abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42385118
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:20 schreef Gia het volgende:
...Er zijn wel ergere gevallen waarvan men uitstekend op de hoogte is en waar niet wordt ingegrepen.
Dat is zo. Maar het is geen kwestie van "alleen de excessen eruit vissen". Dit is gewoon raar gedrag voor een "ouder".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42385146
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:52 schreef Gert het volgende:
'PvdA'ers zijn heilige boontjes'

Natasia heeft geen spijt!

AMSTERDAM - Gouden Kooi-bewoonster Natasia (32) vindt zichzelf niet ontaard. De kritiek van de PvdA-Kamerleden, die zelfs willen onderzoeken of zij niet uit de ouderlijke macht moet worden gezet omdat ze de zorg voor haar kinderen van 6 en 9 overlaat aan haar twee zussen en haar partner, begrijpt Natasia niet. "Ik heb Yairo en Cheyenne afgelopen vrijdag mogen zien. Toen zijn ze hier in De Gouden Kooi op familiedag geweest. Het gaat uitstekend met hen. En hoeveel tijd besteden die Kamerleden zelf eigenlijk aan hun kroost? Of hebben zij een kinderjuffrouw?"

Natasia is verdrietig over de politieke reacties. "De Gouden Kooi is een geweldige kans. Voor mij én voor mijn kinderen. Ik zit hier juist ook voor hen. Ik ben hier niet voor het geld in gegaan, maar ik kom er toch altijd rijker uit. Yairo heeft, toen hij drie jaar was, een levertransplantatie ondergaan en ik heb toen maanden in het academisch ziekenhuis in Groningen gewoond. Ik heb mezelf de afgelopen jaren helemaal niet kunnen ontwikkelen. En die kans krijg ik nu wel."

Natasia benadrukt haar doel: "Ik wil in De Gouden Kooi een beroepsopleiding volgen, hier als directiesecretaresse uit komen om dan zelf een goede boterham voor mijn kinderen te verdienen. Als ik win is er natuurlijk helemaal geen probleem meer."

De 32-jarige inwoonster van Almere zegt dat de Kamerleden de indruk geven dat zij haar kroost te vondeling heeft gelegd. "En dat is dus absoluut niet zo. Ik ben niet weggegaan om zogenaamd een pakje sigaretten te kopen en nooit meer terug gekomen. Ik doe dit heel bewust. Dat weten mijn schatten ook. Als ik me goed heb ontwikkeld en een goede baan kan krijgen, betekent dat dat ik de negenjarige Cheyenne straks naar een goede opleiding kan sturen. Daar hebben wij het samen over gehad. Zij is een kranige meid die later voor zichzelf wil kunnen zorgen. Nu heb ik nog niet de mogelijkheid om haar te helpen dat te bereiken."

Ze vervolgt: "De komende maanden ga ik keihard werken om mezelf bij te scholen. Ik wil mijn rijbewijs halen, heb de theorieboeken al in huis. Ik wil heel goed met een computer leren werken. Van alles. En ik ga een klein handeltje beginnen in bijzondere cadeautjes die ik in opdracht ga maken. De opbrengst daarvan stort ik op de rekening van de Maag Lever Darm Stichting. Mede dankzij hen is mijn mannetje Yairo geholpen." (telegr)
Noem mij eens een paar namen van veilige anonieme laffe KamerLeden die willen onderzoeken of Natasia uit de ouderlijkemacht gezet kan worden?

Maargoed wat Natasia zei zei ik ook al
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:35:58 #253
3542 Gia
User under construction
pi_42385150
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:22 schreef SCH het volgende:
Waarom is het van de zotte dat de PvdA een discussie wil aanzwengelen over dit soort uitwassen? Ik vind dat wel okay.

Net zoals ze zich ook moet bekommeren om andere misstanden rond kinderen.
Ik zie dit niet als misstand. Die kinderen zijn prima ondergebracht. Ze komen niets te kort. Ze kunnen hun moeder de hele dag zien. Moeder kan af en toe contact met ze hebben, zowel telefonisch als fysiek. Kortom, ze zullen hun moeder net zo vaak aan kunnen raken als die kostschoolkindjes. En ze zien hun moeder zelfs nog vaker.

Dat de pvda zich maar meer bekommert om kindjes die iedere dag zonder boterhammen naar school moeten, omdat er geen tijd is voor ontbijt. En niet met zorgen voor ontbijt op school. Nee, DIE kinderen moeten uit huis geplaatst worden. DIE kinderen worden verwaarloosd.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:37:13 #254
3542 Gia
User under construction
pi_42385182
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:33 schreef more het volgende:

[..]

En op die dure kostscholen hebben ze geen internet zeker!
Jawel, maar je denkt toch niet dat pa en ma allemaal camera's hebben hangen in hun dure buitenlandse villa!
Daarbij hebben die ouders wel andere bezigheden dan de hele dag voor een webcam te hangen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:39:45 #255
3542 Gia
User under construction
pi_42385241
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar het is geen kwestie van "alleen de excessen eruit vissen". Dit is gewoon raar gedrag voor een "ouder".
In onze ogen wel, ja. Maar zij komt uit een heel andere cultuur waar dit geen raar gedrag is. En als die kinderen nu iets tekort komen of er niet goed voor gezorgd wordt, akkoord, dan vind ik die moeder in gebreke gebleven. Maar volgens Bureau Jeugdzorg ontbreekt het de kinderen aan niets.

Gisteren op het journaal kon je ook zien dat ze er goed mee omgingen. We kunnen kinderen wel overal een trauma over aanpraten. Ik weet zeker dat ze een groter trauma op zullen lopen als ze uit hun vertrouwde omgeving gehaald zullen worden. Maar dat is dan zeker niet zo erg?
pi_42385310
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]

In onze ogen wel, ja. Maar zij komt uit een heel andere cultuur waar dit geen raar gedrag is.
Andere cultuur dit dat, wat is dat nou voor onzin? Er zit ook een blankjuppekind (in die cultuur is het niet raar wanneer een student zich dood drinkt) in met kids onder de 18.

Waar gaat dit hele gebeuren in Godesnaam over
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42385345
Dat je op deze manier zo van je kind wegloopt zegt genoeg over deze drol.

Deze hele bevolkingsgroep scoort heel slecht in onze samenleving, ze hebben hun eigen manier en weigeren zich aan te passen.

Dit jochie van 6 die direct Homo roept heeft niet geleerd dat je dat niet hoort te doen, je hoeft geen helderziende te zijn om de toekomst van dit kind te voorspellen.

Laag opgeleid, werkloos, crimineel en scheldend dat ze geen kansen krijgen.

Tolerant als we zijn accepteren we dit hoe lang nog?

Ik mis Pim
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:45:37 #258
3542 Gia
User under construction
pi_42385399
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Andere cultuur dit dat, wat is dat nou voor onzin? Er zit ook een blankjuppekind (in die cultuur is het niet raar wanneer een student zich dood drinkt) in met kids onder de 18.

Waar gaat dit hele gebeuren in Godesnaam over
Jamaar die kinderen van dat blankejuppekind zijn al wat ouder, en dan is het in de ogen van velen ineens minder erg.

Inderdaad. Daar hoor je niemand over. Natasia wordt hiervoor aangesproken, terwijl juist zij, en dat is gewoon zo JD, uit een cultuur komt waar dit niet raar is.

Ik denk dat het voor die kinderen van die andere vrouw traumatischer is, dan voor deze kinderen.

Geweldig ventje trouwens, die Yairo, weet het wel te zeggen.
pi_42385425
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Jamaar die kinderen van dat blankejuppekind zijn al wat ouder, en dan is het in de ogen van velen ineens minder erg.

Inderdaad. Daar hoor je niemand over. Natasia wordt hiervoor aangesproken, terwijl juist zij, en dat is gewoon zo JD, uit een cultuur komt waar dit niet raar is.

Ik denk dat het voor die kinderen van die andere vrouw traumatischer is, dan voor deze kinderen.

Geweldig ventje trouwens, die Yairo, weet het wel te zeggen.
Ik zweer het je, ze maken gewoon al die Heisa om Natasia omdat ze zwart is.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:49:11 #260
3542 Gia
User under construction
pi_42385508
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:43 schreef dracula100 het volgende:

Dit jochie van 6 die direct Homo roept heeft niet geleerd dat je dat niet hoort te doen, je hoeft geen helderziende te zijn om de toekomst van dit kind te voorspellen.
Als je als 6-jarige steeds hoort "hé, daar heb je die homo weer" elke keer als Gordon op tv komt, dan denk je dat die zo heet.

Dat joch heeft wel meer rake opmerkingen. Lijkt me een heel pienter ventje.
pi_42385514
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:43 schreef dracula100 het volgende:

Dat je op deze manier zo van je kind wegloopt zegt genoeg over deze drol.

Deze hele bevolkingsgroep scoort heel slecht in onze samenleving, ze hebben hun eigen manier en weigeren zich aan te passen.

Laag opgeleid, werkloos, crimineel en scheldend dat ze geen kansen krijgen.

Tolerant als we zijn accepteren we dit hoe lang nog?

Ik mis Pim
Wat ben jij erg zeg

Pim had ook wel geweten dat wanneer je bij Natasia de kinderen weghaalt, dat je dan bij 1/2 nederland de kinderen kan weghalen.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:51:39 #262
3542 Gia
User under construction
pi_42385571
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Onze cultuur is toch superieur aan die van haar. Daarom mogen wij haar opleggen hoe ze haar kinderen moet opvoeden en zo.

Maar ben effe weg. Lees straks wel bij.
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 12:56:44 #263
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42385721
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij mij ook niet. En ik vind de vergelijking met de kostschool en zo echt bizar.
Inderdaad. Natasia heeft tenminste goed nagedacht over wat de beste toekomst op middellange termijn is voor haar kinderen.

Misschien pakt het niet goed uit (en dan kan ze het huis verlaten), maar ze doet dit uit liefde voor haar kinderen. Ik vraag me af hoeveel ouders die hun kinderen op een kostschool stoppen, dit doen uit liefde.
Iemand die beweert dat Natasia een liefdeloze moeder is die alleen maar voor het grote geld gaat, heeft volgens mij geen mensenkennis.

Ik durf er ook wel om te wedden dat Natasia al láng weet dat ze niet de winnaar gaat worden. Als haar kinderen het volhouden om hun moeder weinig te zien, zal ze na maximaal een jaar het huis verlaten, met een diploma op zak waarmee ze aanmerkelijk meer kan gaan verdienen dan met haar baantje als beveiliger, en zodoende haar kroost een beter toekomstperspectief kunnen bieden.

Ik begin steeds meer respect te krijgen voor Natasia's beslissing, en steeds minder voor de benepen moraalridders die moord en brand schreeuwen en deze vrouw haar kinderen willen laten afpakken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_42385729
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Onze cultuur is toch superieur aan die van haar. Daarom mogen wij haar opleggen hoe ze haar kinderen moet opvoeden en zo.

Maar ben effe weg. Lees straks wel bij.
De ware aard van de PvdA komt langzaam maar zeker naar boven op momenten dat het er op aan komt.....
pi_42385862
quote:

[..]

En de Negerzoenen mogen ook al niet meer zo genoemd worden!
pi_42385904
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 12:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De ware aard van de PvdA komt langzaam maar zeker naar boven op momenten dat het er op aan komt.....
Dat "communistische" krijg je er nooit helemaal uit. Ze willen toch zoveel mogelijk alles door de staat laten regelen.
pi_42385981
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:02 schreef more het volgende:

[..]

Dat "communistische" krijg je er nooit helemaal uit. Ze willen toch zoveel mogelijk alles door de staat laten regelen.
Racistische bedoel jij.

Maargoed voor Talpa is dit weer een hele vette gratis reclame. De GoudenKooi wordt medemogelijk gemaakt door de BlankePolitiekCorrecte PvdA
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:08:11 #268
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_42386055
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En waar was jeugdzorg?
Voogdij gezinnen faalt

On topic, deze vrouw heeft een bewuste keuze gemaakt om zelf hulp te vragen bij opvoedproblemen heeft nu in overleg met familie (zussen) en vriend besloten om haar spaargeld in te zetten voor een spel waarmee ze haar spaargeld mogelijk in een paar maanden tijd zou kunnen vermenigvuldigen.
Waarom zouden haar familieleden niet capabel zijn ? En waarom denk jij dat jeugdzorg zo goed is? Ik zie erg weinig bewijzen dat jij gelijk hebt namelijk, er zijn diverse onderzoeken geweest waaruit blijkt dat kinderen die onder jeugdzorg staan doorgaans niet beter uit dat traject komen, sterker nog, er is vaak géén verbetering (oftewel, het maakt in 90% van de gevallen totaal niets uit of er bemoeizucht van jeugdzorg is geweest)
Ten eerste, waar heb ik geschreven dat ik Bureau Jeugdzorg goed vind? Integendeel zelfs, en dat is waarom ouders wanneer ze al in kontakt staan daarmee, juist éxtra voorzichtig moeten zijn. Bureau Jeugdzorg heeft erg veel macht, en laat die macht ook graag gelden. En dat is lang niet altijd in het voordeel van de kinderen. Dat bedoel ik ook met: onderschat die toko niet.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:39:47 #269
58921 Day
You can fly!
pi_42387000
Mag ik even vragen waarom deze hele discussie voornamelijk gaat over Natasia? Volgens mij zijn er wel meer ouders in dat huis.

En dracula100, je bent een expert, neem ik aan? Fijn hè. dat generaliseren? Gelukkig zorgen alle blanke ouders wel goed voor hun kinderen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Day op 05-10-2006 13:49:45 ]
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:47:26 #270
58921 Day
You can fly!
pi_42387292
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 11:50 schreef scanman01 het volgende:
Feit blijft dat mensen die veel kinderopvang nodig hebben omdat ze overdag werken, wél 's avonds thuis zijn om hun kind in bed te stoppen en er 's morgens weer zijn als hun kind opstaat. Dat lijkt me wel een uitermate belangrijk verschil met iemand die in de gouden kooi zit. Natasia wil minstens een jaar in DGK blijven, dus haar kinderen moeten het gewoon minimaal een jaar lang zónder moeder stellen en worden gedurende die jaren (het kan wel 3 jaar worden) opgevoed door een vriend die daarvoor onlangs in haar huis is gaan wonen.
Feit blijft dat de meeste Kamerleden mét kinderen mininaal 3 dagen per week in Den Haag verblijven en hun kinderen dus ook niet zien. Sharon Dijksma van de PvdA bvb. brengt maar 1 dag in de week écht met haar zoon door en dat is de zondag. Op maandag is ze ook thuis, maar is wel aan het werk. Op zaterdagen loopt ze congressen/bijeenkomsten/activiteiten van verenigingen af (zoon gaat alleen mee als het informeel is). Op dinsdag, woensdag en donderdag woont ze alleen in Den Haag. (BRON: VIVA, week 33)

Persoonlijk snap ik ook niet wat al die ouders (dus niet alleen Natasia) in dat huis doen, maar de politici zijn wel de laatste die er wat over mogen zeggen!
I am gonna shine
pi_42387461
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef Day het volgende:
Persoonlijk snap ik ook niet wat al die ouders (dus niet alleen Natasia) in dat huis doen, maar de politici zijn wel de laatste die er wat over mogen zeggen!
Persoonlijk snap ik niet waarom die kamerleden überhaupt aan kinderen beginnen, als ze ze zo weinig zien.
Maar dat is weer een andere discussie ....
pi_42388013
het is niet boeiend met hoeveel mensen je het gaat vergelijken, die natasha is een slechte moeder die geen recht meer op haar kinderen zou moeten hebben.
underground forever baby
pi_42389618
quote:

[..]

Dat zal het zijn
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:54:21 #274
58921 Day
You can fly!
pi_42389647
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:07 schreef Laton het volgende:
het is niet boeiend met hoeveel mensen je het gaat vergelijken, die natasha is een slechte moeder die geen recht meer op haar kinderen zou moeten hebben.
Eh....dit is toch een discussie? Of telt alleen jouw mening?

Aangezien de politici zich hiermee willen bemoeien, betrek ik hun persoonlijke situatie er dus wel bij. Ben van mening dat je eerst naar jezelf moet kijken voordat je begint te zeiken over een ander.

Waarom geen kritiek op Angelique en Nicolaas eigenlijk? Die laten toch ook hun kinderen in de steek?
Nicolaas heeft z'n kinderen dan wel niet dagelijks bij zich, maar zou hij er ook niet voor moeten zorgen dat hij de weinige tijd (weekenden?) die hij met z'n kinderen heeft, gewoon beschikbaar is?
Angelique heeft pubers. Toch ook een belangrijke én moeilijke leeftijdsgroep, waarom geen gedreig dat haar kinderen afgepakt moeten worden?
I am gonna shine
  Moderator donderdag 5 oktober 2006 @ 15:13:15 #275
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_42390273
Het is misschien niet helemáál fair, maar toch ook wel heel begrijpelijk dat dit zich focust op Natasia, omdat zij het meest extreme voorbeeld is: alleenstaande moeder, kind dat een zeer ingrijpende operatie achter de rug heeft, de jongste kinderen van alle deelnemers, en als klap op de vuurpijl zielige beelden van een huilend kindje op TV.

Waarom denk jij dan, Day? Vermoed je racistische motieven? Ik zie eigenlijk alleen die eikel van een dracula100 maar op die toer gaan.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')