abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:59:18 #101
123170 alors
zlata1234
pi_43041469
Leeuwarden, ik was ook niet van plan om de hele studie te gaan doen. Wil graag naar de uni, maar dan moet ik wel eerst ergens een propedeuse halen
know'm sayin?
word? word.
pi_43041614
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:59 schreef alors het volgende:
Leeuwarden, ik was ook niet van plan om de hele studie te gaan doen. Wil graag naar de uni, maar dan moet ik wel eerst ergens een propedeuse halen
Ah niks veranderd dus, wel handig om te weten want mn zusje wilde het misschien gaan doen volgend jaar.
Weet niet of european studies een handige studie is om je p in 1 jaar te halen... maar goed
How rude!
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:28:15 #103
123170 alors
zlata1234
pi_43042192
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:04 schreef blaaatkipje het volgende:

[..]

Ah niks veranderd dus, wel handig om te weten want mn zusje wilde het misschien gaan doen volgend jaar.
Weet niet of european studies een handige studie is om je p in 1 jaar te halen... maar goed
Nou het is hier niet echt goed geregeld, heb nog nooit een studiegids gehad oid met een overzicht van studiepunten. Maar het schijnt zo te zijn dat je echt alle punten moet hebben om je P te halen. Wel kut dus.. Ik weet verder ook niet hoe dat met andere studies zit hoor..
know'm sayin?
word? word.
pi_43042224
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef alors het volgende:

[..]

Nou het is hier niet echt goed geregeld, heb nog nooit een studiegids gehad oid met een overzicht van studiepunten. Maar het schijnt zo te zijn dat je echt alle punten moet hebben om je P te halen. Wel kut dus.. Ik weet verder ook niet hoe dat met andere studies zit hoor..
ja dat lijkt me logisch

je krijgt je middelbare school diploma toch ook niet als je cijfers niet voldoende zijn
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_43042453
Jawel

Je mag op je examen toch een 2 of 3 onvoldoendes staan?

Weet niet precies meer. Is al weer even geleden.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_43042485
quote:

[..]

Uhm ja wat denk je dan? Als je 90% van de punten hebt dat de hogeschool dan zegt, nou je krijgt van ons die andere 10% kado.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:39 schreef Lennox het volgende:
Jawel

Dat heet compensatie, maar dan krijg je dus ook de punten voor dat vak ook al heb je een 5 of een 4 voor dat vak, maar je zal alsnog toch echt al je punten moeten hebben.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:41:08 #107
123170 alors
zlata1234
pi_43042496
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:29 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

ja dat lijkt me logisch

je krijgt je middelbare school diploma toch ook niet als je cijfers niet voldoende zijn
Ja nee oke, maar ik bedoel er zijn dus 60 punten te halen en die moet je dus allemaal hebben.. Nou zal het wel overal zo zijn, maar ik dacht dat je dat je er bijvoorbeeld 70 ofzo kon halen, en er 60 moest hebben.
know'm sayin?
word? word.
pi_43042541
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:39 schreef Lennox het volgende:
Jawel

voldoende hoefde in mijn contreien niet direct een 5,5 te betekenen. als alles >5,5 is kan een 4 ook voldoende zijn om te slagen
pi_43042618
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:43 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

voldoende hoefde in mijn contreien niet direct een 5,5 te betekenen. als alles >5,5 is kan een 4 ook voldoende zijn om te slagen
Ik snap niet waar je heen wilt.

Stel je haalt voor wiskunde een 5 op je Centraal Eindexamen. Enige onvoldoende, maar toch geslaagd.

Stel je haalt voor Statistiek een 5 op Uni/HBO. Enige onvoldoende, maar je krijgt die studiepunten niet.

In geval 1 haal je het diploma, in geval 2 is het een vak dat je het jaar erna over mag doen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_43042849
Valt me tegen
pi_43043090
quote:

[..]

bij ons heb je 4 compensatie punten..die kan je dan inzetten...behalve voor je normblok
bier
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:27:20 #112
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43085256
Mij valt het best tegen, doe digitale communicatie. Zwaar veel blablastof en weinig praktijk.
Had ik gister een site ingeleverd die je moest maken, krijg ik vandaag een e-mailtje van 'm dat 't niet goed is omdat te veel van het stappenplan ben afgeweken en zelf dingen heb toegevoegd. Herkansing dus alte pakken. En dat terwijl alles goed was! Ja je zal zelf maar 's wat dingen bedenken

Nog bijvoorbeeld iets: photoshoplessen. Nou ja lessen... Moet je de meest simpele shit dus doen, dingen extracten uit een plaatje en dan in een ander plaatje toevoegen. Of randjes gaan blurren enzo, whoop fuckin' doo. Maar je moet dus wel alles stap voor stap doen waardoor je met die onzin wel weer een uur of 8 bezig bent.

Mag hopen dat er in de tweede periode wat meer boeiende praktijk is en minder saaie stof...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43153067
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:27 schreef -skippybal- het volgende:
Mij valt het best tegen, doe digitale communicatie. Zwaar veel blablastof en weinig praktijk.
Had ik gister een site ingeleverd die je moest maken, krijg ik vandaag een e-mailtje van 'm dat 't niet goed is omdat te veel van het stappenplan ben afgeweken en zelf dingen heb toegevoegd. Herkansing dus alte pakken. En dat terwijl alles goed was! Ja je zal zelf maar 's wat dingen bedenken

Nog bijvoorbeeld iets: photoshoplessen. Nou ja lessen... Moet je de meest simpele shit dus doen, dingen extracten uit een plaatje en dan in een ander plaatje toevoegen. Of randjes gaan blurren enzo, whoop fuckin' doo. Maar je moet dus wel alles stap voor stap doen waardoor je met die onzin wel weer een uur of 8 bezig bent.

Mag hopen dat er in de tweede periode wat meer boeiende praktijk is en minder saaie stof...
Dat soort dingen doen ze met een rede. Het idee is dat je gewoon nu alle stappen perfect leert beheersen en later wat meer vrijheid krijgt..
pi_43153653
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:27 schreef -skippybal- het volgende:

Doe je HBO of WO? Want die opmerking "weinig praktijk, veel theorie" hoor ik op het WO wel vaker; als je op de universiteit zit dan ben je daar met name voor de theorie, de achterliggende gedachte, en niet voor de praktijk
  woensdag 1 november 2006 @ 21:53:46 #115
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_43153808
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:50 schreef fallrite het volgende:

[..]

Doe je HBO of WO? Want die opmerking "weinig praktijk, veel theorie" hoor ik op het WO wel vaker; als je op de universiteit zit dan ben je daar met name voor de theorie, de achterliggende gedachte, en niet voor de praktijk
HBO dus.
Ze zeiden dat o zo veel PHP, Flash, Photoshop, 3dMax etc. zou krijgen, maar dat is dus nihil. En wat je krijgt is zo basis als maar kan zijn.
Krijg een beetje genoeg van dat eindeloze analyseren en rapporteren
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_43156084
als ik ergens moe van word op HBO is het van die stomme SLC opdrachten
bier
pi_43160027
FAkking kutstudie.
  zondag 5 november 2006 @ 14:04:24 #118
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_43258200
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 11:18 schreef Lennox het volgende:

[..]

Waar doe je geschiedenis?

Zit zelf nu in jaar 2. Blijft leuk, alhoewel sommige vakken/onderwerpen me niet kunnen boeien. Andere daarentegen
Aan de VU. De faculteit hier wordt momenteel zo'n beetje wegbezuinigd. De beste hoogleraren wandelen de deur uit en er komt weinig voor terug. Het lijkt me dat je daar als universiteit mee moet oppassen als je nog een tweede uni in je stad hebt zitten...
Waar doe jij het?
pi_43262677
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:50 schreef fallrite het volgende:

[..]

en je zit niet op het WO voor de diepere stof? ik heb ook HBO gedaan en vind het echt een lachertje
pi_43263800
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:23 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

en je zit niet op het WO voor de diepere stof? ik heb ook HBO gedaan en vind het echt een lachertje
Dat heb ik vaker gehoord; het schijnt niet zoveel voor te stellen (maar dit baseer ik dus op de meningen van een paar anderen, ik ben er zelf nooit geweest ).
pi_43263886
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:45 schreef italiaan1987 het volgende:
als ik ergens moe van word op HBO is het van die stomme SLC opdrachten
wat is SLC?
pi_43264405
Studie Loopbaan ...
pi_43264663
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:21 schreef Yankee_One het volgende:
Studie Loopbaan ...
oh, study career planning.. zeg dat dan
  donderdag 21 december 2006 @ 22:17:03 #124
156180 DesiR0ck
Desi Rocks It ! !
pi_44641920
en hoe gaat het met de beginners?
  donderdag 21 december 2006 @ 22:47:22 #125
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_44642885
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:17 schreef DesiR0ck het volgende:
en hoe gaat het met de beginners?
Gweldig, ik ben er mee gekapt.
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')