de schade in naar verloop van tijd?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:29 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dat had ik nou ook...........15 jaar gelden![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat is waar, je kunt je stijf wreten en nog steeds kom je niet bij, veel mensen zijn daartoe in staat. Veel mensen zouden daar een moord voor doen ook.
Zelf ben ik geen grote eter, ik zit snel vol. Ik kan dus ook niet onbeperkt door eten want dan ga ik over mijn nek. Sommige mensen krijgen een Chinese rijst-tafel op voor 6 personen in hun eentje. En dan vraag ik me soms af hoe groot die maag wel niet is. Zeker als je ziet dat zulke mensen niet eens zwaar-lijvig zijn.
Wie weet verteerd het eten wel meteen bij zulke mensen. Een mega snelle spijsvertering
Ik vind knoflook best lekker, alleen de opstoten daarna mogen ze achterwege laten. Ik krijg soms een soort hik van knoflook. Dan moet ik boeren steeds. Maar het houdt wel vampieren op afstand zegt mijn broer altijd.
En tijdens het uitgaan heb je een zee van ruimte om je heen
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:36 schreef Ashavan het volgende:
Denk een combinatie van beiden. Na 30 jaar gaat je lichaam flink "hamsteren"
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:39 schreef sararaats het volgende:
hello
m'n break zit erop. ik voel me fit genoeg om weer in volle vaart mee te draaien
heb eerst m'n moeder een duwtje gegeven omdat ze lag te snurken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |