Lang leve discretionaire bevoegdheid: regels zijn prima, moeten ook nageleefd worden, maar be sensible...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:35 schreef Aoristus het volgende:
[..]
of om fietsers te bekeuren omdat ze een paar meter over de stoep rijden
De agent in amsterdam zal meer dingen meemaken waarvoor je een bon MOET schrijven dan een agent in een klein dorpje op het platteland. Is het dan fair dat die agent op het platteland boete's moet gaan geven voor kleine dingen waarvoor hij veel liever een waarschuwing zou geven?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:35 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Sorry, maar ga jij maar eens 8 uur lang de weg op. Kom je meer dan genoeg dingen tegen waar je een bon voor KAN schrijven.
Je bent nooit agent van 1 klein dorpje. En als je dat al bent ben je wijkagent en die hoeven maar 80 bonnen te schrijven in een jaar.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:38 schreef Thieske het volgende:
[..]
De agent in amsterdam zal meer dingen meemaken waarvoor je een bon MOET schrijven dan een agent in een klein dorpje op het platteland. Is het dan fair dat die agent op het platteland boete's moet gaan geven voor kleine dingen waarvoor hij veel liever een waarschuwing zou geven?
dat is het wel, want ik ben een fietser. Gister werd ik nog aangesproken omdat ik m'n hand niet had uitgestoken en een of andere klojo met een helmpje mij bijna in m'n wiel reed. Het is onverstandig om op korte afstand van mij te fietsen, zeker als de logica meer in de richting wijst als waarin ik fietstequote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:37 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Das een ander verhaal. Maar die quota is heus niet zo monsterlijk als mensen denken.
En over de zin en onzin van bepaalde bekeuringen... daar kom je toch niet uit.
Binnen de politie ga je ze voornamelijk vinden in de centrale, als aangifte-verwerkend massief en als baliemedewerker.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:37 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Generalisatie.. er zijn wel 100 verschillende soorten BOA's.
Ai... das niet wat je in gedachten had toen je begonquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Binnen de politie ga je ze voornamelijk vinden in de centrale, als aangifte-verwerkend massief en als baliemedewerker.
Heb ik het geluk dat ik door een plaatselijk overschot in de opleiding al 4 maanden binnen zit als veredeld BOA
Ok, maar de term "bonnendag" heb ik niet verzonnen hoor. Die komt toch echt vanuit de politiekorpsen zelf. Dus ergens moet er toch een kern van waarheid in zitten?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:39 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Je bent nooit agent van 1 klein dorpje. En als je dat al bent ben je wijkagent en die hoeven maar 80 bonnen te schrijven in een jaar.
Jep.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ok, maar de term "bonnendag" heb ik niet verzonnen hoor. Die komt toch echt vanuit de politiekorpsen zelf. Dus ergens moet er toch een kern van waarheid in zitten?
Ach, ik heb het verder wel naar mijn zin, maar het knaagt altijd als je weet dat je meer kunt en dat rondom ook te horen krijgt...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:40 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Ai... das niet wat je in gedachten had toen je begon
Ja dat is dan minder. Moet je dit nog lang blijven doen ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ach, ik heb het verder wel naar mijn zin, maar het knaagt altijd als je weet dat je meer kunt en dat rondom ook te horen krijgt...
Wat jij niet in je verhaal betrekt, is dat de quota ook meetellen bij de verdeling van geld en middelen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:45 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Jep.
Kijk die quota vind ik niet zo gek. Het moet niet zo kunnen zijn dat een agent 4 bonnen in een jaar schrijft en daar niet op aangesproken kan worden.
Hoe die agenten omgaan met die quota is een ander verhaal. Het hele jaar niks doen, en de laatste maand als een idioot voor alles gaan schrijven is gewoon te absurd voor woorden. Dan krijg je bekeuringen die nergens op slaan idd.
Nog een maandje en dan naar school voor 3 maanden. Dan zitten mijn 15 maanden "arrestantenzorg" erop...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja dat is dan minder. Moet je dit nog lang blijven doen ?
Arrestanten zorg is best leuk maar als je daar niet voor bent aangenomen snap ik best dat je daar niet op zit te wachten. Groot gelijk heb je !quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nog een maandje en dan naar school voor 3 maanden. Dan zitten mijn 15 maanden "arrestantenzorg" erop...
Dan nog een jaartje ongeveer... En dan mogen ze met een leuk aanbod komen of ik verkas naar een andere regio met WEL een perspectief
15 maanden arrestantenzorg?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nog een maandje en dan naar school voor 3 maanden. Dan zitten mijn 15 maanden "arrestantenzorg" erop...
Dan nog een jaartje ongeveer... En dan mogen ze met een leuk aanbod komen of ik verkas naar een andere regio met WEL een perspectief
Tjah, er wordt je gewoon voorgehouden dat je 2,5 jaar over je opleiding doet, en als je eenmaal binnen bent krijg je te horen dat je daarvan 15 maanden binnen zit.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Arrestanten zorg is best leuk maar als je daar niet voor bent aangenomen snap ik best dat je daar niet op zit te wachten. Groot gelijk heb je !![]()
Hier draag ik geen kennis van, en je post is me ook niet geheel duidelijk. Misschien kun je het met voorbeelden wat meer helder maken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:53 schreef Krush het volgende:
[..]
Wat jij niet in je verhaal betrekt, is dat de quota ook meetellen bij de verdeling van geld en middelen.
Als een korps in een jaar ver over het quotum heengaat kost dat het jaar erop middelen. De redenering is dan namelijk dat deze middelen beter bij een ander korps kunnen worden ingezet.
Op hoger niveau wordt er daarom nogal eens gestimuleerd om bepaalde zaken wel te bekeuren en andere zaken niet. Waarom dit onwenselijk is hoef ik verder denk ik niet uit te leggen.
Nou, hier hoef je echt geen HAVO voor gedaan te hebben hoorquote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:04 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Hier draag ik geen kennis van, en je post is me ook niet geheel duidelijk. Misschien kun je het met voorbeelden wat meer helder maken.
Dat ze daar geen goedkope krachten voor in zetten. Hier in Drenthe heeft stadstoezicht ( stichting veiligheidszorg Drenthe) 50% van alle man uren in de portefeuille. En toen ik stage liep bij de stadswacht zat ik vooral op de arestanten zorg. Zonder diploma's of watquote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tjah, er wordt je gewoon voorgehouden dat je 2,5 jaar over je opleiding doet, en als je eenmaal binnen bent krijg je te horen dat je daarvan 15 maanden binnen zit.
Heb ik de mazzel dat ik nog geen 5 maanden binnen heb gezeten daar, al vond ik het ontzettend leuk werk waar je ook echt sturing in had als je het een beetje door had. Maar het eindeloze gesol met lagere studenten vind ik echt zum kotsen. Nieuwe aanwas niveau 2 hoeft bijvoorbeeld helemaal niets van dat alles
Magoed, ik probeer mijn teamleider al redelijk lang duidelijk te maken dat N2 niet echt mijn doel is int leven
Maar het is en blijft leuk werk
Korps X moet per jaar, zeg, 50 inbraken oplossen. In augustus zijn er al 70 opgelost. Als dat zo doorgaat, dan zijn er december misschien wel 100 opgeloste inbraken, 2x het quotum.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:04 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Hier draag ik geen kennis van, en je post is me ook niet geheel duidelijk. Misschien kun je het met voorbeelden wat meer helder maken.
Nou hier zou ik graag even een bron van zien ofzo, want ik ga dit niet zomaar aannemen. Kan me niet voorstellen dat er korpsleidingen zijn waar ze inbraken een lagere prioriteit gaan geven, omdat het zo goed gaatquote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:15 schreef Krush het volgende:
[..]
Korps X moet per jaar, zeg, 50 inbraken oplossen. In augustus zijn er al 70 opgelost. Als dat zo doorgaat, dan zijn er december misschien wel 100 opgeloste inbraken, 2x het quotum.
Bij de verdeling van geld, middelen en mankracht voor het volgende jaar zal de korpschef moelijk kunnen verdedigen dat hij voor zijn quotum van 50 inbraken dezelfde middelen nodig heeft als het jaar ervoor. Een beetje strategisch denkende korpschef geeft dus lagere prioriteit aan het het bestrijden van een bepaalde categorie strafbare feiten, op het moment dat het quotum voor die categorie is bereikt.
Tis gewoon politiek...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Nou hier zou ik graag even een bron van zien ofzo, want ik ga dit niet zomaar aannemen. Kan me niet voorstellen dat er korpsleidingen zijn waar ze inbraken een lagere prioriteit gaan geven, omdat het zo goed gaat
It's crime fighting time!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:54 schreef gelly het volgende:
Teveel C.O.P.S gekeken denk ik.
Je had gewoon moeten stoppen met lopen, crimineel.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De ambtsinstructies zijn best duidelijk op dit gebied. Ik moet er niet aan denken dat een agent/agente te pas en te onpas haar of zijn dienstwapen trekt...
Wat kost dat wel niet alle agenten die een dienstwapen dragen 2 x in de week laten oefenen. Vind ik te ver gaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:26 schreef B-Keizer het volgende:
Laat ze maar meer hun wapen trekken, maar dan moeten ze wel regelmatig oefenen, 2 x in de week en uurtje ofzo. Anders is het ook wel een gevaar.
Nederland is gewoon een mietjesland op dit moment.
Ga je ergens anders druk over maken!!!! Jezus man...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Net bij hart van nederland. Aanhouding van 3 verdachten op de A10.
3 mannen worden aangehouden. 2 worden uit de auto gehaald en vast gepakt. De derde man zet het hem op een lopen 2 agenten er achter aan je ziet nog net dat een agente stopt met rennen en haar wapen trektEen collega roept: Niet schieten niet schieten!
De verdachte had een voorsprong van zo'n 4 seconden.
Waarom trok ze haar wapenZij zelf of anderen waren niet in direct gevaar.
O sorryquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:22 schreef E- het volgende:
[..]
Ga je ergens anders druk over maken!!!! Jezus man...
Veiligheid gaat in principe voor kosten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat kost dat wel niet alle agenten die een dienstwapen dragen 2 x in de week laten oefenen. Vind ik te ver gaan.
Ze mogen hun wapen best gebruiken maar dan moeten ze dat wel doen wanneer dat ook toegestaan is. Als een agent zich niet aan de regels houd hoe kan je dan van verwachten dat iemand anders dat wel doet.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:39 schreef B-Keizer het volgende:
[..]
Veiligheid gaat in principe voor kosten.
Een schietbaan zijn eenmalige kosten met relatief lage gebruikskosten.
Er worden teveel compromissen gemaakt. Het is toch absurd, politie moet met wapens lopen, maar ze moeten hem in principe niet gebruiken omdat het dreigend is en omdat ze niet genoeg getraind zijn.
In een maatschappij waar respect voor de politie laag is, guess why???
2x8 patronen geloof ik... a 35 cent de stuk... Tel uit je winst voor een korpsquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat kost dat wel niet alle agenten die een dienstwapen dragen 2 x in de week laten oefenen. Vind ik te ver gaan.
Ja als je het zo bekijktquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
2x8 patronen geloof ik... a 35 cent de stuk... Tel uit je winst voor een korps
16 patronen maal 35 cent = 5,60 euroquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
2x8 patronen geloof ik... a 35 cent de stuk... Tel uit je winst voor een korps
Kga niet het hele topic lezen natuurlijk behalve de OPquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze mogen hun wapen best gebruiken maar dan moeten ze dat wel doen wanneer dat ook toegestaan is. Als een agent zich niet aan de regels houd hoe kan je dan van verwachten dat iemand anders dat wel doet.
Al lang, met artikelen erbij en alquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:00 schreef Robocock het volgende:
[..]
Kga niet het hele topic lezen natuurlijk behalve de OPmaar is er al gezegd dat een agent in een aantal gevallen gewoon tot aanhoudingsvuur mag overgaan, ook al rent iemand netjes weg?
Ook vrij logisch natuurlijk![]()
![]()
Ah okequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:01 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Al lang, met artikelen erbij en al
Schieten is leuk, maar vreet gewoon materiaal en tijd...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt![]()
Uurtje schieten is toch een uurtje minder echt werken.
Vent op de schietbaan vertelde dat de oefenmunitie gewoon 35 cent de stuk is.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:49 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
16 patronen maal 35 cent = 5,60 euro
maal 2 keer in de week = 11,20 euro
maal ongeveer 40.000 agenten = 448000 euro in de week
Maar volgens mij zijn patronen goedkoper hoor, maar al zijn ze één cent dan kost jouw voorstel de staat wekelijks 12.800 euro... haalbaar?
De mensen die het nodig hebben moeten gewoon meer schiet uren krijgen, ook al halen ze na 3x net aan de toets. Gewoon verplichten. De docenten moeten die afweging maar maken. De snuiters die gewoon volle bak schieten hebben aan 4x per jaar op zich genoeg.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Schieten is leuk, maar vreet gewoon materiaal en tijd...
Mijn persoonlijke favoriet is de BOA constrictor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:37 schreef ScottishAsshole het volgende:
[..]
Generalisatie.. er zijn wel 100 verschillende soorten BOA's.
Ja net als alle andere examens 3 kansen lukt het niet dan ben je gewoon niet geschikt en is het einde verhaalquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Iedereen heeft aan die 4x per jaar op zich genoeg. En dan heb je af en toe maar eens een artikel in de krant waarin 30x geschoten is waarvan 5 treffers, maar veel plezier met een handvuurwapen tijdens een achtervolging terwijl er op je geschoten wordt en je een bewegend doel hebt...
Nee, echt, als je niet kunt schieten dan kun je alles gewoon netjes inleveren tot je het WEL haalt. Heb je 3 kansen, daarna ist gewoon einde verhaal...
In principe... er zijn al verhalenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja net als alle andere examens 3 kansen lukt het niet dan ben je gewoon niet geschikt en is het einde verhaal![]()
Welnee. Zijn zat mensen die 2x per jaar net aan de toets halen na een periode kapot veel oefenen, en dan weer half jaar kunnen werken. Daarna begint het weer van voor af aan. Die kunnen op straat nog geen flatgebouw raken als het moet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Iedereen heeft aan die 4x per jaar op zich genoeg. En dan heb je af en toe maar eens een artikel in de krant waarin 30x geschoten is waarvan 5 treffers, maar veel plezier met een handvuurwapen tijdens een achtervolging terwijl er op je geschoten wordt en je een bewegend doel hebt...
Nee, echt, als je niet kunt schieten dan kun je alles gewoon netjes inleveren tot je het WEL haalt. Heb je 3 kansen, daarna ist gewoon einde verhaal...
Lees de ambtsinstructie dan nog maar eens door...dan kan je zien wanneer je wel een wapen mag trekken. Dus o.a. bij het ontrekken aan je aanhouding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming waarbij een persoon van een misdrijf wordt verdacht waarop een gevangenisstraaf staat van tenminste 4 jaar of meer mag je een wapen trekken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
De ambtsinstructies zijn best duidelijk op dit gebied. Ik moet er niet aan denken dat een agent/agente te pas en te onpas haar of zijn dienstwapen trekt...
Je hebt helemaal gelijk. Op het moment dat ik die post plaatste was dat mij even ontschoten. Dat is ook al door anderen gepost.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Lees de ambtsinstructie dan nog maar eens door...dan kan je zien wanneer je wel een wapen mag trekken. Dus o.a. bij het ontrekken aan je aanhouding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming waarbij een persoon van een misdrijf wordt verdacht waarop een gevangenisstraaf staat van tenminste 4 jaar of meer mag je een wapen trekken.
Ook is het zo als het een stevige inbreuk maakt op de persoonlijke levensfeer of maatschappij het legitiem isom je wapen te trekken mits de aanhouding niet op een ander moment zonder problemen kan.
Helaas sla je hier weer finaal de plank mis. Als je de schiettoets niet haalt mag je hem binnen een half jaar oneindig herkansen. Want om het half jaar moet je je bevoegdheid halen om voor het opvolgende half jaar je wapen te mogen dragen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja net als alle andere examens 3 kansen lukt het niet dan ben je gewoon niet geschikt en is het einde verhaal![]()
Heb niet het hele topic doorgelezen vandaar dat ik het poste.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Op het moment dat ik die post plaatste was dat mij even ontschoten. Dat is ook al door anderen gepost.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |