abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42414824
Welkom bij RJP voor Dummies

Opzet:
"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H HOC. Ooit begonnen door Seborik, toen Yvonne hier de scepter zwaaide.

"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Een vergeefse poging is het zeker niet gebleken, gezien de grote populariteit van RJP voor Dummies.
Al spoedig gooide RJPvdD hogere ogen dan het origineel (RJP) op het wat reacties betreft tot dan toe kwakkelende C&H HOC forum.

Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, onder wie ik mezelf eigenlijk niet reken (maar enfin), kunnen dan hier terecht in "RJP voor Dummies".

enjoy

1e amendement: onraadbaar gebleken plaatjes kunnen, desgewenst, te vondeling worden gelegd bij onze goede overburen van RJP

een link naar deze openingspost
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:30:13 #2
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_42414860
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:05 schreef Gellius het volgende:
Dat is normaal Diaan73. Soms heb je er meer last dan van het oorspronkelijke gaatje, en het kan wel een aantal dagen aanhouden.

Mijnheer is Amerikaan.
Okay bedankt stelt me enigszins gerust, al zal ik de komende dagen maar brood zonder korstjes eten...
Make love, not war ☮
pi_42414868
.

Ik weet het antwoord.
pi_42414876
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:23 schreef Gellius het volgende:

En lieve mensen: raad-eens-van-wie-ik-zojuist-een-mailtje-heb-ontvangen?
pi_42414960
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:30 schreef pyl het volgende:

[..]
Inderdaad, van die trouwe dienaar der publieke zaak, gedreven amateur-historicus en nijverse archiefvos van de gemeente Wûnseradiel: Tsjeard Gietema, met het verlossende antwoord op de prangende vraag:

IN WELK JAAR IS HET KERKJE VAN HICHTUM GEBOUWD?

(Een vraag die de hh oppassers van dit subforum met een beschamende stomheid geslagen heeft).

En nu weet ik het. Willen jullie het ook weten?
pi_42414995
Het gaat overigens om dit schattige terpkerkje.

pi_42415050
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:30 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Okay bedankt stelt me enigszins gerust, al zal ik de komende dagen maar brood zonder korstjes eten...
Ik zou ook even rustig aan doen met de tijgernootjes en de rauwe worteltjes.
pi_42415059
Het is een schitterend kerkje, ja, met een markante toren die je al van kilometers afstand ziet!

Misschien is dit de geijkte plek voor het antwoord op onze prangende vraag:

[Centraal] Simpele HOC vragen #1
pi_42415175
Daar zal ik het verlossende woord ook zeker posten pyl, maar ik ben een beetje bang dat zowel Z als OllieA, die toch beiden al nachtenlang slecht geslapen moeten hebben, er overheen zullen kijken.
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:40 schreef pyl het volgende:
... met een markante toren die je al van kilometers afstand ziet!
Ik ben natuurlijk maar een leek, maar dat is een zogeheten zadeldakje, niet? Of zal ik het aan Tsjeard vragen?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:48:37 #10
114177 Diaan73
pi_42415239
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:39 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik zou ook even rustig aan doen met de tijgernootjes en de rauwe worteltjes.
Gelukkig lust ik die niet dus geen probleem.
Make love, not war ☮
pi_42415263
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:48 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Gelukkig lust ik die niet dus geen probleem.
Wat leid jij toch een gezegend leven Diaan73!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:59:59 #12
114177 Diaan73
pi_42415473
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:49 schreef Gellius het volgende:

[..]

Wat leid jij toch een gezegend leven Diaan73!
enkel en alleen om dat ik geen tijgernootjes en rauwe worteltjes lust?
Make love, not war ☮
pi_42415476
quote:
Tsjeard Gietema uit Witmarsum had er de pest in gistermiddag: de vergadering die tegen vieren afgelopen had moeten zijn liep uit. Daardoor stond hij pas om vijf uur op de ijsbaan. Na het eten moest hij naar de ouderavond op school, maar daarna, ,,had ik al bedacht'', kon het ,,precies nog een uurtje''. ,,Het is vreselijk, eigenlijk. Het hele leven staat in het teken van het rijden.''
(...)
In Friesland staat de komende dagen het leven in het teken van het schaatsen, ook al is het intussen minder zeker dat de vorst doorzet. Toertochten worden vanaf vrijdag wel georganiseerd. Maar een Elfstedentocht komt er pas ,,als het ijs er ligt'', zei gisteren Henk Kroes van de Vereniging De Friesche Elf Steden. En zulk dik ijs ligt er nog niet, want de verwachting is dat later in het weekeinde de middagtemperatuur op veel plaatsen weer boven het vriespunt uitkomt.

Maar tot die tijd wordt er geschaatst ,,en moet het werk maar even wachten'', zegt Folkert Zijlstra, assurantie-adviseur: ,,Dat wordt hier ook getolereerd, want als je zegt: ik moet schaatsen, dan zeggen ze: alle begrip.'' Tsjeard Gietema (technisch ambtenaar bij de gemeente): ,,Het komt maar zo weinig voor dat je kan schaatsen, dat je hartstikke gek bent als je de gelegenheid niet te baat neemt.''

Gietema en Zijlstra zijn lid van Schaatstraining Bolsward. In de winter oefenen ze elke week op kunstijs, in de zomer doen ze aan conditietraining. Ze fietsen veel, want daarmee oefen je de spieren die je ook gebruikt bij het schaatsen. ,,Je wilt in conditie blijven'' , zegt Gietema, ,,maar het is wel allemaal op het schaatsen gericht''. Zijlstra: ,,Als het dan vriest, stap je het ijs op en rij je weg. Dan kom je thuis en je zegt: ik heb lekker geschaatst. Als je niet traint, dan heb je spierpijn.''

Op dagen als deze komen ze overal mensen tegen die ze kennen. Niet van naam, maar wel van gezicht: mensen van de club natuurlijk, maar ook mensen die je tegenkomt als je in de zomer fietst of mensen die ,,je ziet op de baan'' van Thialf in Heerenveen.

Folkert Zijlstra: ,,Op een gegeven moment ken je honderden koppen. Dan is deze provincie toch erg dun bevolkt.''

En al deze mensen vertellen elkaar waar ,,een knap stukje ijs'' ligt want, zegt Tsjeard Gietema, dat gaat ,,van mond op mond'', dat is de ,,tam tam''. De Toertocht SMS van de KNSB (‘Kies uit 230 mogelijke tochten je 5 favorieten. Op het moment dat bekend wordt dat ze worden verreden, krijg je direct een sms op je mobiele telefoon') is aan hen dan ook niet besteed. Gietema: ,,Ik weet niet één die dat doet.'' Ze kijken in de Leeuwarder Courant, luisteren naar Omrôp Fryslan, maar vooral: ze hebben hun contacten.

En bij die contacten horen natuurlijk ook de rayonhoofden en de mensen van de ijswegencentrales, waarvan de provincie er ruim twintig telt. Deze centrales, met meestal de burgemeester als voorzitter, zijn verantwoordelijk voor de ijswegen en bepalen wanneer er een toertocht mag worden gereden. Ook hier zijn de mensen eigenlijk alleen nog maar met schaatsen bezig.

Oets van der Woude (IJlst), oud-rayonhoofd en nu verantwoordelijk voor het vegen in zijn rayon: ,,Het bloed begint weer te borrelen . Je mag er nog niet aan denken, maar de tocht der tochten zit al de hele dag in de kop.'' Van der Woude heeft intussen de baanvegers in gereedheid gebracht, ,,beetje olie erbij, smeren, af en toe een onderdeel vervangen''.

Rayonhoofd Catrinus Nagelhout (Woudsend) is ook hoopvol gestemd: ,,De schepen varen hier nog, dus ik durf er nog niet aan te denken. Er zijn ook nog erg veel tochtgaten. Maar donderdag ga ik een serieus rondje maken. Hier en daar even prikken.''

Elders worden de draaiboeken doorgenomen. Luppo Wolthuis, coördinator van de ijswegencentrales Sneek, IJlst en Wimbritseradiel: ,,Achter de schermen draait het volop. De afspraken met de EHBO'ers worden weer gecheckt, dat soort dingen. Wij zijn er klaar voor.''

Wolthuis denkt dat de wind uit de goede hoek komt. ,,Meestal komt de vorst na een periode van regen en heb je in het begin zuidwestenwind. Die stuwt het water dan in noordoostelijke richting, dus als die wind dan niet meer waait, stroomt het water weer terug.'' Maar nu is er oostenwind en dat betekent minder stroming. Bij rustig water groeit het ijs sneller aan.

Als dit weekeinde de eerste tochten worden gereden, zullen de schaatsmaten elkaar weer opzoeken. En ook dat gaat vanzelf.

,,Iemand met hetzelfde tempo en dezelfde slag'', zegt Tsjeard Gietema. .

Folkert Zijlstra: ,,Je krijgt vaak vanzelf een groepje van mensen die dezelfde slag rijden. Het mooie is ook dat iedereen vrolijk is: je rijdt door de natuur, je bent lekker bezig. Ik doe het eigenlijk voor het gevoel.''

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 06-10-2006 10:10:00 ]
pi_42415522
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:59 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

enkel en alleen om dat ik geen tijgernootjes en rauwe worteltjes lust?
Vooral dat je precies die dingen niet lust die je nu niet tot je kan nemen! Er moet een schutsengeltje op je schouder zitten.
pi_42415667
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:00 schreef Gellius het volgende:

[..]
Hulde Gellius!!

Die Tsjaerd komt helemaal tot leven, op deze manier! Een echte Fries van stavast, dat zie je zo. Geen wonder trouwens dat het antwoord zo lang op zich liet wachten; Tsjaerd zit natuurlijk dagenlang met zijn hand onder de kin mismoedig naar buiten te staren, de aandacht volledig gericht op elk teken van beginnende vorst, en onderwijl VROM VROM latend.

En het kerkje?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:09:09 #16
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42415672
De dame in 't midden

No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_42415694
Kim Wilde?
pi_42415707
Ik wilde net met over het kerkje beginnen, Berkery .
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:12:26 #19
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42415746
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:10 schreef pyl het volgende:
Kim Wilde?
Yep. Tuinieren was haar 'ding' nadat ze stopte met zingen, ik las gisteren dat ze weer een plaat heeft gemaakt, met covers (van haar eigen nummers).
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:13:09 #20
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42415768
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:10 schreef Gellius het volgende:
Ik wilde net met over het kerkje beginnen, Berkery .
Carry on, of 'Carry oan'
pi_42415843
(*ahem*)
quote:
Geachte jeer [sic] xxx,

Het is ons ook niet bekend wanneer de Hervormde kerk in Hichtum precies is gebouwd. ( ! )

In het monumentenregister staat deze kerk als volgt omschreven.

Hervormde kerk

Met de westzijde aan de Zeilvaart op een terp gelegen vroeg 13e eeuws kerkgebouw met toren uit de 16e eeuw. Inwendig achter de preekstoel groot 17e eeuws epitaaf; gebeeldhouwde zerk 1626. Klokken van 1617 en 1623. Eenklaviers orgel, met Lodewijk XVI kas van de orgelmaker A. van Gruisen, 1795.

Met vriendelijke groet,

Tsjeard Gietema

Technisch medewerker afdeling VROM
quote:
Disclaimer

De afzender sluit elke aansprakelijkheid uit in verband met het niet juist, onvolledig of niet tijdig overkomen van de informatie in deze e-mail.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde. .
Indien dit bericht niet voor u bestemd is, verzoeken wij u de inhoud van dit bericht te vernietigen.
pi_42416019
Nou ja, we weten nu toch wel iets meer, jeer Gellius. Bijvoorbeeld dat de geschiedenis en een gebouw zich niet zomaar in een jaartal laten vangen. Of zo. En de dertiende eeuw, zeg! Kom daar nog eens om.

En dan: Tsjaerd heeft duidelijk zijn best gedaan, tussen het verlangen naar ijs en het mijmeren over brede bevroren sloten door. Misschien is een bedankje op zijn plaats, met vriendelijke schaatsgroet en veel vorst voor de nakende winter?
pi_42416731
Da's waar. Ik zal hem een vriendelijk bedankmeeltje sturen. Zal ik nog inzetten op verwijdering van die gruwelijke hippiebrug?
pi_42416949
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:08 schreef pyl het volgende:

[..]

Hulde Gellius!!

...
Tsjaerd
...
Tsjaerd
...
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:23 schreef pyl het volgende:
...
Tsjaerd
...
Hij heet overigens Tsjeard, niet Tsjaerd, domme Noviomagus!
pi_42417161

Excuses.

Friese boerennamen ...
pi_42417335
Excuus aanvaard, Ply.
pi_42419366
Ik ben klaar met het kerkje, berkery.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:30:46 #28
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42419456
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:27 schreef Gellius het volgende:
Ik ben klaar met het kerkje, berkery.
Nog niet helemaal toch? Is er geen dominee of koster van het kerkje dat je kan aanschrijven? Wellicht weten zij meer dan de heer Gietema.
pi_42419493
Tsjeard

Oets van der Woud
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 10:51 schreef Gellius het volgende:
Da's waar. Ik zal hem een vriendelijk bedankmeeltje sturen. Zal ik nog inzetten op verwijdering van die gruwelijke hippiebrug?
Vergeet de krul niet!
Aldus.
pi_42419542
Ik betwijfel het. De opstellers van het Monumentenregister hebben ongetwijfeld die weg al bewandeld. Pyl heeft gelijk, het is een een hele kluif om iets zo oud als de dertiende eeuw op het jaar af te dateren, als er geen jaartal in of op de kerk is aangebracht.

We kunnen alleen maar hopen dat het volgend jaar met Open Monumentendag geopend is.
pi_42419605
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:32 schreef Z het volgende:
[O+ Oets van der Woude.
[..]

Vergeet de krul niet!
De oud-rayonhouder die nu alleen nog verantwoordelijk is voor het vegen. Een vernietigd leven. Wat is er misgegaan met Oets? Hier schuilt een vuistdikke roman uit de Russische School in!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:15:54 #32
71048 Tokay
makes your day!
pi_42420458
Ik haal jullie even weg uit het Friese:

"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_42420509
Da's Tiger - met zijn vrouw?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:18:29 #34
71048 Tokay
makes your day!
pi_42420524
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:17 schreef pyl het volgende:
Da's Tiger - met zijn vrouw?
Jazeker! Haar naam weet je niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tokay op 06-10-2006 16:09:12 (er stond \'haar neem\', nou ja!!!!) ]
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
pi_42420562
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:18 schreef Tokay het volgende:
Haar neem weet je niet?
Nee, moet dat dan?

vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:20:48 #36
71048 Tokay
makes your day!
pi_42420584
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:19 schreef pyl het volgende:
Nee, moet dat dan?

Ja (duh), wat dacht jij dan?
pi_42420640
Nou ja, ik wist niet eens dat Tiger een vriendin had.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:25:06 #38
71048 Tokay
makes your day!
pi_42420697
(ik ook niet! )

Nou vooruit dan maar, omdat ik zo coulant en aimabel ben, én omdat het vrijdagmiddag is, natuurlijk ...

Elin Nordegren, uit Zweden.

Ze zijn al een paar jaar getrouwd, zelfs.
pi_42420966
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:25 schreef Tokay het volgende:
Ze zijn al een paar jaar getrouwd, zelfs.
In welk kerkje?
pi_42421254
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:35 schreef Gellius het volgende:

[..]

In welk kerkje?
Vast in zo'n mooi Noors staafkerkje!
Aldus.
pi_42421281
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:36 schreef Gellius het volgende:

[..]

De oud-rayonhouder die nu alleen nog verantwoordelijk is voor het vegen. Een vernietigd leven. Wat is er misgegaan met Oets? Hier schuilt een vuistdikke roman uit de Russische School in!
Oets rijmt gewoon op poets; poetsen,vegen, 1 pot nat.
Aldus.
pi_42421534
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:46 schreef Z het volgende:

[..]

Vast in zo'n mooi Noors staafkerkje!
'n Staafkerkje! Weer iets nieuws.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:56:37 #43
71048 Tokay
makes your day!
pi_42421563
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:55 schreef Gellius het volgende:
Of hierin:

pi_42421597
Is dat een staafkerkje?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:59:48 #45
71048 Tokay
makes your day!
pi_42421646
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:57 schreef Gellius het volgende:
Is dat een staafkerkje?
Hmmmm. Eerder een hoekkerkje.
pi_42421721
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:55 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dit is een staafkerk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Staafkerk
Aldus.
pi_42421963
Grote griebels, dat lijkt wel iets uit de set van een Tolkien-verfilmimg. En ze plaatsen hun graven in de rotsen, da's ook wel opmerkelijk. Lijkt me een hoop werk, vooral als er vlak achter een prachtige sappige weide ligt te smachten naar lijken.
quote:
De meest complexe staafkerken hebben een hoge ruimte in het midden, die wordt gedragen door vrijstaande masten, en die omgeven is door lagere zijbeuken, die de constructie stijfheid geven.
Ik merk al wel dat het kruisverband daar nog grotendeels onbekend is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gellius op 06-10-2006 14:25:21 ]
pi_42422686
Wat wil je in zo'n land met allerlei natuurgoden. Ik ben wel eens in zo'n staafkerkje geweest, best mooi. Maar van windverbanden hebben die noren geen kaas gegeten inderdaad.
Aldus.
pi_42422826
Als je bedenkt dat het kerkje van Hichtum slechts honderd jaar later gebouwd is dan deze houten keet, dan is de superioriteit van de vroeg-Friese bouwkunst wel evident, lijkt me.
pi_42423299
Tsssssssssk .... die fjordenneukers, met hun norengedoe.
pi_42423474
pi_42423824
Fører.
pi_42423863
'n Noor?
pi_42424129
Een Noor , ja.
pi_42424244
'n Zelfmoordenaar?
pi_42424407
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef Gellius het volgende:
'n Zelfmoordenaar?
'n Zelfmoordenaar? Nee, hij kreeg de kogel.
pi_42424468
O. Dat is zeldzaam onder de Noren. Dan zal het mijnheer Quisling zijn.
pi_42424635
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:33 schreef Gellius het volgende:
Dan zal het mijnheer Quisling zijn.
Vidkung zelve, inderdaad.

Vidkung Quisling
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:39:28 #59
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42424666
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_42424740
Ja (ha die Foto!), wie is dat ook alweer? Een zanger, meen ik.
pi_42424799
'n Christen, dat zie je meteen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:45:30 #62
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42424848
Een acteur ! (ha die Pyl)
pi_42424892
Dus toch!

Hmmmmmmmm ...... van Amerikaanse makelij?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:53:47 #64
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42424979
Zeker...
Hintje
pi_42425033
Hmmmm ........ het is niet Batman (Adam West), dus vermoedelijk Robin (van wie ik de naam die hij bij de burgerlijke stand heeft, moet schuldig blijven).
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:58:24 #66
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42425115
Burt Ward is het niet,wel één van zijn vijanden.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:02:27 #67
71048 Tokay
makes your day!
pi_42425226
Meneer heeft wel een beetje iets weg van Danny Kaye.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:03:34 #68
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42425253
Hier zie je hem in zijn schurkenrol..

pi_42425385
The Riddler!

Of zoiets, meen ik.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:11:43 #70
71048 Tokay
makes your day!
pi_42425489
Of The Joker?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:12:16 #71
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42425510
Nee,niet the Riddler

Meneer bracht dit figuur naar de top,

pi_42425561
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:12 schreef fotoloog het volgende:

Meneer bracht dit figuur naar de top,

[afbeelding]
Echt waar? Was-ie maar in zijn sigarettepijpje gestikt.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:15:45 #73
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42425617
Hij is gestorven aan Alzheimer...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:17:45 #74
71048 Tokay
makes your day!
pi_42425674
Speelde meneer de bokstrainer van Stallone in die Rocky-films?

Dat was zo'n oude man, maar vraag me zijn naam niet.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:19:23 #75
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42425718
Idd de trainer van meneer Balboa en the Penquin in de Batmanserie.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:53:21 #76
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42426707
Om deze meneer ging het,

vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:55:19 #77
71048 Tokay
makes your day!
pi_42426752
Ja, die man. Als ik het handschrift goed ontcijfer: Burgess Meredith??

Naam komt me vaag bekend voor...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:59:07 #78
114177 Diaan73
pi_42426876
Was hij ook niet van één of andere serie? Hij komt me bekend voor.

Trouwens ... ik heb weekend
Make love, not war ☮
pi_42426925
Ik ben naar Friesland. later.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:02:40 #80
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42426974
Burgess Meredith idd.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:15:56 #81
71048 Tokay
makes your day!
pi_42427294
Doei mensen, fijn weekend, wat jullie ook gaan doen!
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:24:25 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_42430531
Houdoe Tokay.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_42431173
En wie is dit?

Trouwste user 2022 vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:10:50 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_42431525
Al sla je me dood

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_42431996
Zo ver ga ik niet, Tong.
pi_42434325
Dat lijkt me ook een acteur, wyccie, of niet?
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:48:26 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_42434479
Wel een onbekende acteur dan

pi_42435029
Geen onbekende acteur, want hij was een schrijver.

Ik ga even een dutje doen
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:22:08 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_42435793
Updike Trusten

vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:38:30 #90
71048 Tokay
makes your day!
pi_42436370
Ja, weet je dat zeker tong, John Updike?
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:43:08 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_42436579
Nee ik was het vraagteken vergeten

vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:09:32 #92
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42437680
goedemiddag
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:17:02 #93
71048 Tokay
makes your day!
pi_42437982
Een TDP, aangezien wyccie haar schoonheidsslaapje doet:

Trouwste user 2022 vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:21:31 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_42438174
Al Gore ? Maar ik ging slapen.

vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:23:29 #95
71048 Tokay
makes your day!
pi_42438252
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:21 schreef tong80 het volgende:
Al Gore ? Maar ik ging slapen.

Ga maar lekker slapen dan, Al Gore is goed.

Ik duik ook tussen de klamme lappen. Welterusten!

pi_42446140
Morgen
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:30:56 #97
114177 Diaan73
pi_42447940
Neleos... jij was vroeg

Goedemorgen
Make love, not war ☮
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:42:44 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_42448110
Goeiemorgen

Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:43:43 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_42448125

pi_42448440
Da's Wim Kayzer, Tong. Een held? Ik twijfel hoor.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:08:08 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_42448558
Ja best wel een held

zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:00:25 #102
71048 Tokay
makes your day!
pi_42449604
Goedemiddag luitjes.

Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:00:51 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_42449620
Ha die Tokay

zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:01:42 #104
71048 Tokay
makes your day!
pi_42449641
Ha die tong, valt er nog wat te raden, deze middag?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:05:44 #105
71048 Tokay
makes your day!
pi_42449733
Ik zal zelf wel een plaatje plaatsen...

Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:06:31 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_42449752
Pieter Winsemius ?

zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:10:46 #107
71048 Tokay
makes your day!
pi_42449856
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:06 schreef tong80 het volgende:
Pieter Winsemius ?

Ik wilde als eventuele hint nog opmerken dat het de baas is van meneer Gietema, maar dat is niet eens meer nodig.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:22:33 #108
7889 tong80
Spleenheup
pi_42450165

Next ?

Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:57:43 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_42452363
Niemand ?

zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:31:08 #110
71048 Tokay
makes your day!
pi_42453193
pi_42453293
Charlie Watts
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:39:25 #112
71048 Tokay
makes your day!
pi_42453413
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:34 schreef Neleos het volgende:
Charlie Watts
Mooie foto, hè?
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:41:10 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_42453452
En ook wel een bekende foto

zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:49:18 #114
71048 Tokay
makes your day!
pi_42453617
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:41 schreef tong80 het volgende:
En ook wel een bekende foto

Nee, hè?! Heb ik dat weer.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:59:51 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_42453864

Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:48:05 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_42455081
Niemand ?

zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:38:05 #117
71048 Tokay
makes your day!
pi_42456228
Kris Kristofferson of zo?

(Wel een bekend hoofd... )
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:43:34 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_42456377
Duitser Tokay

zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:49:35 #119
71048 Tokay
makes your day!
pi_42456524
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:43 schreef tong80 het volgende:
Duitser Tokay

Ik kan hem niet plaatsen, tong.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:53:43 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_42456600
Je kent hem niet van VOOR de camera

zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:02:34 #121
71048 Tokay
makes your day!
pi_42456793
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:53 schreef tong80 het volgende:
Je kent hem niet van VOOR de camera

Een regisseur?? In die richting zat ik niet te denken.
pi_42456810
Lars von Trier?
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:04:29 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_42456849
Nee Duitser.

pi_42456861
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:04 schreef tong80 het volgende:
Nee Duitser.

Oh, is Lars von Trier geen Duitser dan?
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:20:24 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_42457184
Is een Deen dacht ik

Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:47:28 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_42457799
Eén van de grootste Duitse regisseurs van de laatste 30 jaar.

pi_42457958
Wolfgang Petersen?

En mijn plaatje was een vervolgplaatje.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:54:53 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_42457973
Nee die ook niet.

zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:24:36 #129
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_42460172
Da's Werner Herzog.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:52:55 #130
7889 tong80
Spleenheup
pi_42460952
Jawohl

zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:20:14 #131
18811 sooty
pi_42461800
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:47 schreef tong80 het volgende:
Eén van de grootste Duitse regisseurs van de laatste 30 jaar.

Mwoah. De meningen verschillen. Hilarisch is uiteraard zijn moeizame relatie met Klaus Kinski. Waarvan hijzelf een docu maakte: Mein liebster Feind
pi_42462169
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:20 schreef sooty het volgende:

[..]

Mwoah. De meningen verschillen. Hilarisch is uiteraard zijn moeizame relatie met Klaus Kinski. Waarvan hijzelf een docu maakte: Mein liebster Feind
Dat wist tong al

Algemene Kennis Quiz Deel 317
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:50:10 #133
7889 tong80
Spleenheup
pi_42462725

zondag 8 oktober 2006 @ 01:50:35 #134
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42470451
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:17:25 #135
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42480153
Wat een serene rust hier....
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:21:27 #136
71048 Tokay
makes your day!
pi_42480247
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2006 @ 15:26:40 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_42480369
Gezien haar boezemomvang en onbekend gezicht zou de man John Waters kunnen zijn.

zondag 8 oktober 2006 @ 15:33:05 #138
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42480522
Geen John Waters,wel een cultregisseur met één van zijn favoriete actrice's
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2006 @ 15:35:35 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_42480592
Ze ziet er exoties uit.

zondag 8 oktober 2006 @ 15:36:37 #140
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42480616
Mexicaanse
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2006 @ 15:37:13 #141
7889 tong80
Spleenheup
pi_42480633
Is het dan Sergio Leone ?

zondag 8 oktober 2006 @ 15:38:37 #142
71048 Tokay
makes your day!
pi_42480668
Russ nogwat?
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:40:12 #143
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42480716
Russ Meyer is goed,het gaat mij om de rondborstige dame
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2006 @ 16:07:47 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_42481443
Shit die bedoelde ik ipv John Waters. Domme Tong.

zondag 8 oktober 2006 @ 18:56:37 #145
71048 Tokay
makes your day!
pi_42486915
Hmmm, ik heb geen flauw idee wie jouw rondborstige dame is, foto.

Dan maar even een vederlicht tdp'tje doen?

Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2006 @ 19:03:30 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_42487151
Mevrouw Beckham ?

zondag 8 oktober 2006 @ 19:45:42 #147
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42488646
'tis fraai...
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:49:17 #148
71048 Tokay
makes your day!
pi_42488752
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef tong80 het volgende:
Mevrouw Beckham ?

Da's alvast één. (De linker dame.) Wie is de andere beroemde echtgenote?
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:45 schreef fotoloog het volgende:
'tis fraai...
Oeps! Solly.
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2006 @ 19:54:04 #149
7889 tong80
Spleenheup
pi_42488951
Jolé ?

zondag 8 oktober 2006 @ 20:07:19 #150
71048 Tokay
makes your day!
pi_42489457
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:54 schreef tong80 het volgende:
Jolé ?

Huh?
  Trouwste user 2022 zondag 8 oktober 2006 @ 20:31:12 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_42490355
Weet ik veel

zondag 8 oktober 2006 @ 20:36:34 #152
71048 Tokay
makes your day!
pi_42490587
Mevrouw is een Amerikaanse actrice, plus 'de echtgenote van...', en sinds een paar maanden de moeder van een druk beroddelde Hollywood-baby.
pi_42490895
Mejuffer Cruise
Aldus.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:21:48 #154
71048 Tokay
makes your day!
pi_42492481
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:43 schreef Z het volgende:
Mejuffer Cruise
Z!

Mejuffer Cruise, aka Katie Holmes.
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2006 @ 00:49:22 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_42499819

maandag 9 oktober 2006 @ 07:52:39 #156
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42502429
Rechts Walter Matthau, links: Jane Fonda?
pi_42502676
Lijkt me goed. Mogge.
pi_42503625
pi_42503680
Hoe zou je moeten weten wie die knakker is
pi_42503747
Ja, dat zou ik ook weleens willen weten. Heeft-ie iets te maken met de oorlog, of zo?
pi_42503775
Hoe moet ik dat weten? .
pi_42503848
Was jij nog niet geboren dan, toen dit plaatje werd gemaakt?
pi_42504046
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:59 schreef pyl het volgende:
Was jij nog niet geboren dan, toen dit plaatje werd gemaakt?
Ah, heb jij dat topic ook net gelezen? .
pi_42504354
Dat kende ik al, ja. Er zitten inderdaad een paar echte prachtexemplaren tussen.
pi_42504637
Enfin, het is maar de vraag of mijn mijnheer dan wèl zo goed "runen kon lezen"(wat is precies de meerwaarde daarvan, behalve voor de wetenschapper of de geïnteresseerde leek, vraag ik mij af?), hoewel hij ontegenzeggenlijk uit een zeer germaanse cultuur afkomstig was.
pi_42505017
Heeft meneer uit de ontegenzeggelijk zeer germaanse cultuur (kwam hij uit Bavaria misschien zelfs? Of was het nou Batavia?) het conflict waaraan hij aan zijn uniform te zien deelnam, overleefd?
pi_42505066
Jazeker, en hij heeft zijn 12-jarig verblijf in het gevang ook ruimschoots overleefd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 09-10-2006 11:15:14 ]
pi_42505112
Ken jij deze geschiedenisquiz al, Gellius?

Heeft meneer zijn straf in zijn vaderland uitgezeten?
pi_42505233
quote:

Sinds wanneer kun je Nederland een verzorgingsstaat noemen? Leg je antwoord uit.

O Toen de burgers begonnen met klagen.
, , .
pi_42505272
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:07 schreef pyl het volgende:
Heeft meneer zijn straf in zijn vaderland uitgezeten?
Dat weet ik niet precies pyl. Hij is in ieder geval in Nederland berecht (tot welke cultuurgroep die natie dan ook moge behoren).
pi_42505547
Hmpfz....dus hij is niet een van de Vier van Breda, begrijp ik.

Tja, hmmm, ik zit niet zo goed in m'n oorlogsmisdadigers. Waar ging hij na zijn straf naar toe, of weet je dat ook al niet?
pi_42505723
Mijnheer is in de jaren zeuventig in Duitsland gestorven. Ver van Gelderland vandaan.
pi_42505800
Is het die man die verantwoordelijk was voor de razzia op de mannen van Putten?
pi_42507391
Is-ie!
pi_42508318
Meneertje Christiansen, die was het, ja.

Razzia Putten

Wie?
pi_42508423
Een Duitser.
Aldus.
pi_42508577
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:11 schreef Z het volgende:
Een Duitser.
Neuh: geboren in Brabant, getogen in Gelderland, gewerkt in Holland.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:23:03 #178
114177 Diaan73
pi_42508702
Goedemiddag
Make love, not war ☮
pi_42508831
"Holland"? wat is dat nu weer voor vage aanduiding? Zuid-Holland of Noord-Holland ?
pi_42508947
Dan is de foto in Duitsland genomen

Hendrik Lorentz?
Aldus.
pi_42509309
Zuid-Holland, Gellius. En wel Rotterdam, om precies te zijn. Stad van ernst en nijverheid.

En de foto is in Zwitserland genomen, Z. Dus het is niet Lorentz. Al leken de heren op elkaar, inderdaad.

[ Bericht 19% gewijzigd door pyl op 09-10-2006 13:49:28 ]
pi_42510258
Zwitserland! ! Laat plunk het niet horen!
pi_42510893
Mooie tekening. Kunstenaar?
Aldus.
pi_42511242
Zeker, een woordkunstenaar.

pi_42511798
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:30 schreef Gellius het volgende:
Is-ie!
ja! Putten!!!
pi_42512453
Putten, ja.

Om mijn oud woonhuis peppels staan
"mijn lief, mijn lief, o waar gebleven"
een smalle laan
van natte blaren, het vallen komt.

Het regent, regent eender te hooren
en altijd door en
den treuren uit, de wind verstomt.

Het huis is hol en vol duisternis
gefluister is
boven op zolder, het dakgebint.

Er woont er een voorovergebogen
met leege oogen
en die zijn vrede en rust niet vindt.
pi_42512748
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:05 schreef Knormen het volgende:

[..]

ja! Putten!!!
Hee, dag Knormen.
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2006 @ 21:06:33 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_42524369
Hallo mensen

pi_42525527
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:06 schreef tong80 het volgende:
Hallo mensen

Ha die Tong! Weet jij wie dit is:

Ik moest aan hem denken toen ik je eenzame, onbeantwoorde groet zag.
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:45:59 #190
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42525731
Is het een schipper?
pi_42525854
Nope, een schrijver (van gefortuneerde komaf, vandaar die dure kleren).
pi_42526004
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2006 @ 22:47:03 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_42526977
Cooper ?

maandag 9 oktober 2006 @ 22:48:46 #194
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42527039
Oei.. wel gelezen, naam schrijver vergeten..
mooi boek trouwens...
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:13:34 #195
71048 Tokay
makes your day!
pi_42527797
Goedenavond RJPvD'ers.
pi_42527828
James Fennimoore C. inderdaad.
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:40:02 #197
71048 Tokay
makes your day!
pi_42528661
Welterusten RJPvD'ers.
  Trouwste user 2022 maandag 9 oktober 2006 @ 23:52:33 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_42529079
Trusten Tokay ik blijf nog even.

Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:23:21 #199
7889 tong80
Spleenheup
pi_42529916

dinsdag 10 oktober 2006 @ 06:23:17 #200
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_42532389
Bobbejaan Schoepen
pi_42533559
Als ik niet kan poepen denk ik altijd aan Bobbejaan Schoepen.
pi_42533679
Scrutinizer!
pi_42533728
Gellius!

ik ben er maar even, ik moet nog slapen
pi_42533944
Welterusten!
pi_42534046
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:28 schreef Gellius het volgende:
Welterusten!
Yep, bedankt. Ik moet er helaas al weer vroeg uit, om 4 uur al

Fijne dag
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:17:05 #206
71048 Tokay
makes your day!
pi_42534896
Goedemorgen wakkeren (en niet wakkeren).

<--- frambozenthee
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:17:32 #207
71048 Tokay
makes your day!
pi_42534908
Ik ga op zoek naar een plaatje.
pi_42534938
Smaakjesthee. .
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:33:32 #209
71048 Tokay
makes your day!
pi_42535246
Zo:

Ben benieuwd of deze meneer al eens eerder is geplaatst.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:45:27 #210
71048 Tokay
makes your day!
pi_42535516
Niet allemaal tegelijk!
pi_42535988
Niet zo ongeduldig! Ik denk na. .
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:25:44 #212
71048 Tokay
makes your day!
pi_42536619
O, okay.

Het witte doek. Rookt nog wel op dit plaatje, maar doet dat sinds 1966 niet meer. Gay. Drie keer genomineerd voor een Oscar.
pi_42537951
Hints. Als er ièts het nadenken verstoort, dan zijn het wel hints!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:20:50 #214
71048 Tokay
makes your day!
pi_42538227
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:11 schreef Gellius het volgende:
Hints. Als er ièts het nadenken verstoort, dan zijn het wel hints!
Ik zeg al niets meer.
pi_42539767
Aaah. De rust! Zalig.
pi_42540183
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:11 schreef Gellius het volgende:
Aaah. De rust! Zalig.
Van hier tot in de eeuwigheid.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:32:38 #217
71048 Tokay
makes your day!
pi_42540427
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:35:00 #218
71048 Tokay
makes your day!
pi_42540483
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:24 schreef pyl het volgende:
Van hier tot in de eeuwigheid.
Wat doe je weer cryptisch, pyl.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:36:36 #219
71048 Tokay
makes your day!
pi_42540526
Afijn: From Here To Eternity, dus.

Gellius, kop jij meneers naam even in?
pi_42541099
Wat is het lekker rustig hier.
Aldus.
pi_42541246
Lekker hè?
pi_42541315
Het lijkt Hichtum op zondagmorgen wel.
Aldus.
pi_42542346
Kan je die klapperbak niet eens even houden, Z?
pi_42542488
Aldus.
pi_42542749
.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:30:24 #226
71048 Tokay
makes your day!
pi_42544553
Zeg, zijn jullie nu klaar met contempleren, en wordt mijn meneer nog geraden?
pi_42544576
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:30 schreef Tokay het volgende:
contempleren
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Gellius op 10-10-2006 15:38:22 ]
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:02:30 #228
71048 Tokay
makes your day!
pi_42545862
Hij rookte best wel veel, die meneer van mij:

Je weet niet hij is, hè, Gellius?
pi_42546339
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:31 schreef Gellius het volgende:

[..]

[afbeelding].
Aldus.
pi_42546356
Ik weet het ook niet Tokay ...
Aldus.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:27:44 #231
71048 Tokay
makes your day!
pi_42546839
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:15 schreef Z het volgende:
Ik weet het ook niet Tokay ...
Ik zal je een beetje op weg helpen met zijn voornaam: Montgomery .....
pi_42546977
Ik heb géén idee.
pi_42547004
Clift?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:33:43 #234
71048 Tokay
makes your day!
pi_42547126
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:31 schreef wyccie het volgende:
Clift?
Ha, daar is wakkere wyccie. Montgomery Clift, inderdaad.
pi_42547186
Pffft, alsof die zo bekend is.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:36:13 #236
71048 Tokay
makes your day!
pi_42547242
quote:
Edward Montgomery Clift (17 oktober 1920 - 23 juli 1966) is een Amerikaans acteur, bekend onder de naam Montgomery Clift.

Montgomery is geboren in Omaha, is de zoon van William Brooks Clift en Ethel Fogg en is de tweelingbroer van Roberta.
Hij stond al op Broadway sinds de leeftijd van 13 jaar. Tien jaar later verhuisde hij naar Hollywood en kreeg in 1948 zijn doorbraak in de film Red River. Nog in dit jaar werd hij genomineerd voor een Academy Award voor Beste Acteur voor zijn rol in The Search.
In 1956 belandde hij in een auto-ongeluk en werd gered door Elizabeth Taylor. In 1966 stierf hij aan een hartaanval door zijn drugs en alcoholverslaving.

Filmografie
1966:The Defector
1965:William Faulkner's Mississippi
1962:Freud
1961:Judgment at Nuremberg
1961:The Misfits
1960:Wild River
1959:Suddenly, Last Summer
1958:The Young Lions
1958:Lonelyhearts
1957:Raintree County
1953:From Here to Eternity
1953:Stazione Termini
1953:I Confess
1951:A Place in the Sun
1950:The Big Lift
1949:The Heiress
1948:Red River
1948:The Search
pi_42547246
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:34 schreef Gellius het volgende:
Pffft, alsof die zo bekend is.
Tsja, ik ken 'm. Ik bedoel dat ik er wel eens van gehoord heb, dan moet ie toch wel bekend zijn.
pi_42547328
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:36 schreef wyccie het volgende:

[..]

Tsja, ik ken 'm. Ik bedoel dat ik er wel eens van gehoord heb, dan moet ie toch wel bekend zijn.
Ja, maar jij weet altijd de gekste dingen!
pi_42547551
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:38 schreef Gellius het volgende:
Ja, maar jij weet altijd de gekste dingen!
Wat vind je gek?
pi_42547750
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wat vind je gek?
Montgomery Clift.
Aldus.
pi_42547757
Hoezo?
pi_42547944
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:50 schreef Z het volgende:
Montgomery Clift.
Zo gek is dat toch niet. Als je een beetje into films bent, heb je die naam wel vaker voorbij zien komen. Ik herkende hem niet van het plaatje, maar bij de voornaam Montgomery is het niet moeilijk meer om Clift er bij te bedenken.

The Misfits, From here to eternity en The Heiress zijn redelijk bekend.
Al is die laatste alleen omdat zij voor de film een oscar heeft gewonnen:
pi_42548100
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:54 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zo gek is dat toch niet.
't Is absurd, als je er over nadenkt.
pi_42548219
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:59 schreef Gellius het volgende:
't Is absurd, als je er over nadenkt.
Sir, denk jij dan na over mijn mevrouw?
pi_42548291
Nee, ik ga lekker huis denk ik. Naar de mademoiselle .
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:42:55 #246
71048 Tokay
makes your day!
pi_42549592
Da's Olivia De Havilland.

Een mooie naam, vind ik dat.
pi_42549670
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:42 schreef Tokay het volgende:
Da's Olivia De Havilland.

Een mooie naam, vind ik dat.
En een mooie vrouw.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:12:38 #248
18811 sooty
pi_42552488
Game on;

Wie is deze jonge vader.

dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:38:28 #249
71048 Tokay
makes your day!
pi_42553409
Aan zijn vrouw te zien, gok ik dat meneer een voetballer is.
pi_42553604
Het is de arme Paul Hunter. De snookerspeler ("de Beckham van het snooker") die eerder vandaag op 27-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van kanker.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:50:48 #251
18811 sooty
pi_42553682
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:38 schreef Tokay het volgende:
Aan zijn vrouw te zien, gok ik dat meneer een voetballer is.
Geen voetballer wel sporter. Jouw gok is begrijpelijk; Quote in de NRC: "Beckham van het groene laken".
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:54:13 #252
18811 sooty
pi_42553801
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:48 schreef pyl het volgende:
Het is de arme Paul Hunter. De snookerspeler ("de Beckham van het snooker") die eerder vandaag op 27-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van kanker.
Yep. De veel te vroeg gestorven Paul Hunter

Zo herinneren we ons hem het liefst:

Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:51:32 #253
7889 tong80
Spleenheup
pi_42556034
27

pi_42557321
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:51 schreef tong80 het volgende:
27

Dan is-ie iig in goed gezelschap.

En Jim Morrison.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:36:28 #255
18811 sooty
pi_42557817
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:51 schreef tong80 het volgende:
27

147.
pi_42559473
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 21:36 schreef sooty het volgende:
147.
Alfa-rijder ?
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:25:31 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_42559827

dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:09:41 #258
71048 Tokay
makes your day!
pi_42561656
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:48 schreef pyl het volgende:
Oei.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:16:43 #259
7889 tong80
Spleenheup
pi_42561924
Niemand ?

dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:29:25 #260
71048 Tokay
makes your day!
pi_42562404
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 23:16 schreef tong80 het volgende:
Niemand ?

Nee. We zullen op dartfanaat moeten wachten.
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:35:19 #261
7889 tong80
Spleenheup
pi_42562656
Heeft wel iets unieks gedaan

pi_42562932
Hij gooide een 9-darter, live op televisie (en was daarmee de eerste, meen ik), maar vraag me niet hoe hij heet.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:51:32 #263
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42563264
Paul Ling/Nim/Pim/Vim ofzoiets
  Trouwste user 2022 dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:56:16 #264
7889 tong80
Spleenheup
pi_42563395
Lim idd

pi_42568123
Mogge, dommerds.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 08:50:17 #266
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568172
Goedemorgen!

woensdag 11 oktober 2006 @ 08:58:12 #267
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568258
Een plaatje. Om te raden.

pi_42568304
Hoe ze heten, weet ik niet (alweer niet! ), maar dat zijn die twee kerels van YouTube, die de zaak hebben overgedaan aan Google. Dacht ik.
pi_42568305
Dat zijn de joetjoepjongens.

Ik heb verkeerd gelegen vannacht. grmbl.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:06:36 #270
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568368
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:01 schreef pyl het volgende:
Hoe ze heten, weet ik niet (alweer niet! ), maar dat zijn die twee kerels van YouTube, die de zaak hebben overgedaan aan Google. Dacht ik.
Dat heb je goed gedacht, pyl.

Chad Hurley en Steve Chen. Drie keer raden wie Chen is.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:07:44 #271
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568388
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:01 schreef Gellius het volgende:
Ik heb verkeerd gelegen vannacht. grmbl.
Ondersteboven?
pi_42568397
Wat heeft google er ook al weer voor betaald?
Aldus.
pi_42568417
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:07 schreef Tokay het volgende:

[..]

Ondersteboven?
.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:13:13 #274
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568471
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:08 schreef Z het volgende:
Wat heeft google er ook al weer voor betaald?
Ik heb even gegoogled: 1,65 miljard dollar.

Niet slecht.
pi_42568672
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:30:40 #276
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568715
Fransman?
pi_42568861
Wis en drie! Wat 'n dandy hè?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:41:11 #278
71048 Tokay
makes your day!
pi_42568904
Een fat, inderdaad.

Mode-ontwerper?
pi_42569039
Mijnheer was diplomaat, maar hij is ook wel een soort ontwerper inderdaad.
pi_42569278
Leestip voor Gellius: Henry Tandey, de man die Hitler had kunnen neerschieten

Waar was meneer zoal gestationeerd, Gellius?
pi_42569398
quote:
Je kunt je idd nooit weten hoe het gelopen zou zijn als er in het verleden andere beslissingen waren genomen.
!
quote:
Waar was meneer zoal gestationeerd, Gellius?
Bijna zijn gehele carrière inAfrika (hoewel ook korte tijd in Rotterdam ), maar zijn naam wordt algemeen geassocieerd met een ander continent. Of twee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gellius op 11-10-2006 10:14:40 ]
pi_42569777
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:08 schreef Gellius het volgende:

!
quote:
Bijna zijn gehele carrière in Afrika (hoewel ook korte tijd in Rotterdam ), maar zijn naam wordt algemeen geassocieerd met een ander continent. Of twee.
Dat moet een tamelijk invloedrijke dandy zijn geweest. In Afrika was hij zeker nauw betrokken bij de opdeling van dat continent (Fashoda misschien?), en die andere twee werelddelen waren Europa en ... ehm ... nou ja, zal wel Azië zijn?

Ik heb, om kort te gaan, geen idee.
pi_42570485
Nee, niet Azië. De Amerika's! Hier zien we mijnheer in de caricatuur:

quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 10:25 schreef pyl het volgende:

[..]

[..]
De koningin van de open deur .
pi_42570515
Wat had hij met het Suez kanaal van doen?
Aldus.
pi_42570548
Ja, of is het Ferdinand de Lesseps zelve?
pi_42570580
Tsja, ook daar scheidde hij eigenhandig twee continenten.
pi_42570614
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:00 schreef pyl het volgende:
Ja, of is het Ferdinand de Lesseps zelve?
Hij is!
pi_42571748
plaatje.
pi_42572183
Aldus.
pi_42572415
Da's die jongen van die beroerde boeken. Foer.
pi_42572592
Ik kwam inderdaad nauwelijks door 'Extremely Loud and Incredibly Close' heen. Mejuffer_Z is wel fan overigens.
Aldus.
pi_42572623
Aldus.
pi_42573432
.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:56:00 #294
71048 Tokay
makes your day!
pi_42573448
Laura Pausini?

Hmmmmm, ik kan me nauwelijks voorstellen dat jij haar plaatst, Z, dus ze zal het wel niet zijn.
pi_42573948
Dat zal dan wel zijn vrouw, mevrouw Krauss, zijn.
pi_42574140
.
pi_42574350
Mevrouw Krauss inderdaad.
Aldus.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 13:38:37 #298
71048 Tokay
makes your day!
pi_42574672
pi_42575453
Wie zou dat nou toch zijn.
Aldus.
pi_42575719
Al sla je me dood!
pi_42576511
Ze lijkt behoorlijk op mevrouw Krauss overigens.

Heb je al wat van haar gelezen Gellius?
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')