abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42340287
Pubers willen stoer zijn en er is natuurlijk niets tuttiger dan 's avonds met je lichten aan te fietsen. Maar als je eenmaal je rijbewijs hebt en je weet hoe slecht je mensen soms in het donker kunt zien, dan zou je toch verwachten dat je verstandig genoeg bent om zlef wél met lichten aan te rijden??

Niets is minder waar. Alsof er een taboe op rust rijdt iedere fietser tegenwoordig gewoon zonder licht en mag je van geluk spreken dat er nog zo weinig ongelukken gebeuren. Als je het over normen en waarden hebt dan is dit zo'n norm die hard aan het vervagen is.

Eigenlijk zou de politie gewoon vaker moeten controleren, meer boetes uitdelen en vaker fietsers aanspreken. (nu rijden ze er gewoon voorbij als iemand fietst zonder licht! ) Maar ik ben een liberaal en ik heb liever dat ze echte boeven gaan vangen. Dus zou ik het volgende voor willen stellen:

Als automobilist zijnde mag je fietsers zonder licht gewoon aanrijden.

De fietser treft zelf alle blaam omdat die zichzelf niet zichtbaar maakt. Dan zullen we eens zien hoe snel mensen die kapotte fietslamp nu eindelijk eens repareren.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_42340358
Van mij mag je
Ik ben geen automobilist maar zelfs op mijn fiets schrik ik me regelmatig dood door een of andere mafkees die zonder licht opeens aan komt fietsen.
En ach als je te lui bent om met dynamo te trappen, dan koop je toch van die opklikbare lampjes, ook in geval van niet werkend licht doen die t prima
pi_42340437

'No lights, no rights'...
pi_42340516
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:11 schreef sizzler het volgende:
De fietser treft zelf alle blaam omdat die zichzelf niet zichtbaar maakt. Dan zullen we eens zien hoe snel mensen die kapotte fietslamp nu eindelijk eens repareren.
Wat een flauwekul. Of je een fietser wel of niet kan zien is niet afhankelijk van of de fietser wel of geen licht aanheeft, het is hoogstens het verschil tussen zien en beter zien. Een automobilist die een fietser zonder licht niet tijdig kan zien is dermate nachtblind dat hij uberhaubt niet zou mogen rijden 's nachts.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42340722
Sizzler jongen, het wordt hoog tijd dat je een keer aan het werk gaat. Je hersencapaciteiten nemen zo te zien in hoog tempo af .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42340754
Ga jij hier maar eens een licht op je fiets zetten.. 2 dagen, dan is je fiets met licht en al gejat.. dus er komt hier mooi geen licht op.. het op op laten zetten kost al meer dan een hele fiets..
pi_42340770
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:22 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Of je een fietser wel of niet kan zien is niet afhankelijk van of de fietser wel of geen licht aanheeft, het is hoogstens het verschil tussen zien en beter zien. Een automobilist die een fietser zonder licht niet tijdig kan zien is dermate nachtblind dat hij uberhaubt niet zou mogen rijden 's nachts.
wat nou als je in een straat rijdt die niet recht maar krom is, dan schijnen je koplampen niet recht op de weg en zie je derhalve fietsers zonder licht veel te laat
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:35:55 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_42340791
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:34 schreef Giem het volgende:
Ga jij hier maar eens een licht op je fiets zetten.. 2 dagen, dan is je fiets met licht en al gejat.. dus er komt hier mooi geen licht op.. het op op laten zetten kost al meer dan een hele fiets..
Setje knippertjes, E 2,59 @ Action.
Houdertjes op de fiets schroeven, lampjes in je jaszak als je fiets ergens stalt
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_42340800
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:35 schreef thomzor het volgende:

[..]

wat nou als je in een straat rijdt die niet recht maar krom is, dan schijnen je koplampen niet recht op de weg en zie je derhalve fietsers zonder licht veel te laat
Bij een kromme weg zie je een fietser met licht ook niet vantevoren.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_42340842
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Setje knippertjes, E 2,59 @ Action.
Houdertjes op de fiets schroeven, lampjes in je jaszak als je fiets ergens stalt
Ja en toen ging je uit.. waar laat je ze dan.. heb geen handtas bij me of zo..
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:41:43 #11
109065 sungaMsunitraM
pi_42340934
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:37 schreef Giem het volgende:

[..]

Ja en toen ging je uit.. waar laat je ze dan.. heb geen handtas bij me of zo..
Jaszak?
pi_42340977
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Jaszak?
Jas? De helft van het jaar is het geen weer om een jas bij je te hebben .

Overigens woon ik op kruipafstand van de kroegen scheelt weer in deze .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42340991
Ik laat mijn lamp ook altijd uit tijdens het fietsen, anders moet ik zo zwaar trappen. En van zwaar trappen, daar word je moe van.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:44:35 #14
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_42341027
Inderdaad, al die kutfietsers die zonder licht rondrijden moeten eens aangepakt worden. En maar een grote bek geven als ik ze niet zie en zij moeten uitwijken voor mij. Stelletje eikels.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_42341046
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:36 schreef 700MB het volgende:

[..]

Bij een kromme weg zie je een fietser met licht ook niet vantevoren.
Natuurlijk wel. Tenzij je een laser op je fiets hebt.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:45:52 #16
109065 sungaMsunitraM
pi_42341065
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jas? De helft van het jaar is het geen weer om een jas bij je te hebben .
De helft van het jaar die er nu aan komt is het wel weer om een jas bij je te hebben
pi_42341069
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Tenzij je een laser op je fiets hebt.
Nee, want de weg is niet voor niets krom.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:55:47 #18
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_42341340
dat was al 3x gezegd...
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_42342077
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:18 schreef Treinhomo het volgende:

'No lights, no rights'...
Juist.
pi_42342211
Lul alsjeblieft niet zo zielig. Ik weet dat het stront vervelend is, maar doe nou niet net of jij altijd keurig je licht aan had.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:28:45 #21
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_42342282
Gewoon grootlicht aanzetten, dan kun je ze prima zien.
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_42342437
Vroeger reed ik ook zelden met licht aan 's nachts of 's morgens. Maar nu ik me rijbewijs heb voel ik me daar toch wel een beetje schuldig over...

Het is een kleine moeite om toch je licht aan te doen, maar het maakt het een stuk veiliger voor iedereen.
pi_42342998
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:26 schreef Sjakie01 het volgende:
Lul alsjeblieft niet zo zielig. Ik weet dat het stront vervelend is, maar doe nou niet net of jij altijd keurig je licht aan had.
Vaak wel en sinds ik mijn rijbewijs heb sowieso altijd.
pi_42343287
Ach, automobilisten kunnen ook wel zeuren..
Zoals laatst, ging mn achterlicht tijdens rit van 10km kaduuk... Automobilist zeiken.. naja als die mn achterreflector niet zag.. denk k dat ie blind was...
En ja, ik heb zelf ook mn rijbewijs. Ik erger mer wél aan mensen die hun koplamp niet aanhebben.. Maar ach.. doodrijden? Nee..
pi_42343601
quote:
(nu rijden ze er gewoon voorbij als iemand fietst zonder licht! )
duh, die zien ze niet rijden

Ik reed zelf ook zonder licht laatst, mn batterijen zijn leeg maar heb netjes nieuwe gehaald, dus zaterdagnacht kan iedereen me weer goed aan zien komen zwabberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')