Kwaman van een lokale toko als ik het goed heb. Zijn een soort boemboes, die je aanfruit in de pan, en daar je rijst bij gooit.
Overigens heeft dat marineren wel degelijk zin, natuurlijk trekt het niet in je vlees, maar het blijft er als een sausje omheen zitten, bij het bakken heeft dat voldoende smaak. Waarom hij zijn kip eerst aanbakte en dan pas marineerde is gewoon een truukje. Warme kip trekt smaken makkelijker in zich op.
Ach wat vond ik van het programma. Leuk, kan de humor van herman den blijker wel waarderen. Leuk om te zien hoe ze nou koken bij de brandweer. Maar toch weer die verdomde sponsering allemaal. Sybrand van groot paardenburg, smit vis kwam ook weer eens langs. Het eten zal er ongetwijfeld beter op geworden zijn, maar ik weet niet of ze nu echt sneller klaar zijn met boodschappen. Als ze nu bijvoorbeeld een nasi maken moeten ze die boemboe halen bij de toko. Naar de poelier voor de kip, en naar de markt voor de groenten. Voorheen kwam alles gewoon uit de supermarkt. Ik snap wel dat hij wil bewijzen dat je met de lokale winkels lekker eten kan maken, maar zoals het nu gebracht wordt kan je geen lekker eten maken met dingen uit de supermarkt.