De echte parmigiano reggianoquote:Op zondag 24 september 2006 14:02 schreef DivineJester het volgende:
een goede parmezaanse is ook lekker,
smaaQ OK of die drie jaar oude beemster kaas, beide erg lekker, en nog romig voor die leeftijd.quote:Overjarige Beemster
Zijn die grotten wel volgens HACCP regels betegeld dan?quote:Op zondag 24 september 2006 13:56 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Roquefort is geen droge kaas, wij krijgen 'm binnen in plastic waar 'ie bijna in een zak vocht dobbert. Het wordt gerijpt in de grotten van Roquefort waar een bepaald klimaat heerst, en enorme roggebroden zorgen er voor dat die kenmerkende schimmel zich in de Roquefort vestigd.
het luchtklimaat is zo gezond dat de mensen die daar werken bijna niet ziek wordenquote:Op zondag 24 september 2006 14:09 schreef charon het volgende:
[..]
Zijn die grotten wel volgens HACCP regels betegeld dan?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 07:07 schreef Slappertje het volgende:
... Roquefort, de absolute koning der schimmelkazen. ...
quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:47 schreef Brentmeister het volgende:
.. Bleu D'Auvergne, wat zachter en romiger dan Roquefort. ...
quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:23 schreef Thomasumo het volgende:
zoiezo de Roquefort maar dan niet zo'n kleffe natte van de AH. ...
Ik ben vanavond vrij, als iemand niet gelooft dat ik het zachtste romigste lekkerste kaasje ben dat er is. Gewoon even proeven!quote:Op zondag 24 september 2006 13:56 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Roquefort is geen droge kaas,
Moet je echt dat jeugdtrauma weer bovenhalen?quote:wij krijgen 'm binnen in plastic waar 'ie bijna in een zak vocht dobbert. Het wordt gerijpt in de grotten van Roquefort waar een bepaald klimaat heerst, en enorme roggebroden zorgen er voor dat die kenmerkende schimmel zich in de Roquefort vestigd.
Dat zeg ik tochquote:Op zondag 24 september 2006 15:06 schreef Roquefort het volgende:
Ik ben vanavond vrij, als iemand niet gelooft dat ik het zachtste romigste lekkerste kaasje ben dat er is. Gewoon even proeven!![]()
Zonder die fase was jij geen lekker kaasje maar een lelijk mormel geweestquote:[..]
Moet je echt dat jeugdtrauma weer bovenhalen?![]()
Nee, een mensenfoetus ligt er lekker bij voordat ie naar buiten komt!![]()
![]()
quote:Op zondag 24 september 2006 15:06 schreef Roquefort het volgende:
Ik weet niet of je de financiele bijsluiter van mijn post hebt gelezen, maar het kost je ¤ 0,50 per post dat je me in je signature quote.quote:
Chedder is superlekker. Maar je moet er wel voor naar Engeland. Heb daar bij Harrods een keer een gerookte Chedder genomen, tering wat was dat lekker! Helaas verkopen ze in Nederland geen goede chedder, wat ik erg jammer vind want vind goede chedder lekkerder als goede Hollandse kaas!quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:08 schreef tajine het volgende:
idd cheddar is helemaal nix,mijn kaasboer wil het geen eens verkopen om dat hij het bagger vind!!
De enige Cheddar die wij verkopen is farmhouse cheddar, een boeren cheddar met een parafinekorst. Wel te etenquote:Op maandag 25 september 2006 06:03 schreef vats het volgende:
[..]
Chedder is superlekker. Maar je moet er wel voor naar Engeland. Heb daar bij Harrods een keer een gerookte Chedder genomen, tering wat was dat lekker! Helaas verkopen ze in Nederland geen goede chedder, wat ik erg jammer vind want vind goede chedder lekkerder als goede Hollandse kaas!
Goed om zo kennis te maken met Franse kazen, alleen zijn dit waarschijnlijk wel allen Fabriekskazen. Ga eens naar een kaaswinkel/boer en probeer eens wat boederij kazen. Je zult meteen een groot verschil proeven. (het kost wat meer maar het is mijn inziens wel de moeite waard).quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:47 schreef Freak187 het volgende:
Wij hadden vorige kerst ook een kaasplateau als een soort dessert, beviel erg goed moet ik zeggen.
Wij hadden Kernhem, Port Salut, Gorgonzola en nog een soort. Lekker op temperatuur laten komen en smullen maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |