quote:Top Gear presenter Richard Hammond is in a critical condition in hospital after a crash in a jet-powered car while filming for the programme.
The presenter, 36, was taken by air ambulance to a Leeds hospital which has a special neurological unit.
A North Yorkshire Ambulance Service spokesman said he was unconscious when they got to the scene but was regaining consciousness at the hospital.
A BBC spokesman confirmed the presenter had been injured during a shoot.
ziet er slecht uitquote:Inspector Mike Thompson, of North Yorkshire Police, said officers were dealing with the incident at Elvington airfield, a former RAF base, in North Yorkshire.
He said: "At 5.45pm this evening we received a report via the fire service of a male person trapped in what was described as an overturned jet car which had been driven on the airfield.
"The male occupant has received serious injuries and has been airlifted to hospital at Leeds."
The presenter was born in Birmingham, educated in Yorkshire and lives near Cheltenham.
In addition to presenting Top Gear for the BBC, he also fronted Brainiac on Sky One until recently.
quote:Top Gear Man In Crash
Updated: 21:21, Wednesday September 20, 2006
Richard Hammond, one of the presenters of TV's Top Gear, is reportedly in critical condition following a car crash.
Mr Hammond was hurt while filming an edition of the show and taken to Leeds General Infirmary.
He was reportedly trying to set a new land speed record for Britain in a jet-powered Vampire car when it overturned.
Mr Hammond was said to have been reaching speeds of up to 280mph as the accident happened.
Firefighter Dave Ogden, who witnessed the crash, told Sky News that the 36-year-old presenter was able to speak as he was taken out of the wreckage of the car.
Inspector Mike Thompson, of North Yorkshire Police, said officers were dealing with the incident at Elvington airfield, southeast of York, where the filming was taking place.
He said: "At 5.45pm this evening we received a report via the fire service of a male person trapped in what was described as an overturned jet car which had been driven on the airfield.
"The male occupant has received serious injuries and has been airlifted to hospital at Leeds."
A spokeswoman for the BBC, which produces Top Gear, said: "The incident happened quite recently and the focus of our attention is on Richard at this stage."
Mr Hammond, who lives near Cheltenham with his wife Amanda and their two daughters, has also presented Sky's Brainiac and shows including Time Commanders and Petrolheads.
http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000-1234566,00.html
flikker eens op met die irritante opmerkingquote:Op woensdag 20 september 2006 22:17 schreef TC03 het volgende:
R.I.P aan de nabestaanden.
Darwin Award!quote:Op woensdag 20 september 2006 22:17 schreef TC03 het volgende:
I DID NOT HAVE MY TEETH WHITENED! (Ik heb het vast fout geschreven.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:32 schreef verliefdekloon het volgende:
ik hoop niet dat hij roetschade krijgt op zijn witte tanden
Hmz, je was me net voor, maar dat dacht ik dus ook meteenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:32 schreef verliefdekloon het volgende:
ik hoop dat hij er weer normaal uitkomt dan kunnen we straks lachen om de crash die dan zeker uitgezonden gaat worden.
Zelfspot heerscht...quote:Op woensdag 20 september 2006 22:33 schreef vosss het volgende:
Het zou me niks verbazen als ie er weer helemaal bovenop komt dat ze de crash gewoon in een uitzending laten zien en er dan met 3 man dubbel om liggen
Daar kunnen we bijna wel van uit gaanquote:Op woensdag 20 september 2006 22:33 schreef vosss het volgende:
Het zou me niks verbazen als ie er weer helemaal bovenop komt dat ze de crash gewoon in een uitzending laten zien en er dan met 3 man dubbel om liggen
Lijkt me prachtig.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:33 schreef vosss het volgende:
Helaas hoeft dat bij hoofdwonden niet veel te betekenen, de eerste 2 X 24 uur zijn cruciaal mbt zwellen van de hersenen e.d., ik heb mijnquote:Op woensdag 20 september 2006 22:28 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nou ja, het is een goed teken dat hij in het ziekenhuis weer bij bewustzijn kwam.
Hehe inddquote:Op woensdag 20 september 2006 22:33 schreef vosss het volgende:
Dat is waar, maar het is volgens mij nog altijd beter dan bewusteloos te blijven...quote:Op woensdag 20 september 2006 22:36 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Helaas hoeft dat bij hoofdwonden niet veel te betekenen, de eerste 2 X 24 uur zijn cruciaal mbt zwellen van de hersenen e.d., ik heb mijnnet heel hard laten schrikken met dit nieuws!
![]()
Jaaaah....laten we het hopen!quote:Op woensdag 20 september 2006 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het is volgens mij nog altijd beter dan bewusteloos te blijven...
De Top Gear crew zal het toch wel het beste wetenquote:This has conflicted with witness statements given to the BBC from Top Gear production crew, which stated that Hammond walked away from the crash and was helped into an awaiting helicopter.
Grappig manquote:Op woensdag 20 september 2006 22:17 schreef TC03 het volgende:
naja, verbaast me niks dat ze daarmee gaan racen.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:49 schreef Bigs het volgende:
Wel klote.. maar ik moet zeggen, het klinkt ook wel als een jackass-actie. Rocket powered cars zijn geen kinderspeelgoed
[..]
Grappig man
http://www.jalopnik.com/c(...)-accident-202054.phpquote:"Firefighter Dave Ogden, who witnessed the crash, told Sky News that the 36-year-old presenter was able to speak as he was taken out of the wreckage of the car.
Inspector Mike Thompson, of North Yorkshire Police, said officers were dealing with the incident at the airfield northeast of York where the filming was taking place.
Rot op manquote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
Ze hadden beter die stomme krullenkop klootzak van een arrogante collega van m laten verongelukken.
Rot op man!quote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
Ze hadden beter die stomme krullenkop klootzak van een arrogante collega van m laten verongelukken.
Wat is er mis met Clarkson?quote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
nog beter was het dat jij was verongelukt zodat jij niet zulke achterlijke posts kunt neerzetten!quote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
zelfs als je niet van auto's houdt is Top Gear nog de moeite waard.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:05 schreef Rewimo het volgende:
Hopelijk komt het weer goed, ik kijk nooit naar Top Gear maar ik ken hem van Brainiac.
Kop jij anders even de Intercity, graftakquote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef BasEnAad het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |