Nederlandse mariniers slaags in Noorwegenquote:Enkele tientallen Nederlandse mariniers zijn afgelopen weekend in het plaats Karasjok in het noorden van Noorwegen slaags geraakt met de plaatselijke bevolking. De koninklijke marechaussee stelt een onderzoek in, in samenwerking met de Noorse politie.
Dat de vechtpartij zou hebben plaatsgevonden toen de mariniers de toegang tot een plaatselijke discotheek werd geweigerd, zoals De Telegraaf vandaag meldt, kan een defensiewoordvoerder niet bevestigen. Ook kan hij niet zeggen of er mariniers zijn aangehouden.
De mariniers maken deel uit van een groep van tweehonderd die op oefening is in het noorden van Noorwegen. ''We oefenen daar ieder jaar, dus we willen de relatie met de plaatselijke bevolking graag goed houden. Dit soort vervelende incidenten kunnen we dan ook zeker niet gebruiken'', aldus de defensiewoordvoerder.
Denk het niet en laat je eens helpen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn het Moslims? Kan haast niet anders!²
Was sarcastisch bedoeld, je verwacht toch niet dat Fok!'s grootste Moslim dit echt gaat menen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk het niet en laat je eens helpen.
quote:Excuses aan Noren om vechtpartij mariniers
anp | Gepubliceerd op 04 oktober 2006, 17:47
HAMMERFEST - Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn heeft woensdag zijn Noorse collega Sverre Diessen excuses aangeboden voor de vechtpartij van Nederlandse mariniers in het Noorse plaatsje Karasjok. Enkele tientallen mariniers raakten daar in het weekend slaags met inwoners.
,,Ik vind het erg wat er is gebeurd en neem de zaak hoop op. Dit soort gedrag is niet te tolereren, zeker niet van militairen'', aldus Berlijn in een schriftelijke persverklaring. De hoogste militair in Nederland stelt dat de Koninklijke Marechaussee een onderzoek instelt, maar dat nu al wel duidelijk is dat mensen hier ,,goed de fout in zijn gegaan''.
quote:de mariniers zetten de uitsmijters op zij bij de ingang en voorzagen zich zelf van een entreestempel
En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.quote:
Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de handquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.
Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de hand![]()
Ze kwamen kennelijk wel binnen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.
Bull, ze kwamen gewoon binnen zonder undercover te zijn, door het pisincident eerder werd ze niet de toegang ontzegd.quote:
Als het klopt wat ik denk, dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En je weet hoe het gaat, wanneer je van buiten komt en de locals kennen je dus niet en ze zijn dronken (en God mag weten wat ze nog meer op hebben) dan gaan ze je uitproberen en nu hadden ze een keer de verkeerden![]()
jij komt ook weer niet uit de maatschappij.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als ik denk dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
jij komt ook weer niet uit de maatschappij.
Als jij van buiten komt, of mensen weten dat jij sterk bent en ze zijn minimaal dronken, dan gaan ze jou uit proberen.
Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momentenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.
Simpel, oneervol ontslag. Gelijk eruit tiefen die klootviolen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momenten![]()
Een politieman is 24 uur per dag een politieman. Een marinier is 24 uur per dag een krijger.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Simpel, oneervol ontslag. Gelijk eruit tiefen die klootviolen.
Blijkbaar weet jij niet waar je het over hebt, en dat het korps een strikte gedragscode kent.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een politieman is 24 uur per dag een politieman. Een marinier is 24 uur per dag een krijger.
Er zijn een paar tikjes en trapjes uitgedeeld, gewoon een beetje gestoeid, waar hebben we het over![]()
Dit is gewoon iets typisch mariniers. Dit is ook geen incident, dit speelt overal ter wereld.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij niet waar je het over hebt, en dat het korps een strikte gedragscode kent.
Wat mis ik over de Veteranendag?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als het klopt wat ik denk, dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
quote:
En de rest zal door het stof moeten kruipen omdat de instructeurs hun nu extra hard zullen aanpakken, jammer dat het nog niet echt arctisch is daar nu.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is gewoon iets typisch mariniers. Dit is ook geen incident, dit speelt overal ter wereld.
Zij proberen je uit, jij loopt door, maar je gabber Marinier A zegt boe terug en je hebt escalatie.
Die bazen van de mariniers waren vroeger in hun jonge jaren ook wel eens bij een relletje betrokken, dus ze weten precies wat er in hun om gaat en wat voor disciplinaire maatregelen getroffen moeten worden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En de rest zal door het stof moeten kruipen omdat de instructeurs hun nu extra hard zullen aanpakken, jammer dat het nog niet echt arctisch is daar nu.
Okay, ze hebben lopen aankloten dus.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Daar was een groot deel ven de gasten van de van Ghent aanwezig als ondersteuning waarbij ik nogal mijn vraagtekens zou bij zetten.
Denk je? Denk het niet, het is een tijd geleden dat het korps zich zo heeft misdragen buiten de koninkrijksgrensen. En de bazen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die bazen van de mariniers waren vroeger in hun jonge jaren ook wel eens bij een relletje betrokken, dus ze weten precies wat er in hun om gaat en wat voor disciplinaire maatregelen getroffen moeten worden.![]()
Maar ontslag dat zeker niet!
Dit topic is wel een beetje klaar nu....![]()
Behoorlijk. Niet echt een superlichting.quote:
Ik ken toevallig een oud marinier en daar hoorde ik ook wel eens verhalen van dat hij een paar goede vechtpartijen in barren had meegemaakt. Hij noemde dat altijd barretje rammenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Denk je? Denk het niet, het is een tijd geleden dat het korps zich zo heeft misdragen buiten de koninkrijksgrensen. En de bazen?
die 'bazen' van ze hebben ook keihard moeten werken voor hun baret, en dat gaat echt wel verder dan wat harder over de stormbaan dan de landmacht ... het korps mariniers is een keurkorps en dat moet het uitstralen ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die bazen van de mariniers waren vroeger in hun jonge jaren ook wel eens bij een relletje betrokken, dus ze weten precies wat er in hun om gaat en wat voor disciplinaire maatregelen getroffen moeten worden.![]()
Maar ontslag, dat zeker niet!
Dit topic is wel een beetje klaar nu....![]()
Niet netjes van ze, ik was als niet-militair aanwezig in de Ridderzaal en daar was gelukkig enkel lof en respect voor de veteranen. Zeker een hele ervaring en een gedenkwaardige mooie dag.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Behoorlijk. Niet echt een superlichting.
Ik was op het malieveld voor Paresto aan het werk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:48 schreef ROG het volgende:
[..]
Niet netjes van ze, ik was als niet-militair aanwezig in de Ridderzaal en daar was gelukkig enkel lof en respect voor de veteranen. Zeker een hele ervaring en een gedenkwaardige mooie dag.
dat kan overal voorkomenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
die 'bazen' van ze hebben ook keihard moeten werken voor hun baret, en dat gaat echt wel verder dan wat harder over de stormbaan dan de landmacht ... het korps mariniers is een keurkorps en dat moet het uitstralen ook
dat is dus niet als een dronken lor een discotheek kort en klein slaan, dat is alleen in de film
we hebben het over de krijgsmachtquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
in de top weten ze precies wat er speelt![]()
ja misschien, ik zeg ook gewoon boe terugquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net wat ik al zei, jij en ik lopen misschien door, maar een hardcore aangeschoten marine die zegt boe terug tegen de beul die voor hem staat.
Exact dezelfde waarvoor ik ook aan het werk was!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik was op het malieveld voor Paresto aan het werk.
Jij herbt blijkbaar die torren van de van Ghent nog niet gezien.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:53 schreef JohnDope het volgende:
En het speelt ook nog mee dat sommige mariniers er helemaal niet als een gevaarlijke gek uit zien. Dus wanneer die in een het buitenland ergens vreemd binnen komt en uit geprobeerd wordt door de locals en het blijkt dan geen normale jongen te zijn dan heb je gewoon vuurwerk.
niet allemaal.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Jij herbt blijkbaar die torren van de van Ghent nog niet gezien.![]()
Die vallen echt wel op daar hoor
jij zou je toch wat beter moeten kunnen inleven lijkt mij :Squote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:56 schreef sp3c het volgende:
als je gewoon naar huis gaat als de discotheek je weigerd dan heb je zowieso geen probleem
het zijn toch gvd geen hangjongeren
De torren zien er echt allemaal hetzelfde uit hoor.quote:
mijn voetjes zijn wit zat en mijn superieuren zijn bang van computersquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
jij zou je toch wat beter moeten kunnen inleven lijkt mij :S
Of probeer je sneaky een witvoetje te halen bij jouw superieuren, in de hoop dat zij nu meelezen?
Ik kan niks anders bedenken :S
onderschat nooit jouw superieuren, post jij vanaf jouw werk berichten op Fok?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
mijn voetjes zijn wit zat en mijn superieuren zijn bang van computers
no commentquote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
onderschat nooit jouw superieuren, post jij vanaf jouw werk berichten op Fok?
Alles op zijn tijd, eerst gaan er hier koppen rollen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:06 schreef jogy het volgende:
Gevalletje eigen ruiten inslaan. Zonde, maar gewoon even het onderzoek afwachten, ze zitten nu in de publiciteit dus er zal wel een kaal koppie rollen denk ik.
ok.quote:
Daar is de verbindingsdienst voor in zijn geval, en die zijn allemaal aangemeld bij Fok waarschijnlijk. De staven gaan zich daar niet druk over maken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen vanaf mijn werk als ik jouw was. Ze hebben alles in de gaten als het er op aan komt.
Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jaar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Daar is de verbindingsdienst voor in zijn geval, en die zijn allemaal aangemeld bij Fok waarschijnlijk. De staven gaan zich daar niet druk over maken.
Ik ga slapen, truste.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.
Je moet het internet niet onderschatten.
Waarschijnlijk niet nee, maar ik vind ontslaan ook wel meteen een zware sanctie. In een ongetwijfeld dronken bui zijn een stel waarschijnlijk jonge mariniers zich te buiten gegaan. Niet goed te praten inderdaad. En ze dienen ook hard aangepakt te worden, maar ik denk dat het voor die gasten ook wel een goede les kan zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:11 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook ... als die figuren zich misdragen hebben dan zijn ze nog niet jarig denk ik
Wat een onzin zeg. Het minste wat je toch van een marinier (!!) mag verwachten is dat ie zichzelf kan beheersen in conflict-situaties. Waar ben je nou eigenlijk voor opgeleid?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momenten![]()
Een marinier wordt toch opgeleid om zich te redden in confict situaties? Volgens mij is dat ze wel gelukt. zonder het goed te keuren overgens.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Het minste wat je toch van een marinier (!!) mag verwachten is dat ie zichzelf kan beheersen in conflict-situaties. Waar ben je nou eigenlijk voor opgeleid?
En als je dat niet kan, wordt dan niet dronken! Daarnaast zeggen ooggetuigen dat de Nederlandse militairen militaire tactieken gebruikten terwijl ze aan het vechten waren. Echt een schande voor Nederland, die gasten.
Logisch wat zou jij doen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Daarnaast zeggen ooggetuigen dat de Nederlandse militairen militaire tactieken gebruikten terwijl ze aan het vechten waren.
Als er dan een Islamitisch regime aan de macht is ben ik het haasjequote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jaar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.
Je moet het internet niet onderschatten.
Ja inderdaad, eentje zonder humor.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:57 schreef Hathor het volgende:
[edit] verkeerde mod online voor zo'n opmerking pik.
Typisch trouwens dat dit inderdaad vaker gebeurd bij mariniers... Kunnen de dames en heren van de KL en KLu zichzelf toch beter in de hand houden, lijkt me....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef _GdR_ het volgende:
ben zelf marninier. en dit gebeurt altijd als we ergens wat gaan drinken.
zitten een stel idioten dronken in een kroeg en dan gaan ze allemaal lachen "hahahaha stoere kinderen in uniform!!!" ja dan vallen er klappen. en je moet je maten altijd helpen he. dus maximaal rellen als dat gebeurd.
Mee eens. Ik heb dit vaker gezien, heb een tijdje op Kreta gewoond en daar lag ook regelmatig een Nederlands marineschip in Heraklion, wat een tuig zeg. Zich alleen maar volzuipen en daarna matten met de locals.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Simpel, oneervol ontslag. Gelijk eruit tiefen die klootviolen.
Het zijn trouwens veelal mariniers in opleiding, dus een soort nog lager dan de kakkerlak. Van een echte marinier verwacht ik dit gedrag niet.
Normen en waardenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef Hephaistos. het volgende:
De ongeregeldheden begonnen trouwens nadat een van de mariniers in die discotheek tegen de muur heeft staan pissen....![]()
Ik weet nog een leuke gevangenis in Irak waar ze even af kunnen koelenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:06 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb dit vaker gezien, heb een tijdje op Kreta gewoond en daar lag ook regelmatig een Nederlands marineschip in Heraklion, wat een tuig zeg. Zich alleen maar volzuipen en daarna matten met de locals.
Sukkeltjes die denken dat ze zich dit soort acties kunnen permitteren omdat ze bij de marine zitten en niet thuis zijn![]()
Het werkt wel twee kanten op. Vroeger ging ik vaak stappen op donderdagavond in een of andere club waar ook veel militairen kwamen op hun vrije avond. Als ik me niet vergis waren die van het Van Heudsz regiment, maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dat die gasten in groepsverband vaak gewoon heel vervelend waren, en optimaal gebruik maakten van hun altijd aanwezige numerieke meerderheid om hun zin te krijgen. Als een van die gasten een meisje lastig viel, en die had toevallig een vriend die er wat van zei, had ie gelijk een hele groep in zijn nek hangen. Het is typisch kuddegedrag, zodra er een hoop bij elkaar zijn gaan er een paar draden los en komt er geen fatsoenlijk woord meer uit.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef _GdR_ het volgende:
ben zelf marninier. en dit gebeurt altijd als we ergens wat gaan drinken.
zitten een stel idioten dronken in een kroeg en dan gaan ze allemaal lachen "hahahaha stoere kinderen in uniform!!!" ja dan vallen er klappen. en je moet je maten altijd helpen he. dus maximaal rellen als dat gebeurd.
Ik vermoed dat een groep dronken mariniers een stuk relaxter zijn dan een groep dronken hooligans.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het werkt wel twee kanten op. Vroeger ging ik vaak stappen op donderdagavond in een of andere club waar ook veel militairen kwamen op hun vrije avond. Als ik me niet vergis waren die van het Van Heudsz regiment, maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dat die gasten in groepsverband vaak gewoon heel vervelend waren, en optimaal gebruik maakten van hun altijd aanwezige numerieke meerderheid om hun zin te krijgen. Als een van die gasten een meisje lastig viel, en die had toevallig een vriend die er wat van zei, had ie gelijk een hele groep in zijn nek hangen. Het is typisch kuddegedrag, zodra er een hoop bij elkaar zijn gaan er een paar draden los en komt er geen fatsoenlijk woord meer uit.
Blijkbaar niet dus. En wat jij hooligans noemt, waren dienstplichtige militairen, dus die zouden toch ook wel een bepaalde vorm van discipline moeten beheersen. Dat ze uiteindelijk verjaagd zijn door echte hooligans is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een groep dronken mariniers een stuk relaxter zijn dan een groep dronken hooligans.
Tuurlijk, laat die hoolies dan de volgende keer ook maar 1 op 1 battlen en de groundskills *krak* van de marines ervarenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus. En wat jij hooligans noemt, waren dienstplichtige militairen, dus die zouden toch ook wel een bepaalde vorm van discipline moeten beheersen. Dat ze uiteindelijk verjaagd zijn door echte hooligans is weer een ander verhaal.![]()
Groter als wat ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk, laat die hoolies dan de volgende keer ook maar 1 op 1 battlen en de groundskills *krak* van de marines ervaren![]()
Want die mariniers zijn door een veel grotere groep verjaagd.
groter dan die groep mariniers.quote:
Mariniers zijn heus wel te verjagen, maar wanneer de groepies beiden ongeveer even groot zijn dan winnen de mariniers zeker weten. En als ze zouden verliezen dan zouden er meteen kamervragen over hun training gesteld moeten worden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:45 schreef Hathor het volgende:
Ze zullen wel vertrokken zijn omdat de politie op komst was, denk je ook niet ? Verjaagd is zo'n groot woord.![]()
Vroeger was het niet anders. We hebben het hier niet over schuimpies, maar over strijders.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vroeger had ik nog respect voor mariniers. Tegenwoordig zijn in het imo niet meer dan een stelletje georganiseerde hooligans in uniform.
Kijk dat is nou het effect dat die paar rotte appels bewerkstelligen met hun wangedrag.
En ik maar denken dat we het hadden over mensen, die beseffen dat ze met hun wangedrag niet alleen hun eigen naam, maar ook die van de krijgsmacht en hun land bezoedelen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vroeger was het niet anders. We hebben het hier niet over schuimpies, maar over strijders.
Oh nee hé?!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:06 schreef LadyXochi het volgende:
Is dat zo? Beseffen ze dat? Waarom blijft het zich dan voordoen? Of moet iedere marinier zelf een keer negatief in het nieuws komen om dat te beseffen?
Ik denk dat het probleem bij de opleiding ligt. Volgens mij moet er veel meer aandacht komen m.b.t. gedragsregels. En er moeten duidelijke voorbeelden gesteld worden. Zodat iedereen ziet wat er gebeurt als je je misdraagt. Misschien dat dat helpt...
Hou toch op, burgers hebben meestal alle reden om zich te ergeren aan militairen op stap. Een mentaliteit van "wij zijn op stap en met veel man, hebben zin in feest en als je je er aan stoort flikker je maar op". Dat zie je overigens pas als je zelf weer burger bent en zo'n groep tegenkomt. Nou staat en stond de LMB toch al niet bekend om z'n heldere lichten en sociale kwaliteiten maar je bent wel een goed voorbeeld.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Jammer dat het soms moet gebeuren, maar soms is het onvermijdelijk gezien de provocaties van burgers.
Dat heb ik nooit gezegd. Het moet niet leerzaam zijn, maar als een dreiging overkomen. Zolang dit gewoon geaccepteerd wordt en iedereen mee weg komt, waarom zouden ze dan überhaupt moeite doen zich te gedragen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Oh nee hé?!![]()
Alles moet tegenwoordig didactisch verantwoord zijn. Ga toch heen zeg.
Ben ik helemaal met je eens. Dus zeg eens... wanneer gaan ze zich eens als verantwoordelijke volwassenen gedragen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Het leger is geen kleuterschool, maar een leger.
En hard worden doe je door burgers in elkaar te butsen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Nederland heeft kerels nodig die hard zijn, geen schuimpies die janken bij het minste geringste leed dat ze overkomt!!!
Ja, zoals burgertje butsen. De nieuwste rage.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu weet ik niet of jij een lange oefening achter de rug hebt gehad, maar na wekenlang enkel sneeuw, bos of zand te hebben gezien wilt men toch een ander soort van verzet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |