Ja, maar in het kader van die excuses vind ik het nogal ongepast dat de premier erover praat alsof het zo'n geweldige tijd en mentaliteit was en dat we die weer na zouden moeten streven.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:24 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij in hemelsnaam moeten schamen voor de 17e eeuw. Ik leef in de 21e eeuw en kan enkel constateren dat wij in 17e machtig en welvarend waren. We deden ook aan slavenhandel. Daar hebben we terecht excuses voor gemaakt, en daar is voor mij de kous mee af.
Gooi dan de grens met Marokko dan ook maar open.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Beste Genverbrander, ik geloof toch dat het de linkse rakkers van de PvdA en zeker van de SP zijn die de grenzen willen sluiten voor Polen enzo. En daar duidde ik op want daarmee helpen de Linkse rakkers de concurrentiepositie van Nederland onderuit en met als gevolg daar van ook de op bloei van de economie
Als ze de grenzen voor mede Europeanen al niet opgegooien dan hoef je daar al helemaal niet op te rekenenquote:Op donderdag 28 september 2006 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Gooi dan de grens met Marokko dan ook maar open.
Oh nee.
Hoe ethisch ben je eigenlijk? Geen ipod omdat die onder erbarmelijke omstandigheden wordt geproduceerd? Uberhaupt geen enkel Chinees product? Geen vlees omdat de bio-industrie zo onethisch is? Uberhaupt geen producten uit de supermarkt aangezien allerlei arme boeren uit de 3e uitgebuit worden? Je rijd geen auto of gebruikt niets waar olie in verwerkt zit? Etc, etc, etc.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:35 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Hm ja, ik denk wel dat hier een kern van waarheid in zit. Wel interessant. Ik zit dan toch liever in de ethische hoek denk ik.
Mede-Europeanen? Die mensen zitten in afstand, cultuur, mentaliteit, ontwikkeling, etc. niet veel minder ver van ons af dan de gemiddelde Arabier.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als ze de grenzen voor mede Europeanen al niet opgegooien dan hoef je daar al helemaal niet op te rekenen
Natuurlijk is de VOC een zwarte bladzijde... tenzij je het 'normaal' vindt om andere volkeren te koeioneren en uit te zuigen...quote:Op donderdag 28 september 2006 22:55 schreef nikk het volgende:
Nu wil ik niet alles goed praten wat ik hierboven schrijf, maar om dan meteen te praten over zwarte bladzijden uit de menselijke of Nederlandse geschiedenis is echt de grootst mogelijke onzin.
Je laat liever Polen sterven van de honger en doodgaan in de goot omdat ze van jou geen werk mogen doen in Nederland?quote:Op donderdag 28 september 2006 22:46 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dus omdat wij geen zin hebben om voor een hongerloontje onder erbarmelijke omstandigheden te werken, en daardoor niet kunnen concurreren met landen waar mensen geen andere keus hebben, moeten we maar een zooi Polen binnenhalen om dat voor ons te doen, zodat zij een kutbaan hebben en onze laaggeschoolden helemaal geen werk meer kunnen vinden?
Waar is je hart?
Je kunt beter zorgen dat die mensen in hun eigen land de kans krijgen om iets op te bouwen, dan wordt het daar misschien ook ooit nog eens wat.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Je laat liever Polen sterven van de honger en doodgaan in de goot omdat ze van jou geen werk mogen doen in Nederland?![]()
Waar is je hart?
Hoe wil je ze in hun eigen land een kans geven als daar de werkloosheid schruwend hoog is? Daarnaast zitten wij hier om mensen te springen omdat de Nederlanders vies zijn van bepaald werk en liever in de sociale hangmat liggenquote:Op donderdag 28 september 2006 23:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je kunt beter zorgen dat die mensen in hun eigen land de kans krijgen om iets op te bouwen, dan wordt het daar misschien ook ooit nog eens wat.
Daar zijn ze niet nodig, hier wel. Zo moeilijk is het niet. Europese integratie, vrijheid van personen, diensten en goederen. En dat levert nou welvaart op.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:00 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je kunt beter zorgen dat die mensen in hun eigen land de kans krijgen om iets op te bouwen, dan wordt het daar misschien ook ooit nog eens wat.
Ja, maar welke mentaliteit is dat precies ? Het is gewoon een holle frase.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een ophef om niets.
Wat is er mis met de VOC?
Die ouderwetse mentaliteit daar is niets mee mis. Daar doelde Balkenende op en ik geef hem groot gelijk.
Alleen met een bepaalde kronkel in je hoofd.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, maar welke mentaliteit is dat precies ? Het is gewoon een holle frase.
Maar natuurlijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Alleen met een bepaalde kronkel in je hoofd.
Zou jij dat werk willen doen? 18 uur op een dag asperges steken en de rest van de tijd met 10 mensen op een flatje zitten? Waarschijnlijk niet. Zeker niet als je er dan ook nog eens een hongerloontje voor krijgt waar je in Nederland niet eens van kan leven.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe wil je ze in hun eigen land een kans geven als daar de werkloosheid schruwend hoog is? Daarnaast zitten wij hier om mensen te springen omdat de Nederlanders vies zijn van bepaald werk en liever in de sociale hangmat liggen
De ouderwetse mentaliteit bestond uit uitbuiting van andere volkeren. Daar is alles mis mee.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:04 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een ophef om niets.
Wat is er mis met de VOC?
Die ouderwetse mentaliteit daar is niets mee mis.
Handelsgeest wellicht. Niet dat eeuwige gezeik van in dit geval de oppositie.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:05 schreef gelly het volgende:
Ja, maar welke mentaliteit is dat precies ? Het is gewoon een holle frase.
Wat precies?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:09 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
De ouderwetse mentaliteit bestond uit uitbuiting van andere volkeren. Daar is alles mis mee.
Waarschijnlijk ben je in de war met de WIC.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:09 schreef Genverbrander het volgende:
De ouderwetse mentaliteit bestond uit uitbuiting van andere volkeren. Daar is alles mis mee.
Hoeveel Nederlanders die in de bijstand of in de WW zitten en laag geschoold zijn blijven liever in de WW / bijstand zitten dan dat ze zouden moeten gaan werken voor hun geld? Want Asparges steken dan meoten ze hard werken en dat zijn ze na 8 jaar paars niet meer gewend.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Zou jij dat werk willen doen? 18 uur op een dag asperges steken en de rest van de tijd met 10 mensen op een flatje zitten? Waarschijnlijk niet. Zeker niet als je er dan ook nog eens een hongerloontje voor krijgt waar je in Nederland niet eens van kan leven.
Bovendien zijn er genoeg mensen die heus wel willen werken, maar nou eenmaal niet een opleiding hebben waar je veel mee kunt. Als je dan ook nog wat ouder bent, kun je het vergeten. Dan kun je inderdaad van die ongeschoolde rotklusjes gaan doen die ze liever aan Polen geven omdat die niet zeuren over dingen als een mimimumloon of een armoedegrens. Omdat die geen rekening hoeven te houden met de Nederlandse prijzen, zij gaan lekker terug naar Polen en daar kunnen ze er wel van leven. Nederlanders kunnen zich dat niet permitteren.
Wat zeg ik nou net? Die banen krijgen zij helemaal niet omdat zij het Nederlandse minimumloon verdienen (lees: nodig hebben om van te leven) en de aspergeboer liever Polen inhuurt.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders die in de bijstand of in de WW zitten en laag geschoold zijn blijven liever in de WW / bijstand zitten dan dat ze zouden moeten gaan werken voor hun geld? Want Asparges steken dan meoten ze hard werken en dat zijn ze na 8 jaar paars niet meer gewend.
lees het topic anders even door.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je in de war met de WIC.
Balkenende maakte geen onderscheid tussen 21e eeuwse fatsoenlijke handelsgeest en oudhollandse criminele handelsgeest.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Handelsgeest wellicht. Niet dat eeuwige gezeik van in dit geval de oppositie.
Hoe vaak is het in het verleden niet in het nieuws geweest dat boeren geen Nederlanders konden vinden en met veel kunst een vliegwerk toen Polen hebben kunnen regelen?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat zeg ik nou net? Die banen krijgen zij helemaal niet omdat zij het Nederlandse minimumloon verdienen (lees: nodig hebben om van te leven) en de aspergeboer liever Polen inhuurt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |