Vette shit dude! Doorzetten die handel!quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:22 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, idd een studio..Dit is misschien wel een goed advies. Ik heb me gisteravond enorm verdiept erin en ben wat wijzer geworden! Bedankt iedereen!
[..]
áls, dan in het zuidelijkste zuiden van Limburg....![]()
Ten eerste een ondernemingsplan, maar daar ben je dus al mee bezig. Hou met dat plan rekening met het bestemmingsplan van de buurt en ruimte waar je dat in gaat doen, de geluidsnormen, mileueisen, wettelijke openingstijden etc. Ook is krachtstroom een vereiste en zal je een aparte stoppenkast van bijvoorbeeld 32Ampere moeten laten installeren. Teken ook alvast de stroomkabels in je tekening, dan heb je enig idee hoeveel je nodig hebt. Ook belangrijk: Stroomkabels en signaalkabels kunnen niet naast elkaar liggen in het zelfde kabelgootje! Ze mogen elkaar enkel in een hoek van 90 graden kruisen anders loop je risico op hum/ruis en als prof studio kun je dat echt niet maken! Trek ook flink wat geld uit voor acoestische bewerking aan de studio. Een goede akoestiek is belangrijker dan goede apparatuur! Ik mix liever met een behringer in een topruimte, dan met een SSL in een 'normale'huiskamer omdat dat toch beter klinkt. Veel akoestiek kan je zelf maken, maar kost je toch klauwen met geld. Heb je een losse controlroom met aparte opnameruimte, schrik dan niet van 10.000 euro om aan akoestiek zelf te moeten klussen. Iemand inhuren is natuurlijk nog duurder.quote:wie weet raad?
Hoe start ik dit op? Ik kan met iemand samen een deal sluiten door 'voor ons zelf te beginnen'. Ik ben degene die de ruimte regelt en de financiën afhandeld, instrumenten en vertsterkers en ideeën ter beschikking stelt en de hypotheek gaat regelen. De tweede persoon (een geniale producer, mixer en master, waarvan ik denk dat hij het helemaal gaat maken omdat ie NU al diverse deals met labels heeft opdat al het werk van dat label 'onze' kant op komt) doet het mix, en produceer werk en masterd de boel, stelt versterkers, gitaren en mic's ter beschikking en heeft een complete thuisstudio vanwaar een professionele, kleinere, studio niet te onderscheiden is. Er moet misschien een investering gedaan worden om een iets grotere mixtafel aan te schaffen en eventueel wat mic's en kleinmateriaal. Tevens komt er boven de ruimte een eventuele 'chill' ruimte met slaapvertrekken en sanitair voor de mensen die de studio (incl. producer) willen huren voor een week. Het ondernemersplan ben ik op dit moment mee bezig, dat is niet het probleem. Wat wel?
- moet het een B.V. , V.O.F, of eenmanszaak worden (incl. 1 personeelslid)?
- Is er een startsubsidie zoals bij startende ondernemers het geval is in andere sectoren?
- Zijn er subsidies ter beschikking gesteld door NPI of iets dergelijks.
Wie heeft er hier ervaring met dit soort zaakjes?
Een vriend van mij is afgestudeerd producer. Hij heeft gouden vingers, want alle werk tot nu werd geloofd door de media en pers. Hij wil een eigen bedrijf starten en ik heb aangeboden compaan te worden. Vandaar de intresse. We gaan binnenkort eens om de tafel zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:19 schreef --H-I-M-- het volgende:
Anytime!
Een DI-box met di-through functie is genoeg voor zoiets. Je plugt je gitaar in de di, een gitaarkabel tussen de di-through en je effectenbak die aan je amp hangt en een gebalanceerd signaal rechtstreeks via je basgitaar en de DI-out het paneel in.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:13 schreef mindflick het volgende:
Ik heb laatst een effectenbak gekocht voor mijn basgitaar. Ik heb hem eigenlijk gekocht om distortion te krijgen op mn bass. Tegen verwachting hou ik nog best veel laag over, maar ik vind het toch iets te mager.
Dus ik had het idee om mijn bas rechtstreeks op een soort van splitter aan te sluiten, van daar gaat er weer geluid door mijn effectenbak en een lijn die overblijft. Dan gaat de lijn met distortion en de gewone lijn weer bij elkaar waardoor je een gemixt geluid krijgt.
Een vriend van mij kan dit rechtstreeks op zijn versterker doen doordat hij meerdere uitgangen op zijn effecten bak heeft en meerdere ingangen op zn versterker. Ik heb dit helaas allebei niet.
Weten jullie misschien een oplossing voor het idee wat ik wil qua apparatuur enzo?
Blind Sight, 37 Stabwoundz, Progress, Arise Out Of Leftfield, SliK en wat side-projects. Niet te vergeten wat ie voor zijn school heef moeten doen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:09 schreef Desensitized het volgende:
Wie heeft ie al geproduceerd dan?
Thanks!!! Als we een paar stappen verder zijn zal ik mij niet schamen hem iets te vragen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ibanez: op het gitaarnet.nl forum zit een vent die luistert naar de naam "Han S". Hij heeft ook zijn eigen studio (beaufort studio heet het geloof ik, google). Misschien is dat handig als je vragen mocht hebt voor een eigenaar.
quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:04 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard updeet:P weer eens even netjes gemaakt;) De jackhammer wordt hopelijk deze week (bestelling) vervangen door een Maxon SD9 m/
[afbeelding]
-> JimiHendrix Wah -> SD9 - > TS9 -> Tsunami - > MemorymanDeluxe -> MXR phase90 -> Clean sanchez -> a/b ->
sjiek!!, die ledjes ook wel, al zal ik dat niet zo snel doen!quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:04 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard updeet:P weer eens even netjes gemaakt;) De jackhammer wordt hopelijk deze week (bestelling) vervangen door een Maxon SD9 m/
[afbeelding]
-> JimiHendrix Wah -> SD9 - > TS9 -> Tsunami - > MemorymanDeluxe -> MXR phase90 -> Clean sanchez -> a/b ->
WTF als ie idd 800 dollar is gewoon zelf importeren en belasting betalen bij de douane ben je stukken goedkoper uit.quote:Op maandag 25 september 2006 14:35 schreef Even het volgende:
ESP EX met EMG ¤2.585,00![]()
Op de site van ESP stond 800 dollar.....
Vind het wel een vet model, is die Epiphone explorer gothic van goede kwaliteit? Jammer van de Floyd die daar standaard op zit![]()
wees gerust, dat komt niet in 1 keer:) speel zo'n 10 jaar en studeer enzo allemaal vrolijk. Dus allemaal bijbaantjes/vakantiewerk/verjaardagen etc etc. Alles zelf bij elkaar gespaard, dan is het ook veel leukerquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
hoeveel geld heb je daar in gestopt?
Dat is inderdaad de manier. Toch moet je er soms maar niet al teveel bij nadenken wat het allemaal heeft gekostquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:37 schreef Neidropje het volgende:
[..]
wees gerust, dat komt niet in 1 keer:) speel zo'n 10 jaar en studeer enzo allemaal vrolijk. Dus allemaal bijbaantjes/vakantiewerk/verjaardagen etc etc. Alles zelf bij elkaar gespaard, dan is het ook veel leuker
ex-400 bij american guitar store is ook gewoon 800 euro hoor.. maar da's een LTD, ondermerk van ESP.. echte ESP zal wel iets duurder zijn dan jah.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
WTF als ie idd 800 dollar is gewoon zelf importeren en belasting betalen bij de douane ben je stukken goedkoper uit.
Ja ik had niet door dat ik naar de LTD zat te kijkenquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ex-400 bij american guitar store is ook gewoon 800 euro hoor.. maar da's een LTD, ondermerk van ESP.. echte ESP zal wel iets duurder zijn dan jah.![]()
Jij bent een vieze smerige pedofielquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:02 schreef Even het volgende:
[..]
Ja ik had niet door dat ik naar de LTD zat te kijken![]()
Ik durf teminste een plaatje van mezelf als avater te gebruikenquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:49 schreef JingleKoning het volgende:
[..]
