Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jaar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Daar is de verbindingsdienst voor in zijn geval, en die zijn allemaal aangemeld bij Fok waarschijnlijk. De staven gaan zich daar niet druk over maken.
Ik ga slapen, truste.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.
Je moet het internet niet onderschatten.
Waarschijnlijk niet nee, maar ik vind ontslaan ook wel meteen een zware sanctie. In een ongetwijfeld dronken bui zijn een stel waarschijnlijk jonge mariniers zich te buiten gegaan. Niet goed te praten inderdaad. En ze dienen ook hard aangepakt te worden, maar ik denk dat het voor die gasten ook wel een goede les kan zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:11 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook ... als die figuren zich misdragen hebben dan zijn ze nog niet jarig denk ik
Wat een onzin zeg. Het minste wat je toch van een marinier (!!) mag verwachten is dat ie zichzelf kan beheersen in conflict-situaties. Waar ben je nou eigenlijk voor opgeleid?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momenten![]()
Een marinier wordt toch opgeleid om zich te redden in confict situaties? Volgens mij is dat ze wel gelukt. zonder het goed te keuren overgens.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Het minste wat je toch van een marinier (!!) mag verwachten is dat ie zichzelf kan beheersen in conflict-situaties. Waar ben je nou eigenlijk voor opgeleid?
En als je dat niet kan, wordt dan niet dronken! Daarnaast zeggen ooggetuigen dat de Nederlandse militairen militaire tactieken gebruikten terwijl ze aan het vechten waren. Echt een schande voor Nederland, die gasten.
Logisch wat zou jij doen?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Daarnaast zeggen ooggetuigen dat de Nederlandse militairen militaire tactieken gebruikten terwijl ze aan het vechten waren.
Als er dan een Islamitisch regime aan de macht is ben ik het haasjequote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet wel een beetje uitkijken wat je zegt natuurlijk, stel over 10 jaar bestaat deze site nog en wie weet kunnen mensen dan misschien wel de historie van 10 jaar terug per persoon terug zien en ze gooien er even een filtertje over heen en dan is het kat in het bakkie natuurlijk.
Je moet het internet niet onderschatten.
Ja inderdaad, eentje zonder humor.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:57 schreef Hathor het volgende:
[edit] verkeerde mod online voor zo'n opmerking pik.
Typisch trouwens dat dit inderdaad vaker gebeurd bij mariniers... Kunnen de dames en heren van de KL en KLu zichzelf toch beter in de hand houden, lijkt me....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef _GdR_ het volgende:
ben zelf marninier. en dit gebeurt altijd als we ergens wat gaan drinken.
zitten een stel idioten dronken in een kroeg en dan gaan ze allemaal lachen "hahahaha stoere kinderen in uniform!!!" ja dan vallen er klappen. en je moet je maten altijd helpen he. dus maximaal rellen als dat gebeurd.
Mee eens. Ik heb dit vaker gezien, heb een tijdje op Kreta gewoond en daar lag ook regelmatig een Nederlands marineschip in Heraklion, wat een tuig zeg. Zich alleen maar volzuipen en daarna matten met de locals.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Simpel, oneervol ontslag. Gelijk eruit tiefen die klootviolen.
Het zijn trouwens veelal mariniers in opleiding, dus een soort nog lager dan de kakkerlak. Van een echte marinier verwacht ik dit gedrag niet.
Normen en waardenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef Hephaistos. het volgende:
De ongeregeldheden begonnen trouwens nadat een van de mariniers in die discotheek tegen de muur heeft staan pissen....![]()
Ik weet nog een leuke gevangenis in Irak waar ze even af kunnen koelenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:06 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb dit vaker gezien, heb een tijdje op Kreta gewoond en daar lag ook regelmatig een Nederlands marineschip in Heraklion, wat een tuig zeg. Zich alleen maar volzuipen en daarna matten met de locals.
Sukkeltjes die denken dat ze zich dit soort acties kunnen permitteren omdat ze bij de marine zitten en niet thuis zijn![]()
Het werkt wel twee kanten op. Vroeger ging ik vaak stappen op donderdagavond in een of andere club waar ook veel militairen kwamen op hun vrije avond. Als ik me niet vergis waren die van het Van Heudsz regiment, maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dat die gasten in groepsverband vaak gewoon heel vervelend waren, en optimaal gebruik maakten van hun altijd aanwezige numerieke meerderheid om hun zin te krijgen. Als een van die gasten een meisje lastig viel, en die had toevallig een vriend die er wat van zei, had ie gelijk een hele groep in zijn nek hangen. Het is typisch kuddegedrag, zodra er een hoop bij elkaar zijn gaan er een paar draden los en komt er geen fatsoenlijk woord meer uit.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef _GdR_ het volgende:
ben zelf marninier. en dit gebeurt altijd als we ergens wat gaan drinken.
zitten een stel idioten dronken in een kroeg en dan gaan ze allemaal lachen "hahahaha stoere kinderen in uniform!!!" ja dan vallen er klappen. en je moet je maten altijd helpen he. dus maximaal rellen als dat gebeurd.
Ik vermoed dat een groep dronken mariniers een stuk relaxter zijn dan een groep dronken hooligans.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het werkt wel twee kanten op. Vroeger ging ik vaak stappen op donderdagavond in een of andere club waar ook veel militairen kwamen op hun vrije avond. Als ik me niet vergis waren die van het Van Heudsz regiment, maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dat die gasten in groepsverband vaak gewoon heel vervelend waren, en optimaal gebruik maakten van hun altijd aanwezige numerieke meerderheid om hun zin te krijgen. Als een van die gasten een meisje lastig viel, en die had toevallig een vriend die er wat van zei, had ie gelijk een hele groep in zijn nek hangen. Het is typisch kuddegedrag, zodra er een hoop bij elkaar zijn gaan er een paar draden los en komt er geen fatsoenlijk woord meer uit.
Blijkbaar niet dus. En wat jij hooligans noemt, waren dienstplichtige militairen, dus die zouden toch ook wel een bepaalde vorm van discipline moeten beheersen. Dat ze uiteindelijk verjaagd zijn door echte hooligans is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een groep dronken mariniers een stuk relaxter zijn dan een groep dronken hooligans.
Tuurlijk, laat die hoolies dan de volgende keer ook maar 1 op 1 battlen en de groundskills *krak* van de marines ervarenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blijkbaar niet dus. En wat jij hooligans noemt, waren dienstplichtige militairen, dus die zouden toch ook wel een bepaalde vorm van discipline moeten beheersen. Dat ze uiteindelijk verjaagd zijn door echte hooligans is weer een ander verhaal.![]()
Groter als wat ?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tuurlijk, laat die hoolies dan de volgende keer ook maar 1 op 1 battlen en de groundskills *krak* van de marines ervaren![]()
Want die mariniers zijn door een veel grotere groep verjaagd.
groter dan die groep mariniers.quote:
Mariniers zijn heus wel te verjagen, maar wanneer de groepies beiden ongeveer even groot zijn dan winnen de mariniers zeker weten. En als ze zouden verliezen dan zouden er meteen kamervragen over hun training gesteld moeten worden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:45 schreef Hathor het volgende:
Ze zullen wel vertrokken zijn omdat de politie op komst was, denk je ook niet ? Verjaagd is zo'n groot woord.![]()
Vroeger was het niet anders. We hebben het hier niet over schuimpies, maar over strijders.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vroeger had ik nog respect voor mariniers. Tegenwoordig zijn in het imo niet meer dan een stelletje georganiseerde hooligans in uniform.
Kijk dat is nou het effect dat die paar rotte appels bewerkstelligen met hun wangedrag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |