Enig besef van de geschiedenis leert ons dat de werkende klasse er het meest op achteruit zou gaan, ze moeten immers meer belasting betalen. De uitkeringstrekkers zouden er op korte termijn op vooruit gaan maar op lange termijn natuurlijk niet aangezien de uitkeringen door de werkende klasse worden opgebracht. De enigen die er blijvend op vooruit zouden gaan zijn de ambtenaren die de leuke linkse plannetjes verzinnen en uitvoeren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:20 schreef sizzler het volgende:
Historisch gezien zou de werkende klasse er het meest op vooruit gaan. Hogere lonen voor de onderklasse, meer geld voor subsidies en voorzieningen en meer belasting voor de ondernemers en hogere inkomens.
Ik doelde meer op de onder- en middenklassers. De topinkomens en (startende) ondernemingen hebben er het zwaarst onder te lijden.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Enig besef van de geschiedenis leert ons dat de werkende klasse er het meest op achteruit zou gaan, ze moeten immers meer belasting betalen.
Verhuizen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:20 schreef sizzler het volgende:
Wat zouden daar de consequenties van zijn?
Mensen met een topinkomen zijn er verhoudingsgewijs maar weinig, de grote bulk zal toch echt door de middenklasse opgebracht moeten worden. Ondernemingen zwaar laten lijden is funest voor je economie, de onderklasse zal daar het eerst en het hardst de dupe van zijn.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:39 schreef sizzler het volgende:
Ik doelde meer op de onder- en middenklassers. De topinkomens en (startende) ondernemingen hebben er het zwaarst onder te lijden.
Ik ook...accuut stoppen met werken want dat loont dan niet meer.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:45 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Als dat gebeurt ga ik voor een uitkering in combinatie met een hennepkwekerij op zolder.
Idd, met een leger beroepswerklozen en een nog veel grotere groep werkende mid-verdieners die SP cum trawantis maar wat graag het geld uit de portemonnee kijken.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:59 schreef TeChNo2 het volgende:
Hallo kunnen we eens af van de termen: hardwerkende (???) middenklasse en onderklasse, we zitten inmiddels in de 21ste eeuw hoor.
Je bent lekker op dreef, maar wat is jouw beroep / hoe verdien jij je geld eigenlijk, in je FB staat als beroep: "..."quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Idd, met een leger beroepswerklozen en een nog veel grotere groep werkende mid-verdieners die SP cum trawantis maar wat graag het geld uit de portemonnee kijken.
Het is inderdaad wat overdreven, het is niet zo dat de PvdA dit land in vier jaar naar de tyfus helpt. Maar ik denk dat ze vooral heel veel gaan slopen. Gelukkig is dat niet zo heel makkelijk.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:07 schreef Reya het volgende:
Ach ja, de vooruitzichten bij een dergelijk kabinet worden nogal eens gedramatiseerd. Eerst maar eens zien of het er uberhaupt eens van komt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |