Dat was het enige dat nog leuk wasquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:10 schreef Jaguarized het volgende:
Ja ik vond het ook minder spannend dan ik had dacht maar ik heb maar 1 ding niet gezien en dat was het Australian Museum. Zal zo ff wat pics bij elkaar zoeken.
Idd vooral na 6 uur... dan is er echt werkelijk waar niks te beleven....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:50 schreef Roosjedoosje het volgende:
Canberra was inderdaad vreselijk saai! Voor ons wel fijn om ff bij te komen. Maar wat een doodheid heerst daar zeg!
Nou moet ik toegeven dat we wel heel toevallig een druk bezochte en gezellige karaoke tegenkwamen in de kroeg onder het YHA, dat was toch wel gezelligquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:55 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Idd vooral na 6 uur... dan is er echt werkelijk waar niks te beleven....
Hmm die was er zeker niet toen ik er wasquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef Roosjedoosje het volgende:
[..]
Nou moet ik toegeven dat we wel heel toevallig een druk bezochte en gezellige karaoke tegenkwamen in de kroeg onder het YHA, dat was toch wel gezellig
Omdat Sydney en Melbourne het niet eens konden worden welke van de 2 de hoofstad van Australië moest worden.. dus hebben ze een compleet nieuwe stad gebouwd.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:43 schreef Oksel het volgende:
Niemand gaat er ook heen..Waarom is die stad eigenlijk gebouwd?
Alleen op dinsdagavondenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:44 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hmm die was er zeker niet toen ik er was
Ja volgens mij ook.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:20 schreef Vava het volgende:
Ik heb er net een stukje van gezien, ik hoop dat het op uitzendinggemist.nl komt! Mart Smeets maakte toch wel een fout over die Tasmaanse duivel? Volgens hem zou de Tasmaanse duivel uitgestorven zijn maar volgens mij is de Tasmaanste tijger juist uitgestorven![]()
Damn, ik wou dat ik er nu al zat, prachtig daarquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:14 schreef Oksel het volgende:
En als je echt stoer bent ga je de zuidkust doen. Oostkust is loaded met backpackers. Westkust is net zo mooi, alleen veel uitgestrekter. Super gave natural parks in W.A.:
[foto`s]
W.A. is imho zoveel gaver dan die eeuwige oostkust, waar heel NL zit.
waar en wat is dat?quote:Op woensdag 1 november 2006 23:08 schreef Smeich het volgende:
Gaat er nog iemand naar de Australiafair zaterdag?
Volgens mij kun je dat het beste ter plaatse regelen. Er zijn genoeg uitzendbureaus te vinden daar en je vindt vaak in hostels ook informatie over baantjes.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:18 schreef LS-Drop het volgende:
Ga als alles goed gaat met een half jaartje richting Oz... ik kan niet wachten
Mn plan was om van te voren ergens een contracter baantje te regelen in de IT voor 2 - 3 maandjes, om zo de rest van het jaar te kunnen bekostigen. Heeft iemand toevallig ervaring het met solliciteren vanuit nederland?
Jaaa ik wil ook heel graag de westkust 'doen'quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:14 schreef Oksel het volgende:
En als je echt stoer bent ga je de zuidkust doen. Oostkust is loaded met backpackers. Westkust is net zo mooi, alleen veel uitgestrekter. Super gave natural parks in W.A.:
W.A. is imho zoveel gaver dan die eeuwige oostkust, waar heel NL zit.
Financiele buffer zit gelukkig wel goed, maar ik dacht zo dat als ik vanuit nederland alvast een baan regel dat me dat de kosten voor het vliegticket bespaard, en ik dus meer geld overhoud wat ik goed kan gebruiken als ik ook nog wat omringende landen wil bezoekenquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:13 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dat het beste ter plaatse regelen. Er zijn genoeg uitzendbureaus te vinden daar en je vindt vaak in hostels ook informatie over baantjes.
Zorg er in ieder geval voor dat je een redelijke financiele buffer mee neemt. Reist wat prettiger.
Haha veel succesquote:Op donderdag 30 november 2006 17:10 schreef Noxa het volgende:
Heeft iemand wel eens Oud & Nieuw in Sydney gevierd?? Ik ga dat dit jaar doen. Maar we zoeken nog een perfect feest waar we heen willen. Het dilemma wil alleen dat we graag het vuurwerk in de haven willen zien en daarna naar een party. Maar we hebben dus geen idee wat een verschrikkelijke drukte ons staat te wachten...
Iemand tips, ze zijn zeker welkom!
