Die agente?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:44 schreef Jeff89 het volgende:
Mogelijk terrorist, ivm baard.
Nou welke reden kan je bedenken als een verdachte weg rent en een voorsprong van een paar seconden heeft dat je dan je wapen mag trekken... Ik kan daar geen reden voor bedenken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:44 schreef Chinless het volgende:
Er zal vast wel een reden voor zijn, die weer eens niet verteld is.
Daarnaast trek ze keer dr wapen is het weer niet goed
hoe dom kan je zijnquote:
Ze had haar wapen helemaal niet mogen trekken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:48 schreef viezerdt het volgende:
[..]
hoe dom kan je zijn.
Ot;
boeiend dat ze wapen trekt, moet die lul maar niet wegrennen.
nee wat moet ze dan er achteraan rennen "amarican style " op hem springen en gaan vechten?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nou welke reden kan je bedenken als een verdachte weg rent en een voorsprong van een paar seconden heeft dat je dan je wapen mag trekken... Ik kan daar geen reden voor bedenken.
Toch lullig als je dan net een parachutist of iemand in een luchtballon raaktquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:54 schreef Slarioux het volgende:
Schiet één keer in de lucht en hij staat wel stil hoor.
Ja maar is het nou handig om iedere keer als een verdachte weg rent je wapen te trekken ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:53 schreef okkie-man het volgende:
Wordt de politie nu eindelijk een keer ECHT politie ..
Gij hebt niet weg te rennen! Als je niets misdaan hebt, heb je niets te vrezen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja maar is het nou handig om iedere keer als een verdachte weg rent je wapen te trekken ?
De ambtsinstructies zijn best duidelijk op dit gebied. Ik moet er niet aan denken dat een agent/agente te pas en te onpas haar of zijn dienstwapen trekt...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Waar maak je je druk om man?
Euhmmm.... Ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja maar is het nou handig om iedere keer als een verdachte weg rent je wapen te trekken ?
Het vuurwapen is er alleen voor zelfverdediging, gelukkig maar. We leven hier niet in een willekeurige bananenrepubliek.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wordt tijd dat ze dat ding een keer vasthouden/gebruiken ipv alleen maar die gele bonnenboekjes om je te bekeurenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze had haar wapen helemaal niet mogen trekken.
Het zou wat meer moeten gebruikt worden in de aanval. Tegen die bruin apen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Het vuurwapen is er alleen voor zelfverdediging, gelukkig maar. We leven hier niet in een willekeurige bananenrepubliek.
Blablabla, totdat het een levensgevaarlijke oostblok crimineel was die net je moeder en zusje verkracht/vermoord/beroofd heeft en de plaatselijke bank onder vuur heeft genomen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
De ambtsinstructies zijn best duidelijk op dit gebied. Ik moet er niet aan denken dat een agent/agente te pas en te onpas haar of zijn dienstwapen trekt...
Wiequote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:02 schreef snake903 het volgende:
[..]
Tegen die bruin apen bijvoorbeeld.
Wat een logica. Alsof de politie de definitie van rechtvaardigheid is, en je daaraan alles gaat meten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:55 schreef snake903 het volgende:
Die gast heeft niet weg te lopen.
Wordt gij aangehouden, dan staat ge stil.
Loopt ge weg, dan hebt ge iets misdaan, en dan mag er op je geschoten worden. Punt uit.
Daarom beslissen labiele persoonlijkheden als jij ook niet over dit soort zaken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Blablabla, totdat het een levensgevaarlijke oostblok crimineel was die net je moeder en zusje verkracht/vermoord/beroofd heeft en de plaatselijke bank onder vuur heeft genomen.
En voor de verdediging van anderen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Het vuurwapen is er alleen voor zelfverdediging, gelukkig maar. We leven hier niet in een willekeurige bananenrepubliek.
Ik zie het niet gebeuren zoals ze dat in Amerika doen... Die aanpak is hier gelukkig niet nodig.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:00 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Wordt tijd dat ze dat ding een keer vasthouden/gebruiken ipv alleen maar die gele bonnenboekjes om je te bekeuren
Dan gelden er hele andere instructies.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Blablabla, totdat het een levensgevaarlijke oostblok crimineel was die net je moeder en zusje verkracht/vermoord/beroofd heeft en de plaatselijke bank onder vuur heeft genomen.
maar veel mensen uit die "willekeurige bananenrepubliek" leven wel in nederland.. en die inegreren niet want nederlands past zich wel aan aan hun.. Nou dan ook in dit gevalquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja alle 3 de verdachten zijn aangehouden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:00 schreef NJ het volgende:
Hebben ze 'm uiteindelijk te pakken gekregen?
Ik werk momenteel niet in de beveiliging maar ik heb er de diploma's wel voor.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jij zit in de beveiliging he?
Iemand die in paniek raakt?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:59 schreef oheng het volgende:
Wie rent dan ook weg als hij wordt aangehouden.![]()
Niet als het niet gaat om levensbedreigende situaties. Doordat mevrouw dat wapen trok maakte ze de boel alleen maar onveiliger, en dat lijkt mij dus niet de bedoeling. Ik vind het overigens onverantwoord dat agenten die soms slechts 4 schietdagjes per jaar hebben met een pistool rondlopen op straat. Het zou beter zijn als er een klein aantal (bijvoorbeeld 1 op de 4) goed geoefend worden in het gebruik van vuurwapens en dat je die andere 3 gewoon alleen een wapenstok, papperspray en boeien meegeeft op patrouille . Waarom zou je al je agenten een vuurwapen geven als ze waarschijnlijk toch niet goed gebruik van het ding zullen kunnen maken als ze hem überhaupt al ooit eens nodig zullen hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:00 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Wordt tijd dat ze dat ding een keer vasthouden/gebruiken ipv alleen maar die gele bonnenboekjes om je te bekeuren
O? Intressant. Dit wist ik niet kun je dit met bronnen / naslagwerk onderbouwen ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:11 schreef ScottishAsshole het volgende:
Het vuurwapen is helemaal niet alleen ter verdediging.
Als een agent ziet dat iemand verkracht wordt en de dader dreigt te ontkomen mag hij schieten, ook wel aanhoudingsvuur genoemd.
Dus de vraag is in bovenstaande casus, was de agente bevoegd om aanhoudingsvuur te geven.
En dan komt de geringe voorsprong van de dader wel ter sprake...
Ja hoor, moment.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
O? Intressant. Dit wist ik niet kun je dit met bronnen / naslagwerk onderbouwen ?![]()
Aanhoudingsvuur is toegestaan, maar de rest van de vereisten voor vuurwapengebruik haal je niet uit een standaard staandehoudingquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:55 schreef snake903 het volgende:
Die gast heeft niet weg te lopen.
Wordt gij aangehouden, dan staat ge stil.
Loopt ge weg, dan hebt ge iets misdaan, en dan mag er op je geschoten worden. Punt uit.
Alleen bij zeer ernstige misdrijven.. Niet als je conditie niet toereikend is om een verdachte te achterhalen lijkt me.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:11 schreef ScottishAsshole het volgende:
Als een agent ziet dat iemand verkracht wordt en de dader dreigt te ontkomen mag hij schieten, ook wel aanhoudingsvuur genoemd.
Ja maar dat is onveilig. Stel dat een agent wel in een levenbedreigende situatie of genoodzaakt is het wapen te trekken. Een agent moet gewoon beschikken over een dienstwapen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:12 schreef LSS het volgende:
[..]
Niet als het niet gaat om levensbedreigende situaties. Doordat mevrouw dat wapen trok maakte ze de boel alleen maar onveiliger, en dat lijkt mij dus niet de bedoeling. Ik vind het overigens onverantwoord dat agenten die soms slechts 4 schietdagjes per jaar hebben met een pistool rondlopen op straat. Het zou beter zijn als er een klein aantal (bijvoorbeeld 1 op de 4) goed geoefend worden in het gebruik van vuurwapens en dat je die andere 3 gewoon alleen een wapenstok, papperspray en boeien meegeeft op patrouille . Waarom zou je al je agenten een vuurwapen geven als ze waarschijnlijk toch niet goed gebruik van het ding zullen kunnen maken als ze hem überhaupt al ooit eens nodig zullen hebben.
Uit de ambtsinstructie. Artikel 7, link kan ik niet geven, is afgeschermd met wachtwoord.quote:Artikel 7
1. Bespreking Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd:
a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;
b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf
1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en
2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of
3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn;
Dat zet ik er toch ook onder. Maar er werd gesteld dat het alleen voor de verdediging was, en dat is niet zo.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Alleen bij zeer ernstige misdrijven.. Niet als je conditie niet toereikend is om een verdachte te achterhalen lijkt me.
In Groot-Brittannië denken ze daar toch anders over.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja maar dat is onveilig. Stel dat een agent wel in een levenbedreigende situatie of genoodzaakt is het wapen te trekken. Een agent moet gewoon beschikken over een dienstwapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |