smeerwerk ziet er goed uitquote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:59 schreef MMach het volgende:
Ik werk subiet de startpost af.
Om te antwoorden op de laatste vraag, jeps, overal een aarde naar, behalve naar de schakelaars. Ik heb trouwens net gedaan met alle draden trekken.
[afbeelding]
Nu even pauze en dan alles verbinden enzo.
Trouwens best goed dat we al die draden nog liggen hadden, want zo'n bobijngeval kostte 29¤ in de Hubo, en ik had er 4 nodig (van kleuren)
Moet een wasmachine en wasdroger niet op een aparte 16 A groep ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:30 schreef MMach het volgende:
Opnieuw een wijziging in het schema:
[afbeelding]
Voor het licht moet er een aparte 10A groep zijn, alle stopcontacten hangen nu aan een 16A groep, en de wasmachine heeft een aparte sterke groep (aandachtige kijkers zien op deze foto dat er nog een extra electrabuis moet aan de meest rechtrse contactdoos). Nu kloppen alle regels, en gelukkig is er niet echt een probleem in de buizen die er nu al liggen omldat ik mijn licht gewoon kan aftakken van de al bestaande lichtkring van de grote keuken.
De wasmachine heeft toch een aparte groep? en de droger blijft daar niet staan denkek want anders heb ik niks van ruimte meer onder mijn werkblad. En zo'n droogkast heeft alleen maar electriciteit nodig en geen wateraan en afvoer dus moet die niet zo nodig in de keuken staan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Moet een wasmachine en wasdroger niet op een aparte 16 A groep ?
En denk ook eens aan eventuele uitbreidingen in de keuken / loze leidingen naar de meterkast.
Beter nu aanleggen dan later bedenken van owhjah daar moest ik nog een leidingkje voor hebben![]()
Weet jij zo of de NEN1010 ook geldig is voor Belgie ?![]()
Lieve MMach als er geen 2 groepen in 1 buis mogen, hoe denk je dat dat voor een centraaldoos geldt? Of zie ik het verkeerd?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:25 schreef MMach het volgende:
Echt snel zou ik het nu ook niet noemen
[afbeelding]
Dit onderste leidingkje was nog te kort (groepen moeten in een aparte leiding liggen), de onderste is voor de wasmachinegroep, die erboven voor de stopcontacten.
Jammergenoeg is de afstand tussen de gaatjes van de centraaldoos anders dan de afstand tussen de buizen in een dubbele buisbeugel. Daardoor lopen ze nu niet mooi parallel, maar ja, je zal er toch niks meer van zien.
zo op de foto lijkt het idd wel het gevalquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:37 schreef tnimble het volgende:
[..]
Lieve MMach als er geen 2 groepen in 1 buis mogen, hoe denk je dat dat voor een centraaldoos geldt? Of zie ik het verkeerd?
Ja, maatr het is best te corrigeren zonder al te veel problemen. De Stofgod heeft dat zo gefixed mocht de foto niet liegen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo op de foto lijkt het idd wel het geval
wat ik zou doen ( ook al mag het zeer waarschijnlijk niet ) is gewoon de buis door de lasdoos steken zonder onderbreking?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:48 schreef tnimble het volgende:
[..]
Ja, maatr het is best te corrigeren zonder al te veel problemen. De Stofgod heeft dat zo gefixed mocht de foto niet liegen.
hmm, ook dat maar even zoekenquote:Benoît- De stofgod (werkt a/d keuken-electriciteit) zegt:
2 groepen mogen niet in dezelfde buis, ma wel passeren in een centraaldoos hopelijk?
[Squid]zegt:
ja
Over welke foto heb je het nu eigenlijk? Die tl-buis is mn werklicht, het licht van de wc is een keer aan geweest om te tonen dat de schakelaar daar werkte (gisteren of eergisteren), nu is het echt wel uit hoorquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:52 schreef Solingjan het volgende:
Waarom doe je dat licht niet uit? Is toch zonde.
Lees de topics dan eens , als je interesse hebt om te volgen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:04 schreef Raissa het volgende:
Zijn er nog veel projectjes in jullie huis MMach?
Volgens mij wel ja. Als je b.v een PC snoer stekker neemt zit daar naast de contact een gaatje, dat is ook een aardaansluiting. Het ene land heeft 3 gaten (engeland) de andere 2 gaten en aan de zijkant 2 klemmen (nl) en weer een ander land 2 gaten + pennetjequote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:06 schreef AnneX het volgende:
zijn het wkd's met randaarde ?
Ik zie het niet zo gauw.
offe... is het dat belgische pinnetje ?
"wij" hebben er twee : links en rechts op de hoogte van de gaatjes (?)
Ik geloof dat ik zo'n schuur hebquote:
Ik ken genoeg vrouwen die dit ook gewoon allemaal weten (en dat zijn absoluut niet van die p**ten in tuinbroekenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:24 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik zo'n schuur heb, aangezien mijn buurman iedere keer gaat 'shoppen' in mn schuur (wel met toestemming natuurlijk). Hij weet beter wat ik aan dat soort dingetjes in mn schuur heb dan ik ..haha (maar daar ben ik denk ik dan ook vrouw voor
)
en als het niet werkt is het ook leuk,quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:15 schreef MMach het volgende:
Et voila, de stopcontacten zitten er. Later bij het schuren moeten ze er wel weer af, maar ik wil ze morgen testen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn planning voor vandaag heb ik gehaald. (bijna ging ik zeggen: "en nu kan ik met een gerust hart gaan slapen")
En een filmpje, met genadeloos strijklicht langs de gatenvuller:
[[url=http://sjl-static6.sjl.youtube.com/vi/my2D49In6Mw/2.jpg]afbeelding][/url]
Kben benieuwd of alles zal werken naar behoren, maar ik geloof het wel
Leuk filmpje.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:15 schreef MMach het volgende:
Et voila, de stopcontacten zitten er. Later bij het schuren moeten ze er wel weer af, maar ik wil ze morgen testen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn planning voor vandaag heb ik gehaald. (bijna ging ik zeggen: "en nu kan ik met een gerust hart gaan slapen")
En een filmpje, met genadeloos strijklicht langs de gatenvuller:
[[url=http://sjl-static6.sjl.youtube.com/vi/my2D49In6Mw/2.jpg]afbeelding][/url]
Kben benieuwd of alles zal werken naar behoren, maar ik geloof het wel
Als je glasvlies gebruikt.zorg dan dat je een strakke muur hebt. Want mn 's avonds is het zeer storend dat je er een bobbel/oneffenheid in ziet door de lichtval.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:11 schreef MMach het volgende:
kijk daar, een kudde tvp's (mij kan dat niet schelen btw hoor)
Voor vandaag heb ik al gedaan met de lessen (zo om de 2 weken heb ik smiddags bijna nooit lessen doordat de groep waarin ik zit alterneert met een andere groep). Kheb zelfs mijn cursussen sinds vandaag![]()
En wat het werken betreft: vandaag moeten de groepen met de plonkast verbonden worden, alles testen, en schuren en afplamuren. Met wat geluk zijn de muren in het weekend klaar voor glasvlies.
ik ben echt zo benieuwd wat voor moois je van dat prachtige plafond gaat maken. Wanneer kunnen we de hetbouw van de living verwachten? 8).quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:22 schreef MMach het volgende:
De living wordt er niet mooier op, maar dat is ie nooit geweest
[afbeelding]
(de onderste zijn mijn leidingen)
[afbeelding]
Die worden dus weggewerkt later
lichtschakelaar met een stekker dr an ? denk alleen niet dat die schakelaar nog echt goed werkt na de tijdquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:37 schreef MMach het volgende:
De living=het verste van mn zorgen. De keuken en badkamer hebben nog prioriteit. Het stucwerk van het plafond zal onbeschadigd blijven, en de buizen die er lopen zullen -zoals altijd- onzichtbaar in de muren verdwijnen. Maar dat is dus voor de zeer verre toekomst.
In the mean time is alles aangesloten en getest:
[[url=http://sjl-static4.sjl.youtube.com/vi/YtIBxEii6uQ/2.jpg]afbeelding][/url]
Ik zou ook de zekeringen willen testen, maar ik weet niet echt een veilige manier om dat te doen. Een stopcontat kortsluiten zou moeten werken, maar ik vind dat nogal gevaarlijk
edit: aaaaah, ik las het net een tweede keer en dat was het antwoord op mn vraag van hoe dat te testen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lichtschakelaar met een stekker dr an ? denk alleen niet dat die schakelaar nog echt goed werkt na de tijd
Uit je stof schietenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:31 schreef MMach het volgende:
En nu maar hopen dat ze mij in alle vrede laten voortdoen want anders ga ik eens goed uit mijn slof schieten![]()
Ik geef toe dat ik soms echt vol verbijstering sta te luisteren naar de ridicuultste 'argumenten' (ik heb de kamer van m'n zus gerenoveerd omdat de bezoekers van mijn bar niet zouden moeten passeren langs een lelijke kamerquote:Mmach, kun je die broer niet 's ff vol uitschelden dat ie gewoon zijn bek moet houden!
JIJ bent voor o.a. HEM een nieuwe keuken aan het bouwen! Wat loopt ie nou te janken zeg... Echt waar, zelfs aan de andere kant van de wereld wordt ik er nog boos om! Bah zeg!
Gewoon een opmerking plaatsen als: "Goh ook leuk dat je meehelpt met het realiseren van ONZE keuken die IK aan het bouwen ben. Je weet hoe je handen werken, dus kuis maar op als je wil."
Bah wordt er gewoon boos van als je dat soort reacties krijgt op dit soort mooie projecten die jij onderneemt!
Ut is dus weer een gezellige boel in huiize Mmach.quote:[
Trouwens, intussen zijn mijn 2 zussen uit het buitenland terug vandaag. Het is hier een getetter van jewelste.
Het zal wel geen 100% nauwkeurige kleurmenging zijn (immers geen puur r g b licht om mee te starten), maar het licht zal bijna zeker mengen omdat het moet reflecteren om uit de koof te komen. Daar waar licht verstrooid wordt, daar zal het mengen. Ik weet niet in hoeverre dat het gewenste effect zal geven, maar in het slechtste geval heb ik dan een koof die 3 kleuren kan weergeven.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 06:31 schreef squiddie het volgende:
Hier zijn ze zelfs al met een watergekoelde slijpschijf en drilboor binnengeraakt, ze geraken gewoon binnen als ze dat willen.
Ik vraag me eigenlijk af, waarom die ledslangen in RGB? ik stel me voor dat je die kleuren niet echt kunt mixen zodoende je een ander kleur krijgt, of zit ik fout?
Die blijft daar gewoon, het is langs de andere kant dat het keukenmeubel komt he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:17 schreef Solingjan het volgende:
Mmach even een vraagje over die raditor.
Moet die daar blijven zitten? Dit ivm ruimte verlies.
Heb je nog een raam in de keuken waar die onder kan? Of??
Ach het werkt wel zoquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:46 schreef MMach het volgende:
Ik zou u niet aanraden om uw electriciteit zo te testen, het gaat wel maar veilig en slim is het niet, althans als je niet zeker bent van je zaak.
Nu wel, en dat werkt ookquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:51 schreef Marsepein het volgende:
Ha ha ha. Heb je ook fase naar aarde getest. Om te kijken of de aardlek uitspringt en niet alleen de 'plon'?
En toen zat je zus in het donker op het toiletquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:46 schreef MMach het volgende:
Zo al het stucwerk is gedaan, met goede resultaten, al zeg ik het zelf. Er restte nog een test...
Ik wou echt weten of de electriciteit veilig genoeg aangelegd was, dus heb ik het even getest op de manier dat je het niet moet doen , khad mijn kettingske aan dus what could possibly go wrongEr is een filmpje van dus
. Wat nog beter is is dat alles werkte en de electriciteit mooi uitviel. Automatische zekering weer omswitchen en alles werkte weer. Ik ben er dus wel tevreden over.
[[url=http://mmach.newnewyork.be/Keuken/electriciteitstest.jpg]afbeelding][/url]
Ik zou u niet aanraden om uw electriciteit zo te testen, het gaat wel maar veilig en slim is het niet, althans als je niet zeker bent van je zaak.
En ja, ik draag mn nerd-bril tijdens stoffige werken, met lenzen heb je veel te snel last van je ogen met al dat schuurstof.
Was mij ook al opgevallen.quote:En toen zat je zus in het donker op het toilet![]()
"Ej!"
moluurkesquote:Op zondag 8 oktober 2006 18:10 schreef MMach het volgende:
...
de voorzichtige planning van de komende 3weken (verder plan ik nog niet)
-deze week is een drukkere lesweek, ik hoop de muren behangen te hebben tegen het einde ervan
-volgende week weer een rustige, dus dan is het tijd voor het plafond. Doordat dat nogal ingewikkeld zal worden zou het kunnen dat het langer dan een week zal duren, maar het doel is het afhebben tegen het einde van de week
-de week erna is het tijd voor afwerken (schilderen, vloer, plinten, moluurkes, deurranden)
dus tegen eind oktobr zou de ruimte af kunnen zijn.
"en is da goe" Tis te zeggenquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:46 schreef MMach het volgende:
Zo al het stucwerk is gedaan, met goede resultaten, al zeg ik het zelf. Er restte nog een test...
Ik wou echt weten of de electriciteit veilig genoeg aangelegd was, dus heb ik het even getest op de manier dat je het niet moet doen , khad mijn kettingske aan dus what could possibly go wrongEr is een filmpje van dus
. Wat nog beter is is dat alles werkte en de electriciteit mooi uitviel. Automatische zekering weer omswitchen en alles werkte weer. Ik ben er dus wel tevreden over.
[[url=http://mmach.newnewyork.be/Keuken/electriciteitstest.jpg]afbeelding][/url]
En ja, ik draag mn nerd-bril tijdens stoffige werken, met lenzen heb je veel te snel last van je ogen met al dat schuurstof.
Gent valt onder Oost-Vlaanderen, westvlaams kan idd ook erg zijn, daarvoor moet je idd getrained zijnquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:06 schreef releaze het volgende:
dat gents he, valt dat onder het.. westvlaams was het geloof ik? wat zelfs in belgie ondertiteld moet worden?Ik versta echt geen fluit van wat je zegt op je video's
*kijkt op kaart van belgie* hihi, oost-vlaanderen ligt ook in het westenquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:15 schreef squiddie het volgende:
[..]
Gent valt onder Oost-Vlaanderen, westvlaams kan idd ook erg zijn, daarvoor moet je idd getrained zijn![]()
O_o, nou dat is een beledigingquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:06 schreef releaze het volgende:
dat gents he, valt dat onder het.. westvlaams was het geloof ik? wat zelfs in belgie ondertiteld moet worden?Ik versta echt geen fluit van wat je zegt op je video's
Damn! ik als Frys kan het nog redelijk besnappenquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:06 schreef releaze het volgende:
dit is zowat het ergste dat je kunt zeggen tegen een Gentenaar, dat hij westVlaams spreekt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:06 schreef releaze het volgende:
dat gents he, valt dat onder het.. westvlaams was het geloof ik? (...)
eh niet echt de manier natuurlijk, maar dat moge duidelijk zijn hier Mmachquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:46 schreef MMach het volgende:
Ik zie alleen je kruis!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:48 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
en dat ben ik die iets aan het zoeken ben oid
Ik studeer nu Industrieel Ingenieur optie electromechanica, dwz dat ik mij later hoogstwaarschijnlijk zal bezighouden met het ontwerp van machines. ik geloof wel dat er op de belgische tv van die dhz dingen zijn, ik zou het niet weten, ik kijk nooit tv. Enkel het nieuws bekijk ik online. Ik heb niks tegen de tv, maar het is altijd hetzelfde: bevallingen, soaps en nog meer bevallingen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:32 schreef WheeleE het volgende:
MMach, wat zijn je aspiraties voor de toekomst qua werk? Heeft de Vlaamsche televisie geen Eigen Huis en Tuin-variant? Of een eenmansklusbureau beginnen?
Het is niet niks hoor, een Belg ter wereld brengen <gd,r>quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Zijn er op de Belgische TV zoveel bevallingen?![]()
Begint hier erg saai te worden op TV gebied, begint de ene met een baby-boom-programma, begint de andere ook, begint de een met een dans programma, begint de andere ook, en savonds om 8 uur stipt elke zender een familie soap de ether in, en dan al die reality soaps over de "BV's" manman. kan geloven waarom ik zo vastgeroest bezn aan discovery channelquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Zijn er op de Belgische TV zoveel bevallingen?![]()
Ik heb het nog niet vergeleken met gewoon behang, maar van prijs zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, of duurder. Ik kies altijd voor glasvlies omdat ik vind dat behang met motiefjes snel gedateerd raakt, de duurzaamheid minder is, en de textuur niet zo mooi is als bij glasvlies.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:27 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind dat vliesbehang wel heel mooi! Is zoiets nog een beetje goedkoop, bijvoorbeeld in vergelijking met gewoon behang? Want je bent natuurlijk ook nog geld kwijt voor de verf
tnx!quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:58 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet vergeleken met gewoon behang, maar van prijs zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, of duurder. Ik kies altijd voor glasvlies omdat ik vind dat behang met motiefjes snel gedateerd raakt, de duurzaamheid minder is, en de textuur niet zo mooi is als bij glasvlies.
Ik heb net 10,49¤ betaald voor glasvezellijm (5kg), 15.99¤ voor (25m²) glasvlies. (ik heb nog restjes lijm en vlies van de vorige werken) Uw eerste laag verf wordt opgezogen door de vezels, dus het hoeft geen kwaliteitsverf te zijn, witte latex (30¤ voor 108m², dat is superweinig) of acrylaat (meestal wel erg duur) is voldoende . Dan komt daarop uw finale verf (ook op waterbasis dan) en die is natuurlijk wel stukken duurder, de finale verf (van Dulux) in de barkamer kwam op 105¤ in totaal. De oppervlakte van de muren in de barkamer ligt rond de 35m². Uw prijs komt dus ongeveer rond de 5¤/m² uit.
Glasvlies is helaas ook geen wondermiddel. Het blijft genadeloos voor onregelmatige muren. Het kan kleine haarscheurtjes overbruggen in stucwerk, maar bobbels enzo blijf je zien bij strijklicht. Je hebt dus nog redelijk veel werk aan de voorbereiding van de muur. Het is wel waar dat het veel minder opvalt als er geen strijklicht is. De grijze muur in mijn kamer is heel bobbelig smorgens als de zon er scheef op schijnt, maar dat is maar voor enkele uren, en dan ben ik er meestal niet of slaap ik nog. Op andere momenten kan je het gewoon niet zien dat er oneffenheden zijn. Dus ik vind het zeker niet storend.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
tnx!
nog 1 vraagje dan:P..
En als een slechte/lelijke muur hebt en je wilt er geen gewoon behang op.. ben je dan goedkoper uit met glasvezel dan dat je die muur helemaal gaat aansmeren?
Een inmiddels bekent uitzicht hier op Fok, alleen nog geen filmpje langsgekomen met als begeleidings muziek Sexy Boy van Airquote:
toch wel 3/4 naakt zequote:Op maandag 9 oktober 2006 21:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oeh yeah, half-naakte spierbundel!![]()
![]()
Mss als het helemaal af isquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:50 schreef releaze het volgende:
maareh, ga je na de verbouwing een K&Whousewarmingparty geven zodat we allen je zus huis in het echt kunnen bewonderen?Vraag je aan ieder 5¤ entree voor hapjes en drankjes en wijn uit het bouwjaar..1985 en dan heb je zo je kluskosten er weer uit
![]()
Dat moet ik toch tegenspreken hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:39 schreef MMach het volgende:
[..]
toch wel 3/4 naakt ze, Iedereen is daar zo altijd over bezig, maar dat is niet sexy, (...)
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:00 schreef Archont het volgende:
[..]
Dat moet ik toch tegenspreken hoor.![]()
en als je je radiator gaat spuiten met die compressor en spuitpistool moet je echt wel zien dat je de juiste bescherming draagt, en dan bedoel ik zo een speciaal masker. Ik weet dat die dingen redelijk duur zijn, maar je hebt maar 1 paar longen, en daar moet je zuinig op zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |