abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42146665
Meer en meer hoger opgeleide Marokkanen van met name de 2e generatie verlaten Nederland in ruil voor het land van hun ouders. Het percentage dat terugkeerde in 2005 steeg ten opzichte van het jaar 2004 met maarliefst 50%. Veelal waren dat dus goed geintegreerde allochtonen. De meeste beginnen voor zichzelf, een eigen bedrijfje, winkeltje of wat dan ook. Sommige proberen er Nederlandse producten aan de man te verkopen.

Ik heb dit topic geopend naar aanleiding van de uitzending van 1vandaag van gisteren. Om deze te bekijken (duurt niet zo heel lang) moet je hier naartoe surfen

http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&type=user&func=view&cid=2#
(video met de titel stroopwafelfabriek in Marokko)

Wat vinden jullie zelf eigenlijk van dit allemaal?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:19:34 #2
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_42146720
quote:
aan de man te verkopen
Pleonasme.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:32:17 #3
50490 wjschreuder
-------------------
pi_42147022
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:19 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Pleonasme.
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens (nu betekent het dat het alleen voor mannen is ofzo ).

Maar ontopic: Het is opzich niet gek dat deze goed geslaagde allochtonen wegtrekken, aangezien zij alle vooroordelen van de foute minderheid over zich heen krijgen en daarom niet voor vol worden aangezien. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dat zó erg is in NL, helemaal niet als je je net gedraagd.
pi_42147070
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:32 schreef wjschreuder het volgende:

[..]

Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens.

Maar ontopic: Het is opzich niet gek dat deze goed geslaagde allochtonen wegtrekken, aangezien zij alle vooroordelen van de foute minderheid over zich heen krijgen en daarom niet voor vol worden aangezien. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dat zó erg is in NL, helemaal niet als je je net gedraagd.
Netjes gedragen heeft uitiendelijk niet zoveel te maken met de vooroordelen. (anders zou het geen vooroordeel zijn) Die blijven namelijk toch bestaan, wat dat betreft is het wel heel erg in NL. Afgezien daarvan heerst er denk ik gewoon een algehele pessimistische sfeer in Nederland over van alles en nogwat.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:35:06 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_42147087
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:

Jammer maar begrijpelijk.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_42147153
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
pi_42147175
waarom heeft de gem. NL'er vaak over marrokkanen en niet over de doorsee allochtoon?
Het lijkt erop dat de nederlandse maatschappij het 9 van de 10 keer iets slechts over marrokkanen te melden hebben terwijl et ook nog es 9 van de 10 keer (jaja 18 van de 20 keer :p) het gaat over de doorsee allochtoon....
beetje raar, dit kom je vaak tegen in de media!
Free palestine!!
pi_42147187
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Zyggie.
pi_42147211
Inderdaad begrijpelijk, ze snappen ook wel dat je in tegenstelling tot Marokko hier een godsvermogen kwijt bent aan alleen maar huisvesting en voedsel. En dat ze verhoudingsgewijs in Marokko meer overhouden aan het eind van de maand.

Tenminste, dat vermoed ik zo.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42147235
Dat zegt niets. Ik wil absolute aantallen. Hoeveel Marokkanen vertrokken er en hoeveel Marokkanen kwamen binnen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42147257
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
Oh zeker, ze hebben zelf niet erg veel te verliezen wat dat betreft. Maar Nederland profileert zich altijd als kennisland, je ziet echter steeds meer allochtonen en autochtonen die hoger opgeleid zijn wegtrekken. Hoe komt dit, wat is er aan de hand?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook plannen heb om " terug" te keren, binnen een periode van 10 jaar wel te verstaan. De reden voor mij is dat ik het pessimisme, het harde, allemaal zat ben. Fatsoen is er niet meer jegens de medemens lijkt het.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147283
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Juist dat is het hele punt inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42147290
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:40 schreef Tikorev het volgende:
Dat zegt niets. Ik wil absolute aantallen. Hoeveel Marokkanen vertrokken er en hoeveel Marokkanen kwamen binnen...
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147304
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist dat is het hele punt inderdaad.
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42147318
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dat het hele punt is?
Wellicht zou je de video moeten bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147322
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...
pi_42147349
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht zou je de video moeten bekijken.
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:44:43 #18
80536 Jig
Klere kachel!
pi_42147355
Muttie?
asd
pi_42147364
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147384
Logisch, nagenoeg alleen de paupers blijven hier.

Ik sprak laatst nog een Marokkaan (HBO-opleiding afgerond) die ook binnenkort terugkeert naar Rabat, om daar een bedrijfje op te zetten. Vanuit Nederland importeren, dat wel.

Wat moet een ondernemer, of iemand die echt goed bezig is voor zijn carrière nou in Nederland, behalve keihard genaaid worden?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42147394
Vakantiehuisjes en stroopwafels... is er niet behoefte aan meer basisproducten daar?
pi_42147397
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?
Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook. Je kan dat soort zaken wel negeren, maar het is gewoon een feit dat een grote groep het zo voelt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147407
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Domme (en rechtse/nationalistische)mensen blijven in Nederland, slimme mensen gaan weg.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42147432
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef pberends het volgende:
Vakantiehuisjes en stroopwafels... is er niet behoefte aan meer basisproducten daar?
De arbeidersklasse groeit in megatempo. Waarom denk je anders dat allerlei Franse bedrijven investeren als een dolle stier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147451
quote:

[..]

De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is.
De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.
pi_42147466
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:47 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.
Niemand zegt of het positief of negatief is. Voor Nederland lijkt me dit trouwens eerder negatief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147486
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook.
Ik voel me ook regelmatig zo als ik in een buurt/bus/ trein zit die bijna geheel wordt bevolkt door allochtonen...
pi_42147503
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:49 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik voel me ook regelmatig zo als ik in een buurt/bus/ trein zit die bijna geheel wordt bevolkt door allochtonen...
Open er een topic over zou ik zeggen. Dit gaat niet over Tikorev, het is trouwens erg opvallend dat je er dan ook niet op in gaat maar er een andere wending aan probeert te geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147541
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor Nederland lijkt me dit trouwens eerder negatief.
Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.
pi_42147563
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

het is trouwens erg opvallend dat je er dan ook niet op in gaat maar er een andere wending aan probeert te geven.
Waar ga ik niet op in?
pi_42147573
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:51 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.
Het gaat hier om hogeropgeleiden, de werkloosheid onder lageropgeleide marokkaanse jongeren is hier dus helemaal niet van belang, want die blijven toch in NL. In tegenstelling tot diegene die je eigenlijk nodig hebt hier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147599
Je kan zeer goed, zeker als je een redelijk goede opleiding hebt, de mogelijkheden bekijken in Marokko, je hebt een voorsprong omdat je toch Westers/Nederlands bent opgegroeid denk ik, ook kan je hier goed eurotjes sparen om bijv op langere termijn daar wat op te bouwen, gewoon een kwestie van prioriteiten stellen en doelen voor jezelf neerzetten en weten wat je in de toekomst wilt.
Enige problematische is het bureaucratische gehalte denk ik en dat de mentaliteit van de mensen ook kan tegenvallen, daarom proberen zo min mogelijk afhankelijk te zijn van instanties daar, overheid etc want ook daar zijn er genoeg te vinden die je graag een 'handje helpen'.

Ikzelf ga binnenkort, na ramadan insha'allah, naar Tunesie ook met de planning om wat rond te kijken (heb al wat ideeen) en of ik wellicht in de toekomst wat hier kan sparen en daar wat kan opbouwen.

Ik geef ze groot gelijk dus, zijn vele mogelijkheden en daar zal het niet aan liggen in ieder geval.
X
pi_42147648
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier om hogeropgeleiden, de werkloosheid onder lageropgeleide marokkaanse jongeren is hier dus helemaal niet van belang, want die blijven toch in NL.
Ik had het niet specifiek over lager opgeleide Marokkanen maar over alle Marokkanen. Tenzij jij statistieken hebt die aantonen dat de werkloosheiod onder hoger opgeleide Marokkanen lager is dan onder hoger opgeleide autochtonen. Dan neem ik mijn woorden terug.
pi_42147755
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik had het niet specifiek over lager opgeleide Marokkanen maar over alle Marokkanen. Tenzij jij statistieken hebt die aantonen dat de werkloosheiod onder hoger opgeleide Marokkanen lager is dan onder hoger opgeleide autochtonen. Dan neem ik mijn woorden terug.
Uhm, ik heb nergens gezegd dat de werkloosheid onder hogeropgeleide Marokkanen lager is dan die van de hoger opgeleide autochtonen. Volgens mij gaat het daar ook niet om, jij haalt lager-opgeleide Marokkanen aan, terwijl deze helemaal niet relevant zijn in dit topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147807
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het daar ook niet om, jij haalt lager-opgeleide Marokkanen aan, terwijl deze helemaal niet relevant zijn in dit topic.
Ik heb het helemaal niet over lager opgeleide Marokkanen gehad...
pi_42147895
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:59 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over lager opgeleide Marokkanen gehad...
Je had het over ALLE marokkanen, daar vallen ook de lager opgeleide onder. Dit topic gaat echter niet over ALLE marokkanen, maar over hoogopgeleide Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42147949
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:51 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jeugdwerkeloosheid is sowieso ontzettend gestegen onder Balkenende...
Ook onder autochtone jongeren.

Overigens heb ik het idee dat mensen die hier posten gewoon geen allochtonen kénnen, en maar wat blaten over uitschieters, en dingen die ze van horen zeggen hebben.
Ik heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad met allochtonen, iig niet meer als met autochtonen..
Dit terwijl ik toch rondhing en omging met zát allochtonen van een VMBO ZMOK school...
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:05:27 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_42147964
Zonde, het ontbreekt hier nogal aan goede voorbeelden voor de ontsporende jeugd. Maar ongelijk geef ik ze ook niet, zou zelf ook niet zitten wachten op een of andere voorbeeldfunctie. Slim is het wel, ze zijn rijker en beter opgeleid dan de gemiddelde Marokkaan, en hun Nederlandse stiptheid biedt ze misschien een voordeel in een wat relaxter land.
Vanuit migratiepolitiek is het ook niet verkeerd, als Marokko wat welvarender wordt, zullen wellicht minder mensen hier naartoe trekken (alhoewel ik vermoed dat dat weinig uitmaakt, de remigranten zullen voornamelijk in de Arabische gebieden handel drijven, en wij krijgen voornamelijk Berber influx, maar goed).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_42148048
quote:
Het percentage dat terugkeerde in 2005 steeg ten opzichte van het jaar 2004 met maarliefst 50%.
ik zeg: geef ze allemaal een goeie opleiding
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_42148049
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je had het over ALLE marokkanen, daar vallen ook de lager opgeleide onder. Dit topic gaat echter niet over ALLE marokkanen, maar over hoogopgeleide Marokkanen.
Van alle Marokkanen zijn cijfers bekend. Werkloosheidsstatistieken van hoger opgeleide Marokkanen zijn bij mij niet bekend. Dus om automatisch te zeggen dat het slecht is voor Nederland lijkt me wat voorbarig. Hoogopgeleide mensen zijn belangrijk, maar aan hoogopgeleide werklozen heb je weinig.
pi_42148117
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Van alle Marokkanen zijn cijfers bekend. Werkloosheidsstatistieken van hoger opgeleide Marokkanen zijn bij mij niet bekend. Dus om automatisch te zeggen dat het slecht is voor Nederland lijkt me wat voorbarig. Hoogopgeleide mensen zijn belangrijk, maar aan hoogopgeleide werklozen heb je weinig.
Wat begrijp je in godsnaam niet. Het zijn hogeropgeleiden die wegtrekken, daar gaat het om. Hogeropgeleide zal je eigenlijk altijd wel nodig hebben, al helemaal onder migranten groepen. Denk aan voorbeeldfunctie e.d. We zijn een kennisland, als je werklozen hebt onder hogeropgeleiden, doe je als land iets niet goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42148392
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zijn hogeropgeleiden die wegtrekken, daar gaat het om.
Het ging erom of het slecht voor Nederland is of niet. Van een paar Marokkanen die een stroopwafelfabriek beginnen zal Nederland weinig merken.

Wie zegt dat er niet meer hoog opgeleide Marokkanen binnenkomen dan er vertrekken. Jij hebt alleen relatieve cijfers. Ten tweede, als het om Marokkanen gaat die hier niet aan de bak komen en daar wel lijkt het me vooe iedereen juist beter.

Je vraagt zelf:
quote:

Ga dan niet zeuren als je antwoord krijgt.
pi_42148470
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Kijk, en daar profiteren de meesten van. Wat eigenlijk, naar mijn idee, niet echt geweldig is. Deze lui moeten ze verbannan, vreten van twee wallen.
pi_42148507
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:19 schreef Tikorev het volgende:
Het ging erom of het slecht voor Nederland is of niet. Van een paar Marokkanen die een stroopwafelfabriek beginnen zal Nederland weinig merken.
Het is een trend, en dat is niet alleen onder Marokkanen zo, maar ook onder Turken.
quote:
Wie zegt dat er niet meer hoog opgeleide Marokkanen binnenkomen dan er vertrekken. Jij hebt alleen relatieve cijfers. Ten tweede, als het om Marokkanen gaat die hier niet aan de bak komen en daar wel lijkt het me vooe iedereen juist beter.
Dat zeg ik, want de meeste import wat er nu binnenkomt zijn bruidspaartjes uit het rifgebergte. En daar wonen praktisch alleen maar analfabeten. Ten tweede blijkt uit niets dat het om Marokkanen gaat die hier niet aan de bak zouden komen. Dat insinueer jezelf.
quote:
Je vraagt zelf:
[..]

Ga dan niet zeuren als je antwoord krijgt.
Een antwoordt op dit gebeuren ja, die je nogsteeds niet eenduidig hebt gegeven. Maar gezien al je posts hier, ga ik ervanuit dat jij het wegtrekken van hogeropgeleide 2e generatie allochtonen als positief ziet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_42148538
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:21 schreef XpectorNL het volgende:

[..]

Kijk, en daar profiteren de meesten van. Wat eigenlijk, naar mijn idee, niet echt geweldig is. Deze lui moeten ze verbannan, vreten van twee wallen.
De Marokkaanse nationaliteit kan je niet afstaan
Allah Al Watan Al Malik
pi_42148614
Ook onder de hoog opgeleiden zal er zeker wel een soort van nationale trots betaan voor hun eigen land,ook zij zullen wel balen vanhet gespuis wat er in Nederland rond dwaalt

Ik hoop dat deze hoogopgeleide mensen misschien goede projecten kunnen opzetten in Marokko voor de kansloze gevallen die in Nederland geen toekomst hebben, zo zijn wij er van af en zullen zij de reputatie een beetje oppoetsen en hun eigen trots een beetje hoog houden

Ik kijk graag sterren.
Bruine sterren.
pi_42148621
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, want de meeste import wat er nu binnenkomt zijn bruidspaartjes uit het rifgebergte. En daar wonen praktisch alleen maar analfabeten.
Dat geloof ik best maar dat was niet het punt. Stel er vertrekken jaarlijk tien hoogopgeleide Marokkanen met een Nederlands paspoort naar Marokko en er komen jaarlijks vijfduizend binnen waarvan dertig hoogopgeleid is. Dan lijkt me dit wat voorbarig:
quote:

[..]

Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
pi_42148624
quote:

[..]

Ligt dit nu echt aan de discriminatie?
Ik vind het persoonlijk de achterblijvers in de steek laten. Zij die die kansen niet hebben zouden zich meer moeten richten op hun mede Marokkanen die hun achterlaten en al de goede voorbeelden wegnemen.

Ze impliceren hiermee alleen dat Nederland goed is voor het geld en opleiding, maar dat ze zich nooit Nederlander hebben gevoeld. En de situatie verbeteren voor de achtergebleven (niet hoogopgeleide) Marokkaan ? Die geven ze bij deze de les mee..zorg maar lekker voor jezelf. Doe ik ook. Hoezo een gemeenschap? Het laat alleen maar zien dat de hoogopgeleide Marokkaan precies is waar hij/zij de Nederlander van beticht. Hardheid en egoïsme.

Harde woorden? Ja, maar ik zie dus weer die bevestiging dat mensen die in twee culturen hangen altijd de oorspronkelijke cultuur van hun ouders aanhangen. Ik krijg daarmee steeds meer het idee..dat die mensen geen donder om Nederland geven. En hoe dit komt? Makkelijk toch? Door in je omgeving ..familie te blijven hangen die blijkbaar ook niets om Nederland geven (mag hoor). Door geen Nederlandse vrienden en familie te willen.
Maar dit is dus mijn mening
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_42148738
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Marokkaanse nationaliteit kan je niet afstaan
Maar wil je dat wel?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_42148773
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat geloof ik best maar dat was niet het punt. Stel er vertrekken jaarlijk tien hoogopgeleide Marokkanen met een Nederlands paspoort naar Marokko en er komen jaarlijks vijfduizend binnen waarvan dertig hoogopgeleid is. Dan lijkt me dit wat voorbarig:
[..]
Het is alleen niet voorbarig, gezien de trend zich voortzet. Als het geen trend was geweest, was het een andere zaak geweest.

Heb je immigratie-cijfers met land van herkomst?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')