abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42504364
MMach, wat zijn je aspiraties voor de toekomst qua werk? Heeft de Vlaamsche televisie geen Eigen Huis en Tuin-variant? Of een eenmansklusbureau beginnen?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:12:50 #102
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42508460
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:32 schreef WheeleE het volgende:
MMach, wat zijn je aspiraties voor de toekomst qua werk? Heeft de Vlaamsche televisie geen Eigen Huis en Tuin-variant? Of een eenmansklusbureau beginnen?
Ik studeer nu Industrieel Ingenieur optie electromechanica, dwz dat ik mij later hoogstwaarschijnlijk zal bezighouden met het ontwerp van machines. ik geloof wel dat er op de belgische tv van die dhz dingen zijn, ik zou het niet weten, ik kijk nooit tv. Enkel het nieuws bekijk ik online. Ik heb niks tegen de tv, maar het is altijd hetzelfde: bevallingen, soaps en nog meer bevallingen.
ik heb zo geen uitgebreide topics op Belgische fora dus zo zullen ze mij niet ontdekken . En dan nog wil ik eerst mijn diploma.
  FOK!Fotograaf maandag 9 oktober 2006 @ 13:27:29 #103
148247 taxibabe
pi_42508829
Ik vind dat vliesbehang wel heel mooi! Is zoiets nog een beetje goedkoop, bijvoorbeeld in vergelijking met gewoon behang? Want je bent natuurlijk ook nog geld kwijt voor de verf
pi_42509071
Zijn er op de Belgische TV zoveel bevallingen?
pi_42510268
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Het is niet niks hoor, een Belg ter wereld brengen <gd,r>
pi_42510736
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Begint hier erg saai te worden op TV gebied, begint de ene met een baby-boom-programma, begint de andere ook, begint de een met een dans programma, begint de andere ook, en savonds om 8 uur stipt elke zender een familie soap de ether in, en dan al die reality soaps over de "BV's" manman. kan geloven waarom ik zo vastgeroest bezn aan discovery channel en aan fok
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:58:54 #107
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42511619
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:27 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind dat vliesbehang wel heel mooi! Is zoiets nog een beetje goedkoop, bijvoorbeeld in vergelijking met gewoon behang? Want je bent natuurlijk ook nog geld kwijt voor de verf
Ik heb het nog niet vergeleken met gewoon behang, maar van prijs zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, of duurder. Ik kies altijd voor glasvlies omdat ik vind dat behang met motiefjes snel gedateerd raakt, de duurzaamheid minder is, en de textuur niet zo mooi is als bij glasvlies.
Ik heb net 10,49¤ betaald voor glasvezellijm (5kg), 15.99¤ voor (25m²) glasvlies. (ik heb nog restjes lijm en vlies van de vorige werken) Uw eerste laag verf wordt opgezogen door de vezels, dus het hoeft geen kwaliteitsverf te zijn, witte latex (30¤ voor 108m², dat is superweinig) of acrylaat (meestal wel erg duur) is voldoende . Dan komt daarop uw finale verf (ook op waterbasis dan) en die is natuurlijk wel stukken duurder, de finale verf (van Dulux) in de barkamer kwam op 105¤ in totaal. De oppervlakte van de muren in de barkamer ligt rond de 35m². Uw prijs komt dus ongeveer rond de 5¤/m² uit.
pi_42511920
MMach, het is altijd mooi uw topics te volgen!

Grote complimenten vanuit zeeuws-vlaanderen (waar ze soms ook
behoorlijk onverstaanbaar kunnen praten).
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  FOK!Fotograaf maandag 9 oktober 2006 @ 15:18:09 #109
148247 taxibabe
pi_42512172
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:58 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet vergeleken met gewoon behang, maar van prijs zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, of duurder. Ik kies altijd voor glasvlies omdat ik vind dat behang met motiefjes snel gedateerd raakt, de duurzaamheid minder is, en de textuur niet zo mooi is als bij glasvlies.
Ik heb net 10,49¤ betaald voor glasvezellijm (5kg), 15.99¤ voor (25m²) glasvlies. (ik heb nog restjes lijm en vlies van de vorige werken) Uw eerste laag verf wordt opgezogen door de vezels, dus het hoeft geen kwaliteitsverf te zijn, witte latex (30¤ voor 108m², dat is superweinig) of acrylaat (meestal wel erg duur) is voldoende . Dan komt daarop uw finale verf (ook op waterbasis dan) en die is natuurlijk wel stukken duurder, de finale verf (van Dulux) in de barkamer kwam op 105¤ in totaal. De oppervlakte van de muren in de barkamer ligt rond de 35m². Uw prijs komt dus ongeveer rond de 5¤/m² uit.
tnx!
nog 1 vraagje dan:P..
En als een slechte/lelijke muur hebt en je wilt er geen gewoon behang op.. ben je dan goedkoper uit met glasvezel dan dat je die muur helemaal gaat aansmeren?
pi_42512219
Oeh weer een MMacht topic. Die ga ik volgen.

Grappig dat er gevraagd werd wat je toekomstplannen zijn, Mmach, ik vroeg me hetzelfde af.
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:51:27 #111
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42513260
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:18 schreef taxibabe het volgende:

[..]

tnx!
nog 1 vraagje dan:P..
En als een slechte/lelijke muur hebt en je wilt er geen gewoon behang op.. ben je dan goedkoper uit met glasvezel dan dat je die muur helemaal gaat aansmeren?
Glasvlies is helaas ook geen wondermiddel. Het blijft genadeloos voor onregelmatige muren. Het kan kleine haarscheurtjes overbruggen in stucwerk, maar bobbels enzo blijf je zien bij strijklicht. Je hebt dus nog redelijk veel werk aan de voorbereiding van de muur. Het is wel waar dat het veel minder opvalt als er geen strijklicht is. De grijze muur in mijn kamer is heel bobbelig smorgens als de zon er scheef op schijnt, maar dat is maar voor enkele uren, en dan ben ik er meestal niet of slaap ik nog. Op andere momenten kan je het gewoon niet zien dat er oneffenheden zijn. Dus ik vind het zeker niet storend.
  maandag 9 oktober 2006 @ 17:50:32 #112
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42516895

maandag 9 oktober 2006 @ 19:39:22 #113
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42521017

pi_42521713
Ik had een vriend uit Bree(helaas hij is nie meer) en die zei altijd.
Ma ja Ma ja Ma ja Das sjoon Janneke
Da wou ik ook maar zegge Sjoon Sjoon Mmach
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:25:50 #115
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42525198

pi_42525958
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:25 schreef MMach het volgende:

Oeh yeah, half-naakte spierbundel!
  maandag 9 oktober 2006 @ 21:59:54 #117
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_42526021
Je gaat me toch niet vertellen dat je de keuken al in het glasvlies hebt zitten?
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_42527288
Ziet er goed uit MMach! worden al mooie muren zo!
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:57 schreef Leintjeuh het volgende:
Een inmiddels bekent uitzicht hier op Fok, alleen nog geen filmpje langsgekomen met als begeleidings muziek Sexy Boy van Air
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:39:12 #119
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42528629
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 21:57 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

toch wel 3/4 naakt ze , Iedereen is daar zo altijd over bezig, maar dat is niet sexy, dat is gemakkelijke werkkledij , ik kan het alleen maar aanraden. Behalve die jeansbroek, want die is wat te groot (daarom dat het een werkbroek is geworden) maar dat is niks dat een ceintuur van electriciteitsdraad niet kan fixen

En idd, heel de keuken is geglasvloost (ik vind dat goed klinken als verleden tijd), morgen het fixatielaagje verf erover, en ik zit 6 dagen voor op schema.
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:50:17 #120
81237 releaze
best of both worlds
pi_42529007
maareh, ga je na de verbouwing een K&Whousewarmingparty geven zodat we allen je zus huis in het echt kunnen bewonderen? Vraag je aan ieder 5¤ entree voor hapjes en drankjes en wijn uit het bouwjaar..1985 en dan heb je zo je kluskosten er weer uit
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:15:42 #121
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42529744
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:50 schreef releaze het volgende:
maareh, ga je na de verbouwing een K&Whousewarmingparty geven zodat we allen je zus huis in het echt kunnen bewonderen? Vraag je aan ieder 5¤ entree voor hapjes en drankjes en wijn uit het bouwjaar..1985 en dan heb je zo je kluskosten er weer uit
Mss als het helemaal af is
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:19:02 #122
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_42529818
[quote]Op maandag 9 oktober 2006 21:25 schreef MMach het volgende:

[afbeelding]

Wat ik me afvroeg hè.. Bij deze foto kan je volgens mij nog een stukje van de oude keuken zien of niet??
Waarom heb je deze er niet bijgetrokken zodat je één grote leefkeuken hebt?? ( kan zijn dat je hier al antwoord op hebt gegeven maar dat heb ik dan eventjes niet gezien.) Verder ziet het er al weer netjes uit zeg! Je gaat weer als een speer!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:31:45 #123
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42530112
Omdat het de zaken erg gecompliceerd en duur zou maken. Het is een dragende muur voor het platte dak, dus die zomaar wegnemen kan niet, en een stuk weg nemen is ook maar 'willen maar niet kunnen'. De grote keuken ernaast, daarvan is de vloer verzakt (het is dezelfde vloer die doorloopt in de verzakte achterbouw). Die moet dus in beton opnieuw gegoten worden, maar om dat te doen moet de verzakte achterbouw afgebroken worden en van 0 met fundering en al opnieuw gebouwd worden. Ik kan veel doen met 2800¤, maar dat zou net iets te duur zijn . Ooit wordt dat herbouwd, tot 1 grote ruimte met veel licht. Mss een eetplaats daar, dicht bij de keuken, mss een atelier of zo, verre toekomstmuziek Er komt trouwens geen deur in het gat dat er nu zit, enkel een afgewerkte rand.
pi_42530243
deuren naar je keuken zijn alleen maar lastig!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:14:59 #125
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42536307
Een paar kleine updates ivm met keuzes enzo.
Ik heb die muur van taxibabe altijd heel mooi gevonden van kleur:

De muur met de radiator zou ik zo doen, en dat om verschillende redenen:
-de wc is al in aardetinten, het zou mooi zijn mocht de keuken er ook bij passen
-de kleur lijkt met goed te combineren met lichtgeel/cremekleur, wat ik voor de rest van de muren wil
-én de kleur gaat ook goed samen met wit (de kleur van de plinten, chambrans, moluurkes, plafond)
Het is zo al een beetje een stijlfiguur geworden in dit huis om bepaalde dingen wit te laten, en 1 intensere muur te hebben.

Verder zijn de lichtslangen besteld bij mooispul.com (in Belgie is er natuurlijk weer geen klop te vinden), de lange tl-buizen voor de lichtkoven zijn er, de dubbele tl buis voor boven de koepel is er ook al, voor dimmers moet ik hier nog even kijken.

Vanavond (straks nog les) de eerste laag verf op de muren, en wss zal ik de radiator ook afschuren en opnieuw spuiten.
Een radiator spuiten heb ik al gedaan bij de renovatie van mijn kamer (dit zijn dus geen foto's van de keuken):

Dat komt dus wel goed normaal.

Over verspuiten gesproken; als ik het goed heb staat er in de kelder nog een ongebruikte compressor en ik ben net een doos tegengekomen op zolder met zo'n verspuitding. Of er luchtkabels ed zijn en of de compressor nog werkt (als ik het mij niet fout herinner). Dus ik ga me in de komende dagen ook even oefenen in spuitwerk met een compressor. Volgens mij moet dat wel het beste resultaat geven om MDF af te werken. Een groot 'als'-gehalte hier.

Met mij persoonlijk gaat het wel niet zo goed. Het gevoel van machteloosheid is zwaar om dragen en moed inpraten is zeker niet mijn sterkste kant . Bezig blijven is de boodschap, strength & endurance moet er zijn.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:35:34 #126
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42536888
Ik had het dus niet gedroomd dat er nog een compressor stond in de kelder. Nog gloednieuw, met garantiebewijs, alleen wat stoffig:

En blijkbaar gekocht in 1994

Daarbij hoort dan dit, dat stond op zolder:

Als we het openen:

Sweet
Ook gekocht in 94 dus, en het past op elkaar

En werken doet ie
pi_42537323
He, geweldig man, het is af en toe echt schatgraven he

Even een tipje. Haal van de koperen leidingen even de gipsmortel weg. Dat kun je beter nu dan dan ove een aantal weken.
pi_42537617
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:39 schreef MMach het volgende:

[..]

toch wel 3/4 naakt ze , Iedereen is daar zo altijd over bezig, maar dat is niet sexy, (...)
Dat moet ik toch tegenspreken hoor.

en als je je radiator gaat spuiten met die compressor en spuitpistool moet je echt wel zien dat je de juiste bescherming draagt, en dan bedoel ik zo een speciaal masker. Ik weet dat die dingen redelijk duur zijn, maar je hebt maar 1 paar longen, en daar moet je zuinig op zijn.
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:09:30 #129
148247 taxibabe
pi_42537883
Hey.. zie ik toch ineens een bekende foto hier staan . Wat gaaf dat je die kleur in je keuken wilt hebben
Nooit gedacht dat jullie mijn muur leuk zouden vinden.. ikzelf vond het namelijk best wel eng om die muur zo donker te maken.

Enne.. veel succes met dat spuiten, dat lijkt me best wel moeilijk.. maar als ik zie wat jij allemaal al hebt gedaan moet dit ook vast wel lukken

Ik hoop dat het snel beter met je gaat, het is niet niks wat je (en de.mrs) allemaal meemaakt op dit moment, maar ik weet zeker dat je er sterker dat nooit te voren eruit zult komen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:11:40 #130
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42537950
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:00 schreef Archont het volgende:

[..]

Dat moet ik toch tegenspreken hoor.

en als je je radiator gaat spuiten met die compressor en spuitpistool moet je echt wel zien dat je de juiste bescherming draagt, en dan bedoel ik zo een speciaal masker. Ik weet dat die dingen redelijk duur zijn, maar je hebt maar 1 paar longen, en daar moet je zuinig op zijn.

De radiator spuit ik gewoon met de spuitbus, de compressor zal ik gebruiken voor de afwerking van de keuken in hoogglans. Een koolstofmasker is inderdaad zeker nodig want de nevel is zeer fijn en om daar langdurig in te staan, dat kan niet gezond zijn. Nu nog een plaats vinden waar ik mijn spuitwerken kan uitvoeren, zo weinig stof mogelijk, gewoon helemaal leeg. Jammer dat we geen garage hebben.

En dat is hier af en toe inderdaad bijna schatgraven. Al heb ik bij momenten het gevoel dat hij beter het geld in het huis gestoken zou hebben ipv 4-5 dure zaagmachines te kopen. De hoeveelheid doe het zelf materiaal is eigenlijk wel enorm aan het worden (het was altijd al zoveel, maar je ontdekt ze maar stuk per stuk ) Ik wil niet weten hoeveel eurootjes dat zijn.
pi_42539134
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:39 schreef MMach het volgende:

[..]

toch wel 3/4 naakt ze , Iedereen is daar zo altijd over bezig, maar dat is niet sexy, dat is gemakkelijke werkkledij
Maakt niet uit of het geplant, geposeert, toevallig of praktisch is. Op een zeker aantal van de foto's staat u er sexy op en dat zijn niet alleen foto's met 3/4 naakt.

Verders mooie compressoraltijd erg handig! Heb ook zo'n verfspuit maar je hebt best goede bescherming nodig

Volhouden MMach! Kan moeilijk zijn maar houdt voor ogen dat straks alles in orde komt. Niemand zal dit makkelijk afgaan en velen zullen het slechter doen dn u. Ik probeer dat ook altijd voor ogen te houden al heb je af en toe het idee in een hoekje te verstillen. Klinkt nu op de radio Jeff Buckley - Halleluja hoe toepasselijk
pi_42543478
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:48 schreef tnimble het volgende:

[..]

Maakt niet uit of het geplant, geposeert, toevallig of praktisch is. Op een zeker aantal van de foto's staat u er sexy op en dat zijn niet alleen foto's met 3/4 naakt.
Geen details verder graag.... t wordt hier nu al vunzig genoeg
quote:
Verders mooie compressoraltijd erg handig! Heb ook zo'n verfspuit maar je hebt best goede bescherming nodig
Een compressor is ALTIJD handig Verf spuiten geeft meestal inderdaad het mooiste resultaat maar t is verre van makkelijk. Ik begin dr zelf niet aan....heb daar het geduld niet voor. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dan heb ik hier nog een Opeltje Corsa staan dat wel een spuitbeurtje kan gebruiken
quote:
Volhouden MMach! Kan moeilijk zijn maar houdt voor ogen dat straks alles in orde komt. Niemand zal dit makkelijk afgaan en velen zullen het slechter doen dn u. Ik probeer dat ook altijd voor ogen te houden al heb je af en toe het idee in een hoekje te verstillen. Klinkt nu op de radio Jeff Buckley - Halleluja hoe toepasselijk
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:13:51 #133
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42552541
De radiator schoongeschuurd en gespoten, maar na de 3de dunne laag is mn spuitbus leeg, en de winkel dicht. Niet echt een probleem want die verf moet nog redelijk lang drogen. Misschien verf ik de muren vanvond, anders wordt het een rustig filmavondje met mn zussen.

Dit zijn trouwens de lampen voor in de koof:
pi_42553633
Mmach..

Heb me even speciaal aangemeld om een reactie te kunnen geven. In eerste instantie eigenlijk niet eens zo om je werk..

Maar meer om je te vertellen dat ik hetgeen zich achter de link Tranen bevind (In je sig..) echt heel mooi vind, echt iets met veel emotie...

Overigens vind ik je werk ook helemaal top! Heb inmiddels al topic gevolgd en doorgelezen en hou deze ook weer nauwlettend in de gaten! Kijk elke dag toch wel een paar keer voor de updates.

Keep up the good work!
pi_42555463
Das nog eens een meevaller die compressor.
Heb je ook een tacker. Ik zelf heb in duitsland bij de Norma een Mannesmann tacker gekocht.
Voor nagels van 15 tot 50 mm.
Die lag daar voor 19,99 euro Dus ik dacht meenemen daar kan ik geen buil aan vallen. Ik heb hem nu 3 jaar zit aan mijn 14000 st spijker en hij werkt nog altijd na perfect. Als je aan de keuken gaat beginnen komt dat ding zeker van pas.
Ik zie ze nu op oa Ebay voor 39.99 euro
pi_42555613
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 19:13 schreef MMach het volgende:
De radiator schoongeschuurd en gespoten
Volgens mij is dat gewoon een nieuwe
pi_42557226
zeg MMach : als je zuinig wilt zijn : dan hoef je niet te verven op de plaats waar de (lage) keukenkasten komen.

Smile.

heb ik ook niet gedaan !
pi_42563096
Ik zou altijd met een spuitbus een radiator spuiten en niet met een compressor . Een compressor zoals jij nu uit de kelder haalt die haalt het vocht niet uit de lucht daarvoor moet je er bijvoorbeeld een vriesdroger bijhangen(bevriest en verwijdert vocht uit lucht) . Als je met die spuitkit je radiator gaat spuiten heb je veel kans dat je geregeld vochtdruppels meespuit....... Dat is denk ik erg zonde van al het werk dat je er dan insteekt Je kunt natuurlijk altijd ff proberen of het lukt en hoe het eruit ziet....
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:35:53 #139
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42564693
@RobbieT: ik kan er niet veel op antwoorden, buiten het feit dat het inderdaad een geladen link is voor mij. Welkom op fok dan trouwens
@Solingjan: ik gebruik nu een handtacker en dat mist een beetje aan kracht, dus mss zou dat een goede additie zijn.
@AnneX: Als ik verf genoeg heb verf ik alles, zoniet dan zal ik een stukje onderaan vrij laten

@hierboven:
Daarom dat ik hem ook met een spuitbus (hittebestendige radiatorlak trouwens) heb gespoten...
Morgen nog een laag of 2/3 erover en dan is die goed. Daarna kan de fixatielaag over het glasvlies en dan begint de grote uitdaging die het plafond zal worden.

[ Bericht 23% gewijzigd door MMach op 11-10-2006 00:41:59 ]
pi_42568748
Speciaal voor het verfspuiten en het aansturen van pneumatisch gereedschap heb ik een FRL op de compressor zitten. FRL staat voor Filter, Regulator and Lubricator. Dit is een apparaat wat de compressor olie deeltjes en condensvocht uit de lischt filters, de druk stabiler maakt en fijne olie in een afstelbare hoeveelhied in de lucht verdampt.

Dit werkt perfect, voor verf en vloeistof spuiten zet je de olie instelling helemaal dicht, ga je b.v. de tacker gebruiken dan draai je hem wat open. Als je geen Lubricator op de compressor hebt moet je voor het gebruik en af en toe tussendoor een paar druppels olie in de lucht toevoer van de tacker doen maar dat is best lastig.

Een FRL is niet heel erg duur.
pi_42574928
Hallo MMach ik wilde ff zeggen dat ik al een tijdje je topics volg (echt heel erg leerzaam voor een beginnende klussen zoals ik !!) en elke keer maak je er weer iets moois van, echt petje af en ga vooral zo door

Ik had trouwens wel ff een vraagje, het valt mij op dat je vaak glasvlies behang gebruikt om de muren te behangen, is daar een speciale reden voor? Is het bv makkelijker om eroverheen te verven dan 'normaal' behang ofzo, want in dat geval is het misschien ook iets voor mij om over na te denken ..
  woensdag 11 oktober 2006 @ 14:23:36 #142
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42576160
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:46 schreef Kwelit het volgende:
Hallo MMach ik wilde ff zeggen dat ik al een tijdje je topics volg (echt heel erg leerzaam voor een beginnende klussen zoals ik !!) en elke keer maak je er weer iets moois van, echt petje af en ga vooral zo door

Ik had trouwens wel ff een vraagje, het valt mij op dat je vaak glasvlies behang gebruikt om de muren te behangen, is daar een speciale reden voor? Is het bv makkelijker om eroverheen te verven dan 'normaal' behang ofzo, want in dat geval is het misschien ook iets voor mij om over na te denken ..
Met glasvies behang kan je minder nette muren (gaten, scheuren etc.) toch mooi verven/texen
  woensdag 11 oktober 2006 @ 18:26:03 #143
81237 releaze
best of both worlds
pi_42584477
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 13:46 schreef Kwelit het volgende:

En nooit meer geen gezeik met die eeuwige papierzooi op de muren. Lekker erover heen kunnen verven zonder dat het echt loslaat, etc etc..
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:35:31 #144
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42586519
Ik heb het al een paar keer gezegd waarom ik glasvlies verkies hoor
Maar het is geen wondermiddel. Een slechte muur moet je eerst fixen, het is niet zo dat je er maar wat over plakt en dat dat er dan goed uit ziet.

Swat, de radiator, 6de en waarschijnlijk voorlaatste laag:

Ziet er al goed uit, en ik vind die 'mooier' in het knalwit dat in het gebroken wit+roest ervoor
  Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 20:07:57 #145
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_42587580
Ligt er toevallig in de kelder of zolder ook geen ¤ 100.000 euro verborgen ?
Maakt het budget wat ruimer

Wou dat ik ook zo'n kelder had !
Naja, ziet er goed uit (Topic Volgen Blijft)
  woensdag 11 oktober 2006 @ 20:16:40 #146
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42587891
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Ligt er toevallig in de kelder of zolder ook geen ¤ 100.000 euro verborgen ?
Maakt het budget wat ruimer

Wou dat ik ook zo'n kelder had !
Naja, ziet er goed uit (Topic Volgen Blijft)
Het jammere aan de kelder is dat er een kuthuis bij hoort . Toen we daar opruimden hebben we wel wat geld gevonden tussen de kranten hier en daar (bemoeilijkte het opkuisen nog al, want gewoon alles weggooien kon dus niet. Alles blaadje per blaadje checken enzovoort) maar het was niet echt veel
Trouwens, het komt niet allemaal uit onze kelder, we hebben nog een 'opslagplaats' die ik nog niet vermeld heb. Marsepein heeft die al gezien in het voorbijrijden en de mensen op de K&W meet weten van het bestaan ervan, maar ik vermeld de details nog niet omdat het al snel zou klinken van 'waarom doe je er niks aan'
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:19:48 #147
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42595596
Zo, de basecoat zit erop

Ik ben weer helemaal destressed, verven op het gemakje, onder het genot van Hollandsch fijnste rookwaren (nee, niet die andere rookwaren )

een fijn achtergrondmuziekje, en ook weer wat gehoord van ons vechtertje,
dus gaan we ontspannen gaan slapen zie
pi_42595904
ha ha - lagen die ook op zolder ? Of bestaan die nog ?
Die rookte mijn vader tot in de jaren 70.
En ook Elizabeth Bas - sigaren.

Ik zie zelden nog sigaren roken. Oh ja, de oude bewoners/boeren in het dorpshuis.
* vroeg zich af hoe het met het vechtertje gaat.
pi_42596507
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:19 schreef MMach het volgende:
Zo, de basecoat zit erop
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben weer helemaal destressed, verven op het gemakje, onder het genot van Hollandsch fijnste rookwaren (nee, niet die andere rookwaren )
[afbeelding]
een fijn achtergrondmuziekje, en ook weer wat gehoord van ons vechtertje,
dus gaan we ontspannen gaan slapen zie
Ziet er netjes uit....en die andere hollandse rookwaar had ik dus vanavond bij het klussen.....Meteen mn deurtjes precies een centimeter te kort gemaakt en de scharnieren aan de verkeerde kant gezet....morgen maar weer nuchter verder
  donderdag 12 oktober 2006 @ 00:00:34 #150
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42596810
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:29 schreef AnneX het volgende:
ha ha - lagen die ook op zolder ? Of bestaan die nog ?
Die rookte mijn vader tot in de jaren 70.
En ook Elizabeth Bas - sigaren.

Ik zie zelden nog sigaren roken. Oh ja, de oude bewoners/boeren in het dorpshuis.
* vroeg zich af hoe het met het vechtertje gaat.
Mijn vader was kettingsigarenroker, en in de kelder staan er nog dozen vol van die dikke sigaren. Ik lust dat wel bij tijd en stond, maar dat past niet echt bij m'n image dus rook ik dat alleen als ik alleen ben
en de.mrs klonk redelijk opgewekt itt de afgelopen 2 dagen dus dat is wel positief. Ze is wel vermoeid heeft nu wel pijn aan haar rug van ruggemergpuncties. Allee, geen puncties maar inspuitingen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat schijnt een pijnlijke zaak te zijn.

@kroegtijger: , ik vraag me af wat dat geeft bij het gebruik van machines. Het andere rookwaar heb ik nog maar 1 keer geproefd, en dat deed geen ruk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')