abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42386982
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:01 schreef Molline het volgende:

[..]

1178% lijkt me wat veel, denk niet dat dat klopt.
Kruidvat vitamine b-100 complex:
B1 7142%
b2 6250%
B12 10.000%

Rechtstreeks van het potje overgenomen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42387245
B1, B2, B12 ... laten dat nou net de vitamines zijn waarvan een teveel niet schadelijk is voor de gezondheid.
Als het goed is, zitten de andere B-vitamines er minder of niet in.
pi_42387827
Ik ben elke ochtend supermoe gedurende paar uur. Zeker als het regent. Daarna ben ik topfit wat dat is geen idee ....
JOHNNY HEITINGA
pi_42388178
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:46 schreef Molline het volgende:
B1, B2, B12 ... laten dat nou net de vitamines zijn waarvan een teveel niet schadelijk is voor de gezondheid.
Als het goed is, zitten de andere B-vitamines er minder of niet in.
niacine 556%
b6 1250%
Panthotheenzuur 1667%
Foliumzuur 50%
Biotine 67%
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42388271
Ik ben gewoon altijd moe...

...behalve 's avonds, als ik in slaap moet komen...
pi_42388872
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

niacine 556%
b6 1250%
Panthotheenzuur 1667%
Foliumzuur 50%
Biotine 67%
Voor zover ik weet zijn ook deze niet schadelijk in deze hoeveelheden maar ik kan het mis hebben.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:44:40 #57
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42389342
Vitamine B1 (thiamine) te veel niet erg
Bij een tekort aan vitamine B1 kunnen psychische afwijkingen ontstaan, zoals depressie, concentratieproblemen en geheugenverlies, gevoelloosheid in de benen, hartklachten en spierverlamming (beriberi). Deze zenuwaandoening, als gevolg van een vitamine B1-tekort, komt in de westerse wereld niet meer voor.

Vitamine B2 (riboflavine) te veel niet erg

Vitamine B3 (niacine) Gevolgen van een te hoge inneming
Bij overdosering door supplementen met vitamine B3 kan bloedvatverwijding ('flushing' of 'opvliegers') en bij zeer hoge (over)dosering schade aan lever en ogen ontstaan. Dat geldt overigens alleen voor nicotinezuur en niet voor nicotinamide. Nicotinamide is de vorm die meestal in vitaminesupplementen wordt toegepast. Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming van niacine (totaal vitamine B-3) werd 25 mg per dag aangehouden. In 2004 heeft de Europese Voedsel en Veiligheidsautoriteit (EFSA) geadviseerd voor nicotinezuur 10 mg per dag aan te houden als bovengrens en voor nicotinamide 900 mg per dag.

Vitamine B5 (pantotheenzuur) Gevolgen van een te hoge inneming
Bij zeer hoge doseringen (tientallen grammen per dag) vitamine B5 kan diarree optreden.

Vitamine B6 (pyridoxine) Gevolgen van een overschot
Bij langdurig dagelijks gebruik van hoog gedoseerde supplementen met vitamine B6 kunnen aandoeningen aan de zenuwen in de armen en benen ontstaan. Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming wordt 25 mg per dag aangehouden.

Vitamine B8 of H (biotine) te veel niet erg
Te weinig vitamine B8 kan huidafwijkingen, bloedarmoede en depressie veroorzaken. Tekorten aan deze vitamine zijn echter zeer zeldzaam.

Vitamine B11 (foliumzuur) Gevolgen van een teveel
Voor foliumzuur in voedingsmiddelen zijn er geen aanwijzingen voor schadelijke effecten bij hoge doseringen. Mogelijk veroorzaakt of verergert synthetisch foliumzuur (PMG) in hoge doseringen klachten aan het zenuwstelsel bij mensen met een vitamine B12-tekort. Voor PMG is een aanvaardbare bovengrens vastgesteld van 1 mg per dag voor volwassenen. Voor jongere groepen geldt een lagere waarde op basis van het lagere lichaamsgewicht.

Vitamine B12 (cobalamine) Gevolgen van een te hoge inneming
De kans op nadelige gevolgen van grote hoeveelheden vitamine B12 is heel klein. Er zijn geen ongewenste effecten bekend bij personen die langdurig preparaten met hoge doseringen gebruikten. Het lichaam zorgt ervoor dat er niet te veel vitamine B12 uit het maagdarmkanaal in het lichaam wordt opgenomen.

Bron: Het Voedingscentrum

[ Bericht 3% gewijzigd door Fawn op 05-10-2006 14:50:12 ]
KISSSSSSSSSSS
pi_42389532
Kortom: het lijkt me wel veilig.

BTW: hiervoor gebruikte ik stackers, waar ik op een gegeven moment verslaafd aan geraakt ben.
Daar zijn die vitaminepillen niks bij.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:53:10 #59
127286 SpotlessMind
With eternal sunshine.
pi_42389614
Oeh, goeie tips, ik heb er ook een beetje last van in de donkere dagen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:49:39 #60
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42391693
Werken.. Overuren maken.. Hoge smsrekening vergaren.. Afreageren op het voetbal..
Euh.. Zo kom ik m'n herfstdip door
pi_42395339
ik ken het wel. als ik uit mn raam kijk zie ik veel regen, grijze lucht en dan weet ik dat ik daar nog doorheen moet nee....liever met een lekker temperatuurtje + zon vrolijk de deur uit lopen
Too much is never enough!
pi_42396503
Ik moet alleen wennen aan de temperatuur, de warme dagen komen dit jaar -denk ik- niet meer terug. Ook is het weird dat het weer zo snel donker is, tegen een uur of zeven in de avond valt de nacht al. In de tuin zitten zit er ook niet meer bij.
pi_42398944
Heb ik ook last van.
Ik houd niet van dat donkere sombere weer.
geef mij de lente en zomer maar
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_42408208
Op deze site staat een handige tabel met wat je maximaal mag hebben aan Vitamine-B.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:25:08 #65
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_42417691
Allemaal een beetje tegestrijdige berichten. Wel vitaminepillen met meer dan 50mg van elke vitamine. Maar later blijkt dan dat je toch niet teveel van bepaalde vitamines moet nemen, met soms als bovengrens 25 mg. Dus toch maar niet slikken of snap ik er gewoon niks van
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 11:26:22 #66
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42417717
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:06 schreef Fawn het volgende:
Wie heeft er nu het weer wat omslaat ook last van wat 'negatieve' gevoelens?

Zelf kan ik me er lastig toe zetten om dingen te ondernemen, zoals uit mijn bed komen, gaan douchen, naar buiten gaan. Verder wat interesse verlies in activiteiten die ik normaal erg leuk vind. Eigenlijk van die hele simpele dingen die normaal echt gewoon uit zichzelf gaan, omdat je er niet eens bij nadenkt.

Ik merk zelf dus dat ik me wat terugtrek, maar weet dondersgoed dat dit niet goed is en het negatieve gevoel alleen maar erger hierdoor wordt.

Dus: Wie kent dit en wat doe je er ZELF aan en wat helpt bij jou, zonder meteen naar een psych te rennen?
Hallo

Ik heb het ook weer een beetje

Enige wat ik eraan doe ik vooral NIET naar buiten kijken want daar wordt ik spontaan depri van. En uitkijken naar de weekenden. Ooh en zomerse muziek draaien
pi_42419712
heb er momenteel ook last van, heel vaag
zondag was ik nog de gelukkigste man op aarde en vierde ik 6 maanden relatie met me vriendin
en de volgende dag begon ik een depresie te krijgen
nu heb ik er al sinds maandag last van , en het schommelt , de ene keer voel je je beter
en dan de volgende ochtend weer depresief.
geen zin in eten , alleen zin om in bed te liggen , ben al 3 dagen nie naar school gegaan
iemand enig advies?
iemand enig ervaring met een depresie
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:51:28 #68
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_42419930
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:41 schreef Davito het volgende:
zondag was ik nog de gelukkigste man op aarde en vierde ik 6 maanden relatie met me vriendin
nu heb ik er al sinds maandag last van , en het schommelt , de ene keer voel je je beter
geen zin in eten , alleen zin om in bed te liggen , ben al 3 dagen nie naar school gegaan
iemand enig advies?
Nou,zo erg heb ik het godzijdank niet

Ik ben alleen opeens enorm chaggo. Zonder aanleiding. En vooral als het regent

Maar buzz fuzz luisteren helpt

Advies : dokter
pi_42419956
Advies, koop een daglichtlamp, en ga daar 's avonds een paar uurtjes onder zitten.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:34:08 #70
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42430812
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:41 schreef Davito het volgende:
iemand enig advies?
Misschien iets voor jou...
www.gripopjedip.nl

Ben je gemotiveerd om samen met anderen grip op je dip te krijgen? Denk dan eens over de online cursus ‘Grip op je dip’ - voor jongeren die al een tijdje in een dip zitten.

Je volgt de online cursus in een gesloten chatbox. Dat wil zeggen: je kunt alleen meedoen als je een wachtwoord hebt.
Je volgt de online cursus samen met maximaal 6 cursisten tussen de 16 en 25 jaar, onder begeleiding van een deskundige.
De chatgroep komt 8 keer bij elkaar, en elke chatsessie duurt ongeveer 1,5 uur.
De cursus duurt 8 weken.
Tussen de bijeenkomsten door maak je thuis opdrachten. Dat kost je ongeveer een uur, maar je kunt er ook meer tijd aan besteden.
De cursus is géén therapie, en er wordt ook niet op je verleden ingegaan. Het is een praktische cursus.
Het doel: voorkomen dat iemand lang in een dip blijft zitten of in een depressie raakt.
Voor de cursisten zijn er geen kosten verbonden aan de online cursus.
KISSSSSSSSSSS
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:35:35 #71
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42430853
Ook misschien wat...

www.zogeknogniet.nl
KISSSSSSSSSSS
pi_42431040
Hmm.. dat vitamine B-complex lijkt wel een legale, gezonde XTC-pil. Ben benieuwd hoe duur ze zijn, misschien dat ik ze ook eens ga halen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:46:47 #73
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42431242
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:41 schreef Friek_ het volgende:
Hmm.. dat vitamine B-complex lijkt wel een legale, gezonde XTC-pil. Ben benieuwd hoe duur ze zijn, misschien dat ik ze ook eens ga halen.
Niet duur, gemiddeld iets van 5 euro voor 60 pillen. Afhankelijk van het merk.
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 11 oktober 2006 @ 12:17:02 #74
157147 theepot
at your service
pi_42572434
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:50 schreef Molline het volgende:
Kortom: het lijkt me wel veilig.

BTW: hiervoor gebruikte ik stackers, waar ik op een gegeven moment verslaafd aan geraakt ben.
Daar zijn die vitaminepillen niks bij.
Niacine is toch gevaarlijk, lijkt me
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

niacine 556%
b6 1250%
Panthotheenzuur 1667%
Foliumzuur 50%
Biotine 67%
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:44 schreef Fawn het volgende:
Vitamine B3 (niacine) Gevolgen van een te hoge inneming
Bij overdosering door supplementen met vitamine B3 kan bloedvatverwijding ('flushing' of 'opvliegers') en bij zeer hoge (over)dosering schade aan lever en ogen ontstaan. Dat geldt overigens alleen voor nicotinezuur en niet voor nicotinamide. Nicotinamide is de vorm die meestal in vitaminesupplementen wordt toegepast. Als bovengrens voor een aanvaardbare (veilige) inneming van niacine (totaal vitamine B-3) werd 25 mg per dag aangehouden. In 2004 heeft de Europese Voedsel en Veiligheidsautoriteit (EFSA) geadviseerd voor nicotinezuur 10 mg per dag aan te houden als bovengrens en voor nicotinamide 900 mg per dag.
pi_42581493
Ik geloof het allemaal wel. Het lijkt me als er gevaar voor de gezondheid bestaat, ze het produkt wel uit de handel nemen.
pi_42583802
B-complex is helemaal niet onveilig, en die "gevolgen van een te hoge inneming" zou ik ook maar met een korrel zout nemen. B-50 of B-100 is wel aan te raden als je redelijk fanatiek sport enzo .

OT: ik heb heul geen last van een herfst/winterdip. Sterker nog, ik verlang zeer naar wind, regen, sneeuw, <10 graden celcius en hagel . Aan het eind v/d winter heb ik dan weer zin in de zomer. * LedZep loves seasons
pi_42589049
Zo zou het bij iedereen moeten zijn.
pi_42595969
Maar. Als je elke dag een vitamine b-pil slikt, werkt het dan na een tijd nog wel?
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_42596116
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:31 schreef Sukilove het volgende:
Maar. Als je elke dag een vitamine b-pil slikt, werkt het dan na een tijd nog wel?
Sure, maar je moet geen duidelijke resultaten verwachten oid. Van dat soort multivitamines merk je de werking nooit zo heel veel (het werkt wel, maar je merkt het zelf niet zo). Huidprobs kunnen wel minder worden.
pi_42617377
Ik heb er ook last van... over het algemeen al wel, maar nu wordt het weer erger..

Wie herkent het algemene gevoel van afwezig zijn, raar in je hoofd, en gevoel van flauwvallen..ik wordt er gek van en dus nog meer depri..
Probeer wel afleiding te zoeken, maar blijf het liefst in mijn bed liggen....

Groetjes
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:39:27 #81
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_42623376
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:42 schreef Kostertje het volgende:
Ik heb er ook last van... over het algemeen al wel, maar nu wordt het weer erger..

Wie herkent het algemene gevoel van afwezig zijn, raar in je hoofd, en gevoel van flauwvallen..ik wordt er gek van en dus nog meer depri..
Probeer wel afleiding te zoeken, maar blijf het liefst in mijn bed liggen....

Groetjes
Flauwvallen, waar komt dat vandaan dan? Dat heb ik niet. En wat bedoel je met raar in je hoofd?
KISSSSSSSSSSS
pi_42643297
Ik val niet flauw, maar zo voelt het wel...en met raar in mijn hoofd bedoel ik een heel zwaar gevoel.. maar dat is waarschijnlijk gewoon de spanning..
Omdat ik me zo raar voel ga ik me heel down voelen..dus zal niet echt een herfstdipje zijn..

Succes allemaal..
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:20:36 #83
157147 theepot
at your service
pi_42647303
quote:
Ik val niet flauw, maar zo voelt het wel...en met raar in mijn hoofd bedoel ik een heel zwaar gevoel.. maar dat is waarschijnlijk gewoon de spanning..
Omdat ik me zo raar voel ga ik me heel down voelen..dus zal niet echt een herfstdipje zijn..
Succes allemaal..
Kan gebrek aan vitaminen zijn, Kostertje.
Slik je multivitaminen?
pi_42680861
Ik ben geloof ik een van de weinigen die juist bij de herfst en winter helemaal opleeft.
Ik baal juist enorm als het 30 graden is, doe mij maar de kou, liefst flinke vorst, heerlijk.
pi_42680941
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 21:24 schreef gangreen het volgende:
Ik ben geloof ik een van de weinigen die juist bij de herfst en winter helemaal opleeft.
Ik baal juist enorm als het 30 graden is, doe mij maar de kou, liefst flinke vorst, heerlijk.
pi_42681552
Bovendien is het in de winter toch veel lekkerder slapen dan in de zomer.
Ook zo heerlijk op zondagochtend nog even een keer omdraaien, de zon brandt je er in ieder geval niet uit.
pi_42681605
Ja, en als je thuiskomt na een fietstocht in de wind, regen, hagel, sneeuw en kou kom je thuis en ga je naast de verwarming / kachel zitten met een lekker bakkie koffie, terwijl de regen op de ramen klettert
pi_42682477
Idd ja en dan zijn wij heel erg dankbaar dat wij in staat zijn om te fietsen en dat we ons kunnen verwarmen bij de kachel, wat hebben we veel om dankbaar voor te zijn.
pi_42682538
By the way, iemand die gevarieerd en voldoende eet, heeft al die vitaminecomplexen niet nodig.
pi_42683351
Wat mensen met een winterdip hebben, dat heb ik met de zomer.
Dat beknellende gevoel, dat zodra de zon doorkomt je vrolijk moet zijn en de hele wereld chronisch verstikkend vrolijk is

Ik geniet dan ook enorm van de winter Lekker warm binnen zitten, wandelingen in de sneeuw of in het bos als de herfst is begonnen, kaarsjes aan.. Zalig
Maar ook de zomer en lente kan ik waarderen, alle jaargetijden hebben iets moois
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42683758
helemaal mee eens
pi_42684454
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:34 schreef The6thgate het volgende:
ik ken het wel. als ik uit mn raam kijk zie ik veel regen, grijze lucht en dan weet ik dat ik daar nog doorheen moet nee....liever met een lekker temperatuurtje + zon vrolijk de deur uit lopen
20 graden is lekker. Hier is het dan meteen weer wekenlang tropisch en 30 graden
Dat is alleen relaxt als je airco hebt of met een cocktail languit kunt liggen...

Ik ben veel te actief om me wekenlang als een Antiliaanse-aap te moeten bewegen; lees overal 'mañana' bij te moeten roepen
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42705566
Een zonnebankkuurtje wil ook wel 's helpen
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_42705693
Voor mij niet, lig je daar weer te zwten, ben net zo dankbaar dat we dat gehad hebben.
pi_42706664
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 21:52 schreef LedZep het volgende:
na een fietstocht in de wind, regen, hagel, sneeuw en kou
dat is net het hele probleem
Too much is never enough!
pi_42707721
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:39 schreef ReneH83 het volgende:
herfst dip?
waarom zou je dat hebben. Elk jaargetijde heeft zo zijn charmes. Tuurlijk heb ook ik liever de zon. Maar goed, het is niet anders. Als je zon wil het hele jaar -> ga emigreren (en niet zo zitten zeiken op het weer, want je bereikt er niks mee!)
Je brengt het alsof het een keuze is. Dat is niet zo, het is een lichamelijke kwaal waar een flink deel van de bevolking enigszins tot heel veel last van heeft. Daar valt weinig uit te kiezen, net als astma. Dat los je ook niet op door te zeggen: gewoon rustiger ademen

* knnth heeft het ook

Gelukkig zit ik een deel van de winter op de Antillen, dat helpt.
pi_42707810
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:09 schreef knnth het volgende:

[..]

Je brengt het alsof het een keuze is. Dat is niet zo, het is een lichamelijke kwaal waar een flink deel van de bevolking enigszins tot heel veel last van heeft. Daar valt weinig uit te kiezen, net als astma. Dat los je ook niet op door te zeggen: gewoon rustiger ademen

* knnth heeft het ook

Gelukkig zit ik een deel van de winter op de Antillen, dat helpt.
Nee maar je hebt ook mensen die er geen reet aan willen doen, de hele dag mopperen en depressief uit het raam kijken.
Dúh dat je dan gek wordt als je alleen op het negatieve richt en uit het raam gaat kijken naar hetgeen waar je juist niet tegen kunt.
Ga wat doen, zorg dat je afleiding hebt...
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_42708067
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:17 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Nee maar je hebt ook mensen die er geen reet aan willen doen, de hele dag mopperen en depressief uit het raam kijken.
Dat is de kern van het probleem ja: een vicieuze cirkel. Of beter: er wel wat aan willen doen, maar de energie missen.
quote:
Ga wat doen, zorg dat je afleiding hebt...
Daarvoor heb je energie en fut nodig.

Kijk, ik doe m'n best, ieder jaar, maar het is geen gevalletje van "een positievere instelling", want het probleem is juist dat dat mist. En ik ben toch wel 'n optimist van nature
Lichttherapie helpt een beetje bij mij, maar heeft ook z'n bijwerkingen (hoofdpijn, draaierigheid). En de kunst van het vasthouden van 't ritme dat je tijdens je lichttherapie opdoet.

Het is geen kwestie van "gewoon" iets doen, helaas.
pi_42708240
Deze mensen hebben een gevoel wat wij maar moeilijk kunnen bevatten.
pi_42708414
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:26 schreef knnth het volgende:

Kijk, ik doe m'n best, ieder jaar, maar het is geen gevalletje van "een positievere instelling", want het probleem is juist dat dat mist. En ik ben toch wel 'n optimist van nature
Lichttherapie helpt een beetje bij mij, maar heeft ook z'n bijwerkingen (hoofdpijn, draaierigheid). En de kunst van het vasthouden van 't ritme dat je tijdens je lichttherapie opdoet.
Ik geloof je wel, maar ergens vraag ik me ook af of het deels te maken heeft met hogere eisen voor jezelf stellen en harder voor jezelf te zijn.
Ik ken ook mensen die er enorm last van hebben en die behouden hun hobbies. Ze worden bv opgehaald door vrienden, zodat ze wel moeten... ipv alles af te zeggen en binnen te gaan hangen. En niet meer uit die cirkel komen, want ach gister en eergister zaten ze ook binnen en dus nu... etc...
De één heeft meer ruggegraat en geeft zichzelf een hardere schop onder de kont dan de ander (zoals met andere problemen in het leven ook het geval is).
Net als met andere depressies. De een zeurt en klaagt. De ander meldt zich níet ziek en loopt met een oorwurmenhoofd te werken, maar hij doet het wel.
Un'altra te,
Dove la trovo io...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')