quote:
Op mijn initiatief kwamen er luizenzakken. En dochter eindeloos blijven behandelen met tea tree olie. Ze was 8 toen ze ze kreeg. Dat was toen ze sinds 3 weken haar eigen haar mocht wassen (een enorme bos) en ze dus (naar later bleek) naast een meisje aan de tafel zat die bijna nooit luisvrij was........

Dat was speciaal onderwijs en daar worden de kinderen niet naar huis gestuurd omdat er ook heel wat kinderen op zo´n school zitten waarvan de ouders het eigenlijk allemaal niet zo boeit. Ze worden dan dus op school behandelt, krijgen een briefje mee en verder gebeurt er thuis niets
Ik heb haar gewoon al die tijd dat ze daar toen op school zat wekelijks gekamd (dus 4 jaar lang) en blijven wassen en smeren met de olie. Al het werk wat ik heb gedaan toen ik de luizen ontdekte wilde ik niet meer (ik heb echt in 1 weekend het hele huis op zijn kop gezet, de auto helemaal uit gesopt, alle knuffels `vergast`, het hele weekend gewassen.....en dat was dan m´n `vrije weekend`
Ik heb haar eerst behandeld met de luizensampoo, een week later met de lotion en toen een week later weer met de shampoo. Maar toen was ze er nog niet vanaf en bij de apotheek zeiden ze toen dat de luizen resistent worden

M´n dochter wilde al dat gif niet meer, ze werd er misselijk van en haar hoofdhuid ging zeer doen. Ik had een ex schoonzus die bij een apotheek werkte en zij raadde me tea tree olie aan. Steeds binnen 3 dagen het haar wassen (in die tijd komen de eitjes uit en gaan die ook weer eitjes leggen) van een mengsel van tea tree olie met shampoo en dat 10 minuten laten intrekken. Daarna goed kammen. Uiteindelijk was ze er toen na 3 weken vanaf, met een gezonde hoofdhuid

Ik deed haar ook alleen maar staartjes of vlechtjes in zodat ze anderen niet kon besmetten. En o ja, 3 weken lang dagelijks haar bed verschonen en op 60 gr wassen en dagelijks het bed helemaal uit stofzuigen..........
Maar ze zat dan ook echt vol he. Sinds 3 weken mocht ze haar eigen haar wassen en bleek ze dat dus niet voldoende in haar nek en achter haar oren te doen. Volwassen luizen was je bijna allemaal eruit, die spoelen zo weg, maar als ze eenmaal neten hebben gelegd krijg je die niet zomaar meer weg. Ze gaan na een dag of 3 eitjes leggen, dus vanaf dat moment is het kwaad geschiedt.
Veel werk dus, maar het was het waard en het heeft geholpen. Ik ken dit van vroeger ook niet hoor. Mijn ouders hadden als kind luizen, maar die waren in de oorlog klein, dus was dat bijna onvermijdelijk. Toen ik kind was , kwam het nauwelijks voor. Maar veel ouders van kinderen die op mijn dochters school zaten vonden het heel normaal. `Dat hoort bij kinderen`........