Jij bent een vieze smerige pedofielzolang jij je avatar niet veranderd blijf ik je stalken
![]()
Ik was 11 maanden en was toen al met muziek bezigquote:
Klopt, en best lastig om dat mee of na te spelen op hetzelfde tempo en dan ook nog eens ECHT strak te spelen, ik heb het geprobeerd, en opgenomen... 't was bijna niet te doen, en hij is eigenlijk nog te langzaam ook... en KRAMP!!! jezus heej, niet meer normaal gewoon, als je dat 20 keer moet inspelen... dus laat staan hoe lang Metallica dat heeft zitten spelen voordat het echt goed erop stond...quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Battery is best snel
Nou laat eens horenquote:Op woensdag 27 september 2006 00:51 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Klopt, en best lastig om dat mee of na te spelen op hetzelfde tempo en dan ook nog eens ECHT strak te spelen, ik heb het geprobeerd, en opgenomen... 't was bijna niet te doen, en hij is eigenlijk nog te langzaam ook... en KRAMP!!! jezus heej, niet meer normaal gewoon, als je dat 20 keer moet inspelen... dus laat staan hoe lang Metallica dat heeft zitten spelen voordat het echt goed erop stond...
![]()
Vet manquote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik had em een paar topics geleden ook al gepost, omdat we het er toevallig toen over hadden, en ik had 's middags vrij
http://members.chello.nl/t.tijdink/battery.mp3
Zo...
quote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik had em een paar topics geleden ook al gepost, omdat we het er toevallig toen over hadden, en ik had 's middags vrij
Zo...
Maar niet snel genoeg, en sneller kreeg ik em niet meer, jezus na een uur spelen ofzo kreeg ik zo'n fucking kramp in mn arm... maar het is op zich niet onaardig, behalve de intro, die is niet netjes... BOEIE!quote:
Zeer netjesquote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Zo...
Hoe bedoel je dat??quote:Op woensdag 27 september 2006 12:53 schreef Svyatagor het volgende:
Mooi kort geheugen heeft iedereen hier.![]()
linkjequote:Op dinsdag 26 september 2006 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kan het niet vinden, doe eens linkje?
![]()
Die opname is niet zo lang geleden ook al een keer voorbij gekomen, dat bedoel ikquote:
Bij de Mediamarkt hebben ze ook een hele brede keuze aan koptelefoons, kun je ze ook goed testen enzo.quote:En de Sennheiser HD 215 dan? Is wel 80-95 euro, maar ziet er ook wel vet uit.
Heb jij ervaring met die Harley Bentons? Het is echt het allergoedkoopste muziekmerk dat ik ooit ben tegengekomenquote:
Nog niet, binnenkort wel, moet weer eens snaren gaan vervangen...quote:Op woensdag 27 september 2006 13:52 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met die Harley Bentons? Het is echt het allergoedkoopste muziekmerk dat ik ooit ben tegengekomen![]()
Er kan er maar 1 de beste zijn:quote:Op woensdag 27 september 2006 13:56 schreef Desensitized het volgende:
Ja ok, maar klinkt elke keer toch weer vet
Motherfucking BATTERY WHUHOA
En die ProDJuser is idd erg goed, maar dan moet ik alsnog naar Rotterdam reizen... Ga straks even naar de MM, hebben vast wel wat.
Oe die ziet er draadloos uitquote:Op woensdag 27 september 2006 14:56 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Er kan er maar 1 de beste zijn:
[afbeelding]
Beyer DT 770 Pro... 1 woord: perfectie!
Moest ie draadloos zijn??? Owshit, niet gezien..quote:Op woensdag 27 september 2006 15:20 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Oe die ziet er draadloos uit![]()
Geen idee ik gebruik nooit een koptelefoonquote:Op woensdag 27 september 2006 15:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Moest ie draadloos zijn??? Owshit, niet gezien..
Maarja: draadloos zuigt grote tijd...
draadloos is een slecht idee, mindere kwaliteit, interferentie van andere apparaten.. en batterijen.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Geen idee ik gebruik nooit een koptelefoon![]()
Ik neem helemaal geen koptelefoonquote:Op woensdag 27 september 2006 17:37 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
draadloos is een slecht idee, mindere kwaliteit, interferentie van andere apparaten.. en batterijen.
dus ik zou er gewoon een nemen met een mooie lange kabel
quote:Op woensdag 27 september 2006 14:56 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Er kan er maar 1 de beste zijn:
[afbeelding]
Beyer DT 770 Pro... 1 woord: perfectie!
quote:
quote:The minimum order value is ¤ 25,-. For standard and Hot Deal items, our shipping costs are ¤ 8,-, for oversized and extremely heavy equipment, please ask our experts or leave a quote in the comment field that we send a quote before processing the order.
Nouja als ze echt heel slecht zijn ben je er in een maandje wel doorheen.quote:Op woensdag 27 september 2006 18:10 schreef Even het volgende:
[..]
[..]
![]()
Moet je nou voor minimaal 25 euro aan spullen bestellen en dan nog eens 8 euro verzondkosten? Wat moet ik met 25x6 snaren van onbekende kwaliteit ?!
150 snarenquote:Op woensdag 27 september 2006 18:16 schreef Even het volgende:
Ja maar dat zou kunnen betekenen dat ik dan 32 euro betaal voor bagger 150 snaren....
Hoe maak je die drum erbij enzo? Ik loop eindeloos te klooien met midi bestandjes in cubase plakken, maar dan werkt dit weer niet en dan dat weer niet. Is er niet een simpelere manier om zoals bij jou drums toe te voegen enzo?quote:Op woensdag 27 september 2006 01:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
Zo...
ProTools + Reason... met ProTools neem ik de audio op van de gitaren en de bass, en de drums programmeer ik dan in Reason... ik weet niet of Reason ook met Cubase samenwerkt, dat zou je aan iemand moeten vragen die met Cubase werkt, maar anders kan je ook met Reason eerst de drums maken, exporteren als .wav/.aiff en dan importeren in Cubase als audio en lekker meespelen!quote:Op woensdag 27 september 2006 18:29 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Hoe maak je die drum erbij enzo? Ik loop eindeloos te klooien met midi bestandjes in cubase plakken, maar dan werkt dit weer niet en dan dat weer niet. Is er niet een simpelere manier om zoals bij jou drums toe te voegen enzo?
volgens mij kan je die aan elkaar knopen met ReWirequote:Op woensdag 27 september 2006 19:11 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
ProTools + Reason... met ProTools neem ik de audio op van de gitaren en de bass, en de drums programmeer ik dan in Reason... ik weet niet of Reason ook met Cubase samenwerkt, dat zou je aan iemand moeten vragen die met Cubase werkt, maar anders kan je ook met Reason eerst de drums maken, exporteren als .wav/.aiff en dan importeren in Cubase als audio en lekker meespelen!![]()
Oh enne het is niet moeilijk ofzo, maar 't kost wel redelijk wat tijd hoor...
Ik zou nog even voor je kijken. ik had een strap besteld, de verzendkosten waren ¤5,60 en volgens mij duurde het 2 weken voor hij er was, maar dat weet ik niet zeker. Duurde iig niet heel lang ofzo..quote:Op maandag 25 september 2006 21:08 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wat zijn de verzendkosten en hoe lang doet het erover om hier te komen?
![]()
Exact. Niks geen importeren in .wav, gewoon aansturen vanuit Cubase ipv. met de mij toch iets te blokkerige sequencer in Reason.quote:Op woensdag 27 september 2006 19:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
volgens mij kan je die aan elkaar knopen met ReWire
Ja echt hoorquote:Op woensdag 27 september 2006 18:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
150 snaren![]()
Zo net ff wat nieuwe plectrums gekocht ik kan weer ff vooruit![]()
ja toch?quote:Op woensdag 27 september 2006 20:44 schreef Even het volgende:
[..]
Ja echt hoor25 euro => 25 pakjes => 6x25 = 150 snaren
![]()
Zeikerd!quote:Op woensdag 27 september 2006 18:10 schreef Even het volgende:
[..]
[..]
![]()
Moet je nou voor minimaal 25 euro aan spullen bestellen en dan nog eens 8 euro verzondkosten? Wat moet ik met 25x6 snaren van onbekende kwaliteit ?!
Als jij een bestelling hebt staan voor 349 euro, ga je mij niet vertellen dat je niet een setje snaren van 1 euro meebesteld om te proberen!quote:Op woensdag 27 september 2006 22:05 schreef Jorikjet het volgende:
ja maar dan heb je snaren waarvan je niet eens weet hoe ze zijn!
Goedkoop?quote:Op woensdag 27 september 2006 22:05 schreef Jorikjet het volgende:
ja maar dan heb je snaren waarvan je niet eens weet hoe ze zijn!
ow ik dacht dat je gelijk 25 van die pakjes bestelde.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als jij een bestelling hebt staan voor 349 euro, ga je mij niet vertellen dat je niet een setje snaren van 1 euro meebesteld om te proberen!![]()
Ik ben wel gek, maar ik ben niet goed...quote:Op woensdag 27 september 2006 22:08 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ow ik dacht dat je gelijk 25 van die pakjes bestelde.![]()
Ja dan maakt dat inderdaad ook niet meer uitquote:Op woensdag 27 september 2006 21:58 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zeikerd!![]()
Het komt wel uit Duitsland en ik vind 8 euro flatrate wel heel netjes. Net voor 350 euro aan pedalen, gitaren en shit besteld, dan is 8 euro héél netjes...![]()
Ik ken Cubase niet goed genoeg, en ik wist niet dat rewire ook werkte met andere programma's... en ik zei ook ANDERS kan je altijd een wav pakken... is toch zo? liever niet, maar als het niet anders zou kunnen, kan je dat altijd nog doenquote:Op woensdag 27 september 2006 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Exact. Niks geen importeren in .wav, gewoon aansturen vanuit Cubase ipv. met de mij toch iets te blokkerige sequencer in Reason.
Checkquote:Op woensdag 27 september 2006 22:39 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik ken Cubase niet goed genoeg, en ik wist niet dat rewire ook werkte met andere programma's... en ik zei ook ANDERS kan je altijd een wav pakken... is toch zo? liever niet, maar als het niet anders zou kunnen, kan je dat altijd nog doen
Gebruik je dan gewoon de midi-map van Cubase om de drums van Reason aan te sturen? Schakel je dan in Reason de Redrum in, of kan dat ook anders?quote:Op woensdag 27 september 2006 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Exact. Niks geen importeren in .wav, gewoon aansturen vanuit Cubase ipv. met de mij toch iets te blokkerige sequencer in Reason.
Ik gebruik dan inderdaad een midikanaal uit Cubase om de Redrum in Reason aan te sturen, die vervolgens via Rewire weer als twee Cubasekanalen terugkomt om in Cubase gemixt te worden. Reason heeft een aantal erg goede sounds, en ik vind het vaak makkelijker om er wat half creatiefs uit te halen dan Cubase los, maar zo gauw er opgenomen audio bij komt kijken vind ik het veel makkelijker om een spoor in Cubase op te nemen dan om het via Recycle en de Dr. Rex player terug te zetten naar Cubase.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gebruik je dan gewoon de midi-map van Cubase om de drums van Reason aan te sturen? Schakel je dan in Reason de Redrum in, of kan dat ook anders?
Ik wist niet eens dat dat kon.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
maar zo gauw er opgenomen audio bij komt kijken vind ik het veel makkelijker om een spoor in Cubase op te nemen dan om het via Recycle en de Dr. Rex player terug te zetten naar Cubase.
Je kunt in CuBase een apart tempotrack laten meelopen, waarmee je op willekeurige plekken in een nummer het tempo kan veranderen. Hoe het precies werkt, weet ik niet, maar ik ben het bij de help-file wel eens tegengekomen.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:51 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Help, ik ben totaal niet bekend met cubase en EZdrummer, maar ik heb het aan de praat gekregen!! Daar ben ik heel blij mee. Maar nu heb ik een probleem wat waarschijnlijk heel makkelijk te verhelpen valt.
In die "my midi" map heb ik een midi van metallica - Battery gezet. Als ik die in EZdrummer selecteer en afspeel doet ie het prima, maar als ik hem vervolgens naar Cubase drag&drop hoor ik geen geluid, terwijl ik wel het volume wel steeds omhoog zie gaan bij de beats.
edit: Excuses. ik heb het al. Moest bij "out" ezdrummer zetten.
Wat een heerschend drumgeluid! Battery, hoeh!
Nu nog even kijken hoe ik het tempo verander.. het is nu allemaal 120
Ctrl-T en intekenen. Veel simpeler kan het niet.quote:Op donderdag 28 september 2006 00:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je kunt in CuBase een apart tempotrack laten meelopen, waarmee je op willekeurige plekken in een nummer het tempo kan veranderen. Hoe het precies werkt, weet ik niet, maar ik ben het bij de help-file wel eens tegengekomen.
mm tegelijk effecten over je gitaar en je stem? Of en je stem en je gitaar andere effecten (in dat geval moet je gaan denken aan twee effectboarden. Misschien even kijken naar multifx? Iets van Boss, Line6 (Podproxt bijv, rack of vloerversie). Leg nog even preciezer uit wat je gaat doen (en misschien wat je te besteden hebt?)quote:Op donderdag 28 september 2006 00:36 schreef DylanYoung het volgende:
Voor de effecten fanaten onder jullie:
Ik heb als het goed is binnenkort een paar optredens aan de hand van een paar korte demo's van mij. Het probleem is dat op de demo's alles zelf heb gemaakt (Drums, Synths, Bas, Piano, Gitaar, Zang). Dus ik moet het wel akoestisch gaan doen. Nu heb ik het volgende idee.
Ik heb een set-up nodig waar ik zowel mijn akoestische als electrische gitaar op aan kan sluiten (niet tegelijk natuurlijk). Nu wil ik over de gitaar natuurlijk effecten kunnen gooien: Delay, Reverb, Distortion (niet te zwaar), Flanger, Chorus en wat er ook bij mag is een samples (zodat ik iets kan inspelen (live) en er meteen weer overheen kan spelen)
Maar ik wil ook effecten ZELF over mijn stem kunnen gooien. Daarbij gebruik ik eigenlijk dezelfde effecten als op de gitaar alleen heb ik dan ook nog eens een compressor nodig.
Het hoeft alleen niet te professioneel, maar ik wil eigenlijk wel presets kunnen maken. Het is namelijk zo dat ik nogal veel moet wisselen en het zou fijn zijn als ik nummets compleet ik kan programmeren.
Heeft iemand misschien leuke ideeën? Ik wil wel alles met de voeten kunnen bedienen natuurlijk.
Hoi!
`quote:Op donderdag 28 september 2006 13:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
Effecten over je stem??
AT THE DRIVE-IN deed ook zang met FX... zoek op internet maar eens op hoe hij het heeft gedaan... volgens mij had hij een microfoon met een 1/4" jack die hij via gewone stompboxen vervormde... check it!
Die klinken lekker bruut in de 7 snaar....verheug je maar..quote:Op donderdag 28 september 2006 09:04 schreef Cynic het volgende:
Zo, ik heb gisteren een Dimarzio Evolution besteld voor mijn 7-snaar
Binnenkort weer solderen!
Vette band overigens....quote:Op donderdag 28 september 2006 13:20 schreef Thomzzzzz het volgende:
Effecten over je stem??
AT THE DRIVE-IN
Het is de bedoeling dat ik de gitaar effecten en de stem effecten los van elkaar kan bedienen. Ik had al wel gedacht aan twee apparte multi-effect pendalen. Maar zijn de gitaar pedalen ook goede te gebruiken over de stem? Of zijn er voor de stem ook aparte bakkies?quote:Op donderdag 28 september 2006 10:22 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mm tegelijk effecten over je gitaar en je stem? Of en je stem en je gitaar andere effecten (in dat geval moet je gaan denken aan twee effectboarden. Misschien even kijken naar multifx? Iets van Boss, Line6 (Podproxt bijv, rack of vloerversie). Leg nog even preciezer uit wat je gaat doen (en misschien wat je te besteden hebt?)
Ja natuurlijk is dat een vette band, die gasten wisten echt wat muziek maken is! Helaas bestaan ze niet meer, maar gelukkig is er The Mars Volta overgebleven, en dat is ook echt wel vet! Als je van hun een live optreden opzoekt van Jay Leno ofzo, dan zie je dat de zanger ook zijn mic door simpele Boss-pedalen gooit om zijn effecten te krijgen, echt wel cool!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |