abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42214728
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:51 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Kan, maar vind je het geen strak plan om gewoon muziek vanuit de radio in de bus/tram/metro te draaien?
In Suriname bijvoorbeeld is dat wel, ik heb nog nooit iemand horen klagen over het feit dat er muziek werd gedraaid in de bus.
Als je muziek wil luisteren doe je een koptelefoon op, als je geen muziek wil luisteren zou je je niet moeten ergeren aan anderen. Het is inderdaad simpel.
pi_42214811
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:52 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Moeten wij het voor ze uitzetten ofzo?

En ik moet zeggen dat de door jou aangehaalde lonsdalers zich er, naar mijn ervaring, een stuk minder vaak schuldig aan maken dan de 'hiphop liefhebbers' Als ik ergens hardcore hoor komt het meestal uit oordopjes die practisch opgeblazen worden ook hinderlijk maar op het moment zeldzamer
Lonsdalers houden gewoon van die muziek.. maar de hiphoppers, als ik ze zo mag noemen laten graag zien en horen dat ze er van houden heb ik het idee..
Naja, ieder zijn eigen keuze.. maar niet anderenmee lasstig vallen! Net als op t strand.. mag best een radio of muziek aan.. Maar niet keiharde tyfus herrie waar vervolgens de rest last van heeft..
pi_42214846
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:51 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Kan, maar vind je het geen strak plan om gewoon muziek vanuit de radio in de bus/tram/metro te draaien?
In Suriname bijvoorbeeld is dat wel, ik heb nog nooit iemand horen klagen over het feit dat er muziek werd gedraaid in de bus.
Inderdaad.. als ze nou eens muziek op die telefoontjes hadden die je ook op de gemiddelde radio zender hoort zou het een stuk minder storend zijn.. nog steeds wel storend vanwege het kut geluid, maar toch wat acceptabeler.

Radio in de bus lijkt me wel een goeie eigenlijk.. trein weet ik niet, vind het wel prettig dat die stil is (al heb je sowieso stilte coupe's)
pi_42214860
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:53 schreef DennisMoore het volgende:

Nee, da's een kut-plan.
Integendeel, het word een stuk gezelliger in de bus.
Mensen worden een stuk vrolijker ervan en het geeft een relaxte sfeer in de bus, iets wat ze in Nederland goed kunnen gebruiken.
quote:
Ik ben geen Surinamer.
Nobody is perfect.
  donderdag 28 september 2006 @ 21:57:25 #180
10710 gday
propria cures
pi_42214914
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:55 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Inderdaad.. als ze nou eens muziek op die telefoontjes hadden die je ook op de gemiddelde radio zender hoort zou het een stuk minder storend zijn.. nog steeds wel storend vanwege het kut geluid, maar toch wat acceptabeler.

Radio in de bus lijkt me wel een goeie eigenlijk.. trein weet ik niet, vind het wel prettig dat die stil is (al heb je sowieso stilte coupe's)
Ja, je hoort nooit een 'stoer' kereltje dat opeens U2 op z'n mobiel gaat luisteren.

Je zou bijna dat gedrag gaan koppelen aan het soort mensen dat luistert naar die muziek zoals R&B en hardcore e.d. ... Maar laten we dat maar niet doen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_42214922
quote:
Integendeel, het word een stuk gezelliger in de bus.
Mensen worden een stuk vrolijker ervan en het geeft een relaxte sfeer in de bus, iets wat ze in Nederland goed kunnen gebruiken.
Mee eens... commerciele shit geeft t minste commentaar.. En heb je ook minder last van andermans tyfusherrie
  donderdag 28 september 2006 @ 21:58:52 #182
10710 gday
propria cures
pi_42214995
De bussen van Hermes in Limburg en Eindhoven hebben sinds vorig jaar over het algemeen radio aanstaan. Moet zeggen dat ik dat niet zo verkeerd vind.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  donderdag 28 september 2006 @ 21:59:59 #183
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42215058
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:58 schreef gday het volgende:
De bussen van Hermes in Limburg en Eindhoven hebben sinds vorig jaar over het algemeen radio aanstaan. Moet zeggen dat ik dat niet zo verkeerd vind.
De bussen in den haag 's avonds over het algemeen ook. Volgens mij arrow classic rock of een andere rock-zender. Tenminste, vandaag dan. Een chaffeur zal vast wel zijn eigen frequentie in kunnen stellen.
Nog niemand horen klagen, het staat gewoon zachtjes.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42215094
Wat is er nou weer mis met stilte?
Je hoort continu op de radio die commerciële top40-shit, die wordt platgedraaid omdat de platenmaatschappij de muziek lekker wil pluggen.
Bagger .
pi_42215111
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:57 schreef gday het volgende:

[..]

Je zou bijna dat gedrag gaan koppelen aan het soort mensen dat luistert naar die muziek zoals R&B en hardcore e.d. ... Maar laten we dat maar niet doen.
De twee tegenhangertjes lijken weer meer op elkaar dan ze willen toegeven (toegeven, er zijn natuurljk minder gabbers dan negerts)
pi_42215146
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
Wat is er nou weer mis met stilte?
Stilte is saai, daarom hebben mensen ook last van die jongeren die hun mobieltjes als stereo gebruiken.
quote:
Je hoort continu op de radio die commerciële top40-shit, die wordt platgedraaid omdat de platenmaatschappij de muziek lekker wil pluggen.
Bagger .
Maar het zorgt wel voor afleiding.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:03:32 #187
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_42215218
Weet je wat pas saai is? De hele tijd diezelfde rapshit!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_42215253
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
"Tis toch allemaal het zelfde" (kut dus)
pi_42215276
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:01 schreef MrSASO het volgende:

Stilte is saai
Als je stilte saai vindt, dan zet je zelf een koptelefoon op met je eigen muziek.
quote:
daarom hebben mensen ook last van die jongeren die hun mobieltjes als stereo gebruiken.
Nee, mensen hebben daar last van omdat hen kutmuziek wordt opgedrongen.
Da's wat anders.
quote:
Maar het zorgt wel voor afleiding.
Zodat je je eigen gedachten niet hoeft te denken? .
pi_42215302
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lang niet zo saai als pure stilte en kuchende oude mensen in de bus.
Bovendien had ik het over RADIO en die draaien over het algemeen weinig rap/hiphop jammergenoeg.
pi_42215405
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als je stilte saai vindt, dan zet je zelf een koptelefoon op met je eigen muziek.
[..]

Nee, mensen hebben daar last van omdat hen kutmuziek wordt opgedrongen.
Da's wat anders.
[..]

Zodat je je eigen gedachten niet hoeft te denken? .
Nee jij draait het om.
Die jongeren draaien muziek omdat het stil is in de bus, dat ze geen koptelefoon gebruiken is mode.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:08:27 #193
10710 gday
propria cures
pi_42215432
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Bovendien had ik het over RADIO en die draaien over het algemeen weinig rap/hiphop jammergenoeg.
Zo jammer vind ik dat niet
pi_42215513
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:08 schreef gday het volgende:

[..]

Zo jammer vind ik dat niet
Kwestie van smaak, zo word ik juist moe van die 13 in een dozijn trance nummertjes en jankende rockers die over de radio moeten gillen hoe kut het leven wel niet is.
pi_42215548
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:07 schreef MrSASO het volgende:

dat ze geen koptelefoon gebruiken is mode.
Geen mode, maar irritant.
pi_42215591
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen mode, maar irritant.
Een irritante mode dan maar?
  donderdag 28 september 2006 @ 22:12:06 #197
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_42215607
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ik in de bus/trein/tram zit kan ik eens lekker MIJMEREN. Of DENKEN. Of DE KRANT LEZEN. en als ik die tyfusherrie hoor is geen van drieën mogelijk, dan krijg ik alleen maar nare dwangmatige gedachten met kettingzagen en zo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:13:42 #198
10710 gday
propria cures
pi_42215661
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ik in de bus/trein/tram zit kan ik eens lekker MIJMEREN. Of DENKEN. Of DE KRANT LEZEN. en als ik die tyfusherrie hoor is geen van drieën mogelijk, dan krijg ik alleen maar nare dwangmatige gedachten met kettingzagen en zo.
Same here

Stilte kan zo heerlijk zijn..
pi_42215811
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:47 schreef Agrafes het volgende:
Iedereen luistert wel eens muziek in het openbaar vervoer, tot een tijdje geleden had iedereen keurig oordopjes in en was het hoogstens vervelend als die dopjes soms ietwat te hard stonden, maar vooruit.

Ik signaleer de laatste tijd echter een nieuwe trend; jongeren, 9/10 gevallen van buitenlandse komaf, die de hele bus/trein mee moeten laten genieten met hun idioot slechte smaak
Nou, dit is wel heel frappant want toen er vandaag voor de zoveelste keer in korte tijd ook weer een jongen bij mij in de treincoupé zat met een mobieltje waar keihard muziek uitkwam dacht ik letterlijk: is dit een nieuwe trend ofzo?? Het is zo ontzettend a-sociaal en de muziek waar ze naar luisteren is inderdaad altijd verschrikkelijk.
pi_42215866
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat doe ik dan liever thuis.
Balkenende heeft het er ook over Normen en Waarden, men doet te weinig met elkaar niemand is meer fatsoenlijk en iedereen leeft de laatste tijd afgesloten.
Ik kan het zien aan de KLB topics zoals deze, muziek brengt mensen bij elkaar en bevordert de stemming in de bus.
Ik geloof dat wanneer jij in de auto zit bijvoorbeeld maar al te graag de radio aanzet, ook al zit je met meerdere mensen in de auto.
Muziek werkt ontspannend en rustgevend, het is juist ideaal om muziek te draaien in het OV.
Bovendien als jij geen krant kan lezen of mijmeren of denken met muziek aan, dan is er iets niet goed in je hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')