abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 september 2006 @ 21:23:19 #1
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_42122776
Er is een luizenexplosie op school (brrrr!).

Onze zoon heeft ze (nog?) niet, maar het lijkt me zinvol om me nu al voor te bereiden.
Wat te doen? Ik ben al van plan hem morgen met een zijn haren vol gel naar school te sturen, omdat luizen daar niet van houden. Hij heeft al een luizencape, maar hij gebruikt hem zelf matig (verandert misschien als hij eenmaal luizen heeft gehad).

En verder heb ik een luizenkam in huis gehaald. Eigenlijk twee, ook een elekrische. Zo eentje. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Verdere tips?

Wat een akelig probleem trouwens. Hoe kan het toch dat "wij" (geboortejaar 1969) er vroeger geen last van hadden op school, en dat het nu schering en inslag lijkt?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  Jubileum moderator maandag 25 september 2006 @ 21:24:38 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42122838
Bij Eva op school hebben ze toen preventief op de hoofdjes enkele druppeltjes Tea Tree Oil gedruppeld, ze heeft ze niet gehad *afklopt*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 25 september 2006 @ 21:26:55 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42122965
Icaa luizenshampoo eens per week preventief mee wassen bij de da heb je kind vriendelijke.

Rede waarom nu meer luizen is dat er vaak ook meer achterstandskindjes zijn, daar waar de verzorging niet zo goed van is. En het dus te laat wordt ontdekt en er dus veel vaker een uitbraak is.
Komt misschien lullig over. bedoel er niets mee maar hopelijk snapt men me
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 25 september 2006 @ 21:29:04 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123085
Oh maar "wij" (1968) hadden daar wel last van hoor. Heel erg zelfs .

Op Freeks school stoppen ze alle jassen in een luizenzak, misschien kun je voor de zekerheid steeds zijn jas in een plastic zak doen?
Verder denk ik idd gel en zo kort mogelijk knippen. Er schijnt ook bij reformwinkels een soort preventieve shampoo te koop te zijn (ik meen met iets van teatree olie erin), misschien is dat wat?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 25 september 2006 @ 21:35:22 #5
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123220
Maar Evenstar, luizen voelen zich het lekkerst op een schoon hoofd. Het is een bakerpraatje dat het iets met "vies" te maken heeft. Vandaar dat advies om een kind gel oid in de haren te doen.

Hoe viezer het haar, hoe minder kans op luizen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 25 september 2006 @ 21:53:06 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42123749
juist doordat iedereen veel hygienischer is dan pak 'm beet 30 jaar geleden, komen er nu veel meer luizen voor.

Haarlak, gel e.d. doen 't allemaal goed qua preventie (volgens schoonzus die 'luizenmoeder' is op school). Zo'n luizenzak voor de jas lijkt me ook wel handig idd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 25 september 2006 @ 21:53:12 #7
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_42123753
hier op school ook luizen kyllian heeft het ook nog niet doe wel elke keer een dot gel in zijn haren'
en het is inderdaad dat ze van schoon haar houden.
ben benieuwt hoelang ik hem luis vrij kan houden
  maandag 25 september 2006 @ 21:55:58 #8
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123893
Vooral die kleintjes van een jaar of vier zitten vaak heel dicht op elkaar te spelen. Moet je maar eens opletten, steevast met de hoofden heel dicht bij elkaar. Springt zo'n luis heel makkelijk over hoor .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 25 september 2006 @ 22:02:17 #9
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42124193
Bij Katja op school en dan voornamelijk de kleuterklassen zijn ook luizen. Ik heb ze bij Katja ook nog niet ontdekt en wij doen haar jas tegenwoordig in een plastic zak.

De gel/haarlak tip kende ik nog niet, maar toevallig vertelde Katja mij vanavond dat gel in het haar heel stoer was, dus kennelijk zijn er een hoop medeklasgenootjes die die tip wel al kenden
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_42124430
Hier was het toen ik op de basisschool zat echt altijd raak. Ervaringen van ons zijn dat shampoo niet goed helpt, op een gegeven moment zijn luizen daar gewoon immuum voor.
De lotion die 12 uur in het haar moet blijven zitten hielp wel goed+ het blijven controleren van het haar met kammetje op luizen en neten, neten zitten het meest achter de oren en in de nek (warme plekjes in het haar).
Verder knuffels/beddegoed/kussen/jas enz heet wassen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_42125274
Het feit dat de achterstandskindjes vaker met luizen zitten klopt wel ergens denk ik. Niet omdat ze minder hygiënisch zijn, maar omdat de ouders minder vaak toezien op het compleet uitroeien van de hoofdluis. In elke school zitten wel enkele kinderen die de hele klas opnieuw besmetten, hoe naar dat ook is.
Vroeger (1985) naast zusje met luizen in eenzelfde bed geslapen, niks. 2003, 10 dagen stage lopen, luizen. Kreeg ze toen ook niet weg met shampoo, heb toen schuim gekregen dat er droog in moest en enkele uren in moest werken, dus wat MevrouwKorn al zegt.
  maandag 25 september 2006 @ 22:36:25 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42125774
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Icaa luizenshampoo eens per week preventief mee wassen bij de da heb je kind vriendelijke.

Rede waarom nu meer luizen is dat er vaak ook meer achterstandskindjes zijn, daar waar de verzorging niet zo goed van is. En het dus te laat wordt ontdekt en er dus veel vaker een uitbraak is.
Komt misschien lullig over. bedoel er niets mee maar hopelijk snapt men me
ah my werd hier op cb anders verteld my bad dan.
Dit omdat ik dus via via luizen kreeg en niet wist hoe en wta met arwen te doen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 25 september 2006 @ 22:39:10 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42125897
Ik heb een aantal keren luizen gehad, als kind, maar ook toen ik op diverse KDV's werkte. En ik was toch iedere dag mijn haar .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 25 september 2006 @ 22:42:30 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42126049
Dat is dus duidelijk te vaak, Leah Ik krijg van dit topic trouwens echt de kriebels.
Die electrische luizenkam ben ik ook wel benieuwd naar of iemand daar ervaring mee heeft.
Het lijkt me zo'n rot idee als hij stopt met zoemen, dat je weet dat je een paar geroosterde luizen er tussen hebt zitten. Maar misschien wel heel effectief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 25 september 2006 @ 22:44:33 #15
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42126143
Ik ook . Zit me al sinds de opening van dit topic op mijn hoofd te krabben .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42126752
Hahahahahha Livelink dat van die luizenkam vind ik ook. Zo van hij stopt steeds dus heel je hoofd zit onder.

Bij Bo op school niks in tasjes maar gewoon jasjes naast elkaar aan kapstokjes. Ik ga haar jas maar in een tasje doen inderdaad. (dan kunnen haar luizen tenminste niet overspringen )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 23:03:54 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42126922
Wij hebben ze een keer via het KDV gehad. Op school nog niet (afkloppen).

Je krijgt er wel spontaan jeuk op je hoofd van, van zo'n topic
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 september 2006 @ 23:07:51 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42127128
Het zal wel zoiets zijn dat elke ouder wel een paar keer moet meemaken. Ik leg me er al bij voorbaat bij neer. Maar liever niet nu, alsjeblieft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_42127195
Al die rompslomp er omheen lijkt me vreselijk. Beddengoed knuffels enz enz. En dan daarna bij elke zwarte kruimel denken dat het er 1 is
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 25 september 2006 @ 23:17:06 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42127535
Precies. En er liggen een hoop zwarte kruimels bij mij in huis
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_42127626
piet heeft ook verdacht veel last van jeuk op z'n hoofd de laatste tijd. maar ik heb al een paar keer gecontroleerd met zo'n kam en ik zie echt geen luis of eitje. denk dat 't de warmte is, hij heeft erg dik haar en dat zweet snel. maar nu twijfel ik weer, want hij heeft 't niet de hele zomer gehad. hij zegt zelf steeds dat 't muggenbulten zijn, zou theoretisch ook wel kunnen maar de ergste muggenhausse is hier nu wel voorbij, en op andere plekken wordt hij nu ook minder gestoken, dus dat zou wel erg sterk zijn. misschien toch maar eens van die speciale shampoo kopen en gebruiken, wie weet kijk ik gewoon niet goed genoeg.

icaä, succes, hopelijk heb je al die dingen niet nodig, maar als toch: dan ben ik ook wel benieuwd hoe dat elektrische apparaat bevalt.
pi_42133053
Terug kerende luizen komt vaakt doordat er neten blijven zitten.
Naspoelen met azijn en dan kammen met de luizenkam werkt goed, door de azijn laten de neten los.
Goedemorgen :W
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 07:57:53 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_42133211
Volgens mij ligt er bij René op school zo'n electrisch ding, ik zal eens vragen Luizen schijnen ook niet dol te zijn op superzacht, glad haar.

Wij hebben ze nog nooit op de bolletjes gehad, terwijl een vriendinnetje van René ze wel af en toe heeft. Als je een luizenzak/cape gebruikt lijkt het me ook verstandig om dit met de gymtassen te doen en dus ook de kleding tijdens gymmen... en vraag school om aan de verkleedkleding te denken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_42134363
Mijn kids hebben het vorig jaar 3 keer achter elkaar gehad.Dan word je het na 2x wel zat hoor Meteen luizencape's aangeschaft en als ze het al hebben,dan kun je beter met de lotion aan de gang gaan,dan met de shampoo.Daar bleven ze nl.gewoon van leven en ik haalde het bij de Da.En alles wassen wat ze aan hebben gehad,ook jassen.En dan het beddegoed,de knuffels en alle kleding die losslingert in de kamer.En dan alles stofzuigen,ook de banken en de slaapkamers en de stofzuigerzak erna weggooien.....pffff,lijkt compleet een voorjaarsschoonmaak.

Groetjes,Minoes
pi_42134631
Ik krijg altijd jeuk van verhalen over luizen... Heb ze overigens nog nooit gehad *afklopt*. Heb op de psz toch al een paar plagen doorstaan .

Je kan dingen die je niet kan wassen ook een tijd in een afgesloten plastic zak stoppen, maar ik weet eigenlijk niet meer hoe lang dat dan moest (hmm en halve tip is eigenlijk ook maar niks, maar goed).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 september 2006 @ 10:41:40 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42135601
Ook hier ineens jeuk

Wij kregen gisteren een brief van het KDV, die hadden een test gedaan met de luizencapes. Ze wilden, als het inderdaad werkte, voor de hele organisatie (stuk of 12 kdv en bso hier in de stad) luizencapes aanschaffen. Het effect van de luizencapes was verwaarloosbaar...

Gelukkig heb ik er nu nog niet mee te maken gehad, mnaar vroeger (bouwjaar 1976) was het elk jaar wel raak volgens mij. Ik kan me de geur van de shampo en dat zwarte fijne kammetje nog erg goed voor de geest halen...

Voor knuffelbeesten die je niet kunt wassen, een weekje in een afgesloten vuilniszak of 24 uur in de diepvries...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 14:07:44 #27
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_42140567
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_42147314
Luizen wat een nachtmerrie.
Ik heb ze vroeger echt vaak gehad. (Ik denk toch wel een stuk of 10 keer)
Op de basisschool zat ik bij een meisje in de klas en die ouders deden er niks aan. Ik was er blijkbaar heel vatbaar voor, dus elke keer als ik er net een paar dagen vanaf was kreeg ik ze weer.
Shampoo en van die vieze spray (ik zou niet weten of ze die nu nog verkopen) werkte niet meer, dus wij hadden thuis van die lotion. Die moest je 's nachts laten intrekken en stinken dat het deed, maar het werkte heel goed. Jas apart gehangen, knuffels deden wij in een vuilniszak in de diepvries voor een aantal dagen. Goed stofzuigen, alles wassen. Ik ben blij dat ik daar nooit meer last van heb!
Wat een jeuktopic trouwens.
pi_42156455
Inderdaad, wat een nachtmerrie

Vorig jaar om deze tijd had Damon ook luizen (en ja ik heb ze echt gezien, bah).

Nou ja, goed, shampoo gehaald, behandeld, knuffels in de was, dekbedden gewassen, loslopende kleding in huis aangepakt, jassen (in Nederland zijn dat er met onze klimaatverschillen verscheidene) in zakken of wassen, bankstel stofzuigen en noem maar op.

Nou, niks dus... een week later waren "ze" er weer (of nog steeds?).

In totaliteit heeft hij (en ook ik ) een paar keer last gehad van de diertjes. Wat ik ook probeerde...

De shampoo is niet afdoende (blijkbaar) dus lagen zoonlief en ik met die stinkende lotion in bed (meerdere keren). Maar ik kreeg ze niet klein

Die maanden stonden in het teken van kammen, lotion, dode neten verwijdereraar..... wat een gedoe.

Zeker voor Damon, die echt gek werd van de jeukende bultjes op zijn hoofd, en van het kammen en de lotion.
En met mijn lange haar vlogen de tubes lotion er doorheen (duur grapje trouwens).

Nou, na een maand of 4 werd ik er echt moedeloos van maar ineens was het voorbij

Sindsdien nergens meer last van gehad maar ik voel me ondertussen een pro op dat gebied...

mijn echtgenoot en jongste zoon hadden trouwens nergens last van
pi_42160917
Is het misschien bij luizen net zo als bij muggen, dat het ene hoofd lekkerder is dan het andere?
Dat zou kunnen verklaren waarom de een er wel last van heeft en een ander niet...

Muggen vinden mij trouwens wel lekker
Mama van 2 lieve meiden :)
  Eindredactie Games woensdag 27 september 2006 @ 08:36:19 #31
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42161019
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Icaa luizenshampoo eens per week preventief mee wassen bij de da heb je kind vriendelijke.

Rede waarom nu meer luizen is dat er vaak ook meer achterstandskindjes zijn, daar waar de verzorging niet zo goed van is.
was dat maar waar...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_42169842
ha lil!
pi_42176064
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:35 schreef bixister het volgende:
ha lil!
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 september 2006 @ 19:01:32 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42176134
N.a.v. dit topic maar meteen een luizenkam gekocht (zo'n kleine zwarte), just in case
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:28:17 #35
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_44090854
En ja hoor, het is hier raak Het is verdorie december, ze hadden al lang dood moeten zijn, die stomme luizen

Donderdag waren ze bij de oudste geconstateerd. Ik heb toen een middeltje gekocht genaamd XTLuis, iets nieuws, en dat zou een siliconencoating over het haar aanbrengen, waar de luizen niet tegen zouden kunnen. Eerst heb ik ook die elektrische kam geprobeerd, maar ben nog niet echt kapot ervan. Met de lotion heb ik de kinderen ingesmeerd. Na een uurtje of vier gekamd, en jawel, de oogst was drie dode luizen (mén, wat zijn die dingen klein, ik kon ze bijna niet zien, en 3 mm haalden ze echt niet).
Op vrijdag de oudste door een luizenmoeder laten controleren. Hij heeft korte haren, dus het was goed te zien. Geen levende luis meer te bekennen, en een enkele dode neet. Luizenvrij, dus hij mocht blijven.

Vandaag voor de zoveelste keer gekamd, en ai, daar kwam toch iets uit het haar vallen. En aiai, het leek te bewegen! Niet goed dus!
Weer kammen, kammen, kijken, echt niks te zien.
Ondertussen kreeg ik natuurlijk ook (psychologisch?) jeuk. Daarom naar de voordeeldrogist, en een echt chemisch middeltje gekocht. Prioderm lotion, en voor het geval dat, ook nog eens shampoo.

Vanavond heb ik dat in onze haren gesmeerd. Het stinkt echt verschrikkelijk, een soort geur die wel wat wegheeft van nagellak, en die je de adem ontneemt. De oudste ligt nu met open raam en onder twee dekbedden te slapen.

Ondertussen gaat de was natuurlijk gewoon door; elke dag beddengoed, elke dag alle kleren. Mijn machine kent nog maar één temperatuur: 60 graden.

Bah!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:35:37 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44091071
Dus die luizenkam is het ook niet helemaal? Balen zeg, dat je er nu nog last van hebt
Sterkte ermee en hopelijk is Jorden snel weer luizenvrij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:36:14 #37
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44091087
Oh bah. Ik weet nog van vroeger dat we ook iets hadden dat naar nagellakremover rook en dat het daarna wel weg was. Onze oppas doet haar kinderen (en die van mij als ze daar veel is) vaak Teatree oil in de haren als het heerst. Schijnt preventief te werken. Misschien proberen? Succes!!!

Kinderen met gel of kokosolie in het haar schijnen ze ook minder snel te krijgen.
pi_44091340
Icaa wat vervelend. Het lijkt me ook zo'n gedoe. En die bewegende beestjes volgens mij laat ik alles uit me handen vallen als ik er eindelijk een gevangen heb
Sterkte ermee.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44092871
Brr. Hier ook een paar keer gehad. Beide meiden hebben lang en dik haar. Was dus geen pretje om dat iedere dag uit te kammen. Mijn ervaring was dat die electrische kam echt niet werkte (misschien wel voor kids met kort haar). Ik heb me indertijd helemaal laten "voorlichten" en van die shampoo preventief gebruiken heeft dus geen nut. De eerste keer werkte die shampoo nog wel, daarna niet meer. Heb toen van de apotheek cremespoeling gehad en dat werkte wel. En gewoon lauwe azijn werkt ook goed.
Je kunt ook spullen in een afgesloten plastic zak stoppen voor minimaal 1 week. Dit deed ik met de wat "fijnere" knuffels (de vriezer werkt ook zeggen ze).
Vergeet met schoonmaken vooral de mutsen en dassen niet en zuig de auto goed uit. Veel mensen vergeten de auto (of het stoeltje) waar die krengen dus weer gewoon door terugkomen.
Hier kregen ze besmetting op besmetting door een enorm eigenwijze moeder in de klas die maar beweerde dat haar dochter ze niet kon hebben omdat ze altijd haar haren waste en dus weigerde haar kind na te (laten) kijken. Hoe dom kun je zijn.
Sterkte met de vele wassen (wasmachine zal wel overuren draaien).
pi_45408571
Op de school van mijn kinderen is er een continue luizenplaag sinds de zomervakantie. Normaal is het ook weg na een vakantie maar na de herfst en kerstvakantie was het binnen 2 dagen weer raak.
Mijn kinderen lijken er niet vatbaar voor. Er is (afkloppen) nog geen luis te bekennen geweest.
Maar vorige week werde er bij mijn oudste wel 2 dode neten op 5 cm van de hoofdhuid gevonden. Dus dat gaat terug naar de zomervakantie.
Sindsdien is de paranoia toegeslagen en controlleer ik beide kinderen dagelijks direct na schooltijd met een luizenkam.
En ze gaan naar school met een ruime hoeveelheid anti klit spray, druppels tea tree olie en haarlak op.

Dit is toch niet normaal meer een luizenplaag van 6 maanden
pi_45409073
Het lijkt er dan op dat er toch steeds luizen blijven rondhuppelen daar. Worden alle kinderen wel gecontroleerd? Want als er steeds 1 loopt die luizen heeft dan geeft die ze vanzelf weer door aan de rest...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_45409539
alle kinderen worden gecontroleerd. Zelfs nog een dag voor de kerstvakantie. Als er in een klas luizen ontdekt zijn krijgen alle kinderen een brief mee en de kinderen met luizen volgens mij een extra brief ofzo (geen idee ..nog nooit gehad)
Als er dus luizen gevonden zijn in een klas naast de klas van mjn kinderen krijg ik neits te horen. Zodoende kwam ik er pas vorige week achter dat het al een continue probleem is sinds de zomer.

En dat er kinderen zijn die het doorlopend hebben weet ik idd zeker...maar of die de bron zijn of dat het juist hun iedere keer weer overkomt dat weet ik natuurlijk niet.

Hoe lang overleven luizen eigenlijk zonder bloed? Ik dacht namelijk ook ineens aan de poppenhoek op school....als de verkleedkleren niet gewassen worden ofzo...


bbrr krijg overal jeuk
pi_45409748
Geen idee hoe lang ze overleven. Maar dingen die niet gewassen kunnen worden kunnen ook een tijdje in een afgesloten plastic zak of in de vriezer...
Maar idd, als ze de verkleedklere en poppenhoek niet wassen dan blijft het misschien een cirkeltje. Maar doet de school er verder niks mee dan ouders informeren? Ik bedoel... ik zou me als school toch ook dingen gaan afvragen als het zo blijft voortduren.
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 17:10:44 #44
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45410479
Wat zou de school dan verder kunnen doen? Ik denk niet dat je van leerkrachten kunt verlangen dat ze alle spullen uit de verkleedhoek en/of poppenhoek in de was gaan gooien

Hulpouders !!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_45410759
Nou just me dat vraag ik me dus af.....wat kan de school meer doen dan alleen informeren en controleren.
Ik verwacht echt niet dat de juffen zelf alles iedere keer gaan wassen...maar wel DAT het gedaan wordt. Ik heb het ze nooit horen vragen iig en het is me ook nooit opgevallen.

Ik dacht juist aan die poppenhoek omdat er natuurlijk ook altijd snel geroddelt wordt over een gezin waar ze altijd luizen hebben of waarbij ze de kinderen moeilijk kunnen bekijken omdat er zoveel klitten in de haren zitten. Dan wordt er snel gedacht dat het door dat gezin komt...doordat zij het misschien niet goed bestrijden.
Lijkt me flink lullig als dan blijkt dat het door de poppenhoek komt ofzo.

Feit is dat dit me nu zwaar de keel uit gaat hangen en ik zou willen dat er iets bestaat wat echt helpt.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:23:02 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45410821
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:10 schreef just me het volgende:
Wat zou de school dan verder kunnen doen? Ik denk niet dat je van leerkrachten kunt verlangen dat ze alle spullen uit de verkleedhoek en/of poppenhoek in de was gaan gooien

Hulpouders !!!
jawel hoor maar meestal wordt dit gedaan door hulpouders idd.
Maar denk dat de leraar ook niet op luis te wachten zit
vind het wel niet netjes dat ze als er in een klas luizen zijn ze niet voor de zekerheid alles gewoon laten controleren /wassen etc. zo blijf je bezig en zullen de kosten etc. alleen maar hoger worden.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 17:25:47 #47
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45410912
Ik zal morgen eens bij ons op school vragen hoe ze het aanpakken behalve overal briefjes op te hangen dat er luizen op school zijn. Ik merk wel dat er steeds minder ouders luizencapes kopen terwijl de aanschaf slechts ¤ 10,00 is!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:29:55 #48
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45411051
sterker nog, 4,70 bij drogisterij.net
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45411738
omdat het effect verwaarloosbaar is omdat de kinderen tijdens het spelen ook vlak bij elkaar zitten...en de verkleedkleren ed.
pi_45412094
hier ook doorlopend vanaf september al luizen, verschillende middelen al geprobeerd, verschillende kammern, verschillende methoden, maar we raken ze niet kwijt en heb de hoop inmiddels al opgegeven dat we ze ooit kwijt raken, we blijven wel behandelen hoor, maar verwacht er niet meer af te komen zolang die krengen ergend blijven leven
pi_45412385
ze zeggen dat ze weggaan als het gaat vriezen...maar die hoop heb ik voor dit jaar ook al opgegeven.

frustrerend he knorretje... zolang ze ergens blijven leven blijft het een cirkel he. Er hoeft maar 1 klas op school te zijn waar ze achterblijven. En aangezien er op de school van mijn kinderen ruim 500 leerlingen zijn.......
pi_45412496
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:08 schreef syzo het volgende:
ze zeggen dat ze weggaan als het gaat vriezen...maar die hoop heb ik voor dit jaar ook al opgegeven.

frustrerend he knorretje... zolang ze ergens blijven leven blijft het een cirkel he. Er hoeft maar 1 klas op school te zijn waar ze achterblijven. En aangezien er op de school van mijn kinderen ruim 500 leerlingen zijn.......
ja precies, dat zei ik tegen Danny ook al, zolang het niet gaat vriezen hebben we 'huisdieren'
Op school wordt er eens in de vier weken gecontroleerd, gaat alles mee met de ouders om te wassen, de kids hebben luizencaps dus meer valt er haast niet te doen. helaas is het iedere controle raak dat er ergens iemand een luis vind.

maar in de zomer sterven ze toch ook ? of alleen maar door middel van kou - vriezen ?
pi_45412607
volgens mij warmte ook.... een paar weken geleden las of hoorde ik iets over een apparaat dat ze aan het ontwikkelen zijn dat luizen en de neten dood maakt dmv warme lucht.
Omdat veel luizen al resistent geworden zijn. De lucht van een fohn schijnt dan weer te heet te zijn ofzo geen idee. Maarja een hittegolf gaat ook nog wel even duren ben ik bang
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 18:15:49 #54
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_45412657
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:29 schreef E.T. het volgende:
sterker nog, 4,70 bij drogisterij.net
er zijn vrij veel verschillende soorten luizencapes die van "ons" hebben nog een speciaal kliksysteem zodat er via het hangertje geen luizen naar binnen komen lopen. Je hebt ook luizenzakken maar onze ervaring is dat kinderen te lui zijn om een jas echt in een zak te stoppen, kan aan onze schoolkindertjes liggen hoor!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:03:18 #55
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_45463030
ik heb in de kerstvakantie luis gehad bij de oudste en XTluis gehaald.
Lotion in het haar aanbrengen goed doorkammen en een een nachtje in laten trekken.
Volgende ochtende goed uitwassen met gewone shampoo en na een week behandeling herhalen.
resultaat luisvrij
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_45463094
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:15 schreef just me het volgende:
onze ervaring is dat kinderen te lui zijn om een jas echt in een zak te stoppen, kan aan onze schoolkindertjes liggen hoor!
da's precies wat ik vrees, dat ze gewoon niet gebruikt gaan worden. als nou standaard iedereen 't doet / moet doen werkt het misschien wel?
pi_45477655
Ik denk dat die luizencapes ook een beetje onzin zijn. De kinderen zitten vaak in groepjes met elkaar te spelen. In een kring of wat dan ook. Dan kan je jas wel luisvrij zijn, maar dan springen ze nog van de koppies naar elkaar toch?
Bij Bo op school heeft niemand ze eigenlijk. Maar in de tijd dat Bo er nu zit ook nog niet 1 klas met luizen gehad.
Het lijkt me echt een verschrikkelijk gedoe.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 18 januari 2007 @ 17:30:47 #58
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_45479280
Voor sommige kindjes zijn die capes ook te moeilijk. Nu ken ik alleen die blauwe met een 'vleeshaak' om de cape op te hangen en aan de andere kant (onder de cape) een kleinder haakje om je jas aan op te hangen. De kapstok was te kort, de gang te klein en soms zat er geen lusje meer in de jas... En dan proberen op te hangen: eerst de jas op het haakje, cape er om, cape op haakje, valt de jas er af. Pak de jas van de grond, cape valt van de kapstok, pak de cape, binnenstebuiten.....

Met een AH-tas kan het ook
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_45517625
jessie, ik denk dat je volkomen gelijk hebt.

Bij Damon op school hangen een paar anti-luizencapes tussen de rest van de jassen.

Ik krijg ong. 2 keer per jaar een briefje met de "luizenwaarschuwing".
Als het heerst krijgen ze het wel of niet ongeacht die capes want ze zitten inderdaad de hele dag naast elkaar/tegen elkaar/op elkaar.

En dat, als ze "het" hebben, het een heel gedoe is, is ook zeker waar (lees mijn eerdere post maar eens) maar godzijdank sinsdien geen last meer van de diertjes gehad.
pi_45517935
Och heden,ik heb er donderdag ook weer een luizenwasdag opzitten En dat terwijl ik net lekker nog een paar uur wilde slapen,was 2uur wakker geweest die nacht Komt mijn oudste van 13 in eens naast me staan:Mam,dit vind ik net op mijn kussen gloeiende,gloeiende......... Hoe zij er nou aan komt op een hoge school,met de jas in de kluis?Schiet mij maar lek en de jongste heeft het gelukkig niet,pfff.......Maar wel weer alle kleding wassen,haar kop insmeren,ons beddegoed eraf,want daar had ze de avond ervoor in tv zitten kijken grrrrr.En ik heb mijn eigen hoofd ook maar gedaan,terwijl dat eig.niet mag als je zwanger bent met dat prioderm.Gewoon gedaan en niet langer dan 1,5 uur in laten werken,dan weet ik zeker dat ik ze niet krijg.
Maar het is een enorme klus,waar je vaak de hele dag zoet mee bent.Sterkte allemaal.

Groetjes,Minoes
pi_48479827
Ik heb vandaag de luizenwas!!!

Oh hemel wat een werk zeg..

Priscil heeft lotion en shampoo, en ik heb geen luizen meer ontdekt bij haar. Morgen zal ik haar nog even nakijken.

Wat is teatreeoil??? En waar kan ik het kopen.
Wij willen echt dat priscil elke dag wast en we zorgen ervoor dat ze zeker 3 keer per week dr haren wast. Nou deze week mag ze wat mij betreft met lekker vet haar naar school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 april 2007 @ 21:34:34 #62
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48479928
Vooral veel haarlak/gel erin Ticootje, houden luizen ook niet van .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_48480667
Luizenmoeder speaking.

Teatree-oil maakt luizen niet dood, het kan er alleen voor zorgen dat (als je er veel van in het haar doet) dat de luizen geen neetjes kunnen plakken.
Zelfde geldt voor andere vette dingen, zoals baby-olie, of conditioner die je niet uitspoelt, da's allemaal preventief bedoeld.
De allochtone meisjes hebben veelal olie in hun mooie lange haar, en nog nooit een luisje kunnen vinden daar, net als Surinaamse kinderen, die houden het ook erg vet.

Mijn ervaring is dat Prioderm lotion werkt als een tiet, en dat knuffels en beddegoed 24 uur in de vriezer afdoende werkt.

Mijn kinderen hebben ze in hun schooltijd tot nu toe 4x gehad, en ik 2 keer (*gilt nog even bij de herinnering* ) maar met bovenstaande maatregelen waren ze direct weg gelukkig.

Gawd, wat zijn die dingen goor.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_48481375
Brr, gore rotbeesten zijn het...Heb ze vorig jaar nog gehad (ja, op mn 16e. Denk je er na de basisschool vanaf te zijn..mooi niet dus..ondanks dat ik mn jas gewoon in mijn eigen kluisje stop..)
En terugkomen dat die krengen deden...heb onzettend vaak m'n haar gewassen met speciale anti-luizenshampoo, tig keer mn hoofd ingesmeerd met ander gif, honderden malen gekamd...en toch kwamen ze continu terug. Frustrerend...
Op een gegeven moment begon ik ook de effecten van het gif te merken; haar viel meer uit dan normaal, was net een bos stro (zwaar beschadidg natuurlijk) en m'n hoofdhuid zag er natuurlijk ook niet al te best meer uit....
Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe ik er toen ben afgekomen, behalve dan dat ik het echt zo zat was dat ik de laatste keer dat ik ze had m'n haren en hoofd zo vaak heb ingesmeerd en gekamd, dat de bovengenoemde bij-effecten nog erger waren...

Enige tisp die ik anderen kan geven: Leen NOOIT een borstel van iemand anders. Ongeacht of het nou een basisscholier, een midelbare scholier, student of zelfs volwassene is. Bij mij zijn ze vermoedelijk via een bekende zo bij me gekomen..niet grappig..
Berg jassen goed op in een afgesloten zak (of zo'n capeje) op school, kan echt geen kwaad.
Ga niet preventief lopen smeren met gif (tea tree is dan een beter alternatief) want luizen worden er echt immuun voor en dan wordt het steeds lastiger om ze te weren/weg te krijgen. (Plus dat het nog hartstikke ongezond is voor je huid en haar). Gebruik ipv daarvan gel, olie of haarlak.
pi_48481921
Ik ben 2 jaar geleden, nadat mijn jongste dochter het ook een keer te pakken had, spontaan luizenmoeder op school geworden. Gelukkig controleren we na iedere vakantie op school, dus vrij regelmatig en daardoor is het redelijk de kop in te drukken.
Op het moment dat je kind ze heeft zitten, moet je heel het gezin behandelen (uit voorzorg) en alle knuffels ed. gingen hier minimaal 3 weken in een afgesloten zak de zolder op. Het beddegoed en andere wasbare dingen werd flink heet gewassen.
Ik moet het afkloppen, maar we hebben het maar 2 keer te pakken gehad, en omdat ik zelf op school controleer ben ik er sowieso wat alerter op, en gaat hier ook regelmatig de luizekam door de haren uit voorzorg.
this bitch bites
  woensdag 18 april 2007 @ 22:13:50 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_48482144
Wat moet je als luizenmoeder dan precies doen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_48482271
de knuffels 3 weken weg zou hier wel een ramp betekenen.

maarrr die van ons kunnen gelukkig in de wasmachine.
pi_48482729
Dan moet je ze wel elke dag wassen...(Je zou dan kunnen afspreken dat één/twee knuffel(tjes) mag/mogen blijven, en dat de rest tijdelijk opgeborgen wordt)
pi_48484201
Priscil heeft nu allemaal vlechtjes in dr haar. Je kan zo heel goed zien of er nog beestjes zitten. De buurvrouw heeft net vanmiddag dr haren gedaan, en die zag het ook.

Ik heb de vlechtjes er niet uit gehaald, dan heb ik hier echt ruzie. Over een dag of 2/3 zit het toch niet meer, dan nogmaals herhalen en even kammen.

Echt niet cool dit..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 april 2007 @ 04:50:30 #70
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_48490587
Ik heb voor het eerst luizen gehad in de 2e van de middelbare school , Het lijkt wel of t tegenwoordig steeds vaker voorkomt trouwens...

Bah, wat een rotdingen, ik wist dat ik "beestjes" in mijn haar had, en vertelde dat aan mijn moeder, ik werd gecontroleerd en hup, meegesleept naar de apotheek... het was zondag, dus we moesten aanbellen en dan in zo'n intercom zeggen waarom we kwamen.... de hele buurt kon meegenieten en dan ook nog voor zo iets "besmettelijks".. ik schaamde me zo

Goed, ik ben de enige die ze heeft gehad van het gezin, heb ze alleen overgeheveld aan mijn beste vriendin destijds... of zij aan mij natuurlijk (die zo overstuur was omdat ze permanent en beestjes had, dat kon natuurlijk niet.... )

[ Bericht 0% gewijzigd door Renda op 19-04-2007 04:56:15 ]
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_48490716
quote:
Op woensdag 18 april 2007 22:13 schreef livelink het volgende:
Wat moet je als luizenmoeder dan precies doen?
luizencontrolle uitvoeren op school na iedere vakantie. Je krijgt samen met nog een moeder een klas toegewezen om de kinderen te controleren.
Is, vind ik zelf, een heel goed initiatief en zo heb je zelf ook een beetje inzicht in hoe groot het "probleem" is.
En omdat we de controlles regelmatig doen is het ook makkelijker de kop in te drukken. De kinderen krijgen dan een briefje mee naar huis (als er iemand hoofdluis heeft) zodat de ouders actie kunnen ondernemen.
En 2 weken nadien is er weer controlle in de klas om te zien of het inderdaad weg is en niet erger is geworden.
this bitch bites
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2007 @ 08:27:44 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_48491402
quote:
Op donderdag 19 april 2007 06:37 schreef RedBitch het volgende:

[..]

luizencontrolle uitvoeren op school na iedere vakantie. Je krijgt samen met nog een moeder een klas toegewezen om de kinderen te controleren.
Is, vind ik zelf, een heel goed initiatief en zo heb je zelf ook een beetje inzicht in hoe groot het "probleem" is.
En omdat we de controlles regelmatig doen is het ook makkelijker de kop in te drukken. De kinderen krijgen dan een briefje mee naar huis (als er iemand hoofdluis heeft) zodat de ouders actie kunnen ondernemen.
En 2 weken nadien is er weer controlle in de klas om te zien of het inderdaad weg is en niet erger is geworden.
Hier nog een luizenmoeder, Wij luizen iedere 6 weken, bij luis iedere week, net zo lang tot het weg is. Alleen laten wij ook nog eens de ouders van de kinderen met luis bellen. Iedereen weet hoe het met briefjes gaat, het verdwijnt onder in een tas, ze vergeten het, óf ze verliezen het en andere kinderen lezen het. En aangezien er nog een taboe heerst proberen we het allemaal zo discreet mogelijk te doen. Daarbij zijn kinderen enorm hard voor elkaar, pesten zit in een klein hoekje.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_48491942
Dat bellen gebeurt hier ook, maar heel de klas krijgt alsnog een informatiebriefje mee dat er hoofdluis of neten in de klas zijn geconstateerd. In principe komt dus ook niemand in de klas te weten wie het heeft.
this bitch bites
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:21:13 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54165753
Potverdorie, ik heb net één (1) luis ontdekt op het hoofd van mijn dochter. We zitten nu allemaal in de luizengel. Al het beddengoed is afgehaald en wordt nu gewassen, de gedragen kleding in plastic zakken, de jassen liggen ingesprayd buiten, de auto is gesprayed, er wordt nu gestofzuigd....

Nu is het zo dat mijn kinderen net een weekendje zouden gaan logeren bij oma. Mijn moeder zegt dat ze het geen probleem vindt, maar ik ben bang dat ik hun huishouden ook besmet. Overdrijf ik nu of moet ik me gewoon niet zo druk maken?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Jubileum moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 19:25:12 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54165834
Sorry Tink ik heb helaas geen antwoorden voor je.

Ik wil wel graag even op dat taboe gebeuren reageren. Ik was hogelijk verbaasd over het luizenprotocol op Iris' school. De luizenmoeders komen regelmatig en als ze luis constateren wordt je als ouder gelijk gebeld. Er wordt van je verwacht dat je je kind a la minute komt halen en dat mag pas weer terug als het 'schoon' is.
Dat laatste snap ik, maar dat 1e vind ik zo stigmatiserend.... Misschien is dat overdreven van me, maar kan het niet discreter?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:32:39 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54167255
Haren ontgift en gekamt en geen luis of neet ontdekt. Ik geloof dat we er net op tijd bij waren. Het komende half jaar gaat het haar in een knotje met haarlak of in de gel en gaan de jassen in een plastic tas. Wat een drama.

Voor de zekerheid toch maar wel alles wassen, maar ik geloof dat we deze keer de dans ontsprongen zijn. Ik hoop alleen wel dat ik de ontsnapte luis nog te pakken krijg voordat hij mij te pakken krijgt.

Wat betreft het direct ophalen: dat vind ik persoonlijk wel een goede zaak. Ik zou het geen lekker idee vinden als mijn of een ander kind met luizen op school rondloopt. Dan maar a la minute naar huis.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_54169561
Bij ons hoeft een kind niet a la minuut naar huis hoor. Dan hadden ze vorig jaar de hele klas bijna moeten sturen....

Luizen zijn vreselijk hardnekkig. Hier wordt nog steeds gekamt, omdat ik weet dat er nog kinderen in Priscil dr klas zitten met luis. Als ik elke week kam, dan hoop ik hier een uitbraak tegen te houden.

Iedere keer met de giftige shampoo is ook niet goed, de hoofdhuid raakt geirriteerd en de luizen kunnen er op een gegeven moment tegen. Hier wordt gewoon standaard gewassen met teetreeshampoo (de tuinen). Tot nu toe blijven ze toch weg.

(ET, heb jij ook last van luizen? Je mag namelijk geen enkele luizenshampoo gebruiken met de zwangerschap. Ik heb me rot gezocht naar een middel dat gebruikt mag worden, maar ik heb niets kunnen vinden op de nederlandse markt. Ik heb wel een middel gevonden in Frankrijk, toen waren de beestjes in 1 keer weg, en ze zijn daarna niet meer teruggekomen.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 22:19:02 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_54169957
Ticootje, de luizengel die wij gebruikt hebben mag je volgens de gebruiksaanwijzing gebruiken tijdens de zwangerschap. Het heet Aesculo Gel "L" en je kunt het kopen in Duitsland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 22:28:03 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54170225
Wij hebben ze gelukkig nog nooit gehad.

* senesta klopt af

Maar de dochter van een vriendin van mij kon maanden haar dochter opnieuw behandelen omdat de ouders van een vriendinnetje op school er niets aan deden.
Er werden wel steeds briefjes mee naar huis gegeven maar er werd niets mee gedaan.
En dat is toch ook wel heel vervelend hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54175949
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 22:19 schreef Tinkepink het volgende:
Ticootje, de luizengel die wij gebruikt hebben mag je volgens de gebruiksaanwijzing gebruiken tijdens de zwangerschap. Het heet Aesculo Gel "L" en je kunt het kopen in Duitsland.
Tja ook duitsland is wat ver...

En over ouders die gewoon niets doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54176764
De kindjes van een vriendin van me zijn ongelofelijk allergisch voor eigenlijk alle soorten luizenshampoo. Zo erg dat ze op de eerste hulp hebben gezeten met een stikkend kind nadat ze de haren in de shampoo hadden gezet
Wat die vriendin nu doet lijkt te werken maar het is wel arbeidsintensief. Ze zet de haren van de dochters in een halve fles cremespoeling en gaat dan de haren lokje voor lokje, van boven tot aan beneden in lange halen kammen. Tussen elke streek de kam schoonmaken en blijven kammen tot er niets meer te vinden is.
De neten glibberen los door de cremespoeling en mits je echt van hoofdhuid tot haarpunt kamt krijg je zowel de neten als de luizen er uit.
Het lijkt te werken, er zijn geen luizen meer te vinden na het kammen maar ze blijft het wel geregeld doen als er weer zo'n luizenperiode is.

Het zou niet mijn eerste keus zijn, luizenshampoo is toch wat zekerder maar als je echt niets anders kan dan is het veel beter dan alleen maar droog kammen.

Maar ticootje, kan je je dochter het niet zelf laten doen? Of haar vader?

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 26-10-2007 10:28:48 (typo) ]
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:08:02 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54176973
Teatree olie mag je wel gebruiken tijdens de zwangerschap, niet voor alle doeleinden, maar wel voor luizenbestrijding. Er staat geloof ik in overleg met arts, maar geen arts die zegt dat het kwaad kan. Je hebt van Teatree speciale pakketjes: olie, shampoo en luizenkam voor ik meen 15 euro.

Hier druppelen we preventief met Teatree als er luizen zijn geconstateerd.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:24:03 #83
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_54179746
Ik weet niet of dat hier al eens gemeld is en of er iemand ervaring mee heeft, maar er bestaan ook electrische luizen/netenkammen.
Die electrocuteren met een klein beetje stroom de luizen en neten waardoor ze dood gaan. Mensen voelen daar niks van.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58122011
helaas moest ik dit topic opzoeken want ja hoor, wij zijn aan de beurt. althans, bij Piet hebben we er een paar gevonden. ik herlas dit topic net dus met hernieuwde belangstelling... vandaag hier zo'n beetje álles in de was gedaan, inderdaad op 60% en Piet & Anna allebei met dat XTLuis behandeld. Ik wil 't zometeen ook nog bij onszelf doen. maar ik zie nu dat dat spul bij Icaä weinig effect gehad heeft? Jammer! Nog andere mensen die dit geprobeerd hebben? wat werkt wél? en is 60% wel afdoende?

over die luizenzakken: daarover lees ik steeds dat ze maar weinig nut hebben omdat kinderen ze zelf doorgaans niet goed gebruiken. of dat hun kleding bij 't gymmen bijvoorbeeld evengoed tegen elkaar aanligt, waardoor er toch wel besmetting plaatsvindt...

lily, wat een drama dat jullie er zolang achtereen last van hadden zeg. wat ik me nog afvroeg: je behandelde dan alleen het haar van jouzelf & Damian, was je niet bang dat die krengen dan via je man & David alsnog weer zouden overleven en terug zouden komen? ik heb nu dus de neiging om rigoreus maar meteen iedereen te behandelen, maar dat komt ook doordat ik er in Anna's bed één aantrof.
pi_58122177
oh wacht ik had de hele laatste bladzijde gemist. daar staan nog wel een heleboel concrete handige tips in. Prioderm lotion knoop ik in ieder geval in m'n oren. nou ja, of in m'n haren dan.
pi_58122354
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:25 schreef Lois het volgende:
Ik wil wel graag even op dat taboe gebeuren reageren. Ik was hogelijk verbaasd over het luizenprotocol op Iris' school. De luizenmoeders komen regelmatig en als ze luis constateren wordt je als ouder gelijk gebeld. Er wordt van je verwacht dat je je kind a la minute komt halen en dat mag pas weer terug als het 'schoon' is.
Dat laatste snap ik, maar dat 1e vind ik zo stigmatiserend.... Misschien is dat overdreven van me, maar kan het niet discreter?
Dat is inderdaad wel heel bizar zeg. Volgens mij is 't hier een beetje 't andere uiterste: dan geven ze alleen een brief aan iedereen mee dat er hoofdluis is aangetroffen bij kinderen in de klas van jouw kind, en dan moet iedereen zelf z'n eigen kind goed controleren en handelen wanneer nodig. dus er wordt niet direct tegen je gezegd "je kind heeft luizen". vind ik ook weer niet zo handig. stel dat je niet meteen die dag eraan denkt of 't briefje mist, dan loop je toch tijd mis.
pi_58128389
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:24 schreef bixister het volgende:
lily, wat een drama dat jullie er zolang achtereen last van hadden zeg. wat ik me nog afvroeg: je behandelde dan alleen het haar van jouzelf & Damian, was je niet bang dat die krengen dan via je man & David alsnog weer zouden overleven en terug zouden komen? ik heb nu dus de neiging om rigoreus maar meteen iedereen te behandelen, maar dat komt ook doordat ik er in Anna's bed één aantrof.
Ach ja, als ik daar nog aan denk, vreselijk.
Sindsdien hebben we er geen last meer van gehad, gelukkig.

Alleen Damon en ik hadden ze. Bij mijn man is er nooit een gespot en David was nog een baby.
Ik gebruikte de Prioderm lotion (de shampoo bleek niet afdoende). De lotion is best heftig en dat zou ik toen sowieso niet op het (toen) pluishaar van David gedaan hebben.

Ik had gewoon meteen de lotion moeten gebruiken denk ik. Ik heb te lang met de shampoo aan gemodderd (want dat is makkelijker aangezien de stinkende lotion een nacht moet blijven zitten).
Of ik heb te weinig gedaan om onze leefomgeving goed aan te pakken.

Ik heb daarna ook de Priolox spoeling gebruikt om de aanwezige neten los te weken anders blijven die nog zitten (die platte witte dingetjes die je met je nagel eraf kan "schrapen".

nou, succes maar. Hopenlijk krijg jij ze meteen klein.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:32:41 #88
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58130988
ik weet niet of het hier al gemeld is

Maar vorig schooljaar had mijn dochtertje er ontzettend last van en wij maar alles behandelen en uitwassen.. nog geen paar dagen later had ze er weer.. Tot 4 maal toe... en elke keer de school verwittigen, maar ze deden er pas bij de 4de maal iets aan...

Uiteindelijk kreeg ik van een tante een tip

Gebruik gewoon baby haarlotion (ik gebruik die van de kruidvat) elke morgend in de haartjes doen.. haartjes doorkammen...
En tot nu toe (hout vasthouden) heeft mijn meisje er sindsdien geen last meer van gehad, terwijl we al
1 maal een briefje mee naar huis hebben gekregen dat er een luizenplaag in school was

dus het proberen waard zou ik zeggen
pi_58136061
lunastar, bedankt voor de tip, ik zal 'm in ieder geval in gedachten houden voor als onze huidige methode niet afdoende blijkt.
iemand ervaring met deze luizenstofzuiger?
  † In Memoriam † vrijdag 18 april 2008 @ 14:10:17 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_58136154
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:07 schreef bixister het volgende:
lunastar, bedankt voor de tip, ik zal 'm in ieder geval in gedachten houden voor als onze huidige methode niet afdoende blijkt.
iemand ervaring met deze luizenstofzuiger?
Ik heb mn twijfels, omdat luizen en neten behoorlijk vast geplakt kunnen zitten.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:18:41 #91
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58136309
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:32 schreef lunastar het volgende:
Gebruik gewoon baby haarlotion (ik gebruik die van de kruidvat) elke morgend in de haartjes doen.. haartjes doorkammen...
En tot nu toe (hout vasthouden) heeft mijn meisje er sindsdien geen last meer van gehad, terwijl we al
1 maal een briefje mee naar huis hebben gekregen dat er een luizenplaag in school was
Bix, ik denk dat dit alleen helpt luizen proberen te voorkomen. Luizen gaan alleen naar schoon haar. Ik geef ouders ook altijd de tip om in luizentijden flink gel en haarlak te gebruiken. Dat maakt het haar minder aantrekkelijk voor luizen.
Succes ermee hoor!

*krabt weer op hoofd (psychisch.... )
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58136632
ja erg he ik voel ook de hele dag overal jeuk. maar dat idee dat luizen alleen naar schoon haar gaan is ook weer achterhaald, las ik ergens. bovendien kan piet slecht tegen gel, zijn eczeemgevoelige huid reageert daar nogal sterk op.

moussy, dat staat inderdaad in een recensie, dat het de neten niet meeneemt. je moet 't dan ook vooral heel vaak opnieuw herhalen. natuurlijk is zo'n technische oplossing wel te prefereren boven vieze chemische troep, maar dan moet 't wel afdoend zijn. en daar heb ik inderdaad ook wel een beetje m'n twijfels over. bovendien vind ik 40 euro toch best een heel bedrag.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:35:27 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58136668
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:34 schreef bixister het volgende:
ja erg he ik voel ook de hele dag overal jeuk. maar dat idee dat luizen alleen naar schoon haar gaan is ook weer achterhaald, las ik ergens.
Oh echt? Dan lopen wij ernstig achter op school.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58136718
naast een luizenkam is er ook een netenkam, die zou de neten wel beter moeten kunnen 'vangen'. twee weken lang dagelijks grondig kammen met zo'n netenkam (dus niet de luizenkam) zou ook redelijk efficiënt zijn.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:11:03 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58137472
http://www.luizenkam.nl/?gclid=CJWJ_47X5JICFQGVMAodvWPhwg

Een vriendinnetje heeft deze. Zij is er erg tevreden over. En helemaal sinds wij op school een redelijk resistente luis hadden

Gelukkig (knock on wood) is dit hele gebeuren steeds onze deur voorbij gegaan. (ik heb de wasfrequentie naar beneden bijgesteld en smeer gel in de haargrens en kruin) De jongens van dinnetje hebben korte haren, die van mij echt vrij lang. Ik moet er niet aan denken dat steeds door te moeten wroeten met dat kammetje
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58137630
debuuv, doodt die elektronische kam ook de eitjes?

ik was de haren van de kinderen ook niet vaak, meestal slechts 1x per week of zelfs 1,5 week. jullie?
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:21:32 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_58137710
Als ik deze verhalen hoor heb ik echt de neiging om nu al Rubens jasje in een luizenzak te doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58138048
Ik was Mikael zijn haren elke dag. Maar dat moet ook we door de gel en etensresten aan het eind van de dag.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:51:29 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58138490
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:18 schreef bixister het volgende:
debuuv, doodt die elektronische kam ook de eitjes?

ik was de haren van de kinderen ook niet vaak, meestal slechts 1x per week of zelfs 1,5 week. jullie?
Heb even de gebruiksaanwijzing gelezen. Nee, de neten worden niet gedood. Je moet dus twee weken doorkammen voordat alle beesten dood zijn die nog in staat zijn eieren te leggen. Nog harder duimen dat je ze niet krijgt dus...

Hier was ik de haren ook één keer per week. Ik deed inderdaad heel lang elke dag.. en gel smeren in dikke klodders.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:40:10 #100
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58139589
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 12:24 schreef Noli. het volgende:
Ik weet niet of dat hier al eens gemeld is en of er iemand ervaring mee heeft, maar er bestaan ook electrische luizen/netenkammen.
Die electrocuteren met een klein beetje stroom de luizen en neten waardoor ze dood gaan. Mensen voelen daar niks van.


Er zijn wel electrische kammen waarvan de fabrikant beweert dat ze luizen én neten verwijderen.
Elektrische luizenkam MEDISANA LCS ¤ 19,75
Goodbye Lice Autom Luizenkam ¤ 38,30

(kijk ook hier voor meer (online)verkooppunten)

[ Bericht 7% gewijzigd door Noli. op 18-04-2008 16:55:16 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:40:19 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_58139593
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
http://www.luizenkam.nl/?gclid=CJWJ_47X5JICFQGVMAodvWPhwg

Een vriendinnetje heeft deze. Zij is er erg tevreden over. En helemaal sinds wij op school een redelijk resistente luis hadden

Gelukkig (knock on wood) is dit hele gebeuren steeds onze deur voorbij gegaan. (ik heb de wasfrequentie naar beneden bijgesteld en smeer gel in de haargrens en kruin) De jongens van dinnetje hebben korte haren, die van mij echt vrij lang. Ik moet er niet aan denken dat steeds door te moeten wroeten met dat kammetje
Ik heb hem nog niet hoeven gebruiken, maar toevallig heb ik die ook gekocht, goed om te horen dat ie ook zijn werk doet. Liam heeft ook langer haar, het lijkt me ook lastig, dus laat het hier ajb ook maar voorbij gaan

haren wassen doen wij ook 1 keer in de week ofzo en gel tegenwoordig ja
Ezra heeft heel kort haar, dat zou ook alweer schelen.
stormy waters...
sailin'
pi_58139714
Op zich valt het nog wel mee met de moeilijkheidsgraad bij lang haar hoor.

Je doet de lotion erop. Laat het een nacht inwerken. Je spoelt het de volgende dag uit. Gooit daarna een lading cremespoeling door het haar en begint dan te kammen.
Je kamt de "ondertussen dode luizen" er dan makkelijk uit. Geen probleem.

Ik had ze toen namelijk ook en ik heb heel lang haar

edit:

Oh wacht: jullie hebben het over een speciale luizenkam. Daar heb ik dus geen ervaring mee....
pi_58145623
ik heb zelf meerdere keren luizen gehad en al die gore stinkende en bijtende goedjes hielpen allemaal niet.
maar eerst je haar helemaal kammen droog met de luizenkam.
Dan gelijk cremespoeling in het haar en weer met de luizenkam, dit 2 keer per dag 2 dagen.
dan doe je een goed stevg goedje voor de neetjes in je haar en weg zijn alle luizen

De luizenkam, tjah de neten vind ik dat die niet goed weg te krijgen zijn, en er idd neten uitkomen en voila weer luizen, en vind de electrische kammen ook best duur.


Dingen die je niet kan wassen in de vrieskist leggen is wat mij als tip is meegegeven maar of dit een fabeltje is of dta het echt werkt dat weet ik niet
pi_58150145
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:00 schreef jessie het volgende:
Hahahahahha Livelink dat van die luizenkam vind ik ook. Zo van hij stopt steeds dus heel je hoofd zit onder.

Bij Bo op school niks in tasjes maar gewoon jasjes naast elkaar aan kapstokjes. Ik ga haar jas maar in een tasje doen inderdaad. (dan kunnen haar luizen tenminste niet overspringen )
Luizen kunnen helemaal niet springen, die lopen gewoon over.
The waves you made will always be
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:10:37 #105
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58155447
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:40 schreef lxa het volgende:
ik heb zelf meerdere keren luizen gehad en al die gore stinkende en bijtende goedjes hielpen allemaal niet.
maar eerst je haar helemaal kammen droog met de luizenkam.
Dan gelijk cremespoeling in het haar en weer met de luizenkam, dit 2 keer per dag 2 dagen.
dan doe je een goed stevg goedje voor de neetjes in je haar en weg zijn alle luizen

De luizenkam, tjah de neten vind ik dat die niet goed weg te krijgen zijn, en er idd neten uitkomen en voila weer luizen, en vind de electrische kammen ook best duur.


Dingen die je niet kan wassen in de vrieskist leggen is wat mij als tip is meegegeven maar of dit een fabeltje is of dta het echt werkt dat weet ik niet
Als ik zo bij online drogisterijen kijk, kom ik luizenshampoo's van zo'n 9 tot 17 euro tegen.
(geen garantie dat de luizen daar niet resistent tegen zijn)

Kan aan mij liggen maar dan vind ik een elekrische kam zonder agressieve chemicaliën voor ongeveer 20 euro niet duur.

* Noli. een heel vreemd hoofdhuidje heeft en daar écht geen agressieve spulletjes meer op kan/wil smeren*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58157093
het lastige is dat ze vaak gewoon niet afdoend zijn, dus dat je er dan alsnog van alles bij moet kopen. in feite zijn ze 'gewoon' een iets luxere uitvoering van de gewone luizen- & netenkam. dus je bent niet klaar met die 20 euro (ik zag ook veel duurdere). inmiddels trouwens met zekerheid vastgesteld dat anna & ik ook de pineut zijn (kon ook haast niet anders), en over dat XT-Luis spul voel ik me steeds meer 'erin geluisd'. 't lijkt niet zoveel effect te hebben. de netenkam krijgt er trouwens wel véél meer uit dan de gewone luizenkam.
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:46:13 #107
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58157893
Oi.. Da's dan mooi prut..
Ik heb ze nog nooit gehad trouwens (iets wat ik ook wijt aan mijn rare hoofdhuid) *HEEL SNEL AFKLOPT!!!!*

Maar dat van die netenkam is opzich niet zo heel raar toch? Bij een netenkam staan de tanden dichter op elkaar dan die van een luizenkam en zal kleinere luizen die dan misschien toch nog door de luizenkam kunnen er wel uithalen?
(of denk ik nu veel te simpel )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58158162
dit is voor mij ook de eerste keer. hopelijk gelijk ook de laatste!

en inderdaad, daarom vraag ik me af waarom die hele luizenkam nog bestaat. je kunt beter alles met de netenkam doen volgens mij. ik lees trouwens ook wel verhalen dat 'gewoon' dagelijks kammen met de netenkam gedurende een bepaalde tijd voldoende kan zijn hoor. dus dat zou met een elektrische versie dan ook kunnen.

weet iemand hoe lang zo'n op de grond gevallen luis of eitje nog kan voortleven? ik stofzuig me rot, maar de kans is toch best aanwezig dat ik er ergens een over 't hoofd zie. en ook qua wassen vraag ik me af: moet ik nou élke dag alle beddengoed wassen? en de jassen? die elke dag wassen is gewoonweg praktisch niet haalbaar hier, maar hoe kan ik voorkomen dat die een bron van (her)besmetting blijven?
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:16:03 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58158376
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:01 schreef bixister het volgende:
dit is voor mij ook de eerste keer. hopelijk gelijk ook de laatste!

en inderdaad, daarom vraag ik me af waarom die hele luizenkam nog bestaat. je kunt beter alles met de netenkam doen volgens mij. ik lees trouwens ook wel verhalen dat 'gewoon' dagelijks kammen met de netenkam gedurende een bepaalde tijd voldoende kan zijn hoor. dus dat zou met een elektrische versie dan ook kunnen.

weet iemand hoe lang zo'n op de grond gevallen luis of eitje nog kan voortleven? ik stofzuig me rot, maar de kans is toch best aanwezig dat ik er ergens een over 't hoofd zie. en ook qua wassen vraag ik me af: moet ik nou élke dag alle beddengoed wassen? en de jassen? die elke dag wassen is gewoonweg praktisch niet haalbaar hier, maar hoe kan ik voorkomen dat die een bron van (her)besmetting blijven?
Drie dagen in een afgesloten plastic zak of 24 uur in de vriezer.
Mensen die ik ken hebben hun kinderen de haren met de tondeuze kort gemaakt, behandeld met luizenshampoo en zijn drie dagen op vakantie gegaan.
Daarna zijn alle neten en luizen dood. En idd, ze waren helemaal uitgerust en luisvrij...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58159204
uitgerust zie ik mezelf nog niet echt uit deze strijd komen. maar op vakantie gaan zit er ook niet echt in. 3 dagen, is dat genoeg dan? ik lees overal steeds dat 't wel 2 weken duurt.

en tsja ik zie 't niet zitten om anna te kortwieken, mezelf evenmin. heb net wel piets haren vrij kort geknipt, maar dat moest toch al gebeuren en ik wilde 'm niet met beesten en al bij de kapper zetten. coupe tondeuze gaat me toch nog iets te ver. ik heb alle knuffels gewassen op 60 graden, maar ja nu liggen ze alweer in bed dus die kunnen inderdaad beter allemaal een tijdje in 'quarantaine'. ik vraag me alleen af of piet & anna dat trekken, die zijn wel érg gehecht aan bepaalde knuffels in bed.
  zaterdag 19 april 2008 @ 15:49:26 #111
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58159709
Ik moet er ook niet aan denken om mijn jongens met de tondeuze te lijf te gaan (laat staan mijzelf) op school hangt een poster met de tekst: kriebel op je hoofd? kammen!

dus idd veel vaak en lang met de netenkam aan de slag.
Het advies is om te behandelen, alles te wassen en zuigen alleen op de eerste dag, en daarna twee weken lang kammen met cremespoeling. las ik hier
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58160255
Dat heb ik inderdaad wel gedaan; alle knuffels en jassen hebben een week in een vuilniszak gezeten (op de jas die ze aan hebben natuurlijk).

Je zou ieen weekend weg moeten gaan. En dan bij binnenkomst de hond van de buren eerst naar binnen sturen. Vliegen alle nog levende luizen daar hongerig op af

Ik maakte trouwens gebruik van een netenkam, zag ik net. Niet van een luizenkam.
pi_58175275
Wat een rotmoment he, als je het ontdekt, brrrrr.

Wij waren kortgeleden ook aan de beurt, beide meiden hadden een stuk of 8 levende luizen op het hoofd. ik heb meteen ons hele gezin behandeld en beddengoed gewassen.
Ook nog de winterjassen maar niet de knuffels en poppen omdat ik ergens een ingezonden brief had gelezen dat we hier in nederland wel een beetje erg panieken als het om luizen gaat en dat er in het land van de briefschrijfster (Nieuw zeeland?) wat relaxter mee wordt omgegaan.

Ik heb eigenlijk ook gemerkt dat de makkelijke manier om er af te komen iedere dag even de levende luizen eruit kammen is. Als je dat met de fijne kant van de kam doet, neem je ook wel wat neten mee merkte ik. Dan voor het kammen wel even flink cremespoeling laten gebruiken, wordt het haar lekker glad van. De kinderen gaan zo niet met lopende luizen naar school want dat kan natuurlijk niet, dan kom je er nooit vanaf.

En niet wanhopen als je er na een paar dagen weer eentje vind, gewoon doden en blijven kammen. Iedere dag even tot je 7 dagen achtereen geen levende luis hebt aangetroffen.
Ondanks veelvuldig knuffelen zelf geen enkele luis gehad, zover ik weet en m'n vriend ook niet.

Er staat wel een flesje prioderm hier in de kast, want je ontdekt het natuurlijk altijd als de winkels dicht zijn
De lotion vond ik beter werken dan de shampoo, en het stinken vond ik wel meevallen.

Edit: ik had niet helemaal goed gelezen, wat ik gebruik heet vast ook netenkam, vroeger gebruikte mijn moeder zo één om de kat te vlooien
Zolang er was is, is er leven.
pi_58191323
ja, behoorlijk erg dat moment van ontdekken. ik wilde er eerst gewoon even níet aan. jullie dus ook de pineute geweest, balen he. en dat met die cremespoeling vind ik wel een heel gedoe, kost een boel extra tijd 's ochtends zeg!
ik vond het stinken van die prioderm juist wel echt vreselijk tegenvallen, maar heb wel vertrouwen in 't spul.
een netenkam is van metaal dinus, een luizenkam niet. zie hier voor een plaatje van beiden. links luizenkam, rechts netenkam. (hoewel onze netenkam kortere tanden heeft).
pi_58226105
Aha, da's me iets duidelijker nu

Dat kammen kan ook voor het slapen gaan he, dan heb je de volgende ochtend hooguit babyluisjes die komen niet ver. 's Ochtends is het best een ramp als je op tijd staat.
Hier bij ons zat m'n vriend vaak voor te lezen en was ik ze aan het kammen.
Het mooiste vonden ze als ik zei "Helaas Esther!" (of Jennifer ) "Weer geen levende luis vandaag!"
Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:13:16 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58226420
En hoe is het nu in huize Bix?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58227469
aardig onder controle die luizenbende, geloof ik. al een paar dagen geen levende wezens meer in de haren aangetroffen. we kammen de kinderen nu inderdaad toch maar 's avonds, 't is 's ochtends geen doen. nog een tijdje volhouden en zaterdag nog eens nabehandelen met dat vieze spul (moet dat echt, vroeg ik me nog af...).
pi_58250216
Gelukkig Bix, het einde in zicht!
Ik persoonlijk zou het niet doen, nog behandelen.
Nog een paar dagen kammen en als je dan niks vindt is het klaar toch?
Als ik het goed heb begrepen dood het over het algemeen alleen dat wat rondwandelt op het hoofd en als die er niet zijn zou het voor niks zijn dan. De neten kwamen evengoed wel uit na de behandeling merkte ik.
Zolang er was is, is er leven.
pi_58255911
Als je 2 weken alleen maar kamt ben je er ook vanaf.

Wij gebruiken hier paranix. Komt uit Frankrijk en werkt super. Ruikt naar anijs, dus de geur is ook goed te doen. Afgelopen weekend zat er weer een luiis in het haar van Priscil. Ik word er gek van!!! Waar die krengen steeds vandaan komen?? Joost mag het weten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 april 2008 @ 16:08:53 #120
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58256360
Ze komen bij Joost weg dus?


Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58260864
quote:
Op woensdag 23 april 2008 16:08 schreef Noli. het volgende:
Ze komen bij Joost weg dus?



I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_58611635
Ik vond een leuke ingezonden brief op ouders.nl, ik werd er wel blij van om die te lezen dus ik zet 'm even hier neer:

Wel de haren uitkammen, niet het huis
door Willy Hemelrijk

Aan: RIVM,
Centrum Infectieziektebestrijding
24 april 2008

Geachte heer, mevrouw,

Ik ben moeder van twee dochters, van 11 en 16, en al twaalf jaar luizenmoeder op hun scholen. Zojuist heb ik uw tips over luizenbestrijding gelezen op www.rivm.nl/infectieziektenen daarbij vielen mij een aantal zaken op.

Voor zover ik heb kunnen nagaan, is er in Nederland nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar luizenbestrijding. In België wel. Daaruit bleek dat slechts bij 4% van de kinderen die met hoofdluis besmet zijn, luizen of neten op hun kussensloop gevonden werden. Hieruit kunnen we afleiden dat de kans op besmetting anders dan direct van hoofd tot hoofd uiterst gering is. Luizen verlaten de haardos niet graag.

Grote schoonmaak is zinloos
Toch schrijft u op uw website dat ouders kleding, bedden, huis en zelfs de auto grondig moeten reinigen. Een dergelijke grote schoonmaak neemt dagen, zo niet weken, in beslag. En dat terwijl iedere ouder die met de netenkam het kleine oppervlak heeft gereinigd dat het hoofd van het kind nu eenmaal is, weet dat het hele huis plus de auto op die manier reinigen onmogelijk en dus zinloos is. Eventuele luizen zoeken snel beschutting, en neten krijg je alleen met een netenkam los. Niet met een sopje over de bekleding.

Toch gaan de meeste ouders op uw aanraden en dus ook op aanraden van de GGD als bezetenen aan de slag om hun huis schoon te krijgen. De tijd die ze aan die vergeefse grote schoonmaak besteden, kunnen ze dan niet steken in de enige effectieve luizenbestrijding, namelijk die op het hoofd van hun kind.

Vochtige jassen
Ook raadt u scholen aan om de jassen van de kinderen aan de kapstok in plastic zakken te bewaren of onder plastic capes, zodat de luizen niet over kunnen steken van de ene jas naar de andere.

Dit heeft tot gevolg dat kinderen op scholen waar dit plasticzakken-beleid consequent wordt toegepast, op regenachtige dagen in iedere pauze een door en door vochtige jas aan moeten trekken, omdat die jas in de zak niet kan drogen en het regenwater er juist steeds verder intrekt.

En dat allemaal zonder enig wetenschappelijk bewijs dat het luizen helpt voorkomen.

Luizen zijn geen vlooien
Ik heb de indruk dat bij uw luizen-adviezen, en met name de bijbehorende grote-schoonmaak-adviezen, de vlooien-bestrijding u parten speelt. Maar luizen zijn geen vlooien. Vlooien vermenigvuldigen zich uitsluitend in huis en niet op een gastheer. Ze bespringen passerende mensen alleen even als ze willen eten. Flink stofzuigen helpt dus enorm tegen vlooien. (Ik heb niet alleen kinderen maar ook katten.)

Luizen kunnen echter niet bestaan zonder de lichaamswarmte van mensen. Ze zijn niet alleen voor hun voedsel aangewezen op mensen, net als vlooien, maar ook voor hun warmte en voortplanting, in tegenstelling tot vlooien. Vandaar dat hoofdluizen wel beter uitkijken dan zich al te ver van hun warme plekje te wagen.

En dus is het ook heel begrijpelijk dat bij dat Vlaamse onderzoek slechts in 4% van de besmettingsgevallen luizen of losse neten op het hoofdkussen werden aangetroffen. Neten kunnen zich, zodra ze los zijn gekomen, niet opnieuw aan het hoofdhaar hechten. En voor een in huis verdwaalde luis zal het heel moeilijk zijn om een nieuwe gastheer te vinden. Daarvoor beweegt de luis zich veel te moeizaam. Een luis kan niet, zoals een vlo, een sprongetje nemen. Heus, eenmaal los van zijn gastheer is de luis ten dode opgeschreven.

Luizenbrief
Ik heb een eigen luizenbrief gemaakt voor school, waarin ik de ouders aanraad om nat te kammen met een zo glibberig mogelijke crèmespoeling en een metalen netenkam. Tegelijkertijd raad ik ouders uitdrukkelijk af om het huis schoon te maken. Dat is echt verloren tijd. Liever heb ik dat ze hun kinderen vaker en langduriger controleren.

Die brief van mij werkt uitstekend. De ouders schrikken minder en begrijpen dat het maar om één ding draait, namelijk de hoofden van hun kinderen luizenvrij krijgen. In de hogere klassen zijn wij op die manier telkens snel van de luizen af als er een besmetting uitbreekt.

In de kleuterklassen krijg ik echter te maken met telkens nieuwe ouders van jonge kinderen, die voor het eerst met luizen in aanraking komen. Die ouders gaan uw website lezen, eisen capes over de jassen op school, drukken de andere ouders op het hart om toch vooral het hele huis en de auto goed te reinigen, alle kleren, ook winterjassen, op 60 graden te wassen, al het beddengoed in huis te wassen, en ga zo maar door. In die klassen is de bestrijding daardoor een veel langduriger probleem. Die ouders worden afgeleid van de hoofdzaak (hoofden kammen) en raken overspannen van nutteloze handelingen (grote schoonmaak in huis).

Ik begrijp dat het moeilijk voor u zal zijn om deze brief van zomaar een gewone moeder serieus te nemen en op waarde te schatten. Toch denk ik dat het zinvol is dat u overweegt uw hele hoofdluizenadvies om te gooien en mijn raad op te volgen als u de luizen effectief wilt gaan bestrijden.

Zomerbeesten?
Nog een laatste opmerking: u schrijft dat luizen in elk seizoen een even groot probleem zijn. Toch is mij in 12 jaar bestrijding gebleken dat de kinderen er in de warme maanden, ook voorafgaand aan de zomervakantie, veel meer last van hebben dan in de koude maanden.

Het Vlaamse onderzoek zegt hier niets over. Is u literatuur bekend waaruit ik informatie kan halen?

Met vriendelijke groeten,

Willy Hemelrijk
p/a redactie@ouders.nl


--------------------------------------------------------------------------------

Bixister, ben je van de luizen af inmiddels?
Zolang er was is, is er leven.
  Jubileum moderator zondag 11 mei 2008 @ 18:51:53 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58613336
Wat een fijne brief Dinus, en wat tegenstrijdig met het GGD
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 12 mei 2008 @ 12:41:08 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_58624962
Goed om te lezen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 mei 2008 @ 13:03:11 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58625366
Zeker goed om te lezen... Ik ging dus inderdaad allen jassen, beddengoed, kleding, knuffels, hoofdkussens en dekbedden op 60 graden wassen. En inderdaad was ik dagen bezig om alles "schoon" te krijgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 14 december 2008 @ 22:41:22 #126
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64017836
*schop*
En het is hier dus ook raak.

De chemische middeltjes worden het 'm hier niet.
Punt 1: een stel gevoelige hoofdhuiden bij elkaar (die van mij is zelfs zo erg dat ik zo weinig mogelijk shampoo (conditioner kan wel) moet gebruiken anders gaat het mis)
Punt 2: Ik ben zwanger.
Punt 3: (stuk minder belangrijk maar wat zeker wel meetelt) Wilyan zit op zwemles en kan door naderend diploma geen lessen missen.

Wilyan heeft op het moment weer aardig lang haar en ik zat al te twijfelen of ik er niet weer een stukje vanaf zou halen.(i.v.m. het model wat nu ook wat zoek is )
Ik denk dat ik morgen toch even de achter- en zijkanten iets korter ga maken dan dat het nu is. Dan is het daar wat minder warm en is het makkelijker te kammen dan de pluiskrullen/vage slag die hij nu heeft.
We gaan morgen meteen even wat winkels langs bellen voor dat TeaTree Combi pakketje wat Tan hier rgens in het topic ook al noemde. En een electrische kam (eentje die luizen én neten doodt) is ook al onderweg hiernaartoe.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 14 december 2008 @ 23:10:04 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64018750
Wat een ellende, Noli . Veel sterkte ermee. Ik dacht ook meteen aan die electrische luizenkam, ik ben benieuwd of dat goed werkt. En wellicht de tondeuse over Wilyan's haar?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 december 2008 @ 00:13:16 #128
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64020175
http://www.ouders.nl/mopi2008-hoofdluis.htm

Dit schijnt toch wel de beste strategie te zijn
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 15 december 2008 @ 08:02:55 #129
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64023110
Leah.
Die heeft Dinus hier 5 postst boven ook al geplaatst.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64023244
Bah Noli, vervelend. De kinderen van een vriendin van me zijn vreselijk allergisch voor de luizenshampoo en bij hun werkt het cremespoelingverhaal ook prima. Het is wel veel kammen, maar voor een dvd-tje is dat al een stuk minder erg
  maandag 15 december 2008 @ 08:25:38 #131
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_64023273
Kaalscheren!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_64024346
Wij hebben spul uit frankrijk, paranix. Dat werkt super en het bevat volgens mij geen zware giftige stoffen. De luizen gingen wel heel erg dood.

http://www.paranix.be/homepage/_BE-nl/index.html
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 15 december 2008 @ 15:44:55 #133
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64032739
Die TeaTree-spul werkt goed!
Vanmiddag tussen de middag snel Wilyan nog een keer extra kammen (bbbeestjes! juk!), onder de douche gegooid, haren gewassen met dat spul, nog een keer gekamd (meer beestjes maar nu wel dooie beestjes) haren geknipt en meneer mocht weer naar school.
Net bij thuiskomst gechecked. Score: 0 luizen.

Ik heb mijn haar ook maar tegelijk met Wilyan in de shampoo gezet en ik had er dus ook een stuk of 4 te pakken.

Het spul stinkt wel behoorlijk maar het werkt wel en ik moet zeggen dat ik nog geen last heb van mijn hoofd.

Hanne lag tussen de middag even op bed (naweeën van die buikgriep die maar door blijft sluimeren) dus die is straks meteen samen met Michiel aan de beurt.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64032775
teatree heeft ook olie en spray. Ik gebruikte de spray voor de kraag van de jas en de knuffels.

Eerlijk, ik vond de geur reuze meevallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64033813
Ik weet niet of dit linkje al is geplaatst maar er stond laatst een heel artikel in onze krant over deze kam: http://assyluizenkam.nl
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_64033973
en was dat artikel positief of niet?

sterkte ermee Noli!
pi_64038475
wat denk je zelf Bix?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_64041037
oh, was 't zó'n artikel.
pi_64980142
terugvindluis.

Er is een kindje in de klas met luis en nu werd er gevraagd 2 weken lang haartjes te controleren thuis.
Ze hebben wel al van die luizenzakken voor hun jas op school. Ik hoop maar dat het onze deur voorbij gaat.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:47:55 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_64980189
bij ons heeft dat een tijdje terug wel geholpen die luizenzakken, Liam heeft toen geen luizen gekregen en ze deden op school ook iedere dag controle dat scheelde ook wel denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_64980229
Ja dat vroegen ze ook, wie er op school wilde komen controleren.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_64980348
goed kammen. Luizenzakken en grote schoonmaak helpt allemaal niet. Gewoon 2 weken elke dag goed kammen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:33:31 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_65001720
En véél gel in de haren. Heel veel!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 januari 2009 @ 20:40:39 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65004603
En vooral niet te vaak de haren wasen, luizen zijn gek op schoon haar

*jeuk krijgt van het idee
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65008385
veel gel, dat moet lukken!

Dat haren wassen vind ik wel lastig want ze adviseren elke dag met zo'n kam de boel te checken. Maar dan moet je dus eerst haren wassen We hebben nu maar besloten om dat niet te doen en gewoon elke dag goed zelf te kijken.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:36:08 #146
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_65037834
Het klopt dat luizen van schone haren houden.... en tea tree olie werkt idd goed. Verder is het heel belangrijk dat je ALLES waar je kind met z'n haren tegenaan zit behandelt, dus ook het beddengoed en de knuffels... Eventueel kan je knuffels een week of twee in een gesloten plastic zak bewaren, dan gaan de luizen nl dood. Het zijn parasieten die niet overleven zonder bloed van een mens.
Luizen houden vooral van 'warme' plekjes, zoals in de nek en achter de oren...
  woensdag 14 januari 2009 @ 18:03:24 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_65038806
Bij RUben hebben ze nu ook luizen op de opvang. Ruben heeft ze zelf nog niet, maar er is zeker niet iets waarmee ik het kan voorkomen?

Zou het een beetje zonde vinden om nu ineens met allerlei nare shampoo te moeten gaan werken terwijl ik nog nooit zijn haren met shampoo heb gewassen (enkel met water en dat was tot nu toe afdoende).

En veel gel dus?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65039464
Ja, van gel houden ze niet Troel. Smeer maar vol dat koppie. En niet te vaak zijn haartjes wassen, ze houden zoals gezegd van heul schoon haar. Luizencape/zak is ook een optie.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:05:38 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65354778
Oké. Serieus. Ik weet dat het niet meer in is om in paniek te raken van hoofdluis en je hele huis uit te kammen. Maar euh, hoe doe je dat precies. Jolie had er één. Eentje maar. Maar daar begint het natuurlijk overal mee. Dus lotion gehaald, shampoo en een kammetje. Want we gaan het wel goed aanpakken, die krullenbol. En dat is genoeg, zei de meneer van de drogist. Beddengoed en jassen wassen, en tweemaal daags goed uitkammen. Na een week nog een keer lotion.

Niet te veel gedoe van maken, mevrouw.

En dat was ook het plan maar nu drie uur later is het lijdend voorwerp toch drie keer totaal onderzocht, al het beddengoed (want ze komt geregeld bij mij in de ochtend) gewassen, alles met vloerbedekking en de bank gezogen, de knuffels hebben een identiteitscrisis want blijken niet zwart te zijn, de badkamer waar haar badjasje hangt ondersteboven gekeerd, heeft de buurvrouw mijn hoofdhuid luisvrij gecontroleerd, kwam ik erachter dat haar jas vorige week in mijn kluisje had gezeten in de sportschool dus die boel ook maar ontsmet, m'n eigen haar gewassen met een mengsel van shampoo en tea tree oil en ligt Jolie nu in een schoon bed te slapen met een hoofd vol olie en een kale babypop als knuffel. Ik snap niet hoe je dit kalm kunt doen hoor, iehieks!



En ik heb er echt geen meer kunnen vinden en geen neten. Maar de luizenmoeder had er toch echt één gezien. Misschien herken ik ze wel niet? Of de neten niet? Maar hoe zou ik nou iets op de hoofd van mijn dochter niet kunnen herkennen? Zal ik de luizenmoeder mailen? Lalalalalalala
pi_65354981
Ik wist ook niet wat ik precies zou moeten zien LB
Maar het schijnt dat als je hebt hebt, het echt wel te zien is.

Succes ermee!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 januari 2009 @ 20:29:25 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65355465
Neten


Je herkent het beslist als je het ziet LB Dus als je niets ziet, dan is er ook niets...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:32:34 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65355564
Hmmm. Dat zou ik wel zien ja. Bedankt. Jolie heeft natuurlijk een bos haar dus moeilijk zoeken maar vanavond in lotion gedrenkt en wel kon ik overal op d'r hoofdhuid kijken en ik zag echt niets dat hier op leek. Misschien had ze een overloperluis....wie zal het zeggen. Nou ja, grote schoonmaak kan geen kwaad en goed kammen ook niet. Maar je krijgt er meteen de kriebels van en ik zelf toch wel een soort van paniek hoor
pi_65355922
ik zag ze niet zo duidelijk in 't haar zelf zitten hoor, maar na het kammen met een netenkam wel, op de kam en op het blad papier dat we eronder hielden. veel kammen met die netenkam dus (niet te verwarren met de luizenkam, want die haalt er beduidend minder uit), nu eerst een tijdlang dagelijks. tot je er zeker geen meer aantreft.
dat schoonmaken van beddengoed en knuffels schijnt overigens wat overdreven te zijn, omdat luizen maar kort overleven als ze niet op je hoofd zitten. dus die overleven 't niet als ze 's ochtends op je hoofdkussen gevallen zijn en in de tussentijd geen hoofd hebben gevonden om weer op te klimmen. was hier dacht ik ook wel eens gepost, die info. even terugbladeren.
maar succes ermee, hopelijk was 't gewoon een verdwaalde, onvruchtbare.
pi_65358546
LB, ik zou geloof ik ook zo reageren. We hebben het hier nog niet bij de hand gehad dus ik kan best zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, maar ik snap het wel.
Ik stem vooralsnog ook voor een verdwaalde luis
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:28:42 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65359967
In donker haar zal het moeilijker te zien zijn. Wij kregen ook een brief dat er in de klas van Job luizen waren, bij Job zelf niet. Ik wil er nog even niet aan, ik kijk 's ochtends wel even in zijn haar. Dat is erg kort en blond, dus dan moet ik met het blote oog ook wel iets zien, lijkt me. Tot nog toe nog niks, gelukkig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:39:00 #156
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65360235
Ja ik weet het Bix, dat met dat beddengoed enzo. Maar het is mijn gevoel nu, denk ik. Stom he? Voor de zekerheid en bladiebla. Morgenochtend kammen, ik heb de juiste kam. Ik ben er helemaal klaar voor.
pi_65360339
ik heb 't ook gedaan hoor.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:47:30 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65360488
Ja, was je ook bang om ze zelf te krijgen
pi_65360514
ik had ze al.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:59:12 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65360830
Oh. Pardon
Het lijkt me echt een ramp
pi_65360898
was 't ook! al zal ik er een tweede keer denk ik toch iets minder van in paniek raken.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:16:53 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65361357
pi_65362675
ik heb ze gehad, voor het eerst toen ik een jaar of 25 was. En het was echt erg. Ik kwam er pas achter toen ik er al veel had en dus veel jeuk en ineens beestjes uit mijn borstel zag vallen toen ik die neerlegde.

En ik vrees voor de tijd dat mijn kinderen ermee thuiskomen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:57:35 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67025931
[Brrrrrrrr]LUIZEN!
pi_67025983
o-oh... is 't zover LB? (ik bedenk ineens allemaal toepasselijke varianten op LB! ).
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:04:21 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67026183
Ik hoorde dat ze liepen....
Niet op haar hoofd. Die lopen niet. Of nog niet. Wie zal het zeggen.
Ik kam en ik kam en ik kam.
En u begrijpt, uiteraard kwamen ze in een week waarin ik precies één avond thuis was en er steeds oppas was of Jolie te logeren.
Maar we kammen en we kammen en we kammen.

LuisBoycot.
pi_67026503
aiks.. succes ermee!

"clemespoeling bij?"
  vrijdag 13 maart 2009 @ 23:23:25 #168
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67026798
Niet grappig Ik kam me echt rot Jolie had ineens steil haar vanavond.
pi_67027308
en met de juiste (neten)kam hoop ik? succes hoor, ik weet hoe ellendig 't is. (vergeet je eigen haar niet heeeel goed te controleren!).
pi_67027435
ohhhh...lees hier ff en krijg al kriebels !
Heb twee meiden op basis school waar ook regelmatig luis voorkomt !
Ik controleer standaard elke vrijdag avond de haren van me meiden (haar tot op hun kont ) ! en dan wordt het gewassen zodat ze niet maandag met schoon haar naar school gaan.
Op moment dat er luizen in de klassen van me meiden zijn , controleer ik ze elke dag gelijk uit school en gaan met tea tree olie op hun haar voornamelijk achter hun oren naar school !
even afkloppen , me meiden hebbben er gelukkig nog nooit mee te maken gehad !
Ben zelf luizen moeder op school maar hoeveel ouders gewoon niet de brief met maatregelen goed lezen ...is schrikbarend ! Vele denken ...hoppa behandelen met anti luis lotion en alles wassen en klaar is het !
Niet dus ...twee weken lang elke dag kammen met luizen kam voorkeur is neten kam ...liefst nat en goed in creme spoeling en vooral vergeet de auto niet uit te zuigen en de knuffels te wassen of in afgelsoten zak een week of in vriezer 48 uur !!!
Loslaten, is het ultieme houden van.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 08:44:12 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67031549
Ja. Met de juiste netenkam. Ik heb mijn eigen haar ook nog gedaan vannacht maar niks gevonden voor zover je dat zelf kan doen. Ga dadelijk sporten en ik heb al iemand gevonden daar die me wil controleren suf maar ja wie kijtk er nou op mijn hoofd en met dit soort haar is het zelf echt moeilijk te achterhalen. Als er niks te zien is laat ik het vanmiddag maar weer even invlechten, denk ik. Jolie net ook weer gedaan. Gelukkig geen luis te bekennen. Wel neten, zucht. En zand. Wat is dat uberhaupt, volgens mij heeft ze geen zandbak gezien tussen 20.00 uur en 08.00 vanmorgen en toch zit er zand in kinderhaar

En voor de rest, dat met die knuffels en gedoe schijnt ook weer achterhaald te zijn enzo. Bij Jolie op school is het beleid kammen kammen kammen en vermijd dat soort gif op kinderhoofdjes. Dat is natuurlijk ook weer overal verschillend en alles.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 09:03:34 #172
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_67031683
ter preventie kun je het beste je haar met olie behandelen vooral bij de wortels, luizen houden niet van vies haar. ik weet dat het er vie uit ziet maar het werkt het beste.
pi_67923016
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 11 april 2009 @ 20:24:43 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67932969
Oh neeeee! Ik voel met je mee!
  Jubileum moderator zaterdag 11 april 2009 @ 20:30:38 #175
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67933137
O dem Snoop Weet je dat ik er soms van droom, echt akelig lijkt me dat als het echt zo is
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67933484
Ik heb besloten me niet op te fokken erover, maar ik voel steeds kriebels... Ik heb een goeie kam en gif. Die krengen moeten wel gelijk dood van mij!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_67935259
succes!!!
pi_67958856
Gelukkig is het ook heel snel weer minder na kammen, kammen en nog eens kammen. En die gore lotion natuurlijk. Ik heb gisteren gelijk ook even de juffrouw een mail gestuurd zodat zij ook weer per mail alle ouders van de klas kon inlichten.
Maar voorlopig blijven we dat kammen volhouden *kriebels*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 13 april 2009 @ 07:13:03 #179
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67968941
Gelukkig maar Snoop en ja, blijven kammen. Wij hebben echt lang gekamd. maar ik heb geen lotion gebruikt dus ik hoop voor jou dat het daardoor bij ons langer duurde!
pi_67969571
Succes Snoop!

