dan ben je nu 2e jaars, ook al doe je nog 1e jaars vakken. Beetje vaag wel, maar zo zegt men dat wel .quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:46 schreef Johnns het volgende:
bevalt me goed.
al was ik vorig jaar ook al een eerste jaars, dus veel is al gewend
Denk dat hij met een nieuwe studie begonnen is -> eerstejaars dusquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 09:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan ben je nu 2e jaars, ook al doe je nog 1e jaars vakken. Beetje vaag wel, maar zo zegt men dat wel .
oh, ik dacht dat hij met 'veel is al gewend' bedoelde dat hij de stof al kende. Maar goed, dat kan op verschillende dingen slaan natuurlijkquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Denk dat hij met een nieuwe studie begonnen is -> eerstejaars dus.
Nu al een tentamen gehad? Dat is dan ook snel.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:11 schreef Koewam het volgende:
[..]
mwa, mijn studie is MOEILIJK. Ik heb al een 1,8 terug gehad voor wiskunde
Oef auwquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:11 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ja, soort van oriënterende tentamens (ze tellen wel mee). Ook de eerstvolgende lesdag terug gehadquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:34 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Nu al een tentamen gehad? Dat is dan ook snel.
Technische natuurkunde!!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 02:48 schreef Beroepsgokker het volgende:
een 1,8 voor een orienterende tentamen?? Succes met de rest van je studie..
liar! je doet rechtenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik ben eerstejaars aan de Pabo, en net gezakt voor de rekentoets.
facility management.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat doe ik dan volgens jou?
Oeps ik ben ontmaskert (ik hoef mijn spelling nu ook niet mee op juristenniveau te houden)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
Denk maar niet dat wij hier in trappen.
D'r waren 4 voldoendes...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 02:48 schreef Beroepsgokker het volgende:
een 1,8 voor een orienterende tentamen?? Succes met de rest van je studie..
Is het echt zo moeilijk? Hoger dan een 1,8 moet toch kunnenquote:
Bij ons zijn ook al een paar afgehaakt idd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:56 schreef LoggedIn het volgende:
ik weet het nog niet.. Krijg straks in November mn eerste tentamens, denk dat ik daarna pas echt een oordeel kan geven.. Er zijn al wel mensen gestoptMaar stoppen ga ik zowiezo niet doen
Europese studies? moet dat dan niet European Studies zijn? En wat leer je daar dan? Hoe je zo efficient mogelijk schijt kan hebben aan de wens van complete naties en recht tegen de haren in moet strijken met het aanstellen van wetten en regels?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Europese studies en bevalt me wel ja
Het is geen EU-studies, maar Europese studies. Net zoals je Amerikanistiek hebt bijvoorbeeld en Azië studies. Het is een mix van geschiedenis, cultuur en politiek, maar gebaseerd op het Europese continent. Daarbij kan je zelf een variant kiezen. Ik heb de variant economie, maar je kan ook kiezen voor geschiedenis, rechten of een moderne Europese taal.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:43 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Europese studies? moet dat dan niet European Studies zijn? En wat leer je daar dan? Hoe je zo efficient mogelijk schijt kan hebben aan de wens van complete naties en recht tegen de haren in moet strijken met het aanstellen van wetten en regels?Of is het iets economisch / juridisch, specifiek gericht op europa
Net één maand bezig en nu al redelijk wat achterlopen? Begint al goed danquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:54 schreef MacKniver het volgende:
Werktuigbouwkunde in Delft. Redelijk veel en loop al redelijk wat achter....
Maar de studie is top hoor!
Ja klopt maar na 3 uur reizen op een dag heb je echt weinig motivatie om thuis nog eens de boeken in te duiken.. Moet wel, weet ik, maarik breng het niet snel op. En in de weekenden komt er ook weinig van ;Dquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:59 schreef Staaf het volgende:
[..]
Net één maand bezig en nu al redelijk wat achterlopen? Begint al goed dan![]()
3 uur reizen is ook niet motiverendquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:15 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Ja klopt maar na 3 uur reizen op een dag heb je echt weinig motivatie om thuis nog eens de boeken in te duiken.. Moet wel, weet ik, maarik breng het niet snel op. En in de weekenden komt er ook weinig van ;D
Maar ik ga nu wel ff wat maken
Als je 3 uur in de trein/bus zit lees je daar toch? Dan lijkt de reistijd een stuk korter én je hebt thuis wat meer tijd voor jezelfquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:15 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Ja klopt maar na 3 uur reizen op een dag heb je echt weinig motivatie om thuis nog eens de boeken in te duiken.. Moet wel, weet ik, maarik breng het niet snel op. En in de weekenden komt er ook weinig van ;D
Maar ik ga nu wel ff wat maken
Opzich is het wel een optie maar in een stampvolle trein is dat niet echt gemakkelijk. Overigens breng ik maar 1.5 uur in een trein door, maarja het scheelt idd wel 1.5 uur thuis wat doen. Goede tip!quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:09 schreef Executrix het volgende:
[..]
Als je 3 uur in de trein/bus zit lees je daar toch? Dan lijkt de reistijd een stuk korter én je hebt thuis wat meer tijd voor jezelf![]()
Zou je niet WO Rechten proberen dan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:07 schreef coltje87 het volgende:
Ben bezig met HBO Rechten, eitje! Zit er echt op m'n plek, en ik heb al drie studiepunten. Gaat van een leien dakje allemaal.
He cool, ik ook.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:54 schreef MacKniver het volgende:
Werktuigbouwkunde in Delft. Redelijk veel en loop al redelijk wat achter....
Maar de studie is top hoor!
Mja idd, achterlijke vragen proberen te beantwoorden met matlab...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
He cool, ik ook.Loop ook al behoorlijk achter. Volgende week hard bikkelen voor het project.
Gaat me niet lukken, heb Havo. Nu trouwens weer 2 punten erbijquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zou je niet WO Rechten proberen dan?
Met je propedeuse kun je wel naar de uni hoor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:13 schreef coltje87 het volgende:
[..]
Gaat me niet lukken, heb Havo. Nu trouwens weer 2 punten erbij![]()
Dat klopt, maar 70% van degene die na hun p overstappen naar de uni haken af. Ik wil dat risico evengoed niet lopen, dus maak ik eerst het hbo maar af. Misschien dat ik hier aan het eind van het jaar anders over denk, we zien welquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:28 schreef Nuna het volgende:
[..]
Met je propedeuse kun je wel naar de uni hoor.
Die doe ik gelukkig niet, maar het is wel klote inderdaad. Welk groepnummer heb je?quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:28 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Mja idd, achterlijke vragen proberen te beantwoorden met matlab...![]()
Oh oke, dat kan ook natuurlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:36 schreef coltje87 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar 70% van degene die na hun p overstappen naar de uni haken af. Ik wil dat risico evengoed niet lopen, dus maak ik eerst het hbo maar af. Misschien dat ik hier aan het eind van het jaar anders over denk, we zien wel
heey ik volg ook Accountancyquote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:36 schreef Serinde het volgende:
[..]
Bij ons zijn ook al een paar afgehaakt idd.
Accountancy hier![]()
Bevalt tot nu toe érg goed
Niet op dezelfde school als jij want wij hebben deze week herfst'vakantie'quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:23 schreef DesiR0ck het volgende:
[..]
heey ik volg ook Accountancy...op welke school zit je..?
K heb vandaag me 2e tentamen gehad, BEA....afgelopen maandag had k CE..
En nu lekker vakantie..![]()
Ligt natuurlijk aan hoe jij bent, misschien ben je zo iemand die het wèl lukt en hoor je bij die 30%.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:36 schreef coltje87 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar 70% van degene die na hun p overstappen naar de uni haken af. Ik wil dat risico evengoed niet lopen, dus maak ik eerst het hbo maar af. Misschien dat ik hier aan het eind van het jaar anders over denk, we zien wel
Zo hoort het ook. 't Is wel de bedoeling dat zo'n cijferrij motonoon stijgend is met een limiet groter of gelijk aan 5,5quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:11 schreef Koewam het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:11 schreef qwertyuiop het volgende:
Filsofie! erg uitdagend qua stof. Medestudenten zijn enorm sociaal en lekker competitief. Heb het gevoel dat ik iets constructiefs opbouw
En iedereen weet natuurlijk wat SJD is!quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
De opleiding bevalt me goedSJD aan de HVA. Alleen wel veel werk. Maar niet zo moeilijk.
Alleen nu gaan we deze vakantie naar een ander gebouw verhuizen![]()
slechte voorzieningen (geen mediatheek tot feb geloof ik) en het is een oud gebouw uit de jaren 60.
Dus zal wel veel op de Leeuwenburg te vinden zijn![]()
Wat leuk, ik zit nu in het 2e jaar in Groningenquote:Op zondag 22 oktober 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
De opleiding bevalt me goedSJD aan de HVA. Alleen wel veel werk. Maar niet zo moeilijk.
slechte voorzieningen (geen mediatheek tot feb geloof ik) en het is een oud gebouw uit de jaren 60.
We krijgen nu wel eindelijk een eigen kantinequote:Op zondag 22 oktober 2006 13:49 schreef Willy84 het volgende:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:21 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan hoe jij bent, misschien ben je zo iemand die het wèl lukt en hoor je bij die 30%.
Bij ons in Groningen haalt nog minder dan 30% het als ze de overstap maken naar de universiteit.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:28 schreef coltje87 het volgende:
[..]Kan het natuurlijk altijd proberen. Eerst dit jaar maar even halen
Hehe, dan doen wij het met 3% stukken beter!quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:09 schreef Tomhoog het volgende:
werktuigbouwkunde thrijswijk..
niemand heeft de eerste toets gehaald
100 man ofzo en 1meisje is ook niet leuk...
verder gaat het wel
Ik zit in dubbel drie, jij?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die doe ik gelukkig niet, maar het is wel klote inderdaad. Welk groepnummer heb je?
ik heb al 2 x een mailtje gehad dat ik me hva pasje had laten liggenquote:Op zondag 22 oktober 2006 16:28 schreef coltje87 het volgende:
[..]
We krijgen nu wel eindelijk een eigen kantine
Ah nee.. sukkelquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:25 schreef Willy84 het volgende:
[..]
ik heb al 2 x een mailtje gehad dat ik me hva pasje had laten liggen![]()
ja in arnhem hebben ze allemaal van dat soort constructies. erg handigquote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:41 schreef Serinde het volgende:
[..]
Niet op dezelfde school als jij want wij hebben deze week herfst'vakantie'Volgende week hier en daar nog een les om vragen te stellen en de tentamens de 2 weken erna. Ik zit op de HAN in Arnhem
![]()
CE hebben wij niet, doe je voltijd? Wij hebben een ander programma omdat we duaal doen, zijn vreemd genoeg ook met het B-cluster begonnen ipv het A-cluster maar daar zullen ze vast een goede reden voor hebben![]()
Waar doe je geschiedenis?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:25 schreef Cruoninga het volgende:
Ik vrees dat ik mijn tweede tentamen morgenochtend niet ga halen. Beetje slecht begonnen (met geschiedenis). Nou ja, haal de herkansing wel, want de stof is het probleem niet natuurlijk. Mijn planning was tot zover kut. Studie (en boel eromheen) bevalt opzich wel.
...Vakantie?quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:57 schreef LoggedIn het volgende:
hebben jullie ook weleens dat je middenin je vakantie erachter komt dat je morgen iets moet inleveren?
ik kom er wel eens de dag van tevoren achterquote:Op zondag 29 oktober 2006 11:57 schreef LoggedIn het volgende:
hebben jullie ook weleens dat je middenin je vakantie erachter komt dat je morgen iets moet inleveren?
Wat wil je daar in Godsnaam mee doen?quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:43 schreef Djaser het volgende:
Talen en culturen van Mesopotamië en Anatolië. Best een leuke opleiding maar op momenten best pittig, met name met de talen heb ik moeite.
Dat weet ik nog niet maar als het me lukt om mijn master te halen is het een stuk makkelijker om binnen het vakgebied een baan te vinden. Lukt dat niet dan duurt de opleiding maar drie jaar en is er tijd om nog iets anders te gaan doen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:19 schreef S-Two het volgende:
[..]
Wat wil je daar in Godsnaam mee doen?
Ah niks veranderd dus, wel handig om te weten want mn zusje wilde het misschien gaan doen volgend jaar.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:59 schreef alors het volgende:
Leeuwarden, ik was ook niet van plan om de hele studie te gaan doen. Wil graag naar de uni, maar dan moet ik wel eerst ergens een propedeuse halen
Nou het is hier niet echt goed geregeld, heb nog nooit een studiegids gehad oid met een overzicht van studiepunten. Maar het schijnt zo te zijn dat je echt alle punten moet hebben om je P te halen. Wel kut dus.. Ik weet verder ook niet hoe dat met andere studies zit hoor..quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:04 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Ah niks veranderd dus, wel handig om te weten want mn zusje wilde het misschien gaan doen volgend jaar.
Weet niet of european studies een handige studie is om je p in 1 jaar te halen... maar goed
ja dat lijkt me logischquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef alors het volgende:
[..]
Nou het is hier niet echt goed geregeld, heb nog nooit een studiegids gehad oid met een overzicht van studiepunten. Maar het schijnt zo te zijn dat je echt alle punten moet hebben om je P te halen. Wel kut dus.. Ik weet verder ook niet hoe dat met andere studies zit hoor..
Uhm ja wat denk je dan? Als je 90% van de punten hebt dat de hogeschool dan zegt, nou je krijgt van ons die andere 10% kado.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef alors het volgende:
[..]
Nou het is hier niet echt goed geregeld, heb nog nooit een studiegids gehad oid met een overzicht van studiepunten. Maar het schijnt zo te zijn dat je echt alle punten moet hebben om je P te halen. Wel kut dus.. Ik weet verder ook niet hoe dat met andere studies zit hoor..
Dat heet compensatie, maar dan krijg je dus ook de punten voor dat vak ook al heb je een 5 of een 4 voor dat vak, maar je zal alsnog toch echt al je punten moeten hebben.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:39 schreef Lennox het volgende:
Jawel
Je mag op je examen toch een 2 of 3 onvoldoendes staan?
Weet niet precies meer. Is al weer even geleden.
Ja nee oke, maar ik bedoel er zijn dus 60 punten te halen en die moet je dus allemaal hebben.. Nou zal het wel overal zo zijn, maar ik dacht dat je dat je er bijvoorbeeld 70 ofzo kon halen, en er 60 moest hebben.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:29 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
ja dat lijkt me logisch
je krijgt je middelbare school diploma toch ook niet als je cijfers niet voldoende zijn
voldoende hoefde in mijn contreien niet direct een 5,5 te betekenen. als alles >5,5 is kan een 4 ook voldoende zijn om te slagenquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:39 schreef Lennox het volgende:
Jawel
Je mag op je examen toch een 2 of 3 onvoldoendes staan?
Weet niet precies meer. Is al weer even geleden.
Ik snap niet waar je heen wilt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:43 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
voldoende hoefde in mijn contreien niet direct een 5,5 te betekenen. als alles >5,5 is kan een 4 ook voldoende zijn om te slagen
bij ons heb je 4 compensatie punten..die kan je dan inzetten...behalve voor je normblokquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef alors het volgende:
[..]
Dat soort dingen doen ze met een rede. Het idee is dat je gewoon nu alle stappen perfect leert beheersen en later wat meer vrijheid krijgt..quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:27 schreef -skippybal- het volgende:
Mij valt het best tegen, doe digitale communicatie. Zwaar veel blablastof en weinig praktijk.
Had ik gister een site ingeleverd die je moest maken, krijg ik vandaag een e-mailtje van 'm dat 't niet goed is omdat te veel van het stappenplan ben afgeweken en zelf dingen heb toegevoegd. Herkansing dus alte pakken. En dat terwijl alles goed was! Ja je zal zelf maar 's wat dingen bedenken![]()
Nog bijvoorbeeld iets: photoshoplessen. Nou ja lessen... Moet je de meest simpele shit dus doen, dingen extracten uit een plaatje en dan in een ander plaatje toevoegen. Of randjes gaan blurren enzo, whoop fuckin' doo. Maar je moet dus wel alles stap voor stap doen waardoor je met die onzin wel weer een uur of 8 bezig bent.
Mag hopen dat er in de tweede periode wat meer boeiende praktijk is en minder saaie stof...
Doe je HBO of WO? Want die opmerking "weinig praktijk, veel theorie" hoor ik op het WO wel vaker; als je op de universiteit zit dan ben je daar met name voor de theorie, de achterliggende gedachte, en niet voor de praktijkquote:Op maandag 30 oktober 2006 22:27 schreef -skippybal- het volgende:
Mij valt het best tegen, doe digitale communicatie. Zwaar veel blablastof en weinig praktijk.
Had ik gister een site ingeleverd die je moest maken, krijg ik vandaag een e-mailtje van 'm dat 't niet goed is omdat te veel van het stappenplan ben afgeweken en zelf dingen heb toegevoegd. Herkansing dus alte pakken. En dat terwijl alles goed was! Ja je zal zelf maar 's wat dingen bedenken![]()
Nog bijvoorbeeld iets: photoshoplessen. Nou ja lessen... Moet je de meest simpele shit dus doen, dingen extracten uit een plaatje en dan in een ander plaatje toevoegen. Of randjes gaan blurren enzo, whoop fuckin' doo. Maar je moet dus wel alles stap voor stap doen waardoor je met die onzin wel weer een uur of 8 bezig bent.
Mag hopen dat er in de tweede periode wat meer boeiende praktijk is en minder saaie stof...
HBO dus.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:50 schreef fallrite het volgende:
[..]
Doe je HBO of WO? Want die opmerking "weinig praktijk, veel theorie" hoor ik op het WO wel vaker; als je op de universiteit zit dan ben je daar met name voor de theorie, de achterliggende gedachte, en niet voor de praktijk
Aan de VU. De faculteit hier wordt momenteel zo'n beetje wegbezuinigd. De beste hoogleraren wandelen de deur uit en er komt weinig voor terug. Het lijkt me dat je daar als universiteit mee moet oppassen als je nog een tweede uni in je stad hebt zitten...quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:18 schreef Lennox het volgende:
[..]
Waar doe je geschiedenis?
Zit zelf nu in jaar 2. Blijft leuk, alhoewel sommige vakken/onderwerpen me niet kunnen boeien. Andere daarentegen![]()
en je zit niet op het WO voor de diepere stof? ik heb ook HBO gedaan en vind het echt een lachertjequote:Op woensdag 1 november 2006 21:50 schreef fallrite het volgende:
[..]
Doe je HBO of WO? Want die opmerking "weinig praktijk, veel theorie" hoor ik op het WO wel vaker; als je op de universiteit zit dan ben je daar met name voor de theorie, de achterliggende gedachte, en niet voor de praktijk
Dat heb ik vaker gehoord; het schijnt niet zoveel voor te stellen (maar dit baseer ik dus op de meningen van een paar anderen, ik ben er zelf nooit geweestquote:Op zondag 5 november 2006 16:23 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
en je zit niet op het WO voor de diepere stof? ik heb ook HBO gedaan en vind het echt een lachertje
wat is SLC?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef italiaan1987 het volgende:
als ik ergens moe van word op HBO is het van die stomme SLC opdrachten
oh, study career planning.. zeg dat danquote:Op zondag 5 november 2006 17:21 schreef Yankee_One het volgende:
Studie Loopbaan ...
Gweldig, ik ben er mee gekapt.quote:
Matigquote:Op donderdag 21 december 2006 22:47 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Gweldig, ik ben er mee gekapt.
Oh, het gaat bij mij, maar om te zeggen dat dit mijn roeping is?!!!! Never.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:51 schreef LoggedIn het volgende:
Al die mensen die hun opleiding niet leuk vinden etc.. Waar bazeren jullie dat op? Ik bedoel, ik ga ook niet met een gevoel naar school van "YES! Ik mag weer!"
Maar tbh zie ik geen enkele opleiding zoveel enthousiasme bij mij opwekken
Tijdens mn coachings gesprek vroegen ze ook al "Is IBMS nou wat je verwacht had?" Weet ik veel, ik had 0.0 id wat ik er precies van moest verwachten"Is het de juiste keuze?" Tja, dat zal best wel
Saai en totaal niet boeiend. Het was niet wat ik verwacht en gehoopt had.quote:
Welke opleiding was dit?quote:Op donderdag 21 december 2006 22:55 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Saai en totaal niet boeiend. Het was niet wat ik verwacht en gehoopt had.
civiele techniekquote:
Ik denk dat dat heel erg aan de opleiding ligt en of de instelling van de student idealistische is of niet. Ik vermoed dat jij dan ook commercieel gerichte studie volgt, klopt dat?quote:Op donderdag 21 december 2006 22:51 schreef LoggedIn het volgende:
Al die mensen die hun opleiding niet leuk vinden etc.. Waar bazeren jullie dat op? Ik bedoel, ik ga ook niet met een gevoel naar school van "YES! Ik mag weer!"
Maar tbh zie ik geen enkele opleiding zoveel enthousiasme bij mij opwekken
Tijdens mn coachings gesprek vroegen ze ook al "Is IBMS nou wat je verwacht had?" Weet ik veel, ik had 0.0 id wat ik er precies van moest verwachten"Is het de juiste keuze?" Tja, dat zal best wel
dat kloptquote:Op vrijdag 22 december 2006 09:01 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg aan de opleiding ligt en of de instelling van de student idealistische is of niet. Ik vermoed dat jij dan ook commercieel gerichte studie volgt, klopt dat?
Je doet zo'n studie waarschijnlijk met de instelling later een goede baan met een hoog salaris te krijgen. Als dat inderdaad je instelling is het van minder groot belang of je je studie leuk vind, je doet het om het geld en die baan. Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn bij een studie, je kan het ook doen met het idee de wereld beter te maken/mensen te helpen of als voortzetting van je hobby. (In die laatste categorie val ik) In zo'n geval is het veel belangrijker dat je je studie leuk vind want je doet het niet voor die goede baan en het geld, sterker nog die doelen kunnen een stuk moeilijker bereikbaar zijn. Ambitie en motivatie zijn dan belangrijk om te slagen.quote:
mss toch maar ff verder kijkenquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:44 schreef Koewam het volgende:
Jeetje... en ik wou civiel gaan doen nadat ik met natuurkunde zou kappen omdat ik het saai vond
ik vermaak me prima bij civielquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:44 schreef Koewam het volgende:
Jeetje... en ik wou civiel gaan doen nadat ik met natuurkunde zou kappen omdat ik het saai vond
hoe heet je?quote:Op zondag 24 december 2006 20:28 schreef myfairlady het volgende:
matig. doe journalistiek in utrecht, maar het valt me echt gigantisch tegen..![]()
weet nog niet wat ik wil gaan doen, ik weet niet of het nou zo goed is om na bijna 4 maanden al een bindend oordeel over de studie uit te spreken maar goed als ik er al mn best moet voor gaan doen het leuk te vinden dan zit er al iets niet goed denk ik![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |