abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42372652
quote:
Enkele tientallen Nederlandse mariniers zijn afgelopen weekend in het plaats Karasjok in het noorden van Noorwegen slaags geraakt met de plaatselijke bevolking. De koninklijke marechaussee stelt een onderzoek in, in samenwerking met de Noorse politie.

Dat de vechtpartij zou hebben plaatsgevonden toen de mariniers de toegang tot een plaatselijke discotheek werd geweigerd, zoals De Telegraaf vandaag meldt, kan een defensiewoordvoerder niet bevestigen. Ook kan hij niet zeggen of er mariniers zijn aangehouden.

De mariniers maken deel uit van een groep van tweehonderd die op oefening is in het noorden van Noorwegen. ''We oefenen daar ieder jaar, dus we willen de relatie met de plaatselijke bevolking graag goed houden. Dit soort vervelende incidenten kunnen we dan ook zeker niet gebruiken'', aldus de defensiewoordvoerder.
Nederlandse mariniers slaags in Noorwegen

Schandalig dat ze daar zich niet kunnen gedragen in Noorwegen
Ik hoop dat de Noorse poltie alle daders kan oppakken en ze daar laten berechten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:23:46 #2
3767 Herald
Come get some
pi_42372693
altijd weer die allochtonen eh
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:24:21 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42372729
Zijn het Moslims? Kan haast niet anders!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_42372761
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef Herald het volgende:
altijd weer die allochtonen eh
Precies, ze hebben het er zelf naar gemaakt dat ze die disco niet in komen.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2006 @ 22:26:28 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_42372845
In de jaren 60 probeerden ze al vredelievende nietskwaaddoenende Damslapers een dwarsleasie te bezorgen. Lijkt me sterk dat ze nu met een vredesbijl de Nederlandse tollerantie gingen vertolken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:29:29 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42372975
Dat soort mafkezen moet je laten oefenen in een gebied met maar een mens per 10 vierkante kilometer. Maar waarop per 10 vierkante kilometer drie wolfen en een poema voorkomt. Plus een paar beren. En zonder moderne wapens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:35:26 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42373276
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn het Moslims? Kan haast niet anders!

²
Denk het niet en laat je eens helpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:38:14 #8
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_42373397
De ongeregeldheden begonnen trouwens nadat een van de mariniers in die discotheek tegen de muur heeft staan pissen....
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:42:42 #9
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42373580
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Denk het niet en laat je eens helpen.
Was sarcastisch bedoeld, je verwacht toch niet dat Fok!'s grootste Moslim dit echt gaat menen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_42374213
laat ook maar, las BSB's laatste reactie iets te laat.

Noorse politie is samen met de KMAR in onderzoek. Denk dat ze gewoon door de militaire kamer worden berecht als het nodig zou zijn. Tis voor hen wel te hopen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  Moderator woensdag 4 oktober 2006 @ 23:41:50 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42375624
schijnt nogal een flinke knokpartij te zijn geweest waar ongeveer 60 mensen aan meededen waaronder 27 mariniers ... dan is er dus ook een vergelijkbaar aantal Noren mee bezig geweest als ik logisch nadenk

nou dat zijn blijkbaar geen favourable odds

ahum, slecht natuurlijk als ze zich misdragen moeten ze hard aangepakt worden
quote:
Excuses aan Noren om vechtpartij mariniers

anp | Gepubliceerd op 04 oktober 2006, 17:47

HAMMERFEST - Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn heeft woensdag zijn Noorse collega Sverre Diessen excuses aangeboden voor de vechtpartij van Nederlandse mariniers in het Noorse plaatsje Karasjok. Enkele tientallen mariniers raakten daar in het weekend slaags met inwoners.

,,Ik vind het erg wat er is gebeurd en neem de zaak hoop op. Dit soort gedrag is niet te tolereren, zeker niet van militairen'', aldus Berlijn in een schriftelijke persverklaring. De hoogste militair in Nederland stelt dat de Koninklijke Marechaussee een onderzoek instelt, maar dat nu al wel duidelijk is dat mensen hier ,,goed de fout in zijn gegaan''.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_42375974
Die Noren zij ook niet vies van een matpartij op zijn tijd
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_42376053
[edit] verkeerde mod online voor zo'n opmerking pik.

[ Bericht 85% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 05-10-2006 00:06:01 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:06:24 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42376505
ik vond het wel droog:
quote:
de mariniers zetten de uitsmijters op zij bij de ingang en voorzagen zich zelf van een entreestempel
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42376618
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:15 schreef JohnDope het volgende:
ik vond het wel droog:
[..]

En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.
pi_42376641
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.
Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de hand
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42376707
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de hand
Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.
pi_42376716
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.
Ze kwamen kennelijk wel binnen.

En je weet hoe het gaat, wanneer je van buiten komt en de locals kennen je dus niet en ze zijn dronken (en God mag weten wat ze nog meer op hebben) dan gaan ze je uitproberen en nu hadden ze een keer de verkeerden
pi_42376746
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze kwamen kennelijk wel binnen.
Bull, ze kwamen gewoon binnen zonder undercover te zijn, door het pisincident eerder werd ze niet de toegang ontzegd.
pi_42376801
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En je weet hoe het gaat, wanneer je van buiten komt en de locals kennen je dus niet en ze zijn dronken (en God mag weten wat ze nog meer op hebben) dan gaan ze je uitproberen en nu hadden ze een keer de verkeerden
Als het klopt wat ik denk, dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
pi_42376829
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Als ik denk dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
jij komt ook weer niet uit de maatschappij.

Als jij van buiten komt, of mensen weten dat jij sterk bent en ze zijn minimaal dronken, dan gaan ze jou uit proberen.
pi_42376867
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jij komt ook weer niet uit de maatschappij.

Als jij van buiten komt, of mensen weten dat jij sterk bent en ze zijn minimaal dronken, dan gaan ze jou uit proberen.
Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.
pi_42376890
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.
Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momenten
pi_42376896
En wat bedoel je? Jij komt niet uit de maatschappij???
pi_42376918
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momenten
Simpel, oneervol ontslag. Gelijk eruit tiefen die klootviolen.

Het zijn trouwens veelal mariniers in opleiding, dus een soort nog lager dan de kakkerlak. Van een echte marinier verwacht ik dit gedrag niet.
pi_42376954
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Een politieman is 24 uur per dag een politieman. Een marinier is 24 uur per dag een krijger.
Er zijn een paar tikjes en trapjes uitgedeeld, gewoon een beetje gestoeid, waar hebben we het over
pi_42376979
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een politieman is 24 uur per dag een politieman. Een marinier is 24 uur per dag een krijger.
Er zijn een paar tikjes en trapjes uitgedeeld, gewoon een beetje gestoeid, waar hebben we het over
Blijkbaar weet jij niet waar je het over hebt, en dat het korps een strikte gedragscode kent.
pi_42377011
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Blijkbaar weet jij niet waar je het over hebt, en dat het korps een strikte gedragscode kent.
Dit is gewoon iets typisch mariniers. Dit is ook geen incident, dit speelt overal ter wereld.
Zij proberen je uit, jij loopt door, maar je gabber Marinier A zegt boe terug en je hebt escalatie.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:35:49 #30
67385 ROG
Go on, say it.
pi_42377012
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Als het klopt wat ik denk, dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
Wat mis ik over de Veteranendag?
pi_42377029
Ik hoorde dat de gewonden 5 Noren waren.

Onze mariniers kicken ass
pi_42377062
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:35 schreef ROG het volgende:

[..]

Wat mis ik over de Veteranendag?

Daar was een groot deel ven de gasten van de van Ghent aanwezig als ondersteuning waarbij ik nogal mijn vraagtekens zou bij zetten.
pi_42377092
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit is gewoon iets typisch mariniers. Dit is ook geen incident, dit speelt overal ter wereld.
Zij proberen je uit, jij loopt door, maar je gabber Marinier A zegt boe terug en je hebt escalatie.
En de rest zal door het stof moeten kruipen omdat de instructeurs hun nu extra hard zullen aanpakken, jammer dat het nog niet echt arctisch is daar nu.
pi_42377128
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En de rest zal door het stof moeten kruipen omdat de instructeurs hun nu extra hard zullen aanpakken, jammer dat het nog niet echt arctisch is daar nu.
Die bazen van de mariniers waren vroeger in hun jonge jaren ook wel eens bij een relletje betrokken, dus ze weten precies wat er in hun om gaat en wat voor disciplinaire maatregelen getroffen moeten worden.
Maar ontslag, dat zeker niet!

Dit topic is wel een beetje klaar nu....
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:42:50 #35
67385 ROG
Go on, say it.
pi_42377163
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Daar was een groot deel ven de gasten van de van Ghent aanwezig als ondersteuning waarbij ik nogal mijn vraagtekens zou bij zetten.
Okay, ze hebben lopen aankloten dus.
pi_42377178
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die bazen van de mariniers waren vroeger in hun jonge jaren ook wel eens bij een relletje betrokken, dus ze weten precies wat er in hun om gaat en wat voor disciplinaire maatregelen getroffen moeten worden.
Maar ontslag dat zeker niet!

Denk je? Denk het niet, het is een tijd geleden dat het korps zich zo heeft misdragen buiten de koninkrijksgrensen. En de bazen?
pi_42377194
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:42 schreef ROG het volgende:

[..]

Okay, ze hebben lopen aankloten dus.
Behoorlijk. Niet echt een superlichting.
pi_42377209
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Denk je? Denk het niet, het is een tijd geleden dat het korps zich zo heeft misdragen buiten de koninkrijksgrensen. En de bazen?
Ik ken toevallig een oud marinier en daar hoorde ik ook wel eens verhalen van dat hij een paar goede vechtpartijen in barren had meegemaakt. Hij noemde dat altijd barretje rammen
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 00:47:19 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42377257
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar ontslag, dat zeker niet!

die 'bazen' van ze hebben ook keihard moeten werken voor hun baret, en dat gaat echt wel verder dan wat harder over de stormbaan dan de landmacht ... het korps mariniers is een keurkorps en dat moet het uitstralen ook

dat is dus niet als een dronken lor een discotheek kort en klein slaan, dat is alleen in de film
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:48:35 #40
67385 ROG
Go on, say it.
pi_42377288
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:44 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Behoorlijk. Niet echt een superlichting.
Niet netjes van ze, ik was als niet-militair aanwezig in de Ridderzaal en daar was gelukkig enkel lof en respect voor de veteranen. Zeker een hele ervaring en een gedenkwaardige mooie dag.
pi_42377294
Toevallig, JD. Normaliter komen dat soort prutser ook niet hoger dan de rang marinier, dus dat zou wel kunnen kloppen.
pi_42377317
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:48 schreef ROG het volgende:

[..]

Niet netjes van ze, ik was als niet-militair aanwezig in de Ridderzaal en daar was gelukkig enkel lof en respect voor de veteranen. Zeker een hele ervaring en een gedenkwaardige mooie dag.
Ik was op het malieveld voor Paresto aan het werk.
pi_42377329
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

die 'bazen' van ze hebben ook keihard moeten werken voor hun baret, en dat gaat echt wel verder dan wat harder over de stormbaan dan de landmacht ... het korps mariniers is een keurkorps en dat moet het uitstralen ook

dat is dus niet als een dronken lor een discotheek kort en klein slaan, dat is alleen in de film
dat kan overal voorkomen
in de top weten ze precies wat er speelt
Net wat ik al zei, jij en ik lopen misschien door, maar een hardcore aangeschoten marine die zegt boe terug tegen de beul die voor hem staat.
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 00:51:52 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42377342
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

in de top weten ze precies wat er speelt
we hebben het over de krijgsmacht
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 00:52:48 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42377354
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Net wat ik al zei, jij en ik lopen misschien door, maar een hardcore aangeschoten marine die zegt boe terug tegen de beul die voor hem staat.
ja misschien, ik zeg ook gewoon boe terug

maar als ik als militair in het buitenland ben dan drink ik met mate
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:52:53 #46
67385 ROG
Go on, say it.
pi_42377357
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:50 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik was op het malieveld voor Paresto aan het werk.
Exact dezelfde waarvoor ik ook aan het werk was!
pi_42377367
En het speelt ook nog mee dat sommige mariniers er helemaal niet als een gevaarlijke gek uit zien. Dus wanneer die in een het buitenland ergens vreemd binnen komt en uit geprobeerd wordt door de locals en het blijkt dan geen normale jongen te zijn dan heb je gewoon vuurwerk.
pi_42377416
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:53 schreef JohnDope het volgende:
En het speelt ook nog mee dat sommige mariniers er helemaal niet als een gevaarlijke gek uit zien. Dus wanneer die in een het buitenland ergens vreemd binnen komt en uit geprobeerd wordt door de locals en het blijkt dan geen normale jongen te zijn dan heb je gewoon vuurwerk.
Jij herbt blijkbaar die torren van de van Ghent nog niet gezien.

Die vallen echt wel op daar hoor
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 00:56:37 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42377430
als je gewoon naar huis gaat als de discotheek je weigerd dan heb je zowieso geen probleem

het zijn toch gvd geen hangjongeren
pi_42377445
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Jij herbt blijkbaar die torren van de van Ghent nog niet gezien.

Die vallen echt wel op daar hoor
niet allemaal.
pi_42377472
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:56 schreef sp3c het volgende:
als je gewoon naar huis gaat als de discotheek je weigerd dan heb je zowieso geen probleem

het zijn toch gvd geen hangjongeren
jij zou je toch wat beter moeten kunnen inleven lijkt mij :S

Of probeer je sneaky een witvoetje te halen bij jouw superieuren, in de hoop dat zij nu meelezen?

Ik kan niks anders bedenken :S

pi_42377537
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

niet allemaal.
De torren zien er echt allemaal hetzelfde uit hoor.
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 01:04:15 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42377572
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jij zou je toch wat beter moeten kunnen inleven lijkt mij :S

Of probeer je sneaky een witvoetje te halen bij jouw superieuren, in de hoop dat zij nu meelezen?

Ik kan niks anders bedenken :S

mijn voetjes zijn wit zat en mijn superieuren zijn bang van computers
pi_42377597
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

mijn voetjes zijn wit zat en mijn superieuren zijn bang van computers
onderschat nooit jouw superieuren, post jij vanaf jouw werk berichten op Fok?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:06:57 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42377617
Gevalletje eigen ruiten inslaan. Zonde, maar gewoon even het onderzoek afwachten, ze zitten nu in de publiciteit dus er zal wel een kaal koppie rollen denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 01:07:55 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42377637
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

onderschat nooit jouw superieuren, post jij vanaf jouw werk berichten op Fok?
no comment
pi_42377652
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:06 schreef jogy het volgende:
Gevalletje eigen ruiten inslaan. Zonde, maar gewoon even het onderzoek afwachten, ze zitten nu in de publiciteit dus er zal wel een kaal koppie rollen denk ik.
Alles op zijn tijd, eerst gaan er hier koppen rollen.

Lichaam vermiste Geldropse mogelijk gevonden
pi_42377660
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

no comment
ok.
pi_42377662
Hoe offtopic kan je gaan?
pi_42377683
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen vanaf mijn werk als ik jouw was. Ze hebben alles in de gaten als het er op aan komt.
Daar is de verbindingsdienst voor in zijn geval, en die zijn allemaal aangemeld bij Fok waarschijnlijk. De staven gaan zich daar niet druk over maken.
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 01:11:00 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42377689
hoe dan ook ... als die figuren zich misdragen hebben dan zijn ze nog niet jarig denk ik
pi_42377735
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Daar is de verbindingsdienst voor in zijn geval, en die zijn allemaal aangemeld bij Fok waarschijnlijk. De staven gaan zich daar niet druk over maken.
Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jaar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.
Je moet het internet niet onderschatten.
pi_42377769
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.
Ik ga slapen, truste.
pi_42377800
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:11 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook ... als die figuren zich misdragen hebben dan zijn ze nog niet jarig denk ik
Waarschijnlijk niet nee, maar ik vind ontslaan ook wel meteen een zware sanctie. In een ongetwijfeld dronken bui zijn een stel waarschijnlijk jonge mariniers zich te buiten gegaan. Niet goed te praten inderdaad. En ze dienen ook hard aangepakt te worden, maar ik denk dat het voor die gasten ook wel een goede les kan zijn.
Beter dat ze nu een keer hun boekje te buiten gaan en afgestraft worden en dan hopelijk begrijpen dat ze te ver zijn gegaan , dan dat ze hetzelfde in een oorlogssituatie doen.

Moet ik erbij zeggen dat ik geen donder van het leger afweet, dus misschien sla ik de plank wel helemaal mis......
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:26:43 #65
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_42377959
ben zelf marninier. en dit gebeurt altijd als we ergens wat gaan drinken.
zitten een stel idioten dronken in een kroeg en dan gaan ze allemaal lachen "hahahaha stoere kinderen in uniform!!!" ja dan vallen er klappen. en je moet je maten altijd helpen he. dus maximaal rellen als dat gebeurd.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:32:00 #66
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_42378050
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Het minste wat je toch van een marinier (!!) mag verwachten is dat ie zichzelf kan beheersen in conflict-situaties. Waar ben je nou eigenlijk voor opgeleid?

En als je dat niet kan, wordt dan niet dronken! Daarnaast zeggen ooggetuigen dat de Nederlandse militairen militaire tactieken gebruikten terwijl ze aan het vechten waren. Echt een schande voor Nederland, die gasten.
pi_42378172
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Het minste wat je toch van een marinier (!!) mag verwachten is dat ie zichzelf kan beheersen in conflict-situaties. Waar ben je nou eigenlijk voor opgeleid?

En als je dat niet kan, wordt dan niet dronken! Daarnaast zeggen ooggetuigen dat de Nederlandse militairen militaire tactieken gebruikten terwijl ze aan het vechten waren. Echt een schande voor Nederland, die gasten.
Een marinier wordt toch opgeleid om zich te redden in confict situaties? Volgens mij is dat ze wel gelukt. zonder het goed te keuren overgens.
pi_42378246
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Daarnaast zeggen ooggetuigen dat de Nederlandse militairen militaire tactieken gebruikten terwijl ze aan het vechten waren.
Logisch wat zou jij doen?

Ja tuurlijk joh.
pi_42378276
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jaar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.
Als er dan een Islamitisch regime aan de macht is ben ik het haasje
pi_42378573
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:57 schreef Hathor het volgende:
[edit] verkeerde mod online voor zo'n opmerking pik.
Ja inderdaad, eentje zonder humor.
pi_42378736
Ok , even rond gebeld met wat oud collega's en van wat ik begreep is dat een kleine groep (5 man oid) problemen kreeg met een groepje Noren en dat werd buiten pas idd een vechtpartij.
Hier gingen meer Noren aan mee doen en toen ging pas de rest van de jongens zich er ook mee bemoeien.
As usual maakt de Telegraaf het verhaal weer veel erger als het was.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_42379487
Ik vind het allemaal wel erg makkelijk om zo te reageren tegen de mariniers, maar we weten bijna niets over de toedracht. Wat was de aanleiding? Wat was er de week ervoor gebeurd? Misschien hadden een stel Noren toen wel een groepje militairen aangevallen en waren de Nederlanders in de minderheid. Is natuurlijk nog niet goed, om vervolgens met meer man terug te komen, maar die Noor die op tv aan het woord was, doet het net lijken alsof ze zomaar, zonder reden, at random onschuldige mensen aanvielen. Dat gaat er bij mij niet in. Niet dat het dan niet erg is, maar er zal vast wel aanleiding zijn geweest.

Daarnaast las ik net een opmerking over dat het mariniers io waren, en dat iemand dat niet verwacht van beroepsmilitairs. Nou, ik zou juist denken dat mariniers io juist extra strak gehouden zouden worden.... niet dus. De kampcommandant had ze na het eerste incident al eens goed moeten laten weten dat dat dus niet kan. Maar dat is niet gebeurd.... waarom niet? Of een slechte commandant, of het eerste incident was helemaal niet erg, of niet ontstaan door schuld van de Nederlanders. Dat denk ik dan.

Naar mijn mening mogen de jongens per direct stoppen met de opleiding, of krijgen op z'n minst een aantekening hierover naast de gewone straf dan). Een aantekening op je militaire carière zet best veel zoden aan de dijk. Kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je niet ver komt, maar tot een bepaalde rang. En dat mensen je er altijd op aan blijven kijken.
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_42379506
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef _GdR_ het volgende:
zitten een stel idioten dronken in een kroeg en dan gaan ze allemaal lachen "hahahaha stoere kinderen in uniform!!!" ja dan vallen er klappen. en je moet je maten altijd helpen he. dus maximaal rellen als dat gebeurd.
Typisch trouwens dat dit inderdaad vaker gebeurd bij mariniers... Kunnen de dames en heren van de KL en KLu zichzelf toch beter in de hand houden, lijkt me....
pi_42379538
Pfff, net op het journaal een Noor: 'Het was erger dan Gaza'.
pi_42381849
Direct ontslaan uit het leger, klaar.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:06:51 #76
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42382740
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Het zijn trouwens veelal mariniers in opleiding, dus een soort nog lager dan de kakkerlak. Van een echte marinier verwacht ik dit gedrag niet.
Mee eens. Ik heb dit vaker gezien, heb een tijdje op Kreta gewoond en daar lag ook regelmatig een Nederlands marineschip in Heraklion, wat een tuig zeg. Zich alleen maar volzuipen en daarna matten met de locals.
Sukkeltjes die denken dat ze zich dit soort acties kunnen permitteren omdat ze bij de marine zitten en niet thuis zijn
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_42383161
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef Hephaistos. het volgende:
De ongeregeldheden begonnen trouwens nadat een van de mariniers in die discotheek tegen de muur heeft staan pissen....
Normen en waarden
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:24:06 #78
35693 Mennosson
drinker with a writing-problem
pi_42383245
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:06 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb dit vaker gezien, heb een tijdje op Kreta gewoond en daar lag ook regelmatig een Nederlands marineschip in Heraklion, wat een tuig zeg. Zich alleen maar volzuipen en daarna matten met de locals.
Sukkeltjes die denken dat ze zich dit soort acties kunnen permitteren omdat ze bij de marine zitten en niet thuis zijn
Ik weet nog een leuke gevangenis in Irak waar ze even af kunnen koelen
You know what is so funny about this show?
Statler: "I don't know. What is so funny about this show?"
I was asking you.
pi_42383417
Ok de KeyboardRaiders zijn wakker.....
pi_42386041
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef _GdR_ het volgende:
Het werkt wel twee kanten op. Vroeger ging ik vaak stappen op donderdagavond in een of andere club waar ook veel militairen kwamen op hun vrije avond. Als ik me niet vergis waren die van het Van Heudsz regiment, maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dat die gasten in groepsverband vaak gewoon heel vervelend waren, en optimaal gebruik maakten van hun altijd aanwezige numerieke meerderheid om hun zin te krijgen. Als een van die gasten een meisje lastig viel, en die had toevallig een vriend die er wat van zei, had ie gelijk een hele groep in zijn nek hangen. Het is typisch kuddegedrag, zodra er een hoop bij elkaar zijn gaan er een paar draden los en komt er geen fatsoenlijk woord meer uit.
pi_42386281
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het werkt wel twee kanten op. Vroeger ging ik vaak stappen op donderdagavond in een of andere club waar ook veel militairen kwamen op hun vrije avond. Als ik me niet vergis waren die van het Van Heudsz regiment, maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dat die gasten in groepsverband vaak gewoon heel vervelend waren, en optimaal gebruik maakten van hun altijd aanwezige numerieke meerderheid om hun zin te krijgen. Als een van die gasten een meisje lastig viel, en die had toevallig een vriend die er wat van zei, had ie gelijk een hele groep in zijn nek hangen. Het is typisch kuddegedrag, zodra er een hoop bij elkaar zijn gaan er een paar draden los en komt er geen fatsoenlijk woord meer uit.
Ik vermoed dat een groep dronken mariniers een stuk relaxter zijn dan een groep dronken hooligans.
pi_42386451
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vermoed dat een groep dronken mariniers een stuk relaxter zijn dan een groep dronken hooligans.
Blijkbaar niet dus. En wat jij hooligans noemt, waren dienstplichtige militairen, dus die zouden toch ook wel een bepaalde vorm van discipline moeten beheersen. Dat ze uiteindelijk verjaagd zijn door echte hooligans is weer een ander verhaal.
pi_42386512
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Blijkbaar niet dus. En wat jij hooligans noemt, waren dienstplichtige militairen, dus die zouden toch ook wel een bepaalde vorm van discipline moeten beheersen. Dat ze uiteindelijk verjaagd zijn door echte hooligans is weer een ander verhaal.
Tuurlijk, laat die hoolies dan de volgende keer ook maar 1 op 1 battlen en de groundskills *krak* van de marines ervaren
Want die mariniers zijn door een veel grotere groep verjaagd.
pi_42386649
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tuurlijk, laat die hoolies dan de volgende keer ook maar 1 op 1 battlen en de groundskills *krak* van de marines ervaren
Want die mariniers zijn door een veel grotere groep verjaagd.
Groter als wat ?
pi_42386707
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Groter als wat ?
groter dan die groep mariniers.
pi_42387240
Ze zullen wel vertrokken zijn omdat de politie op komst was, denk je ook niet ? Verjaagd is zo'n groot woord.
pi_42387382
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:45 schreef Hathor het volgende:
Ze zullen wel vertrokken zijn omdat de politie op komst was, denk je ook niet ? Verjaagd is zo'n groot woord.
Mariniers zijn heus wel te verjagen, maar wanneer de groepies beiden ongeveer even groot zijn dan winnen de mariniers zeker weten. En als ze zouden verliezen dan zouden er meteen kamervragen over hun training gesteld moeten worden.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:01:25 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42387818
Vroeger had ik nog respect voor mariniers. Tegenwoordig zijn in het imo niet meer dan een stelletje georganiseerde hooligans in uniform.

Kijk dat is nou het effect dat die paar rotte appels bewerkstelligen met hun wangedrag.
pi_42388010
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vroeger had ik nog respect voor mariniers. Tegenwoordig zijn in het imo niet meer dan een stelletje georganiseerde hooligans in uniform.

Kijk dat is nou het effect dat die paar rotte appels bewerkstelligen met hun wangedrag.
Vroeger was het niet anders. We hebben het hier niet over schuimpies, maar over strijders.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:09:24 #90
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42388073
Enkeltje Guantanamo voor dat tuig
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:56:17 #91
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42389698
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vroeger was het niet anders. We hebben het hier niet over schuimpies, maar over strijders.
En ik maar denken dat we het hadden over mensen, die beseffen dat ze met hun wangedrag niet alleen hun eigen naam, maar ook die van de krijgsmacht en hun land bezoedelen.
pi_42396394
Is dat zo? Beseffen ze dat? Waarom blijft het zich dan voordoen? Of moet iedere marinier zelf een keer negatief in het nieuws komen om dat te beseffen?
Ik denk dat het probleem bij de opleiding ligt. Volgens mij moet er veel meer aandacht komen m.b.t. gedragsregels. En er moeten duidelijke voorbeelden gesteld worden. Zodat iedereen ziet wat er gebeurt als je je misdraagt. Misschien dat dat helpt...
  donderdag 5 oktober 2006 @ 18:15:30 #93
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_42396671
Ok, niet netjes van ze maar ok. Ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Zelf LMB geweest tussen 1992 en 1998, en de nukubu's kunnen je het aardig irriteren.
In Duitsland hebben we eens een "raid" uitgevoerd op enkele Duitsers (waren Turken meen ik maar goed) die ons dachten te kunnen uitdagen. Hebben ze geweten. De portiers waren even naar de WC.
In Arnhem, Korenmarkt, idem dito. Vielen vaak klappen tussen burgers en ons.

Jammer dat het soms moet gebeuren, maar soms is het onvermijdelijk gezien de provocaties van burgers.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 18:20:38 #94
110987 ErwinRommel
pi_42396826
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:06 schreef LadyXochi het volgende:
Is dat zo? Beseffen ze dat? Waarom blijft het zich dan voordoen? Of moet iedere marinier zelf een keer negatief in het nieuws komen om dat te beseffen?
Ik denk dat het probleem bij de opleiding ligt. Volgens mij moet er veel meer aandacht komen m.b.t. gedragsregels. En er moeten duidelijke voorbeelden gesteld worden. Zodat iedereen ziet wat er gebeurt als je je misdraagt. Misschien dat dat helpt...
Oh nee hé?!
Alles moet tegenwoordig didactisch verantwoord zijn. Ga toch heen zeg.
Het leger is geen kleuterschool, maar een leger.
De Arbo heeft daar al veel kapotgemaakt!!! Niet dit er nog bij, want anders is straks een beetje doorbijten er ook al niet meer bij.
Nederland heeft kerels nodig die hard zijn, geen schuimpies die janken bij het minste geringste leed dat ze overkomt!!!
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 19:42:36 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42399360
dat wil niet zeggen dat ze zich niet hoeven te gedragen

vechtpartijtje hier en daar is nog tot daar aan toe, gebeurt wel vaker die jongeren aldaar schijnen ook niet echte lieverdjes te zijn die pakken net zogoed Noorse militairen als ze de kans krijgen, heb je hier ook sommige figuren zetten zich nu eenmaal graag af tegen de authoriteiten en als er dan dertig man in uniform binnen komen vallen dan komen de 'grappen'

en dat daar vooral onder de locals dan gewonden bij vallen valt ook nog wel te verwachten maja als je ergens geweigerd wordt dan is het tijd op terug naar de basis te gaan en niet toch naar binnen dringen en vrolijk doorgaan met waar je mee bezig was (en of dat door wel of niet door de beugel kon weet ik niet) want dat is vragen om problemen

zeker in een gastland
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:51:30 #96
110987 ErwinRommel
pi_42399675
Ik ben het met je eens sp3c.
Maar een militair is anders ingesteld dan een burger.
Nu weet ik niet of jij een lange oefening achter de rug hebt gehad, maar na wekenlang enkel sneeuw, bos of zand te hebben gezien wilt men toch een ander soort van verzet.

Indien die club de Mariniers gewoon had toegelaten dan was er niets aan de hand geweest.
Dat zeg ik, die bij menig mat-partij betrokken is geweest in Arnhem.
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 20:04:30 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42400140
ervanuitgaande dat die mariniers niet om een hele goede reden zijn geweigerd (stomdronken?)

ik weet het niet maar het is wel weer lekkere slechte publiciteit die voorkomen had kunnen worden als de heren gewoon bij de lokale 24uurs supermarkt dan maar wat bier hadden gescoord en het feest op de basis afgemaakt hadden
pi_42400946
Op TV is men geschokt, belooft men onderzoek en verbetering en zodra de camera uit gaat wordt er luid gegrinnikt en gaan ze gewoon zo door.

En daar is niets, maar dan ook helemaal niets mis mee.
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_42401198
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:15 schreef ErwinRommel het volgende:

Jammer dat het soms moet gebeuren, maar soms is het onvermijdelijk gezien de provocaties van burgers.
Hou toch op, burgers hebben meestal alle reden om zich te ergeren aan militairen op stap. Een mentaliteit van "wij zijn op stap en met veel man, hebben zin in feest en als je je er aan stoort flikker je maar op". Dat zie je overigens pas als je zelf weer burger bent en zo'n groep tegenkomt. Nou staat en stond de LMB toch al niet bekend om z'n heldere lichten en sociale kwaliteiten maar je bent wel een goed voorbeeld.
pi_42408237
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Oh nee hé?!
Alles moet tegenwoordig didactisch verantwoord zijn. Ga toch heen zeg.
Dat heb ik nooit gezegd. Het moet niet leerzaam zijn, maar als een dreiging overkomen. Zolang dit gewoon geaccepteerd wordt en iedereen mee weg komt, waarom zouden ze dan überhaupt moeite doen zich te gedragen?
quote:
Het leger is geen kleuterschool, maar een leger.
Ben ik helemaal met je eens. Dus zeg eens... wanneer gaan ze zich eens als verantwoordelijke volwassenen gedragen?
quote:
Nederland heeft kerels nodig die hard zijn, geen schuimpies die janken bij het minste geringste leed dat ze overkomt!!!
En hard worden doe je door burgers in elkaar te butsen?
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu weet ik niet of jij een lange oefening achter de rug hebt gehad, maar na wekenlang enkel sneeuw, bos of zand te hebben gezien wilt men toch een ander soort van verzet.
Ja, zoals burgertje butsen. De nieuwste rage.
pi_42411631
een ff lekker ontspannen klappertje tussendoor(dat past binnen de context): public energy - three O` three.mp3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')