Pleonasme.quote:aan de man te verkopen
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens (nu betekent het dat het alleen voor mannen is ofzoquote:
Netjes gedragen heeft uitiendelijk niet zoveel te maken met de vooroordelen. (anders zou het geen vooroordeel zijn) Die blijven namelijk toch bestaan, wat dat betreft is het wel heel erg in NL. Afgezien daarvan heerst er denk ik gewoon een algehele pessimistische sfeer in Nederland over van alles en nogwat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:32 schreef wjschreuder het volgende:
[..]
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens.
Maar ontopic: Het is opzich niet gek dat deze goed geslaagde allochtonen wegtrekken, aangezien zij alle vooroordelen van de foute minderheid over zich heen krijgen en daarom niet voor vol worden aangezien. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dat zó erg is in NL, helemaal niet als je je net gedraagd.
Jammer maar begrijpelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Wat vinden jullie zelf eigenlijk van dit allemaal?
Oh zeker, ze hebben zelf niet erg veel te verliezen wat dat betreft. Maar Nederland profileert zich altijd als kennisland, je ziet echter steeds meer allochtonen en autochtonen die hoger opgeleid zijn wegtrekken. Hoe komt dit, wat is er aan de hand?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
Juist dat is het hele punt inderdaad.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:40 schreef Tikorev het volgende:
Dat zegt niets. Ik wil absolute aantallen. Hoeveel Marokkanen vertrokken er en hoeveel Marokkanen kwamen binnen...
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dat is het hele punt inderdaad.
Wellicht zou je de video moeten bekijken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht zou je de video moeten bekijken.
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...
Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook. Je kan dat soort zaken wel negeren, maar het is gewoon een feit dat een grote groep het zo voelt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?
Domme (en rechtse/nationalistische)mensen blijven in Nederland, slimme mensen gaan weg.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
De arbeidersklasse groeit in megatempo. Waarom denk je anders dat allerlei Franse bedrijven investeren als een dolle stier.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef pberends het volgende:
Vakantiehuisjes en stroopwafels... is er niet behoefte aan meer basisproducten daar?
De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is.
Niemand zegt of het positief of negatief is. Voor Nederland lijkt me dit trouwens eerder negatief.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook.
Open er een topic over zou ik zeggen. Dit gaat niet over Tikorev, het is trouwens erg opvallend dat je er dan ook niet op in gaat maar er een andere wending aan probeert te geven.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik voel me ook regelmatig zo als ik in een buurt/bus/ trein zit die bijna geheel wordt bevolkt door allochtonen...
Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor Nederland lijkt me dit trouwens eerder negatief.
Waar ga ik niet op in?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
het is trouwens erg opvallend dat je er dan ook niet op in gaat maar er een andere wending aan probeert te geven.
Het gaat hier om hogeropgeleiden, de werkloosheid onder lageropgeleide marokkaanse jongeren is hier dus helemaal niet van belang, want die blijven toch in NL. In tegenstelling tot diegene die je eigenlijk nodig hebt hier.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.
Ik had het niet specifiek over lager opgeleide Marokkanen maar over alle Marokkanen. Tenzij jij statistieken hebt die aantonen dat de werkloosheiod onder hoger opgeleide Marokkanen lager is dan onder hoger opgeleide autochtonen. Dan neem ik mijn woorden terug.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier om hogeropgeleiden, de werkloosheid onder lageropgeleide marokkaanse jongeren is hier dus helemaal niet van belang, want die blijven toch in NL.
Uhm, ik heb nergens gezegd dat de werkloosheid onder hogeropgeleide Marokkanen lager is dan die van de hoger opgeleide autochtonen. Volgens mij gaat het daar ook niet om, jij haalt lager-opgeleide Marokkanen aan, terwijl deze helemaal niet relevant zijn in dit topic.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik had het niet specifiek over lager opgeleide Marokkanen maar over alle Marokkanen. Tenzij jij statistieken hebt die aantonen dat de werkloosheiod onder hoger opgeleide Marokkanen lager is dan onder hoger opgeleide autochtonen. Dan neem ik mijn woorden terug.
Ik heb het helemaal niet over lager opgeleide Marokkanen gehad...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het daar ook niet om, jij haalt lager-opgeleide Marokkanen aan, terwijl deze helemaal niet relevant zijn in dit topic.
Je had het over ALLE marokkanen, daar vallen ook de lager opgeleide onder. Dit topic gaat echter niet over ALLE marokkanen, maar over hoogopgeleide Marokkanen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over lager opgeleide Marokkanen gehad...
Jeugdwerkeloosheid is sowieso ontzettend gestegen onder Balkenende...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.
ik zeg: geef ze allemaal een goeie opleidingquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het percentage dat terugkeerde in 2005 steeg ten opzichte van het jaar 2004 met maarliefst 50%.
Van alle Marokkanen zijn cijfers bekend. Werkloosheidsstatistieken van hoger opgeleide Marokkanen zijn bij mij niet bekend. Dus om automatisch te zeggen dat het slecht is voor Nederland lijkt me wat voorbarig. Hoogopgeleide mensen zijn belangrijk, maar aan hoogopgeleide werklozen heb je weinig.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je had het over ALLE marokkanen, daar vallen ook de lager opgeleide onder. Dit topic gaat echter niet over ALLE marokkanen, maar over hoogopgeleide Marokkanen.
Wat begrijp je in godsnaam niet. Het zijn hogeropgeleiden die wegtrekken, daar gaat het om. Hogeropgeleide zal je eigenlijk altijd wel nodig hebben, al helemaal onder migranten groepen. Denk aan voorbeeldfunctie e.d. We zijn een kennisland, als je werklozen hebt onder hogeropgeleiden, doe je als land iets niet goed.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Van alle Marokkanen zijn cijfers bekend. Werkloosheidsstatistieken van hoger opgeleide Marokkanen zijn bij mij niet bekend. Dus om automatisch te zeggen dat het slecht is voor Nederland lijkt me wat voorbarig. Hoogopgeleide mensen zijn belangrijk, maar aan hoogopgeleide werklozen heb je weinig.
Het ging erom of het slecht voor Nederland is of niet. Van een paar Marokkanen die een stroopwafelfabriek beginnen zal Nederland weinig merken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn hogeropgeleiden die wegtrekken, daar gaat het om.
Ga dan niet zeuren als je antwoord krijgt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Kijk, en daar profiteren de meesten van. Wat eigenlijk, naar mijn idee, niet echt geweldig is. Deze lui moeten ze verbannan, vreten van twee wallen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
Het is een trend, en dat is niet alleen onder Marokkanen zo, maar ook onder Turken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:19 schreef Tikorev het volgende:
Het ging erom of het slecht voor Nederland is of niet. Van een paar Marokkanen die een stroopwafelfabriek beginnen zal Nederland weinig merken.
Dat zeg ik, want de meeste import wat er nu binnenkomt zijn bruidspaartjes uit het rifgebergte. En daar wonen praktisch alleen maar analfabeten. Ten tweede blijkt uit niets dat het om Marokkanen gaat die hier niet aan de bak zouden komen. Dat insinueer jezelf.quote:Wie zegt dat er niet meer hoog opgeleide Marokkanen binnenkomen dan er vertrekken. Jij hebt alleen relatieve cijfers. Ten tweede, als het om Marokkanen gaat die hier niet aan de bak komen en daar wel lijkt het me vooe iedereen juist beter.
Een antwoordt op dit gebeuren ja, die je nogsteeds niet eenduidig hebt gegeven. Maar gezien al je posts hier, ga ik ervanuit dat jij het wegtrekken van hogeropgeleide 2e generatie allochtonen als positief ziet.quote:Je vraagt zelf:
[..]
Ga dan niet zeuren als je antwoord krijgt.
De Marokkaanse nationaliteit kan je niet afstaanquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:21 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Kijk, en daar profiteren de meesten van. Wat eigenlijk, naar mijn idee, niet echt geweldig is. Deze lui moeten ze verbannan, vreten van twee wallen.![]()
![]()
Dat geloof ik best maar dat was niet het punt. Stel er vertrekken jaarlijk tien hoogopgeleide Marokkanen met een Nederlands paspoort naar Marokko en er komen jaarlijks vijfduizend binnen waarvan dertig hoogopgeleid is. Dan lijkt me dit wat voorbarig:quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, want de meeste import wat er nu binnenkomt zijn bruidspaartjes uit het rifgebergte. En daar wonen praktisch alleen maar analfabeten.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Ligt dit nu echt aan de discriminatie?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Maar wil je dat wel?quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Marokkaanse nationaliteit kan je niet afstaan![]()
Het is alleen niet voorbarig, gezien de trend zich voortzet. Als het geen trend was geweest, was het een andere zaak geweest.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat geloof ik best maar dat was niet het punt. Stel er vertrekken jaarlijk tien hoogopgeleide Marokkanen met een Nederlands paspoort naar Marokko en er komen jaarlijks vijfduizend binnen waarvan dertig hoogopgeleid is. Dan lijkt me dit wat voorbarig:
[..]
Nee, gezien de huidige situatie in Nederland niet. Daarom ben ik ook van plan om terug te keren.quote:
Nogmaals, wat zegt een trend over de absolute migratiecijfers van het moment? Helemaal niets.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alleen niet voorbarig, gezien de trend zich voortzet. Als het geen trend was geweest, was het een andere zaak geweest.
Er immigreren jaarlijks ongeveer 2000 Marokkanen naar Nederland, er emigreren jaarlijks ongeveer 1900 Marokkanen. Dat zijn de absolute cijfers.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nogmaals, wat zegt een trend over de absolute migratiecijfers van het moment? Helemaal niets.
En voor de duidelijkheid. Ik vind het inderdaad een zege wanneer mensen die niets anders doen dan klagen over weinig kansen en zeuren over hun slachtofferschap vertrekken naar een plek waar ze wel gelukkig denken te zijn. Ik geloof niet dat Nederland daar slechter van wordt.
En geef jij je Nederlandse paspoort dan af? Ben je dan afgestudeerd?quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, gezien de huidige situatie in Nederland niet. Daarom ben ik ook van plan om terug te keren.
Volgens het CBS zijn er in 2004 meer dan 3300 Marokkanen naar Nederland gemigreerd.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er immigreren jaarlijks ongeveer 2000 Marokkanen naar Nederland
En waarom emigreren er dan toch nog zoveel marokkanen naar Nederland? Alleen om hier te studeren en dan met hun opleiding hun land van herkomst opbouwen? Waarom studeren ze dan niet om daar de mensen les te kunnen geven? Hoe moet ik als Nederlander met één paspoort ook maar één moment denken dat ze Nederlander willen worden? Waarom wordt er van de autochtoon wel begrip en acceptatie verwacht terwijl we in feite alleen dienen als melkkoe? Ik heb oprecht medelijden met de Marokkanen die geen hoge opleiding kunnen volgen. Hoe verkopen jullie dit aan hun?quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er immigreren jaarlijks ongeveer 2000 Marokkanen naar Nederland, er emigreren jaarlijks ongeveer 1900 Marokkanen. Dat zijn de absolute cijfers.
Idd een als we het als Nederland goed doen kunnen we daar als land ook van profiteren. daar handel etcquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Moeten ze zelf weten, lijkt me goed voor Marokko.
Elke emigrant heeft zijn eigen redenen om te emigreren. De een ziet betere carrièremogelijkheden in een ander land, de ander heeft als reden dat Nederland 'te vol' is, de huizen te duur, het klimaat niet prettig, voelt zich niet (langer) thuis in de Nederlandse maatschappij etc. Hoogopgeleiden hebben vermoedelijk daarbij meer de neiging over de grens te kijken dan laagopgeleiden. Fatsoenlijke en onfatsoenlijke mensen zal je echter altijd overal vinden. Het gras lijkt vaak groener aan de overkant.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh zeker, ze hebben zelf niet erg veel te verliezen wat dat betreft. Maar Nederland profileert zich altijd als kennisland, je ziet echter steeds meer allochtonen en autochtonen die hoger opgeleid zijn wegtrekken. Hoe komt dit, wat is er aan de hand?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook plannen heb om " terug" te keren, binnen een periode van 10 jaar wel te verstaan. De reden voor mij is dat ik het pessimisme, het harde, allemaal zat ben. Fatsoen is er niet meer jegens de medemens lijkt het.
Ik had het over 2005quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Volgens het CBS zijn er in 2004 meer dan 3300 Marokkanen naar Nederland gemigreerd.
Er emigreerden 50.000 autochtonen, geldt je belastinggeld riedeltje ook voor hen? En we hebben het hier over HBO en Universitair opgeleiden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:48 schreef Sargon het volgende:
dus eerst hier belastinggeld verkwisten met een opleiding om vervolgens meteen naar het buitenland te gaan en niets bij te dragen aan de Nederlandse economie. Maar als je vmbo al hoogopgeleid gaat noemen moeten ze vooral hun gang gaan.
ten eerste, wel als ze na een studie van 5 a 6 jaar meteen naar het buitenland verkassenquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er emigreerden 50.000 autochtonen, geldt je belastinggeld riedeltje ook voor hen? En we hebben het hier over HBO en Universitair opgeleiden.
De meeste marokkanen vertrekken pas na een tijdje, dus niet direct. (er zit meestal een jaar of 5-10 tussen het behalen van diploma en vertrek).quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:03 schreef Sargon het volgende:
[..]
ten eerste, wel als ze na een studie van 5 a 6 jaar meteen naar het buitenland verkassen
ten tweede, hoeveel kunnen dat er nu zijn
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Als je nu gewoon even de bron geeft weten we allebei waar het over gaat.quote:
Het is niet zo vreemd, ook steeds meer hoog geschoolde autochtone jongeren vertrekken. Het beleid van de regering Balkenende is er op gericht hoger geschoolden het land uit te werken en lager geschoolden hier naar toe te halen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Meer en meer hoger opgeleide Marokkanen van met name de 2e generatie verlaten Nederland in ruil voor het land van hun ouders. Het percentage dat terugkeerde in 2005 steeg ten opzichte van het jaar 2004 met maarliefst 50%. Veelal waren dat dus goed geintegreerde allochtonen. De meeste beginnen voor zichzelf, een eigen bedrijfje, winkeltje of wat dan ook. Sommige proberen er Nederlandse producten aan de man te verkopen.
Nee, alleen in Nederland worden hoger geschoolden met de nek aangekeken en voor profiteur uitgemaakt omdat ze gestudeerd hebben.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:18 schreef moussie het volgende:
er is alleen een ding wat ik me afvraag .. hoe wordt je als in nederland opgroeide marokkaan daar ontvangen, ben je daar nou net zo'n outcast als hier ?
CBS gewoon poepske.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Als je nu gewoon even de bron geeft weten we allebei waar het over gaat.
Daar lees ik toch andere cijfers:quote:
Een verschil van 1537 tegenover 100...quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er immigreren jaarlijks ongeveer 2000 Marokkanen naar Nederland, er emigreren jaarlijks ongeveer 1900 Marokkanen. Dat zijn de absolute cijfers.
Dan kijk je toch echt verkeerd, als je het filmpje had bekeken, had je al kunnen zien dat er in 2005 bijna 1300 2e generatie Marokkanen emigreerden. Het CBS spreekt ook over:quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Daar lees ik toch andere cijfers:
Immigratie: 2 357
Emigratie: 820
En dus niet:
[..]
Een verschil van 1537 tegenover 100...
Dan spreekt het CBS zichzelf een beetje tegen. Maar hoe dan ook, nog steeds een immigratieoverschot dat bijna vier keer hoger is dan je eerste bewering.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het CBS spreekt ook over:
Immigratie: 2 356
Emigratie: 1 981
Ik zei ongeveer, en deed het uit mijn hoofd. Het overschot is dus heel weinig, iets van 370 op jaarbasis en niet duizenden zoals jij beweerde.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dan spreekt het CBS zichzelf een beetje tegen. Maar hoe dan ook, nog steeds een immigratieoverschot dat bijna vier keer hoger is dan je eerste bewering.
waarom denken mensen zoquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Niet mijn topic.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom denken mensen zo![]()
hebben we nou niks geleerd van 1940 - 1945 toen mocht niemand mensen met zwart haar
EN NU gebeurt dit een keer , NOG EEN KEER![]()
Ik zei 1537 op basis van CBS cijfers.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het overschot is dus heel weinig, iets van 370 op jaarbasis en niet duizenden zoals jij beweerde.
ik wil gewoon duidelijk maken dat dat niet de goede denkwijze isquote:
Ja en dat is het dus niet, op basis van dezelfde CBS cijfers. EenVandaag gaat ook van CBS cijfers, en zij telden alleen al bij de 2e generatie Marokkanen (dus zonder de eerste) 1300 emigranten. Het overschot is dus iets van 370 op basis vanquote:Op dinsdag 26 september 2006 23:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zei 1537 op basis van CBS cijfers.
Die heb ik gezien. Ik vraag me alleen af waarom die zo verschillen van deze CBS cijfers.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
(schuif de balk iets naar rechts en je ziet migratieoverschot staan, getal is 375 bij Marokko (over 2005)
omdat er uitgesplits werdt naar tweede generatie die terug gaat misschien ?quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Die heb ik gezien. Ik vraag me alleen af waarom die zo verschillen van deze CBS cijfers.
Bij die van mij staat 'Migratiesaldo' bij die van jou 'Migratieoverschot (+saldo adm. cor.)'. Het verschil is me niet helemaal duidelijk. Het scheelt alleen meer dan 1000 mensen.
Iedereen met verstand kijkt naar waar voor hem/haar persoonlijk de beste kansen liggen.quote:Op woensdag 27 september 2006 01:00 schreef JohnDope het volgende:
Logisch, iedereen met verstand blijft/gaat in/naar [zijn/haar] land.
Wat moet je nou in Godsnaam in een ander land, overal is het verrot dan kan je beter bij je roots blijven!
Dit topic is niet op jou van toepassing. Dit gaat over Marrokanen die in Nederland zijn opgegroeid (kan ik me bij jou gezien je taalachterstand niet voorstellen) en die hogeropgeleid zijn (jij bent zwakzinnig).quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:12 schreef Meki het volgende:
voor mij zit ook een zaak openen in Marokko of in Nederland
Mwah ik denk dat dat wel meevalt, de kansen liggen immers nu daar. De kosten zijn lager en het is toch je "eigen cultuur". Het zijn je eigen mensen. En marokkanen gaan meestal wel langer dan 2 weken op vakantie hoorquote:Op woensdag 27 september 2006 09:30 schreef The_artful_dodger het volgende:
Moet je eens kijken hoeveel van deze hoogopgeleiden er over 5 jaar nog in Marokko wonen. Ik denk dat dat er vrij weinig zijn. Als je je moederland geidealiseerd hebt en er een paar keer 2 weken of een maand op vakantie geweest bent lijkt het allemaal heel gaaf en zooo veel beter dan hier, je ziet alleen wat er mis is met NL, en wat je mist van je roots. Na een jaar daar wonen ben je kotsmisselijk van de onbetrouwbaarheid en corruptie von zo ongeveer iedereen en van het feit dat je ook in Marokko als buitenlander wordt gezien en kom je terug naar Europa (niet naar NL gok ik, maar wel naar de EU)
Maja vanwege de subsidies doet men het dus niet, als men de media gelooft doet men het vanwege de eigen cultuur en de discriminatie in Nederland, als de eigen cultuur blijkt door en door corrupt (clientelistisch) te zijn en men net zo hard gediscrimineerd wordt als hier, in sommige gevallen nog harder is de teleurstelling groot en de neiging maar weer te verhuizen des te groter. Spanje is ook een mooi land, en daar word je als niet al te donkere Marokkaan nauwelijks gediscrimineerd.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat dat wel meevalt, de kansen liggen immers nu daar. De kosten zijn lager en het is toch je "eigen cultuur". Het zijn je eigen mensen. En marokkanen gaan meestal wel langer dan 2 weken op vakantie hoorElk jaar ziet men verbeteringen, minder corruptie, groter wordende middenklasse. Nu krijg je zelfs subdsidie aldaar als je ene bedrijfje wil beginnen. Er gelden allerlei voordelige regelingen voor remigranten.
Maar Spanje heeft een andere cultuur en je wordt in Marokko veel sneller met open armen ontvangen als blijkt dat je werkgelegenheid voor hen creert en je daar wilt vestigen. Een land met een opkomende middenklasse is economisch ook veel aantrekkelijker voor veel Marokkanen die een bedrijfje willen starten. De corruptie heerst grotendeels in afgelegen gebieden of dorpen, dat is in de steden veel minder, en juist daar vestigen de remigranten zich. Makelaars boeken dikke winsten door opkomende toerisme en Europeanen die en masse een huis in Agadir of Marakkech kopen, Spanje is al ontdekt.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:12 schreef The_artful_dodger het volgende:
[..]
Maja vanwege de subsidies doet men het dus niet, als men de media gelooft doet men het vanwege de eigen cultuur en de discriminatie in Nederland, als de eigen cultuur blijkt door en door corrupt (clientelistisch) te zijn en men net zo hard gediscrimineerd wordt als hier, in sommige gevallen nog harder is de teleurstelling groot en de neiging maar weer te verhuizen des te groter. Spanje is ook een mooi land, en daar word je als niet al te donkere Marokkaan nauwelijks gediscrimineerd.
Mwah dat met open armen ontvangen bestaat vooral uit dollartekens in de ogen van mensen. Mensen waarvan jij vergunningen, inschrijvingen, aanmeldingen, vrijstellingen, diensten, infrastructuur, woon/werkruimte, personeel etc. nodig hebt. Die zijn inderdaad maar wat blij dat jij daar komt om een bedrijfje te starten en hun nodig hebt, en uit een demate rijk land komt dat je dat ook nog allemaal kunt betalen. Dit is inderdaad (net als bv in oost-europa) op het platteland meer het geval dan in de steden, toch is de cultuurschok mbt. zakendoen en een bedrijf runnen nog steeds enorm, en kan makkelijk voor een financiele ramp en een enorme teleurstelling zorgen.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar Spanje heeft een andere cultuur en je wordt in Marokko veel sneller met open armen ontvangen als blijkt dat je werkgelegenheid voor hen creert en je daar wilt vestigen. Een land met een opkomende middenklasse is economisch ook veel aantrekkelijker voor veel Marokkanen die een bedrijfje willen starten. De corruptie heerst grotendeels in afgelegen gebieden of dorpen, dat is in de steden veel minder, en juist daar vestigen de remigranten zich. Makelaars boeken dikke winsten door opkomende toerisme en Europeanen die en masse een huis in Agadir of Marakkech kopen, Spanje is al ontdekt.
Ik denk niet zo zeer dat het een discriminatie probleem is op het vlak van ras of cultuur, maar vooral leeftijd. Het zijn niet alleen Marokkaanse jongeren die moeite hebben zich te vestigen op de arbeidsmarkt of om bedrijfjes op te starten, voor NL jongeren geldt dit net zo goed.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ga er voor zou ik zo zeggen, en nee dat is niet omdat ik je weg wil hebben uit Nederland. Ik werk nu zelf in Thailand en het bevalt me uitstekend. Hoewel het wel wennen is om veel meer risico's te lopen en voor jezelf te werken. Maar ik ben blij dat ik Nederland verlaten heb. Ik denk dat het je ook wel zal bevallen. Je komt overigens altijd wel wat dingen tegen die je mist die je wel in Nederland had.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh zeker, ze hebben zelf niet erg veel te verliezen wat dat betreft. Maar Nederland profileert zich altijd als kennisland, je ziet echter steeds meer allochtonen en autochtonen die hoger opgeleid zijn wegtrekken. Hoe komt dit, wat is er aan de hand?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook plannen heb om " terug" te keren, binnen een periode van 10 jaar wel te verstaan. De reden voor mij is dat ik het pessimisme, het harde, allemaal zat ben. Fatsoen is er niet meer jegens de medemens lijkt het.
NL is absoluut géén kennisland! Men roept het wel, maar zodra er jongeren zich op de arbeidsmarkt aan dienen met veel kennis slaan de oudere werknemers het liefst de deur keihard dicht uit angst dat die mensen beter zijn dan hunzelf. Diep triest, maar waar.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je als hoog opgeleide een winkeltje in Marokko begint dan ben je niet goed snik.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Eerder andersom, rechtse mensen vertrekken omdat ze loon naar werk willen hebben ipv geplukt te worden door de welvaartsstaat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Domme (en rechtse/nationalistische)mensen blijven in Nederland, slimme mensen gaan weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |