Ziekenhuizen moeten toch wel aan wat meer eisen voldoen dan alleen marktwerking.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:28 schreef jogy het volgende:
Als de verzekeraars er brood in zien dan komt het er, gewoon doodnormale marktwerking van vraag en aanbod. Economisch levensvatbaar. Dat is alles wat er nodig is toch?
Het lijkt me dat er standaardregels zijn voor dat soort dingen eigenlijk, mocht zoiets niet het geval zijn dan heb je helemaal gelijk, behalve dan de wachtlijsten als het niet levensbedreigend is. Het is gewoon een zaak die moet draaien, toevallig voor mensen met een ideologie, daar willen ze voor betalen dus laat ze lekker.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ziekenhuizen moeten toch wel aan wat meer eisen voldoen dan alleen marktwerking.
- Mag een ziekenhuis bijvoorbeeld een niet moslim weren bij de eerste hulp? Lijkt me niet.
- Mag een ziekenhuis een behandeling weigeren in het licht van wachtlijsten e.d. als het om een niet moslim gaat?
- Mogen artsen kruiden voorschrijven als iemand gewoon -echte- medicatie nodig heeft?
- Hoe weet je dat iemand moslim is als diegene knock-out binnen komt rijden? De blankies die in levensgevaar worden binnengereden direct doorverwezen naar een ander ziekenhuis?
Toch is voor mijn gevoel een ziekenhuis en ook elke arts een entiteit dat niet mag discrimineren. Dus laten we niet weer een precedent scheppen waarin we dat soort dingen gaan toelaten. We zijn net die gristelijke en katholieke kapel ziekenhuisjes af. Het OLVG herinnert alleen nog maar aan het christelijke verleden door haar naam. Willen we nu weer als maatschappij een nieuwe vorm van segregatie toebedeeld krijgen?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er standaardregels zijn voor dat soort dingen eigenlijk, mocht zoiets niet het geval zijn dan heb je helemaal gelijk, behalve dan de wachtlijsten als het niet levensbedreigend is. Het is gewoon een zaak die moet draaien, toevallig voor mensen met een ideologie, daar willen ze voor betalen dus laat ze lekker.
Een gedeelte wel in ieder geval.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:37 schreef SpecialK het volgende:
Willen we nu weer als maatschappij een nieuwe vorm van segregatie toebedeeld krijgen?
En dat is jammer. De enige manier waarop een pluriforme maatschappij echt kan functioneren is wanneer alle onderdelen ervan ook erkennen dat ze deel uit maken van die samenleving. Maar ik krijg nu sterk het gevoel dat een deel zichzelf op allerlij vlakken aan het afzonderen om een sub-maatschappij te vormen.quote:
Misschien moet men maar eens niet zo bekrompen doen aan alle kanten en weer lekker een poging wagen met z'n tweëen door een deur te gaan.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En dat is jammer. De enige manier waarop een pluriforme maatschappij echt kan functioneren is wanneer alle onderdelen ervan ook erkennen dat ze deel uit maken van die samenleving. Maar ik krijg nu sterk het gevoel dat een deel zichzelf op allerlij vlakken aan het afzonderen om een sub-maatschappij te vormen.
Ik ben echt niet een rechts denkend persoon ofzo maar is het dan niet logischer voor deze mensen om gewoon maar te vertrekken naar een land dat meer voldoet aan hun strakke religieuze standaarden?
Nederland en nederlanders zijn altijd een zeer openminded volk geweest. Toch zie je dat het mis gaat. Ook in andere landen waarvan de bevolking zichzelf en elkaar ziet als wereldburger (denemarken - zweden - etc).quote:Op donderdag 28 september 2006 00:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien moet men maar eens niet zo bekrompen doen aan alle kanten en weer lekker een poging wagen met z'n tweëen door een deur te gaan.
Opvallend is wel dat de Nederlander alleen "bekrompen" is tegenover Moslims.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien moet men maar eens niet zo bekrompen doen aan alle kanten en weer lekker een poging wagen met z'n tweëen door een deur te gaan.
Wat hebben mensen toch een achterlijke kijk op bepaalde zaken. Of een ziekenhuis betekend dat Nederland een moslim staat wordt.quote:Op donderdag 28 september 2006 07:04 schreef Balthar het volgende:
Sorry voor de gematigde Moslims, maar het Islamiseren van Nederland gaat me echt te ver.
Het is jaren zo geweest dat ze werden doodgezwegen, de klotebaantjes kregen en accepteerde, dat was generatie nu mmer 1 die amper Nederlands sprak en een gulden veel vond ( overdrijven is een vak jaquote:Op donderdag 28 september 2006 00:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nederland en nederlanders zijn altijd een zeer openminded volk geweest. Toch zie je dat het mis gaat. Ook in andere landen waarvan de bevolking zichzelf en elkaar ziet als wereldburger (denemarken - zweden - etc).
Ik mis van 'hun' kant een heel groot stuk wil om deze pluriforme seculaire maatschappij te leren kennen. Ik denk dat dat een stuk bekrompenheid is aan -'hun'- kant. Het begint al bij die complete onwil om nederlands te leren. Om gewoon met werk en leven echt deel te nemen. Ik woon in Amsterdam west ik zie deze onwil bijna dagelijks.
Of ben ik nou een intollerante lul?
Dit idee is dus niet afkomstig uit de Moslimgemeenschap.quote:Nederlands kapitaal
De initiatiefnemer benadrukt dat het ziekenhuis met Nederlands kapitaal wordt opgezet. 'We willen ons in principe in een wijk vestigen waar veel moslims wonen. Ook willen we een bijdrage leveren aan stedelijke innovatie en stadsvernieuwing. Het gaat over een investering van euro30 mln à euro40 mln', aldus Sturkenboom.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 28 september 2006 07:40 schreef rvand het volgende:
Wat iedereen schijnt te missen is dat dit geen Moslim initiatief is, maar van een Hollander met Hollandse handelsgeest.
[..]
Dit idee is dus niet afkomstig uit de Moslimgemeenschap.
Dat maakt het des te erger!quote:Op donderdag 28 september 2006 07:40 schreef rvand het volgende:
Wat iedereen schijnt te missen is dat dit geen Moslim initiatief is, maar van een Hollander met Hollandse handelsgeest.
[..]
Dit idee is dus niet afkomstig uit de Moslimgemeenschap.
Dan is de eerste stap natuurlijk om de laatste resten van de verzuiling op te ruimen.quote:Op donderdag 28 september 2006 07:49 schreef Poedel het volgende:
[..]
Dat maakt het des te erger!![]()
Ik vind dat onze (democratische) overheid er alles aan dient te doen om segregatie tegen te gaan!
Dat werk je met die bespottelijke ideeën alleen maar in de hand!
Leg mij eens uit waarom die vrijheid wel voor jou moet gelden, maar kennelijk niet voor een stel mensen dat een Islamitisch ziekenhuis wil bouwen?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:43 schreef Cage333 het volgende:
Wat ben ik blij dat er nog partijen zijn zoals partij voor de Vrijheid en Een NL die hier hun kantekeningen bij stellen!
Ja! Integratie is met z'n allen aan de boerenkool!quote:Op donderdag 28 september 2006 07:49 schreef Poedel het volgende:
[..]
Ik vind dat onze (democratische) overheid er alles aan dient te doen om segregatie tegen te gaan!
Nee mannen en vrouwen worden daar strikt gescheiden gehouden.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:01 schreef jogy het volgende:
Ohja.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee mannen en vrouwen worden daar strikt gescheiden gehouden.
Voor zover ik begreep was het heel simpel.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ziekenhuizen moeten toch wel aan wat meer eisen voldoen dan alleen marktwerking.
- Mag een ziekenhuis bijvoorbeeld een niet-moslim weren bij de eerste hulp? Lijkt me niet.
- Mag een ziekenhuis een behandeling weigeren in het licht van wachtlijsten e.d. als het om een niet-moslim gaat?
- Mogen artsen kruiden voorschrijven als iemand gewoon serieus -echte- medicatie nodig heeft?
- Hoe weet je dat iemand moslim is als diegene knock-out binnen komt rijden? Moeten we dan maar beginnen met moslim registratie?
- De blankies die in levensgevaar worden binnengereden direct doorverwijzen naar een ander ziekenhuis?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
El Qaida mensen staan voor de deur om de ongelovige honden een lesje te leren als ze naar binnen willen, eerste hulp wordt geweigerd als het geen ware Moslim betreft en voorwaarde voor genezing is dat ze hun eerstgeborene naar Pakistan sturen als Soldaat voor het Heilige leger der Martelaren. En Nederlands wordt er niet gesprokenquote:Op donderdag 28 september 2006 09:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep was het heel simpel.
Mannen worden door mannen geholpen.
Vrouwen door vrouwen.
Het eten is halal.
Verder niks. Ik zou graag zien waar je de rest vandaan haalt.
Neehee! marktwerking is alleen goed als het gewone mensen betreftquote:Op donderdag 28 september 2006 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
We wilden toch marktwerking in de zorg ?
Die ziekenhuizen komen waarschijnlijk nog vanuit de verzuiling en zijn alleen in naam katholiek, zonder daar bepaalde eisen en voorwaarden aan te stellen zoals wel gaat gebeuren bij dit ziekenhuis. En ik kan me niet voorstellen dat er nog steeds katholieke ziekenhuizen worden gesticht. Niet te vergelijken dus.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:36 schreef sigme het volgende:
![]()
Wat een gezeik!
Ik zie geen enkel bezwaar tegen een ziekenhuis zonder varkensvlees en met aparte mannen en vrouwen afdeling.
Wie er trouwens uit afleidt dat er alleen moslims welkom zouden zijn leidt uit het bestaan van Nederlandse katholieke ziekenhuizen zeker ook af dat we daar alleen katholieken verzorgen? Nee? Oh. Dacht ik al..
Leuk dat je zo lief mee gaat in het baggetaliseringsproces.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:24 schreef jogy het volgende:
[..]
El Qaida mensen staan voor de deur om de ongelovige honden een lesje te leren als ze naar binnen willen, eerste hulp wordt geweigerd als het geen ware Moslim betreft en voorwaarde voor genezing is dat ze hun eerstgeborene naar Pakistan sturen als Soldaat voor het Heilige leger der Martelaren. En Nederlands wordt er niet gesproken
Laten wij daar eens mee beginnen. Dit is een illegale praktijk in nederland. Sylvia Millecam anyone?quote:De voeding is halal en patiënten krijgen islamitische geneesmiddelen en kruiden.
Ik haak graag in op onderhuidse angsten.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leuk dat je zo lief mee gaat in het baggetaliseringsproces.
Als het illegaal is dan doen ze het niet, simpel.quote:[..]
Laten wij daar eens mee beginnen. Dit is een illegale praktijk in nederland. Sylvia Millecam anyone?
Mwah. We hebben in ziekenhuizen nog altijd op zondag lagere bezetting (personeel) dan op 'doordeweekse' dagen - en om zulke oppervlakkigheden gaat het.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Die ziekenhuizen komen waarschijnlijk nog vanuit de verzuiling en zijn alleen in naam katholiek, zonder daar bepaalde eisen en voorwaarden aan te stellen zoals wel gaat gebeuren bij dit ziekenhuis. En ik kan me niet voorstellen dat er nog steeds katholieke ziekenhuizen worden gesticht. Niet te vergelijken dus.
Ik zou niet weten waarom ik me niet in een islamitisch ziekenhuis zou laten behandelen als dat toevallig ergens om mij goed uit zou komen. Ik ben niet dol op varkensvlees. Wel op mannen, maar in een ziekenhuis kan ik wel even zonder, zolang de mijne maar op bezoek mag.quote:Dit is sowieso wel weer een voorbeeld dat het tijd wordt om ergens op de Veluwe een ommuurde gemeenschap voor moslims te stichten waar ze lekker naar hun eigen regels kunnen leven. Meedoen in de Nederlandse maatschappij willen/lukt ze toch niet. Hebben wij er geen last van, en zij kunnen naar hun regels leven, iedereen blij.![]()
Zoals haatzaaien illegaal is en ze het niet deden op islamitische scholen in nederland? Owkay.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik haak graag in op onderhuidse angsten.
[..]
Als het illegaal is dan doen ze het niet, simpel.
Hmmmm, er zijn toch 1 miljoen moslims in Nederland ? Daar zullen toch ook wel gewone mensen tussen zitten ? Stom van mij zeg, dat dat mijn uitgangspunt is geweest.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Neehee! marktwerking is alleen goed als het gewone mensen betreft.
Deden ze het op alle Islamitische scholen joh? Werkelijk waar?quote:Op donderdag 28 september 2006 10:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals haatzaaien illegaal is en ze het niet deden op islamitische scholen in nederland? Owkay.
Inderdaad, belachelijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hmmmm, er zijn toch 1 miljoen moslims in Nederland ? Daar zullen toch ook wel gewone mensen tussen zitten ? Stom van mij zeg, dat dat mijn uitgangspunt is geweest.
Deden ze het op geen Islamitische scholen joh? Werkelijk waar?quote:Op donderdag 28 september 2006 10:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Deden ze het op alle Islamitische scholen joh? Werkelijk waar?
Ok, je hebt gelijk, er is een grote kans dat het ziekenhuis een dubbelfunctie zal krijgen als plek waar radicalen aan mosterdgas kunnen komen, bij kleine bange meisjes hun clit weggesneden kan worden en de Sharia gaat gelden onder de stervende. En de cliniclowns worden vervangen door Imams die haat en geweld prediken aan de stervenden.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Deden ze het op geen Islamitische scholen joh? Werkelijk waar?
Net zoals dat jij generaliseert als je mij afdoet met een domme overdreven opmerking om mijn punten belachelijk te maken. Je hebt hier geen domme rechtse skinhead voor je. Tijd om met echte tegenargumenten aan te komen zou ik zo zeggen.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk, er is een grote kans dat het ziekenhuis een dubbelfunctie zal krijgen als plek waar radicalen aan mosterdgas kunnen komen, bij kleine bange meisjes hun clit weggesneden kan worden en de Sharia gaat gelden onder de stervende. En de cliniclowns worden vervangen door Imams die haat en geweld prediken aan de stervenden.
Generaliseren is ook een vak waar sommige mensen in uitblinken.
We hebben in Nederland een redelijk goede wet op het uitoefenen van medische praktijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:11 schreef SpecialK het volgende:
Tijd om met echte tegenargumenten aan te komen zou ik zo zeggen.
Ja ik overdrijf, echter kom jij met aannames op de proppen die helemaal niet zo hoeven te zijn. Ik trek het gewoon in het belachelijke door.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Net zoals dat jij generaliseert als je mij afdoet met een domme overdreven opmerking om mijn punten belachelijk te maken. Je hebt hier geen domme rechtse skinhead voor je. Tijd om met echte tegenargumenten aan te komen zou ik zo zeggen.
Hoe KOM je er uberhaupt bij dat dit aan de orde is?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
- Mag een ziekenhuis bijvoorbeeld een niet-moslim weren bij de eerste hulp? Lijkt me niet.
- Mag een ziekenhuis een behandeling weigeren in het licht van wachtlijsten e.d. als het om een niet-moslim gaat?
- Mogen artsen kruiden voorschrijven als iemand gewoon serieus -echte- medicatie nodig heeft?
- Hoe weet je dat iemand moslim is als diegene knock-out binnen komt rijden? Moeten we dan maar beginnen met moslim registratie?
- De blankies die in levensgevaar worden binnengereden direct doorverwijzen naar een ander ziekenhuis?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sieg Heil is iets voor rechtse skinheads. Ik ben een linkse atheist die niet zo'n vertrouwen heeft in de uitspattingen van relifanaten of ze nou gristenen zijn of moslims of fokking hindu's. Dat jij nou een moslim knuffelaar bent kan ik ook niets aan doen. Jouw response is zo belachelijk en smerig onder de gordel dat ik er niet eens serieus op ga reageren.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hoe KOM je er uberhaupt bij dat dit aan de orde is?
Nee, dit mag niet. En nee, dit is ook niet het idee achter dit ziekenhuis. Het idee is om te werken volgens een methode die op wat voor manier dan ook beter past binnen de islamitische overtuigingen.
Nog meer imbeciele tegenwerpingen?
Doe het dan lekker af met een 'Sieg Heil' of 'Burn, niggers, burn!'. Scheelt een hoop serverruimte, en aangezien 70% daarvan al vergooid is aan dit soort ononderbouwd, xenofoob gejank, lijkt dit me weer een puik plan van mezelf.
Moslimknuffelaar is tegenwoordig een gangbare term in linkse kringen? Poldervariant op niggerlover?quote:Op donderdag 28 september 2006 11:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sieg Heil is iets voor rechtse skinheads. Ik ben een linkse atheist die niet zo'n vertrouwen heeft in de uitspattingen van relifanaten of ze nou gristenen zijn of moslims of fokking hindu's. Dat jij nou een moslim knuffelaar bent kan ik ook niets aan doen. Jouw response is zo belachelijk en smerig onder de gordel dat ik er niet eens serieus op ga reageren.
Aangezien mijn posts niet onder de gordel zijn zou het je sieren als je daar wel op ingaat. Anders maak je toch de indruk alleen te reageren op posts met de reactie dat je inhoudelijk niet reageert op "zo'n" post.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Sieg Heil is iets voor rechtse skinheads. Ik ben een linkse atheist die niet zo'n vertrouwen heeft in de uitspattingen van relifanaten of ze nou gristenen zijn of moslims of fokking hindu's. Dat jij nou een moslim knuffelaar bent kan ik ook niets aan doen. Jouw response is zo belachelijk en smerig onder de gordel dat ik er niet eens serieus op ga reageren.
Een echt linksdenkend persoon heeft een hekel aan georganiseerde religie maakt niet uit of het buitenlanders zijn of niet. Dat jij er voor kiest om als nepcommunist toch maar lekker mensen van het moslim geloof te gaan voortrekken en alles maar wilt toelaten met een air van 'het zal wel loslopen' dat is jouw hypokriete kutprobleem. Mij leg je het zwijgen niet op dipshit.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Moslimknuffelaar is tegenwoordig een gangbare term in linkse kringen? Poldervariant op niggerlover?
Denk dat je maar beter helemaal niet kan reageren fijne wereldverbeteraar, want veel beter wordt het er niet op zo.
Ik zie je reacties en ik bewaar ze voor een rustiger moment. En ja ik vind het ook erg fijn om te zien dat er iemand is die niet meteen moord en brand schreeuwt als je ook maar iets zegt wat misschien niet zo lekker uit komt voor de lokale moslim bevolking. Daarvoor mijn dank.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Aangezien mijn posts niet onder de gordel zijn zou het je sieren als je daar wel op ingaat. Anders maak je toch de indruk alleen te reageren op posts met de reactie dat je inhoudelijk niet reageert op "zo'n" post.
Je klinkt behoorlijk fundamentalistisch m'n beste.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een echt linksdenkend persoon heeft een hekel aan georganiseerde religie maakt niet uit of het buitenlanders zijn of niet. Dat jij er voor kiest om als nepcommunist toch maar lekker mensen van het moslim geloof te gaan voortrekken en alles maar wilt toelaten met een air van 'het zal wel loslopen' dat is jouw hypokriete kutprobleem. Mij leg je het zwijgen niet op dipshit.
Ik schreeuw moord en brand in het algemeen, nam alleen jouw post effe als voorbeeld van het heldere denkproces dat zich in dit topic heeft afgespeeld.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie je reacties en ik bewaar ze voor een rustiger moment. En ja ik vind het ook erg fijn om te zien dat er iemand is die niet meteen moord en brand schreeuwt als je ook maar iets zegt wat misschien niet zo lekker uit komt voor de lokale moslim bevolking. Daarvoor mijn dank.
Okquote:Op donderdag 28 september 2006 12:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zie je reacties en ik bewaar ze voor een rustiger moment. En ja ik vind het ook erg fijn om te zien dat er iemand is die niet meteen moord en brand schreeuwt als je ook maar iets zegt wat misschien niet zo lekker uit komt voor de lokale moslim bevolking. Daarvoor mijn dank.
Als in dat islamitisch ziekenhuis net zoveel rekening gehouden wordt met andersgelovigen en hun wensen daaromtrent zoals Katholieke ziekenhuizen dat doen voor andersgelovigen, vind ik het prima.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:36 schreef sigme het volgende:
Wie er trouwens uit afleidt dat er alleen moslims welkom zouden zijn leidt uit het bestaan van Nederlandse katholieke ziekenhuizen zeker ook af dat we daar alleen katholieken verzorgen? Nee? Oh. Dacht ik al..
Omdat er in het weekend veel patienten naar huis mogen die 's maandags weer terug moeten komen. En omdat er in het weekend geen onderzoeken plaatsvinden die tot maandag kunnen wachten. Scheelt inderdaad een hoop aan benodigd personeel.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Mwah. We hebben in ziekenhuizen nog altijd op zondag lagere bezetting (personeel) dan op 'doordeweekse' dagen - en om zulke oppervlakkigheden gaat het.
Dat zou tenminste niet vergoed moeten worden en liever nog verboden.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:06 schreef sigme het volgende:
In gewone Nederlandse ziekenhuizen repareren gewone Nederlandse artsen maagdenvliezen van stoute moslimmeisjes.
In gewone Nederlandse ziekenhuizen snijden gewone Nederlandse artsen voorhuiden van medisch totaal gezonde jongetjes af.
En als dit echt allemaal gaat gebeuren verwacht ik ook tenminste strenge controles hierop. En niet alleen maar de onregelmatige steekproefquote:Op donderdag 28 september 2006 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
We hebben in Nederland een redelijk goede wet op het uitoefenen van medische praktijk.
Een islamitisch ziekenhuis zal (moeten & willen) voldoen aan de wet.
Zeg ik ook niet.quote:Geen varkensvlees serveren en mannen ne vrouwen scheiden is op geen enkele manier strijdig met de wet.
Mannen en vrouwen worden (tenzij het echt heel druk is) op dit moment ook al steeds zo veel mogelijk gescheiden op kamers gestopt. Alleen in extreem drukke en overbezette gevallen zullen ze mensen anders indelen (nood breekt de wet he).quote:Ik zie ook nog steeds geen enkele reden waarom alleen moslims zich in zo'n ziekenhuis zouden laten behandelen. Ik kan me zo voorstellen dat veel vrouwen liever in een ziekenhuis met gescheiden sexen liggen dan in die vrij genante gemengde afdelingen.
Het is nogal lijfelijk - een ziekenhuisopname.
Ik lig altijd op gemengde zalen en persoonlijk vind ik dat veel gezelliger dan op een zaal met alleen maar van die zeurwijven.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:18 schreef sigme het volgende:
Ik zie ook nog steeds geen enkele reden waarom alleen moslims zich in zo'n ziekenhuis zouden laten behandelen. Ik kan me zo voorstellen dat veel vrouwen liever in een ziekenhuis met gescheiden sexen liggen dan in die vrij genante gemengde afdelingen.
Het is nogal lijfelijk - een ziekenhuisopname.
Ja, inderdaad... Meneer Sturkenboom (als ik me niet vergis), initiatiefnemer van dit plan, aast al jaren op de omverwerping van de staat der Nederlanden door middels het faciliteren van een nieuwe moslimzuil een wig DWARS door het hart van onze samenleving te bonjouren.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:24 schreef SpecialK het volgende:
Met andere woorden. Dit hele gedoe is gewoon aanstellerij en gewoon een nieuwe poging tot verdere segregatie.
Dat het een nederlander is die er mee aan komt 'zuilen'quote:Op donderdag 28 september 2006 12:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, inderdaad... Meneer Sturkenboom (als ik me niet vergis), initiatiefnemer van dit plan, aast al jaren op de omverwerping van de staat der Nederlanden door middels het faciliteren van een nieuwe moslimzuil een wig DWARS door het hart van onze samenleving te bonjouren.
![]()
Sterker nog, in de meeste ziekenhuizen heb je een uitgebreid keuzemenu. Soms zelfs wel 7 soorten vlees.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:24 schreef SpecialK het volgende:
En je kan ook gewoon eisen stellen aan het eten wat je krijgt. Als je geen varkensvlees wilt hebben dan krijg je het ook gewoon niet.
Met andere woorden. Dit hele gedoe is gewoon aanstellerij en gewoon een nieuwe poging tot verdere segregatie.
Dat het een Nederlander is, is wel interessant. Jij komt aan met 'verdere poging tot segregatie'. Lijkt me sterk dat die van meneer Sturkenboom komt.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat het een nederlander is die er mee aan komt 'zuilen'is niet erg relevant. Lijkt mij niet dat het feit dat hier behoefte aan is vanuit de moslim gemeenschap al een hard genoeg teken. En dan zeg je. 'Jah der is behoefte aan logisch dus. Gewoon toelaten.' Goed lees even het volgende stukje
Ik vind het ook juist grappig dat die segregatie waar iedereen zo bang voor is dat die van onze kant komt doordat wij ons te xenofobistisch opstellen juist oogluikend wordt toegelaten als moslims hier zelf initiatief voor nemen of stemmen voor laten horen.
Segregatie is nooit goed. Daardoor heb je ghetto's in amerika, daardoor hadden we apartheid in afrika daardoor hebben wij straks een opgedeelde samenleving en initiatieven zoals dit zijn de precedenten waarmee deze toekomst geschapen gaat worden.
Segregatie is iets héél anders dan apartheid.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:37 schreef SpecialK het volgende:
Segregatie is nooit goed. Daardoor heb je ghetto's in amerika, daardoor hadden we apartheid in afrika daardoor hebben wij straks een opgedeelde samenleving en initiatieven zoals dit zijn de precedenten waarmee deze toekomst geschapen gaat worden.
dat 'gevoel' krijg ik niet echt bij het lezen van het stukje. Ook zonder die kleurrijke comments van de TSquote:Op donderdag 28 september 2006 12:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat het een Nederlander is, is wel interessant. Jij komt aan met 'verdere poging tot segregatie'. Lijkt me sterk dat die van meneer Sturkenboom komt.
Dit is geen segregatie, dit is het aanpassen van dienstverlening aan een bepaalde groep. Iedere boerenlul is er namelijk van harte welkom.
Het probleem met zelf opgelegde segregatie is de groepsdwang. Misschien zijn er mensen uit die groep moslims die dan onvrijwillig door deze segregatie worden opgeslokt en daarom bepaalde keuzes (zoals een nog net goedgekeurde kruidenbehandeling bij het Islam ziekenhuis ipv ... chemotherapie) krijgen opgelegd. Daarom is gedwongen gelijkheid altijd nog 1000x beter dan zelfopgelegde segregatie.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Segregatie is iets héél anders dan apartheid.
Vrijwillige segregatie vind ik niet slecht, gedwongen segratie wel, gedwongen gelijkheid ook.
Ik ben helemaal geen liefhebber van (vrijwillige) religieuze segregatie, ik ben dan ook geen voorstander van een islamitisch ziekenhuis - maar ik ben groter tegenstander van gelijkheidsdwang.
Die groepsdwang staat mij ook tegenquote:Op donderdag 28 september 2006 12:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het probleem met zelf opgelegde segregatie is de groepsdwang. Misschien zijn er mensen uit die groep moslims die dan onvrijwillig door deze segregatie worden opgeslokt en daarom bepaalde keuzes (zoals een nog net goedgekeurde kruidenbehandeling bij het Islam ziekenhuis ipv ... chemotherapie) krijgen opgelegd. Daarom is gedwongen gelijkheid altijd nog 1000x beter dan zelfopgelegde segregatie.
Vind ik zelf dan
quote:Op donderdag 28 september 2006 13:06 schreef Canisfire het volgende:
Oprotten als die islamiten naar een islamitisch ziekenhuis willen gaan ze maar naar hun eigen land.
We geven die kut gasten steeds meer van ons land nog even en we krijgen hier ook een midden oosten situatie met Isreal en Palestina,
Hallo! Aarde aan Canisfire!quote:Op donderdag 28 september 2006 13:06 schreef Canisfire het volgende:
Oprotten als die islamiten naar een islamitisch ziekenhuis willen gaan ze maar naar hun eigen land.
Ons land? Als het je niet bevalt ga je maar met je 'jullie' naar 'jullie' landquote:
We geven die kut gasten steeds meer van ons land nog even en we krijgen hier ook een midden oosten situatie met Isreal en Palestina,
Religieuze segregatie is altijd gedwongen segregatie.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:49 schreef sigme het volgende:
Vrijwillige segregatie vind ik niet slecht, gedwongen segratie wel, gedwongen gelijkheid ook.
Ik ben helemaal geen liefhebber van (vrijwillige) religieuze segregatie, ik ben dan ook geen voorstander van een islamitisch ziekenhuis - maar ik ben groter tegenstander van gelijkheidsdwang.
Behalve als je er zelf voor kiest, de religie en de segregatie. Maar het is niet zo dat de Islamitische medemens naar dat ziekenhuis moet, het is gewoon een vrije keuze van die mensen.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Religieuze segregatie is altijd gedwongen segregatie.
Alleen als je iedere vorm van 'vrijwilligheid' herleidt naar groepsdwang. Kan, maar dan is ook alles wat jij doet gedwongenquote:Op donderdag 28 september 2006 17:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Religieuze segregatie is altijd gedwongen segregatie.
Leg eens uit heb je er last van en loop je niet veilig op straat. Als ik goed vlees wil hebben bijvoorbeeld ga ik liever naar een moslim slager dan naar een Nederlandse slager die de kip vol met hormonen en water spuit.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:13 schreef Shirley het volgende:
Ik vind het een bescheten idee! Hoe komen ze erop... Ik woon in Rotterdam, en het zit hier al vol met islamistische slagers, scholen, kappers, bakkers en moskee's. Nog een ziekenhuis erbij vind ik echt te veel van het goede.
Ja, ik heb er soms inderdaad last van en veilig op straat lopen is ook niet altijd aan de orde hier. Als ik een paar straten hier verder loop, is het net of ik in klein Turkije loop. Werkelijk iedere winkel is islamitisch. En het gaat me niet om de producten die ze leveren, want tuurlijk profiteer ik er ook wel eens van, maar het loopt de spuigaten uit. En een speciaal ziekenhuis vind ik gewoon een bizar idee.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Leg eens uit heb je er last van en loop je niet veilig op straat. Als ik goed vlees wil hebben bijvoorbeeld ga ik liever naar een moslim slager dan naar een Nederlandse slager die de kip vol met hormonen en water spuit.
Ben je dan wel eens mishandeld berooft enz door een moslim?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:19 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, ik heb er soms inderdaad last van en veilig op straat lopen is ook niet altijd aan de orde hier. Als ik een paar straten hier verder loop, is het net of ik in klein Turkije loop. Werkelijk iedere winkel is islamitisch. En het gaat me niet om de producten die ze leveren, want tuurlijk profiteer ik er ook wel eens van, maar het loopt de spuigaten uit. En een speciaal ziekenhuis vind ik gewoon een bizar idee.
Daar gaat het toch helemaal niet om?quote:Op donderdag 28 september 2006 19:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ben je dan wel eens mishandeld berooft enz door een moslim?
Natuurlijk wel er moet een rationele verklaring zijn voor je angst en anders is die onterecht. Maar post het volgende even.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:30 schreef Shirley het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om?
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ben je dan wel eens mishandeld berooft enz door een moslim?
Als er de vrijheid is je eraan te onttrekken is er vrijwilligheid in het leven naar de regel.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:10 schreef speknek het volgende:
Nee het wordt opgelegd vanuit de religie. Het is een dogmatische regel, die vanbuiten de persoon is ingesteld.
Ja, daarom hebben we achterlijke regels uit het wetboek geschrapt, zodat iedere vrouw die zich eraan wil onttrekken dat in vrijheid kan doen.quote:Anyhoe, ik dacht dat we veertig jaar geleden tijdens de feministische golf met z'n allen overeen waren gekomen dat door religie opgelegde segregatie (en zelfs achterstelling) van de vrouw niet meer van deze tijd is, en dat het moreel verwerpelijk is.
Tsja, ik heb ook bezwaar tegen mensen die hun kinderen niet laten inenten tegen polio. Toch kan ik moeilijk verwachten dat allen doen wat ik wil. Sterker nog - dat wil ik niet eens.quote:Wat mij betreft zijn principes niet veel anders wanneer het in dit geval moslims betreft. Er is niet strafrechtelijks tegen dit ziekenhuis nee, maar om nou te zeggen dat ik er geen bezwaar tegen heb..
Juistem.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk wel er moet een rationele verklaring zijn voor je angst en anders is die onterecht. Maar post het volgende even.
Ik wordt een beetje moe van dit soort topics. Zal ook uit leggen waarom zo loop ik eens op straat en me rugzak staat open. Ik voel een klein tikje op me schouder en draai me om een vrouw in burka die zegt ik zie uw portemonnee en kan die zo pakken zou even dat beter opbergen. Dus ik zeg dank u.
En denk bij me zelf zo zie je maar weer vooroordelen gaan niet altijd op. Ik ga elke zaterdag naar de markt. En eet dan altijd standaard me shoarma broodje. Degene die het klaarmaakt is een Marokkaan. Maak altijd een praatje en krijg de koffie gratis. Dat is de praktijk van alledag op straat. Wat we vergeten is dat 80% van de mensen ongeacht geloof of ras in vrede met elkaar willen leven en beleefd zijn. Het is de andere 20% die het voor de rest verpest. In samen werking met het populistisch geblaat van bepaalde politici.
Ik vind dat de overheid er alles aan dient te doen alle afwijkende dingen met alles gelijk te maken. Elke afwijking van het huidige systeem, huidige situatie dient hoe dan ook, zonder argumenten, de grond in gestampt te worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 07:49 schreef Poedel het volgende:
[..]
Misschien, misschien omdat de nederlander al te schijterig is om een eigen zaak op te starten, en liever loonslaaf wordt.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:19 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, ik heb er soms inderdaad last van en veilig op straat lopen is ook niet altijd aan de orde hier. Als ik een paar straten hier verder loop, is het net of ik in klein Turkije loop. Werkelijk iedere winkel is islamitisch. En het gaat me niet om de producten die ze leveren, want tuurlijk profiteer ik er ook wel eens van, maar het loopt de spuigaten uit. En een speciaal ziekenhuis vind ik gewoon een bizar idee.
Dat is te simpel, religies zijn totaalpaketten. Mensen leven wel degelijk naar regels waar ze niet eens zelf achter staan. Er zijn bijvoorbeeld Christenen die eigenlijk geen problemen hebben met homo's, maar zich door de overlevering genoodzaakt voelen ze te veroordelen. Dat is niet uit groepsdruk, maar uit de zelfopgelegde religieuze druk.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:59 schreef sigme het volgende:
Als er de vrijheid is je eraan te onttrekken is er vrijwilligheid in het leven naar de regel.
Dat is niet helemaal waar, de overheid heeft bijvoorbeeld het VN vrouwenverdrag ondertekent waar het zich als doel stelt ongelijkheden van de vrouw te bestrijden, of in ieder geval geen hulp mag verlenen aan initiatieven die de ongelijkheid van de vrouw bevordert. Dat is iets anders dan iemand die ophoudt met werken ja, maar zodra dit ziekenhuis subsidie aanvraagt, of misschien zelfs belastingvoordeel, wordt het een grijs gebied.quote:Ja, daarom hebben we achterlijke regels uit het wetboek geschrapt, zodat iedere vrouw die zich eraan wil onttrekken dat in vrijheid kan doen.
Wie dan toch gerokt achter het aanrecht kindertjes baart voor haar man doet dat vrijwillig.
Dat zeg ik toch ook?quote:Tsja, ik heb ook bezwaar tegen mensen die hun kinderen niet laten inenten tegen polio. Toch kan ik moeilijk verwachten dat allen doen wat ik wil. Sterker nog - dat wil ik niet eens.
Ja - nog vrijwilliger wordt het niet hoor: zelfopgelegde overtuiging.quote:Op donderdag 28 september 2006 21:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is te simpel, religies zijn totaalpaketten. Mensen leven wel degelijk naar regels waar ze niet eens zelf achter staan. Er zijn bijvoorbeeld Christenen die eigenlijk geen problemen hebben met homo's, maar zich door de overlevering genoodzaakt voelen ze te veroordelen. Dat is niet uit groepsdruk, maar uit de zelfopgelegde religieuze druk.
Leg eens uit - wat is er beperkend of 'ongelijk' voor 'de vrouw' aan dit ziekenhuis?quote:[..]
Dat is niet helemaal waar, de overheid heeft bijvoorbeeld het VN vrouwenverdrag ondertekent waar het zich als doel stelt ongelijkheden van de vrouw te bestrijden, of in ieder geval geen hulp mag verlenen aan initiatieven die de ongelijkheid van de vrouw bevordert. Dat is iets anders dan iemand die ophoudt met werken ja, maar zodra dit ziekenhuis subsidie aanvraagt, of misschien zelfs belastingvoordeel, wordt het een grijs gebied.
Jaquote:[..]
Dat zeg ik toch ook?
Ik zal ook niemand over één kam scheren, en zal ook nooit zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn, want heb ook zat goede ervaringen. Maar toevallig woon ik in een buurt waar naar mijn mening véél rotte appels zitten, en dan ga je al gauw wat negatiever denken ja, mede door eigen ervaringen.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk wel er moet een rationele verklaring zijn voor je angst en anders is die onterecht. Maar post het volgende even.
Ik wordt een beetje moe van dit soort topics. Zal ook uit leggen waarom zo loop ik eens op straat en me rugzak staat open. Ik voel een klein tikje op me schouder en draai me om een vrouw in burka die zegt ik zie uw portemonnee en kan die zo pakken zou even dat beter opbergen. Dus ik zeg dank u.
En denk bij me zelf zo zie je maar weer vooroordelen gaan niet altijd op. Ik ga elke zaterdag naar de markt. En eet dan altijd standaard me shoarma broodje. Degene die het klaarmaakt is een Marokkaan. Maak altijd een praatje en krijg de koffie gratis. Dat is de praktijk van alledag op straat. Wat we vergeten is dat 80% van de mensen ongeacht geloof of ras in vrede met elkaar willen leven en beleefd zijn. Het is de andere 20% die het voor de rest verpest. In samen werking met het populistisch geblaat van bepaalde politici.
Je verwoordt precies wat ik niet goed kon verwoorden.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:18 schreef Suko het volgende:
Waarom deze klaagzang? Van mij mag iedereen naar het vrije westen komen als je niet in je eigen land veilig voelt. Maar dan wel naar onze maatstaven leven, niet andersom. Respecteer onze wetten met alle vrijheden die daarin staan beschreven. Geloof en godsdienst zijn bij wet gescheiden, daar dien je naar te leven. Het is nu eenmaal niet mogelijk je eigen Marokko, Turkije en alle andere landen alwaar de Islam regeert naar Nederland mee te nemen. Binnen je eigen woning heb je alle vrijheid, daarbuiten gelden de wetten van Nederland. Ga ik eigenlijk wel met buitenlanders om? Zeker weten! Beste brave burgers die maar al te graag hier wonen en gewoon lekker met ons samenleven. Ook ik koop graag bij ze op de markt. Maar het lijkt wel of er al meer een verharde mentaliteitsverandering plaatsvindt. Een steeds grotere groep, die nog niet zolang in Nederland is en de gegeven vrijheidheden naar zich toetrekken en zelfs met eisen komen. Je voelt je als Nederlander een beetje in het nauw gedreven. Daarvoor hebben wij toch niet die vrijheden verworven? Om te 'moeten' toezien dat er aparte voorzieningen worden getroffen, zoals scholen, verzorgingshuizen, apart zwemmen/fietsen/gymen/sporten. En dan nu aparte ziekenhuizen. Ik kan nog lang doorgaan maar ik vind dat er (weer) een lange brede maatschappelijke discussie op gang moet komen want de onrust onder de Nederlanders groeit, óók bij de reeds lang geintegreerden. Ik wil lezen (inclusief foute cartoons) wat ik wil, ik wil caberatiers horen die mogen zeggen wat ze willen, ik wil naar het theater om politiek gevoelige voorstellingen te zien, ik wil er bij lopen en zonnen aan de dijk zoals ik wil in de zomer, ik wil lopen waar ik wil zonder bang te zijn voor hangjongeren, ik wil...het Nederland terughebben zoals ik het ken! Het uitermate lastige dwarse maar vrije Nederland met alle kleuren van de regenboog, maar wel de wetten én de mensen hier respecteren. En als Nederland niet bevalt, dan zijn er zat landen die wél hetgeen kunnen bieden wat men wil, zo simpel is het eigenlijk, best wel.
Leuke klaagzang inderdaad, maar wat is hier nou de aanleiding van?quote:Op donderdag 28 september 2006 23:18 schreef Suko het volgende:
Waar het mij persoonlijk om gaat is dat ik in Nederland woon. Ja én? Nederland is een land in het vrije democratische westen. Binnen het door ons gekozen en bevochten politieke stelsel kunnen wij ons veel vrijheden, rechten (én plichten) veroorloven. Al enige tijd lijkt ons land in een soort beklemming te zitten die mij geheel vreemd is. Ik heb de jaren 60 (enigszins) meegemaakt, de emancipatie, dé pil. We hebben ons ontworsteld uit de duffe jaren 50, waar ook nog het geloof een dominante rol heeft gespeeld. Leve de vrijheid! Maar nu. Je kan niet alles meer schrijven/zeggen/zingen/filmen/opvoeren (theater), bang voor bedreigingen, nee zelfs je leven. Een simpele gang naar de rechter als men zich aangesproken/beledigd voelt is niet eens meer aan de orde. Mijn ouwe buurten in Amsterdam zijn veranderd in no-go-area's, gangs zijn daar heer en meester. Mijn buurt waar ik nu woon, een middelgrote stad, is door het grote aantal schotels een mediapark geworden. De kerkklokken verderop zijn allang al verstomd, gaf te veel overlast, thans hoor ik veelvuldig luidruchtige Islamitische oproepen om tot gebed te komen. Het nabijgelegen enige wandelpark is ook een no-go-area geworden wegens een overmaat aan drugsgebruikende merendeel buitenlandse hangjongeren en even verderop is een brug eveneens in beslag genomen door een soortgelijke groep met als gevolg dat inwoners van een bejaardenhuis nabij alleen nog onder begeleiding daar langs 'mogen.' Mijn nichtje wás buschauffeur maar heeft kortgeleden haar ontslag ingediend wegens geweldadigheden en voordurend zéér vrouwonvriendelijke opmerkingen van buitenlandse jongeren. Mijn moeder woont haar hele leven in een prachtig peipklein dorpje, kortgeleden is daar ingebroken door een groepje asielziekers (prostest tegen dat centrum heeft niet geholpen), heeft zich met spoed laten inschrijven voor een bejaardenwoning elders, mijn broer woont zolang bij haar. Bij ons in de buurt zijn de ingangen van de woning drastisch beveiligd wegens dezelfde groepen zoals ik eerder heb genoemd, zij zaten in de trapgangen drugs te gebruiken en owee als je als bewoner er wat van zei. Politie pakken soms wat lui op, die men later weer vrolijk buiten ziet lopen. Politie moeten echte boeven vangen is dé slogan. En ook owee als je je dat aankaart bij de plaatselijke politiek, niemand durft zich (meer) echt te uiten.
Waarom deze klaagzang? Van mij mag iedereen naar het vrije westen komen als je niet in je eigen land veilig voelt. Maar dan wel naar onze maatstaven leven, niet andersom. Respecteer onze wetten met alle vrijheden die daarin staan beschreven. Geloof en godsdienst zijn bij wet gescheiden, daar dien je naar te leven. Het is nu eenmaal niet mogelijk je eigen Marokko, Turkije en alle andere landen alwaar de Islam regeert naar Nederland mee te nemen. Binnen je eigen woning heb je alle vrijheid, daarbuiten gelden de wetten van Nederland. Ga ik eigenlijk wel met buitenlanders om? Zeker weten! Beste brave burgers die maar al te graag hier wonen en gewoon lekker met ons samenleven. Ook ik koop graag bij ze op de markt. Maar het lijkt wel of er al meer een verharde mentaliteitsverandering plaatsvindt. Een steeds grotere groep, die nog niet zolang in Nederland is en de gegeven vrijheidheden naar zich toetrekken en zelfs met eisen komen. Je voelt je als Nederlander een beetje in het nauw gedreven. Daarvoor hebben wij toch niet die vrijheden verworven? Om te 'moeten' toezien dat er aparte voorzieningen worden getroffen, zoals scholen, verzorgingshuizen, apart zwemmen/fietsen/gymen/sporten. En dan nu aparte ziekenhuizen. Ik kan nog lang doorgaan maar ik vind dat er (weer) een lange brede maatschappelijke discussie op gang moet komen want de onrust onder de Nederlanders groeit, óók bij de reeds lang geintegreerden. Ik wil lezen (inclusief foute cartoons) wat ik wil, ik wil caberatiers horen die mogen zeggen wat ze willen, ik wil naar het theater om politiek gevoelige voorstellingen te zien, ik wil er bij lopen en zonnen aan de dijk zoals ik wil in de zomer, ik wil lopen (ook in dat mooie park) waar ik wil zonder bang te zijn voor hangjongeren, ik wil...het Nederland terughebben zoals ik het ken! Het uitermate lastige dwarse maar vrije Nederland met alle kleuren van de regenboog, maar wel de wetten én de mensen hier respecteren. En als Nederland niet bevalt, dan zijn er zat landen die wél hetgeen kunnen bieden wat men wil, zo simpel is het eigenlijk, best wel.
Daar had ik er een van kunnen zijn van die Moslims die het verwelkomen.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:37 schreef Suko het volgende:
@ Alulu, die belemming is er allang en niet alleen bij mij. Die clevere ondernemer Schurkenboom is misschien de bekende druppel, heb al verschillen moslims op tv en radio het plan zien verwelkomen. Maar heb inderdaad mijn ei gelegd, een verdrietig ei wel te verstaan.
Tuurlijk!quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:24 schreef concac het volgende:
mogen ongelovigen ook behandeld worden in deze islamitische ziekenhuis?
![]()
uhm .. chinezen, noren en surinamers hebben dan ook geen leefregels die al te ver van de onze afwijken dus die hebben idd niets aparts, behalve afkickklinieken voor antillianen/surinamers, omdat die psychisch anders tikken, en wat ik aan chinezen heb zien liggen in ziekenhuizen, die aten alleen het brood en wat de familie meebracht op het bezoekuurquote:Op donderdag 28 september 2006 07:04 schreef Balthar het volgende:
Ik heb nog nergens een Chinees, Noors, Joods of Surinaams ziekenhuis gezien.
Een bepaalde groep Islamieten wenst een staat binnen de staat, waarin de Islamistische wetten boven de Nederlandse worden gesteld.
Dit is een democratisch land, de ondemocratische regels mogen hier niet getolereerd worden.
sorry hoor, zozeer als ik het eens ben met het feit dat mannen en vrouwen gelijke kansen moeten krijgen, maar wat heeft dat principe te maken met zoiets lichamelijks als een ziekte ?quote:Al jaren proberen we duidelijk te maken dat man en vrouw gelijkwaardig zijn.
quote:Op woensdag 27 september 2006 23:16 schreef jogy het volgende:
Tja, er valt geld aan te verdienen, leve het kapitalisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |