Gaat niet goed: 50.00 THB =1.06621 EURquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:16 schreef ozzietukker het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat de exchange rate gaat doen, zit nu op een turning point, eigenlijk in een licht negatieve lijn... mijn voorkeur gaat uit naar 50THB voor een euro![]()
Als je d'r even bij schrijft wat je interessant vindt om te zien en in wat voor omgeving jij kan chillen krijg je misschien wel een antwoord waar je iets aan hebt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:32 schreef on_the_mike het volgende:
ik ga twee weken naar thailand, ik zoek een combinatie van een week dingen bekijken en een week ultiem chillen.
wat raden jullie me aan? wat kan ik niet missen, wat kan ik ongezien overslaan?
niet zoals dit antwoord bedoel je...quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Als je d'r even bij schrijft wat je interessant vindt om te zien en in wat voor omgeving jij kan chillen krijg je misschien wel een antwoord waar je iets aan hebt.
Wat is niet al te hoog? Wat wil je hebben, airco of fan? Waar wil je zitten?quote:Op donderdag 2 november 2006 13:53 schreef Gangster-Engel het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een aanrader qua hostel/hotel in Bangkok, voor niet al te hoge prijs??
Liefst centraal (Ko san road of chinatown). Ik zoek gewoon een leuk budget hostel/guesthouse, maar waar het geen ranzige teringbende is. Verder is fan wel genoeg en het liefst gewoon een enkele kamer!quote:Op donderdag 2 november 2006 17:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat is niet al te hoog? Wat wil je hebben, airco of fan? Waar wil je zitten?
Heb je toevallig een prijsindicatie?? En zat er fan of airco bij?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:31 schreef marcb1974 het volgende:
Ik vond de D+D inn op Khao San Road wel oke
airco, 3 a 400 bath per 2 persoonskamer per nacht.quote:Op donderdag 2 november 2006 20:10 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Heb je toevallig een prijsindicatie?? En zat er fan of airco bij?
Mijn favoriet:quote:Op donderdag 2 november 2006 13:53 schreef Gangster-Engel het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een aanrader qua hostel/hotel in Bangkok, voor niet al te hoge prijs??
Klinkt goed!! Denk dat ik die maar eens in mijn achterhoofd hou als ik in de stress schietquote:Op donderdag 2 november 2006 20:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
airco, 3 a 400 bath per 2 persoonskamer per nacht.
Google, voor meer ervaringen van andere gasten.quote:Op vrijdag 3 november 2006 02:03 schreef Gangster-Engel het volgende:
Is het echt op Ko san Road of een zijstraat er van!!??? D+ D Inn moet wel te onthouden zijn!
Het is er echt op. Groot geel bord.quote:Op vrijdag 3 november 2006 02:03 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Klinkt goed!! Denk dat ik die maar eens in mijn achterhoofd hou als ik in de stress schietIs het echt op Ko san Road of een zijstraat er van!!??? D+ D Inn moet wel te onthouden zijn!
Schijnt supermooi te zijn daar, vooral om te duiken. Dus ik zou het doen, is alleen wel lastig te bereiken en met slecht weer is het eiland volgens mij niet eens echt bereikbaarquote:Op zondag 12 november 2006 02:11 schreef Sosa het volgende:
Iemand bekend met de Similan Islands (boven Phi Phi)? Ik zit te denken om daar een paar daagjes door te brengen.
Da's de dag dat ik weer naar Schiphol vliegquote:Op zondag 12 november 2006 12:21 schreef BlaatschaaP het volgende:
1 februari kom ik aan in Bankok. Ik heb er nu al zin in!
Dan lossen we elkaar mooi afquote:Op zondag 12 november 2006 13:57 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Da's de dag dat ik weer naar Schiphol vlieg![]()
ja wel een beetje klein geloof ik.. ach ik ga wel ff kijkenquote:Op zondag 12 november 2006 13:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Schijnt supermooi te zijn daar, vooral om te duiken. Dus ik zou het doen, is alleen wel lastig te bereiken en met slecht weer is het eiland volgens mij niet eens echt bereikbaar
Als je je handelswaar meeneemt ben je welkom op de Kerst BBQ op Ko Samet...quote:Op maandag 13 november 2006 20:17 schreef Sosa het volgende:
[..]
ja wel een beetje klein geloof ik.. ach ik ga wel ff kijken
Ik zoek nog wat vertier voor de kerstdagen... tips anyone?
Air Asia vind ik persoonlijk ook een relatief goede maatschappij die vluchten aanbiedt tegen aantrekkelijke prijzen.quote:Op maandag 13 november 2006 20:11 schreef anisubs het volgende:
Als je goedkoop wil vliegen ga dan met Mahan Air of Biman. Allebei low cost troep.
Geweldig mooi, vooral als je van duiken houdt. Het is een national park, dus de mogelijkheden om er te overnachten zijn heel beperkt (je mag geloof ik alleen op een bepaald stukje kamperen), maar het is helemaal de moeite waard. Tip: boek een liveaboard vanuit Khao Lak: vier dagen varen, duiken, eilandjes bekijken, op het strand liggen, snorkelen...Paradise.quote:Op zondag 12 november 2006 02:11 schreef Sosa het volgende:
Iemand bekend met de Similan Islands (boven Phi Phi)? Ik zit te denken om daar een paar daagjes door te brengen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:41 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Air Asia vind ik persoonlijk ook een relatief goede maatschappij die vluchten aanbiedt tegen aantrekkelijke prijzen.![]()
Mijn favo is hotel Atalanta in soi 2 van Sukhumvit rd. Hotelletje uit de jaren '50 (had destijds het eerste hotelzwembad in Bangkok) met één van de beste restaurants van de stad. De menukaart is een soort cursus Thais eten. Kamers variëren van 600 tot 1200 baht. En als je er langer dan één avond bent moet je zeker langsgaan bij het Thailand House boven de SevenEleven in soi 5. Daar treedt 3x per week de Thaise Elvis op.quote:Op donderdag 2 november 2006 13:53 schreef Gangster-Engel het volgende:
Geloof dat we weinig Phuket gangers hier hebben...quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:25 schreef michelz het volgende:
Hallo thailand gangers !
Ik heb even een vraagje over Phuket. Zelf heb ik met een vriend een reis geboekt naar Kata beach, helaas zag ik later pas dat het echte uitgaansleven zich in Patong beach bevindt.
Mijn vraag is of het een beetje te doen is met de taxi van ons hotel in Kata naar Patong elke nacht en hoeveeel dat ongeveer kost.
Piel,quote:Op maandag 13 november 2006 23:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Als je je handelswaar meeneemt ben je welkom op de Kerst BBQ op Ko Samet...
Rond de 20ste zou ik idd reserveren aanbevelen...alhoewel de luxere bungalows wel het langst "overblijven"quote:Op zondag 19 november 2006 16:07 schreef Sosa het volgende:
[..]
Piel,
Op zich lijkt Ko Samet mij wel een relax eiland.. Zijn er goede (beetje luxe) bungalows te huur rond de 20ste van december?
Gezien het hoogseizoen lijkt het me verstandig om te reserveren, ofniet?
Donders! Kijk dat is past Kerstmis! Precies wat ik wilquote:Op zondag 19 november 2006 16:14 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Rond de 20ste zou ik idd reserveren aanbevelen...alhoewel de luxere bungalows wel het langst "overblijven"
Sai Kaew Beach Resort en Ao Phrao Resort zijn 2 vrij luxe resorts...
Maar er is altijd wel wat te vinden hoor...alleen als je op 25 dec of 31 dec aankomt ben je qua slaapplek overgeleverd aan je charmes en de Zweedse dames![]()
Wow... maar ik vindt ¤ 96,- per nacht toch wel een beetje duur!quote:Op zondag 19 november 2006 16:14 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Sai Kaew Beach Resort en Ao Phrao Resort zijn 2 vrij luxe resorts...
Vlieg zelf pas op 1 dec. naar Thailand...neem voor het eerst een maat van me mee en we gaan 3 weken van het ene eiland naar het andere....uiteraard eerst een weekje naar m'n vaste stekkie Ko Samet.quote:Op zondag 19 november 2006 16:43 schreef Sosa het volgende:
[..]
Kun jij niet wat regelen bij een ander mooi resort in de buurt? Heb geen hoge eisen..
Aha... jij bent er dus ook niet voor de 24ste.. jammer. Leuk vriendinnetje trouwensquote:Op zondag 19 november 2006 17:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Vlieg zelf pas op 1 dec. naar Thailand...neem voor het eerst een maat van me mee en we gaan 3 weken van het ene eiland naar het andere....uiteraard eerst een weekje naar m'n vaste stekkie Ko Samet.
Op 24 dec. vliegt hij terug naar NL (ik blijf tot 1 feb ) en ga ik natuurlijk naar Samet voor Kerst en Oud en Nieuw...
Je gaat toch niet echt poeder meenemen, hoop ik?quote:
Misschien voor op de oliebollenquote:Op maandag 20 november 2006 01:29 schreef APK het volgende:
[..]
Je gaat toch niet echt poeder meenemen, hoop ik?
ik mag er overheen gelezen hebben, maar is dit essentiele gegeven nu bevestigd of ontkend?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
@ozzietukker
De belangrijkste info ben je vergeten...
Is er een 7-11 op het nieuwe vliegveld met goedkope Heinekens?
quote:Op woensdag 29 november 2006 15:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ongeveer (niet helemaal) net zo belangrijk als de 7-11 op Suvarnabhumi is of de KLM inmiddels die deur er weer in heeft gelast...
Vlieg komende vrijdag en ben benieuwd of het een retourtje AMS wordt ipv AMS-BKK
Goedkope Heinekens voor in de taxi - Checkquote:Op woensdag 29 november 2006 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er zijn wel een heleboel family markets op het vliegveld
De deur bleek goed te werken, maar was een 'foutje van het personeel'. Bij nadere inspectie van het toestel bleek een bezinepomp echter niet meer te werken (dat hadden ze waarschijnlijk gemerkt toen ze brandstof moesten lozen om terug te keren naar AMS). Het wordt tijd voor een 777 naar BKK,quote:Op woensdag 29 november 2006 15:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ongeveer (niet helemaal) net zo belangrijk als de 7-11 op Suvarnabhumi is of de KLM inmiddels die deur er weer in heeft gelast...
Vlieg komende vrijdag en ben benieuwd of het een retourtje AMS wordt ipv AMS-BKK
Ik hou persoonlijk meer van Labanoon. Of Potatoquote:Op woensdag 29 november 2006 22:47 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vlieg over 1,5 dag en ben in zo'n goeie bui !
Vind Justin Timberlake zelfs leuk nu...
" I can see us holding hands, walking on the beach, our toes in the sand"
LOVE it !
Idd, die deur was tijdens de takeoff losgegaan. Tjonge, het is notabene KLM.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:03 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Is er morgenavond nog wat leuks te doen in Bangkok?
![]()
Ja, plus gratis krant en Internet in de gate, maar ik vind dat niet echt nodig voor een vlucht van een half uurtje.quote:Op dinsdag 5 december 2006 08:50 schreef bluesparkle het volgende:
Maar dan heb je bij vertrek wel gratis koffie/thee/choco, fruit, cake e.d. (of was dat bij ¤45 ook al?)
hmmmmmmmquote:Op dinsdag 5 december 2006 08:53 schreef bluesparkle het volgende:
[afbeelding]
Zo zag het er eind oktober uit op Koh Chang...
Koh Chang was echt fantastisch en nog lang niet zo toeristisch als bijv Koh Samui. Echt genieten daar.quote:Op dinsdag 5 december 2006 08:53 schreef bluesparkle het volgende:
hmm, toen ik er was (eind augustus) was het nogal stormachtig en regenachtig. Wel aardig wat zon nog gehad maar niet zo strakblauw als wat ik hier ziequote:Op dinsdag 5 december 2006 08:53 schreef bluesparkle het volgende:
[afbeelding]
Helaas geen promoties in december.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:47 schreef bluesparkle het volgende:
to APK: volgens mij heb ik via de website een internetpromotion prijs betaald van ¤75,00 voor een retourtje.
ik denk zelf het beste met de bus, gaan in ieder geval bussen die kant op, als geld echt niks uitmaakt kun je idd het beste een taxi pakkenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:21 schreef Sosa het volgende:
Ik heb besloten om de eerste 5 dagen (10 t/m 15 dec) in http://www.changparkresort.com op Koh Chang door te brengen. Wel duur, maar volgens mij wel ok. Iemand daar misschien geweest?
Ik ga er heen omdat een maat van mij daar ook al zit.. daarna lekker naar Phi Phi!
Hoe kan ik trouwens het beste van BKK naar Koh Chang afreizen? Wat zou een taxi kosten?
wat is het verschil in baht?quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:08 schreef Blik het volgende:
[..]
ik denk zelf het beste met de bus, gaan in ieder geval bussen die kant op, als geld echt niks uitmaakt kun je idd het beste een taxi pakken
Vliegen met bangkok Airways lijkt mij goedkoper en een stuk sneller.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:08 schreef Blik het volgende:
als geld echt niks uitmaakt kun je idd het beste een taxi pakken
Het is goedkoper via het Internet, dus ik zou het wel doen.quote:Op woensdag 6 december 2006 00:27 schreef Sosa het volgende:
Maar vantevoren ticket reserveren lijkt me niet nodig toch?
Ah, ik vertrek zondag en kom maandag aan.quote:
Koh Chang (White Sand Beach) en ik blijf tot 23 januari.quote:Waar zit jij dan?
Ah relax! Kom ff een biertje happen in Kai Bae Beachquote:Op woensdag 6 december 2006 01:28 schreef APK het volgende:
[..]
Ah, ik vertrek zondag en kom maandag aan.
[..]
Koh Chang (White Sand Beach) en ik blijf tot 23 januari.![]()
Geen idee waar die toko die jij geboekt heb woont trouwens.
Van mijn hangmat naar het strand en terug.quote:
aha, dus je blijft op Koh Chang.... ik ben er nog nooit geweest. De andere eilanden al wel meerdere malen. Hoorde van vrienden dat het nog niet zo commercieel uitgebuit is daar en dus wat relaxer.., ben benieuwd!quote:Op woensdag 6 december 2006 19:16 schreef APK het volgende:
[..]
Van mijn hangmat naar het strand en terug.
Ik ga al voor de tiende keer, dus ik ken het eiland wel zo'n beetje.
Ik neem mij elke keer voor om een keer naar Koh Mak of Koh Kut te gaan, maar ik ben er gewoon te lui voor.
Tijdens mijn eerste keer in Thailand was Ko Chang ook mijn eerste bestemming. Uiteindelijk op Lonely Beach uitgekomen wat toen nog een klein paradijsje was met alleen de Treehouse Lodge. Ook mijn plan was om 4 of 5 dagen te blijven maar uiteindelijk werden het bijna twee weken. Heerlijk eiland.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:29 schreef Sosa het volgende:De eerste 5 dagen zit ik sowieso op Koh Chang, maar de rest weet ik nog niet. Bedoeling was Phi Phi dus, maar het moet wel rendabel blijven.
Meestal neem ik gewoon een hutje met douche / toilet en een fan -niet zo'n bordeel met arco en tv zoals jij.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:29 schreef Sosa het volgende:
Wat betaal je doorgaans per nacht op Koh Chang?
Ik zou de toilettas uit voorzorg maar in de normale bagage stoppenquote:Op donderdag 7 december 2006 20:06 schreef Sosa het volgende:
Hoe zit het met de reglementen met vliegen? Moet je je handbagage in een plastic zakje houden? Ik draag normaliter altijd mijn toilettas met rotzooi in mijn handbagage. Is dat een issue tegenwoordig?
Alles dat meer dan 100ml -en vloeibaar- is moet in die plastic zak.quote:Op donderdag 7 december 2006 20:06 schreef Sosa het volgende:
Hoe zit het met de reglementen met vliegen? Moet je je handbagage in een plastic zakje houden? Ik draag normaliter altijd mijn toilettas met rotzooi in mijn handbagage. Is dat een issue tegenwoordig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |