Eensch.quote:Op dinsdag 26 september 2006 08:49 schreef assepoes het volgende:
Dat ga ik zeker kijken. (Of opnemen en later kijken)
Ik hou wel van dat soort programma's. Misschien steek ik er nog wat van op.![]()
Yup ! het boek heet Herrie.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:13 schreef Stienn het volgende:
Lijkt me echt een leuk programma! Heeft deze man ook kookboeken e.d?
quote:
Vraag ik mij ook af.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:06 schreef Black-Hole het volgende:
Ga zeker kijken maar hoe zit het dan met Jamie Oliver? Lijkt me sterk dat vanavond al de laatste uitzending is, we zijn pas bij de 3e aflevering![]()
Het klinkt leukquote:Grote uitdagingen in 'Herman Helpt' bij RTL 5
25 september 2006
RTL5Grote gaarkeukens hebben meestal de reputatie dat het eten te gaar, te smakeloos, te ongezond of beter gezegd te vies voor woorden is. Maar ook bij sommige mensen thuis, zijn de kookkunsten niet om over naar huis te schrijven.
Stel je krijgt dit eten elke dag voorgeschoteld en je bent het helemaal beu? Herman den Blijker biedt vanaf dinsdag 3 oktober uitkomst in ‘Herman Helpt’. In dit nieuwe RTL 5-programma betreedt de topkok werelden en keukens die hem tot dan toe vreemd zijn, maar waar hij de uitdaging aangaat om deze koks op het juiste spoor te krijgen.
Mensen op onder andere een boorplatform, in een bejaardentehuis, in het leger maar ook thuis zijn elke dag weer afhankelijk van dezelfde keuken en datgene wat ze die dag voorgeschoteld krijgen. Niet altijd heeft dit eten de kwaliteit die het zou moeten hebben om een gezonde en bevredigende hap binnen te krijgen. Herman den Blijker wordt elke week in een voor hem onbekende situatie neergezet waarbij hij de opdracht krijgt deze keuken genoeg inspiratie, fundamentele tips en handvaten te geven om elke dag een gevarieerde, gezonde en goedbereide maaltijd op tafel te krijgen. Dat dit niet altijd even makkelijk is, wordt Herman snel duidelijk. Want niet alleen moet hij de strijd aangaan met de leidinggevende en de koks in de desbetreffende keukens, hij moet ook met de aanwezige middelen en mogelijkheden het beste van de situatie proberen te maken.
Herman moet roeien met de riemen die hij heeft. Zo is hij gebonden aan het budget van de betreffende keuken. Door dit budget onder de loep te nemen, kan er bijvoorbeeld beter en slimmer ingekocht worden en kunnen er misschien eens nieuwe pannen worden gekocht. Met dit gegeven, de specifieke smaak en wensen van de ‘slachtoffers’ van de keuken en de wellicht technische beperkingen van het keukenpersoneel, is het voor Herman een des te grotere uitdaging om toch een paar heerlijke maaltijden op tafel te krijgen. Aan het eind van het programma maken de koks de nieuwe recepten klaar en is het aan de ‘voormalige’ klagers of Herman deze beproeving glansrijk heeft doorstaan.
'Herman Helpt' , vanaf dinsdag 3 oktober om 21.30 bij RTL 5.
Idd wat dat programma met Jammie is ook erg leukquote:
Was dus blijkbaar toch de laatste uitzending.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:06 schreef Black-Hole het volgende:
Ga zeker kijken maar hoe zit het dan met Jamie Oliver? Lijkt me sterk dat vanavond al de laatste uitzending is, we zijn pas bij de 3e aflevering![]()
Nou, lekker kortquote:Op woensdag 27 september 2006 01:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Was dus blijkbaar toch de laatste uitzending.
Geweldige reclame is datquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:04 schreef Chielus het volgende:
Ben heel benieuwd. Zeker als het dit keer gaat over niet commerciele "kookinstellingen". Ik zie die recklame van Tempo Team al voor me met Den Blijker in de hoofdrol
Je loopt gezekerd op zo'n trap.quote:
Heel de fles ging erinquote:
Dat is door schade en schande geleerd. Voordat dat was ingevoerd kwam het nogal eens voor dat er na het blussen van een brandje meteen doorgehaald kon worden om de eigen kazerne te blussen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:42 schreef golfer het volgende:
Leuk die spuitgasten.
Fornuis gaat automatisch uit bij een alarm om te voorkomen dat de kazerne dan in de hens gaat.
Ja, op rtl7quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
wordt het morgen eigenlijk herhaald? Heb het gemist
Herkansing vanavond om 21:30 op RTL7.quote:
dat klopt maar een echte kok snijd zijn eigen groentequote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:15 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Hij keek ook zo vies naar de "kant en klare" groenten in de supermarkt. Dat waren gewoon zakjes voorgesneden groenten. Laatst was er toch een onderzoek waaruit bleek dat daarin nog net zoveel vitaminen zaten als in ongesneden groenten?
Zal wel een mediapraatje zijn om de zendtijd te vullen want Herman is in Italie dit weekend met die zanger Borsato bij een wijnproerij ivm zijn komend concerten in het Geledrome. O.a de Engelen Groep verzorgt de catering voor de VIP's/Media & friends daar in het Geledrome. Kortom het wordt weerquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:49 schreef Bluezz het volgende:
Gisteravond vertelde HdB in DWDD dat hij vandaag of morgen naar Noorwegen moet, en ze lieten stukjes zien uit een verzorgingshuis.
Dat zal best, maar dat een brandweerman die het koken er even bij moet doen naar een zak voorgesneden spullen grijpt kan ik nou niet echt een doodzonde noemen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:34 schreef daanski82 het volgende:
[..]
dat klopt maar een echte kok snijd zijn eigen groente
want anders ben je gewoon geen echte kok
Kan Gordon Ramsey wel wat van lerenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:03 schreef tong80 het volgende:
Ja dat vond ik ook o leuk. Herman berkriticeerde de koks niet maar de instantie. Daaromk stonden ze open en werden ze met respect behandeld.
Klopt , ik kijk overigens niet voor het kook gedeelte maar voor de amusements waarde , ik vind die herman wel een hoge amusementswaarde hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:58 schreef Jarno het volgende:
Beetje flauw gedoe. Heb het eigenlijk wel weer gezien met deze serie. Het begint een beetje een pimp my kitchen te worden ipv een culinair programma. Over koken gaat het toch maar bizar weinig. Ja, leuk dat je sucadelapjes binnen 2 uur kunt terugkoelen in een koelcel maar dat boeit verder niemand natuurlijk. Althans, daar kijk ik niet voor.
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:11 schreef Hutch het volgende:
om maar appels met peren te vergelijken...als ik mag kiezen tussie die jamie oliver van een paar weken terug of herman kies ik wel voor jamie
Idd maar ben eigenlijk wel benieuwd of er nu nog zo gekookt wordt daarquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:03 schreef tong80 het volgende:
Ja dat vond ik ook o leuk. Herman berkriticeerde de koks niet maar de instantie. Daaromk stonden ze open en werden ze met respect behandeld.
Ja ben ik ook benieuwd naar.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd maar ben eigenlijk wel benieuwd of er nu nog zo gekookt wordt daar
ja dat mist ik ook deze keer...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 02:33 schreef golfer het volgende:
Jammer dat ie niet nog een tijdje later terug is geweest bij dat bejaardencentrum, zoals ie wel vorige keer bij de brandweer deed, om te kijken of het nog steeds goed functioneert.
zat er nou mosterd op die broodjes?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 01:08 schreef golfer het volgende:
Wat een luxe aan boort van zo'n boot.
Voorafjes met paling en garnalen, daarna keuze uit zalm of bieftuk en dan ook nog een toetje.
Niets te klagen dus, maar wel op de calorieën letten.
Zuurdesembrood met augurk en stukjes seranoham was dus het gerecht van Den BlijkerIjsbrand. Geroerbakte lof leek mij ook wel lekker evenals zijn manier van pasta met carbonara.
Het toetje van hem van gecaramelliseerde ananas met rietsuiker lijkt mij weer wat minder (veel suikers)
De recepten zijn overigens HIER terug te vinden.
Dakko, dacht ik dat er gezegd werd.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:57 schreef Stansfield het volgende:
Een vriend van mij zit dus in die onderzeeer. Hij mailde me al dat het op tv zou komen. Tering wat zitten ze daar te vreten zeg. Maar hoe noemde ze nou frikandellen?
Ja een dakko in je gleuf schuiven of zoietsquote:
Ik kan hem via de site van rtl terugkijkenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja een dakko in je gleuf schuiven of zoiets
Ijsmeissie, wordt het niet HH later deze week? Zou je even op de site kunnen zoeken.
Vanavond om half 9 is herhaling op tv hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:26 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik kan hem via de site van rtl terugkijken![]()
. Doen we dat maar
.
Ja dat was hem. Dakko's in je gleuf schuiven terwijl je in die sigaar zit.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja een dakko in je gleuf schuiven of zoiets
Een Dakko of zo?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:37 schreef reclamedoos het volgende:
en hoe noemden ze nou een frikandel?
Ik ook niet maar het was wel lachen om Herman op en in die Sigaar te zienquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:28 schreef El_Rolando het volgende:
Een Dakko of zo?![]()
Nog nooit van gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |