Een strenger uitzetbeleid is wel degelijk beleid van dit kabinet. Er is bijvoorbeeld weinig steun vanuit de oppositie voor het uitzetten van de 26000 economische vluchtelingen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar het beleid is zeker geen maatregel van dit kabinet.
Hoeveel zijn daar daadwerkelijk van vertrokken? Daarnaast is de invulling van het beleid niet van Balkenende, de uitvoering is van Balkenende. Toch best een verschil.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Een strenger uitzetbeleid is wel degelijk beleid van dit kabinet. Er is bijvoorbeeld weinig steun vanuit de oppositie voor het uitzetten van de 26000 economische vluchtelingen.
Meer dan wanneer we een linkse regering hadden gehad.quote:Op dinsdag 26 september 2006 22:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hoeveel zijn daar daadwerkelijk van vertrokken?
En dat is maar goed ookquote:Op dinsdag 26 september 2006 23:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Meer dan wanneer we een linkse regering hadden gehad.
Idd, Woutertje Bos wil ze allemaal zomaar een Nederlands paspoort geven. Kan die z'n achterban weer tevreden mee stellen.quote:
Als iets nooit het geval is geweest hoe weet je dan zo zeker dat het zo'n ramp voor het land zou zijn?quote:
Ik vroeg hoeveel. Zolang je geen cijfertjes geeft is dit loze praatjesmakerij natuurlijkquote:Op dinsdag 26 september 2006 23:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ja zeg, ik ben je hondje niet. Google die cijfers zelf maar bij elkaar...quote:
Jij beweert dingen die je niet met cijfertjes ondersteunt (of kan ondersteunen). Voorlopig heeft Balkenende (cq. Verdonk) nog bar weinig mensen daadwerkelijk uitgezet....quote:Op woensdag 27 september 2006 00:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ja zeg, ik ben je hondje niet. Google die cijfers zelf maar bij elkaar...
Ik zeg dat Verdonk van die 26000 meer mensen heeft uitgezet dan wanneer we ze een generaal pardon zouden hebben gegeven (in geval van linkse regering). Dat is gewoon een feit omdat bij een generaal pardon niemand zou zijn uitgezet. Dan maakt het geen drol uit of Verdonk 10, 100 of 1000 mensen heeft uitgezet.quote:Op woensdag 27 september 2006 01:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jij beweert dingen die je niet met cijfertjes ondersteunt (of kan ondersteunen).
Wel als je met droge ogen durft te beweren dat daardoor de criminaliteit significant is afgenomenquote:Op woensdag 27 september 2006 01:10 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik zeg dat Verdonk van die 26000 meer mensen heeft uitgezet dan wanneer we ze een generaal pardon zouden hebben gegeven (in geval van linkse regering). Dat is gewoon een feit omdat bij een generaal pardon niemand zou zijn uitgezet. Dan maakt het geen drol uit of Verdonk 10, 100 of 1000 mensen heeft uitgezet.
Dat kwam uit de Elsevier en lijkt me een zeer aannemelijke conclusie:quote:Op woensdag 27 september 2006 01:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wel als je met droge ogen durft te beweren dat daardoor de criminaliteit significant is afgenomen
Pardon...is een wet die door Job Cohen gemaakt is .en die is toch echt van de PVDA ...quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En die conclusie lijkt me dus echt zeer onaannemelijk. Namelijk vanwege de vraagtekens die ik eerder heb geplaatst bij de preventief fouileren- en de uitzettingsbeleidargumenten.quote:Op woensdag 27 september 2006 01:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat kwam uit de Elsevier en lijkt me een zeer aannemelijke conclusie:
Criminaliteit: Weer minder moorden
Een mogelijke verklaring voor de dalende trend is de harde aanpak van illegaal wapenbezit. Op veel plaatsen wordt preventief gefouilleerd. Verder spelen het dalende aantal asielzoekers en het strengere uitzettingsbeleid een rol. Asielzoekers en illegalen zijn al jaren oververtegenwoordigd in de moordstatistieken. Ook de preventieve aanpak van huiselijk geweld spaart levens.
Trouwens uit dat stukje:quote:Op woensdag 27 september 2006 01:17 schreef Tikorev het volgende:
Criminaliteit: Weer minder moorden
Oh, je bent tegenwoordig alleen een crimineel als je een moord pleegtquote:Op woensdag 27 september 2006 08:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Trouwens uit dat stukje:
1997 (Paars 1): 283 moorden
2001 (Paars 2): 255 moorden
2002 (Paars 2, anderhalve maand Balkenende 1): 205 moorden
2003 (Balkenende 2): 232 moorden
2004 (Balkenende 2): 204 moorden
Oftewel: Aanvankelijk stijgt het aantal moorden onder Balkenende enorm, om vervolgens weer te dalen naar het niveau dat Paars uiteindelijk bereikt heeft. Balkenende deed het dus aanvankelijk zelfs veel slechter dan Paars. Om uiteindelijk net zo goed te scoren. Maar zeker niet beter![]()
Die moorden was een stukje criminaliteit waar Tikorev zo ongeveer op klaar komt vandaar.. Hij zag daarin zelfs een duidelijk verband met het beleid van Verdonkquote:Op woensdag 27 september 2006 10:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oh, je bent tegenwoordig alleen een crimineel als je een moord pleegt
Het wordt ook steeds gekker met die linkselingen![]()
Welke wet? Er zal geen generaal pardon komen?quote:Op woensdag 27 september 2006 08:31 schreef rosmalen het volgende:
[..]
Pardon...is een wet die door Job Cohen gemaakt is .en die is toch echt van de PVDA ...
redactie@elsevier.nlquote:Op woensdag 27 september 2006 08:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Verder heb ik ook geen idee met wat ik me moet voorstellen bij de preventieve aanpak van huiselijk geweld. Kun je me vertellen wat er precies gebeurd en hoeveel levens dat volgens Elsevier heeft gespaart?
Paars viel al in begin 2002.quote:
Dat zijn getallen die jouw rechtse vriendje aandraagtquote:Op woensdag 27 september 2006 10:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oh, je bent tegenwoordig alleen een crimineel als je een moord pleegt
Het wordt ook steeds gekker met die linkselingen![]()
Balkenende 1 werd pas in de herft geinstalleerd en viel al niet veel later. 2002 viel dus hoofdzakelijk onder Paars beleid.quote:
Hé‚, in het begin van Balkenende werd er meer gemoord dan de jaren ervoor. Dus zo positief zijn die cijfertjes niet. Daarnaast is het met de criminaliteit inderdaad beter gegaan. Maar dat ging het onder Paars ook al. Het beleid van Balkenende is dus eerder gelijkwaardig aan dat van Paars. Wat op zich prima isquote:Je zou natuurlijk ook gewoon eens toe kunnen geven dat niet alles slecht is gegaan onder Balkenende.![]()
2002 had ik ook niet bij Balkenende gerekend:quote:Op woensdag 27 september 2006 12:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Balkenende 1 werd pas in de herft geinstalleerd en viel al niet veel later.
quote:Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dus Paars:
1997:283
2001: 255
Balkenende:
2003 (Balkenende 2): 232 moorden
2004 (Balkenende 2): 204 moorden
2005: 201
Maar 2003 als eerste jaar Balkenende was dus wel een enorme verslechtering ten opzichte van het jaar daarvoor.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
2002 had ik ook niet bij Balkenende gerekend:
[..]
Nee dat zijn getallen die in een artikel staan. Wie zegt dat dat artikel niet op meerdere dingen is gebaseerd, daarna komen jullie met alleen die data om het allemaal eens even lekker uit zijn verband te trekkenquote:Op woensdag 27 september 2006 12:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat zijn getallen die jouw rechtse vriendje aandraagt![]()
![]()
Dat valt wel mee. T.o.v. de Paarse jaren was Balkenende een enorme verbetering. Het laagste peil in bijna tien jaar werd gahaald.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar 2003 als eerste jaar Balkenende was dus wel een enorme verslechtering ten opzichte van het jaar daarvoor.
Dat artikel, waar ik niet mee kom aanzetten, draait enkel om het moordcijfer. Heb je 't wel gelezen?quote:Op woensdag 27 september 2006 12:57 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Nee dat zijn getallen die in een artikel staan. Wie zegt dat dat artikel niet op meerdere dingen is gebaseerd, daarna komen jullie met alleen die data om het allemaal eens even lekker uit zijn verband te trekken
Het was een verbetering, maar gewoon volgens een trend die al voor Balkenende was ingezet en die gewoon door is gezet. Ik zie niet een sterkere daling onder Balkenende. De kabinetten B. hebben het dus gewoon goed gedaan wat dat betreft, maar niet beter dan de Paarse voorgangers . En dat willen sommigen ons wel doen geloven.....quote:Op woensdag 27 september 2006 12:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. T.o.v. de Paarse jaren was Balkenende een enorme verbetering. Het laagste peil in bijna tien jaar werd gahaald.
Het is heus niet zo dat als in een jaar het aantal moorden daalt dat het dan een vanzelfsprekendheid is dat het aantal moorden blijft dalen tot nul.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het was een verbetering, maar gewoon volgens een trend die al voor Balkenende was ingezet en die gewoon door is gezet.
dit is wetenschappelijk idd nog nooit aangetoond. daarom blijft het zaak om alles op zijn merites te beoordelen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:01 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Resultaten uit het verleden hebben nog nooit statistisch verantwoord laten zien dat een rechts beleid op de lange termijn financieel beter is dan een links beleid.
En met 'links beleid' bedoel ik niet communisme. Maar gewoon een vrije markt-economie met sociale bijsturing zoals linkse partijen tegenwoordig voorstaan.
En met 'rechts beleid' bedoel ik trouwens ook niet een 'extreem-rechts' beleid wat xenofobie als enige (onterechte) rechtvaardiging heeft voor het label 'rechts'.
Ja en helaas moet je inloggen om het hele artikel te kunnen lezen. Heb jij het wel gelezen??quote:Op woensdag 27 september 2006 13:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat artikel, waar ik niet mee kom aanzetten, draait enkel om het moordcijfer. Heb je 't wel gelezen?
Kom op je praat onzin: lees dat ding eerst eens. Daarnaast laat dat eerder, ook door een 'rechtse' user, aangedragen onderzoek over het veiligheidsgevoel ook duidelijk zien dat die gewoon consequent een dalende lijn laat zien die al tijdens Paars is ingezet. Of trek ik die cijfers nu ook uit hun verband? Kom jij dan eens met niet uit hun verband gerukte cijfers over het succesvolle anti-criminaliteitssucces van Balkenende![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |