en hoeveel gram per shake?quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:55 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Gebruik het eigenlijk alleen maar na het trainen. Zonder de whey zit ik al met gemak op 250 gram eiwit per dag.
Die 420kg zeggen me helemaal niks. Het is een soort machine, dus het is geen echt gewicht wat je gebruikt. Alleen oefeningen met een halter of stang zijn dat imo.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:19 schreef synthesix het volgende:
Mên, als je erover na denkt man, 420kg is echt belachelijk veel gewoon. 420kg!!!
Jij kan heel hard fietsen zeker![]()
![]()
Af en toe beetje rek en strek oefeningen, en heel licht beginnen als opwarming.quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:32 schreef ConQuestador het volgende:
Gadver, ging vanavond voor geen meterEn dat allemaal doordat ik zondag ff een dagje overgeslagen heb dankzij een te grote kater (en vervolgens gister ook nog half ziek was, en vandaag dus NOG niet echt helemaal 100% hersteld).
ps. Doen jullie ook aan warming up? toen ik begon deed ik eerst altijd trouw 10 min. fietsen, dit werd langzaamaan 5 min. en nu doe ik nog 3 minuutjes tot ik voel dat ik warm begin te worden.
dan doe je dus bijna een half jaar met 5lbs (uitgaande van 3x trainen per week), dat valt reuze meequote:Op woensdag 27 september 2006 07:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik neem geen whey, maar 30 gram na elke training is goed om te beginnen.
Dus?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:47 schreef BertV het volgende:
In bonen zitten veel eiwitten. (maar natuurlijk ook koolhydraten)
tjaquote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef Lanvin het volgende:
Wat kan ik hier nog meer aan toevoegen om toch aan de benodigde eiwitten te komen, het moeten dus dingen zijn ZONDER melk. En wil eigenlijk niet dagelijks whey gaan gebruiken maar het is erg lastig om dan sowieso aan de 100g te komen.
Je went er zo aan hoor. Voordat je het weet zit je op 3 bakken per dag.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:42 schreef BertV het volgende:
hmja, valt mee zie ik.
1 liter kwark per dag gaat het dan worden.
Waarom doe je die oefening dan ook op die manier. Je kunt er ook bij gaan liggen, en dan de dumbel langs je hoofd bewegen (kan ook met 2) of tegen je borst aantikken en weer strekken.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:40 schreef ConQuestador het volgende:Gister mijn schouder verdraait met de (1 arm) overhead dumbell extension. Ik was lekker bezig om die dumbel zo ver mogelijk naar achteren te halen. En bij een van de laatste reps hield mijn schouder het niet meer en draaide mijn arm achterover
Dit is me al vaker gebeurd, vooral in het begin toen mijn schouders nog niet zo sterk waren. Maar nu ging ik blijkbaar iets te ver waardoor het weer gebeurde
Nu maar hopen dat het een lichte blessure is![]()
Ik ben niet bang voor koolhydraten maar hij zocht naar een lactose vrije oplossing voor het eiwitgedeelte.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:41 schreef Miguel het volgende:
[..]
Dus?
Alleen kijken naar eiwitten is nogal kortzichting imo. Om te kunnen groeien moet je tevens voldoende calorieën binnenkrijgen (meer dan je maintenance level dus). Het gaat dus meer om de verhoudingen dan puur alleen om het aantal grammen eiwit dat je binnenkrijgt.
Omdat ie lekker isquote:Op woensdag 27 september 2006 13:49 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Waarom doe je die oefening dan ook op die manier.
En volgens mij kun je liggend meer kracht zetten, en liggen is fijnquote:Op woensdag 27 september 2006 15:03 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Omdat ie lekker is![]()
Maar ik zal indd. eens variaties proberen, want de arm half uit de kom draaien is ook niet gezond![]()
Ik krijg pukkeltejs van kwarkquote:Op woensdag 27 september 2006 11:15 schreef BertV het volgende:
Ik zit eraan te denken om die shakes te vervangen door een bakken kwark om vervolgens low-budget te gaan kijken of het wel nut had. (afgelopen twee jaren zeker 700,- aan die zooi uitgegeven)
Ik zat aan 60gram poeder per dag, dat wordt eh... veel (extra) kwark
Wat ik zeker kan aanraden is........quote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef Lanvin het volgende:
Zit nog steeds te kloten met mijn voedingsschema, wie kan me te hulp schieten.
Ik eet op dit moment
Voedingsschema
Makkelijk uit te rekenenquote:Op woensdag 27 september 2006 16:54 schreef Lanvin het volgende:
Hoe slecht is frisdrank eigenlijk op je voeding? aangezien ik dit vrij veel drink.
Ik blend er sinds kort havermout doorheen, tussen de 100 en 200 gram. Recept van Mcgilles.quote:Op woensdag 27 september 2006 16:54 schreef Lanvin het volgende:
Nou toch al wel wat ideetjes opgedaan, straks even de albert heijn in en gewoon goed rondzoeken, in ieder geval ga ik opzoek naar iets met amandelen, ik zie op site van AH een broodbeleg staan met kip en amandellijkt me goede combi qua eiwitten. verder ga ik eens kijken naar pistache/keshew noten. Ik ben niet een vis fan, tonijn eet ik al met tegenzin dus om dat nou als snack te gaan gebruiken lijkt me niet zo'n goede
![]()
Ei zit weer lactose in dus dat is een no-go. Hoe slecht is frisdrank eigenlijk op je voeding? aangezien ik dit vrij veel drink.
Vind het trouwens nogal kut dat ik geen kwark magheb het geprobeert maar resulteerde in gigantische uitslag in de vorm van puisten.
Ow en wat gooien jullie nog meer door de Whey-Shake die je na de training pakt? Dextrose is een vast item in ieder geval? Dat is voor energie toch?
Die ga ik zeker onthoudenquote:Op woensdag 27 september 2006 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat ik zeker kan aanraden is........
ZELFGEMAAKTE MUESLI/RIJSTREPEN![]()
![]()
Ik heb het volgende erdoorheen geflikkerd:
250gr rijst
150gr bloem
6 eieren
100gr proteine poeder
handje pinda's
handje cashews
handje rozijnen
2 appels
50gr cocosrasp
2 el honing
2 tl kaneel
Bakken maar en hoppa, superlekkere en goede repen!
Je kan er vanalles doorheen gooien wat je maar lekker vind!
zo'n 220kcal en 20gr eiwit per reep!
Is dat niet Duits voor goedkoop?quote:Op woensdag 27 september 2006 13:02 schreef Miguel het volgende:
Ik neem wel aan dat je gewoon de billigste magere kwark eet?
Ja, stopwoordje hier in huis sorryquote:Op woensdag 27 september 2006 17:02 schreef D.Rose het volgende:
Is dat niet Duits voor goedkoop?
105g lijkt me zeker genoeg om te beginnen, eet mss wel wat meer broodquote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef Lanvin het volgende:
blabla eiwit geen melk
1. volgens mij zit er weinig tot geen vet in cola e.d.quote:Op woensdag 27 september 2006 16:58 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Makkelijk uit te rekenen
Gemiddelde frisdrank is zoon 40cal/100ml
Neem dat je 3 liter drink per dag(2 flessen cola) drinkt is dat 1200 cal
Per maand(30 dagen nemen voor het gemak) is dat dus 36000 cal of 4 kilo puur vet verschil met als je water drinkt
haha die ga ik ook eens maken denk!quote:Op woensdag 27 september 2006 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat ik zeker kan aanraden is........
ZELFGEMAAKTE MUESLI/RIJSTREPEN![]()
![]()
Ik heb het volgende erdoorheen geflikkerd:
250gr rijst
150gr bloem
6 eieren
100gr proteine poeder
handje pinda's
handje cashews
handje rozijnen
2 appels
50gr cocosrasp
2 el honing
2 tl kaneel
Bakken maar en hoppa, superlekkere en goede repen!
Je kan er vanalles doorheen gooien wat je maar lekker vind!
zo'n 220kcal en 20gr eiwit per reep!
zwart op witquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:14 schreef Mr.J het volgende:
Eiwitten zijn slecht voor je nieren!!!!!!11!1!!
Ow jij moet je nog een beetje verdiepen in voeding. Enkel dik worden van vetten is zo 1980... De bewerkte suikers in frisdranken zijn juist de leegste koolhydraten op de markt en moet je lichaam amper nog iets mee doen om ze op te slagen als vettenquote:Op woensdag 27 september 2006 18:57 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
1. volgens mij zit er weinig tot geen vet in cola e.d.
4kg per maand afvallen door ENKEL te stoppen met frisdranken weinig???? Weet je wel wat je zegt man?quote:2. per maand 4kg vet is bitter weinig
Best veel noem ik minstens 3 liter, ik drink makkelijk 8 liter vocht per dag.quote:3. 3 liter is voor verslaafden, dat heeft hij niet gezegt
...quote:4. 40cal/100ml zit ook in water, maar ik neem aan dat dit een typfout is
E330 is gewoon citroenzuur(ja, uit een citroen) en stond op de lijst bij de hoogst kankerverwekkende stoffen... Die lijst is al jaren achterhaalt en wilt niks zinvol meer zeggen, buiten ms een makkelijke afkorting voor chemische namen. Kleurstoffen, smaakversterkers en bewaarmiddelen zitten in vrijwel alles tegenwoordig, zou ik me niet op doodstaren.quote:ik denk vooral dat de E brol die erin zit (kleurstoffen, smaakversterkers e.d.) niet echt gezond kan zijn
Jullie hebben allebie gelijk, maar het leek in je eerste post hierover misschien alsof je zei dat de frisdrank het vet bevatte (terwilj je bedoelde dat 36000kcal gelijk staat aan 4kg lichaamsvet). Hij zei daarom dat frisdrank geen vet bevat, en dat is ook zo. Dat de suikers in de frisdrank in je lichaam makkelijk worden opgeslagen als vet doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:38 schreef Calyptus het volgende:
Ow jij moet je nog een beetje verdiepen in voeding. Enkel dik worden van vetten is zo 1980... De bewerkte suikers in frisdranken zijn juist de leegste koolhydraten op de markt en moet je lichaam amper nog iets mee doen om ze op te slagen als vetten
[..]
Best veel noem ik minstens 3 liter, ik drink makkelijk 8 liter vocht per dag.
[..]
E330 is gewoon citroenzuur(ja, uit een citroen) en stond op de lijst bij de hoogst kankerverwekkende stoffen... Die lijst is al jaren achterhaalt en wilt niks zinvol meer zeggen, buiten ms een makkelijke afkorting voor chemische namen. Kleurstoffen, smaakversterkers en bewaarmiddelen zitten in vrijwel alles tegenwoordig, zou ik me niet op doodstaren.
ik denk dat hier een misverstand isquote:Op woensdag 27 september 2006 19:38 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ow jij moet je nog een beetje verdiepen in voeding. Enkel dik worden van vetten is zo 1980... De bewerkte suikers in frisdranken zijn juist de leegste koolhydraten op de markt en moet je lichaam amper nog iets mee doen om ze op te slagen als vetten
[..]
4kg per maand afvallen door ENKEL te stoppen met frisdranken weinig???? Weet je wel wat je zegt man?
[..]
Best veel noem ik minstens 3 liter, ik drink makkelijk 8 liter vocht per dag.
[..]
..
Serieus deze moet je toch zelf weten
[..]
E330 is gewoon citroenzuur(ja, uit een citroen) en stond op de lijst bij de hoogst kankerverwekkende stoffen... Die lijst is al jaren achterhaalt en wilt niks zinvol meer zeggen, buiten ms een makkelijke afkorting voor chemische namen. Kleurstoffen, smaakversterkers en bewaarmiddelen zitten in vrijwel alles tegenwoordig, zou ik me niet op doodstaren.
en zeg me nu eens waar een normaal mens bij een overschot aan calorieen suikers in omzet, waar het om gaat.quote:Op woensdag 27 september 2006 20:15 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik denk dat hier een misverstand is
je hebt in je eerste post niets gezegt van lichaamsvet, dus nam ik aan dat je beweerde dat er vet in het besproken product zat.
dus:
jij zegt dat als je iets eet dat het wordt omgezet in vet. ik weet het niet van jou, maar ik weeg geen 8 ton en zet als normale mens suiker (glucose dus) om in energie
ik welquote:iemand die frisdrank drinkt, is niet zo gericht op veel drinken, dus hij drinkt geen 3liter, laat hem dit voor zichzelf ff uitmaken.
Was maar een voorbeeld. Verschillende van die voedingszuren die in de E33X-groep zaten werden als kankerverwekkend aangehaalt, en nu blijken ze allemaal vrijwel onschadelijk. Zoek eens naar waar enkele andere E's voor staan, en dan naar recente onderzoeken ernaarquote:overigens gok ik wel dat er meer dan 1 E-nummer in de doorsnee frisdrank zit
Als je nog beweert dat er 80 calorieen in een glas water zitten niet neequote:voor de rest heb je me helemaal niets te vertellen![]()
Ik heb er 12 repen uitgehaald! Heb er net 2 op, +/- 450kcal met 40gr eiwit!quote:Op woensdag 27 september 2006 17:02 schreef Lanvin het volgende:
[..]
Die ga ik zeker onthoudenen maken
En hoeveel repen haal je uit bovenstaande? En die havermout en Whey gaat daar nog meer bij McGilles?
tuurlijk worden ze onschadelijk verklaard, anders zou niemand die shit meer kopenquote:Op woensdag 27 september 2006 20:46 schreef Calyptus het volgende:
Was maar een voorbeeld. Verschillende van die voedingszuren die in de E33X-groep zaten werden als kankerverwekkend aangehaalt, en nu blijken ze allemaal vrijwel onschadelijk. Zoek eens naar waar enkele andere E's voor staan, en dan naar recente onderzoeken ernaar
dus je mixt heel die boel die je opsomde, kapt het in een vorm, steekt het in de oven en snijd het in reepjes?quote:Op woensdag 27 september 2006 21:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb er 12 repen uitgehaald! Heb er net 2 op, +/- 450kcal met 40gr eiwit!![]()
Volgende week ga ik ze weer maken, want het is echt een succes, zelfs mijn zus & ouders vinden ze lekker
Je mixt de hele boel ja (eerst rijst koken natuurlijk, dan in koud water afspoelen zodat het koud is)quote:Op woensdag 27 september 2006 22:49 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
dus je mixt heel die boel die je opsomde, kapt het in een vorm, steekt het in de oven en snijd het in reepjes?
jij wordt de nieuwe montignac![]()
he, volgens die lijst is kaliumsorbaat(E202) kankerverwekkend, dus kwark/yoghurt/platte kaas meer eten...quote:Op woensdag 27 september 2006 22:47 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
tuurlijk worden ze onschadelijk verklaard, anders zou niemand die shit meer kopen![]()
Wel als je in "realtime" kunt groeien op suiker en alcohol.quote:Op donderdag 28 september 2006 01:00 schreef J-Will het volgende:
is bier goed vanuit groei-perspectief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |