abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42504155
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:19 schreef chilliewillie het volgende:
Het gaat om een working holiday visum van een jaar... noem me gek maar ik kan op de site van de australische ambassade niks vinden over de aanvraagtijd
Die website is echt verschrikkelijk onduidelijk!! Mijn vriendin heeft een non working visum voor een jaar aangevraagd en dat was met een maand geregeld geloof ik.
pi_42504171
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 00:42 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb vernomen dat contacten leggen daar niet zo'n probleem is mits je je natuurlijk wel onder de mensen bevind. Want ik ga namelijk alleen, en het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ik maanden eenzaam rond moet trekken.
Don't worry. Als je een beetje babbelt kom je vanzelf mensen tegen die ook alleen zijn. Of andere gezellig mensen. Heb van niemand gehoord dat ie zich alleen voelde in australia.
pi_42504868
Je alleen voelen in Australie is inderdaad bijna onmogelijk. Ik heb echt rare mensen ontmoet daar, op de meest rare plaatsen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:00:40 #34
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42506537
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:20 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Die website is echt verschrikkelijk onduidelijk!! Mijn vriendin heeft een non working visum voor een jaar aangevraagd en dat was met een maand geregeld geloof ik.
binnen 1 week
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_42517916
nog een maandje of 11 dan ga ik ook weer.
pi_42518584
Ah DT is weer eens selectief geweest en heeft mijn TVP verwijderd.

Ik ben in Sydney geweest. Misschien in november volgend jaar weer.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42579219
Is er hier in nederland eigenlijk een soort kroeg of plek waar veel Australiers komen (vooral ook meiden )
En kent iemand een soort chatsite ofzo? Vind de meisjes in oz leuk
Heb het leven lief, en leef je uit!
pi_42592559
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 00:42 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb vernomen dat contacten leggen daar niet zo'n probleem is mits je je natuurlijk wel onder de mensen bevind. Want ik ga namelijk alleen, en het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat ik maanden eenzaam rond moet trekken.
Je moet je best doen om je daar niet onder de mensen te begeven. Je deelt je kamer met mensen, je staat te koken in een keuken waar andere mensen ook hun eten aan het bereiden zijn, je komt continu dezelfde mensen tegen omdat je nu eenmaal altijd dezelfde kant opreist en er zijn heel veel mensen die alleen reizen.
Komt echt wel goed.
pi_42594035
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:06 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Je moet je best doen om je daar niet onder de mensen te begeven. Je deelt je kamer met mensen, je staat te koken in een keuken waar andere mensen ook hun eten aan het bereiden zijn, je komt continu dezelfde mensen tegen omdat je nu eenmaal altijd dezelfde kant opreist en er zijn heel veel mensen die alleen reizen.
Komt echt wel goed.
Oke
Ik ga namelijk iets van 7 maanden, dus dat is wel saai als je zo lang alleen bent. Maar gebeurt het bijvoorbeeld ook dat je iemand tegenkomt en daar een paar weken mee optrekt bijvoorbeeld? Dat lijkt me ook wel leuk.
pi_42594357
Dat kan natuurlijk gebeuren. Als jij iemand tegenkomt die dezelfde route doet, dan trek je wat makkelijker met mekaar op.
pi_42594834
Je komt altijd mensen tegen die dezelfde route doen. Je reist namelijk of van zuid naar noord of van noord naar zuid. Langs de oostkust gezien is dat dus altijd van Sydney naar Cairns of andersom.
pi_42595663
Oke Ik heb er echt extreem zin in.
pi_42604576
En als je echt stoer bent ga je de zuidkust doen. Oostkust is loaded met backpackers. Westkust is net zo mooi, alleen veel uitgestrekter. Super gave natural parks in W.A.:

W.A. is imho zoveel gaver dan die eeuwige oostkust, waar heel NL zit.
pi_42605171
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:42 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Oke
Ik ga namelijk iets van 7 maanden, dus dat is wel saai als je zo lang alleen bent. Maar gebeurt het bijvoorbeeld ook dat je iemand tegenkomt en daar een paar weken mee optrekt bijvoorbeeld? Dat lijkt me ook wel leuk.
En mocht je nou net niemand 'spontaan' ontmoeten, kijk ook op de noticeboards in de hostels (niet noodzakelijk je eigen hostel, kijk ook bij andere), of iemand een rit aanbiedt / mee wil rijden, zo kom je ook weer in contact.

Persoonlijk vond ik het met een eigen auto (als bijrijder dan, ik had geen rijbewijs), de meest leuke manier van rondreizen, zeker Western Australia niet vergeten!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:38:33 #45
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42605237
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:14 schreef Oksel het volgende:
En als je echt stoer bent ga je de zuidkust doen. Oostkust is loaded met backpackers. Westkust is net zo mooi, alleen veel uitgestrekter. Super gave natural parks in W.A.:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

W.A. is imho zoveel gaver dan die eeuwige oostkust, waar heel NL zit.
Ik ben het zo met je eens!! alleen jammer genoeg ben ik er NOG niet geweest
pi_42605791
Ga niet met een auto, ga met een 4WD meeliften. Dan zie je Australie pas echt. Kost wat meer, maar is het zeker waard.. in zo'n dikke jeep door de outback gaan is het vetste wat je kan doen in Australie.

Oh, en ga als je toch aan de westkust bent ZEKER haaien vangen. Vanaf de kust. Grootste die ik ving was een 1,8 meter tigershark, en vanaf een boot een 3 meter!! zusterhaai.
pi_42767702
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:38 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik ben het zo met je eens!! alleen jammer genoeg ben ik er NOG niet geweest
gemiste kans
Bloed, zweet en tranen!
pi_42767889
Had ik hier mijn Canberra pics al eens laten zien?
pi_42768130
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:47 schreef Jaguarized het volgende:
Had ik hier mijn Canberra pics al eens laten zien?
De saaiste stad van Australie

maar we willen ze wel zien hoor
Bloed, zweet en tranen!
pi_42768454
Ja ik vond het ook minder spannend dan ik had dacht maar ik heb maar 1 ding niet gezien en dat was het Australian Museum. Zal zo ff wat pics bij elkaar zoeken.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:17:35 #51
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42768668
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:10 schreef Jaguarized het volgende:
Ja ik vond het ook minder spannend dan ik had dacht maar ik heb maar 1 ding niet gezien en dat was het Australian Museum. Zal zo ff wat pics bij elkaar zoeken.
Dat was het enige dat nog leuk was
Echt mega saaie stad.. maar plaats maar
trouwens al weer een jaar geleden dat ik naar Australië ben gegaan.
pi_42771605
Canberra was inderdaad vreselijk saai! Voor ons wel fijn om ff bij te komen. Maar wat een doodheid heerst daar zeg!
soo unk!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:55:24 #53
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42771760
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:50 schreef Roosjedoosje het volgende:
Canberra was inderdaad vreselijk saai! Voor ons wel fijn om ff bij te komen. Maar wat een doodheid heerst daar zeg!
Idd vooral na 6 uur... dan is er echt werkelijk waar niks te beleven....
pi_42772827
Ik ben op 20 april 2006 naar Canberra geweest als dagtrip vanuit Sydney. Vanuit Sydney bracht de Canberra Explorer me in 4,5 uur naar Canberra. Hieronder de foto's.

woensdag 18 oktober 2006 @ 18:18:07 #55
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42778540
ik heb me eerste ding al gekregen van australie

de Australische vlag
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_42782011
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:55 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Idd vooral na 6 uur... dan is er echt werkelijk waar niks te beleven....
Nou moet ik toegeven dat we wel heel toevallig een druk bezochte en gezellige karaoke tegenkwamen in de kroeg onder het YHA, dat was toch wel gezellig
soo unk!
pi_42796752
Wat voor klimaat hebben ze daar eigelijk?
Amstelveen de beste
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:44:21 #58
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42796972
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef Roosjedoosje het volgende:

[..]

Nou moet ik toegeven dat we wel heel toevallig een druk bezochte en gezellige karaoke tegenkwamen in de kroeg onder het YHA, dat was toch wel gezellig
Hmm die was er zeker niet toen ik er was
pi_42799649
Niemand gaat er ook heen.. Waarom is die stad eigenlijk gebouwd?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:45:53 #60
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_42799712
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:43 schreef Oksel het volgende:
Niemand gaat er ook heen.. Waarom is die stad eigenlijk gebouwd?
Omdat Sydney en Melbourne het niet eens konden worden welke van de 2 de hoofstad van Australië moest worden.. dus hebben ze een compleet nieuwe stad gebouwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')