Denk dat je te laat ben om nog een goed hotel/hostel te vinden in het centrum, wat het is druk, mega druk!! de meeste hotels waren volgens wel ingelichte bronnen eind juli al uitgeboekt. en voor hostels geldt ongeveer het zelfde (behalve de hostels die de prijs quadtrippelen)quote:Op donderdag 30 november 2006 17:10 schreef Noxa het volgende:
Heeft iemand wel eens Oud & Nieuw in Sydney gevierd?? Ik ga dat dit jaar doen. Maar we zoeken nog een perfect feest waar we heen willen. Het dilemma wil alleen dat we graag het vuurwerk in de haven willen zien en daarna naar een party. Maar we hebben dus geen idee wat een verschrikkelijke drukte ons staat te wachten...
Iemand tips, ze zijn zeker welkom!
Als je een goede plek wilt hebben met je er al vroeg van te voren zijn... en met vroeg bedoel ik voor 12 uur 's middagsquote:Op zaterdag 2 december 2006 20:33 schreef Noxa het volgende:
Thnx voor de leuke reacties.
Ik heb al heel lang geleden geboekt. We hebben een hostel net buiten Kings Cross. Dicht bij het uitgaansgebeuren. En ver genoeg van de drukte. Mijn vriendin zit nu al in Sydney. En ik ga er de 23e heen.
Ik heb al een aantal feesten nagecheckt of er nog kaarten zijn en wat het kost etc. Appelsientje, dat feest in Luna Park is idd erg vet. Carl Cox treed op, maar helaas alle kaarten zijn uitverkocht. Verder zijn er nog 1 bij Bondi beach en 1 bij Cogee. Ook allebei uitverkocht. Nog een vet feest bij Watershed hotel. Met uitzicht over de haven en dus ook vuurwerk. Maar die is ook aardig aan de prijs. Vanaf een boot zou ook meesters zijn. Maar dan wil ik ook wel de hele nacht door feesten.
Waarschijnlijk gaan we dus op de bonnevoi op zoek naar gezelligheid! Het doel is om iig het vuurwerk over de haven (bridge, en opera house) te zien. En daarna de stad in naar de feesten.
Maar waarschijnlijk komen australische vrienden ook naar Sydney met NYE. Hij schijnt alle goede plekjes te kennen. Daar hij zelf DJ is. Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt. Ik leef er iig verschrikkelijk naar toe!!
Okay thnx voor de tip. Zal zo je site eens bekijken!quote:Op zondag 3 december 2006 00:25 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Als je een goede plek wilt hebben met je er al vroeg van te voren zijn... en met vroeg bedoel ik voor 12 uur 's middags
Tja het is gewoon een gezellige super drukke chaos in Sydneymaar ik wens je vast veel succes
op mijn site zie je een paar foto's van oud en nieuw
Ja, in principe wel. Je kunt ook wel werken zonder werkvisum, heleboel werkgevers vinden dat niet erg en betalen toch contant uit en je bent al verzekerd d.m.v. je eigen reisverzekering. MAAR: uiteraard illegaal al denk ik niet dat het een probleem gaat worden. Het wordt oogluikend wel toegestaan...quote:Op maandag 18 december 2006 13:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Mijn trip in Oceanië duurt ongeveer 3mnd (ook naar NZ), maar afhankelijk van hoe snel m'n geld slinkt wil ik toch misschien daar wat werken om weer beetje de kas aan te vullen.
Maar als je dan één/twee weken werkt, moet je dan ook al een werk visum hebben?
Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je in een supermarkt of bij een 'bedrijf' werkt dat het wat stricter is, dan wanneer je appels gaat plukken voor een week........toch? Ik denk dat ik het er maar op gokquote:Op maandag 18 december 2006 17:19 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Ja, in principe wel. Je kunt ook wel werken zonder werkvisum, heleboel werkgevers vinden dat niet erg en betalen toch contant uit en je bent al verzekerd d.m.v. je eigen reisverzekering. MAAR: uiteraard illegaal al denk ik niet dat het een probleem gaat worden. Het wordt oogluikend wel toegestaan...
quote:Op maandag 18 december 2006 17:25 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je in een supermarkt of bij een 'bedrijf' werkt dat het wat stricter is, dan wanneer je appels gaat plukken voor een week........toch?
mocht je iets leuks vinden let me knowquote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:20 schreef Pr0-n00b het volgende:
Van plan om in augustus/september naar australie te gaan, maar ik vroeg me af of iemand miss. een idee heeft over alternatief vervoer naar australie.
Ik zat zelf te denken om op een cruise schip ofzo te gaan werken, maar na een beetje rondspeuren op internet valt dat een beetje tegen. (qua scholing enzo) Iemand een idee ?
(tevens een tvp)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |