abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42372652
quote:
Enkele tientallen Nederlandse mariniers zijn afgelopen weekend in het plaats Karasjok in het noorden van Noorwegen slaags geraakt met de plaatselijke bevolking. De koninklijke marechaussee stelt een onderzoek in, in samenwerking met de Noorse politie.

Dat de vechtpartij zou hebben plaatsgevonden toen de mariniers de toegang tot een plaatselijke discotheek werd geweigerd, zoals De Telegraaf vandaag meldt, kan een defensiewoordvoerder niet bevestigen. Ook kan hij niet zeggen of er mariniers zijn aangehouden.

De mariniers maken deel uit van een groep van tweehonderd die op oefening is in het noorden van Noorwegen. ''We oefenen daar ieder jaar, dus we willen de relatie met de plaatselijke bevolking graag goed houden. Dit soort vervelende incidenten kunnen we dan ook zeker niet gebruiken'', aldus de defensiewoordvoerder.
Nederlandse mariniers slaags in Noorwegen

Schandalig dat ze daar zich niet kunnen gedragen in Noorwegen
Ik hoop dat de Noorse poltie alle daders kan oppakken en ze daar laten berechten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:23:46 #2
3767 Herald
Come get some
pi_42372693
altijd weer die allochtonen eh
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:24:21 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42372729
Zijn het Moslims? Kan haast niet anders!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_42372761
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef Herald het volgende:
altijd weer die allochtonen eh
Precies, ze hebben het er zelf naar gemaakt dat ze die disco niet in komen.
  Trouwste user 2022 woensdag 4 oktober 2006 @ 22:26:28 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_42372845
In de jaren 60 probeerden ze al vredelievende nietskwaaddoenende Damslapers een dwarsleasie te bezorgen. Lijkt me sterk dat ze nu met een vredesbijl de Nederlandse tollerantie gingen vertolken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:29:29 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42372975
Dat soort mafkezen moet je laten oefenen in een gebied met maar een mens per 10 vierkante kilometer. Maar waarop per 10 vierkante kilometer drie wolfen en een poema voorkomt. Plus een paar beren. En zonder moderne wapens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:35:26 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42373276
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn het Moslims? Kan haast niet anders!

²
Denk het niet en laat je eens helpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:38:14 #8
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_42373397
De ongeregeldheden begonnen trouwens nadat een van de mariniers in die discotheek tegen de muur heeft staan pissen....
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:42:42 #9
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42373580
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Denk het niet en laat je eens helpen.
Was sarcastisch bedoeld, je verwacht toch niet dat Fok!'s grootste Moslim dit echt gaat menen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_42374213
laat ook maar, las BSB's laatste reactie iets te laat.

Noorse politie is samen met de KMAR in onderzoek. Denk dat ze gewoon door de militaire kamer worden berecht als het nodig zou zijn. Tis voor hen wel te hopen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  Moderator woensdag 4 oktober 2006 @ 23:41:50 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42375624
schijnt nogal een flinke knokpartij te zijn geweest waar ongeveer 60 mensen aan meededen waaronder 27 mariniers ... dan is er dus ook een vergelijkbaar aantal Noren mee bezig geweest als ik logisch nadenk

nou dat zijn blijkbaar geen favourable odds

ahum, slecht natuurlijk als ze zich misdragen moeten ze hard aangepakt worden
quote:
Excuses aan Noren om vechtpartij mariniers

anp | Gepubliceerd op 04 oktober 2006, 17:47

HAMMERFEST - Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn heeft woensdag zijn Noorse collega Sverre Diessen excuses aangeboden voor de vechtpartij van Nederlandse mariniers in het Noorse plaatsje Karasjok. Enkele tientallen mariniers raakten daar in het weekend slaags met inwoners.

,,Ik vind het erg wat er is gebeurd en neem de zaak hoop op. Dit soort gedrag is niet te tolereren, zeker niet van militairen'', aldus Berlijn in een schriftelijke persverklaring. De hoogste militair in Nederland stelt dat de Koninklijke Marechaussee een onderzoek instelt, maar dat nu al wel duidelijk is dat mensen hier ,,goed de fout in zijn gegaan''.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_42375974
Die Noren zij ook niet vies van een matpartij op zijn tijd
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_42376053
[edit] verkeerde mod online voor zo'n opmerking pik.

[ Bericht 85% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 05-10-2006 00:06:01 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:06:24 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42376505
ik vond het wel droog:
quote:
de mariniers zetten de uitsmijters op zij bij de ingang en voorzagen zich zelf van een entreestempel
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42376618
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:15 schreef JohnDope het volgende:
ik vond het wel droog:
[..]

En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.
pi_42376641
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En hebben ervoor gezorgd dat er sowieso geen enkele marinier io in zijn koude opleiding meer ergens daar naar binnen mag, supertof kerels.
Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de hand
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42376707
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze kwamen de week er op weer undercover binnen, toen liep het weer uit de hand
Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.
pi_42376716
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Sure, undercover als marinier io. Zie je het voor je in het hoge noorden van Noorwegen.
Ze kwamen kennelijk wel binnen.

En je weet hoe het gaat, wanneer je van buiten komt en de locals kennen je dus niet en ze zijn dronken (en God mag weten wat ze nog meer op hebben) dan gaan ze je uitproberen en nu hadden ze een keer de verkeerden
pi_42376746
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ze kwamen kennelijk wel binnen.
Bull, ze kwamen gewoon binnen zonder undercover te zijn, door het pisincident eerder werd ze niet de toegang ontzegd.
pi_42376801
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En je weet hoe het gaat, wanneer je van buiten komt en de locals kennen je dus niet en ze zijn dronken (en God mag weten wat ze nog meer op hebben) dan gaan ze je uitproberen en nu hadden ze een keer de verkeerden
Als het klopt wat ik denk, dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
pi_42376829
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Als ik denk dat het dezelfde prutsers zijn als degene die bijstand verleende aan de veteranendag hoop ik dat ze gelijk het korps uit worden getieft, ga het maar proberen bij securicor ofzo.
jij komt ook weer niet uit de maatschappij.

Als jij van buiten komt, of mensen weten dat jij sterk bent en ze zijn minimaal dronken, dan gaan ze jou uit proberen.
pi_42376867
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jij komt ook weer niet uit de maatschappij.

Als jij van buiten komt, of mensen weten dat jij sterk bent en ze zijn minimaal dronken, dan gaan ze jou uit proberen.
Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.
pi_42376890
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Niet als marinier terwijl je ergens te gast bent. Kan je dat niet, mag je wat mij betreft ophoeren uit het korps.
Een marinier is een mens net als jij en ik! Er zal vast wel iemand uit dat korps op dat moment geroepen hebben dat het geen vechten moest worden, maar je weet hoe dat gaat op dat soort momenten
pi_42376896
En wat bedoel je? Jij komt niet uit de maatschappij???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')