Ziekenhuizen moeten toch wel aan wat meer eisen voldoen dan alleen marktwerking.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:28 schreef jogy het volgende:
Als de verzekeraars er brood in zien dan komt het er, gewoon doodnormale marktwerking van vraag en aanbod. Economisch levensvatbaar. Dat is alles wat er nodig is toch?
Het lijkt me dat er standaardregels zijn voor dat soort dingen eigenlijk, mocht zoiets niet het geval zijn dan heb je helemaal gelijk, behalve dan de wachtlijsten als het niet levensbedreigend is. Het is gewoon een zaak die moet draaien, toevallig voor mensen met een ideologie, daar willen ze voor betalen dus laat ze lekker.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ziekenhuizen moeten toch wel aan wat meer eisen voldoen dan alleen marktwerking.
- Mag een ziekenhuis bijvoorbeeld een niet moslim weren bij de eerste hulp? Lijkt me niet.
- Mag een ziekenhuis een behandeling weigeren in het licht van wachtlijsten e.d. als het om een niet moslim gaat?
- Mogen artsen kruiden voorschrijven als iemand gewoon -echte- medicatie nodig heeft?
- Hoe weet je dat iemand moslim is als diegene knock-out binnen komt rijden? De blankies die in levensgevaar worden binnengereden direct doorverwezen naar een ander ziekenhuis?
Toch is voor mijn gevoel een ziekenhuis en ook elke arts een entiteit dat niet mag discrimineren. Dus laten we niet weer een precedent scheppen waarin we dat soort dingen gaan toelaten. We zijn net die gristelijke en katholieke kapel ziekenhuisjes af. Het OLVG herinnert alleen nog maar aan het christelijke verleden door haar naam. Willen we nu weer als maatschappij een nieuwe vorm van segregatie toebedeeld krijgen?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er standaardregels zijn voor dat soort dingen eigenlijk, mocht zoiets niet het geval zijn dan heb je helemaal gelijk, behalve dan de wachtlijsten als het niet levensbedreigend is. Het is gewoon een zaak die moet draaien, toevallig voor mensen met een ideologie, daar willen ze voor betalen dus laat ze lekker.
Een gedeelte wel in ieder geval.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:37 schreef SpecialK het volgende:
Willen we nu weer als maatschappij een nieuwe vorm van segregatie toebedeeld krijgen?
En dat is jammer. De enige manier waarop een pluriforme maatschappij echt kan functioneren is wanneer alle onderdelen ervan ook erkennen dat ze deel uit maken van die samenleving. Maar ik krijg nu sterk het gevoel dat een deel zichzelf op allerlij vlakken aan het afzonderen om een sub-maatschappij te vormen.quote:
Misschien moet men maar eens niet zo bekrompen doen aan alle kanten en weer lekker een poging wagen met z'n tweëen door een deur te gaan.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En dat is jammer. De enige manier waarop een pluriforme maatschappij echt kan functioneren is wanneer alle onderdelen ervan ook erkennen dat ze deel uit maken van die samenleving. Maar ik krijg nu sterk het gevoel dat een deel zichzelf op allerlij vlakken aan het afzonderen om een sub-maatschappij te vormen.
Ik ben echt niet een rechts denkend persoon ofzo maar is het dan niet logischer voor deze mensen om gewoon maar te vertrekken naar een land dat meer voldoet aan hun strakke religieuze standaarden?
Nederland en nederlanders zijn altijd een zeer openminded volk geweest. Toch zie je dat het mis gaat. Ook in andere landen waarvan de bevolking zichzelf en elkaar ziet als wereldburger (denemarken - zweden - etc).quote:Op donderdag 28 september 2006 00:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien moet men maar eens niet zo bekrompen doen aan alle kanten en weer lekker een poging wagen met z'n tweëen door een deur te gaan.
Opvallend is wel dat de Nederlander alleen "bekrompen" is tegenover Moslims.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien moet men maar eens niet zo bekrompen doen aan alle kanten en weer lekker een poging wagen met z'n tweëen door een deur te gaan.
Wat hebben mensen toch een achterlijke kijk op bepaalde zaken. Of een ziekenhuis betekend dat Nederland een moslim staat wordt.quote:Op donderdag 28 september 2006 07:04 schreef Balthar het volgende:
Sorry voor de gematigde Moslims, maar het Islamiseren van Nederland gaat me echt te ver.
Het is jaren zo geweest dat ze werden doodgezwegen, de klotebaantjes kregen en accepteerde, dat was generatie nu mmer 1 die amper Nederlands sprak en een gulden veel vond ( overdrijven is een vak jaquote:Op donderdag 28 september 2006 00:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nederland en nederlanders zijn altijd een zeer openminded volk geweest. Toch zie je dat het mis gaat. Ook in andere landen waarvan de bevolking zichzelf en elkaar ziet als wereldburger (denemarken - zweden - etc).
Ik mis van 'hun' kant een heel groot stuk wil om deze pluriforme seculaire maatschappij te leren kennen. Ik denk dat dat een stuk bekrompenheid is aan -'hun'- kant. Het begint al bij die complete onwil om nederlands te leren. Om gewoon met werk en leven echt deel te nemen. Ik woon in Amsterdam west ik zie deze onwil bijna dagelijks.
Of ben ik nou een intollerante lul?
Dit idee is dus niet afkomstig uit de Moslimgemeenschap.quote:Nederlands kapitaal
De initiatiefnemer benadrukt dat het ziekenhuis met Nederlands kapitaal wordt opgezet. 'We willen ons in principe in een wijk vestigen waar veel moslims wonen. Ook willen we een bijdrage leveren aan stedelijke innovatie en stadsvernieuwing. Het gaat over een investering van euro30 mln à euro40 mln', aldus Sturkenboom.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 28 september 2006 07:40 schreef rvand het volgende:
Wat iedereen schijnt te missen is dat dit geen Moslim initiatief is, maar van een Hollander met Hollandse handelsgeest.
[..]
Dit idee is dus niet afkomstig uit de Moslimgemeenschap.
Dat maakt het des te erger!quote:Op donderdag 28 september 2006 07:40 schreef rvand het volgende:
Wat iedereen schijnt te missen is dat dit geen Moslim initiatief is, maar van een Hollander met Hollandse handelsgeest.
[..]
Dit idee is dus niet afkomstig uit de Moslimgemeenschap.
Dan is de eerste stap natuurlijk om de laatste resten van de verzuiling op te ruimen.quote:Op donderdag 28 september 2006 07:49 schreef Poedel het volgende:
[..]
Dat maakt het des te erger!![]()
Ik vind dat onze (democratische) overheid er alles aan dient te doen om segregatie tegen te gaan!
Dat werk je met die bespottelijke ideeën alleen maar in de hand!
Leg mij eens uit waarom die vrijheid wel voor jou moet gelden, maar kennelijk niet voor een stel mensen dat een Islamitisch ziekenhuis wil bouwen?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:43 schreef Cage333 het volgende:
Wat ben ik blij dat er nog partijen zijn zoals partij voor de Vrijheid en Een NL die hier hun kantekeningen bij stellen!
Ja! Integratie is met z'n allen aan de boerenkool!quote:Op donderdag 28 september 2006 07:49 schreef Poedel het volgende:
[..]
Dat maakt het des te erger!![]()
Ik vind dat onze (democratische) overheid er alles aan dient te doen om segregatie tegen te gaan!
Dat werk je met die bespottelijke ideeën alleen maar in de hand!
Nee mannen en vrouwen worden daar strikt gescheiden gehouden.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:01 schreef jogy het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |