Ohnee, straks komt vdherik of dirk-kuyt buurtenquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:44 schreef BillyBeflap het volgende:
Sorry, het is kinderachtig maar dit kon ik niet voor jullie achterlaten:![]()
kakkerlakken
...
Preciesquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:38 schreef Erwtensoep het volgende:
We zijn allemaal geen lieverdjes![]()
behalve psv en heerenveen supporters.
Nu maar hopen dat het zo blijft tot het einde van het seizoenquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eindelijk weer koploper.
neuh ik vond het prima zo.quote:Overigens wil ik even kwijt dat ik spreekkoren over Di Tomasso schandalig vind.
Het is jammer dat Sneijder wederom de pispaal was, maar dan nog had Di Tomasso met rust gelaten moeten worden.
Ik ga vanmiddag ook even wat mensen in Utrecht pestenquote:Op maandag 2 oktober 2006 11:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Werk hier in centrum Utrecht, ben nog heerlijk aan het nagenieten...
inderdaad, zuchtquote:
Het programma van Ajax is wel een tikkie zwaarder dan de andere clubs lijkt wel. En we staan nu al bovenaan, dat beloofd wat!quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:11 schreef wolferl het volgende:
Loting is van 12:00 tot 12:30 op Eurosport morgen dus.
Jammer dat er weer interlands tussen komen, ik had graag gezien hoe Ajax in deze vorm had gespeeld tegen Groningen. Maargoed, weer die stomme kwalificatie interlands.
Daarna 2 mooie wedstrijden achterelkaar. Groningen thuis en Feyenoord uit, hebben we er 6 punten bij.
Dankzij het interlandvoetbal, staan we sowieso nog een weekje langer bovenaan!quote:
zo kan je het ook bekijken jaquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dankzij het interlandvoetbal, staan we sowieso nog een weekje langer bovenaan!
Nou ja, AZ won gewoon bij Roda-uit dat is ook wel erg netjes. En ik zie Ajax ook niet eenvoudig Heerenveen uit opzij zetten.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:27 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Het programma van Ajax is wel een tikkie zwaarder dan de andere clubs lijkt wel. En we staan nu al bovenaan, dat beloofd wat!![]()
Mwaah vind ik niet hoor.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:27 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Het programma van Ajax is wel een tikkie zwaarder dan de andere clubs lijkt wel.
Geniet er van zolang het duurtquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dankzij het interlandvoetbal, staan we sowieso nog een weekje langer bovenaan!
AZ, daarna psv/ajaxquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:49 schreef Erwtensoep het volgende:
Wie is dan de grootste titelkandidaat volgens jou?
Ben je nou serieus?quote:
Ik ga voor Ajax en psv. Ajax is groeiende, dat merk je aan alles. De manier waarop Utrecht werd verslagen vond ik persoonlijk indrukwekkend. Utrecht heeft 75 min lang totaal niks in te brengen gehad tegen Ajax. En normaal gesproken is Utrecht uit synoniem aan een nederlaag. Wanneer Ajax op deze manier doorgaat, wint het ook wel uit bij Heerenveen. Psv heeft weinig hoeven in te leveren, alleen is Ooijer een flinke aderlating. Wanneer Kluivert, Farfan en Cocu weer 100 % zijn heeft het gewoon een prima elftal. Alleen is Koeman ipv Hiddink wel een groot verschilquote:Op maandag 2 oktober 2006 12:49 schreef Erwtensoep het volgende:
Wie is dan de grootste titelkandidaat volgens jou?
AZ vind ik het meest regelmatig spelen, zullen niet veel punten morsen denk ik. Ajax vind ik nog te wisselvallig (zie Roda en Nac onder andere) en psv gaat steeds meer last krijgen van het Koeman-effect.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:55 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?
Op basis waar van?
PSV & ajax zijn de grootste titelkandidaten en daarna komt AZ pas hoor.
En het niet hebben van het spits, en de aftakeling van Cocu.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:11 schreef devv05 het volgende:
[..]
AZ vind ik het meest regelmatig spelen, zullen niet veel punten morsen denk ik. Ajax vind ik nog te wisselvallig (zie Roda en Nac onder andere) en psv gaat steeds meer last krijgen van het Koeman-effect.
Ja dat beloofd eindelijk weer wat moois. Ik weet zeker dat we kampioen worden.quote:Op maandag 2 oktober 2006 12:27 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Het programma van Ajax is wel een tikkie zwaarder dan de andere clubs lijkt wel. En we staan nu al bovenaan, dat beloofd wat!![]()
We staan nog wel even bovenaan! Is Patrick Kluivert op 12 november 2006 alweer speelklaar?quote:
Simpel, omdat utrecht een ronduit sneue club is.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:26 schreef wolferl het volgende:
[..]
Maar even wat anders, Foeke Booij zei na de wedstrijd gister dat hij 1 conclussie had. Dat Ajax zich had aangepast aan Utrecht, meer niet. Dan denk man, geef je tegenstander wat credits, en dan over die smeerlap, V.Dijk. Wat een klootzak, waarom doet Utrecht niets aan die uitspraken? Mido werd in zo'n zelfde geval door Tottenham op de vingers getikt. Maar ik ben blij dat we gewonnen hebben, en nog beter is dat we met leuk voetbal en knokken hebben gewonnen. Ik zie eindelijk een stijgende lijn, en dat zonder Huntelaar, droom er nu al van als hij weer fit en in vorm is...
Geloof dat NEC-Vitesse (of andersom) ook die dag is, fantastisch wordt dat!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:42 schreef wolferl het volgende:
Feyenoord - Ajax
AZ - PSV
Heerenveen - FC Groningen
op dezelfde speeldag 22 Oktober, is dit niet wat veel top wedstrijden?
Inderdaad, die verdediging van AZ is zo slecht. Zelfs Ado Den Haag loopt daar gewoon doorheen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:06 schreef SiemeN het volgende:
AZ word zo ongelooflijk overschat..
quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
We staan nog wel even bovenaan! Is Patrick Kluivert op 12 november 2006 alweer speelklaar?
Sowieso is het belangrijk dat de aanvallers fit raken, aangezien PSV nu zelfs genoodzaakt is om jeugdspelers als Roy Beerens op te stellen. Niet dat het mij interessert, het wordt weer tijd voor een andere landskampioen!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:45 schreef PyTh het volgende:
[..]
Zou het niet weten maar denk het wel.
Veel belangrijker is dat Cocu en Farfan weer fit zijn.
Az meest regelmatig? Thuis tegen Twente en ado punten verspelen noem ik niet echt regelmatig.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:11 schreef devv05 het volgende:
[..]
AZ vind ik het meest regelmatig spelen, zullen niet veel punten morsen denk ik. Ajax vind ik nog te wisselvallig (zie Roda en Nac onder andere) en psv gaat steeds meer last krijgen van het Koeman-effect.
quote:De wedstrijd begint, de beschaving verdwijnt
Het was zo’n wedstrijd waarin de arbiter, in de ogen van de voetballers en fans, helemaal niets goed deed. Maar ook niets goed kon doen.
,,Het was heel pittig’’, verzuchtte de zwaar beproefde scheidsrechter Van Egmond, na een middag vol wangedrag en walgelijk gezang. Hij was waarschijnlijk de slechtste man van het veld, maar zijn taak was ook haast onmogelijk. Als Ajax naar de Domstad komt, verliezen Utrechtse voetballers het hoofd en de fans hun fatsoen. Dan worden grenzen overschreden. Elke keer weer.
Je zult maar spelleider zijn, op een veld vol spelbrekers die geen tijd hebben voor collegialiteit. Je zult maar de grenzen moeten aangeven, terwijl om je heen een stadion explodeert. Als sportiviteit plaatsmaakt voor woede, frustratie en zelfs haat, als fans onderling vechten of stewards achtervolgen, als zelfs de brave borsten met kaartjes voor de eretribune trots met een middelvinger staan te zwaaien.
Vorig seizoen beging de KNVB de blunder de Belgische arbiter Verbist totaal onvoorbereid naar de Galgenwaard te sturen. De Utrechtse ajacied Sneijder werd negentig minuten beledigd, maar de Belg wist van niks en hoorde niets. Er waren grenzen overschreden, al vond Utrecht-directeur Van Dop dat het best meeviel. Er had volgens het protocol van de voetbalbond gestaakt dienen te worden, gaven officials van de bond later schoorvoetend toe.
Twee dagen na de tumultueuze 1-0 van vorig seizoen overleed Utrecht-verdediger Di Tommaso. De kleine Sneijder toonde zich een grootmoedig mens door in het hol van de leeuw persoonlijk bloemen te bezorgen. Die daad oogstte respect bij de fans van Utrecht, die hem en zijn moeder elke keer weer zoveel vuiligheid hadden toegezongen. Maar dat was gisteren allemaal weer vergeten. Het eerste fluitsignaal in de Galgenwaard betekent niet alleen het begin van de wedstrijd, maar ook het einde van de beschaving.
Niet alleen de fans treft schuld. Zeker niet. De aanvoerder van FC Utrecht, Gregoor van Dijk, vertelde vorige week zonder schroom dat-ie Sneijder graag op een rotschop zou trakteren. De trainer doet ook nooit zoveel moeite rare voornemens in de kiem te smoren. Foeke Booy wakkert ze eigenlijk best graag aan: ,,Tegen Ajax zijn mijn spelers altijd tot op het bot gemotiveerd’’, zei hij.
De trainer zou zich moeten schamen voor de uitspraak van zijn aanvoerder, die zich gisteren inderdaad liet gaan en in de 85ste minuut de rode kaart kreeg. Hij zou afstand kunnen nemen van de kwetsende spreekkoren van de fans. Maar hij zei na afloop doodleuk: ,,De mensen hier hebben zo’n hekel aan Ajax* Dat kunnen jij en ik helaas niet veranderen. Dat kan niemand veranderen.’’
Als hekel haat wordt en voetbal plotsklaps geen spelletje meer is maar op oorlog lijkt, moeten die fans misschien toch over normen en waarden worden bijgepraat. Scheidsrechter Van Egmond had gisteren een eerste aanzet kunnen geven, door het duel te staken, zoals het protocol in zo’n geval voorschrijft. De spreekkoren waren kwetsend, massaal en langdurig. ,,Het was een heksenketel. Ik had m’n handen vol aan de wedstrijd. Dan heb je echt geen tijd ook het randgebeuren te volgen, kun je niet gaan staan luisteren wie wat zingt en hoe lang het duurt.’’
,,Moet je dan 23.000 man naar huis sturen? En wat gebeurt er dan?’’, zo gaf de arbiter het duivelse dilemma weer. Dus greep hij, net als zijn collega Verbist vorig seizoen, niet in. En dus mocht geen enkele bezoeker gisteren met opgeheven hoofd naar huis.
Goh lekker objectief.quote:
quote:Gregoor van Dijk moet zijn onbesuisde actie waarschijnlijk bekopen met een zware straf. De aanklager van de KNVB heeft met zijn schikkingsvoorstel de richting duidelijk gemaakt.
De KNVB-aanklager acht een schorsing van vijf duels, waarvan één voorwaardelijk, op zijn plaats voor de rode kaart in het duel met Ajax. Bij het bepalen van strafmaat is rekening gehouden met het strafblad van Van Dijk. De Groninger is in zijn carrière vijf keer eerder uit het veld gestuurd.
Zondag kreeg Van Dijk in de slotfase een rode kaart van scheidsrechter Dick van Egmond. De middenvelder van FC Utrecht had Wesley Sneijder nagetrapt.
Ook een beetje dom van Van Dijk, vergelijk het met een bankovervaller die van tevoren zijn plannen al meldt.quote:
En het daarvoor ook al 4 keer heeft geflikt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ook een beetje dom van Van Dijk, vergelijk het met een bankovervaller die van tevoren zijn plannen al meldt.
Dit is de manier om een utrechtsupporter voor je te winnen. Van Dijk zal nu net zo'n cultheld worden als vreven...quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ook een beetje dom van Van Dijk, vergelijk het met een bankovervaller die van tevoren zijn plannen al meldt.
Media in handen van de Joden hequote:Op maandag 2 oktober 2006 15:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Goh lekker objectief.
Maar dat is te verwachten natuurlijk.
Wegens ongeregeldheden?quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:41 schreef Houniet het volgende:
bekerduel tegen Ado een half uur later
Weet nog niet of ik heenga. Sowieso geen zak aan zonder uitsupporters.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:41 schreef Houniet het volgende:
bekerduel tegen Ado een half uur later
Als het Utrechts Nieuwsblad nog bestond, zouden zij ook subjectief verslaggeven, zoals Trouw indeze. Lekker belangrijk allemaal, Ajax heeft terecht gewonnen in Utrecht, de uitslag had zelfs ruimer moeten uitvallen. Daarbij horen al die randzaken erbij, FCU zing de hele wedstrijd over Wesley Sneijder (en Henk ten Cate) en Ajax zingt éénmaal 20 seconden over David di Tomasso, lekker belangrijk. De wedstrijd is voorbij, de drie punten zijn mee naar Amsterdam, ondanks die thuisfluiter van een Van Egdom!quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Goh lekker objectief.
Maar dat is te verwachten natuurlijk.
Kaarten zijn niet duur, maar ik twijfel ook, zonder uitsupporters is suf.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:50 schreef devv05 het volgende:
[..]
Weet nog niet of ik heenga. Sowieso geen zak aan zonder uitsupporters.
quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:48 schreef denthemen het volgende:
knvb jodenclan? Weer zo'n hersenloos figuur zeker, we zagen gister hoe we wéér bevooroordeeld werden hé? We kregen een penalty mee waar een vrije trap op zijn plek was, onze fans konden de hele wedstrijd de scheidsrechter uitschelden en beinvloeden zonder dat er wat tegen gedaan werd, KNJB!
Gaat me niet eens zozeer om het geld, maar ik vind uitwedstrijden in de beker gewoon veel leuker. Zeker als we tegen een degradatiekandidaat spelen die niet eens uitsupporters mee mag nemen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Kaarten zijn niet duur, maar ik twijfel ook, zonder uitsupporters is suf.
Zeker weten, hij was degene die zijn teamgenoten na de wedstrijd aanspoorde om het uitvak te bedanken.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:14 schreef Badabingea het volgende:
We moeten ook respect hebben voor Perez
Je bent gewoon te lui om de hele wedstrijd met 409/410 mee te zingen en te springen!quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Gaat me niet eens zozeer om het geld, maar ik vind uitwedstrijden in de beker gewoon veel leuker. Zeker als we tegen een degradatiekandidaat spelen die niet eens uitsupporters mee mag nemen.
En ik heb er na de laatste thuiswedstrijden even weinig zin meer in, hopelijk gaat dat gauw over. Misschien dat ik anders ga proberen om naar Zuid oid te verkassen, maar dat weet ik nog niet.
Mwah, denk niet dat lui het goede woord isquote:Op maandag 2 oktober 2006 16:39 schreef M0NTANA het volgende:
Je bent gewoon te lui om de hele wedstrijd met 409/410 mee te zingen en te springen!
Iddquote:
Idd, AZ is nu trouwens ook alweer bagger bezigquote:Op maandag 2 oktober 2006 17:37 schreef Bananenman het volgende:
[..]
AZ is na een half seizoen altijd bagger, gaat al jaren zo. Ajax wordt kampioen.
Ik teken ervoor. Ondertussen nog even de UEFA-cup winnen en die KNVB-beker kan er dan ook wel weer bij, was wel geslaagd vorig jaar.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:37 schreef Bananenman het volgende:
[..]
AZ is na een half seizoen altijd bagger, gaat al jaren zo. Ajax wordt kampioen.
Wel knap dat ze vorig jaar nog als tweede eindigde dan.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:37 schreef Bananenman het volgende:
[..]
AZ is na een half seizoen altijd bagger
Dat wel ja, maar als Ajax zoals afgelopen zondag speelt dan moet het lukken dit jaar.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wel knap dat ze vorig jaar nog als tweede eindigde dan.
Serieus, ik schat AZ als grootste concurrent in.
http://www.uefa.com/footballeurope/news/Kind=2/newsId=463431.htmlquote:Ajax renaissance picks up pace
Monday, 2 October 2006
by Berend Scholten from Diest
The past couple of seasons have been an unusually barren period for AFC Ajax in the Netherlands. The Amsterdam club have had to watch on as PSV Eindhoven claimed successive Eredivisie titles and when Henk ten Cate's side were eliminated from the UEFA Champions League in qualifying it did not bode well - but on Sunday, less than two months later, a last-gasp Kenneth Perez goal took them top of the table.
New talent
For so long the suppliers of young talent to clubs in England, Germany, Spain and Italy, Ajax are constantly having to deal with players coming and going and the last two seasons have been harder than most. The last time the Amsterdam outfit's name sat above 17 others in the Eredivisie standings, on the final day of the 2003/04 campaign, their side was laced with recognised talent.
Difficult transition
Nigel de Jong, Maxwell, Zlatan Ibrahimović, Rafael van der Vaart and Daniël de Ridder all played that day in 2004 but have all since moved on and there has been a difficult transitional period as a new wave of youngsters has been ushered in. Danny Blind started the process but despite leading Ajax to the Dutch Cup and the last 16 of the UEFA Champions League last term, he left the club after finishing a disappointing fourth in the domestic league.
Improved outlook
Ten Cate was brought in from FC Barcelona's backroom staff but having claimed initial success with a 2-1 Dutch Super Cup victory against PSV Eindhoven on 13 August, early optismism was dashed by UEFA Champions League elimination against FC København in the third qualifying round. The outlook has since improved a lot, with Ajax booking a place in the UEFA Cup group stage before picking up a fifth win in six Eredivisie matches with a last-gasp triumph on Sunday.
Late drama
First-half strikes from Gabri and Johnny Heitinga put Ajax on course to halt a run of six losses in their last seven games against FC Utrecht at the De Galgenwaard stadium. Goals in the last ten minutes from Gregoor van Dijk and Marc-Antoine Fortuné looked to have put paid to those hopes, however, before Perez scored a minute after replacing Wesley Sneijder, lifting the ball over goalkeeper Michel Vorm and taking Ajax to the Eredivisie summit.
Work ethic
With AZ Alkmaar second and FC Groningen third, there are now two points separating Ajax and champions PSV Eindhoven in fourth, and Ten Cate is in determined mood. "We have to put paid to the idea that when you play physically against an Ajax player you will win the battle," he said. "I've said it before - when you work as hard as your opponents then quality will see you through." More hard work and Ajax could end PSV's stranglehold in the Netherlands.
©uefa.com 1998-2006. All rights reserved.
Met heel veel punten achterstand op de nr 1... Wij ook ja, maar daar ging het niet om.quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wel knap dat ze vorig jaar nog als tweede eindigde dan.
Serieus, ik schat AZ als grootste concurrent in.
Hahaha, moet altijd zo lachen om dit soort post van je.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:44 schreef devv05 het volgende:
Tja wat kun je qua intelligentie verwachten van een utrechter.. weinig blijkt wel weer
Jij vindt iemand die 90 minuten lang een ander als een debiel zit uit te schelden intelligent?quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:39 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hahaha, moet altijd zo lachen om dit soort post van je.
Omdat iemand een hekel heeft aan ajax en zich er nogal grof en laatdunkend over uitlaat, is het een sukkel met een IQ dat ver beneden het gemiddelde ligt. Prachtig redenatievermogen heb je.![]()
Als je negentig minuten lang non-stop over Sneijder, Ten Cate, Picornie en Hamas zingt en dan over de zeik gaat als er uit reactie door een klein groepje 20 seconden over Di Tomasso gezongen wordt, dan vind ik je inderdaad niet echt bijster intelligent overkomen. Maar kan aan mij liggen hoor.quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:39 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hahaha, moet altijd zo lachen om dit soort post van je.
Omdat iemand een hekel heeft aan ajax en zich er nogal grof en laatdunkend over uitlaat, is het een sukkel met een IQ dat ver beneden het gemiddelde ligt. Prachtig redenatievermogen heb je.![]()
Ik ga haast denken dat jij nog nooit een stadion van binnen hebt gezien en nog nooit de beleving bij een voetbalwedstrijd hebt meegemaakt. Kan aan mij liggen hoor?quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:11 schreef devv05 het volgende:
[..]
Als je negentig minuten lang non-stop over Sneijder, Ten Cate, Picornie en Hamas zingt en dan over de zeik gaat als er uit reactie door een klein groepje 20 seconden over Di Tomasso gezongen wordt, dan vind ik je inderdaad niet echt bijster intelligent overkomen. Maar kan aan mij liggen hoor.
Shit je hebt me door.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:47 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik ga haast denken dat jij nog nooit een stadion van binnen hebt gezien en nog nooit de beleving bij een voetbalwedstrijd hebt meegemaakt. Kan aan mij liggen hoor?
Whahahaquote:Op maandag 2 oktober 2006 21:47 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik ga haast denken dat jij nog nooit een stadion van binnen hebt gezien en nog nooit de beleving bij een voetbalwedstrijd hebt meegemaakt. Kan aan mij liggen hoor?
Doh, jij bent alleen de Kuip gewend, zijn ze bijna net zo erg.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:47 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Vol met domme IQ-loze mensen, hè.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:25 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Doh, jij bent alleen de Kuip gewend, zijn ze bijna net zo erg.
Ga eens even rustig weg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |