Pleonasme.quote:aan de man te verkopen
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens (nu betekent het dat het alleen voor mannen is ofzoquote:
Netjes gedragen heeft uitiendelijk niet zoveel te maken met de vooroordelen. (anders zou het geen vooroordeel zijn) Die blijven namelijk toch bestaan, wat dat betreft is het wel heel erg in NL. Afgezien daarvan heerst er denk ik gewoon een algehele pessimistische sfeer in Nederland over van alles en nogwat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:32 schreef wjschreuder het volgende:
[..]
Het zou een pleonasme zijn als het "aan de man brengen te verkopen" zou zijn, fout is het sowieso overigens.
Maar ontopic: Het is opzich niet gek dat deze goed geslaagde allochtonen wegtrekken, aangezien zij alle vooroordelen van de foute minderheid over zich heen krijgen en daarom niet voor vol worden aangezien. Aan de andere kant denk ik ook weer niet dat dat zó erg is in NL, helemaal niet als je je net gedraagd.
Jammer maar begrijpelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Wat vinden jullie zelf eigenlijk van dit allemaal?
Oh zeker, ze hebben zelf niet erg veel te verliezen wat dat betreft. Maar Nederland profileert zich altijd als kennisland, je ziet echter steeds meer allochtonen en autochtonen die hoger opgeleid zijn wegtrekken. Hoe komt dit, wat is er aan de hand?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
Juist dat is het hele punt inderdaad.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:38 schreef Zyggie het volgende:
Ik zou niet graag een marokkaans uiterlijk willen hebben in Nederland. Heel begrijpelijk dus.
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:40 schreef Tikorev het volgende:
Dat zegt niets. Ik wil absolute aantallen. Hoeveel Marokkanen vertrokken er en hoeveel Marokkanen kwamen binnen...
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dat is het hele punt inderdaad.
Wellicht zou je de video moeten bekijken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat het hele punt is?
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het aantal Marokkanen dat binnenkomt is al jaren steeds minder aan het worden, terwijl het aan de andere (de mensen die vertrekken) kant juist stijgt. Dat zijn twee trends, de ene daalt al jaren, en de andere stijgt al jaren. Dat zegt dus wel wat.
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht zou je de video moeten bekijken.
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Maar dat sluit niet uit dat er momenteel nog tien keer zoveel Marokkanen kunnen binnenkomen dan er weg gaan...
Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook. Je kan dat soort zaken wel negeren, maar het is gewoon een feit dat een grote groep het zo voelt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een paar slachtoffers op Eénvandaag is automatisch tekenend voor de hele groep?
Domme (en rechtse/nationalistische)mensen blijven in Nederland, slimme mensen gaan weg.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
De arbeidersklasse groeit in megatempo. Waarom denk je anders dat allerlei Franse bedrijven investeren als een dolle stier.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef pberends het volgende:
Vakantiehuisjes en stroopwafels... is er niet behoefte aan meer basisproducten daar?
De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is.
Niemand zegt of het positief of negatief is. Voor Nederland lijkt me dit trouwens eerder negatief.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De trends zijn inderdaad positief. Maar om daarom te stellen dat de situatie positief is gaat me wat ver.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou ik voel het anders net zo, en vele Marokkanen die ik ken (en hoogopgeleid zijn) ook.
Open er een topic over zou ik zeggen. Dit gaat niet over Tikorev, het is trouwens erg opvallend dat je er dan ook niet op in gaat maar er een andere wending aan probeert te geven.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:49 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik voel me ook regelmatig zo als ik in een buurt/bus/ trein zit die bijna geheel wordt bevolkt door allochtonen...
Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor Nederland lijkt me dit trouwens eerder negatief.
Waar ga ik niet op in?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
het is trouwens erg opvallend dat je er dan ook niet op in gaat maar er een andere wending aan probeert te geven.
Het gaat hier om hogeropgeleiden, de werkloosheid onder lageropgeleide marokkaanse jongeren is hier dus helemaal niet van belang, want die blijven toch in NL. In tegenstelling tot diegene die je eigenlijk nodig hebt hier.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.
Ik had het niet specifiek over lager opgeleide Marokkanen maar over alle Marokkanen. Tenzij jij statistieken hebt die aantonen dat de werkloosheiod onder hoger opgeleide Marokkanen lager is dan onder hoger opgeleide autochtonen. Dan neem ik mijn woorden terug.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier om hogeropgeleiden, de werkloosheid onder lageropgeleide marokkaanse jongeren is hier dus helemaal niet van belang, want die blijven toch in NL.
Uhm, ik heb nergens gezegd dat de werkloosheid onder hogeropgeleide Marokkanen lager is dan die van de hoger opgeleide autochtonen. Volgens mij gaat het daar ook niet om, jij haalt lager-opgeleide Marokkanen aan, terwijl deze helemaal niet relevant zijn in dit topic.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik had het niet specifiek over lager opgeleide Marokkanen maar over alle Marokkanen. Tenzij jij statistieken hebt die aantonen dat de werkloosheiod onder hoger opgeleide Marokkanen lager is dan onder hoger opgeleide autochtonen. Dan neem ik mijn woorden terug.
Ik heb het helemaal niet over lager opgeleide Marokkanen gehad...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het daar ook niet om, jij haalt lager-opgeleide Marokkanen aan, terwijl deze helemaal niet relevant zijn in dit topic.
Je had het over ALLE marokkanen, daar vallen ook de lager opgeleide onder. Dit topic gaat echter niet over ALLE marokkanen, maar over hoogopgeleide Marokkanen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over lager opgeleide Marokkanen gehad...
Jeugdwerkeloosheid is sowieso ontzettend gestegen onder Balkenende...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:51 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt als je de werkloosheidsstatistieken onder marokkaanse jongeren bekijkt. Als die mensen in Marokko wel gelukkig kunnen worden lijkt me dat voor iedereen het beste.
ik zeg: geef ze allemaal een goeie opleidingquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het percentage dat terugkeerde in 2005 steeg ten opzichte van het jaar 2004 met maarliefst 50%.
Van alle Marokkanen zijn cijfers bekend. Werkloosheidsstatistieken van hoger opgeleide Marokkanen zijn bij mij niet bekend. Dus om automatisch te zeggen dat het slecht is voor Nederland lijkt me wat voorbarig. Hoogopgeleide mensen zijn belangrijk, maar aan hoogopgeleide werklozen heb je weinig.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je had het over ALLE marokkanen, daar vallen ook de lager opgeleide onder. Dit topic gaat echter niet over ALLE marokkanen, maar over hoogopgeleide Marokkanen.
Wat begrijp je in godsnaam niet. Het zijn hogeropgeleiden die wegtrekken, daar gaat het om. Hogeropgeleide zal je eigenlijk altijd wel nodig hebben, al helemaal onder migranten groepen. Denk aan voorbeeldfunctie e.d. We zijn een kennisland, als je werklozen hebt onder hogeropgeleiden, doe je als land iets niet goed.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:08 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Van alle Marokkanen zijn cijfers bekend. Werkloosheidsstatistieken van hoger opgeleide Marokkanen zijn bij mij niet bekend. Dus om automatisch te zeggen dat het slecht is voor Nederland lijkt me wat voorbarig. Hoogopgeleide mensen zijn belangrijk, maar aan hoogopgeleide werklozen heb je weinig.
Het ging erom of het slecht voor Nederland is of niet. Van een paar Marokkanen die een stroopwafelfabriek beginnen zal Nederland weinig merken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn hogeropgeleiden die wegtrekken, daar gaat het om.
Ga dan niet zeuren als je antwoord krijgt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
Wat vinden jullie zelf eigenlijk van dit allemaal?
Kijk, en daar profiteren de meesten van. Wat eigenlijk, naar mijn idee, niet echt geweldig is. Deze lui moeten ze verbannan, vreten van twee wallen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:37 schreef rutger05 het volgende:
Prima. Omdat zij naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezitten en (neem ik aan) kennis hebben van de Marokkaanse cultuur en taal, kunnen zij daar hun voordeel mee doen. Ik neem aan dat zij hun bedrijf starten met in Nederland verkregen vermogen en met in Nederland opgedane kennis. Zij hebben dus een grote voorsprong op de niet- Nederlandse Marokkanen en maken daar handig gebruik van.
Het is een trend, en dat is niet alleen onder Marokkanen zo, maar ook onder Turken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:19 schreef Tikorev het volgende:
Het ging erom of het slecht voor Nederland is of niet. Van een paar Marokkanen die een stroopwafelfabriek beginnen zal Nederland weinig merken.
Dat zeg ik, want de meeste import wat er nu binnenkomt zijn bruidspaartjes uit het rifgebergte. En daar wonen praktisch alleen maar analfabeten. Ten tweede blijkt uit niets dat het om Marokkanen gaat die hier niet aan de bak zouden komen. Dat insinueer jezelf.quote:Wie zegt dat er niet meer hoog opgeleide Marokkanen binnenkomen dan er vertrekken. Jij hebt alleen relatieve cijfers. Ten tweede, als het om Marokkanen gaat die hier niet aan de bak komen en daar wel lijkt het me vooe iedereen juist beter.
Een antwoordt op dit gebeuren ja, die je nogsteeds niet eenduidig hebt gegeven. Maar gezien al je posts hier, ga ik ervanuit dat jij het wegtrekken van hogeropgeleide 2e generatie allochtonen als positief ziet.quote:Je vraagt zelf:
[..]
Ga dan niet zeuren als je antwoord krijgt.
De Marokkaanse nationaliteit kan je niet afstaanquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:21 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Kijk, en daar profiteren de meesten van. Wat eigenlijk, naar mijn idee, niet echt geweldig is. Deze lui moeten ze verbannan, vreten van twee wallen.![]()
![]()
Dat geloof ik best maar dat was niet het punt. Stel er vertrekken jaarlijk tien hoogopgeleide Marokkanen met een Nederlands paspoort naar Marokko en er komen jaarlijks vijfduizend binnen waarvan dertig hoogopgeleid is. Dan lijkt me dit wat voorbarig:quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, want de meeste import wat er nu binnenkomt zijn bruidspaartjes uit het rifgebergte. En daar wonen praktisch alleen maar analfabeten.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Ligt dit nu echt aan de discriminatie?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De trends zetten zich al jaren voort, dat is iets wat veel belangrijker is. Kennis vertrekt en er komt geen kennis binnen.
Maar wil je dat wel?quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Marokkaanse nationaliteit kan je niet afstaan![]()
Het is alleen niet voorbarig, gezien de trend zich voortzet. Als het geen trend was geweest, was het een andere zaak geweest.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat geloof ik best maar dat was niet het punt. Stel er vertrekken jaarlijk tien hoogopgeleide Marokkanen met een Nederlands paspoort naar Marokko en er komen jaarlijks vijfduizend binnen waarvan dertig hoogopgeleid is. Dan lijkt me dit wat voorbarig:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |