abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42145828
Voor al die culinaire liefhebbers is er vanaf vrijdag 29 september in de Kunsthal te Rotterdam het KunsthalKookt Festival met als doel een zo breed mogelijk publiek bewust maken van het bestaan
van kwaliteitseten en om culinaire tradities en ambachtelijke, kleinschalige bereidingswijzen voor de ondergang te behoeden.

Het gaat in KunsthalKOOKT om roerende cultuurgoederen die vaak alleen op kleine en lokale schaal bekendheid genieten. Samen vormen ze een culinaire monumentenlijst die tijdens KunsthalKOOKT wordt gepresenteerd en geproefd. Van boeren rauwmelkse kazen tot groenten die op natuurlijke wijze zijn geteeld. Van fruit dat heeft mogen groeien tot de perfecte rijpheid. Te gast zijn ook slagers en koks die werken met dieren die buiten hebben gelopen en goed hebben gegeten voordat ze worden geslacht. KunsthalKOOKT is een evenement dat gericht is op eerlijk voedsel.
Op producten die geteeld worden met respect voor de seizoenen, vrij zijn van chemische bestrijdingsmiddelen en een gegarandeerde herkomst hebben.

Ook 'de industrie' komt aan bod, die als reactie op BSE, varkenspest, vogelgriep en salmonella, zoekt naar veilige alternatieven. KunsthalKOOKT staat stil bij de laatste ontwikkelingen. Welke voeding krijgt de consument over tien jaar voorgeschoteld? Hoeveel waarde wordt er gehecht aan goede voeding? De manifestatie KunsthalKOOKT is innovatief en voor de museale wereld een absoluut novum. Rotterdam, als snelst groeiende horecastad van het land, maar ook als vetste stad, biedt de juiste locatie voor een grootschalig culinair evenement. Tientallen standhouders en topkoks w.o Pierre Wind & Herman den Blijker zullen acte de presence geven en workshops en proeverijen worden samengebracht tot een bruisend culinair hoogstandje onder het dak van de Kunsthal.

KunsthalKOOKT voor de ware liefhebber van echt eten!

© KunsthalKOOKT informatie

PS:

Officiele Pers&Media worden op een andere datum uitgenodigd voor de openingsdag!

[ Bericht 2% gewijzigd door editor2 op 26-09-2006 19:57:10 ]
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_42147251
Jammer dat alle workshops al zijn uitverkocht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42148736
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:41 schreef Isabeau het volgende:
Jammer dat alle workshops al zijn uitverkocht.
Isa, je kan je er toch wel een plaatsje bemachtigen, als je zegt dat je voor fok een verslagje moet maken?

Waarom weet ik dat pas nu?

[ Bericht 12% gewijzigd door Thorical op 26-09-2006 19:34:11 ]
pi_42149316
Ik vrees dat dat weinig kans van slagen heeft tenminste als je praat over gratis toegang
en gebruik van het evenement. Alleen geaccrediteerde/reguliere Pers wordt toegelaten
en daar valt eerlijkheidshalve FOK! niet onder. FOK! is gewoon een mooie fansite met forum
dat wel nieuws e.d. brengt maar geen officieel erkend nieuwsmedium is zoals NU.nl,
ANP etc etc..

Reguliere Pers staat dus ingeschreven bij de NVJ of andere erkende instanties en je moet
voor een bekend nieuwsmedium van radio of tv in die hoedanigheid werkzaam zijn.
Dus werk je voor het Radio/TV/Nieuws-organisatie etc etc.. als columnist of recensent
sectie horeca of iets in die trand dan kun je je aanmelden en dan dien je al je gegevens op
te geven waarna het gecontroleerd wordt en nagetrokken alvorens men je een groenlicht geeft
en op de Perslijst zet met bijbehorende accreditaties.

Anders is het gewoon vanaf vrijdag 29 september om 11:00 aanmelden bij de Kassa en voor een toegangskaartje betalen en dan het hele evenement bezoeken.
Maar goed, ik zal er iig verslag van doen zodat je een indruk krijgt hoe en wat.

verheug me nu al op het gedrink/gelag en gevreet tijdens de persdag/officieuze opening.

[ Bericht 7% gewijzigd door editor2 op 26-09-2006 20:01:05 ]
pi_42149626
Ik had hier wel eerder van af willen weten, spijtig
(en fok is al naar vele georganiseerde evenementen geweest als erkend nieuwsmedium....dus waar je het precies over hebt?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42149811
Oh dat kan best dat FOK! naar evenementen is geweest maar dat zal dan eerder aan die organisaties liggen dan aan FOK! Ik zal je een ander voorbeeld geven. Toegang tot de Persruimte bij een Ajax,PSV of Feyenoord. Ik ken gasten die zich aangemeld hebben maar gewoon werden geweigerd ondanks dat hun website/werk e.d. fantastisch en bekend was als nieuwsmedium. Stelling was: Indien je niet aangemeld bent bij de NVJ en niet werkzaam bent in welke hoedanigheid ook bij een erkend Radio/TV/Dagbladen Internet-medium( NU.nl) dan wordt er geen accreditatie verleent. Nou...bij dit evenement doen ze dit dus ook. Vrij formeel,streng en dat zal wel een reden hebben.
En dan zullen ze bij andere instanties wat meer geluk hebben die minder formeel hiermee omgaan en elke vorm van publicteit welkom heten.
pi_42149840
Zullen we het bij het Kookfestival houden?
pi_42219241
UPDATE:

Vanmiddag was in Rotterdam de besloten Pers bijeenkomst van het Festival Kunsthal Kookt.
Het Festival is ivg met 2004 minder groot kwa opzet maar herbergt meer kwaliteit dan voorheen
en had als extra ditmaal een 2-tal special guests uitgenodigd.

Hieronder een korte sfeer impressie van de dag.

Het buitenterras van het Festival

Een van de vele stands

De sherry stand met de bijbehorende hapjes

Een van de aparte bierbrouwers

2 aparte biertjes

Moutwijn jenever(l) en koeien-uiers(r)

Assepoester kaas & co.

Biologische sappen

Een van de vele Chocolate meisjes

De chocolade stand

Een van de special chocolates

De cake-stand

De specialiteiten van de cake-stand

De speciale brood-stand

Een van de tafels in de Kunsthal waar je kunt eten

Kunsthal KOOKT special-guest:

Herman Den Blijker vanaf de rug gezien kijkt naar
zijn collega's alvorens hij wordt geintroduceerd

Herman vraagt alvorens hij begint iets te eten

Voordat Herman ook maar iets heeft gezegd tegen
de uitgerukte pers&genodigden eet hij alweer

Herman kijkt en luistert hoe directeur Marcel van Breda (van Smidt Zeevis) en
winnaar van de ondernemersprijs 2005 e.e.a uitlegt

Herman bereidt in alle rust wat vis terwijl zijn collega's het publiek informeren

En als Herman wat bereidt dan eet hij ondertussen alle garnalen op..

Uniek moment: Herman den Blijker en Ab Jansen samen achter het fornuis

Herman beantwoordt een vraag van een journaliste

Herman laat de matrozen van een Nederlandse onderzeeer
die onderdeel uitmaken van zijn RTL5 programma programma Herman Helpt
mee proeven van hetgeen hij heeft bereidt
pi_42224332
Zien we daar Alain Caron van Koken op Zee?
pi_42224477
Hey editor waar heb je deze foto's vandaan?
"Why don't you run along, Gut Cassidy and the Sundance Cheeseburger. Don't look into my eyes like I got candy for you."
pi_42224682
Hoe bedoel je? Het zijn allemaal eigen geschoten foto's waarvan ik dit deel vrij geef
om her en der geplaats te worden met dien verstande dat je wel de bron vermeld nl. ik
Als je bedoel hoe ik er aan kom, dan moet je maar even het verhaaltje bij de openingspost lezen.
pi_42224698
Nee ik bedoel, wie heeft de foto's gemaakt.
"Why don't you run along, Gut Cassidy and the Sundance Cheeseburger. Don't look into my eyes like I got candy for you."
pi_42224949
Ik heb volgens mij je vraag al beantwoordt dus als je een naam bedoelt dan laat ik het hierbij.
Waarom wil je het weten?

@n0a:

Yup dat is idd Alain. Ik heb ook daar de nieuwe man van ParkHeuvel gezien(Erik van der Loo)
Ad Jansen zoals ik al zei en zelfs Albert Kooy. Maar later komt nog een "vrije" update ivm
o.a. de uitreiking van het beste restaurant van Rotterdam Award.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')