Tenzij je ergens goedkoop zit of korting krijgt zo een 10 euro in het half uurquote:Op donderdag 21 september 2006 18:13 schreef MMUFC het volgende:
Ik heb even een vraagje.. ik zit er aan te denken om gitaarlessen te gaan nemen maar ik weet niet hoeveel ik dan ongeveer kwijt zal zijn.
Wie weet hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn per les(ik weet dat het overal verschillend is maar dan weet ik hoeveel ik ongeveer kwijt ga zijn). En hoe lang duren die lessen en hoe vaak zijn die lessen?
Hopelijk kan iemand me helpen..
Nee ik wil de Boss V-wah omdat daar allerlei Wahs in zitten en distortionquote:Op donderdag 21 september 2006 17:33 schreef Desensitized het volgende:
Heb nog wel een mooie VOX liggen voor je![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 18:18 schreef Even het volgende:
[..]
Nee ik wil de Boss V-wah omdat daar allerlei Wahs in zitten en distortion
wat kan die allemaal?quote:Op donderdag 21 september 2006 18:36 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik heb deze nog liggen:
[afbeelding]
Gebruik hem nooit..
Weet ik veelquote:
ik bied 1 eurie.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:47 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Weet ik veel
vanalles in ieder geval. Ik snap alleen niet hoe die werkt en ik wil het ook niet snappen.. kan beter met losse kastjes overweg.
Zie prijzen tussen de 150 en 250,- op i'net..quote:Mooie effectenbak van Boss met alles aan boord. Ideaal voor de gitarist die alles in 1 apparaat wil hebben. Gaat weg omdat ik zelf tegenwoordig gebruik maak van losse pedalen.
Een korte bescrijving:The BOSS GT-5 is the ultimate floor-type multiple effects unit, developed in pursuit of the largest possible effects variety and highest possible sound quality. The GT-5's stunning preamp section employs Roland's COSM (Composite Object Sound Modeling) technology for emulating the best guitar amps in history - tone, speaker configuration and even various mic placements can be completely customized. The GT-5's COSM technology also allows guitarists to play entirely new, synth-like sounds with guitar-based dynamics.
Features
Large variety of both traditional and cutting-edge guitar effects, including COSM-based preamp, chorus, tap tempo delay, reverb, as well as harmonist, "humanizer" and acoustic guitar simulator (28 effects total)
Up to 13 simultaneous effects w/ programmable effects order
150 presets; 100 user patches; fully MIDI compatible
COSM-based preamp allows for selection from a variety of computer-generated amplifier "models," speaker configurations and mic placements
Harmonic Restructure Modeling (HRM) provides a wealth of new synth-like sounds with guitar-based dynamics (monophonic)
Innovative functions such as "sound on sound" recording, auto fade in/out and "Quick Settings" for instant effects tailoring
LCD and rotary encoder for quick editing; built-in expression pedal and tuner
Rugged metal casing; built to withstand the rigors of touring
Look no further ... All the vintage amps, killer tones and flexible effects processing you'll ever need are right here beneath your feet! Just plug in to the GT-5 and sound the way you've always wished you could.
Features
Best possible quality
Preamp/Speaker simulation with COSM technology
28 onboard effects
Brand-new "Drive Customize" feature
"Quick Setting"
Dedicated buttons, large LCD and rotary encoder
Flexible controls
Best possible sound quality.
The revolutionary GT-5 is the ultimate floor-type guitar effects processor/preamp, employing 22-bit A/D conversion and 18-bit D/A conversion at a 44.1kHz sampling rate for the cleanest possible sound. The GT-5's stunning preamp section sings with Composite Object Sound Modeling (COSM) -- the same Roland technology found in our revolutionary VG-8 V-Guitar System, GP-100 and BOSS GX-700. And all distortion and overdrive processing take place in the analog world -- the way it should be.
All the sounds you've craved!
28 stunning onboard effects let you easily create sounds that would have taken racks full of gear just a few short years ago. Up to 15 effects can be used simultaneously. The onboard effects include: a perfect combination of Roland's COSM-based preamp/speaker simulator and BOSS' analog distortion technology; a new Acoustic Guitar Simulator which turns your electric into a rich, full-bodied acoustic-electric; and amazing guitar synth effects based on Roland's harmonic restructure modeling (HRM) technology. In addition, a new "Drive Customize" function puts you in charge to customize your own preamp section and distortion/overdrive effects. Until now, only BOSS engineers have had this much control!
Easy to Use (Really!)
Each effect has several preset parameter settings that we spent some long hours tweaking (so you won't have to). But if you prefer, simply design your own effects settings with unmatched flexibility. 10 parameters can be controlled individually using the GT-5's control pedal and expression pedal(onboard/external), LFO, or even via MIDI controller. Each parameter is assigned by default to the most suitable controller (i.e. the wah effect's frequency value will instantly be assigned to the GT-5 's expression pedal). The GT-5 features a large LCD and rotary encoder for quick and easy editing. Could this miracle box get any easier? Of course. Just to make sure you didn't get caught in a learning curve, we laid out the GT-5's panel with dedicated buttons for each effect, so all you need to do is STOMP!
GT-5 Effects
Feedbacker / Slow Gear / Compressor / Limiter / Wah / Auto Wah / Loop / Overdrive /Distortion / Preamp / Speaker Simulator / Equalizer / Harmonist / Flanger / Phaser / Short Delay / Humanizer / Ring Modulator / Vibrato / Acoustic Guitar Simulator / Guitar Synth / Delay / Chorus / Tremolo / Pan / Reverb / Noise Suppressor / Foot Volume
3 euro..quote:Op donderdag 21 september 2006 19:02 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Zie prijzen tussen de 150 en 250,- op i'net..
Wat kan ik hiervoor vragen?
ik doe een bod, en jij verwacht komedie?quote:Op donderdag 21 september 2006 19:11 schreef Prep2Fight het volgende:
ja leuk, lachen.. je bent echt komisch!
hmpf, vroegah() toen was het hier allemaal anders.
Jazeker, staat onderaan: Bassisten Topic 2quote:Op donderdag 21 september 2006 20:01 schreef tankertuig het volgende:
is er eigenlijk ook een basgitaristentopicje (of bassisten topicje als er ook contrabassisten aanwezig zijn??)
ja, we moeten eens beginnen met het organiseren van een feestje voor topic 100quote:Op donderdag 21 september 2006 21:43 schreef -Beer- het volgende:
Ja ben ik weer! We gaan hard richting #100![]()
Goedzo, dat soort dingen mogen niet gebruikt wordenquote:Op donderdag 21 september 2006 18:36 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik heb deze nog liggen:
[afbeelding]
Gebruik hem nooit..
Hmm. Wat dacht je van iets tussen de 150 en 250?quote:Op donderdag 21 september 2006 19:02 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Zie prijzen tussen de 150 en 250,- op i'net..
Wat kan ik hiervoor vragen?
Tappenquote:Op donderdag 21 september 2006 23:46 schreef jehovaguerilla het volgende:
Maarreh heeft iemand nog een leuk truukje of lickje om te proberen?
Kom op
Ja inderdaad, ik wil hem om te beginnen wel openen.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, we moeten eens beginnen met het organiseren van een feestje voor topic 100
![]()
nou het lijkt mij belachelijk veel geld voor dit apparaat.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmm. Wat dacht je van iets tussen de 150 en 250?![]()
Heb ik al...quote:Op donderdag 21 september 2006 18:55 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja daag!![]()
Wil hem best wel verkopen alleen heb geen id hoeveel zoiets waard is, zal eens kijken.
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=18&CollectionID=2
Dit vind ik echt een vette gitaar en betaalbaar..
Ach, over het algemeen zijn de digitale effecten (delay, chorus, flanger, etc.) best aardig op zo'n multipedaal, maar moet je op de goedkopere modellen maar ver bij je distortion uit de buurt blijven (tenzij je natuurlijk een bitcrusher in je effecten wil hebben, daar is met name de Zoom distortion uitstekend voor geschiktquote:Op donderdag 21 september 2006 22:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Goedzo, dat soort dingen mogen niet gebruikt worden![]()
(behalve door top40 coverbandjes)
Dit is waarschijnlijk vloeken in de kerk maar... lees de handleiding?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:05 schreef Desensitized het volgende:
Maat van me [en mede gitrarist] heeft een GT-6. Zit wel een dikke distortion in, maar zit reverb overheen. Hoe krijgt hij die eruit? Hij weet niet hoe dat moet.
5 seconden googlenquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:17 schreef Desensitized het volgende:
Haha, is het probleem net, heeftie niet
Mén, wat een prachtig ding!quote:
met de gt5 kan ik zo de effecten eruit halen en toevoegen..quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:17 schreef Desensitized het volgende:
Haha, is het probleem net, heeftie niet
Weet je wat? Hij zoekt het ook maar uit! De n00b.
Ja, dan zou ik het ook maar opgevenquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:59 schreef Desensitized het volgende:
Had ik ook gevonden voor em, snapt ie niet in het engels.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dan zou ik het ook maar opgeven.
Op zich is dat ook wel weer rock & roll.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:59 schreef Desensitized het volgende:
Had ik ook gevonden voor em, snapt ie niet in het engels.
Okeuh!quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:55 schreef Desensitized het volgende:
Voor Maaark, ik ga vanmiddag de onderdelen halen en erin zetten. Laat je wel even weten verder hoe en wat en wanneer.
ik zou gewoon naar de lokale muziekwinkel/gitaarboer gaan en vragen naar een goeie/goedkopequote:Op vrijdag 22 september 2006 16:13 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik wil graag een stemapperaat kopen voor mijn electrische gitaar, aleen ik heb geen idee welke ik moet kopen. Ik zag er al een bij de kijkshop, maar ja, ik weet niet of het slim is die te halen.
Tips?
Korg maakt hele goede! Wel iets duurder dan reguliere stemapparaatjes, maar ze werken wel heel snel en precies!quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:13 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik wil graag een stemapperaat kopen voor mijn electrische gitaar, aleen ik heb geen idee welke ik moet kopen. Ik zag er al een bij de kijkshop, maar ja, ik weet niet of het slim is die te halen.
Tips?
goede korg heb je al voor 20 euro!quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Korg maakt hele goede! Wel iets duurder dan reguliere stemapparaatjes, maar ze werken wel heel snel en precies!
ik heb echt iets van 85 voor zo'n ding betaaldquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:53 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
goede korg heb je al voor 20 euro!
quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik heb echt iets van 85 voor zo'n ding betaald![]()
Vertel mij wat! Elke euro dubbel en dwars waard!quote:
Dat blijft zo, want goeie effecten zijn fucking duur man... voor 50 of 60 euro heb je gewoon geen echte goede effecten, zeker niet nieuw. Hier in Apeldoorn staat bij een 2ehands winkel een Marshall Guv'nor voor ik meen 85 euro... klotezooi altijd...quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:31 schreef imported_sphinx het volgende:
ik wil een vette scheur distortion voor niet zoveel geld, 50 / 60 euro is wel het maximum denk ik. wat raden jullie aan? (zodat ik een idee heb welke ik zelf kan gaan uitproberen) ik heb op wat sites al wat samples gehoord, maar dat vind ik waardeloos.
ik moet echt een baan vinden zoeken ofzoquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:06 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dat blijft zo, want goeie effecten zijn fucking duur man... voor 50 of 60 euro heb je gewoon geen echte goede effecten, zeker niet nieuw. Hier in Apeldoorn staat bij een 2ehands winkel een Marshall Guv'nor voor ik meen 85 euro... klotezooi altijd...![]()
that's mequote:Op vrijdag 22 september 2006 20:12 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hahaha ja lijkt me een goed idee... werkschuw tuig!
Of is dit een klaagbaak topique ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 08:51 schreef allsystemshalt het volgende:
Van flarden nummer maken?
Meestal als er iets leuks uit m'n gitaar komt zijn het slechts flarden.
Leuke kotre rifs of overgangen.
Wat me tegenstaat is het aanelkaar knopen tot nummer een hele klus en ik heb zat zooi op de disk staan om 20 lp's te maken maar ik neem er de tijd niet voor omdat ik dat saai vind![]()
herinner me er anders ff aanquote:Op zaterdag 23 september 2006 11:32 schreef guitarist.nl het volgende:
Vandaag oefendag, en party vanavond.
En een downtime
ik heb binnenkort een jackhammer en een warpfactor te koop. Liefst ruil,effecten, playstation of noem wat leuks maar koop kan opzich ook wel (zou dan bij elkaar op ehmmm 25 + 45 = 70 komen? + verzendkosten, maar misschien is halen makkelijker, ik woon onder amsterdam)quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:38 schreef Desensitized het volgende:
Moet ik het toch maar eens voor hem uitzoeken. Of een gewoon distortion pedaal aansmeren, maar hij wou perse deze, want zaten lekker veel effecten in, maar ja, als je de zooit niet snapt...
Wie had hier ook alweer die Warp te koop? En die Jackhammer wil ik ook nog steeds!!
BRIAN!!
ok.quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:59 schreef Neidropje het volgende:
[..]
ennuhm misschien een idee om de tvp's achter wegen te laten en gewoon te bookmarken, dan hoeven we niet steeds door 300 tvp's te scrollen alvorens bij een echt bericht te komen?
flamenco?quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:29 schreef Zyggie het volgende:
Hey kent er iemand een goed flamencostuk?![]()
ok, das handig!quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:26 schreef Neidropje het volgende:
[afbeelding] <- bovenaan dit topic erop klikken
Het is een idee. Ooit, als de bookmarks zo werken als ik wil (verschijnen in mijn MyAt), zal ik er misschien zelfs iets mee doenquote:Op zaterdag 23 september 2006 17:59 schreef Neidropje het volgende:
ennuhm misschien een idee om de tvp's achter wegen te laten en gewoon te bookmarken, dan hoeven we niet steeds door 300 tvp's te scrollen alvorens bij een echt bericht te komen?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:50 schreef imported_sphinx het volgende:
ik zeg maar vast: tot na de downtime..
database zooi.quote:Op zondag 24 september 2006 10:30 schreef Jorikjet het volgende:
hoezo was er downtime? is er wat veranderd aan fok?
is het idd ook. maar weet iemand dan wel een goeie site waar je gratis mp3's ken uploaden?quote:Op zondag 24 september 2006 12:42 schreef Jorikjet het volgende:
nee doet het niet
lijkt me logisch toch, anders zou je door beetje te gokken met de url bijlages van anderen kunnen openen
wachtwoord kwijtquote:Op zondag 24 september 2006 12:45 schreef Jorikjet het volgende:
van je provider ofzo? (chello, het net, en weet ik veel)
Leuk, wat is het? Lekker volle soundquote:Op zondag 24 september 2006 13:21 schreef imported_sphinx het volgende:
nou, zo dan:
http://www7.spread-it.com(...)db628256d7fea6edc84d
hoezo wat is hetquote:Op zondag 24 september 2006 14:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Leuk, wat is het? Lekker volle sound
Eerlijk? Ik vind het beetje saaiquote:Op zondag 24 september 2006 13:21 schreef imported_sphinx het volgende:
nou, zo dan:
http://www7.spread-it.com(...)db628256d7fea6edc84d
ben ik het helemaal mee eens hoorquote:Op zondag 24 september 2006 15:48 schreef DuranK het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik vind het beetje saaiErg eentonig enzo. En vind je geluid niet zo mooi.
Ik vind het best prima klinken, Geluid is erg in orde. Ik mis naar het eind toe een beetje het verband, lijkt niet helemaal een geheel nu. Hoe heb je die drums gemaakt trouwens? Begin en eindstuk klinken erg mooiquote:Op zondag 24 september 2006 16:15 schreef Maaark het volgende:
Nou, graag wat feedback op dit zeer vage psychedelische rustige stukje; http://www7.spread-it.com(...)5f662b1dbd2ad6e23c83
'tis bedoeld voor school...
verwacht geen heftige gitaren, maar akoestisch gepriegel enzo.
Dankje!quote:Op zondag 24 september 2006 16:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik vind het best prima klinken, Geluid is erg in orde. Ik mis naar het eind toe een beetje het verband, lijkt niet helemaal een geheel nu. Hoe heb je die drums gemaakt trouwens? Begin en eindstuk klinken erg mooi
Het beste wat ik hier in lange tijd heb gehoord! Mooi akoestisch geluid ook.quote:Op zondag 24 september 2006 16:15 schreef Maaark het volgende:
Nou, graag wat feedback op dit zeer vage psychedelische rustige stukje; http://www7.spread-it.com(...)5f662b1dbd2ad6e23c83
'tis bedoeld voor school...
verwacht geen heftige gitaren, maar akoestisch gepriegel enzo.
Het moet sneller!quote:Op zondag 24 september 2006 14:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hoezo wat is het![]()
als je bedoelt wat voor nummer, het is een eigen creatie.
het is nog geen heel nummer maar dat komt nog.![]()
was ook de bedoeling dat dit dan een intro ofzo is, en dan een snel rag stuk met gruntsquote:
Klinkt lekker idd! Mooie mix ook met de drums en gitaareffecten!quote:Op zondag 24 september 2006 16:58 schreef Maaark het volgende:
Dank! Het mooie akoustische geluid is mogelijk gemaakt door mijn nieuwe Alesis IO2 USB mixertje (helaas met wat latencyproblemen), en Behringer C1 microfoon... Al is met wat gekloot met filters/EQ's in Ableton deze kwaliteit ook gewoon met een PC-microfoon te behalen... Volgens mij zitten er nog stukjes in die op die manier opgenomen zijn zelfs.
Heh, het doet me niet echt aan Showbiz denken, maar ik ben die CD weer es aan het luisteren; mooi plaatje...
Wat voor geluidskaart gebruik je?quote:Op zondag 24 september 2006 20:17 schreef Maaark het volgende:
Direct monitoring... tsjah, als je dan een elektrische gitaar inplugt hoor je eerst alleen op het linker kanaal het "schrale kale geluid" en dan gaat 'ie door mn modelling programma (Guitar Rig 2)... daar zit dus verschil tussen dus moet je wel erg goed opletten...
Maar da's niet het grootste probleem; er is een driverbug ofzo; ik moet de driver om het halfuur resetten want anders gaat 'ie kraken ofzo...
Goed initiatief.quote:Op zondag 24 september 2006 23:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Mensen! Als we alle samples op een centrale pagina gooien... blijven ze daar voor altijd staan en hebben we een leuke centrale database. Goed idee?
http://www.soundclick.com/bands/pageartist.cfm?bandID=605638
Om in te loggen: "fok@fok.nl" of "fokgitaristen", wachtwoord = bitarift. En dan uploaden wat je wil. Ik heb er effe een test op gezet: een sample van mij. Mooie black metal productie, midi drums erbij, en de gitaarpartijen zijn ingespeeld door een strat, met de treble voluit voor die lekkere schelle klanken. En natuurlijk slechte tekst en belachelijk veel reverb over de vocals.
Sinds afgelopen week een Alesis IO2...quote:Op zondag 24 september 2006 22:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat voor geluidskaart gebruik je?
Leuk bedacht, zal er zeker wat op gaan zetten.quote:Op zondag 24 september 2006 23:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Mensen! Als we alle samples op een centrale pagina gooien... blijven ze daar voor altijd staan en hebben we een leuke centrale database. Goed idee?
http://www.soundclick.com/bands/pageartist.cfm?bandID=605638
Om in te loggen: "fok@fok.nl" of "fokgitaristen", wachtwoord = bitarift. En dan uploaden wat je wil. Ik heb er effe een test op gezet: een sample van mij. Mooie black metal productie, midi drums erbij, en de gitaarpartijen zijn ingespeeld door een strat, met de treble voluit voor die lekkere schelle klanken. En natuurlijk slechte tekst en belachelijk veel reverb over de vocals.
Het cabinet dat ontwikkeld is bij de Spider II top wel.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd naar Ibanez' ervaringen met die Line6 4x12 cab. Zijn ze echt zo slecht als hij zegt?
rijmt
Ok.quote:Op maandag 25 september 2006 10:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Het cabinet dat ontwikkeld is bij de Spider II top wel.
Deze:
Spider 412 Cab van Line 6:
[afbeelding]
De versterkertop stond nog niet eens half open of het cabinet was al heel erg overstuurd door het laag in de distortion. Daarbij opgeteld dat ik met weinig laag en veel mid in de distortion speel, kwam ik tot de conclusie dat het cabinet niet echt een lekkere sound creëerde. Hoe cliché ook: met de Marshall 1960 A Lead was de sound wel vet, en als je iets niet overstuurd krijgt.....
O, ik dacht eerst dat dat een mixertje was!quote:Op maandag 25 september 2006 07:24 schreef Maaark het volgende:
[..]
Sinds afgelopen week een Alesis IO2...
Heb je misschien niet rekening gehouden met het zgn. Fletcher-munson principe: als je op laag volume een patch bouwt, is hij op hoog volume veel basrijker ivm met compensatie in onze oren. Trucje wat je kan doen: pak een tubescreamer voor je amp met de drive helemaal op 0 en de gain wel zo hoog dat je een even hard signaal in je amp krijgt als normaal. Het circuit in de tubescreamer zorgt er dan voor dat het laag veel strakker wordt. Dit is een veelgebruikte truc door heavey-metalgitaristen.quote:Op maandag 25 september 2006 10:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Het cabinet dat ontwikkeld is bij de Spider II top wel.
Deze:
Spider 412 Cab van Line 6:
[afbeelding]
De versterkertop stond nog niet eens half open of het cabinet was al heel erg overstuurd door het laag in de distortion. Daarbij opgeteld dat ik met weinig laag en veel mid in de distortion speel, kwam ik tot de conclusie dat het cabinet niet echt een lekkere sound creëerde. Hoe cliché ook: met de Marshall 1960 A Lead was de sound wel vet, en als je iets niet overstuurd krijgt.....
Nouja, om heel eerlijk te zijn hebben we de distortions afgesteld op hoog volume, dus dat probleem hebben we omzeild. N.b. waren het de distortions van de top zelf.quote:Op maandag 25 september 2006 10:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
O, ik dacht eerst dat dat een mixertje was!![]()
[..]
Heb je misschien niet rekening gehouden met het zgn. Fletcher-munson principe: als je op laag volume een patch bouwt, is hij op hoog volume veel basrijker ivm met compensatie in onze oren. Trucje wat je kan doen: pak een tubescreamer voor je amp met de drive helemaal op 0 en de gain wel zo hoog dat je een even hard signaal in je amp krijgt als normaal. Het circuit in de tubescreamer zorgt er dan voor dat het laag veel strakker wordt. Dit is een veelgebruikte truc door heavey-metalgitaristen.
Jeps! Die van de Vetta zijn stukken beter, maar dat mag ook wel gezien het prijsverschil.quote:Trouwens is deze cab anders dan de 4x12 vd vetta?
Die moet je er absoluut bij houden, 2x 12 voor het hogere werk. Die hebben een hele mooie sound bij solo's e.dquote:
Ik had al 25 geboden voor je Warpquote:Op zondag 24 september 2006 15:37 schreef Neidropje het volgende:
voor de effecten freaks:
[TR] / [TK] Diverse effectpedalen. (tegen playstation?)
quote:Op maandag 25 september 2006 10:15 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Leuk bedacht, zal er zeker wat op gaan zetten.
Explorerquote:Op maandag 25 september 2006 14:23 schreef Even het volgende:
Deze week eens dit gitaartje proberen
[afbeelding]
Vind em wel heel vet maar aan de andere kant weer zo metal achtig...
En die spider II uiteraard![]()
Edit: Hoe heet zo'n model eigelijk? Net als Flying V zal dit beestje toch ook een naam moeten hebben?
Dat je dat niet weet, FOEI!quote:Op maandag 25 september 2006 14:23 schreef Even het volgende:
Deze week eens dit gitaartje proberen
[afbeelding]
Vind em wel heel vet maar aan de andere kant weer zo metal achtig...
En die spider II uiteraard![]()
Edit: Hoe heet zo'n model eigelijk? Net als Flying V zal dit beestje toch ook een naam moeten hebben?
dude, die Epi explorer is veel lelijkerquote:Op maandag 25 september 2006 14:35 schreef Even het volgende:
ESP EX met EMG ¤2.585,00![]()
Op de site van ESP stond 800 dollar.....
Vind het wel een vet model, is die Epiphone explorer gothic van goede kwaliteit? Jammer van de Floyd die daar standaard op zit![]()
Opzich gaat het me niet om die EMG's ik heb daar nog nooit mee gespeeld en nog nooit echt goed naar gekeken dus daar was ik niet naar opzoek... Maar ik wil wel een kwalitatief goed gitaartje eigenlijk..quote:Op maandag 25 september 2006 14:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dude, die Epi explorer is veel lelijker
en je kunt net als ik van plan ben/was ook een goedkopere versie kopen en later EMG's ingooien. scheelt veel geld. behalve als je dat geen goed idee lijkt natuurlijk. maar dan heb je wel hetzelfde model.
Je kunt het beste de files van DKFH importeren in Cubase, Pro Tools of Loegic of iets derelijks. Dan heb je in die programma's diverse sporen om geluiden van DKFH te verwerken.quote:Op maandag 25 september 2006 14:00 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb net Drumkit From Hell 2 geinstalleerd, maar kan iemand mij uitleggen hoe het werkt? Ik begrijp niet hoe ik hier goeie drumpartijen mee kan maken.![]()
ja dan moet je er gewoon een paar uitproberen denk ik..quote:Op maandag 25 september 2006 15:18 schreef Even het volgende:
[..]
Opzich gaat het me niet om die EMG's ik heb daar nog nooit mee gespeeld en nog nooit echt goed naar gekeken dus daar was ik niet naar opzoek... Maar ik wil wel een kwalitatief goed gitaartje eigenlijk..
DKFH 2 is kut, 't is ingewikkeld en het draait zwaarquote:Op maandag 25 september 2006 15:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je kunt het beste de files van DKFH importeren in Cubase, Pro Tools of Loegic of iets derelijks. Dan heb je in die programma's diverse sporen om geluiden van DKFH te verwerken.
Iets mooiers als DKFH is er niet. Door die evolutie in de drumcomputers hoor je nagenoeg niet meer dat het is ingeprogrammeerd op een computer.quote:Op maandag 25 september 2006 15:23 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
DKFH 2 is kut, 't is ingewikkeld en het draait zwaar(op mijn ouwe takke pc wel ja
)
ik blijf gewoon bij EZdrummert, simpel, en goed genoeg voor mij.
Mooi, dan kan ik bij jou terecht als ik er niet uit kom!quote:Op maandag 25 september 2006 15:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Iets mooiers als DKFH is er niet. Door die evolutie in de drumcomputers hoor je nagenoeg niet meer dat het is ingeprogrammeerd op een computer.
maar dat is met EZdrummer ook zo, dkfh is gewoon onnodig moeilijk doen.quote:Op maandag 25 september 2006 15:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Iets mooiers als DKFH is er niet. Door die evolutie in de drumcomputers hoor je nagenoeg niet meer dat het is ingeprogrammeerd op een computer.
Ik krijg het ook niet aan de praat, maar goed, ik heb het dan ook niet gekocht, dusquote:Op maandag 25 september 2006 15:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Zo is dat bij DKFH ook als ik me niet vergis...quote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik krijg het ook niet aan de praat, maar goed, ik heb het dan ook niet gekocht, dus![]()
EZDrummer is gewoon een CD die je installeert, en hatsee, hij staat tussen je VST Plugins.![]()
onzin, want als je er eenmaal aan gewend bent is het niet anders! Wat de boer niet kent, eet hij niet, hé?quote:Op maandag 25 september 2006 15:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar dat is met EZdrummer ook zo, dkfh is gewoon onnodig moeilijk doen.
hmm, dan heb ik toch de verkeerde versie geritseld.quote:Op maandag 25 september 2006 15:51 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Zo is dat bij DKFH ook als ik me niet vergis...
[..]
je mag de mijne wel hebbenquote:Op maandag 25 september 2006 16:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
hmm, dan heb ik toch de verkeerde versie geritseld.![]()
heb je een iso?quote:Op maandag 25 september 2006 16:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je mag de mijne wel hebben![]()
Dude, kijk op de headstock. LTD is het submerk van ESP, net als Gibson/Epiphone. Alleen zijn de dure LTDs wel wat beter dan de doorsnee Epiphone.quote:Op maandag 25 september 2006 14:35 schreef Even het volgende:
Ja maar waar vind ik die dan ?!quote:Op maandag 25 september 2006 17:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dude, kijk op de headstock. LTD is het submerk van ESP, net als Gibson/Epiphone. Alleen zijn de dure LTDs wel wat beter dan de doorsnee Epiphone.
... Hier stopte ik met lezen.quote:Op maandag 25 september 2006 18:01 schreef punkjunk het volgende:
Ik heb van t weekend een gitaar versterktje van me neef gekregen, een Washburn VGA30. Ik dacht eerst dat het niet zo veel soeps was toen ik hem op zijn Lond City Strat uitprobeerde. Maar thuis op me Ibanez Gio klonk ie eigelijk toch wel supper strak. Een snoeihard fel geluid met de distortion aan, bass eruit,
Het zal wel aan mij liggen... maar wat wil je dan precies beginnen? Een studio?quote:Op maandag 25 september 2006 15:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
wie weet raad?
Hoe start ik dit op? Ik kan met iemand samen een deal sluiten door 'voor ons zelf te beginnen'. Ik ben degene die de ruimte regelt en de financiën afhandeld, instrumenten en vertsterkers en ideeën ter beschikking stelt en de hypotheek gaat regelen. De tweede persoon (een geniale producer, mixer en master, waarvan ik denk dat hij het helemaal gaat maken omdat ie NU al diverse deals met labels heeft opdat al het werk van dat label 'onze' kant op komt) doet het mix, en produceer werk en masterd de boel, stelt versterkers, gitaren en mic's ter beschikking en heeft een complete thuisstudio vanwaar een professionele, kleinere, studio niet te onderscheiden is. Er moet misschien een investering gedaan worden om een iets grotere mixtafel aan te schaffen en eventueel wat mic's en kleinmateriaal. Tevens komt er boven de ruimte een eventuele 'chill' ruimte met slaapvertrekken en sanitair voor de mensen die de studio (incl. producer) willen huren voor een week. Het ondernemersplan ben ik op dit moment mee bezig, dat is niet het probleem. Wat wel?
- moet het een B.V. , V.O.F, of eenmanszaak worden (incl. 1 personeelslid)?
- Is er een startsubsidie zoals bij startende ondernemers het geval is in andere sectoren?
- Zijn er subsidies ter beschikking gesteld door NPI of iets dergelijks.
Wie heeft er hier ervaring met dit soort zaakjes?
quote:Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen... maar wat wil je dan precies beginnen? Een studio?
Ik denk dat (indien je een goede "relatie" hebt met je compagnon), je het beste een VOF kunt oprichten. Je blijft dan wel hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van jullie bedrijf...
Maar ze zullen vast bij WGR meer weten...
quote:voor de mensen die de studio (incl. producer) willen huren voor een week.
Tot 100 mb gaat met www.yousendit.comquote:Op maandag 25 september 2006 19:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, is ook onmogelijk te versturen. veel te groot.
weet ik schat, maar het is bijna 2 gbquote:Op maandag 25 september 2006 19:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tot 100 mb gaat met www.yousendit.com![]()
en waar is die studio dan?quote:Op maandag 25 september 2006 15:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je kunt het beste de files van DKFH importeren in Cubase, Pro Tools of Loegic of iets derelijks. Dan heb je in die programma's diverse sporen om geluiden van DKFH te verwerken.
Owja:
wie weet raad?
Hoe start ik dit op? Ik kan met iemand samen een deal sluiten door 'voor ons zelf te beginnen'. Ik ben degene die de ruimte regelt en de financiën afhandeld, instrumenten en vertsterkers en ideeën ter beschikking stelt en de hypotheek gaat regelen. De tweede persoon (een geniale producer, mixer en master, waarvan ik denk dat hij het helemaal gaat maken omdat ie NU al diverse deals met labels heeft opdat al het werk van dat label 'onze' kant op komt) doet het mix, en produceer werk en masterd de boel, stelt versterkers, gitaren en mic's ter beschikking en heeft een complete thuisstudio vanwaar een professionele, kleinere, studio niet te onderscheiden is. Er moet misschien een investering gedaan worden om een iets grotere mixtafel aan te schaffen en eventueel wat mic's en kleinmateriaal. Tevens komt er boven de ruimte een eventuele 'chill' ruimte met slaapvertrekken en sanitair voor de mensen die de studio (incl. producer) willen huren voor een week. Het ondernemersplan ben ik op dit moment mee bezig, dat is niet het probleem. Wat wel?
- Is er een startsubsidie zoals bij startende ondernemers het geval is in andere sectoren?
Ik heb daar pas een strap besteld. Echt goede service! Had de verkeerde kleur besteld, dus had even een mailtje gestuurd, ze hebben het toen meteen verandert!quote:Op maandag 25 september 2006 20:14 schreef Neidropje het volgende:
mmm staat deze al in de op? Leuke spulletjes te koop daar
http://www.maverick-music.com/
wat zijn de verzendkosten en hoe lang doet het erover om hier te komen?quote:Op maandag 25 september 2006 20:48 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Ik heb daar pas een strap besteld. Echt goede service! Had de verkeerde kleur besteld, dus had even een mailtje gestuurd, ze hebben het toen meteen verandert!
Te geil! en helaas té duur...quote:Op maandag 25 september 2006 19:02 schreef TeleluvR het volgende:
Wat een prijs!!!![]()
Gretsch
Wel een beauty!![]()
[afbeelding]
Bij Thomann heb je 12 pakjes snaren voor 12 euro!quote:Op maandag 25 september 2006 23:38 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat is zonder extra kosten wel goedkoop, 12 pakjes snaren voor 42 dollar.
Veel te duur, gaat ie er nooit voor krijgen!quote:
quote:Op dinsdag 26 september 2006 07:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Bij Thomann heb je 12 pakjes snaren voor 12 euro!![]()
Ah ok, half er uit draaien is niet zo'n probleem. Je zei namelijk bas eruit, waar ik begreep dat je de bas volledig uitzetquote:Op maandag 25 september 2006 19:04 schreef punkjunk het volgende:
[..]
hoezo, wat is er mis met de lage tonen half uit te draaien?
Ja, idd een studio..Dit is misschien wel een goed advies. Ik heb me gisteravond enorm verdiept erin en ben wat wijzer geworden! Bedankt iedereen!quote:Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen... maar wat wil je dan precies beginnen? Een studio?
Ik denk dat (indien je een goede "relatie" hebt met je compagnon), je het beste een VOF kunt oprichten. Je blijft dan wel hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van jullie bedrijf...
Maar ze zullen vast bij WGR meer weten...
áls, dan in het zuidelijkste zuiden van Limburg....quote:Op maandag 25 september 2006 20:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
en waar is die studio dan?![]()
![]()
Ik heb de Gibson versie, en dat is echt een ontzettend scheurijzer! hup versterker op 11 en raggen! De elementen zijn echt ontzettend 'heet' en vol dynamics!quote:Op maandag 25 september 2006 14:35 schreef Even het volgende:
Vind het wel een vet model, is die Epiphone explorer gothic van goede kwaliteit? Jammer van de Floyd die daar standaard op zit![]()
Vette shit dude! Doorzetten die handel!quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, idd een studio..Dit is misschien wel een goed advies. Ik heb me gisteravond enorm verdiept erin en ben wat wijzer geworden! Bedankt iedereen!
[..]
áls, dan in het zuidelijkste zuiden van Limburg....![]()
Ten eerste een ondernemingsplan, maar daar ben je dus al mee bezig. Hou met dat plan rekening met het bestemmingsplan van de buurt en ruimte waar je dat in gaat doen, de geluidsnormen, mileueisen, wettelijke openingstijden etc. Ook is krachtstroom een vereiste en zal je een aparte stoppenkast van bijvoorbeeld 32Ampere moeten laten installeren. Teken ook alvast de stroomkabels in je tekening, dan heb je enig idee hoeveel je nodig hebt. Ook belangrijk: Stroomkabels en signaalkabels kunnen niet naast elkaar liggen in het zelfde kabelgootje! Ze mogen elkaar enkel in een hoek van 90 graden kruisen anders loop je risico op hum/ruis en als prof studio kun je dat echt niet maken! Trek ook flink wat geld uit voor acoestische bewerking aan de studio. Een goede akoestiek is belangrijker dan goede apparatuur! Ik mix liever met een behringer in een topruimte, dan met een SSL in een 'normale'huiskamer omdat dat toch beter klinkt. Veel akoestiek kan je zelf maken, maar kost je toch klauwen met geld. Heb je een losse controlroom met aparte opnameruimte, schrik dan niet van 10.000 euro om aan akoestiek zelf te moeten klussen. Iemand inhuren is natuurlijk nog duurder.quote:wie weet raad?
Een vriend van mij is afgestudeerd producer. Hij heeft gouden vingers, want alle werk tot nu werd geloofd door de media en pers. Hij wil een eigen bedrijf starten en ik heb aangeboden compaan te worden. Vandaar de intresse. We gaan binnenkort eens om de tafel zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
Anytime!
Een DI-box met di-through functie is genoeg voor zoiets. Je plugt je gitaar in de di, een gitaarkabel tussen de di-through en je effectenbak die aan je amp hangt en een gebalanceerd signaal rechtstreeks via je basgitaar en de DI-out het paneel in.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:13 schreef mindflick het volgende:
Ik heb laatst een effectenbak gekocht voor mijn basgitaar. Ik heb hem eigenlijk gekocht om distortion te krijgen op mn bass. Tegen verwachting hou ik nog best veel laag over, maar ik vind het toch iets te mager.
Dus ik had het idee om mijn bas rechtstreeks op een soort van splitter aan te sluiten, van daar gaat er weer geluid door mijn effectenbak en een lijn die overblijft. Dan gaat de lijn met distortion en de gewone lijn weer bij elkaar waardoor je een gemixt geluid krijgt.
Een vriend van mij kan dit rechtstreeks op zijn versterker doen doordat hij meerdere uitgangen op zijn effecten bak heeft en meerdere ingangen op zn versterker. Ik heb dit helaas allebei niet.
Weten jullie misschien een oplossing voor het idee wat ik wil qua apparatuur enzo?
Blind Sight, 37 Stabwoundz, Progress, Arise Out Of Leftfield, SliK en wat side-projects. Niet te vergeten wat ie voor zijn school heef moeten doen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:09 schreef Desensitized het volgende:
Wie heeft ie al geproduceerd dan?
Thanks!!! Als we een paar stappen verder zijn zal ik mij niet schamen hem iets te vragen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ibanez: op het gitaarnet.nl forum zit een vent die luistert naar de naam "Han S". Hij heeft ook zijn eigen studio (beaufort studio heet het geloof ik, google). Misschien is dat handig als je vragen mocht hebt voor een eigenaar.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:04 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard updeet:P weer eens even netjes gemaakt;) De jackhammer wordt hopelijk deze week (bestelling) vervangen door een Maxon SD9 m/
[afbeelding]
-> JimiHendrix Wah -> SD9 - > TS9 -> Tsunami - > MemorymanDeluxe -> MXR phase90 -> Clean sanchez -> a/b ->
sjiek!!, die ledjes ook wel, al zal ik dat niet zo snel doen!quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:04 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard updeet:P weer eens even netjes gemaakt;) De jackhammer wordt hopelijk deze week (bestelling) vervangen door een Maxon SD9 m/
[afbeelding]
-> JimiHendrix Wah -> SD9 - > TS9 -> Tsunami - > MemorymanDeluxe -> MXR phase90 -> Clean sanchez -> a/b ->
WTF als ie idd 800 dollar is gewoon zelf importeren en belasting betalen bij de douane ben je stukken goedkoper uit.quote:Op maandag 25 september 2006 14:35 schreef Even het volgende:
wees gerust, dat komt niet in 1 keer:) speel zo'n 10 jaar en studeer enzo allemaal vrolijk. Dus allemaal bijbaantjes/vakantiewerk/verjaardagen etc etc. Alles zelf bij elkaar gespaard, dan is het ook veel leukerquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
hoeveel geld heb je daar in gestopt?
Dat is inderdaad de manier. Toch moet je er soms maar niet al teveel bij nadenken wat het allemaal heeft gekostquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:37 schreef Neidropje het volgende:
[..]
wees gerust, dat komt niet in 1 keer:) speel zo'n 10 jaar en studeer enzo allemaal vrolijk. Dus allemaal bijbaantjes/vakantiewerk/verjaardagen etc etc. Alles zelf bij elkaar gespaard, dan is het ook veel leuker
ex-400 bij american guitar store is ook gewoon 800 euro hoor.. maar da's een LTD, ondermerk van ESP.. echte ESP zal wel iets duurder zijn dan jah.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
WTF als ie idd 800 dollar is gewoon zelf importeren en belasting betalen bij de douane ben je stukken goedkoper uit.
Ja ik had niet door dat ik naar de LTD zat te kijkenquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ex-400 bij american guitar store is ook gewoon 800 euro hoor.. maar da's een LTD, ondermerk van ESP.. echte ESP zal wel iets duurder zijn dan jah.![]()
Jij bent een vieze smerige pedofielquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:02 schreef Even het volgende:
[..]
Ja ik had niet door dat ik naar de LTD zat te kijken![]()
Ik durf teminste een plaatje van mezelf als avater te gebruikenquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:49 schreef JingleKoning het volgende:
[..]
Jij bent een vieze smerige pedofielzolang jij je avatar niet veranderd blijf ik je stalken
![]()
Ik was 11 maanden en was toen al met muziek bezigquote:
Klopt, en best lastig om dat mee of na te spelen op hetzelfde tempo en dan ook nog eens ECHT strak te spelen, ik heb het geprobeerd, en opgenomen... 't was bijna niet te doen, en hij is eigenlijk nog te langzaam ook... en KRAMP!!! jezus heej, niet meer normaal gewoon, als je dat 20 keer moet inspelen... dus laat staan hoe lang Metallica dat heeft zitten spelen voordat het echt goed erop stond...quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Battery is best snel
Nou laat eens horenquote:Op woensdag 27 september 2006 00:51 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Klopt, en best lastig om dat mee of na te spelen op hetzelfde tempo en dan ook nog eens ECHT strak te spelen, ik heb het geprobeerd, en opgenomen... 't was bijna niet te doen, en hij is eigenlijk nog te langzaam ook... en KRAMP!!! jezus heej, niet meer normaal gewoon, als je dat 20 keer moet inspelen... dus laat staan hoe lang Metallica dat heeft zitten spelen voordat het echt goed erop stond...
![]()
Vet manquote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik had em een paar topics geleden ook al gepost, omdat we het er toevallig toen over hadden, en ik had 's middags vrij
http://members.chello.nl/t.tijdink/battery.mp3
Zo...
quote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik had em een paar topics geleden ook al gepost, omdat we het er toevallig toen over hadden, en ik had 's middags vrij
Zo...
Maar niet snel genoeg, en sneller kreeg ik em niet meer, jezus na een uur spelen ofzo kreeg ik zo'n fucking kramp in mn arm... maar het is op zich niet onaardig, behalve de intro, die is niet netjes... BOEIE!quote:
Zeer netjesquote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Zo...
Hoe bedoel je dat??quote:Op woensdag 27 september 2006 12:53 schreef Svyatagor het volgende:
Mooi kort geheugen heeft iedereen hier.![]()
linkjequote:Op dinsdag 26 september 2006 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kan het niet vinden, doe eens linkje?
![]()
Die opname is niet zo lang geleden ook al een keer voorbij gekomen, dat bedoel ikquote:
Bij de Mediamarkt hebben ze ook een hele brede keuze aan koptelefoons, kun je ze ook goed testen enzo.quote:En de Sennheiser HD 215 dan? Is wel 80-95 euro, maar ziet er ook wel vet uit.
Heb jij ervaring met die Harley Bentons? Het is echt het allergoedkoopste muziekmerk dat ik ooit ben tegengekomenquote:
Nog niet, binnenkort wel, moet weer eens snaren gaan vervangen...quote:Op woensdag 27 september 2006 13:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met die Harley Bentons? Het is echt het allergoedkoopste muziekmerk dat ik ooit ben tegengekomen![]()
Er kan er maar 1 de beste zijn:quote:Op woensdag 27 september 2006 13:56 schreef Desensitized het volgende:
Ja ok, maar klinkt elke keer toch weer vet
Motherfucking BATTERY WHUHOA
En die ProDJuser is idd erg goed, maar dan moet ik alsnog naar Rotterdam reizen... Ga straks even naar de MM, hebben vast wel wat.
Oe die ziet er draadloos uitquote:Op woensdag 27 september 2006 14:56 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Er kan er maar 1 de beste zijn:
[afbeelding]
Beyer DT 770 Pro... 1 woord: perfectie!
Moest ie draadloos zijn??? Owshit, niet gezien..quote:Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Oe die ziet er draadloos uit![]()
Geen idee ik gebruik nooit een koptelefoonquote:Op woensdag 27 september 2006 15:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Moest ie draadloos zijn??? Owshit, niet gezien..
Maarja: draadloos zuigt grote tijd...
draadloos is een slecht idee, mindere kwaliteit, interferentie van andere apparaten.. en batterijen.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Geen idee ik gebruik nooit een koptelefoon![]()
Ik neem helemaal geen koptelefoonquote:Op woensdag 27 september 2006 17:37 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
draadloos is een slecht idee, mindere kwaliteit, interferentie van andere apparaten.. en batterijen.
dus ik zou er gewoon een nemen met een mooie lange kabel
quote:Op woensdag 27 september 2006 14:56 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Er kan er maar 1 de beste zijn:
[afbeelding]
Beyer DT 770 Pro... 1 woord: perfectie!
quote:
quote:The minimum order value is ¤ 25,-. For standard and Hot Deal items, our shipping costs are ¤ 8,-, for oversized and extremely heavy equipment, please ask our experts or leave a quote in the comment field that we send a quote before processing the order.
Nouja als ze echt heel slecht zijn ben je er in een maandje wel doorheen.quote:Op woensdag 27 september 2006 18:10 schreef Even het volgende:
[..]
[..]
![]()
Moet je nou voor minimaal 25 euro aan spullen bestellen en dan nog eens 8 euro verzondkosten? Wat moet ik met 25x6 snaren van onbekende kwaliteit ?!
150 snarenquote:Op woensdag 27 september 2006 18:16 schreef Even het volgende:
Ja maar dat zou kunnen betekenen dat ik dan 32 euro betaal voor bagger 150 snaren....
Hoe maak je die drum erbij enzo? Ik loop eindeloos te klooien met midi bestandjes in cubase plakken, maar dan werkt dit weer niet en dan dat weer niet. Is er niet een simpelere manier om zoals bij jou drums toe te voegen enzo?quote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Zo...
ProTools + Reason... met ProTools neem ik de audio op van de gitaren en de bass, en de drums programmeer ik dan in Reason... ik weet niet of Reason ook met Cubase samenwerkt, dat zou je aan iemand moeten vragen die met Cubase werkt, maar anders kan je ook met Reason eerst de drums maken, exporteren als .wav/.aiff en dan importeren in Cubase als audio en lekker meespelen!quote:Op woensdag 27 september 2006 18:29 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Hoe maak je die drum erbij enzo? Ik loop eindeloos te klooien met midi bestandjes in cubase plakken, maar dan werkt dit weer niet en dan dat weer niet. Is er niet een simpelere manier om zoals bij jou drums toe te voegen enzo?
volgens mij kan je die aan elkaar knopen met ReWirequote:Op woensdag 27 september 2006 19:11 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
ProTools + Reason... met ProTools neem ik de audio op van de gitaren en de bass, en de drums programmeer ik dan in Reason... ik weet niet of Reason ook met Cubase samenwerkt, dat zou je aan iemand moeten vragen die met Cubase werkt, maar anders kan je ook met Reason eerst de drums maken, exporteren als .wav/.aiff en dan importeren in Cubase als audio en lekker meespelen!![]()
Oh enne het is niet moeilijk ofzo, maar 't kost wel redelijk wat tijd hoor...
Ik zou nog even voor je kijken. ik had een strap besteld, de verzendkosten waren ¤5,60 en volgens mij duurde het 2 weken voor hij er was, maar dat weet ik niet zeker. Duurde iig niet heel lang ofzo..quote:Op maandag 25 september 2006 21:08 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat zijn de verzendkosten en hoe lang doet het erover om hier te komen?
![]()
Exact. Niks geen importeren in .wav, gewoon aansturen vanuit Cubase ipv. met de mij toch iets te blokkerige sequencer in Reason.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
volgens mij kan je die aan elkaar knopen met ReWire
Ja echt hoorquote:Op woensdag 27 september 2006 18:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
150 snaren![]()
Zo net ff wat nieuwe plectrums gekocht ik kan weer ff vooruit![]()
ja toch?quote:Op woensdag 27 september 2006 20:44 schreef Even het volgende:
[..]
Ja echt hoor25 euro => 25 pakjes => 6x25 = 150 snaren
![]()
Zeikerd!quote:Op woensdag 27 september 2006 18:10 schreef Even het volgende:
[..]
[..]
![]()
Moet je nou voor minimaal 25 euro aan spullen bestellen en dan nog eens 8 euro verzondkosten? Wat moet ik met 25x6 snaren van onbekende kwaliteit ?!
Als jij een bestelling hebt staan voor 349 euro, ga je mij niet vertellen dat je niet een setje snaren van 1 euro meebesteld om te proberen!quote:Op woensdag 27 september 2006 22:05 schreef Jorikjet het volgende:
ja maar dan heb je snaren waarvan je niet eens weet hoe ze zijn!
Goedkoop?quote:Op woensdag 27 september 2006 22:05 schreef Jorikjet het volgende:
ja maar dan heb je snaren waarvan je niet eens weet hoe ze zijn!
ow ik dacht dat je gelijk 25 van die pakjes bestelde.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als jij een bestelling hebt staan voor 349 euro, ga je mij niet vertellen dat je niet een setje snaren van 1 euro meebesteld om te proberen!![]()
Ik ben wel gek, maar ik ben niet goed...quote:Op woensdag 27 september 2006 22:08 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ow ik dacht dat je gelijk 25 van die pakjes bestelde.![]()
Ja dan maakt dat inderdaad ook niet meer uitquote:Op woensdag 27 september 2006 21:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zeikerd!![]()
Het komt wel uit Duitsland en ik vind 8 euro flatrate wel heel netjes. Net voor 350 euro aan pedalen, gitaren en shit besteld, dan is 8 euro héél netjes...![]()
Ik ken Cubase niet goed genoeg, en ik wist niet dat rewire ook werkte met andere programma's... en ik zei ook ANDERS kan je altijd een wav pakken... is toch zo? liever niet, maar als het niet anders zou kunnen, kan je dat altijd nog doenquote:Op woensdag 27 september 2006 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Exact. Niks geen importeren in .wav, gewoon aansturen vanuit Cubase ipv. met de mij toch iets te blokkerige sequencer in Reason.
Checkquote:Op woensdag 27 september 2006 22:39 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik ken Cubase niet goed genoeg, en ik wist niet dat rewire ook werkte met andere programma's... en ik zei ook ANDERS kan je altijd een wav pakken... is toch zo? liever niet, maar als het niet anders zou kunnen, kan je dat altijd nog doen
Gebruik je dan gewoon de midi-map van Cubase om de drums van Reason aan te sturen? Schakel je dan in Reason de Redrum in, of kan dat ook anders?quote:Op woensdag 27 september 2006 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Exact. Niks geen importeren in .wav, gewoon aansturen vanuit Cubase ipv. met de mij toch iets te blokkerige sequencer in Reason.
Ik gebruik dan inderdaad een midikanaal uit Cubase om de Redrum in Reason aan te sturen, die vervolgens via Rewire weer als twee Cubasekanalen terugkomt om in Cubase gemixt te worden. Reason heeft een aantal erg goede sounds, en ik vind het vaak makkelijker om er wat half creatiefs uit te halen dan Cubase los, maar zo gauw er opgenomen audio bij komt kijken vind ik het veel makkelijker om een spoor in Cubase op te nemen dan om het via Recycle en de Dr. Rex player terug te zetten naar Cubase.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gebruik je dan gewoon de midi-map van Cubase om de drums van Reason aan te sturen? Schakel je dan in Reason de Redrum in, of kan dat ook anders?
Ik wist niet eens dat dat kon.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
maar zo gauw er opgenomen audio bij komt kijken vind ik het veel makkelijker om een spoor in Cubase op te nemen dan om het via Recycle en de Dr. Rex player terug te zetten naar Cubase.
Je kunt in CuBase een apart tempotrack laten meelopen, waarmee je op willekeurige plekken in een nummer het tempo kan veranderen. Hoe het precies werkt, weet ik niet, maar ik ben het bij de help-file wel eens tegengekomen.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:51 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Help, ik ben totaal niet bekend met cubase en EZdrummer, maar ik heb het aan de praat gekregen!! Daar ben ik heel blij mee. Maar nu heb ik een probleem wat waarschijnlijk heel makkelijk te verhelpen valt.
In die "my midi" map heb ik een midi van metallica - Battery gezet. Als ik die in EZdrummer selecteer en afspeel doet ie het prima, maar als ik hem vervolgens naar Cubase drag&drop hoor ik geen geluid, terwijl ik wel het volume wel steeds omhoog zie gaan bij de beats.
edit: Excuses. ik heb het al. Moest bij "out" ezdrummer zetten.
Wat een heerschend drumgeluid! Battery, hoeh!
Nu nog even kijken hoe ik het tempo verander.. het is nu allemaal 120
Ctrl-T en intekenen. Veel simpeler kan het niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt in CuBase een apart tempotrack laten meelopen, waarmee je op willekeurige plekken in een nummer het tempo kan veranderen. Hoe het precies werkt, weet ik niet, maar ik ben het bij de help-file wel eens tegengekomen.
mm tegelijk effecten over je gitaar en je stem? Of en je stem en je gitaar andere effecten (in dat geval moet je gaan denken aan twee effectboarden. Misschien even kijken naar multifx? Iets van Boss, Line6 (Podproxt bijv, rack of vloerversie). Leg nog even preciezer uit wat je gaat doen (en misschien wat je te besteden hebt?)quote:Op donderdag 28 september 2006 00:36 schreef DylanYoung het volgende:
Voor de effecten fanaten onder jullie:
Ik heb als het goed is binnenkort een paar optredens aan de hand van een paar korte demo's van mij. Het probleem is dat op de demo's alles zelf heb gemaakt (Drums, Synths, Bas, Piano, Gitaar, Zang). Dus ik moet het wel akoestisch gaan doen. Nu heb ik het volgende idee.
Ik heb een set-up nodig waar ik zowel mijn akoestische als electrische gitaar op aan kan sluiten (niet tegelijk natuurlijk). Nu wil ik over de gitaar natuurlijk effecten kunnen gooien: Delay, Reverb, Distortion (niet te zwaar), Flanger, Chorus en wat er ook bij mag is een samples (zodat ik iets kan inspelen (live) en er meteen weer overheen kan spelen)
Maar ik wil ook effecten ZELF over mijn stem kunnen gooien. Daarbij gebruik ik eigenlijk dezelfde effecten als op de gitaar alleen heb ik dan ook nog eens een compressor nodig.
Het hoeft alleen niet te professioneel, maar ik wil eigenlijk wel presets kunnen maken. Het is namelijk zo dat ik nogal veel moet wisselen en het zou fijn zijn als ik nummets compleet ik kan programmeren.
Heeft iemand misschien leuke ideeën? Ik wil wel alles met de voeten kunnen bedienen natuurlijk.
Hoi!
`quote:Op donderdag 28 september 2006 13:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
Effecten over je stem??
AT THE DRIVE-IN deed ook zang met FX... zoek op internet maar eens op hoe hij het heeft gedaan... volgens mij had hij een microfoon met een 1/4" jack die hij via gewone stompboxen vervormde... check it!
Die klinken lekker bruut in de 7 snaar....verheug je maar..quote:Op donderdag 28 september 2006 09:04 schreef Cynic het volgende:
Zo, ik heb gisteren een Dimarzio Evolution besteld voor mijn 7-snaar
Binnenkort weer solderen!
Vette band overigens....quote:Op donderdag 28 september 2006 13:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
Effecten over je stem??
AT THE DRIVE-IN
Het is de bedoeling dat ik de gitaar effecten en de stem effecten los van elkaar kan bedienen. Ik had al wel gedacht aan twee apparte multi-effect pendalen. Maar zijn de gitaar pedalen ook goede te gebruiken over de stem? Of zijn er voor de stem ook aparte bakkies?quote:Op donderdag 28 september 2006 10:22 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mm tegelijk effecten over je gitaar en je stem? Of en je stem en je gitaar andere effecten (in dat geval moet je gaan denken aan twee effectboarden. Misschien even kijken naar multifx? Iets van Boss, Line6 (Podproxt bijv, rack of vloerversie). Leg nog even preciezer uit wat je gaat doen (en misschien wat je te besteden hebt?)
Ja natuurlijk is dat een vette band, die gasten wisten echt wat muziek maken is! Helaas bestaan ze niet meer, maar gelukkig is er The Mars Volta overgebleven, en dat is ook echt wel vet! Als je van hun een live optreden opzoekt van Jay Leno ofzo, dan zie je dat de zanger ook zijn mic door simpele Boss-pedalen gooit om zijn effecten te krijgen, echt wel cool!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |