Wat een flauwekul. Of je een fietser wel of niet kan zien is niet afhankelijk van of de fietser wel of geen licht aanheeft, het is hoogstens het verschil tussen zien en beter zien. Een automobilist die een fietser zonder licht niet tijdig kan zien is dermate nachtblind dat hij uberhaubt niet zou mogen rijden 's nachts.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:11 schreef sizzler het volgende:
De fietser treft zelf alle blaam omdat die zichzelf niet zichtbaar maakt. Dan zullen we eens zien hoe snel mensen die kapotte fietslamp nu eindelijk eens repareren.![]()
wat nou als je in een straat rijdt die niet recht maar krom is, dan schijnen je koplampen niet recht op de weg en zie je derhalve fietsers zonder licht veel te laatquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:22 schreef 700MB het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Of je een fietser wel of niet kan zien is niet afhankelijk van of de fietser wel of geen licht aanheeft, het is hoogstens het verschil tussen zien en beter zien. Een automobilist die een fietser zonder licht niet tijdig kan zien is dermate nachtblind dat hij uberhaubt niet zou mogen rijden 's nachts.
Setje knippertjes, E 2,59 @ Action.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:34 schreef Giem het volgende:
Ga jij hier maar eens een licht op je fiets zetten.. 2 dagen, dan is je fiets met licht en al gejat.. dus er komt hier mooi geen licht op.. het op op laten zetten kost al meer dan een hele fiets..
Bij een kromme weg zie je een fietser met licht ook niet vantevoren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:35 schreef thomzor het volgende:
[..]
wat nou als je in een straat rijdt die niet recht maar krom is, dan schijnen je koplampen niet recht op de weg en zie je derhalve fietsers zonder licht veel te laat
Ja en toen ging je uit.. waar laat je ze dan.. heb geen handtas bij me of zo..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Setje knippertjes, E 2,59 @ Action.
Houdertjes op de fiets schroeven, lampjes in je jaszak als je fiets ergens stalt
Jaszak?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:37 schreef Giem het volgende:
[..]
Ja en toen ging je uit.. waar laat je ze dan.. heb geen handtas bij me of zo..
Jas? De helft van het jaar is het geen weer om een jas bij je te hebbenquote:
Natuurlijk wel. Tenzij je een laser op je fiets hebt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:36 schreef 700MB het volgende:
[..]
Bij een kromme weg zie je een fietser met licht ook niet vantevoren.
De helft van het jaar die er nu aan komt is het wel weer om een jas bij je te hebbenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jas? De helft van het jaar is het geen weer om een jas bij je te hebben.
Nee, want de weg is niet voor niets krom.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:45 schreef sizzler het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Tenzij je een laser op je fiets hebt.
Vaak wel en sinds ik mijn rijbewijs heb sowieso altijd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:26 schreef Sjakie01 het volgende:
Lul alsjeblieft niet zo zielig. Ik weet dat het stront vervelend is, maar doe nou niet net of jij altijd keurig je licht aan had.
duh, die zien ze niet rijdenquote:(nu rijden ze er gewoon voorbij als iemand fietst zonder licht! )
Ik heb een Marokaanse vlag op me fiets geplakt, zon sticker weet je wel, niemand die nog aan mijn fiets komt. Goude tip is dit weer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:34 schreef Giem het volgende:
Ga jij hier maar eens een licht op je fiets zetten.. 2 dagen, dan is je fiets met licht en al gejat.. dus er komt hier mooi geen licht op.. het op op laten zetten kost al meer dan een hele fiets..
Ik heb nog een leuke: automobilist die geen voorrang geeft aan fietsers die het wel hebben --> doodschieten. Die grote haaietanden op de weg hebben ook geen licht en dan doe je zeker ook alsof je ze niet ziet he?quote:Als automobilist zijnde mag je fietsers zonder licht gewoon aanrijden.
je moet ze lanceren iddquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:11 schreef sizzler het volgende:
Pubers willen stoer zijn en er is natuurlijk niets tuttiger dan 's avonds met je lichten aan te fietsen. Maar als je eenmaal je rijbewijs hebt en je weet hoe slecht je mensen soms in het donker kunt zien, dan zou je toch verwachten dat je verstandig genoeg bent om zlef wél met lichten aan te rijden??
Niets is minder waar. Alsof er een taboe op rust rijdt iedere fietser tegenwoordig gewoon zonder licht en mag je van geluk spreken dat er nog zo weinig ongelukken gebeuren. Als je het over normen en waarden hebt dan is dit zo'n norm die hard aan het vervagen is.
Eigenlijk zou de politie gewoon vaker moeten controleren, meer boetes uitdelen en vaker fietsers aanspreken. (nu rijden ze er gewoon voorbij als iemand fietst zonder licht! ) Maar ik ben een liberaal en ik heb liever dat ze echte boeven gaan vangen. Dus zou ik het volgende voor willen stellen:
Als automobilist zijnde mag je fietsers zonder licht gewoon aanrijden.
De fietser treft zelf alle blaam omdat die zichzelf niet zichtbaar maakt. Dan zullen we eens zien hoe snel mensen die kapotte fietslamp nu eindelijk eens repareren.![]()
Gaan we weer, verantwoordelijkheden verschuiven. Kap jij daar nu eens mee en hou je zelf gewoon ff lekker aan de regels ja? Daarbij is het verschil tussen zien en beter zien al groot genoeg om gewoon dat licht aan te doen, het is niet voor niks verplicht, dacht ik zo. Hoevaak ik niet op donkere wegen rijd en er weer een josti aankomt zonder verlichting of uberhaupt reflectoren. Uiteindelijk zie je ze wel op tijd maar je zal het maar eens niet op tijd zien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:22 schreef 700MB het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Of je een fietser wel of niet kan zien is niet afhankelijk van of de fietser wel of geen licht aanheeft, het is hoogstens het verschil tussen zien en beter zien. Een automobilist die een fietser zonder licht niet tijdig kan zien is dermate nachtblind dat hij uberhaubt niet zou mogen rijden 's nachts.
Dat is toch lekker jouw probleem? Jij wil uit 's avonds, dan zorg je ook maar dat dat op een verantwoorde manier gebeurt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:37 schreef Giem het volgende:
[..]
Ja en toen ging je uit.. waar laat je ze dan.. heb geen handtas bij me of zo..
Ik had altijd het licht aan, maar dat komt gewoon omdat mij dat op een normale manier is bij gebracht en ook wel omdat ik het leuk vondquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:26 schreef Sjakie01 het volgende:
Lul alsjeblieft niet zo zielig. Ik weet dat het stront vervelend is, maar doe nou niet net of jij altijd keurig je licht aan had.
Dan heb ik er ook nog eentje: Fietsers die denken overal voorrang te hebben --> levend verbanden. Verkeersregels gelden ook voor jullie, en niet alleen als het jullie uitkomt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:19 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ik heb nog een leuke: automobilist die geen voorrang geeft aan fietsers die het wel hebben --> doodschieten. Die grote haaietanden op de weg hebben ook geen licht en dan doe je zeker ook alsof je ze niet ziet he?
als het regent zie je ze dus echt niet in het donker he (zonder licht),quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gaan we weer, verantwoordelijkheden verschuiven. Kap jij daar nu eens mee en hou je zelf gewoon ff lekker aan de regels ja? Daarbij is het verschil tussen zien en beter zien al groot genoeg om gewoon dat licht aan te doen, het is niet voor niks verplicht, dacht ik zo. Hoevaak ik niet op donkere wegen rijd en er weer een josti aankomt zonder verlichting of uberhaupt reflectoren. Uiteindelijk zie je ze wel op tijd maar je zal het maar eens niet op tijd zien.
[..]
Dat is toch lekker jouw probleem? Jij wil uit 's avonds, dan zorg je ook maar dat dat op een verantwoorde manier gebeurt.
Wat dacht je van mist? Helemaal lekker. Maar goed, 700MB is altijd goed in de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen. Durf te wedden als die ergens achter op knalt dat de persoon voor hem de wind van voren krijgt omdat ie niet had moeten remmenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:32 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
als het regent zie je ze dus echt niet in het donker he (zonder licht),en lantaarnpaal-loze stukken neem ik zelf op de fiets ook niet graag zonder licht
Ik verschuif geen verantwoordelijkheden, dat doe jij. Als jij aan het verkeer deelneemt moet JIJ uitkijken voor andere deelnemers. Er kan zich altijd een onverwachte situatie voordoen waar je op moet reageren. Dit wil niet zeggen dat de fietser niet uit hoeft te kijken, die moet OOK uitkijken, maar jij net zo goed.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:28 schreef BobbyB het volgende:
Gaan we weer, verantwoordelijkheden verschuiven.
Nee.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:28 schreef BobbyB het volgende:
Kap jij daar nu eens mee en hou je zelf gewoon ff lekker aan de regels ja?
Als jij op een normale manier oplet in het verkeer is kunnen zien meer dan voldoende.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:28 schreef BobbyB het volgende:
Daarbij is het verschil tussen zien en beter zien al groot genoeg om gewoon dat licht aan te doen, het is niet voor niks verplicht, dacht ik zo.
Ja, dat is dus een kwestie van goed opletten. Als je ze anders ook op tijd ziet is die keer dat je dat niet ziet dus per definitie een kwestie van niet goed opletten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:28 schreef BobbyB het volgende:
Hoevaak ik niet op donkere wegen rijd en er weer een josti aankomt zonder verlichting of uberhaupt reflectoren. Uiteindelijk zie je ze wel op tijd maar je zal het maar eens niet op tijd zien.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:34 schreef pekel het volgende:
TS is wel enorm stoer moet ik zeggen. Mister eigen rechter.
Jij rijd alleen maar in de stad zeker? Lekker met de straatverlichting en de gescheiden rijbanen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:50 schreef 700MB het volgende:
Ja, dat is dus een kwestie van goed opletten. Als je ze anders ook op tijd ziet is die keer dat je dat niet ziet dus per definitie een kwestie van niet goed opletten.
Een goede reden voor een fietser om er alles aan te doen om gezien te worden !quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:17 schreef Neuralnet het volgende:
Ik voel me als ik autorijd meer verantwoordelijk voor mede weggebruikers dan wanneer ik op de fiets zit. Een fout maken in de auto heeft namelijk doorgaans ergere gevolgen dan een fout maken op de fiets.
Weten dat je beter zichtbaar bent met licht op je fiets heeft niets te maken met 'opleiding ' maar met gezond verstand ,als je dta niet hebt moet je van de openbare weg wegblijven ....quote:Daarom zit ik niet in de auto met een mentaliteit van: "Iedereen moet zich maar aan de regels houden en zo niet, pech gehad want ik ben nu toch de sterkste." Je moet er vanuit gaan dat zwakke deelnemers in het verkeer nu eenmaal weinig tot geen verkeersopleiding hebben gehad en dus meer fouten maken dan jij.
quote:Op de fiets word ik regelmatig van m'n sokken gereden op fietspaden (!) die al tientallen jaren bestaan en waar ik overduidelijk voorrang heb.
Dus omdat het in de meeste gevallen de schuld van de automobilist is hoeft een fietser geen maatregelen te nemen /?quote:Fijn dat iemand als automobilist klaagt over het gedrag van fietsers, maar de kans dat een fietser door verkeerd gedrag van de automobilist iets overkomt is vele malen groter dan die eenmalige irritaties met dat licht. Zelf voer ik wel licht op de fiets. Vooral als ik weet dat auto's zich op dezelfde weg kunnen bevinden als ik.
achterlicht is juist belangrijker, die kant zie jij niets aankomen..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:01 schreef JohanTop het volgende:
Ach, automobilisten kunnen ook wel zeuren..
Zoals laatst, ging mn achterlicht tijdens rit van 10km kaduuk... Automobilist zeiken.. naja als die mn achterreflector niet zag.. denk k dat ie blind was...
En ja, ik heb zelf ook mn rijbewijs. Ik erger mer wél aan mensen die hun koplamp niet aanhebben.. Maar ach.. doodrijden? Nee..
Frank Visser mag ten alle tijden worden aangereden, wel of geen lichtquote:
Met zijn 3-en ?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:43 schreef Natalie het volgende:
Waar ik me vooral aan erger zijn die jongelui die met z'n drieën naast elkaar gaan fietsen. Vragen om een ongeluk, als je 't mij vraagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |