Ze zijn niet van elkaar af te slaan! Herman voornamelijk maar Spekkie doet dapper mee, het lijkt wel of ze de hele dag met elkaar willen stoeien.
![]()
Dat was ook precies mijn bedoeling voor Herrie, omdat ik een paar lange werkdagen heb, en Herman kan niet goed alleen zijn. Iets of iemand moet hem bezighouden, anders gaat ie alleen maar aan zichzelf likken, krabben en bijten (heel sneu) maar als ik nu thuiskom liggen ze allebei in diepe slaap omdat ze de hele dag gespeeld hebben... Die kleine ravage in huis neem ik dan op de koop toe.
![]()
Van de week had Spek jeuk aan de oortjes, toen heeft Herman hem een half uur aan zijn oortje zitten likken, omdat ie daar zelf niet zo goed bij kan denk ik.
![]()
Lief was het in ieder geval wel, Spekkie zat met toegeknepen oogjes van de oormassage te genieten!
![]()
Nu ook, liggen ze dicht tegen elkaar aangekropen voor de kachel te soezen, zo cute.
![]()
Sajoerboontjes? Ik wilde hem juist minder gaan verwennen.
![]()
Is dat wel net zo gezond als gewone boontjes? Want dan kan ik het natuurlijk wel eens proberen...
arithaterhorst, er is op zich inderdaad niks mis met Frolic, behalve dat hondjes het erg lekker vinden. Als zoiets de hele dag in ruime overvloed aanwezig is, zal een hondje daar echt geen mate mee houden. Vandaar dat ook op de verpakking altijd een tabel staat, hoeveel brokken per dag, per kilo lichaamsgewicht, dat is ook voor honden een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Tel daarbij nog de boterhammen met jam en het snoep, en je krijgt een wel heel ongezond dieet.
Dinsdagochtend gaan we weer op de weegschaal!
![]()
Het kan nog wel even duren tot hij op zijn ideale gewicht is. De eerste weken gaat natuurlijk het snelste, ik denk dat hij nu ongeveer een halve tot een kilo per maand kan kwijtraken.
Na het wandelen heeft hij nog genoeg energie nu om zelf op de veranda te klauteren, dus zo gaat het met kleine stapjes steeds beter. Van de week werd ik wakker en lag Spekkie op de bank te slapen! Daar was hij 's nachts helemaal zelf opgeklommen, geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen!