Ja, hallo, dat beweert hij ook, hij beweert dat hij zooooooooooooooooooo vaak aan het front reisjes maaktquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:51 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Ik wil niet opscheppen, maar ik ben toch al zo'n 6 jaar bezig met WO1,
en ik weet er toch aardig wat van af!![]()
Helaas (nog) niet nee!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, hallo, dat beweert hij ook, hij beweert dat hij zooooooooooooooooooo vaak aan het front reisjes maakt
Dat is dus 1x per jaar
Hij presteerde het om terug te komen van een Ieper-reisje met een foto en de vraag welk monument dit was want dat had hij nog noooooooooooooooooit gezien.
Was het gewoon een demarcatiesteen,waar je mee doodgegooid wordt ahw en die zeker rond Ieper veelvuldig te zien zijn.
Jaja, hij als slgaveld reiziger
Maar goed, ben je lid ergens van?
SSEW, WFA?
Nee, in de buurt van Kemmel,quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:56 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Helaas (nog) niet nee!![]()
Was het trouwens die demarcatiesteen in de buurt van Hill 60?
Ja, dat had ik al begrepen. Ik ben nu op het punt dat hij zich realiseert dat hij, naast zijn linkerarm, ook zijn rechterarm kwijt is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik dat boek gelezen!
Bloedstollend gewoonweg.
Het boek moet je lezen door je in te beelden in de persoon, het enige dat hij nog heeft zijn zijn gedachten. En die gedachten lees je ahw.
Oh, en bedenk dat dit soort mensen bestonden...
Moet dit boek van school ofzo?
Klopt helemaal, Metallica heeft One op dat nummer gebaseerd!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:59 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ja, dat had ik al begrepen. Ik ben nu op het punt dat hij zich realiseert dat hij, naast zijn linkerarm, ook zijn rechterarm kwijt is.
Nee dit boek hoeft niet van school. Daar ben ik al vanaf gelukkig. Ik had ergens op internet een site gevonden waar buiten de songteksten van vele nummers te vinden zijn, ook de mogelijkheid was om te discussieren over gedachte achter de tekst. Daar heb ik gelezen dat het nummer One van Metallica op dit boek gebaseerd is. Goed nummer -> boek lezen.
Hellfire Corner is cool, daar ben ik ook geweest.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, in de buurt van Kemmel,
uit mn hoofd even snel, sowieso als je ieper via Hellfire corner binnenrijdt staat er een, bij Voormezele een stel, in de Ijzerstreek talloze, maar hij had ze nog nooit gezien hoor ;')
WFA is leuk om lid van te zijn!
Dat haalde ik al uit de songtekst.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt helemaal, Metallica heeft One op dat nummer gebaseerd!
Sta er maar eens bij stil dat er mensen zoals beschreven in het boek bestonden...
Lees maar verder, hij mist nog meer dan alleen zijn armen..
Verdun, De hel. 1916-2006quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:05 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Hellfire Corner is cool, daar ben ik ook geweest.
Al vaak in Verdun geweest trouwens?
(Ik ben er drie keer geweest!)
Leuk!!!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Verdun, De hel. 1916-2006
Verdun, 1916-2006
Kan er niet meer vinden
Maar ja, verscheiden malen in en rond Verdun en 2x in de Argonnen.
Knap gedaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:23 schreef yvonne het volgende:
Is m'n vieze handje toch nog uitgegroeid tot een leuk topic
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:23 schreef yvonne het volgende:
Is m'n vieze handje toch nog uitgegroeid tot een WO I topic
quote:
Welneequote:
ik denk dat ik voor de zekerheid mijn hand er maar af krasquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |