Zo heb ik het ook gedaanquote:Op donderdag 28 september 2006 13:20 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook nog 2 maanden gewacht ofzo.. Op zich wel fijn omdat je je dan lekker kan inlezen.. Had op mijn stage alle regels uitgeprint en lekker gelezen daar
Dan heb je toch al aardig wat passing als htratings uitstekend aangeeft.. give it a shot en kijk wat het echt wordt (htratings zit er nogal eens naastquote:Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Bij deze opstelling heb ik bijna 84 maar ik haalde de 89.. is mss idd geen percentage dunno..
[afbeelding]
opzich is dat een interessante vraagquote:Op donderdag 28 september 2006 13:02 schreef ScudRaket het volgende:
*Een wonderbaarlijk IM met matig passen verkocht voor net iets meer dan 1 mln. Een half miljoen minder dan de vergelijking zegt
*Een 20-jarige WC IM weer niet verkocht, nu zelfs niet voor 1.2 mln
Wat voor zin heeft trainen nog?
Ik zat al aan zoiets te denken, van 400k kan je namelijk geen bijzonder goede spelers kopen.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:55 schreef maniack28 het volgende:
Je kan ook het geld op je bank houden, iedere week een skilltrade voor 100k kopen en de winst ook op de bank zetten... op den duur kan je rente gaan trekken en met dalende prijzen wordt je geld alleen maar meer waard
Die van IJsland, die is zo koel... zowat bevroren..quote:Op donderdag 28 september 2006 17:02 schreef Grumpey het volgende:
wat is tot op heden je coolste vlag?
tsssk.. die gasten hebben niet eens een leger man.quote:Op donderdag 28 september 2006 17:10 schreef Daemon19 het volgende:
[..]
Die van IJsland, die is zo koel... zowat bevroren..![]()
IJslanders?quote:Op donderdag 28 september 2006 18:23 schreef Robi02 het volgende:
Hehe..wie wil er nou op ijsland wonen.
Maar dan willen die ouders toch?quote:Op donderdag 28 september 2006 18:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
die willen het ook niet, die worden gedwongen door hun ouders.
Maar de VS is al weg, zie http://www.nrc.nl/buitenland/article480493.ecequote:Geen leger, maar lid van de NAVO. De Verenigde Staten hebben een basis in IJsland. IJsland heeft wel een vredeshandhavingsmacht, een kustwacht en een militair politie-onderdeel.
quote:Amerikaanse leger vertrekt uit IJsland
Deze week vertrekken de laatste Amerikaanse militairen van hun legerbasis in IJsland. Het einde van de Koude Oorlog maakt hun aanwezigheid niet langer noodzakelijk.
Tientallen jaren lang waren er ruim 3.000 Amerikaanse militairen van luchtmacht en marine permanent gelegerd in hun eigen, met vele voorzieningen uitgeruste ‘dorp’ waarvan de toekomst ook onzeker is. De civiele luchtvaart profiteerde van de basis. Ze kon start- en landingsbanen gebruiken die de Amerikanen schoon hielden omdat gevechtsvliegtuigen binnen 4 minuten moesten kunnen opstijgen.
quote:Op maandag 11 september 2006 19:20 schreef roelofjan het volgende:
En wat verstaan jullie onder een skilltrade?
Heb toen maar eens een speler gekocht, klonk wel interessant..quote:Op maandag 11 september 2006 19:21 schreef maniack28 het volgende:
Een speler zo hoog inkopen (op basis van loon, bijstats) dat hij na 1 training stijgt. m.a.w. je koopt een speler in op een niveau en je verkoopt dezelfde speler een week later met 1 niveau hoger.
Ik heb mijn geld/spelers hard nodig nu ik net een fikse kans maak op promotiequote:Op donderdag 28 september 2006 16:00 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
opzich is dat een interessante vraag
vooral als de markt zich zo blijft ontwikkelen... dan moet je misschien alleen nog maar skill trainees gebruiken voor al je plekken. of als dat niet meer gaat lonen, zul je je geld misschien met recettes moeten gaan verdienen![]()
en sparen natuurlijk
keniaquote:Op donderdag 28 september 2006 17:02 schreef Grumpey het volgende:
wat is tot op heden je coolste vlag?
ik heb een soortgelijke speler ook naar uitmuntend.. maar die ga ik niet verkopen voor een schamele 500-600k wat de waarde nu is.. Ik train ze nog een niveautje of 2 door.. dat scheelt je nog eens 500-600k... de moeite waard dus.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:31 schreef Lemming22 het volgende:
TSI: 2000 (+2190/-190)
Vorm: 5 (+7/-2)
Middenveld: 2 (+2/-)
20-jarige middenvelder naar uitmuntend en mn coach van 0 naar 1![]()
Wat denken jullie, 20-jarige uitmuntende doortrainen tot briljant of verkopen voor rond de 650-700.000 en een kwaliteitsinjectie voor mijn verdediging terughalen?
quote:Xavier Campabadal
TSI=4 940, 18 jaar, redelijk in vorm
Zijn ervaring is waardeloos en zijn leiderschap matig. [Onvoorspelbaar]
Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Spelmaken: slecht Passen: matig
Vleugelspel: slecht Verdedigen: slecht
Scoren: uitmuntend Spelhervatting: waardeloos
quote:Lothar Weigt
TSI=1 810, 17 jaar, redelijk in vorm
Zijn ervaring is rampzalig en zijn leiderschap slecht. [Koppen]
Conditie: waardeloos Keepen: rampzalig
Spelmaken: waardeloos Passen: goed
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: slecht
Scoren: goed Spelhervatting: zwak
TC van Campadabel is 1300k, hoeveel kan ik extra vragen voor het feit dat hij U-20 is? 1 miljoen ongeveer?quote:Maurycy Barnat
TSI=2 590, 19 jaar, matig in vorm
Zijn ervaring is rampzalig en zijn leiderschap matig.
Conditie: slecht Keepen: rampzalig
Spelmaken: waardeloos Passen: zwak
Vleugelspel: slecht Verdedigen: zwak
Scoren: uitmuntend Spelhervatting: briljant
Zal je zelf even moeten uitvogelen, verschilt trouwens per week in het seizoen. Aan het echte begin 2 weken redelijk, daarna goed totdat de winstmarges daar minder worden en dan weer redelijk (mindere investering dan dus minder erg als het mis gaat). Maar je moet het echt voor jezelf ontdekken, ik heb nu een beetje door wat echte rendabel is (lees +100k per week), maar dat verschilt per week en die gasten kosten 500k per stuk, dus je moet wel wat cash op de bank hebben!quote:Op donderdag 28 september 2006 16:01 schreef Daemon19 het volgende:
[..]
Ik zat al aan zoiets te denken, van 400k kan je namelijk geen bijzonder goede spelers kopen.
Ik spaar mn geld denk ik, zodat ik aan het eind van het seizoen er iets leuks mee kan doen (FC promoveren ~800k, stadion verbouwen ~600k, winger kopen ~800k, etc.).
Wordt dus druk sparen..
Wat is het rendabelst qua skilltrades? kale redelijk, redelijk/redelijk, kale goed, goed/redelijk?
We zitten dus op een omslagpunt waar goed/goed (hoog) nog te kostbaar is, maar redelijk/matig of redelijk/redelijk al te weinig winst maakt. Op het moment is het dus het beste om redelijk/redelijk, redelijk/goed of goed/matig te kopen. Alleen hoog natuurlijk. Zelf zou ik kiezen voor redelijk/redelijk of goed/matig, kan je minder fouten maken doordat de passing niet zo hoog is (moeilijker inschatten bij redelijk/goed). Nu even kijken wat deze spelers nog een seizoen verder waard zijn.quote:redelijk/matig (hoog) 100k -> formidabel/matig (laag): 600k 520*0.9 = 468 (per week // 30k)
redelijk/redelijk (hoog) 200 -> formidabel/redelijk (laag): 900k 700*0.9 = 630 (per week // 39k)
redelijk/goed (hoog) 500k -> formidabel/goed (laag): 1300k 800*0.9 = 720 (per week // 45k)
goed/matig (hoog) 400k -> uitmuntend/matig (laag): 1200k 800*0.9 = 720 (per week // 45k)
goed/redelijk (hoog) 800k -> uitmuntend/redelijk (laag): 1600k 800*0.9 = 720 (per week // 45k)
goed/goed (hoog) 1200k -> uitmuntend/goed (laag): 1800k 600*0.9 = 540 (per week // 34k)
Wat zien we? Trainen van 18 naar 19 jaar is veel minder rendabel, bovendien heb ik 16 weken gerekend voor 2 stijgingen, in praktijk zijn dat er misschien 17, dus zal de winst nog lager uitvallen... De investeringen zijn groot en je krijgt er (behoudens aanvalsratings) niet veel voor terug... niet erg aan te raden dus, tenzij je het nodig hebt in je a-team.quote:formidabel/matig (laag): 600k -> briljant/matig (laag) 1100 500*0.9 = 450 (per week // 28k)
formidabel/redelijk (laag): 900k -> briljant/redelijk (laag) 1200 300*0.9 = 270 (per week // 17k)
formidabel/goed (laag): 1300k -> briljant/goed (laag) 1500 200*0.9 = 180 (per week // 11k)
uitmuntend/matig (laag): 1200k -> wonderbaarlijk/matig (laag) 1400k 200*0.9 = 180 (per week // 11k)
uitmuntend/redelijk (laag): 1600k -> wonderbaarlijk/redelijk (laag) 1800k 200*0.9 = 180 (per week // 11k)
uitmuntend/goed (laag): 1800k -> wonderbaarlijk/goed (laag 2000k 200*0.9 = 180 (per week // 11k)
interessantquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:26 schreef maniack28 het volgende:
Ok, laat ik deze zinloze post maar even opvullen met zinvolle informatie over LT-trainees....
17 jaar -> 18 jaar (scoren/passen/waarde/winst/winstminusaftrek/winstperweek)
[..]
We zitten dus op een omslagpunt waar goed/goed (hoog) nog te kostbaar is, maar redelijk/matig of redelijk/redelijk al te weinig winst maakt. Op het moment is het dus het beste om redelijk/redelijk, redelijk/goed of goed/matig te kopen. Alleen hoog natuurlijk. Zelf zou ik kiezen voor redelijk/redelijk of goed/matig, kan je minder fouten maken doordat de passing niet zo hoog is (moeilijker inschatten bij redelijk/goed). Nu even kijken wat deze spelers nog een seizoen verder waard zijn.
18 jaar -> 19 jaar (scoren/passen/waarde/winst/winstminusaftrek/winstperweek)
[..]
Wat zien we? Trainen van 18 naar 19 jaar is veel minder rendabel, bovendien heb ik 16 weken gerekend voor 2 stijgingen, in praktijk zijn dat er misschien 17, dus zal de winst nog lager uitvallen... De investeringen zijn groot en je krijgt er (behoudens aanvalsratings) niet veel voor terug... niet erg aan te raden dus, tenzij je het nodig hebt in je a-team.
Let wel op, ik ben er vanuit gegaan dat de spelers in het tussenseizoen ook trainen, dus 16 weken training voor 2 stijgingen. Dit heeft overigens een groot effect, als je bijvoorbeeld spelers koopt op het moment dat de markt net inzakt (voor een goeie prijs dan) heb je kans dat deze speler een seizoen later net voor het moment dat de markt inzakt stijgt, waardoor je dus de prijs van de "dure markt" nog meepikt, maar hiervoor moet je wel 16 weken trainen, anders zit je opnieuw in die dalende markt.... Moeilijke nu is dat we gaan krijgen dat veel mensen conditie gaan trainen... doortrainen op hoofdskill maakt dan dus extra veel kans op meer winst, daarom denk ik dat ik dat ook ga doen in het tussenseizoen, aangezien ik niet ga promoveren volgend seizoen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik iig wel... voor andere trainingssoorten zal je zelf een analyse moeten maken, maar het kost je hooguit een half uurtje
Je kan wel zien of een speler hoog in zijn stat zitquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:23 schreef Tazmaniac het volgende:
Holy mother of God!! Effe wat vraagjes betreffende vorige posts... Wat betekend dat (hoog)?? ik bedoel dat kun je toch niet zien ofwa??
haha, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om me uit te leggen hoe je dat kan zien??quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:25 schreef Lennox het volgende:
[..]
Je kan wel zien of een speler hoog in zijn stat zit
bij jeugdpulls zou je kunnen kijken naar het loon icm met de hoofdstat en bijstats... maar dat zijn dingen die je eigenlijk zelf uit moet vogelen... dan leer je het ook het best... er gaat namelijk nog wel wat research aan vooraf (en zeker voor spelers met bijstats)quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:58 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
haha, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om me uit te leggen hoe je dat kan zien??
hmm ja maar als ik niet weet hoe of wat ik moet leren wordt het moeilijk he haha. maar goed, thanks anywayquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:03 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
bij jeugdpulls zou je kunnen kijken naar het loon icm met de hoofdstat en bijstats... maar dat zijn dingen die je eigenlijk zelf uit moet vogelen... dan leer je het ook het best... er gaat namelijk nog wel wat research aan vooraf (en zeker voor spelers met bijstats)
http://www.avsoftware.org/hattrick/index.phpquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:06 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
hmm ja maar als ik niet weet hoe of wat ik moet leren wordt het moeilijk he haha. maar goed, thanks anyway
quote:Maurizio Aloisi (117977986)
19 years, excellent form, healthy
A controversial person who is calm and honest.
Has disastrous experience and wretched leadership abilities.
Nationality: Italia
Total Skill Index (TSI): 3 020
Wage: 1 104 ¤/week including 20% Bonus
Owner: Brouwhuis '04
Warnings: 0
Injuries: Healthy
Stamina: inadequate Goalkeeping: disastrous
Playmaking: formidable Passing: passable
Winger: poor Defending: disastrous
Scoring: poor Set Pieces: poor
quote:Leopold Sibellius (128445865)
18 years, inadequate form, healthy
A pleasant guy who is balanced and dishonest.
Has disastrous experience and inadequate leadership abilities.
Nationality: Deutschland
Total Skill Index (TSI): 1 310
Wage: 984 ¤/week including 20% Bonus
Stamina: inadequate Goalkeeping: disastrous
Playmaking: excellent Passing: passable
Winger: poor Defending: poor
Scoring: poor Set Pieces: wretched
Wat kan ik voor de eerste vragen, Transfer Compare geeft niets aan..quote:Gunvaris Jablonskis (128345618)
17 years, solid form, healthy
A controversial person who is balanced and dishonest.
Has disastrous experience and inadequate leadership abilities.
Nationality: Latvija
Total Skill Index (TSI): 1 150
Wage: 792 ¤/week including 20% Bonus
Stamina: poor Goalkeeping: disastrous
Playmaking: excellent Passing: inadequate
Winger: wretched Defending: wretched
Scoring: poor Set Pieces: weak
Forum Opties | |
---|---|