Ik heb ze vroeger ook wel veel gehad, maar mijn moeder waste het beddengoed, de jassen van de persoon die het had (de rest dus NIET) en verder 1x lotion en dan kammen, kammen, kammen.....

Werkte altijd Bij ons alle 7!

En wij hadden ook vloerbedekking en knuffels en andere jassen op de kapstok. Die bleven gewoon zo goor als ze waren Ze deed er nooit zo paniekerig over.
  † In Memoriam † maandag 13 april 2009 @ 10:53:50 #181
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_67970584
http://www.ggdzhz.nl/pool(...)0hoofdluisfolder.pdf

hier staat een folder van de GGD over hoofdluis
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 11:33:07 #182
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_68899019
goedemorgen met juffrouw just me van de blabla school

wij hebben vanmorgen luizencontrole gehad op school en bij uw dochter is hoofdluis geconstateerd, wilt u haar komen halen zodat ze behandeld kan worden?

Nee ik kom haar niet halen want die luizen heeft ze op school opgelopen en daarom blijft ze gewoon op school vandaag !

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 11 mei 2009 @ 11:42:12 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68899356
Haha, als je daar je kind al voor moet komen halen!!!

Lekker in de azijn vanavond. En tee-tree olie morgen in de haartjes...

Ik had ze een maand terug weer bij Cil. Erg vervelend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:46:27 #184
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68899521
dat geeft idd vertrouwen in de ouders

er heerst weer hofdluis op de groep op het kdv...
hopelijk gaat het aan ons voorbij
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:53:01 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68899737
Gelukkig zijn die baby (dreumes) haartje een stuk makkelijker kammen dan de mooie lange haren van een ouder kind(je).

Ik vind het een ramp bij Cil.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 14:08:53 #186
7074 moussy
kuttekop
pi_68904048
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Haha, als je daar je kind al voor moet komen halen!!!
Is niet gek hoor, hoe sneller ouders in aktie komen, hoe minder kinderen er besmet worden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_68904159
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:08 schreef moussy het volgende:

[..]

Is niet gek hoor, hoe sneller ouders in aktie komen, hoe minder kinderen er besmet worden.
Ja en als je toch gewoon thuis bent is dat toch helemaal geen moeite Ik zou het van mijn zoon ook zo snel mogelijk willen weten zodat ik er meteen iets aan kan doen. Al was het alleen voor hemzelf al!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 14:32:25 #188
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_68905021
Staat bij ons ook in de schoolgids vermeld, als er luizen geconstateerd worden, kind naar huis om te behandelen en de volgende dag mag het weer terug
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 11 mei 2009 @ 14:36:34 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905180
Na 1 behandeling heb je andeers gewoon nog kans dat er luizen de uitroeiingslag hebben overleefd hoor.

Wij kregen gewoon een briefje mee. En dan begonnen we meteen te behandelen, maar de volgende dag was ze echt nog niet luizen en neten vrij...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:40:40 #190
640 snoopy
peanuts
pi_68905324
Ja maar als jij je kind ophaalt en zo snel mogelijk alle luizen uit het haar komt is de kans op besmetting van een ander kind echt wel veel kleiner. Ik vind het niet zo'n gekke regel.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar maandag 11 mei 2009 @ 14:43:54 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68905415
Even een gerelateerd vraagje...
Isa wil graag een luizencape, nee liever nog twee! Eentje voor school en eentje voor de BSO. Omdat andere er ook eentje hebben. Persoonlijk zie ik er het nut niet van in, hoe denken jullie erover?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:45:46 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905491
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:40 schreef snoopy het volgende:
Ja maar als jij je kind ophaalt en zo snel mogelijk alle luizen uit het haar komt is de kans op besmetting van een ander kind echt wel veel kleiner. Ik vind het niet zo'n gekke regel.
Dat is dan een verschil van mening.... Ze heeft ze altijd op school opgelopen. En helaas is Cil nogal gevoelig voor luis ze moeten altijd haar hebben.... Dus al ga ik haar halen, en een andere doet dat niet (bij ons was het dus niet verplicht) dan zat ze er de volgende dag weer helemaal onder.

Prioderm werkte hier trouwens helemaal voor geen meter... Wat gebruiken jullie?

Ik ben van plan om alsnog een electische kam aan te schaffen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:46:30 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905518
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Even een gerelateerd vraagje...
Isa wil graag een luizencape, nee liever nog twee! Eentje voor school en eentje voor de BSO. Omdat andere er ook eentje hebben. Persoonlijk zie ik er het nut niet van in, hoe denken jullie erover?
Baat het niet schaadt het niet... Die dingen zijn toch niet afgrijzelijk duur?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68905592
Hier op de psz zeiden dat zo'n cape niet genoeg helpt. Luizen komen ook zonder zo'n cape wel op de jassen van andere kindjes. Al was het door het gaatje waar je het lusje door doet ofzo. Ik heb Mikael zijn jas steeds in een plastic tas in zijn rugzak gedaan Hij is er deze keer goed vanaf gekomen. De luizen bleven bij de meisjes
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:49:02 #195
640 snoopy
peanuts
pi_68905618
Het beste werkte hier toch kammen, kammen, kammen! Dit heb ik gedaan nav deze post: [Brrrrrr] LUIZEN!

Daarin staat trouwens ook dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat zo'n luizencape werkt.
Bij Morris op school hebben ze luizenzakken en hij heeft ze evengoed gekregen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 11 mei 2009 @ 14:51:08 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905680
Ja, maar met kammen krijg je volgens mij de neten er niet uit.. Of wel? Die zitten goed vastgeplakt. Daarom zet ik Cil dan in de azijn, 3 uur laten zitten en dan spoelen en kammen maar. En kammen elke 3 dagen 2 weken lang... Het is zoveel werk om haar haren te kammen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:56:49 #197
640 snoopy
peanuts
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 15:12:25 #198
7074 moussy
kuttekop
pi_68906307
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:43 schreef Sjeen het volgende:
Even een gerelateerd vraagje...
Isa wil graag een luizencape, nee liever nog twee! Eentje voor school en eentje voor de BSO. Omdat andere er ook eentje hebben. Persoonlijk zie ik er het nut niet van in, hoe denken jullie erover?
Een luizencape is leuk als ze ook alle kleding met gym er onder hangen en de verkleedkleding uit de klas/opvang weghalen als er luis is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_68932540
Op de school waar ik als luizenopsporingsmoeder werk, hebben alle kinderen nu een zak, via www.luizenzakken.nl en er zijn aanzienlijk minder besmettingen dan voorgaande jaren.

Vorige week troffen we in een kleuterklas 1 meisje met lopende luizen, die is meteen naar huis gegaan en behandeld.
De rest van de klas lijkt tot dusver nog steeds luisvrij, ik denk dat het allemaal wel een beetje helpt, bij lopende luizen meteen naar huis om te behandelen/kammen en het gebruik van de luizenzakken.
Zolang er was is, is er leven.
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:37:28 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74037285
Katja en ik hebben ook luis. We kregen voor de vakantie een briefje mee van school dat er luis was geconstateerd in de klas van Katja en sindsdien ben ik aan het kammen geslagen. Ik dacht dat we er met het kammen aardig doorheen waren, maar gisteren kamde ik ineens een levende luis bij Katja en vanochtend een dode luis bij mij

Maar bij Katja vind ik vandaag bij het kammen dan ineens geen neten. Een eenzame, verdwaalde luis kan toch niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 25-10-2009 10:56:24 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:04:32 #201
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74037854
Bij nadere inspectie ontdekte ik toch wel degelijk neten bij Katja. Alleen de kam kreeg ze er niet uit.

En adverteren onderaan zo'n pagina helpt echt, want ik heb die Assy netenkam maar meteen besteld. Hopelijk heb ik hem snel binnen.

[ Bericht 30% gewijzigd door livelink op 25-10-2009 12:45:33 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:46:49 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_74059183
He balen, Livelink. Veel cremespoeling erin en dan kammen wil ook nog weleens helpen. Succes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 november 2009 @ 18:49:38 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74756106
Wij (in elk geval Christan - straks inspectie van onszelf) hebben ze ook

Spul en een kam gehaald bij de apotheek, knuffels in plastic zakken, morgen een plastic tas mee naar school voor de jas... en wassen maar. Ik ga Christans haar kortwieken (was toch al te lang ) en dan maar goed blijven controleren. En ik las iets over gel, dat hebben we nog staan, dus dat kan er mooi in.

Ik heb vroeger op school nooit iets gehoord over luizen. Mijn ouders weer wel. Toch wel typisch dat je het tegenwoordig weer zo vaak hoort.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 november 2009 @ 19:53:27 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74758594
Sterkte Rewimo! Dat wassen en zo hoeft niet meer, althans bij ons op school is dat als advies helemaal losgelaten. Ik heb het ook niet gedaan. Katja en ik zijn er wel vanaf inmiddels, maar ik krijg de zenuwen als ik ook maar denk dat ik ergens jeuk heb. Wanneer kregen jullie (degene die het al eerder meegemaakt hebben) weer een beetje zekerheid dat ze echt weg waren?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 november 2009 @ 19:54:22 #205
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74758644
Ik heb ooit een jongen in de klas gehad en zijn moeder deed kruidnagel in zijn haar. Het meurde een uur in de wind, maar jongen heeft nooit luizen gehad. Ze deed ook wel eens lemongrass door de shampoo en dan het haar wassen..

Wie weet helpt het ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 november 2009 @ 19:54:58 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74758680
Nou ja, het beddengoed doen we toch maar even
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 november 2009 @ 19:58:25 #207
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74758828
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Haha, als je daar je kind al voor moet komen halen!!!
Bij op school is de regel " loopt de luis?, bellen naar huis" of zoiets.
Waarom zou je je kind niet halen?

Ik zou echt stomverbaasd zijn als de ouder zijn/haar kind niet zou komen ophalen...
Moet de juf de luizen eruit halen ofzo ???? Of lekker laten lopen met een klas vol kinderen ???
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 november 2009 @ 20:18:02 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74759710
Hoe doe je kruidnagel in je haar dan? Als het werkt, waarom niet. Kruidnagelolie misschien?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 november 2009 @ 20:19:49 #209
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74759781
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Hoe doe je kruidnagel in je haar dan? Als het werkt, waarom niet. Kruidnagelolie misschien?
Heb het eigenlijk nooit gevraagd aan haar.
Geen idee, eigenlijk....
pi_74759856
Heheh, ik zag ook al een jochie voor me met van die stukjes in zijn haar gestoken...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 november 2009 @ 20:21:45 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74759874
et
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Hoe doe je kruidnagel in je haar dan? Als het werkt, waarom niet. Kruidnagelolie misschien?
etherische kruidnagel olie, verstikt de luizen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 november 2009 @ 20:21:49 #212
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74759877
Poeder of kruidnagels zelf lijkt me niet zo goed smeren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator maandag 16 november 2009 @ 20:23:16 #213
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74759938
Bij eva op school zweren ze bij tea tree olie ipv kruitnagel. Geen idee of dat helpt maar het staat wel minder raar
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 16 november 2009 @ 20:23:34 #214
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74759950
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:21 schreef lily het volgende:
Heheh, ik zag ook al een jochie voor me met van die stukjes in zijn haar gestoken...
hahahahahaha
pi_74759978
Ik ben ook als de dood voor luizen.

4 jaar geleden bij oudste gehad (groep 1).
Wat een gedoe zeg, heeft 3 maanden geduurd voordat we eraf waren, bah.

Nu waren ze weer gespot. Bij de kleuters (waar jongste nu zit).
Ik zag het al helemaal gebeuren met zijn lange haar (en zijn vreselijke aversie tegen haarwassen).

Ik spuit er tea tree oil in (handig spuitflesje). Dat stinkt trouwens ook maar dat kan me niks schelen.
Ik spuit zijn jas er ook mee in.

Of het echt helpt? I hope so
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 november 2009 @ 20:30:34 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74760249
Morgen op zoek naar kruidnagelolie dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74762245
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:53 schreef livelink het volgende:
Wanneer kregen jullie (degene die het al eerder meegemaakt hebben) weer een beetje zekerheid dat ze echt weg waren?
Sinds dochterlief op het voortgezet onderwijs zat heeft ze ze niet meer gehad.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_74762334
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:20 schreef Fannie het volgende:

[..]

Sinds dochterlief op het voortgezet onderwijs zat heeft ze ze niet meer gehad.
ja, jij weet ons op te beuren zeg

pi_74762523
ja solly

Maar die ervaring hebben wijzelf nou eenmaal en ook vaak gehoord van andere ouders

Ik weet ook niet hoe het komt dat het vaker op de basisschool voorkomt
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  maandag 16 november 2009 @ 22:50:07 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_74766550
Het was voor het eerst in 4 jaar basisschool dat er luizen waren ontdekt, maar ik ben er ook wel meteen onzeker door geworden. Ik heb dus echt een luis zien lopen in mijn kam
Nu ben ik er zelf wel van overtuigd dat het over is en Katja is ook weer naar de kapper geweest, die eerst even goed heeft gekeken en vervolgens gewoon geknipt heeft, maar ik geloof dat ik vanaf nu op ga zien tegen luizencontroles.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_74772038
Nou ik werk in het voortgezet onderwijs... helaas zie ik ze heel vaak voorbij wandelen (op hoofden dan)
Ben een soort van 'luizenjuf' verdachte kids worden naar mij gestuur en ik ga kammen (uiteraard niet in de klas)

Rewimo, hoe is het nu ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 november 2009 @ 07:14:20 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74772058
Wijzelf hebben ze gelukkig niet. Vanmiddag Christan maar weer controleren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74791579
Anders direct als je luizen hebt je haar er af ben je er meteen van af.
pi_74792204
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:48 schreef winniethepooh het volgende:
Anders direct als je luizen hebt je haar er af ben je er meteen van af.
das wel heel resoluut maar ik ga mijn dochtet toch niet kaalscheRen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 17-11-2009 20:15:35 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 november 2009 @ 20:12:14 #225
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74792359
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:08 schreef Vicky het volgende:

das wel heel resoluut maar ik ga mijn dochtet toch niet kaalscheten...
Zou ik wel erg zielig vinden ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74792478
Whahahha
kleine K knopjes op die telefooon..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:15:57 #227
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74792505
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:23 schreef Lois het volgende:
Bij eva op school zweren ze bij tea tree olie ipv kruitnagel. Geen idee of dat helpt maar het staat wel minder raar
Yep Wassen met de olie door de shampoo en goed laten intrekken (doodt geen neten), dit een paar weken volhouden. Preventief druppeltjes in de nek, achter oren, in de kraag van de jas......

Nog een tip: Trek een gaasje strak om de luizenkam. Dan blijven ze er beter achter steken.
pi_74792587
Brrr als ik dit topic lees krijg ik spontaan jeuk op me hoofd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:20:42 #229
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74792725
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:17 schreef Vicky het volgende:
Brrr als ik dit topic lees krijg ik spontaan jeuk op me hoofd
Hihihi.....Toen m'n dochters hoofd bewoog van de luizen werd ik helemaal gek!!

En dan die foto hier in dat topic steeds van die banner......
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 november 2009 @ 20:22:50 #230
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74792810
Als je iemand over luizen vertelt krijgen ze spontaan jeuk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74793045
Het is een van mijn grootste "angsten"....
Brr moet er niet aan denken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74796215
We hebben ze zo vaak gehad, ik ben blij dat ze nu op een andere school zit.
Daar gaan we weer
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:16:20 #233
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74797741
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:41 schreef bikinistringding het volgende:
We hebben ze zo vaak gehad, ik ben blij dat ze nu op een andere school zit.
Toen kreeg mijn dochter ze juist Maar.........maar 1 keer, toen was ik er zo van dat ik het nooit meer liet gebeuren
pi_74797861
Hoe deed je dat??
Hebben ze luizenzakken bij jullie op school?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:21:06 #235
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74797954
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:35 schreef Leah het volgende:
Maar Evenstar, luizen voelen zich het lekkerst op een schoon hoofd. Het is een bakerpraatje dat het iets met "vies" te maken heeft. Vandaar dat advies om een kind gel oid in de haren te doen.

Hoe viezer het haar, hoe minder kans op luizen.
Vreemd dat men vroeger mensen die luis hadden altijd viespeuken noemde dan!
Mijn ouders kenden vroeger leuke aardige lui, waar ik tweemaal logeerde, ze waren behoorlijk smerig en toen ik thuiskwam had ik tot 2 x toe hoofdluis.
Ik mocht er dus nooit meer naartoe, maar smerig waren ze dus echt wel!
Snollebolt
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:44:03 #236
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_74798910
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:18 schreef Vicky het volgende:
Hoe deed je dat??
Hebben ze luizenzakken bij jullie op school?
Op mijn initiatief kwamen er luizenzakken. En dochter eindeloos blijven behandelen met tea tree olie. Ze was 8 toen ze ze kreeg. Dat was toen ze sinds 3 weken haar eigen haar mocht wassen (een enorme bos) en ze dus (naar later bleek) naast een meisje aan de tafel zat die bijna nooit luisvrij was........ Dat was speciaal onderwijs en daar worden de kinderen niet naar huis gestuurd omdat er ook heel wat kinderen op zo´n school zitten waarvan de ouders het eigenlijk allemaal niet zo boeit. Ze worden dan dus op school behandelt, krijgen een briefje mee en verder gebeurt er thuis niets

Ik heb haar gewoon al die tijd dat ze daar toen op school zat wekelijks gekamd (dus 4 jaar lang) en blijven wassen en smeren met de olie. Al het werk wat ik heb gedaan toen ik de luizen ontdekte wilde ik niet meer (ik heb echt in 1 weekend het hele huis op zijn kop gezet, de auto helemaal uit gesopt, alle knuffels `vergast`, het hele weekend gewassen.....en dat was dan m´n `vrije weekend`
Ik heb haar eerst behandeld met de luizensampoo, een week later met de lotion en toen een week later weer met de shampoo. Maar toen was ze er nog niet vanaf en bij de apotheek zeiden ze toen dat de luizen resistent worden M´n dochter wilde al dat gif niet meer, ze werd er misselijk van en haar hoofdhuid ging zeer doen. Ik had een ex schoonzus die bij een apotheek werkte en zij raadde me tea tree olie aan. Steeds binnen 3 dagen het haar wassen (in die tijd komen de eitjes uit en gaan die ook weer eitjes leggen) van een mengsel van tea tree olie met shampoo en dat 10 minuten laten intrekken. Daarna goed kammen. Uiteindelijk was ze er toen na 3 weken vanaf, met een gezonde hoofdhuid Ik deed haar ook alleen maar staartjes of vlechtjes in zodat ze anderen niet kon besmetten. En o ja, 3 weken lang dagelijks haar bed verschonen en op 60 gr wassen en dagelijks het bed helemaal uit stofzuigen..........

Maar ze zat dan ook echt vol he. Sinds 3 weken mocht ze haar eigen haar wassen en bleek ze dat dus niet voldoende in haar nek en achter haar oren te doen. Volwassen luizen was je bijna allemaal eruit, die spoelen zo weg, maar als ze eenmaal neten hebben gelegd krijg je die niet zomaar meer weg. Ze gaan na een dag of 3 eitjes leggen, dus vanaf dat moment is het kwaad geschiedt.

Veel werk dus, maar het was het waard en het heeft geholpen. Ik ken dit van vroeger ook niet hoor. Mijn ouders hadden als kind luizen, maar die waren in de oorlog klein, dus was dat bijna onvermijdelijk. Toen ik kind was , kwam het nauwelijks voor. Maar veel ouders van kinderen die op mijn dochters school zaten vonden het heel normaal. `Dat hoort bij kinderen`........
pi_77896194
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 14:02 schreef snoopy het volgende:
+ 1
pi_77896510
Maar: we ontdekten dit 's avonds, ik heb een paar zwarte spikjes uit haar haar getrokken, op de foto gezet (macrofunctie, bij gebrek aan vergrootglas heel handig) en goolge vertelt me dat het overduidelijk neten zijn. Geen luizen zelf gezien in haar blonde dunne haar, dus ik geloof dat die er niet zijn nu.

Maar wat nu?
Ik kan pas morgenvroeg naar winkels voor de netenkam (heb alleen zo'n luizenkam in huis) en moet ik nu wel of niet iets van shampoo/lotion doen? Mag ze naar school? Geen luizen dus op haar hoofd, maar wel neten, die ik er wel uit heb gesleurd, voor zover dat zo lukte. Moet ze dan thuisblijven?

Ik hoop dat jullie me een goed plan van aanpak kunnen geven, want ook ik ril echt bij het idee.
pi_77896653
MvD, ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik vond dit:
quote:
Als eerste wordt de volgende behandelmethode geadviseerd. Hierbij kam je de haren van je kind iedere dag, gedurende 2 weken. Hiervoor moet je een netenkam gebruiken. Je maakt het haar van tevoren nat en je brengt crèmespoeling aan (zo kan je het haar makkelijker kammen). Doe een gaasje om de netenkam (hierin worden de luizen en neten opgevangen). Nu ga je het haar plukje voor plukje uitkammen. Als het hele haar is uitgekamd, moet je de kam 5 minuten laten uitkoken in water of ontsmetten met alcohol.
Misschien is dit ook met je luizenkam te doen? Als eerste poging zeg maar?
Lotte!
Noah!
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:45:42 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_77896762
Ze hoeven niet thuis te blijven, volgens mij. Ik zou het wel melden op school, dan kunnen ze de andere ouders ook waarschuwen om te gaan kammen. Dat heb ik in ieder geval wel gedaan en dat werd ook gewaardeerd. Katja bleek helaas ook niet de enige te zijn in haar klas.

Ik heb met Katja echt twee weken lopen tobben (en ook levende luizen eruit gekamd ). Pas met een goede netenkam ging het snel beter. Sterkte !
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_77896945
Ja, ik las het in dit topic al, van die levende luizen...

Ik ging controleren omdat ze een briefje in haar tas had vandaag dat het geconstateerd was in haar klas. Ik zal zeker melden dat ik neten heb gevonden bij haar.

En ik kan me wel voor mijn kop slaan, want ik heb net heel fanatiek meteen na M.óók het koppie van S bekeken. Met dezelfde luizenkam inderdaad. Maar er zat niks in, hoor, tenminste niet zoals de neten die ik eruit heb getrokken met mijn nagels. Alleen nu lees ik van uitkoken.... Ik heb gewoon met dat kammetje bij hem gekamd! Wat stom. Ik dacht ook pas later: oeps, dat is waarschijnlijk heeeeeeeeeeeeeeeel dom. Zeg me dat het niet erg is?
pi_77896989
Linda, dankjewel dus voor je berichtje.

Ooh, echt. Ik word er meteen hartstikke onzeker van.
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:54:08 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_77897073
Ik weet het niet, volgens mij hebben luizen een voorkeur voor bepaald haar. Katja en ik hadden ze wel en Job en J. kregen ze niet. En Job kruipt bijna elke dag bij Katja in bed, dan liggen ze met de hoofden naast elkaar. Ik zou me er op voorhand niet te druk over maken.

Toen ik het bij Katja constateerde had ze net een slaapfeestje gehad op de bso en ze was uit logeren geweest. Daar had ik het dus ook braaf gemeld en ook die kinderen hadden ze niet gekregen. Dus je kunt er weinig van zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_77897187
Oh bah MvD.
Dat is niet fijn. Ik snap je 'paniek'. Heel heel vroeger heb ik zelf ooit ook eens luizen gehad, en ik wist niet waar ik het zoeken moest.
Anyway, flink gel en/of lak in M's haren smeren, luizen houden vnl van schoon haar. En verder hopen dat alle ouders goed behandelen want anders is het eind zoek (ik heb al vanaf de kerstvakantie luizen in mijn groep. ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77897404
sowieso he, als je een bus lak over dr haartjes spuit, vergas je die beesten dan niet gewoon? Of is dit nou een hele domme vraag
Lotte!
Noah!
pi_77897457
Ja, helpt gel ook nog als er al neten zijn gezien en misschien nog zijn? En moet ik nu lotion of niet?
pi_77897699
Ja, je moet nog wel behandelen met echte troep. Maar wij adviseren op school altijd veel gel en lak. Zodat het zich (hopelijk...) wat minder snel uitbreidt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77897875
Oké. Dat is duidelijk, heel goed. Adem in en uit.
pi_77903654
Wij zijnook aan de beurt. Ik keek woensdag naschool ophet hoofd van Emma en zag er zo een lopen
Inmiddels is de shampoo gebruikt en hebbenwe 3 keer gekamd waarvan twee keer plukje voor plukje om de luizen er uit te halen. maar morgen blijft zethuis, door dat gekam lag ze veel te laat op bed. Morgen ook maar tea tree olie gaanhalen en een netenkam.
Maar gatverdamme wat zijn die beesten toch vies.
Oja klein detail, onze wasmachine doet het niet naar behoren dus mijn moeder heeft vandaag de helft van mijn was meegenomen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:29:24 #250
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_77906627
Als je kind neten heeft, hebben ze ook luizen (of gehad), het 1 kan niet zonder het ander. Vergeet niet dat kammen dus echt iedere avond een uur ofzo is. Plukje voor plukje kammen en dan soms na 1,5 uur vond ik ineens toch weer ergens een luis. Die krengen kunnen echt snel lopen. Ik kamde er eens 1 van haar hoofd die op haar rug viel. Binnen no time was dat ding weer bij haar haargrens

Je kind kan beter 10/20 luizen hebben en geen neten, ipv neten en geen luizen kunnen vinden. Luizen zonder neten duiden erop dat ze er pas heel kort zitten. Neten duiden erop dat de luizen al bloed gezogen hebben en eitjes gelegd. De neten die dichter bij de hoofdhuid zitten (pas gelegd) zijn soms zo klein en "glazig" dat je ze nauwelijks ziet. Als ze al dik en wit/grijs zijn, dan komen ze bijna uit. En kleine, net uitgekomen luizen zie je echt nauwelijks en zijn watervlug. Ik trok de neten er met mijn nagels uit. Met vochtig haar gaat dat goed. Vergeet alleen niet om heel goed je handen te wassen daarna, met een borsteltje, zodat alles ook weg is.

En als je de tea tree olie koopt, moet je niet die verdunde van het kruidvat kopen maar een onverdunde bij de apotheker of drogist. Die onverdunde werkt niet afdoende.

Ik krijg meteen weer jeuk terwijl dochter al 10 jaar luisvrij is.....
pi_77908834
Ik krijg ook meteen weer jeuk. Ik doe elke dag Ambwrs haar en kijk dus ook elke dag of ik wat zie. Brrr ik moet er echt niet aan denken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 08:55:27 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_77909577
Oh bah, gedoe he. Ik weet het nog van vorig jaar. En ja kammen kammen kammen. En bij ons bleven ze weg toen er tea tree oil in haar haren ging. En iddd gel en haarlak of kokosolie (maar dat is misschien met Maria d'r haar niet zo prettig) en het haar zo veel mogelijk vast maken. Invlechten en vast steken. Succes,
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:30:50 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77910137
familieverpakkingen cremespoeling inslaan, mevrouwvandalen & jelief! veel sterkte ermee. ik krijg ook acuut weer jeuk nu ik erover lees.
in de haak.
pi_77923188
Ik heb vanochtend een netenkam gekocht bij de apotheek, eentje met dubbele rij 'tanden'. Maar nog kreeg ik de neten die ik zag (stuk of 5 ) niet eruit daarmee. Wel met mijn nagels, dus eruit zíjn ze!
Ik heb ook lotion gekocht, dat gaat vanavond mooi in het haar.

Laten ze makkelijker los met die cremespoeling?

En ik ben bang dat ik ze ook heb... Hopelijk niet, dan heb ik misschien puur psychologische jeuk.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:05:05 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77928812
mevrouwvandalen, heb je jezelf nog niet gekamd met die netenkam dan? boven 'n wit blaadje, dan zie je het snel genoeg...

een paar weken lang elke dag kammen met netenkam & cremespoeling, dat zou de neten inderdaad makkelijker doen loslaten. zie eerder in dit topic. reken op flink wat extra douchetijd...
in de haak.
pi_77936035
trui, heb het bij mezelf ook gedaan en twijfel heel erg of ik nu misschien wel of niet iets zag. Zekere voor het onzekere en gewoon bij mezelf ook die lotion erin knallen? Denk het wel.

En dan dus nog zeker een week elke dag alles kammen en mutsen/kussen/knuffels wassen? Pfff. Ik doe maar zoiets, denk ik.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:50:20 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77936201
je kunt ook alle knuffels in een plastic zak doen, goed afsluiten, dan blijven de luizen en neten niet lang in leven hoor.

en 't is echt de moeite waard om de rest van dit topic terug te lezen. er staan nl ook best een aantal relativerende stukken in. als ik tijd had zocht ik ze even voor je op maar ik moet nog cakejes bakken en nog veel meer dingen voor morgen (Catootjes feestje).. ik zit m'n 'koffiepauze' al veel te lang te rekken.
in de haak.
pi_77936334
Ik héb het hele topic gelezen. Tweemaal. Dat wil niet zeggen dat ik precies weet wat te doen, er staan ook nogal verschillende aanpakken in.
pi_77936477
Niet te erg panieken hoor, MvD, niet echt nodig
Iedere dag kammen en de levende luizen eruit halen moet voldoende zijn. Bij een blond meiske met steil haar is het niet zoveel en langdurig werk. Haren wassen, crémespoeling erin en even kammen.

Mijn ervaring is juist dat luizen helemaal niet watervlug en mobiel zijn, ik vond het wel meevallen. En ik gebruikte ook hetzelfde kammetje voor onze beide kinderen. Gewoon goed kijken en schoonspoelen.
De levende luizen zie je zo zitten, die neem je dan niet per ongeluk mee naar een ander kind.

Sterkte en vooral succes
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:58:13 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77936638
oh sorry MvD. maar dan weet je ook dat wat men eerder wel deed: elke dag alle beddengoed wassen bijvoorbeeld, dat dat niet per se noodzakelijk is (volgens laatste inzichten). want: luizen en neten hebben hun gastheer nodig om in leven te blijven, dus een hele dag zonder gastheer overleven ze niet.

maar 't kan geen kwaad natuurlijk om de knuffels te wassen en een tijdje in een goed afgesloten zak te bewaren (tenzij de knuffel niet zo lang gemist kan worden)...

[edit]oja Dinus was onze geruststellende factor in dezen! [/edit]
in de haak.
pi_77936640
Dankjewel Dinus!
Ik ga het zo doen, proberen. En zelf doe ik ook maar die lotion erin vannacht. Voor het idee in elk geval.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:01:22 #262
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_77936830
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:55 schreef Dinus het volgende:
Niet te erg panieken hoor, MvD, niet echt nodig
Iedere dag kammen en de levende luizen eruit halen moet voldoende zijn. Bij een blond meiske met steil haar is het niet zoveel en langdurig werk. Haren wassen, crémespoeling erin en even kammen.

Mijn ervaring is juist dat luizen helemaal niet watervlug en mobiel zijn, ik vond het wel meevallen. En ik gebruikte ook hetzelfde kammetje voor onze beide kinderen. Gewoon goed kijken en schoonspoelen.
De levende luizen zie je zo zitten, die neem je dan niet per ongeluk mee naar een ander kind.

Sterkte en vooral succes
Ik vond ze wel snel. Stond ik al een half uur voorover gebukt haar haren te kammen, ging terug naar de andere helft, zaten ze weer daar

Niet zo snel als vlooien bij de hond of kat maar toch, voordat dochter ze had dacht ik dat ze veel trager waren.

En o ja, haren invlechten, dat deed ik ook
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:02:08 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77936870
childintime, vlooien kunnen springen, luizen niet. [edit]oh sorry ik dacht dat je 'net zo snel' schreef, maar 't was 'niet zo snel'. ik zit duidelijk al te lang naar 't scherm te koekeloeren. [/edit]
in de haak.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 01:38:34 #264
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_77943886


Ik vind ze snel lopen. Een parasiet mag niet snel lopen, want dan kun je ze niet meer pakken
Niet zo snel als een vlo idd, die rent echt. Maar ik vond een luis verbazingwekkend snel lopen; ik dacht dat ze kropen ofzo......

Maar die neten verwijderen deed ik idd met mijn nagels en dat was eigenlijk het enige waardoor ze echt weggingen. Ik deed om de luizenkam altijd een gaasje doordrenkt met tea tree olie (worden de ruimtes tussen de tanden kleiner en stroever en blijven de levende luizen verdoofd hangen), maar dochter had zo'n enorme bos dik haar dat dat bijna niet ging.....

Neten die levensvatbaar zijn zijn trouwens klein en "dik" van kleur. Eeehhhh.....een dode neet is lichter, makkelijker te verwijderen, een beetje doorzichtig bijna. Een levende neet is compact en diep van kleur.

Ik heb er een hele studie van gemaakt Maar het werkte wel, na die ene keer heeft dochter ze nooit meer gehad.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 08:52:04 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_77947268
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de neten er ook niet uit kreeg met zo'n netenkam met dubbele rijen. Het komt wel heel spammerig over, maar pas met die Assy netenkam kreeg ik neten er ook daadwerkelijk uitgekamd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 13 februari 2010 @ 12:06:50 #266
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77950044
Thanks voor de reminder: luizenmoeders activeren voor na de komende vakantie!

Bij ons wordt standaard na elke vakantie gecontroleerd, zijn er luizen dan worden ouders op de hoogte gebracht en de klas krijgt een neutrale brief mee.

Tot nu toe werd het kopen van luizencapes sterk aangeraden m.i.v. het nieuwe schooljaar krijgt iedereen een luizenzak en dan is het ook verplicht om ze te gebruiken. Nieuwe leerlingen krijgen dus ook standaard een luizenzak.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_77958537
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:06 schreef just me het volgende:
Thanks voor de reminder: luizenmoeders activeren voor na de komende vakantie!

Bij ons wordt standaard na elke vakantie gecontroleerd, zijn er luizen dan worden ouders op de hoogte gebracht en de klas krijgt een neutrale brief mee.


hier juist VOOR de vakanties zodat alle ouders in de vakantie kunnen behandelen en flink wat tijd hebben om dagelijks (evt meermaals)te kammen.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 17:26:35 #268
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77958867
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:17 schreef knorretje het volgende:

[..]



hier juist VOOR de vakanties zodat alle ouders in de vakantie kunnen behandelen en flink wat tijd hebben om dagelijks (evt meermaals)te kammen.
Oh, dat is veel slimmer.
Dat ga ik op school doorgeven!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 13 februari 2010 @ 17:55:42 #269
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77959604
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, dat is veel slimmer.
Dat ga ik op school doorgeven!
Dat is inderdaad veel slimmer, ik ga kijken of ik de directeur kan overtuigen....
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_77959993
ik hoor het van meer ouders op andere scholen dat ze het na de vakantie doen, dus kennelijk is dat misschien ooit als advies gegeven aan scholen, maar er zit weinig logica achter in mijn ogen.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:21:54 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77960332
Ik denk dat ze het ná de vakantie doen, omdat kinderen dan veelal in situaties komen met "vreemde"kinderen, en dicht bij elkaar. Denk Ballenbakken, speeltuinen, zwembaden en weet ik waar je je jas nog weghangt. Na de vakantie dus een grotere kans op besmetting. Als de kinderen dan na de vakantie schoon zijn en ze dus meer op school en minder met andere kinderen zijn is de kans op een besmetting dan kleiner. Denk ik. Bij ons is het in ieder geval bijna na elke vakantie raak, en de tussentijdse controles niets aan de hand. Waarom dat nou weer ik weet ik ook niet. Wellicht hadden de kinderen ze vóór de vakantie al. Maar ik vermoed van niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_77960583
Zou inderdaad ook nog eens de achterliggende gedachte kunnen zijn. Hier is het vrijwel altijd wel in 1 van de klassen aanwezig bij de controle voor de vakantie en juist na de vakanties bij de controles helemaal niets (na de vakantie worden alleen de klassen gecontroleerd waar voor de vakantie luis was, de andere klassen worden overgeslagen).

overigens hebben alicia en ik 1 keer luis gehad in haar eerste kleuterjaar, sindsdien nooit (gelukkig) meer. Wij doen niet aan 'chemisch' behandelen, gebruiken alleen onverdunde teatree olie zo'n beetje eens in de week op het haar een klein beetje er door heen gekamd en in de winter doe ik de muts ook behandelen. (op school zit alles verder in de luizencape en op de clubs in plastic zakken)
  † In Memoriam † zaterdag 13 februari 2010 @ 18:49:46 #273
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77961144
Ik ben wel blij dat ouders steeds vaker zelf "melden" dat hun kind(eren) luizen hebben, dan kan er meteen een brief mee voor de andere ouders.

Het "grappige" is dat bij de kinderen van een van onze luizenouders bijna altijd luizen worden gevonden, ze geven dat zelf ook aan hoor! Deze kinderen zijn er op de een of andere manier veel vatbaarder voor.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_77964592
Emma lijkt vanavond luisvrij. Mogenochtend maar kijken of ik ook alle neten er uit heb gehaald. Ik heb gisteren de schaar in haar haar gezet We waren het al van plan en nu dacht ik: mooi, meteen doen!

In Emma haar klas wordt elke week gecontroleerd en school heeft electrische luizenkammen die je mag lenen. Ik heb Emma gisteren thuis gehouden,ze lag pas na achten in bed donderdag en ze heeft gym op vrijdag. Ik zag de bui al hangen, een ander kinjde aansteken en dan later Emma weer
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 14 februari 2010 @ 03:43:42 #275
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_77975760
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik denk dat ze het ná de vakantie doen, omdat kinderen dan veelal in situaties komen met "vreemde"kinderen, en dicht bij elkaar. Denk Ballenbakken, speeltuinen, zwembaden en weet ik waar je je jas nog weghangt. Na de vakantie dus een grotere kans op besmetting. Als de kinderen dan na de vakantie schoon zijn en ze dus meer op school en minder met andere kinderen zijn is de kans op een besmetting dan kleiner. Denk ik. Bij ons is het in ieder geval bijna na elke vakantie raak, en de tussentijdse controles niets aan de hand. Waarom dat nou weer ik weet ik ook niet. Wellicht hadden de kinderen ze vóór de vakantie al. Maar ik vermoed van niet.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er zijn die het allemaal niet zo boeit. Toen dochter ze kreeg (na Herfstvakantie), kwam ik er uiteindelijk achter dat ze naast een meisje zat waar er thuis helemaal niets aan gedaan werd. Ze werd op school behandeld. Dus na een vakantie zat het kind onder de luizen en stak zo weer iedereen aan. Het kind naar huis sturen had geen zin want moeder deed er toch niets aan; die vond het heel normaal (dat hoort nou eenmaal bij kinderen....). Ik ga er dan maar vanuit dat als die moeder dat heel normaal vond, zij haar huis echt niet schoon ging maken of de boel ging ontsmetten. Met het gevolg dat als het kind na een vakantie weer naar school ging, de luizen al die tijd vrij spel hadden gehad en zich dus lekker hebben kunnen vermeerderen.
pi_78011242
Nou, hier gaat het eigenlijk heel goed met de bestrijding! Ik denk nu dat we er toch wel erg vlug bij waren, want na die vrijdagochtend dat ik neten verwijderd heb, heb ik er helemaal geen meer gevonden. Ook bij ons allemaal lijkt er niks te zijn (al heb ik wel die lotion op mijn haar losgelaten, just in case).
Geen levende of dooie luizen gezien dus. (Thank god)

Jelief, fijn dat het bij jullie ook goed lijkt te zijn gegaan!
  maandag 15 februari 2010 @ 10:20:07 #277
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78011359
quote:
Op zondag 14 februari 2010 03:43 schreef childintime het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoeveel mensen er zijn die het allemaal niet zo boeit. Toen dochter ze kreeg (na Herfstvakantie), kwam ik er uiteindelijk achter dat ze naast een meisje zat waar er thuis helemaal niets aan gedaan werd. Ze werd op school behandeld. Dus na een vakantie zat het kind onder de luizen en stak zo weer iedereen aan. Het kind naar huis sturen had geen zin want moeder deed er toch niets aan; die vond het heel normaal (dat hoort nou eenmaal bij kinderen....). Ik ga er dan maar vanuit dat als die moeder dat heel normaal vond, zij haar huis echt niet schoon ging maken of de boel ging ontsmetten. Met het gevolg dat als het kind na een vakantie weer naar school ging, de luizen al die tijd vrij spel hadden gehad en zich dus lekker hebben kunnen vermeerderen.
Oi!

wij hadden ook zo'n dame. Haar dochter had ook aldoor luis. en ze behandelde wel zei ze. Daar is uiteindelijk de GGd bijgehaald. Zo staat het in ons protocol. Na drie keer extra controle geloof ik...

En fijn zeg MvD het lijkt me echt horror.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78727089
quote:
RIVM onderzoekt resistentie hoofdluis
vandaag 09:11

Den Haag - Vandaag begint het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) met het onderzoek naar de resistentie van de hoofdluis. Gister zijn de luizen gevangen op, onder andere, een Haagse basisschool om in buisjes naar het RIVM verzonden te worden.

Van regioreporter Gunhild Ang


Luizen lijken in de loop van de jaren steeds beter tegen luizenshampo te kunnen. Of dat werkelijk zo is wordt nu onderzocht. Naast dit onderzoek pleit het Landelijk Steunpunt Hoofdluis voor een sterke verantwoordelijkheid van de ouders in de controle op de hoofdluis. Daartoe werd gister op Landelijke Luizendag voorlichting gegeven op basisscholen.
Dit kwam ik tegen op de site van Westonline.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 4 maart 2010 @ 14:33:01 #279
62233 Jelief
ikke lief!
pi_78730608
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:14 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Nou, hier gaat het eigenlijk heel goed met de bestrijding! Ik denk nu dat we er toch wel erg vlug bij waren, want na die vrijdagochtend dat ik neten verwijderd heb, heb ik er helemaal geen meer gevonden. Ook bij ons allemaal lijkt er niks te zijn (al heb ik wel die lotion op mijn haar losgelaten, just in case).
Geen levende of dooie luizen gezien dus. (Thank god)

Jelief, fijn dat het bij jullie ook goed lijkt te zijn gegaan!
Na een week was het wel klaar geloof ik. Ik heb toen de laatste luis er uit gekamd en nog een keer met shampoo gewassen. Daarna niks meer gezien. Ook een kwestie van er snel bij zijn.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 02:07:18 #280
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78758889
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

Dit kwam ik tegen op de site van Westonline.
Dat zei mijn ex- schoonzusje (apothekersassistente) al tegen mij toen mijn dochter luizen had en dat was 7 jaar geleden. Ik merkte het zelf ook. Ik heb haar zo'n 4 weken behandeld met lotion en shampoo tot het kind er zelf helemaal misselijk van was en haar hoofdhuid stuk ging maar er nog steeds levende luizen in haar haar zaten......

Door oneindig kammen en tea tree olie werd zij uiteindelijk luisvrij. Ik ben toen wel zolang ze op de basis school zat de olie preventief blijven gebruiken en eens per week blijven kammen.

Toen dochter nog op de vrije school zat deed ik altijd zakjes met gedroogde lavendel in haar capuchon. Daar houden luizen ook niet van. Maar de beste resultaten heb ik toch van de tea tree olie en kammen gehad. Helaas is dat dus de hele basisschooltijd door.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:19:48 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78764239
en waarom niet meer op latere leeftijd eigenlijk? op de middelbaren scholen hangen de jassen (en kinderen) toch ook nog wel tegen elkaar aan etc.?
in de haak.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:41:01 #282
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78765019


Ons actieplan:
- iedereen dagelijks twee keer doorkammen. 's morgens droog met luizenkam en 's avonds nat met cremespoeling en netenkam. Daarna luizenlotion.
- ' s morgens teetreeolie in het haar
- alle bedden verschoond en gewassen en dat iedere 2e dag opnieuw doen.
- bankstellen en auto ingesprayd met luizenspray en stofzuigen
- knuffels in de wasmachine. allemaal
- de helft van de jassen in de wasmachine, de andere helft in een luchtdichte zak
- alle kussens, speelkleden en andere stoffen dingen luchtdicht in een plastic zak
- truien en kleding direct 's avonds in de was (en dus niet twee keer dragen zoals we soms nogweleens doen als het niet vies is)
- haren ingevlochten
- turnspullen op school opgehaald en gewassen
- vuilniszakken met touwtjes op school opgehangen om de kleding en jassen in te doen

...
Ben ik nog iets vergeten?

Weet je trouwens wat het ergste was? Onze dochter klaagde al een weekje over jeuk, maar we dachten dat het roos was. Na oppervlakkige controle (wel dagelijks) vonden we immers geen luizen, dus we gingen er van uit dat het iets anders was Ik schaam me zo vreselijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:39:11 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78771991
klinkt zeer gründlich, tinkepink! sterkte ermee.
in de haak.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 02:31:40 #284
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78804505
Handig nog om een gaasje om de kam te trekken. Dan blijven de kleine luizen er beter achter hangen. Ik deed iedere avond na het haren wassen een schone handdoek over haar kussen heen. Die deed ik dan s'morgens weer in de was. Scheelde een hoop beddengoed wassen.

Je moet je helemaal niet schamen hoor Het overkomt je gewoon. De mensen die het "heel normaal" vinden en hun kinderen maar laten lopen moeten zich schamen. Mijn dochter had trouwens helemaal geen jeuk. En d'r hele hoofd zat letterlijk vol toen ik het ontdekte. Ze had ze dus op z'n minst al een week of 3.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 02:50:41 #285
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78804737
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:19 schreef trui het volgende:
en waarom niet meer op latere leeftijd eigenlijk? op de middelbaren scholen hangen de jassen (en kinderen) toch ook nog wel tegen elkaar aan etc.?
Op de middelbare scholen komt het ook voor hoor. Alleen zijn kinderen dan vaak veel beter in staat hun eigen haren goed te wassen (dus een nieuwe levende luis eruit te spoelen) en hangen de jassen toch meestal niet zo dicht op elkaar als op de lagere school. Kinderen op de lagere school zijn meestal ook veel lijfelijker. Ziiten veel meer dicht tegen elkaar aan, spelen veel meer met lichamelijk contact.

Mijn dochter had op de middelbare ook een vriendin die luizen had. Maar zij kreeg ze toen niet. Omdat ze ook meestal haar jas in haar kluisje deed en veel minder lichamelijk contact had dan op de lagere school.
pi_82130721
Ik las van de week ook een groot krantartikel [de hoofdluis vindt het best gezellig bij ons] ,
en concludeerde dat er niks veranderd was de laatste 10-15 jaar. behalve dus dat ik toen geen FOK! had.
Nu dit luistopic doorgeken , en inderdaad: ik kan daar best wat ervaring aan toevoegen:

Eerst komt kind met briefje voor ouder: er heerst hoofdluis. met illustratie van pakweg 10 cm lang.
Kind is op school al door luizenmoeder gecomtroleerd :niks. Maar kind heeft wel zo'n jeuk, mamma.
Dus ik buig me dr ook es over , met lamp , met loepje enz. vind niks.
Maar toen had ik nog nooit luizen gezien , op een hoofd, ik keek veel te dichtbij !
Een paar weken later zag ik ze ineens , en hoe !!
Mn dochter zat voor me , ik was bezig dr haar te doen , en voordat het haar gevlochten of gestaart kon , moest het eerst uit de klit geborsteld. Wat ik zag : wel 5 a 10 stipjes op haar rug die allemaal met dezelfde snelheid omhoog bewogen , tik ik dr eentje weg , rent hij toch direct weer omhoog. Ajajaj!!
Toen het protocol gevold van luizenshampoo , beddegoed enz, vaak genoeg , maar zo erg als de eerste keer werd het daarna nooit meer.
Conclusie : geef liever een foto van een luizenhoofd mee als voorlichting , dan een getekende vergroting
van een luis , die ook niets over het gedrag van de luis zegt bij haren borstelen.
Conclusie 2 : bij alle voorschriften ontbreekt altijd deze tip [zelf bedacht!]
of er luis heerst of niet , borstel je kinderen met hun pyamaatjes nog aan, voor ze naar school gaan,
en borstel ze 's avonds met hun kleren nog aan , zo voorkom je dat een toevallig opgelopen luis na het borstelen direct weer terugloopt. [en rol je mouwen hoog op als je ze borstelt!]

Gedoe allemaal he...
Bij de kapper : [in zeer kindrijke buurt , met 4 basischolen] :
Ik zie dat de kapper een borstel ter hand neemt waar nogal wat haren van de vorige klant in zitten ,
dus ik zeg daar wat van , niet echt een overzichtelijke borstel , toch , kapper , kwa hoofdluis?
Zegt ie notabene : Hoofdluis? dat komt tegenwoordig toch niet meer voor , met de moderne hygiene van vandaag de dag !!!!!! Ja , de baas zelf , en nee , een trendy dertiger....
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_83272198
En ja hoor, daar zijn we weer. Na 5 jaar luisvrij te zijn geweest werd het weer tijd.

De kinderen hebben deze week vrij van school en ik moest alleen gisteren werken. Komt David gisterochtend vlak voordat we de deur uit moesten: mama, ik heb zo'n jeuk op mijn hoofd
Snel even de luizenkam erdoorheen maar ik had hem niet eens nodig om het te zien. Ik zag ze zo al. En nu hij het zei; ik had ook al jeuk op mijn hoofd
Bij oudste kijken, ja, neten.

Potverdriegrmbl. En dan ook nog net op die ene dag dat ik moet werken deze week. Het zou ook eens niet!

Nou ja, kinderen naar oma en ik naar mijn werk en bij thuiskomst maar aan de slag.

Druk avondje gehad. Alle bedden in huis afgehaald. Kleding weg en knuffels in zakken. Stofzuigen als een malle. Allemaal in de cremespoeling en bij mij kwamen er al twee levende luizen uit, bij oudste 1 maar bij middelste wel 30
Haren weer gedroogd en iedereen in de lotion (xtluis want dat is de enige die ik (borstvoeding) mag gebruiken).

Nu zitten we dus nog steeds met de lotion op ons hoofd want het moest 8 uur intrekken. Ik heb David en mij net weer gekamd en ik zie geen luizen meer. Wel nog neten maar ik hoop dat ze dood zijn.
Dadelijk maar weer cremespoeling en kammen.

Zouden we ze dinsdag in de Efteling hebben opgelopen? Ze zijn al sinds vorige week vrijdag niet meer op school geweest.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 19:20:07 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_83298098
Ach, wat vervelend, Lily. Sterkte ermee
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_83298520
dank je
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:24:41 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83310140
aiai lily, wat ellendig! dat xt-luis werkte hier voor geen meter helaas, hopelijk is dat bij jullie beter. is leah nog luisvrij? leuke verrassing trouwens van de efteling.... van sprookjesbos tot luizenbos! maar 't kan natuurlijk ook nog wel van vorige week vrijdag stammen, het kan best even duren voor je ze in de gaten krijgt volgens mij. en zeker als Middelste er zoveel had... bleghk, sterkte ermee!
in de haak.
pi_83310252
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:24 schreef trui het volgende:
aiai lily, wat ellendig! dat xt-luis werkte hier voor geen meter helaas
ow god, dit wilde ik niet horen uiteraard

Ja, Leah is nog luizenvrij...
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:33:36 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83310542
sorry, daar was ik al bang voor... maar dagelijks cremespoeling & goed kammen (met netenkam, niet luizenkam!) zou ook moeten volstaan. heel veel succes!
in de haak.
pi_83310755
dankje (snik) Ik heb nog hoop
die netenkammen werken trouwens ook niet optimaal vind ik hoor...
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:43:42 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83310990
nee, maar die brachten hier wel wat meer succes dan de luizenvariant.
in de haak.
pi_83311165
deze heb ik

  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:47:51 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83311172
ik zit ook meteen weer mee te krabben op m'n hoofd, nu ik dit lees. (en ook weer teruglees, naar ruim 2 jaar geleden, toen wij de pineut waren... ik hoop toch zoooo dat het niet nog es terugkomt. wat een toestand vond ik het.)
in de haak.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:48:34 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83311195
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:47 schreef lily het volgende:
deze heb ik
[ afbeelding ]
ah, da's precies dezelfde als de onze.
in de haak.
pi_83311205
Ja, vreselijk is het toch heh
pi_83311249
Als XTluis niet helpt dan gebruik ik prioderm bij de jongens en bij mij dan maar kammen, kammen en kammen. Voor mij maakt dat toch niks uit...
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:50:19 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83311264
je moeder zal wel zeggen: eindelijk een reden om Davids haar es flink kort te laten knippen!
in de haak.
pi_83311286
hihi, hoe raadt je het zo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')