*wacht op de eerste han solo grappenquote:op maandag 25 september 2006 21:14 schreef freud het volgende:
ze vinden het meestal niet erg als ik zachtjes fluister in hun oor: "feel the force, here's my wookie!"
star wars is fantasy & science fictionquote:op maandag 25 september 2006 21:37 schreef keizernero het volgende:
star wars is fantasy, geen science fiction
alsof mijn vriendin hier zit te typenquote:op maandag 25 september 2006 22:22 schreef zweefvliegje het volgende:
ik hou niet van sf-series en sf-films en indd eigenlijk van alles wat met sf te maken heeft.
maar ik hou ook niet van lotr en harry potter en dat doen toch de meeste andere vrouwen wel dus ach..
waarom ik hier niet warm of koud van wordt? omdat het allemaal zo nep is. nu moet ik zeggen dat "drama" ook niet helemaal mijn genre is, maar hoe echter de films bij de werkelijkheid komen hoe leuker ik ze vindt.
wat wel weer apart is, is dat the green mile 1 van mijn favoriete films is.
als ik dit verhaaltje zo nalees zal het wel aan mij liggen..![]()
dan wil je vast weleens met mijn lichtzwaard spelenquote:op maandag 25 september 2006 21:21 schreef isegrim het volgende:
vrouw die van star wars houdt meldt zich!ik ben verliefd op de oude films.
![]()
voetbal inderdaad kut, net als star wars, en star trek.quote:op maandag 25 september 2006 21:57 schreef brunette het volgende:
star wars is net zo kut als voetbal.
waarom?
geen idee.![]()
deze dame heeft vroeger trouwens wel gegamed.
zodat ik me erop kan uitleven?quote:op maandag 25 september 2006 23:35 schreef dawg het volgende:
[..]
en ik doe mijn ps2 nog even niet weg, ookal gebruik ik hem nooit.![]()
ja, heb ik. mk.quote:op maandag 25 september 2006 23:40 schreef brunette het volgende:
[..]
zodat ik me erop kan uitleven?
mortal kombat en andere vchtspelletjes vond ik vroegah helemaal geweldig.
exact. wat star trek gewoon fiction maaktquote:op maandag 25 september 2006 21:37 schreef keizernero het volgende:
star wars is fantasy, geen science fiction
goeie keus, erg toegankelijke film. dat zijn sowieso alle films/episodes die zich deels in of dichtbij het heden afspelen. en de borg zijn uiteraard de ultieme badassesquote:op maandag 25 september 2006 22:35 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn vriendin keek vanavond nog met mij naar first contact van startrek, vond ze wel mooi zei ze.
ik als vrouw zijnde krijg ware kotsneigingen van dat soort filmsquote:op maandag 25 september 2006 23:04 schreef fratsman het volgende:
nee, de ware woensdagavondfilm op rtl4... daar worden wij mannen blij van...
* paddokingnr1 vindt biancavia de perfecte vrouwquote:op maandag 25 september 2006 23:09 schreef biancavia het volgende:
ik vind dat wel leuk om naar te kijken hoor, star wars enzo.
en de woensdagavondfilm van rtl4 vind ik
net als al die zogenaamde romantische comedy's.
goeie vraag, ken in ieder geval geen vrouw in mijn omgeving dier ervan houdt.quote:op maandag 25 september 2006 20:32 schreef a-child-in-chains het volgende:
waarom houden (de meeste) vrouwen niet van science fiction in het algemeen?
daar moet toch wel een reden voor zijn?
nou, zo te lezen zitter er hier toch genoeg die net als ik wel gek op sci-fi zijn. misschien is er bij vrouwen een verband tussen sociaal milieu en voorliefde voor sf/ff?quote:op dinsdag 26 september 2006 09:03 schreef thunderchild het volgende:
[..]
goeie vraag, ken in ieder geval geen vrouw in mijn omgeving dier ervan houdt.
zitten allemaal van "sci-fi !?!? ....![]()
"
geen idee. ik kom ze in ieder geval niet tegen op straat . . .quote:op dinsdag 26 september 2006 10:21 schreef as_33 het volgende:
nou, zo te lezen zitter er hier toch genoeg die net als ik wel gek op sci-fi zijn. misschien is er bij vrouwen een verband tussen sociaal milieu en voorliefde voor sf/ff?![]()
waarbij opgemerkt mag worden dat deze sociologische positie al lang niet meer dezelfde is als twintig jaar geleden (zie bijlage), ondanks dat diverse niet-nerds dat graag zo doen voorkomen.quote:op woensdag 27 september 2006 19:07 schreef friek_ het volgende:
bekijk het eens vanuit de evolutietheorie waarbij selectie zou optreden:
veel mensen associeren star wars en bijv. games met 'nerds'. dit geeft maar al te goed de sociologische positie van liefhebbers hiervan aan.
toch, bij het overgrote deel van de bevolking roept het een dergelijk beeld op. probeer eens een gesprek aan te knopen met mensen over games. je zult maar een paar mensen hebben die hierover mee kunnen praten.quote:op woensdag 27 september 2006 19:43 schreef litpho het volgende:
[..]
waarbij opgemerkt mag worden dat deze sociologische positie al lang niet meer dezelfde is als twintig jaar geleden (zie bijlage), ondanks dat diverse niet-nerds dat graag zo doen voorkomen.
computer games? onder de dertig? dat is intussen toch echt een grotere groep.quote:op woensdag 27 september 2006 19:53 schreef friek_ het volgende:
[..]
toch, bij het overgrote deel van de bevolking roept het een dergelijk beeld op. probeer eens een gesprek aan te knopen met mensen over games. je zult maar een paar mensen hebben die hierover mee kunnen praten.
tuurlijk, véél onrealistischer dan kwaliteitsseries zoals gtst en atwt.quote:op woensdag 27 september 2006 19:54 schreef helaaz het volgende:
ik vind het gewoon te onrealistisch. ik weet dat het logisch is, maar ik hou er gewoon niet van.
die kijk ik ook niet, schat.quote:op woensdag 27 september 2006 20:00 schreef mini_rulez het volgende:
[..]
tuurlijk, véél onrealistischer dan kwaliteitsseries zoals gtst en atwt.
dat denk ik ook. natuurlijk zijn er vrouwen die wel van scifi houden en mannen die er ook niet van houden. maar over het algemeen denk ik dat mannen een grotere fantasie hebben dan vrouwen. wat bevestigd wordt door de "het is zo nep" en "dat kan niet" argumenten. ja, natuurlijk is het nep, daarom moet je je fantasie gebruiken.quote:op maandag 25 september 2006 22:59 schreef mordreth het volgende:
[..]
alsof mijn vriendin hier zit te typen.
alles wat ook maar een beetje nep is vind ze gelijk niks meer aan. bij actiefilms waar te overdreven stunts worden gedaan word dan ook gelijk geroept "dat kan toch helemaal niet" (ja idd.. erg irritant is dat).
d'r zijn volgens mij zoieso weinig vrouwen die van fantasy-gedoe houden (boeken, films, spellen, enz). misschien omdat mannen een wat levendiger fantasie hebben?
uiteraard. dat krijg je als je han niet eerst laat schietenquote:op woensdag 27 september 2006 22:32 schreef -xx- het volgende:
starwars is gewoon....bleh!!
ik vind het leuk dat je ook over games begint. ik ben namelijk ook al een jaartje of 12 nu zeer fanatiek gamer. en dan dus niet alleen mariokart of zo, maar vooral goeie rpg' s. ik heb dan ook alle gameboys, een snes, twee gamecubes, een ps2, een psp en een ds.quote:op donderdag 28 september 2006 11:37 schreef a-child-in-chains het volgende:
ik wil ook wel commentaar geven. het is nl. mijn topic natuurlijk.
ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggegn heb eigenlijk niet veel op toe te voegen dan
wat al is gezegd. nl. dat een sociaal-maatschappelike factor wel belangrijk is voor vrouwen
wil het interessant zijn. althans dat dacht ik.
en ik verbaas me er eigenlijk over dat veel vrouwen (hier dan) alsnog van fantasie houden.
dat is in mijn omgeving vooralsnog niet het geval. interesse gaat hooguit naar een bekend
nintendo-spelletje (mariokart, wat is zo sociaal maatschappelijk aan mariokart?) of een mooie
fantasy art asbak of een boek met airbrush-werkjes.
maar die sociaal-maatschappelijke factor is volgens mij wel een grote gemene deler
als het interesse wil wekken bij vrouwen, of het nu in fantasy is, spelletjes, msn whatever.
mischien dat door een veranderend maatschappij, er anders of vanuit een ander invalshoek
gekeken wordt door vrouwen naar dingen als starwars en spelletjes en veelal mannelijke dingen als
computers enzo.
is het een feit dat vrouwen niet van dingen houden zonder sociaal-inhoud?
of zijn dingen als 'starwars is niet voor vrouwen' een vooroordeel dat helemaal geen speciale psychologische reden heeft
anders dan doodsimpel interesse in hebben of niet
?
aha! de sociaal-maatschappelijke factor!quote:op donderdag 28 september 2006 12:35 schreef woeshie het volgende:
ik ben een vrouw en ik hou van star wars !
.. nou ja, alleen maar van episode ii en iii
.. en eigenlijk alleen maar omdat anakin zooo lekker is![]()
![]()
mijn nichtje studeert ook in delft en is ook best gek van spelletjes. begon met een sega 16-bit en sonic.quote:op donderdag 28 september 2006 12:36 schreef as_33 het volgende:
ik heb dan ook alle gameboys, een snes, twee gamecubes, een ps2, een psp en een ds.
quote:op donderdag 28 september 2006 14:22 schreef miss-v het volgende:
..behalve grand theft auto dan.
zoiets, ja..quote:op donderdag 28 september 2006 15:37 schreef a-child-in-chains het volgende:
grand theft auto is toch een gangster-gangster spelleke?
ik vind gamen supertof. ik doe het alleen niet. de reden is dat ik mezelf goed genoeg ken om te weten dat er van andere dingen niks meer terechtkomt als ik echt intensief ga gamen. zelfbescherming.quote:op donderdag 28 september 2006 12:36 schreef as_33 het volgende:
[..]
ik vind het leuk dat je ook over games begint. ik ben namelijk ook al een jaartje of 12 nu zeer fanatiek gamer. en dan dus niet alleen mariokart of zo, maar vooral goeie rpg' s. ik heb dan ook alle gameboys, een snes, twee gamecubes, een ps2, een psp en een ds.
ik vraag me af of voor meer van de dames hier die, net als ik, wel van sci-fi houden geldt dat ze ook niet vies van een goeie game zijn?
ga je mond spoelenquote:op maandag 25 september 2006 22:54 schreef as_33 het volgende:
o ja, en uiteraard zijn die nieuwe star wars films helemaal flut
ik wou eigenlijk vragen waarom je alleen de oude films leuk vindt, maar ik denk dat ik dat beter achterwege kan latenquote:op donderdag 28 september 2006 20:35 schreef isegrim het volgende:
[..]
ze heeft gelijk.alleen de oude films zijn
waarom?quote:op donderdag 28 september 2006 20:38 schreef fir3fly het volgende:
[..]
ik wou eigenlijk vragen waarom je alleen de oude films leuk vindt, maar ik denk dat ik dat beter achterwege kan laten
hoe vaak heb je de nieuwe gezien? heb je ze überhaupt wel gezienquote:
ja ik weet ook niet precies met wat voor woorden ik kan uitleggen wat ik bedoel.quote:op donderdag 28 september 2006 19:13 schreef moravec het volgende:
..waardoor je dus komt op a-child-in-chains sociaal-maatschappelijke factor.
een veilig gevoel en betrokkenheid.quote:om het nog maar en keer te zeggen, dat zijn wezenlijk dus 2 verschillende dingen qua format. en dat jullie meer zijn gaan gamen, tsja. gamedevelopers denken ook na....
ik heb i en ii gezien. daarna heb ik het opgegeven. vond er echt geen zak aan. totáál andere films dan de oude, en in mijn ogen verraad van george lucas.quote:op donderdag 28 september 2006 20:40 schreef fir3fly het volgende:
[..]
hoe vaak heb je de nieuwe gezien? heb je ze überhaupt wel gezien?
als je deel drie ziet snap je waarom deel 1 en 2 zo waren.quote:op donderdag 28 september 2006 20:42 schreef isegrim het volgende:
[..]
ik heb i en ii gezien. daarna heb ik het opgegeven. vond er echt geen zak aan. totáál andere films dan de oude, en in mijn ogen verraad van george lucas.
misschien kijk ik hem nog eens. maar twee kutfilms als prelude tot een geweldige film (als deel iii geweldig is) vind ik nog altijd een beetjehhhquote:op donderdag 28 september 2006 20:43 schreef fir3fly het volgende:
[..]
als je deel drie ziet snap je waarom deel 1 en 2 zo waren.
ja dat vind ik ook.quote:op donderdag 28 september 2006 20:42 schreef isegrim het volgende:
[..]
ik heb i en ii gezien. daarna heb ik het opgegeven. vond er echt geen zak aan. totáál andere films dan de oude, en in mijn ogen verraad van george lucas.
altijd jammer als iemand de echte kracht achter de nieuwe films ontgaatquote:op donderdag 28 september 2006 20:44 schreef isegrim het volgende:
[..]
misschien kijk ik hem nog eens. maar twee kutfilms als prelude tot een geweldige film (als deel iii geweldig is) vind ik nog altijd een beetjehhh.
fundamentalist.quote:op donderdag 28 september 2006 20:46 schreef fir3fly het volgende:
[..]
altijd jammer als iemand de echte kracht achter de nieuwe films ontgaat![]()
nep-fanquote:
het lichaam van natalie portman?quote:op donderdag 28 september 2006 20:46 schreef fir3fly het volgende:
[..]
altijd jammer als iemand de echte kracht achter de nieuwe films ontgaat![]()
onder anderequote:op donderdag 28 september 2006 21:42 schreef litpho het volgende:
[..]
het lichaam van natalie portman?
daar ben ik het dan wel zeer mee eensquote:op donderdag 28 september 2006 21:43 schreef so_addictive het volgende:
maar jarjar binx mag van mij een langzame pijnlijke dood sterven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |