abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:17:35 #51
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42768668
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:10 schreef Jaguarized het volgende:
Ja ik vond het ook minder spannend dan ik had dacht maar ik heb maar 1 ding niet gezien en dat was het Australian Museum. Zal zo ff wat pics bij elkaar zoeken.
Dat was het enige dat nog leuk was
Echt mega saaie stad.. maar plaats maar
trouwens al weer een jaar geleden dat ik naar Australië ben gegaan.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_42771605
Canberra was inderdaad vreselijk saai! Voor ons wel fijn om ff bij te komen. Maar wat een doodheid heerst daar zeg!
soo unk!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:55:24 #53
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42771760
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:50 schreef Roosjedoosje het volgende:
Canberra was inderdaad vreselijk saai! Voor ons wel fijn om ff bij te komen. Maar wat een doodheid heerst daar zeg!
Idd vooral na 6 uur... dan is er echt werkelijk waar niks te beleven....
pi_42772827
Ik ben op 20 april 2006 naar Canberra geweest als dagtrip vanuit Sydney. Vanuit Sydney bracht de Canberra Explorer me in 4,5 uur naar Canberra. Hieronder de foto's.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:18:07 #55
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42778540
ik heb me eerste ding al gekregen van australie

de Australische vlag
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_42782011
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:55 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Idd vooral na 6 uur... dan is er echt werkelijk waar niks te beleven....
Nou moet ik toegeven dat we wel heel toevallig een druk bezochte en gezellige karaoke tegenkwamen in de kroeg onder het YHA, dat was toch wel gezellig
soo unk!
pi_42796752
Wat voor klimaat hebben ze daar eigelijk?
Amstelveen de beste
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:44:21 #58
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42796972
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef Roosjedoosje het volgende:

[..]

Nou moet ik toegeven dat we wel heel toevallig een druk bezochte en gezellige karaoke tegenkwamen in de kroeg onder het YHA, dat was toch wel gezellig
Hmm die was er zeker niet toen ik er was
pi_42799649
Niemand gaat er ook heen.. Waarom is die stad eigenlijk gebouwd?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:45:53 #60
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42799712
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:43 schreef Oksel het volgende:
Niemand gaat er ook heen.. Waarom is die stad eigenlijk gebouwd?
Omdat Sydney en Melbourne het niet eens konden worden welke van de 2 de hoofstad van Australië moest worden.. dus hebben ze een compleet nieuwe stad gebouwd.
pi_42799817
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 09:44 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hmm die was er zeker niet toen ik er was
Alleen op dinsdagavonden
soo unk!
pi_42803429
Nice pictures!

Vele dingen heb ik ook mogen aanschouwen
Bloed, zweet en tranen!
pi_42994150
ZO DIRECT op Ned1 een hopelijk leuk verslag vanuit/over dit prachtige land waar ik zo graag naartoe wil!!!
pi_42996472
Ik vond het LEUK!! Snel maar eens (weer) naar tickets kijken, wordt nu toch echt tijd om te gaan!
pi_42996685
Ik heb ook zitten kijken... Ik wil weer terug
Wat een mooie plaatjes weer vanuit Sydney en de rest van het land...

En die waren voor een deel ook nog gemaakt door een directe collega van mij
Als ik had geweten dat die daar heen zou gaan, dan had ik aangeboden om gratis mee te helpen...
pi_42997091
Ik heb er net een stukje van gezien, ik hoop dat het op uitzendinggemist.nl komt! Mart Smeets maakte toch wel een fout over die Tasmaanse duivel? Volgens hem zou de Tasmaanse duivel uitgestorven zijn maar volgens mij is de Tasmaanste tijger juist uitgestorven
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42997186
Heb maar een half uurtje kunnen kijken, moest eerst werken. Even via uitzendinggemist kijken als hij erop staat. Word er steeds zekerder van dat ik naar Australië wil verhuizen.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 22:20 schreef Vava het volgende:
Ik heb er net een stukje van gezien, ik hoop dat het op uitzendinggemist.nl komt! Mart Smeets maakte toch wel een fout over die Tasmaanse duivel? Volgens hem zou de Tasmaanse duivel uitgestorven zijn maar volgens mij is de Tasmaanste tijger juist uitgestorven
Ja volgens mij ook.
:)
pi_42997330
Ik heb dus ook het eerste deel gemist doordat ik moest werken. Net even op Wikipedia gezocht, het is idd de Tasmaanse tijger die uitgestorven is al gaat het met de Tasmaanse duivel ook niet zo goed
Let's plant a tree
pi_42997863
Mart maakte ook wat foutjes mbt de Engelse uitspraak
pi_43013078
Ah leuk een Australie topic, ontdek hier steeds wat nieuws op dit forum

Ik hoop binnen het jaar naar Australie te kunnen vertrekken om een jaartje te gaan backpacken door dit prachtige land, nog even doorsparen nog Ga voor de 5000 euri minimaal (bijna ), dan ga ik beginnen met plannen.

Ook al staat er nog niks vast, ik heb er zwaar veel zin in

Alleen nog even een reisgenoot zoeken en dan is het helemaal perfect
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:14 schreef Oksel het volgende:
En als je echt stoer bent ga je de zuidkust doen. Oostkust is loaded met backpackers. Westkust is net zo mooi, alleen veel uitgestrekter. Super gave natural parks in W.A.:

[foto`s]

W.A. is imho zoveel gaver dan die eeuwige oostkust, waar heel NL zit.
Damn, ik wou dat ik er nu al zat, prachtig daar
-
pi_43030494
http://player.omroep.nl/?aflid=3415576

Hier is de uitzending te bekijken.

Hij blijft alleen de hele tijd zwart hire.

[ Bericht 24% gewijzigd door droks op 29-10-2006 12:06:54 ]
:)
pi_43156934
Gaat er nog iemand naar de Australiafair zaterdag?
pi_43163518
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:08 schreef Smeich het volgende:
Gaat er nog iemand naar de Australiafair zaterdag?
waar en wat is dat?
Bloed, zweet en tranen!
pi_43192836
ik ga volgend schooljaar een aantal maanden studeren in Australie, en ga daarna nog een paar maanden rondreizen in Australie en hopelijk ook Nieuw-Zeeland (dat is het plan althans:P) Maar mijn vraag, welke stad raden jullie aan om in te gaan studeren? Ik zit er sowieso een paar maanden vast omdat ik naar een universiteit moet. Het duurt nog een jaar, maar ik moet binnenkort contact gaan opnemen met een eventuele universiteit. Ik kan niet wachten!

Maargoed, welke stad is een aanrader om langere tijd te zitten? Is Brisbane wat? Daar woont namelijk een vriend van me, die zou me kunnen helpen met woonruimte ed, wat wel handig is natuurlijk.
  zaterdag 11 november 2006 @ 17:18:05 #76
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_43456522
Ga als alles goed gaat met een half jaartje richting Oz... ik kan niet wachten

Mn plan was om van te voren ergens een contracter baantje te regelen in de IT voor 2 - 3 maandjes, om zo de rest van het jaar te kunnen bekostigen. Heeft iemand toevallig ervaring het met solliciteren vanuit nederland?
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_43459136
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:00 schreef appelsientje het volgende:

[..]

binnen 1 week
Binnen 2 dagen zelfs!
pi_43459284
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:18 schreef LS-Drop het volgende:
Ga als alles goed gaat met een half jaartje richting Oz... ik kan niet wachten

Mn plan was om van te voren ergens een contracter baantje te regelen in de IT voor 2 - 3 maandjes, om zo de rest van het jaar te kunnen bekostigen. Heeft iemand toevallig ervaring het met solliciteren vanuit nederland?
Volgens mij kun je dat het beste ter plaatse regelen. Er zijn genoeg uitzendbureaus te vinden daar en je vindt vaak in hostels ook informatie over baantjes.
Zorg er in ieder geval voor dat je een redelijke financiele buffer mee neemt. Reist wat prettiger.
  zondag 12 november 2006 @ 11:29:25 #79
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_43471432
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:14 schreef Oksel het volgende:
En als je echt stoer bent ga je de zuidkust doen. Oostkust is loaded met backpackers. Westkust is net zo mooi, alleen veel uitgestrekter. Super gave natural parks in W.A.:

W.A. is imho zoveel gaver dan die eeuwige oostkust, waar heel NL zit.
Jaaa ik wil ook heel graag de westkust 'doen' Helaas heb niet zoals de vorige keer onbeperkt de tijd om rond te reizen Zit nu vast aan vakanties
Het maximum wat ik kan krijgen is vier weken en ik denk dat het net een beetje te weinig is Ik hoef natuurlijk niet die hele kust af te leggen, maar ja het duurt al een paar dagen voordat je er bent en voor dat je van de jetlag afbent.
pi_43475014
Is wel leuk misschien om de Westkust erbij te doen. Dus vanuit de Ooskust via het zuiden te reizen. Ben je nog een beetje origineel.
pi_43475916
Een tijdje geleden is er een Australische banenbeurs geweest, heeft iemand daar nog meer informatie over?
  zondag 12 november 2006 @ 16:34:28 #82
158179 LS-Drop
pi_43479714
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 19:13 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dat het beste ter plaatse regelen. Er zijn genoeg uitzendbureaus te vinden daar en je vindt vaak in hostels ook informatie over baantjes.
Zorg er in ieder geval voor dat je een redelijke financiele buffer mee neemt. Reist wat prettiger.
Financiele buffer zit gelukkig wel goed, maar ik dacht zo dat als ik vanuit nederland alvast een baan regel dat me dat de kosten voor het vliegticket bespaard, en ik dus meer geld overhoud wat ik goed kan gebruiken als ik ook nog wat omringende landen wil bezoeken

Bij zeer gerichte functies is het niet ongebruikelijk om personeel uit het buitenland aan te nemen dus ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Als het niet lukt dan ga ik natuurlijk op eigen houtje maar het is altijd een poging waar dacht ik zo.
pi_44028396
Heeft iemand wel eens Oud & Nieuw in Sydney gevierd?? Ik ga dat dit jaar doen. Maar we zoeken nog een perfect feest waar we heen willen. Het dilemma wil alleen dat we graag het vuurwerk in de haven willen zien en daarna naar een party. Maar we hebben dus geen idee wat een verschrikkelijke drukte ons staat te wachten...

Iemand tips, ze zijn zeker welkom!
  donderdag 30 november 2006 @ 18:38:49 #84
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44030946
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:10 schreef Noxa het volgende:
Heeft iemand wel eens Oud & Nieuw in Sydney gevierd?? Ik ga dat dit jaar doen. Maar we zoeken nog een perfect feest waar we heen willen. Het dilemma wil alleen dat we graag het vuurwerk in de haven willen zien en daarna naar een party. Maar we hebben dus geen idee wat een verschrikkelijke drukte ons staat te wachten...

Haha veel succes
er is genoeg te doen daar... ff denken bij het Lunapark (vlakbij de brug) is volgens mij een vet feest!! Maar is aardig duur... maar goed dan zie je het wel goed

Of je moet geluk hebben (zoals ik..) en via via op een boot belanden en vanuit daar alles volgen
Ik hoop dat je ook al een plek hebt om te slapen?
pi_44036469
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:10 schreef Noxa het volgende:

Denk dat je te laat ben om nog een goed hotel/hostel te vinden in het centrum, wat het is druk, mega druk!! de meeste hotels waren volgens wel ingelichte bronnen eind juli al uitgeboekt. en voor hostels geldt ongeveer het zelfde (behalve de hostels die de prijs quadtrippelen)

Het is wel mega gaaf, ik heb het zelf nu 2 x meegemaakt en zou het zo nog een keertje doen,

http://cityofsydney.nsw.gov.au/nye/ vindt je meer info over de goede plekken en de voorzieningen die er zijn. Let wel!! een groot deel van Sydney wordt tijdens NYE droog gelegd en het nuttigen van alcohol op straat is verboden. Meenemen van drank naar de "vantage points" is niet mogelijk, dat mag je lekker daar kopen. Alle flessen worden gecontroleerd.
pi_44087608
Thnx voor de leuke reacties.

Ik heb al heel lang geleden geboekt. We hebben een hostel net buiten Kings Cross. Dicht bij het uitgaansgebeuren. En ver genoeg van de drukte. Mijn vriendin zit nu al in Sydney. En ik ga er de 23e heen .

Ik heb al een aantal feesten nagecheckt of er nog kaarten zijn en wat het kost etc. Appelsientje, dat feest in Luna Park is idd erg vet. Carl Cox treed op, maar helaas alle kaarten zijn uitverkocht. Verder zijn er nog 1 bij Bondi beach en 1 bij Cogee. Ook allebei uitverkocht. Nog een vet feest bij Watershed hotel. Met uitzicht over de haven en dus ook vuurwerk. Maar die is ook aardig aan de prijs. Vanaf een boot zou ook meesters zijn. Maar dan wil ik ook wel de hele nacht door feesten.

Waarschijnlijk gaan we dus op de bonnevoi op zoek naar gezelligheid! Het doel is om iig het vuurwerk over de haven (bridge, en opera house) te zien. En daarna de stad in naar de feesten.
Maar waarschijnlijk komen australische vrienden ook naar Sydney met NYE. Hij schijnt alle goede plekjes te kennen. Daar hij zelf DJ is. Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt. Ik leef er iig verschrikkelijk naar toe!!
  zondag 3 december 2006 @ 00:25:42 #87
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44093604
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:33 schreef Noxa het volgende:
Thnx voor de leuke reacties.

Ik heb al heel lang geleden geboekt. We hebben een hostel net buiten Kings Cross. Dicht bij het uitgaansgebeuren. En ver genoeg van de drukte. Mijn vriendin zit nu al in Sydney. En ik ga er de 23e heen .

Ik heb al een aantal feesten nagecheckt of er nog kaarten zijn en wat het kost etc. Appelsientje, dat feest in Luna Park is idd erg vet. Carl Cox treed op, maar helaas alle kaarten zijn uitverkocht. Verder zijn er nog 1 bij Bondi beach en 1 bij Cogee. Ook allebei uitverkocht. Nog een vet feest bij Watershed hotel. Met uitzicht over de haven en dus ook vuurwerk. Maar die is ook aardig aan de prijs. Vanaf een boot zou ook meesters zijn. Maar dan wil ik ook wel de hele nacht door feesten.

Waarschijnlijk gaan we dus op de bonnevoi op zoek naar gezelligheid! Het doel is om iig het vuurwerk over de haven (bridge, en opera house) te zien. En daarna de stad in naar de feesten.
Maar waarschijnlijk komen australische vrienden ook naar Sydney met NYE. Hij schijnt alle goede plekjes te kennen. Daar hij zelf DJ is. Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt. Ik leef er iig verschrikkelijk naar toe!!
Als je een goede plek wilt hebben met je er al vroeg van te voren zijn... en met vroeg bedoel ik voor 12 uur 's middags
Tja het is gewoon een gezellige super drukke chaos in Sydney maar ik wens je vast veel succes
op mijn site zie je een paar foto's van oud en nieuw
pi_44097792
quote:
Op zondag 3 december 2006 00:25 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Als je een goede plek wilt hebben met je er al vroeg van te voren zijn... en met vroeg bedoel ik voor 12 uur 's middags
Tja het is gewoon een gezellige super drukke chaos in Sydney maar ik wens je vast veel succes
op mijn site zie je een paar foto's van oud en nieuw
Okay thnx voor de tip. Zal zo je site eens bekijken!
pi_44338760
Nog fokkers last van die bosbranden daar?
Bloed, zweet en tranen!
pi_44535459
Mijn trip in Oceanië duurt ongeveer 3mnd (ook naar NZ), maar afhankelijk van hoe snel m'n geld slinkt wil ik toch misschien daar wat werken om weer beetje de kas aan te vullen.
Maar als je dan één/twee weken werkt, moet je dan ook al een werk visum hebben?
pi_44543217
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Mijn trip in Oceanië duurt ongeveer 3mnd (ook naar NZ), maar afhankelijk van hoe snel m'n geld slinkt wil ik toch misschien daar wat werken om weer beetje de kas aan te vullen.
Maar als je dan één/twee weken werkt, moet je dan ook al een werk visum hebben?
Ja, in principe wel. Je kunt ook wel werken zonder werkvisum, heleboel werkgevers vinden dat niet erg en betalen toch contant uit en je bent al verzekerd d.m.v. je eigen reisverzekering. MAAR: uiteraard illegaal al denk ik niet dat het een probleem gaat worden. Het wordt oogluikend wel toegestaan...
Bloed, zweet en tranen!
pi_44543413
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:19 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Ja, in principe wel. Je kunt ook wel werken zonder werkvisum, heleboel werkgevers vinden dat niet erg en betalen toch contant uit en je bent al verzekerd d.m.v. je eigen reisverzekering. MAAR: uiteraard illegaal al denk ik niet dat het een probleem gaat worden. Het wordt oogluikend wel toegestaan...
Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je in een supermarkt of bij een 'bedrijf' werkt dat het wat stricter is, dan wanneer je appels gaat plukken voor een week........toch? Ik denk dat ik het er maar op gok heeft ook wel weer z'n charmes
pi_44566675
quote:
Op maandag 18 december 2006 17:25 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je in een supermarkt of bij een 'bedrijf' werkt dat het wat stricter is, dan wanneer je appels gaat plukken voor een week........toch?
precies
Bloed, zweet en tranen!
  maandag 8 januari 2007 @ 22:01:58 #94
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_45160298
Ik ben van plan om na mijn school een tijdje naar Australie te gaan. Waarschijnlijk in oktober en dan 3 maanden.
Ik wil dan een tijd naar familie gaan vlakbij Melbourne, maar ook rond gaan trekken dus Queensland enzo bekijken.
Hebben jullie nog tips bij het plannen of dingen die ik niet mag missen?
pi_45161583
Canberra 1 dag voor inplannen. Meer niet want meer is niet te doen waarmee je meerdere dagen kan invullen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45162808
Canberra overslaan!
Blue Mountains vond ik wel heel mooi! En de Great Ocean Road. En het Red Center. En het Great Barrier Reef. En de Westkust. Perth was heel leuk. Kakadu was geweldig.
Jemig, heel Australie is geweldig!

Gratis tip: Neem een bak met geld mee en koop een Lonely Planet. Ok, iedereen heeft een Lonely Planet en je komt er weinig originele dingen in tegen, maar al die mensen gaan niet voor niets naar al die dingen toe!

Owja, toffe dingen: 3 dagen kanoën in Cooloola national park. Nog nooit zo veel spierpijn gehad, maar het was geweldig!
pi_45164091
Naast wat Liejannuh genoemd heeft (Blue Mountains, Great Ocean Road, Red Center zijn dan de dingen waar ik ook geweest ben), vond ik Nimbin erg leuk om een middagje te kijken en als je naar de Gold Coast gaat is Currumbin Wildlife Sanctuary erg leuk En Sydney, met een veerboot (in plaats van zo'n dure harbourcruise) naar Manly!
Let's plant a tree
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:03:21 #98
158179 LS-Drop
pi_45166993
Mijn plan is om ergens begin juli naar australie te gaan. Waar zou ik het beste kunnen beginnen gezien het dan in het zuiden winter is?
pi_45167291
Van plan om in augustus/september naar australie te gaan, maar ik vroeg me af of iemand miss. een idee heeft over alternatief vervoer naar australie.

Ik zat zelf te denken om op een cruise schip ofzo te gaan werken, maar na een beetje rondspeuren op internet valt dat een beetje tegen. (qua scholing enzo) Iemand een idee ?

(tevens een tvp )
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 02:32:50 #100
158179 LS-Drop
pi_45167980
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:20 schreef Pr0-n00b het volgende:
Van plan om in augustus/september naar australie te gaan, maar ik vroeg me af of iemand miss. een idee heeft over alternatief vervoer naar australie.

Ik zat zelf te denken om op een cruise schip ofzo te gaan werken, maar na een beetje rondspeuren op internet valt dat een beetje tegen. (qua scholing enzo) Iemand een idee ?

(tevens een tvp )
mocht je iets leuks vinden let me know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')