Grotendeels dan, de spellen die uiteindelijk niet op de PC uitkomen zijn zowat op een hand te tellen.quote:
Blue Dragon, Lost Odyssey, Gears of War, Fable 2, Halo 3, Gears of War, Cry On, Forza 2quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:44 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Grotendeels dan, de spellen die uiteindelijk niet op de PC uitkomen zijn zowat op een hand te tellen.
En jij denkt dat Fable 2 en Halo 3 niet op de pc komen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:58 schreef Panick het volgende:
[..]
Blue Dragon, Lost Odyssey, Gears of War, Fable 2, Halo 3, Gears of War, Cry On, Forza 2
En dat is from the top of my head.
Ben je alien toevallig?.
Gears of War komt uiteindelijk ook wel op de PC, J. Allard zei het zelfs al eens.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Fable 2 en Halo 3 niet op de pc komen?
je hebt er trouwens 2x GoW instaan dus das al dubbel op
Tuurlijk zijn er games die alleen op de 360 komen, maar dat zijn er in verhouding veel minder dan voor PS3.
Ik heb het in mn stukje ook niet gehad over de Japanse markt mbt de X360. Die strijd gaan ze gewoon niet winnen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:46 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet gaat de PS3 de 360 met gemak verslaan in Japan.
RE5 komt gewoon op de X360 hoor.quote:En Sony en Nintendo vind ik deze generatie ook al verder uiteen liggen dan de vorige. Dus de support zal van daaruit ook wel weer enorm worden denk ik zo
Een game als RE5 kan MS al bijna nietmeer exclusief krijgen, omdat dat spel zo enorm gewild is in Japan en de PS3 daar gewoon veel meer vertegenwoordigd gaat zijn
Amigaquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:41 schreef masterdave het volgende:
Amiga ftw!
Ik zeg toch niet dat die m niet krijgt. Ik zei niet exclusiefquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:35 schreef alex4allofyou het volgende:
RE5 komt gewoon op de X360 hoor.
speedball2 en moonstone, geweldige spellen waren dat zeg, zoiets als speedball 2 lijkt me wel wat online. Superfrog ken ik gek genoeg niet. Nog een aantal toppers van amiga tijd:quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:35 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Amiga
Speedball2, Moonstone, Superfrog
[..]
Ik zeg toch niet dat die m niet krijgt. Ik zei niet exclusiefDat gaat ze teveel centen kosten denk ik zo...
Maar je redenatie klopt dan gewoon niet, jij stelde dat de Xdoos minder support kreeg dan de PS maar ik zie momenteel het tegenovergestelde, GTA die op de Xdoos komt, Assasins Creed die toch niet exclusief is voor de PS en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 30 september 2006 10:35 schreef SToRM81 het volgende:
Ik zeg toch niet dat die m niet krijgt. Ik zei niet exclusiefDat gaat ze teveel centen kosten denk ik zo...
Als het gaat om het totaal heeft de Xbox minder support dan de PS. Alleen komt veel support van de PS uit japan, en de meeste van die spellen zullen wij hier nooit zien.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar je redenatie klopt dan gewoon niet, jij stelde dat de Xdoos minder support kreeg dan de PS maar ik zie momenteel het tegenovergestelde, GTA die op de Xdoos komt, Assasins Creed die toch niet exclusief is voor de PS en ga zo maar door.
MS zet de aanval in op Amerikaans georienteerde games volgens mij.
Zolang ze niet aangekondigd zijn, is het niet zo. Was dat hier niet ook het geval met AC?quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:26 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En jij denkt dat Fable 2 en Halo 3 niet op de pc komen?
je hebt er trouwens 2x GoW instaan dus das al dubbel op
Tuurlijk zijn er games die alleen op de 360 komen, maar dat zijn er in verhouding veel minder dan voor PS3.
Ach ja je gaat vanzelf mee overdreven als je al dat pr gelul hoort van Sony, MS en Nintendoquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:57 schreef Panick het volgende:
[..]
Zolang ze niet aangekondigd zijn, is het niet zo. Was dat hier niet ook het geval met AC?.
En kijk hoe lang het duurt voor HALO2 op de PC komt, ik denk dat we in dat geval wel kunnen spreken van een exclusive heur.
Tuurlijk zijn er in verhouding minder, maar je overdreef gewoon met dat alles ook op de PC komt.
Ik had het meer over de Japanse markt, daarbuiten liggen de verhoudingen wel anders jaquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar je redenatie klopt dan gewoon niet, jij stelde dat de Xdoos minder support kreeg dan de PS maar ik zie momenteel het tegenovergestelde, GTA die op de Xdoos komt, Assasins Creed die toch niet exclusief is voor de PS en ga zo maar door.
MS zet de aanval in op Amerikaans georienteerde games volgens mij.
Speedball 2 online zou echt gruwelijk gaaf zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:12 schreef masterdave het volgende:
[..]
speedball2 en moonstone, geweldige spellen waren dat zeg, zoiets als speedball 2 lijkt me wel wat online. Superfrog ken ik gek genoeg niet. Nog een aantal toppers van amiga tijd:
Project-x, Lotus esprit, Double Dragon en Dogs of war, geweldige spellen waren dat.
quote:Kutaragi on 360, Wii: "We don't care"
Despite admitting PS3 production problems, Sony Computer Entertainment president says he's not concerned about the next-gen competition.
Last week Sony Computer Entertainment president Ken Kutaragi delivered the keynote address at the 2006 Tokyo Game Show. As usual, he appeared confident, laying out his long-term vision for how the PlayStation 3 will take over many functions traditionally performed by the PC.
As for the PlayStation 3 launch, Kutaragi let Sony Computer Entertainment America president Kaz Hirai lay down the nuts and bolts in a video interview with GameSpot. However, the so-called "Father of the PlayStation," whose English is limited, did speak very briefly with British trade magazine MCV about the looming next-gen conflict.
When asked his opinion of the PS3's competitors, Microsoft's Xbox 360 and Nintendo's Wii, Kutaragi was blunt. "We don't care," he flatly told the trade.
But while he was confident about the PS3's chances, the executive also admitted that the console's launch was not exactly going according to plan. "Right now...we can't manufacture enough blue laser diodes for our PlayStation 3s," he said, "But we will resolve that."
Blu-ray diode production problems pushed back the PS3's European launch to March 2007. The console is still set to go on sale in Japan November 11 and in North America November 17. However, its day-one inventory has been drastically cut from 2 million units to just 100,000 units in Japan and 400,000 units in the US and Canada.
quote:Ken "CE-Oh no he didn't! Part XIII - Kutaragi"
Ik zie er 1, maar wel een goede reden, ratchet & clankquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:53 schreef SocialDisorder het volgende:
Ratchet & Clank: Fall of Man?
Nieuw deel voor Zone of the Enders
ik zie twee nieuwe redenen om een PS3 in huis te halen
Als het net zo leuk is als die zone of the enders die ik hebquote:Op maandag 2 oktober 2006 10:06 schreef Retuobak het volgende:
Ik zie er ook maar één, meppen met robots ftw.
quote:HDIP Camera coming January 2007
Zal vast wel via USB aan te sluiten zijn toch?quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:06 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... komt die HDIP camera nou toch nog? Gaat toch lastig worden met die ene ethernet aansluiting die is overgebleven.
Die Eyetoy2 zal inderdaad vast wel via een gewone USB 2.0 aansluiting met de PS3 verbonden worden, maar dan is het geen IP-camera meer.quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:10 schreef Tain het volgende:
Zal vast wel via USB aan te sluiten zijn toch?
Kan ook gezien worden als netwerk verbindingquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die Eyetoy2 zal inderdaad vast wel via een gewone USB 2.0 aansluiting met de PS3 verbonden worden, maar dan is het geen IP-camera meer.
IP over USB is heel goed mogelijk, maar het hele idee achter een IP-camera is een beetje zinloos als je USB als interface gebruikt voor je camera. Dan heb je helemaal geen IP meer nodig voor de communicatiequote:Op maandag 2 oktober 2006 14:10 schreef Tain het volgende:
Kan ook gezien worden als netwerk verbindingAls ik mijn telefoon aansluit via USB zie ik ook een extra netwerkverbinding verschijnen
1 USB poort is in principe ook prima geschikt voor HD, maar misschien dat de camera en via UTP en via USB aangesloten kan wordenquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
IP over USB is heel goed mogelijk, maar het hele idee achter een IP-camera is een beetje zinloos als je USB als interface gebruikt voor je camera. Dan heb je helemaal geen IP meer nodig voor de communicatie
En het (oude) verhaal was dat de 3 gigabit ethernet poorten van de (2005-)PS3 uitermate geschikt waren voor HD.
Eens even kijken... 1920 x 1080 x 24bit x 30fps = 1.492.992.000 bit/sec aan rauwe pixelinformatie. Da's teveel voor USB.... da's zelfs teveel voor gigabit ethernet!quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:36 schreef Tain het volgende:
1 USB poort is in principe ook prima geschikt voor HD, maar misschien dat de camera en via UTP en via USB aangesloten kan worden
Je komt ietsje bandbreedte tekort jaquote:Op maandag 2 oktober 2006 14:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eens even kijken... 1920 x 1080 x 24bit x 30fps = 1.492.992.000 bit/sec aan rauwe pixelinformatie. Da's teveel voor USB.... da's zelfs teveel voor gigabit ethernet!
Sowieso vind ik een UTP aansluiting op een camera al heel gek klinkenquote:Het is in ieder geval duidelijk dat het geen camera wordt die ongecomprimeerde HD-beelden naar de PS3 stuurt. Verder denk ik niet dat 'ie en een USB en een UTP aansluiting krijgt. Het zal wel gewoon een USB webcam worden net als de eyetoy1, maar dan met iets betere kwaliteit
Eh? Volgens mij spelen miljoenen mensen patience enz op hun pc. En ja dat is ook gamen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:11 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Ik vind console exclusive een exclusive Retuobak, wat je verder ook blaat boeit me niet echt.
Feit is gewoon dat veel mensen niet op de pc gamen, dat het kan is wat anders. Er kan wel meer.
Dus voor die mensen is het een exclusive, en ik weet zeker dat dat het grootste deel is. Als je dan ook nog eens leest wat er met Alan Wake allemaal nodig is om mooi te kunnen gamen dan zullen dat er steeds minder worden.
En zo weinig exclusives heeft de X360 nou ook weer niet. GoW, Mass Effect, Mistwalker games, Forza, Kane & Lynch, Viva Pinata en zo zijn er nog wel meer die niet op de PC komen.
Is fakequote:Op maandag 2 oktober 2006 11:28 schreef SToRM81 het volgende:
Heb je deze setup voor in de Best Buy al gezien:
[afbeelding]
Mogen ze hier in de buurt ook wel doen![]()
Zo gaan de verhalen ja... maar ik verwacht er niet teveel van. Feit blijft dat je 2 "ogen" nodig hebt om fatsoenlijk diepte te kunnen zien.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:16 schreef SocialDisorder het volgende:
was het niet zo dat deze eye-toy 3D ging?
Ik geloof dat ik daar nog een berichtje op games.fok.nl heb gezien over een patent vanuit het Israëlische leger, dat het met slechts één oog mogelijk is. Ik zoek hem even op.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zo gaan de verhalen ja... maar ik verwacht er niet teveel van. Feit blijft dat je 2 "ogen" nodig hebt om fatsoenlijk diepte te kunnen zien.
Ja dat vage patent herinner ik me nog ja... maar daar verwacht ik dus niet teveel van!quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:26 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik geloof dat ik daar nog een berichtje op games.fok.nl heb gezien over een patent vanuit het Israëlische leger, dat het met slechts één oog mogelijk is. Ik zoek hem even op.
-edit- tada: [Gerucht]Heeft Sony nog een troef achter de hand?
Bron: klikquote:1) It's quiet like a sleeping baby. A barely audible hum. With the TV on you simply can't hear it at all.
2) It's heavy like a planet. No, really. It's impossible to pick up with one hand.
3) It's shiny like a mirror. In fact, it's impossible to take a photograph of it without the flash spanging every picture into a starburst mess. And therefore it's massively prone to fingerprintage too, with the tiny amount of dust in the office magically attaching itself to its surface in seconds.
4) The PS3 joypad is very light and the tilt system is very responsive. We like.
5) The start up is amazingly fast. And game load times were faster than expected. In fact, PS3 does both at about the same speed of PSP. ie, Long load times due to the massive Blu-ray disc? Nope. Simply not an issue.
6) Andy's fingers kept sliding off the shoulder buttons. But that's because his fingers are slippery.
Things to note:
1) The speed the machine sucks the disc in. Wow!
2) The PS3 start up sound - it's like an orchestra tuning up. Cool.
3) The similarity between the PS3 interface and the PSP interface.
4) Watch out for the first recorded lifting of the PS3's flaps.
5) Listen out for the fact that Sony don't officially have a name for the 'PS' button in the middle yet.
6) And check out those flashing blue and green lights. Groovy.
Staan toch wel wat positieve punten in.. Vooral dat hij lekker stil is klinkt als muziek in de orenquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:24 schreef SToRM81 het volgende:
PSM3 heeft een PS3 in bezit en hier zijn wat punten die ze opvielen:
[..]
Bron: klik
Filmpje waarin de bootup te zien is en hoe snel de PS3 een game kan laden: klik
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:07 schreef Diablos79 het volgende:
Staan toch wel wat positieve punten in.. Vooral dat hij lekker stil is klinkt als muziek in de orenwant hoe leuk en goed de xbox360 ook is, het is en blijft wel een herrie ding.
Euh...quote:In fact, PS3 does both at about the same speed of PSP.
In het filmpje duurt het ook nog vrij lang vind ik, je krijgt een aantal seconden niks anders te zien dan een compleet zwart scherm en daarna krijg je nog het loading scherm van het spel ipv het menu volgens mijquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Euh...Volgens mijn ervaring duurde het opstarten van een PSP game nogal lang
Verder prima zaken, gewicht boeit niet, fundering in onze flat is goed
Het enige wat echt boeit zijn de laadtijden tijdens het spelenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het boeit voor een console ook verder niet echt, ik zet altijd mn consoles aan voordat ik mezelf op de bank installeer met een glas KC
Ik stoor me echt niet aan het geluid, ik let er niet eens meer op.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:07 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Staan toch wel wat positieve punten in.. Vooral dat hij lekker stil is klinkt als muziek in de orenwant hoe leuk en goed de xbox360 ook is, het is en blijft wel een herrie ding.
Het viel mij ook al op dat je geen PS3 logo ziet bij het inladen van de game, maar het kan best zijn dat dit zo'n debug console is (weet ff de goeie naam niet).quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 08:53 schreef SocialDisorder het volgende:
Op m'n PS2 krijg je ook eerst het PS2-logo, gevolgd door ultieme zwartheid enkele seconden. Ik vind de laadtijd van Motorstorm tussen moment van starten en het loading-screen van MS wel langer dan de PS2, maar wel korter dan de PSP, waarop ik met F1'06 30 seconden kon gaan zitten wachten tot het introfilmpje geladen was, en daarna nog eens ruim 30 seconden voordat het menu geladen was.
moet je dat filmpje toch nog een keer kijken. Als ze motorstorm aantikken, zie je eerst nog het playstation 3 logo op je af komenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:20 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ik stoor me echt niet aan het geluid, ik let er niet eens meer op.
[..]
Het viel mij ook al op dat je geen PS3 logo ziet bij het inladen van de game, maar het kan best zijn dat dit zo'n debug console is (weet ff de goeie naam niet).
LOL, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
moet je dat filmpje toch nog een keer kijken. Als ze motorstorm aantikken, zie je eerst nog het playstation 3 logo op je af komen
Ik stoor me er opzich ook niet echt aan als ik aan het spelen ben, het geluid van het spel komt er toch wel bovenuitquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:20 schreef SToRM81 het volgende:
Ik stoor me echt niet aan het geluid, ik let er niet eens meer op.
Bron: klikquote:Sony's Last Pre-Launch Presser
We've heard the rumblings for quite awhile now, but it wasn't official until today. Sony is holding one last press gathering before the launch of the Playstation 3.
The Gamer's Day event, an invitation to "preview the beginning of the next generation", will take place on Thursday, Oct. 19 in San Francisco and feature a round-table discussion, executive presentations and a half-day of hands-on gaming time.
I suspect Sony will have most, if not all, of their launch titles on hand for playtime as well, perhaps, as some early builds of later games.
This has also got to be the event where Sony dishes the details on PSP connectivity and the PS3's online capabilities. I'm psyched... and going
Volgens mij gaat het om dezelfde overhittingsproblemen als bij de 360 in hun glazen kooitjequote:Sony stock slides 2.75 percent on PS3 concerns
Analysts downgrade electronic giant's stock following reports of PS3 malfunctions at TGS and "disappointing" PSP sales.
By Tor Thorsen, GameSpot
Posted Oct 3, 2006 5:03 pm PT
The PlayStation 3 launch is now just over six weeks away, and Sony Corp. stockholders are apparently getting nervous. Today, the Japanese electronic giant's share price slid 130 yen ($1.11) to 4,600 yen ($38.98) on the Tokyo Stock Exchange, a decline of 2.75 percent.
According to several news-service reports, the stock drop came after two major analysts downgraded Sony's stock on concerns about its gaming division, Sony Computer Entertainment. "We have adopted a cautious view of the impact of the [Sony] game business on the electronics business this term,'' Goldman Sachs analyst Yuji Fujimori told Bloomberg. Fujimori downgraded Sony's rating from "buy" to "neutral" citing "confusion over the release of PlayStation 3 and concerns [about] disappointing sales of [the] PlayStation Portable," according to the Associated Press.
Another Tokyo-based analyst, Macquarie Equities' David Gibson, went one step further. He issued a report expressing concern that many of the 200-plus PS3s on the floor of the Tokyo Game Show "operated erratically and had to be repeatedly reset," according to the AP.
"While the reason for this is unknown, we suspect it may be due to overheating as a result of enclosing the units and the high temperatures at the venue," Gibson said. "We are concerned that such a problem has occurred so close to full production and is clearly negative news for the company."
In its defense, Sony said the PS3 failures were caused by unusually high temperatures created by having many of the next-gen consoles operating in close proximity to each other. "It's not a problem with the PlayStation 3 unit itself," Sony spokeswoman Nanako Kato told the AP. "For a normal player at home, there shouldn't be any problem."
The downgrades come at a bad time for Sony, which is already coping with a massive recall of laptop batteries it manufactured. On Friday, Dell announced that it was increasing the recall of Sony batteries used in its systems from 4.1 million units to 4.2 million units.
On the game front, the company recently had to delay the PS3's European launch to March 2007 and cut day-one inventory of the console to 100,000 units in Japan and 400,000 units in North America. The company says it will still ship 2 million to 2.4 million PS3s by the end of the year.
quote:Hirai defends PS3 pad(News)
by Tom Bramwell Tom Bramwell
04/10/06 09:03
PlaySwapgames
Sony chose not to include force feedback in its PlayStation 3 controller because it was worried how much it would have to charge for the resultant product.
That's according to SCEA boss Kaz Hirai, who told UK games website Kikizo that the decision not to include rumble features in addition to motion-sensing was a strategic, not a technical one.
"The issue is trying to isolate the vibration feature from the motion sensors," he said. "Is it technically feasible? Absolutely. But the balancing act that you need to do, is to be able to present the controller to the consumer at an affordable price."
Advertisement
Despite facing a backlash at E3, Hirai reckons that the extra cost involved in putting both in the same pad would have been "doing the consumer a huge disservice". You can make your own jokes about PlayStation 3 pricing here if you like.
Individual PS3 controllers, named "Sixaxis", will be sold for 5,000 yen in Japan, which is about 22 Hermajestycoins or 33 Euran-out-of-funny-ones-yesterdays.
Mjaquote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik lees net het krantje van Bartsmit door, maar die maakt nog steeds melding dat de PS3 in November dit jaar uitgebracht wordt
Ook de WII zou in November komen als ik Bartsmit moet geloven.
Van die verwende snotblagen die een PS3 voor sinterklaas krijgen,quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:37 schreef Xrenity het volgende:
[..]
MjaHoop kinderen zullen teleurgesteld worden dit jaar
Blaadje was zeker een maand of 2 vantevoren geprint ofzo
Dus het is de schuld van die kutkinderen dat de PS3 uitgesteld is? GVD ik ga zwarte piet spelen dit jaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Van die verwende snotblagen die een PS3 voor sinterklaas krijgen,
maar die kregen hem niet
Dit filmpje stond in dit artikel waar fok.games naar linkte. Dat filmpje is echter gewist, echter de kans was groot dat mensen dit filmpje geript hadden en zelf ook nog eens gingen uploaden.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:35 schreef Gamer_V het volgende:
Er was een filmpje op het PSM3nogwat kantoor dat ze met de PS3 speelden, maar die is verwijderd op last van sony, ze willen zelf hypen. Heeft iemand een link?
Stond hier
Eigenlijk staan bij heel veel mensen de pc's in de woonkamer. Dit is zeker zo bij gezinnen met kinderen tot de 15 jaar, zodat de ouders hun kind nog enigzins in de gaten kunnen houden. Loop eens een avondje door wat straten en kijk bij mensen naar binnen als je voorbij loopt. Zelf hebben wij overigens onze pc niet in de woonkamer staan net zoals een heleboel gezinnen het ook niet hebben. Het is ongeveer 50-50 dus wat jij zegt kan niet als argument gehanteerd worden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:08 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Je blijft doorgaan he.
MIJN PC STAAT NIET IN DE BUURT VAN MN HDTV EN DIE MOGELIJKHEID BESTAAT OOK NIET.
DAT GELDT VOOR HEEL VEEL MENSEN DIE IN EEN NORMAAL HUIS WONEN.
Zo duidelijk misschien.
[..]
Je verdedigt pc gamen tot in de treure, veel console gamers gamen niet op een PC. Period.
Bron: klikquote:Tony Hawk in 1080p
Tony Hawk's Project 8 verschijnt in 1080p en draait op 60 fps!
Op een recent gehouden pers event in Amerika liet Activision wat games zien die zij in ontwikkeling hebben voor de PS3. Drie games werden geshowed, waaronder Tony Hawk's Project 8. Nadat de pers overdonderd werd van de graphische pracht maakte een medewerker van Activision duidelijk dat de game stabiel draait op 1080p met 60 frames per seconde. Dit is een prestatie opzich, al helemaal met een 'free-roaming' systeem. Alleen Heavenly Sword liep eerder met 60 frames per seconde in 1080p, vandaag is er een dus een tweede game aan dat lijstje toegevoegd.
WAT? ZO DUUR EN DAN IS HET OOK NOG GEEN KACHEL?!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen hitteproblemen Playstation 3
Nou dan hoef ik hem niet hoorquote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:39 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
WAT? ZO DUUR EN DAN IS HET OOK NOG GEEN KACHEL?!...
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen hitteproblemen Playstation 3
Op de TGS ging het niet helemaal okay, al lijkt Sony het te ontkennen..quote:PlayStation 3 units on display at the Tokyo Game Show about 10 days ago operated erratically and had to be repeatedly reset, according to a report released Monday by Macquarie Equities analyst David Gibson in Tokyo.
"While the reason for this is unknown, we suspect it may be due to overheating as a result of enclosing the units and the high temperatures at the venue," Gibson wrote. "We are concerned that such a problem has occurred so close to full production and is clearly negative news for the company.''
Sony denied that there was any technical problem with the PlayStation 3
Maar volgens mij is het op die beursvloeren ook wel een stuk warmer dan onder normale omstandigheden, en die consoles zitten in redelijke kleine hokjes daar.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:04 schreef Panick het volgende:
[..]
[..]
Op de TGS ging het niet helemaal okay, al lijkt Sony het te ontkennen..
Dat begrijp ik, het is ook logisch dat dat gebeurt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het op die beursvloeren ook wel een stuk warmer dan onder normale omstandigheden, en die consoles zitten in redelijke kleine hokjes daar.
Leuk, over 5 jaar is BR dus al obsolete in de ps3. Leuk dat een hoge pief van Sony dat zelf ook zegt.quote:Er is weer een leuke quote van één of andere big-shot bij een groot gamesbedrijf. Volgens Jamie MacDonald, vice-president van SCE Worldwilde Studios Europe (lees: een onderdeel van Sony) zal binnen vijf jaar de echt tastbare gamedisc verdwenen zijn. Meneer denkt dat de digitale distributie de komende tijd je van het gaat worden in gamesland.
Dit opzienbarende bericht vertelde hij in zijn speech op de Game Developer's Conference in Londen. Al eerder kwam een hoge pief van Sony met de opmerking dat discs in de toekomst tot het verleden zullen behoren. Phil Harrison, de grote baas, zei namelijk al in Augustus dat de PlayStation 4 hoogstwaarschijnlijk geen discdrive meer zal bevatten.
Sony denkt dus dat online distributie van games groot gaat worden de komende jaren. Ondanks dit komt het Japanse bedrijf toch met hun nieuw soort opslagmedium, de Blu-Ray. MacDonald gaf in zijn speech toe dat dit misschien wat vreemd lijkt, maar zei dat het nog wel even duurt voordat we complete games die nu op een blu-ray passen met een fatsoenlijke snelheid kunnen downloaden. Ook bevestigt hij dat dit een grote impact zal hebben op de complete industrie zoals we hem nu kennen. Games worden dan namelijk niet meer zoals nu door een grote distributeur geleverd aan de winkels, maar zullen apart gedownload kunnen worden. Ook ziet hij een gouden toekomst voor in-game reclame's, games in episodes en extra downloadable content.
Ondergetekende denkt echter dat het wel even duurt voordat de discs niet meer te verkrijgen zijn, aangezien mensen toch liever iets tastbaars in hun handen hebben dan slechts een flink aantal nullen en enen op de harde schijf in hun console.
ik denk dat die 5 jaar niet echt haalbaar is. Ga jij even 30 GB binnenhalen met je 6 MB-lijntje van XS4all? Even naar de winkel hobbelen is sneller. Neemt niet weg dat digitale distributie wel de way of the future is. De kosten van DD wegen niet op tegen die van winkeldistributie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:11 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Leuk, over 5 jaar is BR dus al obsolete in de ps3. Leuk dat een hoge pief van Sony dat zelf ook zegt..
Feit is dat ze zo zelf aangeven dat het een tussenoplossing is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik denk dat die 5 jaar niet echt haalbaar is. Ga jij even 30 GB binnenhalen met je 6 MB-lijntje van XS4all? Even naar de winkel hobbelen is sneller. Neemt niet weg dat digitale distributie wel de way of the future is. De kosten van DD wegen niet op tegen die van winkeldistributie.
Sorry, maar een OS moet je op DVD leveren, hoe wil je dat immers binnentrekken op een leeg systeem. Beetje een rukvergelijking.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:34 schreef SocialDisorder het volgende:
alles is een tussenoplossing. Intel zag jaren geleden al dat de 5 GHz haalbaar was, zijn de processors die nu uitkomen dan tussenoplossingen? Neen, dat zijn producten van het beste wat nu mogelijk en haalbaar is.
MS heeft zelf bij monde van Bill Gates ook al aangegeven dat digitale distributie van software de toekomst heeft. Toch releasen ze Vista gewoon op DVD. Tussenoplossing? Nee, best methode van het moment.
PS4 zal wsl een optische drive meer hebben, maar met 60 GB is de HDD van de PS3 te klein voor DD. Dat, en dat de ontwikkeling van snelheden van consumenteninternet een beetje gestagneerd zijn de afgelopen tijd.
a) Sinds wanneer levert MS alleen OSen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:37 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Sorry, maar een OS moet je op DVD leveren, hoe wil je dat immers binnentrekken op een leeg systeem. Beetje een rukvergelijking.
Maar goed, ik vind het opmerkelijk omdat ze BR pushen als format voor de toekomst (de komende 3 jaar zal het grootste deel nog steeds DVD kijken) en dan zelf al zeggen dat over 5 jaar de disc niet meer nodig is.
Blu ray is meer dan alleen voor de PS3 he. Op filmgebied zal optische disk nog wel een hele tijd blijven. Als ze trouwens de PS4(of volgende Xbox) zonder discs maken en ik moet alles gaan zitten downloaden dan hoef ik ze niet meer. Ik wil gewoon iets hebben dat ik kan vast houden en echt van mij is. En wat zouden ze dan inplaats van discs willen? En HDD van tientallen TB's? Moet die gedownloaden zooi toch ergens kunnen opslaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:37 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Sorry, maar een OS moet je op DVD leveren, hoe wil je dat immers binnentrekken op een leeg systeem. Beetje een rukvergelijking.
Maar goed, ik vind het opmerkelijk omdat ze BR pushen als format voor de toekomst (de komende 3 jaar zal het grootste deel nog steeds DVD kijken) en dan zelf al zeggen dat over 5 jaar de disc niet meer nodig is.
Jij begon over Vista toch? Vista is een OS van MS. Dus.....quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
a) Sinds wanneer levert MS alleen OSen?
b) Een OS kun je ook downloaden op een geïnstalleerd OS, branden en op je lege systeempje installeren.
DVD is ook gepusht als format van de toekomst, en inmiddels staat zelfs de stap ná HD-DVD/BD-ROM al te dringen.
Hell, 5.1 surround sound werd zelfs heilig verklaard als "zo echt als het ooit zal worden" en inmiddels hebben we 7.1 surround sound. Ik stel voor dat je eens een boek "Marketing voor Dummies" of zo oppikt, leer je misschien door de marketing BS heen te prikken.
En jij kent niemand met een PC? Why do I find that hard to believe? En zoals ik zei, je kunt een eigen installatiedisc maken. Maar goed omdat je er expliciet om vraagt: Office wordt ook nog gewoon op DVD geleverd. Leg die ff uit voor mij dan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:48 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Jij begon over Vista toch? Vista is een OS van MS. Dus.....
En dan moet je wel een 2de systeem hebben staan en draaien. Eitherway, je vergelijking slaat echt nergens op. Een OS lever je niet digitaal, maar op schijfje. Stel je voor dat je ff zonder internet ergens Vista moet installen? Maar we dwalen af,.
Misschien moet je het boek zelf eens lezen, want dit is niet echt marketing hoor. Hij heeft het gewoon over digitale distributie. Nergens wordt een Sony product marketingtechnisch gezien in het daglicht gezet..
En ik weet dat BR meer dan alleen de PS3 is, maar het is wel het paradepaardje in dat ding en de reden dat ie zo retarded duur is. In dat opzicht vind ik dit opmerkelijk.
Dan hoef ik geen PS4 meer.. Vraag me dan ook echt af hoe ze dat gaan doen dan. Er zitten teveel haken en ogen aan DD.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Zoals ik zei, Philly Harrison zei al dat de PS4 wsl geen discs meer zou gebruiken, en dit is in feite een herhaling daarvan. Als Sony binnen 5 jaar begint met het DD van muziek en films, dan zullen ze zeker over een jaar of 8 à 10 de infrastructuur en de consumenten de verbinding om games te DDen.
Zou wel achterlijk zijn als je iemand met een pc moet kennen om er zelf 1 te installeren. Give it up, je vergelijking sloeg als een kut op Dirk. Een OS moet je op een schijfje hebben, period. Dat je dat zelf kan branden, prima. Maar hij moet ook als disc te koop zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En jij kent niemand met een PC? Why do I find that hard to believe? En zoals ik zei, je kunt een eigen installatiedisc maken. Maar goed omdat je er expliciet om vraagt: Office wordt ook nog gewoon op DVD geleverd. Leg die ff uit voor mij dan.
Ieder product wordt verkocht als hét product van de toekomst, want anders koopt geen hond het. Als jij uit twee apparaten kunt kiezen, en de een zegt "morgen ben ik verouderd" en de ander "je doet nog 10 jaar met mij", dan is de keuze niet moeilijk lijkt mij. Dat een andere CEO binnen Sony een toekomstvisie schetst binnen een bepaald tijdsframe is niet zo gek. Sony is namelijk een technologisch vooruitstrevend bedrijf, en blijft altijd naar de toekomst kijken.
Je bent bovendien afhankelijk van randvoorwaarden, zoals internetsnelheden bijvoorbeeld. Waarom is ADSL2 al gemeengoed in Scandinavië, en begint het in NL nu pas binnen te druppelen? Er is no way dat PS3-games DD worden, hooguit films en muziek via het PS3-netwerk, aangezien Sony ook een eigen film- en muziek-divisie heeft is dat niet eens zó gek. Maar 100 MB Lucie Silvas over een netwerk schieten of 30 GB Resistance: Fall of Man, de user-friendyness ligt daarvan nog té ver uit elkaar.
Zoals ik zei, Philly Harrison zei al dat de PS4 wsl geen discs meer zou gebruiken, en dit is in feite een herhaling daarvan. Als Sony binnen 5 jaar begint met het DD van muziek en films, dan zullen ze zeker over een jaar of 8 à 10 de infrastructuur en de consumenten de verbinding om games te DDen.
Ik denk dat tegen de tijd dat het zover is de technologie wel ver genoeg is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:07 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dan hoef ik geen PS4 meer.. Vraag me dan ook echt af hoe ze dat gaan doen dan. Er zitten teveel haken en ogen aan DD.
Ik geef ook de voorkeur aan een schijfje kopen in de winkel, want het lijkt me niet zo fijn als je HD crashed met zoveel GB's aan spellen erop.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Blu ray is meer dan alleen voor de PS3 he. Op filmgebied zal optische disk nog wel een hele tijd blijven. Als ze trouwens de PS4(of volgende Xbox) zonder discs maken en ik moet alles gaan zitten downloaden dan hoef ik ze niet meer. Ik wil gewoon iets hebben dat ik kan vast houden en echt van mij is. En wat zouden ze dan inplaats van discs willen? En HDD van tientallen TB's? Moet die gedownloaden zooi toch ergens kunnen opslaan.
Hoezo, bring it on?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:10 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Ik denk dat tegen de tijd dat het zover is de technologie wel ver genoeg is.
Denk aan holografische opslagruimte.
Bring it on, Kabouter..
Je schijfjes verrotten. Je license op XBLM of steam niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:19 schreef SToRM81 het volgende:
Ik geef ook de voorkeur aan een schijfje kopen in de winkel, want als je HD dan crashed ben je weer alles kwijt.
Dan nog niet.. Ik wil gewoon het spel op een fysiek medium hebben. Stel dat er een of andere HDD inzit.. Gaat dat ding kapot ben ik ook meteen gelijk al mijn spellen kwijt. Kun je ze waarschijnlijk wel weer opnieuw downloaden maar toch een klote idee. En hoe ga ik mijn spellen meenemen naar vrienden? Moet ik telkens mijn hele console meeslepen om een nieuw spel te tonen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:10 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ik denk dat tegen de tijd dat het zover is de technologie wel ver genoeg is.
Denk aan holografische opslagruimte.
Bring it on, Kabouter..
Ja maar voordat die verrot zijn ben je heel oud.. En het hoeft niet perse een schijfje te zijn, zolang het maar iets fysiek is wat ik kan kopen en mee kan nemen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hoezo, bring it on?
En, nee.
Holo storage gaat langer duren nog denk ik.
Ik denk dat het meer zal liggen in het omlaag gaan van het formaat van games door o.a. betere compressietechnieken en de toename van het gebruik van procedurally generated content.
[..]
Je schijfjes verrotten. Je license op XBLM of steam niet.
Dat valt behoorlijk mee hoorquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:32 schreef Diablos79 het volgende:
Ja maar voordat die verrot zijn ben je heel oud.
Bij Steam en XBLM gaat het voorlopig prima.quote:En wat je met DD weer krijgt is vast en zeker lui die accounts gaan hacken en dan lekker onder jou naam spellen downloaden en dat soort ongein.
Bring it on omdat jij altijd zo'n voorstander bent (was?) van holo-opslag. Toch? (ik geloof ook wel dat dat de toekomst heeft hoor.)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hoezo, bring it on?
En, nee.
Holo storage gaat langer duren nog denk ik.
Ik denk dat het meer zal liggen in het omlaag gaan van het formaat van games door o.a. betere compressietechnieken en de toename van het gebruik van procedurally generated content.
[..]
Je schijfjes verrotten. Je license op XBLM of steam niet.
Ik heb CD's van 22 jaar oud die nog als nieuw spelen.. Dus zo snel gaat het niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:38 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat valt behoorlijk mee hoor
[..]
Bij Steam en XBLM gaat het voorlopig prima.
En wat is er mis met redownloaden, of dat opnieuw downloaden bij vrienden? Dat hoeft niet zo lang te duren, en je hoeft niks mee te nemen om toch overal je games te kunnen spelen. Maar goed, either way denk ik dat het gewoon iets van gewenning is. Uiteindelijk went alles, ook digital distribution.
Nee he, wat een Wii-topic reactiequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:45 schreef Fallen het volgende:
gaan we het nog over de PS3 hebben?
22Gb? Als het zover is zal het zeker(zo niet meer) 50GB zijn. Maar dat is niet zo het probleem als iedereen een Gbit verbinding heeft dan heb je dat in 20 minuten binnen. Het is de rest van DD wat me niet aanspreekt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:07 schreef SToRM81 het volgende:
Even een spel van 22GB downloaden
Nee, geef mij maar een schijfje
Ze zouden de te downloaden spellen een speciale code moeten meegeven om kopieëren te voorkomen.
(Ik vraag me af hoe ze dit bij de PSP gaan doen met de PS emulator, maar dat is offtopic)
X360 natuurlijk.quote:
Die 20gb versie is goedkoper dan de PS2 toen die uitkwam... Dus zo onwijs duur issie nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:15 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Zo spraakmakend zijn de releasetitels niet en die prijs he.
Internetverbindingen gaan ook vooruit makker.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:07 schreef SToRM81 het volgende:
Even een spel van 22GB downloaden
Nee, geef mij maar een schijfje
Ze zouden de te downloaden spellen een speciale code moeten meegeven om kopieëren te voorkomen.
(Ik vraag me af hoe ze dit bij de PSP gaan doen met de PS emulator, maar dat is offtopic)
En ik heb CD-ROMs van 10 jaar oud die al voor de helft onleesbaar zijn. Dit ondanks dat ze nog in perfecte staat lijken (geen krassen, stof etc.).quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:42 schreef Diablos79 het volgende:
Ik heb CD's van 22 jaar oud die nog als nieuw spelen.. Dus zo snel gaat het niet.
Natuurlijk moet je inloggen.quote:Voorlopig ja, omdat het nog niet zo groot is.. Hoe groter het word hoe meer verleiding er is voor eikels om het te verzieken. Een spel van mij bij een vriend downloaden, en dan? heeft hij gratis mijn spel? Of moet ik telkens als ik ga spelen inloggen om te mogen spelen?
Daggla is de holo-voorstanderquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:40 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Bring it on omdat jij altijd zo'n voorstander bent (was?) van holo-opslag. Toch? (ik geloof ook wel dat dat de toekomst heeft hoor.)
Maar heeft dat echt zo lang nog nodig?.
Enkel nog wat? 200 euro duurder dan in Japan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:20 schreef Diablos79 het volgende:
Die 20gb versie is goedkoper dan de PS2 toen die uitkwam... Dus zo onwijs duur issie nu ook weer niet.
Dat ligt echt aan wie ze maakt. Goede CD's gaan heel lang mee..(heb het trouwens wel over originele en niet over gebranden).. Maar bij nieuwe consoles(over 5+ jaar) hoeft het van mij niet perse op een schijfje te staan, als het maar iets is wat ik vast kan houden en mee kan nemen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:23 schreef Retuobak het volgende:
En ik heb CD-ROMs van 10 jaar oud die al voor de helft onleesbaar zijn. Dit ondanks dat ze nog in perfecte staat lijken (geen krassen, stof etc.).
Ja als ik op live wil moet ik inloggen. Maar ik hoef niet in te loggen in het spel zelf om het te spelen.quote:Natuurlijk moet je inloggen.
Dat moet je met de 360 ook al, en straks met de PS3 en Wii ongetwijfeld ook.
Ja klopt, maar daar had ik het verder niet overquote:Enkel nog wat? 200 euro duurder dan in Japan?
Met zo'n verschil in prijzen verwacht ik zo snel een pricedrop dat ik geen launch console hoef. Daar komt nog eens bij dat na een paar maanden al Sony naar 65nm toe zal gaan wat hitteproductie en stroomverbruik zal reduceren. En natuurlijk zijn launchconsoles, en de consoles in de eerste maanden na launch, berucht om hun betrouwbaarheid, of liever gezegd, het gebrek daaraan. Voor ondersteuning van dat argument, zie 360 en PS2 .
Assassin's Creed, Heavenly Sword, RS:V, Oblivion, Motorstorm en Resistance gaan toch behoorlijk goeie games worden denk ik zoquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:15 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
X360 natuurlijk.
Tegen de tijd dat de echt interessante games op de PS3 komen zijn we ruim een jaar verder en is de eerste price-cut al geweest.
De ps3 bij de launch is alleen interessant als je echt een hardcore PS-boy bent imo. Zo spraakmakend zijn de releasetitels niet en die prijs he.
Bron: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68462quote:Crytek's lead artist, Michael Khaimzon, has revealed that the developer could confidently port highly-anticipated PC title Crysis to PS3 and Xbox 360 - although there are no current plans to do so.
Speaking to our sister site GamesIndustry.biz, Khaimzon said, "I don’t think there would be any problem to convert anything we work on to the next-gen consoles if we decided to.
"We have enough power here, with programmers and artists, to be able to do such a thing. It's just a matter of making the decision."
Khaimzon's comments will only fan the flames of rumour which surround Crysis - a first-person shooter already wowing consumers and critics alike - that publisher Electronic Arts may bring the game to home consoles after release on PC early next year.
Discussing whether the team at Crytek would be interested in working on the next-generation of home consoles, Khaimzon added: "I'm pretty sure it would be interesting for us to do stuff on the PlayStation 3 or Xbox 360.
"We would just have to see how much of a sacrifice to the game we'd have to make. Or whether there would be a sacrifice at all, maybe we could find a way to make the game look exactly the same as it does on PC on the Xbox 360 and the PlayStation 3."
When asked directly whether there was a possibility that Crysis would appear on home consoles, Khaimzon replied: "There might be, the decision isn't mine to make. I don’t know of any official plans to do so, but I know there are rumours and talk, but I couldn't say anything concrete."
Je wilde zeker beweren dat de laatste paar reacties echt lekker over de PS3 gingen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:46 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Nee he, wat een Wii-topic reactie
Nee die gingen ook niet over de PS3.. Maar in het Wii topic beginnen ze ook meteen te huilen als er 10 posts niet direct over de Wii gaan. En op die manier kun je bijna geen discussies houden over zaken die er wel verband mee hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:23 schreef Fallen het volgende:
[..]
Je wilde zeker beweren dat de laatste paar reacties echt lekker over de PS3 gingen?
Anywayz, het gerucht dat Assassin's Creed voor de Xbox360 een betere crowd A.I. zou hebben is tegen gesproken. Het artikel waar het allemaal mee begon is gewijzigd. Lees het op IGN.
Zo als wel vaker de afgelopen tijd, veel geblaat om niks.
Bronquote:Club IGN heeft onlangs een interview gehouden met Jenova Chen de oprichter van thatgamecompany en Nick Clark lead designer van de game FLOW die als downloadable content op de PS3 zal verschijnen. Hierin vertellen zij over het ontstaan van de game en wat het precies allemaal inhoud.
Verder vertellen ze het één en ander over het ontwikkelen op de PS3, en hun kijk op de toekomst met deze console.
Klik HIER voor het interview.
Speelbare demo van FLOW: klik
Bronquote:All boxed up: PS3 box contents revealed?
Still in the dark about the contents of the PS3 box? Yeah, we know you guys are curious; we asked the cat. Lucky for us, GameFront was able to get their hands on an interesting bit of information. Apparently, brochures from Sony found their way to some Japanese retailers. The brochure includes specs of the PS3 box.
What's inside?
PS3 hardware
1 x controller
1 x USB cable
1 x Stereo AV cable (Stereo AV, Component, D-terminal, multi-terminal), HDMI cable available separately
1 x LAN cable
1 x Power cable
We're still chucking this up the rumor mill, until further notice. But while there's no official statement from the big guys, we're just glad to see that USB cable there. Why? It seems like Sony really wants you to connect your PSP to the PS3. Remember the news on the PS3-PSP link up? Yeah, well, it looks they're trying to make sure that you'd be able to plug your handheld onto the unit by providing a cable.
Hehe... ik wou net zeggen. Die mafkezen worden helemaal enthausiast over een USB-kabel, maar die zit er natuurlijk gewoon bij voor de controller.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:28 schreef SToRM81 het volgende:
De USB kabel is waarschijnlijk om de controller mee op te laden.
Aap is uit de mouw. Er was wel degelijk iets, maar niets waar we ons zorgen over hoeven te maken. Aldus Sony.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:04 schreef Panick het volgende:
[..]
[..]
Op de TGS ging het niet helemaal okay, al lijkt Sony het te ontkennen..
quote:"PS3 besturingssysteem was op de TGS niet in orde"
Het besturingssysteem waar de Playstation 3 tijdens de Tokyo Game Show op draaide was nog niet in orde, bevestigde Sony onlangs. Tijdens de TGS had de maar half werkende PS3 schijnbaar erg veel problemen met oververhitting en grafische ‘glitches’ tijdens het spelen van de games zelf. Dit alles werd geïnterpreteerd als ‘Sony levert slecht werk qua configuratie’, maar gelukkig geeft Sony toe dat het aan een instabiele versie van het Operating System lag, deze dus nog niet klaar zijn, en daardoor fouten gaf.
Ook beweert de Japanse multimediagigant de fouten in no-time te verhelpen, en dat het verder geen invloed zal hebben op de release van de PS3. Zouden we tegen die tijd toch problemen hebben met het apparaat, dan kunnen we via een online netwerk van Sony de benodigde upgrades downloaden.
wat een gelul. Je bron is zeker Gamer.nl, die hebben het hele artikel niet eens gelezen... wat er staat is dit:quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:50 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Aap is uit de mouw. Er was wel degelijk iets, maar niets waar we ons zorgen over hoeven te maken. Aldus Sony.
[..]
Does not believe, ze weten het dus niet zeker.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:39 schreef Fallen het volgende:
[..]
wat een gelul. Je bron is zeker Gamer.nl, die hebben het hele artikel niet eens gelezen... wat er staat is dit:
"[...]We were told that this should not affect PS3 production whatsoever. Moreover, SCEA does not believe that the state of the OS at TGS had anything to do with the system resets or other glitches that some witnessed. Sony reiterated that it was the confined cases and other unfriendly trade show conditions that caused problems with the consoles.[...]"
bron: http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=14048
Niets dus met het OS....
Lijkt me ook wel raar dat je nog zulke erge bugs in je OS hebt zitten op dat momentquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:39 schreef Fallen het volgende:
[..]
wat een gelul. Je bron is zeker Gamer.nl, die hebben het hele artikel niet eens gelezen... wat er staat is dit:
"[...]We were told that this should not affect PS3 production whatsoever. Moreover, SCEA does not believe that the state of the OS at TGS had anything to do with the system resets or other glitches that some witnessed. Sony reiterated that it was the confined cases and other unfriendly trade show conditions that caused problems with the consoles.[...]"
bron: http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=14048
Niets dus met het OS....
Nee, dat vind ik niet erg. Ik heb zelf ook nog een beetje gepaste terughoudendheid (?), maar feit is wel dat gamer.nl z'n bronnen niet leest. Namelijk in hun eigen bron (slashdot) staat een quote uit het artikel van gamedaily (mijn link). Die quote is exact dat stukje waar in staat dat het niet komt door het OS, maar door andere 'externe oorzaken' (mijn woorden, geen bron...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:46 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Does not believe, ze weten het dus niet zeker.
Feit is dat ie crashte, meerdere mensen hebben dat geconstateerd. Alleen Sony ontkent dat. Vind je het erg als ik Sony na zoveel leugens niet meer geloof?
Alleen af zijn en nog in alpha fase verkeren zijn ook wel weer uitersten van elkaar. Geloof er namelijk geen reet van dat het OS nog zoveel crashes kan veroorzaken zoals op de TGS. Dan hebben een flink aantal PS3's een rot OS aanboord en niet iedereen zal zijn/haar PS3 op internet hangen en dus geen updates krijgen. Zit je dan met je dure PS3 die om de haverklap crashed dankzij het OS.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:56 schreef Fallen het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet erg. Ik heb zelf ook nog een beetje gepaste terughoudendheid (?), maar feit is wel dat gamer.nl z'n bronnen niet leest. Namelijk in hun eigen bron (slashdot) staat een quote uit het artikel van gamedaily (mijn link). Die quote is exact dat stukje waar in staat dat het niet komt door het OS, maar door andere 'externe oorzaken' (mijn woorden, geen bron...)
Dat het OS van de PS3 nog niet volledig af is, verbaast me niks. Zoiets is nooit af, net zo min als bij de PSP of de Xbox360. Daar ben ik dus absoluut niet bang voor...
Het updaten hoeft natuurlijk ook niet alleen maar via een online dienst te kunnen. Ik had op mijn PSP ook nog maar FW 2.50 zitten, maar op de UMD van LocoRoco stond FW 2.60. Dus nu heb ik die.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:20 schreef Tain het volgende:
[..]
Alleen af zijn en nog in alpha fase verkeren zijn ook wel weer uitersten van elkaar. Geloof er namelijk geen reet van dat het OS nog zoveel crashes kan veroorzaken zoals op de TGS. Dan hebben een flink aantal PS3's een rot OS aanboord en niet iedereen zal zijn/haar PS3 op internet hangen en dus geen updates krijgen. Zit je dan met je dure PS3 die om de haverklap crashed dankzij het OS.
Kan idd, je houdt alleen wel een groep die een tijdlang last heeft van dit soort bugs en als het OS echt nog zo brak is, dan hadden ze de PS3 eigenlijk weer moeten uitstellenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:29 schreef Fallen het volgende:
[..]
Het updaten hoeft natuurlijk ook niet alleen maar via een online dienst te kunnen. Ik had op mijn PSP ook nog maar FW 2.50 zitten, maar op de UMD van LocoRoco stond FW 2.60. Dus nu heb ik die.
Ach wij hier in europa zullen daar denk ik niet veel last van hebben, we moeten hier toch nog een half jaar wachten en dan zijn de meeste kinderziektes wel verholpen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:31 schreef Tain het volgende:
[..]
Kan idd, je houdt alleen wel een groep die een tijdlang last heeft van dit soort bugs en als het OS echt nog zo brak is, dan hadden ze de PS3 eigenlijk weer moeten uitstellen
Dat blijft bij de meeste producten wel een voordeel dat Japanners echt als proefkonijn worden gebruiktquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:34 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ach wij hier in europa zullen daar denk ik niet veel last van hebben, we moeten hier toch nog een half jaar wachten en dan zijn de meeste kinderziektes wel verholpen.
Ja, en in dit geval ook de Amerikanen.. Ik vind het nooit zo erg dat wij later aan de beurt komen. Wel vervelend dat wij er langer op moeten wachten maar meestal krijgen wij wel de beste versie van de console als het gaat om defecten/errors. Die zijn bij onze launch vaak allang verholpen. En ach zolang je hem nog niet hebt zul je hem ook nog niet missen, dus die extra maandjes doen het ook niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:35 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat blijft bij de meeste producten wel een voordeel dat Japanners echt als proefkonijn worden gebruikt
Het enige kutte van de Europese uitstel is dat de pricedrop hier wat langer op zich laat wachten...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:41 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja, en in dit geval ook de Amerikanen.. Ik vind het nooit zo erg dat wij later aan de beurt komen. Wel vervelend dat wij er langer op moeten wachten maar meestal krijgen wij wel de beste versie van de console als het gaat om defecten/errors. Die zijn bij onze launch vaak allang verholpen. En ach zolang je hem nog niet hebt zul je hem ook nog niet missen, dus die extra maandjes doen het ook niet.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:56 schreef Fallen het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet erg. Ik heb zelf ook nog een beetje gepaste terughoudendheid (?), maar feit is wel dat gamer.nl z'n bronnen niet leest. Namelijk in hun eigen bron (slashdot) staat een quote uit het artikel van gamedaily (mijn link). Die quote is exact dat stukje waar in staat dat het niet komt door het OS, maar door andere 'externe oorzaken' (mijn woorden, geen bron...)
Dat het OS van de PS3 nog niet volledig af is, verbaast me niks. Zoiets is nooit af, net zo min als bij de PSP of de Xbox360. Daar ben ik dus absoluut niet bang voor...
Wel is er nog enige scepsis over het online-netwerk, de rest geloof ik wel...
quote:Het besturingssysteem waar de Playstation 3 tijdens de Tokyo Game Show op draaide was nog niet compleet, zegt Sony. Men is nog in het proces de software te af te maken voor de launch. Na de launch zal de OS net als op de andere consoles via downloads zijn te updaten. De doorgaande ontwikkeling van het besturingssysteem zal niet voor een vertraging zorgen van de releasedatum.
Eerdere geruchten dat de PS3's door de OS automatisch ge-reset werden en glitches vertoonden tijdens de TGS, zijn door Sony ontkracht. De console-onvriendelijke omstandigheden waren hiervan de oorzaak volgens het concern. Zo werd de PS3 in goed afgeschermde kastjes geplaatst zonder goede ventilatie.
Bronquote:Sony and Xfire confirm online PS3 partnership
Cross-platform features for future console and PC titles
Xfire is developing a middleware solution that will allow developers to incorporate cross-platform communications between users playing on PC and the PlayStation 3 console.
Sony's PS3 launch title Untold Legends: Dark Kingdom will be the first title to incorporate online functionality via the Xfire gaming service, allowing users to communicate whether using console or home computer.
The announcement confirms rumours that surfaced last month, and highlights Sony's willingness to incorporate third-party solutions in its answer to Microsoft's Xbox Live.
"Many of our PC game players already use Xfire to find and play with their friends online," said John Smedley, president of Sony Online Entertainment.
"By integrating Xfire features into our games we are able to strengthen our online community, making it even easier for our players to remain connected, whether they're on a PC or a PlayStation 3," he added.
"The opportunity to work with the PlayStation 3 is tremendous," said Mike Cassidy, CEO of Xfire.
"Many Xfire gamers and game publishers have been asking us about a version of Xfire for console play for some time now. Working with SOE on one of their highly anticipated PlayStation 3 launch titles is a very exciting beginning for Xfire's new console game product."
Dus een aantal spellen gaan gamespy gebruiken en anderen weer xfire...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:35 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron
En nog eentje: INTERVIEW: Xfire for ‘Multiple’ PS3 Games
Ik snap ook niet helemaal hoe ze dat gaan doen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 07:00 schreef Tain het volgende:
[..]
Dus een aantal spellen gaan gamespy gebruiken en anderen weer xfire...
Die special powers zien er wel grappig uit, maar die AI is zooo slecht.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
Gameplay footage van The Darkness: http://gamevideos.com/video/id/6791
Tis maar een demolevel, maar het ziet er wel stoer uit.
Ziet er best cool uit.. Maar sommige dingen verdienen nog wel wat aandacht. Zoals al eerder genoemd de A.i.. Die was gewoon achterlijk. En een politie agent die half in een auto staat is ook niet zo netjes. Dat TV idee was eigenlijk wel cool. Verder leek het mij geen echte HD trailer maar geupscaled naar HD. Want echt zuiver was het beeld niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
Gameplay footage van The Darkness: http://gamevideos.com/video/id/6791
Tis maar een demolevel, maar het ziet er wel stoer uit.
quote:We spoke with Xfire's COE Mike Cassidy about the implementation of Xfire's technology in Xfire and its continued implementation in upcoming PlayStation 3 games.
1UP: Untold Legends will use PS3 online via Xfire, what other announced titles will use Xfire's functionality?
Mike Cassidy: No other titles have been announced at this time.
1UP: How will users log in to Xfire? Will they log in through the PS3 Online log in or through each individual game?
MC: It'll be in the game. So as you go into the game, there'll be a dialog box in the game that will ask for your screen and password.
1UP: Will cross-platform communications like the PC to PS3 communications offered in Untold Legends be the standard in Xfire's PS3 online software?
MC: The standard features will be presence detection and communication. More and more stuff will be peer to peer file transfers and stat tracking and that stuff.
1UP: How will the Xfire chat be integrated into the PS3 online? Will there be an IM client that will be used?
MC: It'll be like in the message window as you -- I don't know the exact UI -- but as you chat, you can chat in-game, or you can chat to someone in the PC, or chat with someone using the PlayStation Network Platform.
1UP: As it's funded by advertising in the PC space, will Xfire on PS3 deliver advertisements to PS3 gamers?
MC: No. The benefit for this deal from a financial perspective is that there will certainly be people that get the Dark Kingdom game and say 'Oh cool, if I got an Xfire account I could know what my friends are playing,' and then the more people that have Xfire accounts the more ad revenue we sell in the PC world. The benefit to SOE in this deal is more game sales.
1UP: Will Xfire on the PS3 eventually offer the same core functionality that it offers on the PC? Will there be any console specific features that you're considering for PS3 users and Xfire?
MC: About the console specific stuff: No, haven't thought of any console specific features. We have like six different features, presence detection, communication, one-click join, stat tracking, peer to peer download systems and voice chat. This game has like two out of the seven, there will be additional features added over time even to Dark Kingdom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |