Ik studeer nu Industrieel Ingenieur optie electromechanica, dwz dat ik mij later hoogstwaarschijnlijk zal bezighouden met het ontwerp van machines. ik geloof wel dat er op de belgische tv van die dhz dingen zijn, ik zou het niet weten, ik kijk nooit tv. Enkel het nieuws bekijk ik online. Ik heb niks tegen de tv, maar het is altijd hetzelfde: bevallingen, soaps en nog meer bevallingen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:32 schreef WheeleE het volgende:
MMach, wat zijn je aspiraties voor de toekomst qua werk? Heeft de Vlaamsche televisie geen Eigen Huis en Tuin-variant? Of een eenmansklusbureau beginnen?
Het is niet niks hoor, een Belg ter wereld brengen <gd,r>quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Zijn er op de Belgische TV zoveel bevallingen?![]()
Begint hier erg saai te worden op TV gebied, begint de ene met een baby-boom-programma, begint de andere ook, begint de een met een dans programma, begint de andere ook, en savonds om 8 uur stipt elke zender een familie soap de ether in, en dan al die reality soaps over de "BV's" manman. kan geloven waarom ik zo vastgeroest bezn aan discovery channelquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Zijn er op de Belgische TV zoveel bevallingen?![]()
Ik heb het nog niet vergeleken met gewoon behang, maar van prijs zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, of duurder. Ik kies altijd voor glasvlies omdat ik vind dat behang met motiefjes snel gedateerd raakt, de duurzaamheid minder is, en de textuur niet zo mooi is als bij glasvlies.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:27 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind dat vliesbehang wel heel mooi! Is zoiets nog een beetje goedkoop, bijvoorbeeld in vergelijking met gewoon behang? Want je bent natuurlijk ook nog geld kwijt voor de verf
tnx!quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:58 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet vergeleken met gewoon behang, maar van prijs zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, of duurder. Ik kies altijd voor glasvlies omdat ik vind dat behang met motiefjes snel gedateerd raakt, de duurzaamheid minder is, en de textuur niet zo mooi is als bij glasvlies.
Ik heb net 10,49¤ betaald voor glasvezellijm (5kg), 15.99¤ voor (25m²) glasvlies. (ik heb nog restjes lijm en vlies van de vorige werken) Uw eerste laag verf wordt opgezogen door de vezels, dus het hoeft geen kwaliteitsverf te zijn, witte latex (30¤ voor 108m², dat is superweinig) of acrylaat (meestal wel erg duur) is voldoende . Dan komt daarop uw finale verf (ook op waterbasis dan) en die is natuurlijk wel stukken duurder, de finale verf (van Dulux) in de barkamer kwam op 105¤ in totaal. De oppervlakte van de muren in de barkamer ligt rond de 35m². Uw prijs komt dus ongeveer rond de 5¤/m² uit.
Glasvlies is helaas ook geen wondermiddel. Het blijft genadeloos voor onregelmatige muren. Het kan kleine haarscheurtjes overbruggen in stucwerk, maar bobbels enzo blijf je zien bij strijklicht. Je hebt dus nog redelijk veel werk aan de voorbereiding van de muur. Het is wel waar dat het veel minder opvalt als er geen strijklicht is. De grijze muur in mijn kamer is heel bobbelig smorgens als de zon er scheef op schijnt, maar dat is maar voor enkele uren, en dan ben ik er meestal niet of slaap ik nog. Op andere momenten kan je het gewoon niet zien dat er oneffenheden zijn. Dus ik vind het zeker niet storend.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
tnx!
nog 1 vraagje dan:P..
En als een slechte/lelijke muur hebt en je wilt er geen gewoon behang op.. ben je dan goedkoper uit met glasvezel dan dat je die muur helemaal gaat aansmeren?
Een inmiddels bekent uitzicht hier op Fok, alleen nog geen filmpje langsgekomen met als begeleidings muziek Sexy Boy van Airquote:
toch wel 3/4 naakt zequote:Op maandag 9 oktober 2006 21:57 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oeh yeah, half-naakte spierbundel!![]()
![]()
Mss als het helemaal af isquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:50 schreef releaze het volgende:
maareh, ga je na de verbouwing een K&Whousewarmingparty geven zodat we allen je zus huis in het echt kunnen bewonderen?Vraag je aan ieder 5¤ entree voor hapjes en drankjes en wijn uit het bouwjaar..1985 en dan heb je zo je kluskosten er weer uit
![]()
Dat moet ik toch tegenspreken hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:39 schreef MMach het volgende:
[..]
toch wel 3/4 naakt ze, Iedereen is daar zo altijd over bezig, maar dat is niet sexy, (...)
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:00 schreef Archont het volgende:
[..]
Dat moet ik toch tegenspreken hoor.![]()
en als je je radiator gaat spuiten met die compressor en spuitpistool moet je echt wel zien dat je de juiste bescherming draagt, en dan bedoel ik zo een speciaal masker. Ik weet dat die dingen redelijk duur zijn, maar je hebt maar 1 paar longen, en daar moet je zuinig op zijn.
Maakt niet uit of het geplant, geposeert, toevallig of praktisch is. Op een zeker aantal van de foto's staat u er sexy op en dat zijn niet alleen foto's met 3/4 naakt.quote:Op maandag 9 oktober 2006 23:39 schreef MMach het volgende:
[..]
toch wel 3/4 naakt ze, Iedereen is daar zo altijd over bezig, maar dat is niet sexy, dat is gemakkelijke werkkledij
Geen details verder graag.... t wordt hier nu al vunzig genoegquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:48 schreef tnimble het volgende:
[..]
Maakt niet uit of het geplant, geposeert, toevallig of praktisch is. Op een zeker aantal van de foto's staat u er sexy op en dat zijn niet alleen foto's met 3/4 naakt.
Een compressor is ALTIJD handigquote:Verders mooie compressoraltijd erg handig! Heb ook zo'n verfspuit maar je hebt best goede bescherming nodig
quote:Volhouden MMach! Kan moeilijk zijn maar houdt voor ogen dat straks alles in orde komt. Niemand zal dit makkelijk afgaan en velen zullen het slechter doen dn u. Ik probeer dat ook altijd voor ogen te houden al heb je af en toe het idee in een hoekje te verstillen. Klinkt nu op de radio Jeff Buckley - Halleluja hoe toepasselijk
Volgens mij is dat gewoon een nieuwequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:13 schreef MMach het volgende:
De radiator schoongeschuurd en gespoten
Met glasvies behang kan je minder nette muren (gaten, scheuren etc.) toch mooi verven/texenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:46 schreef Kwelit het volgende:
Hallo MMach ik wilde ff zeggen dat ik al een tijdje je topics volg (echt heel erg leerzaam voor een beginnende klussen zoals ik!!) en elke keer maak je er weer iets moois van, echt petje af en ga vooral zo door
![]()
![]()
Ik had trouwens wel ff een vraagje, het valt mij op dat je vaak glasvlies behang gebruikt om de muren te behangen, is daar een speciale reden voor? Is het bv makkelijker om eroverheen te verven dan 'normaal' behang ofzo, want in dat geval is het misschien ook iets voor mij om over na te denken ..
En nooit meer geen gezeik met die eeuwige papierzooi op de muren. Lekker erover heen kunnen verven zonder dat het echt loslaat, etc etc..quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:46 schreef Kwelit het volgende:
Hallo MMach ik wilde ff zeggen dat ik al een tijdje je topics volg (echt heel erg leerzaam voor een beginnende klussen zoals ik!!) en elke keer maak je er weer iets moois van, echt petje af en ga vooral zo door
![]()
![]()
Ik had trouwens wel ff een vraagje, het valt mij op dat je vaak glasvlies behang gebruikt om de muren te behangen, is daar een speciale reden voor? Is het bv makkelijker om eroverheen te verven dan 'normaal' behang ofzo, want in dat geval is het misschien ook iets voor mij om over na te denken ..
Het jammere aan de kelder is dat er een kuthuis bij hoortquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Ligt er toevallig in de kelder of zolder ook geen ¤ 100.000 euro verborgen ?![]()
Maakt het budget wat ruimer![]()
Wou dat ik ook zo'n kelder had !
Naja, ziet er goed uit(Topic Volgen Blijft)
Ziet er netjes uit....en die andere hollandse rookwaar had ik dus vanavond bij het klussen.....Meteen mn deurtjes precies een centimeter te kort gemaakt en de scharnieren aan de verkeerde kant gezet....morgen maar weer nuchter verderquote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:19 schreef MMach het volgende:
Zo, de basecoat zit erop![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben weer helemaal destressed, verven op het gemakje, onder het genot van Hollandsch fijnste rookwaren (nee, niet die andere rookwaren)
[afbeelding]
een fijn achtergrondmuziekje, en ook weer wat gehoord van ons vechtertje,
dus gaan we ontspannen gaan slapen zie![]()
Mijn vader was kettingsigarenroker, en in de kelder staan er nog dozen vol van die dikke sigaren. Ik lust dat wel bij tijd en stond, maar dat past niet echt bij m'n image dus rook ik dat alleen als ik alleen benquote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:29 schreef AnneX het volgende:
ha ha - lagen die ook op zolder ? Of bestaan die nog ?
Die rookte mijn vader tot in de jaren 70.
En ook Elizabeth Bas - sigaren.
Ik zie zelden nog sigaren roken. Oh ja, de oude bewoners/boeren in het dorpshuis.
* vroeg zich af hoe het met het vechtertje gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |