PatriotOnline +1quote:Op maandag 25 september 2006 16:02 schreef PatriotOnline het volgende:
avro en tros?
Ik was zijn naam vergetenquote:Op maandag 25 september 2006 16:16 schreef Neleos het volgende:
Achnaton en hij voerde een monotheistische godsdienst in.
Klasse!quote:Op maandag 25 september 2006 16:16 schreef Neleos het volgende:
Achnaton en hij voerde een monotheistische godsdienst in.
Ik dacht ook Amon-Ra, maar heb ondertussen even gekeken en zag dat het Aton is. Ook wel weer logisch als je Achnaton z'n naam bekijkt.quote:Op maandag 25 september 2006 16:28 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
Klasse!![]()
Weet je ook nog op welke god die was gebaseerd?
+1 Neleos
Dat maakt niet uit. Degene die als eerste een nieuw topic opent, opent het nieuwe topic.quote:Op maandag 25 september 2006 16:28 schreef Mark het volgende:
Off topic: wie opent het nieuwe topic? Ik heb bewust niet meer verder gegokt bij de vorige vraag
Degene die tijd en zin heeft. Van mij is het geen hobby.quote:Op maandag 25 september 2006 16:28 schreef Mark het volgende:
Off topic: wie opent het nieuwe topic? Ik heb bewust niet meer verder gegokt bij de vorige vraag
Yurithemaster + 1quote:Op maandag 25 september 2006 16:33 schreef Yurithemaster het volgende:
Piramide van cheops op het gizah plato(ue/eu)
Van mij ook, en was bang dat de laatste de klos wasquote:Op maandag 25 september 2006 16:35 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Degene die tijd en zin heeft. Van mij is het geen hobby.
Jeejquote:Op maandag 25 september 2006 16:37 schreef Neleos het volgende:
[..]
Yurithemaster + 1
Chefren is ook goed. En de derde en kleinste is Mycerinus, waar ik in heb gelopen.
Dat hoort eigenlijk wel zo maar meestal maakt Majo er eentje of ikquote:Op maandag 25 september 2006 16:38 schreef Mark het volgende:
[..]
Van mij ook, en was bang dat de laatste de klos was
quote:Op maandag 25 september 2006 16:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Howard Carter, en KUT te laat slome fok !
Kloptquote:Op maandag 25 september 2006 16:47 schreef PatriotOnline het volgende:
Dat was Champollion
De Griekenquote:Op maandag 25 september 2006 16:51 schreef PatriotOnline het volgende:
In welk jaar viel het Egyptische rijk na verovering door de Grieken?
Nopequote:Op maandag 25 september 2006 16:58 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
De GriekenDie kwamen dan zeker na de romeinen
nee hoor, die hebben het netjes overgenomen van de Griekenquote:Op maandag 25 september 2006 17:02 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Er voorDacht dat de romeinen de ondergang waren voorhet Egyptische rijk
ietsje nogquote:Op maandag 25 september 2006 17:11 schreef Yurithemaster het volgende:
335 voor Christus
Hé?quote:Op maandag 25 september 2006 17:17 schreef PatriotOnline het volgende:
oeps
+1 NoSigarquote:Op maandag 25 september 2006 17:11 schreef NoSigar het volgende:
325
Jij had het punt toch niet?quote:Op maandag 25 september 2006 17:20 schreef Jayhawk het volgende:
Wie is/zijn de eigen(a)ar(en) van Shiphol?
Nederlandse staat + gemeente Amsterdamquote:Op maandag 25 september 2006 17:20 schreef Jayhawk het volgende:
Wie is/zijn de eigen(a)ar(en) van Shiphol?
ik mis er nog eenquote:Op maandag 25 september 2006 17:20 schreef gablentz het volgende:
Gemeente Amsterdam en de Nederlandsche Staat
Ik denk toch dat je een foutje maakt, aangezien Alexander in 323 v. Chr. stierf. Neemt niet weg dat dat punt voor mij isquote:Op maandag 25 september 2006 17:21 schreef PatriotOnline het volgende:
[..]
+1 NoSigar
Zit er het meest dichtbij:
Rond 1000 v. Chr. werd de Egyptische samenleving steeds fragieler. Het land werd afwisselend bezet door Assyriërs, Perzen en Macedonische Grieken. Alexander de Grote veroverde Egypte in 322 v. Chr. en maakte het tot Grieks territorium. Na de dood van Alexander nam Ptolemaeus I van Egypte de macht over in het Nijlgebied. Alexandrië werd de hoofdstad. In 47 v. Chr. kwam Julius Caesar aan in Egypte. Zijn adoptiefzoon zou Egypte na de dood van Cleopatra VII omvormen tot de provincia Alexandria et Aegyptus.
Moet weg![]()
Ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 25 september 2006 17:26 schreef Jayhawk het volgende:
Ik stel voor dat Nosigar een vraag stelt
Dan stel ik de vraagquote:Op maandag 25 september 2006 17:27 schreef NoSigar het volgende:
Doe Wimbo maar, volgens mij heeft Patriot zich vergist. hij komt er wel op terug denk ik.
( en ik hoef dat punt ook niet, was een grapje...)
Deels Gemeente EIndhoven en deels Schiphol BVquote:Op maandag 25 september 2006 17:31 schreef wimbo het volgende:
[..]
Dan stel ik de vraag![]()
Wie is/zijn de eigenaren / eigenaar van Eindhoven Airport?
Ik ga nu naar huis, ben er vanavond pas weer.
Antwoorden mogen door iemand anders gecontroleerd worden.
Ik ken het punt wel toe, verder dan bovenstaande kom ik nietquote:Op maandag 25 september 2006 17:31 schreef wimbo het volgende:
[..]
Dan stel ik de vraag![]()
Wie is/zijn de eigenaren / eigenaar van Eindhoven Airport?
Ik ga nu naar huis, ben er vanavond pas weer.
Antwoorden mogen door iemand anders gecontroleerd worden.
Tinuzzz_Talpa maakte het antwoord compleet.quote:Op maandag 25 september 2006 17:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Schiphol Group, provincie Noord-Brabant, het militaire leger, gemeente Eindhoven
Nee!quote:Op maandag 25 september 2006 17:48 schreef B.ertha het volgende:
Dat was toch gewoon Newton?
Wikipedia zegt dit erover:quote:Op maandag 25 september 2006 17:54 schreef Pino_666 het volgende:
Dalton... ergens in de 19de eeuw.........
Fok zelf wil ook niet echt meewerkenquote:Op maandag 25 september 2006 18:30 schreef geenaam het volgende:
Aangezien iedereen zowat afwezig is.. Wat is het hier de laatste tijd ongezellig..![]()
quote:Op maandag 25 september 2006 18:30 schreef geenaam het volgende:
Aangezien iedereen zowat afwezig is.. Wat is het hier de laatste tijd ongezellig..![]()
dat's goed he.....quote:Op maandag 25 september 2006 18:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wageningen, Hotel de Wereld
quote:Op maandag 25 september 2006 18:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wageningen, Hotel de Wereld
Ik heb altijd alles op 1 pagina staan, net zo makkelijk.quote:Op maandag 25 september 2006 19:02 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hawaii_tim+1
Sorry dat het wat lang duurde had niet door dat we al op een nieuwe pagina zaten![]()
Klinkt vaag genoeg om te werkenquote:Op maandag 25 september 2006 19:05 schreef B.ertha het volgende:
Iets met boeken ofzo of auteurs?
(jaja, helemaal in de boekverslag sfeer)
Laadt dat niet langzaam dan?quote:Op maandag 25 september 2006 19:06 schreef Neleos het volgende:
Ik heb altijd alles op 1 pagina staan, net zo makkelijk.
Was dat niet dit jaar (2006)quote:Op maandag 25 september 2006 19:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Klinkt vaag genoeg om te werken
In welk jaar overleed Marten Toonder?
Inderdaad, en op 27 juli.quote:Op maandag 25 september 2006 19:09 schreef ChrisJX het volgende:
2005
Bestaat dat? Nooit van gehoord. Op 1 April?quote:Op maandag 25 september 2006 19:14 schreef ChrisJX het volgende:
Op welke datum is het koninkrijksdag?
Nee, die verzin ik ter plekkequote:
1 april schijnt al geclaimd te zijn door 1 april.quote:Op 1 April?
Neupquote:Op maandag 25 september 2006 19:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ergens in september... 16 september?
2 april dan?quote:Op maandag 25 september 2006 19:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee, die verzin ik ter plekke
[..]
1 april schijnt al geclaimd te zijn door 1 april.
Neh, dan is het al 2 aprilquote:
Uiteraard.quote:Op maandag 25 september 2006 19:51 schreef U het volgende:
Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues
quote:Op maandag 25 september 2006 19:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam dat tegen toen ik een vraag aan het opzoeken
Kan allebei kloppen, Wiki Oude Egypte, eerste alinea.quote:Op maandag 25 september 2006 17:26 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je een foutje maakt, aangezien Alexander in 323 v. Chr. stierf. Neemt niet weg dat dat punt voor mij is.
(Wiki:)
Alexander the Great (Greek: Μέγας Αλέξανδρος[1], Megas Alexandros; July 356 BC — June 11, 323 BC),
In 332 BC - 331 BC, Alexander was welcomed as a liberator in Egypt
Zolang ze een antwoord niet opzoekt is er nx aan de handquote:Op maandag 25 september 2006 20:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat een ongelukkige woordkeuze
quote:Op maandag 25 september 2006 21:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nijmegen?
Willem Endstra?quote:Op maandag 25 september 2006 21:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dan ga ik voor die ene enge die nog niet zolang dood is. Willem Enzijnachternaambenikkwijt.
Dat is de eerste volledig correcte inzending.quote:Op maandag 25 september 2006 22:13 schreef Mark het volgende:
Jan-Hein Donner, zal het idd wel zijn
Mark +1quote:aar er is een verschil: de schaker/columnist Jan Hein Donner wist zich als ‘oude rot in het relschoppen’ altijd uit de meest benarde situaties te redden. Zo publiceerde hij in 1968 in het damesblad Avenue een vlammend betoog over vrouwen en schaken: “vroeg of laat moest het ervan komen. Ik heb het zien aankomen en ik heb het ogenblik van de definitieve uiteenzetting gevreesd vanaf het moment dat ik mij als medewerker verbond aan dit blad voor vrouwen. Hoe pijnlijk het ook is, wij mogen niet schromen de waarheid onder ogen te zien: Vrouwen kunnen niet schaken.”
Het was de tijd van de Dolle Mina’s en de toorn die over Jan Hein Donner werd uitgestort, was vele malen groter dan hetgeen zijn neefje Piet Hein 38 jaar later te verhapstukken kreeg naar aanleiding van zijn theoretische gemijmer over de Sharia.
“Meneer Donner,” schreef een boze Dolle Mina in een ingezonden brief, “u discrimineert. U bedoelt eigenlijk te zeggen dat negers niet kunnen schaken”. Waarop Jan Hein Donner in een naschrift antwoordde: “nee, mevrouw, u begrijpt mij niet goed. Negerinnen kunnen niet schaken.”
De 4 bekendstequote:Op maandag 25 september 2006 22:22 schreef tong80 het volgende:
Roozenburg van der Wal Sibrands Wiersma
Anton Geesink?quote:Op maandag 25 september 2006 22:43 schreef tong80 het volgende:
geen Nijboer en geen worstelar. Van den Kruk was geen wereldtopper.
Hij is nu ook nog vaak in het nieuws.
Het waren zomerspelen he.quote:Op maandag 25 september 2006 22:46 schreef wyccie het volgende:
Ard Schenk?
Weet ik. Ik had ook die grote judoka in mijn hoofd en het was iets met een A. Maar ik kon alleen op Ard Schenk komen (ik wist dat het fout was, maar toch proberen hequote:
quote:
gablentz+1quote:Op maandag 25 september 2006 23:03 schreef gablentz het volgende:
NEE Jos Hermens!
Goffert is van NEC.quote:Op maandag 25 september 2006 23:13 schreef Schorpioen het volgende:
Sportvragen
Gok: Goffertstadion ofzo?
Supersheep + 1quote:Op maandag 25 september 2006 23:14 schreef Supersheep het volgende:
Adelaarshorst
nog 3quote:Op maandag 25 september 2006 23:24 schreef wyccie het volgende:
There's something about Mary![]()
Gangs of New York![]()
Head above water![]()
Charlie's Angels (1)![]()
Charlie's Angels (2): Full throttle![]()
Being John Malkovich![]()
A life less ordinary![]()
Scary Movie?![]()
Celebrity?![]()
The Player?![]()
klopt, nog 2quote:Op maandag 25 september 2006 23:27 schreef wyccie het volgende:
Daar was ik al bang voor.
The Sweetest Thing
wyccie +1!quote:Op maandag 25 september 2006 23:31 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, Shrek 1 en Shrek 2!
In Being John Malkovich is ze ook wel goed en ook totaal onherkenbaar.quote:Op maandag 25 september 2006 23:33 schreef Supersheep het volgende:
[..]
wyccie +1!
En dat zijn meteen de films waarin ze het best tot haar recht komt vind ik (al was ze in There's Something About Mary ook best goed), niet echt een goede actrice.
rijstquote:Op maandag 25 september 2006 23:36 schreef wyccie het volgende:
Een simpele:
Waar is sake van gemaakt?
LeisureSuitLarry +1quote:Op maandag 25 september 2006 23:37 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
rijst
Dat is ook lekker, maar wel helemaal fout.quote:Op maandag 25 september 2006 23:39 schreef Supersheep het volgende:
worteltjestaart
Supersheep +1quote:Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef Supersheep het volgende:
Hiróóóóóhitóóóó!
Da's ook een goed antwoord. Nog beter dan die ik in gedachten had, Tong.quote:
Dupuis heeft ook niet de Smurfen getekendquote:Op dinsdag 26 september 2006 00:21 schreef Schorpioen het volgende:
Oh nee dat was van de smurfen...
Was idd de uitgever...quote:Op dinsdag 26 september 2006 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dupuis heeft ook niet de Smurfen getekend
Zie je wel dat je het weet.quote:Op dinsdag 26 september 2006 01:14 schreef MaJo het volgende:
Jimmy Nichols?
Jimmy Page is van Led Zeppelin ja.quote:Op dinsdag 26 september 2006 01:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
De enige Jimmy die ik ken is Jimmy Page, en die zal het wel niet zijn (ja, en Jimmy de Groot, maar die is het 100% zeker niet).
Ik heb het wel gehoord maar ben het weer vergetenquote:Op dinsdag 26 september 2006 01:23 schreef Neleos het volgende:
Hij is toch wel in het nieuws geweest de afgelopen tijd, met die staatsgreep.
Kroketquote:Op dinsdag 26 september 2006 01:25 schreef Neleos het volgende:
Z'n naam klinkt een beetje als iets dat je uit de muur trekt.
Er zit geen S in.quote:Op dinsdag 26 september 2006 01:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Iets met een S, dat is alles wat ik weet (en ik weet niet eens of dát goed is)
Begint met een B jaquote:Op dinsdag 26 september 2006 01:28 schreef Yurithemaster het volgende:
Ik dacht iets met een b of een p
Lien![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |