Beste mede fokers ik werk met mijn neus op de feit gedrukt waar ik zelf in getrapt per op scamers lees de volgende regel.
"Om 9:00 bij het ontbijt afgesproken met Jose en daar kwamen we nog wat nederlanders tegen. Het plan was om wat van de touristische attracties te bekijken. In de lobby kwamen we de Russen tegen die dat ook van plan waren en er zou een grote bus komen om ons allemaal op te halen. Dat duurde allemaal langer dan verwacht en er kwam natuurlijk een klein busje opdagen. Die tweede liet eindeloos op zich wachten, dus zijn wij (Jose, Gerhard, Marc, Daphne, Carlijn en ik) ander vervoer gaan zoeken.
De lol was wel om in een tuktuk te gaan, dus wij met z'n vijven + kind in een tuktuk. Opeengepakt maar dolle pret op weg naar het Koninklijk paleis. Helaas het palies was tot 4 PM gesloten vanwege een ceremonie, zei een behulpzame student(?) die we daar tegenkwamen. Hij kon ons wel een paar ander mooie plekken aanwijzen op de kaart en met een tuktuk bestuurder afspreken. Deze tuktuk met witte kentekenplaat is van de overheid, dus deze man hoeft er niet aan te verdienen. Met zijn collega, dus niet meer opgepropt zouden ze ons een paar mooie plekken zien. Ook goed, komt het paleis op de terugweg wel.
Eerst een ritje naar de tempel met de zittende Boudha, een fraai beeld in een mooie tempel. De tuktuk's bleven buiten gewoon wachten op ons voor het ritje naar de volgende bestemming: een achterafstraatje naar de rivier. Daar kun je de catfish voeren wat geluk brengt in het aanstaande (chineese) nieuwe jaar. Dat hebben we gedaan en de catfish lusten het, wat een beesten zeg. Er was geen ruimte meer voor het water, zoveel waren er.
Foto's volgen later van Gerhard
Daarna was het terug naar de tempels, maar dan aan de andere kant, met een werkelijk prachtig beeld in een hele mooie tempel. Indrukwekkend.
Eenmaal buiten raakten we in gesprek met een Thai die verrassend goed engels sprak. Hij zei al jaren in Amerika te wonen en hier op familiebezoek te zijn. Hij kon ons wat over de volgende bestemming vertellen: Voglee, het bedrijf dat de Armani pakken maakt voordat ze naar Italie gaan om van een label te worden voorzien. Dat is ook zeg maar de exclusieve overheidsleverancier van kleding. Wat na Italie 1500 euro moet kosten is daar voor zo'n 300 euro te krijgen. Daar kun je normaal dus niet kopen, alleen deze week kon dat, zoals de 'student' ons ook al verteld had. Het scheen zelfs op TV te zijn geweest. Een goede stopplaats volgens zeggen. Het zal wel.
Wij naar binnen en met alle hoffelijkheid ontvangen. Er werd even gesproken over de mogelijkheden en de kosten en dat smaakte wel. Met een stalenboek een paar mooie pakken en van de rol stoffen uitgezocht en twee pakken laten aanmeten. Gerhard, met z'n lange lijf, en Marc, die er ook wel weer aan toe was deden er meteen maar drie. In plaats daarvan heb ik nog 6 overhemden en dassen erbij voor een prijs die je zelf wel kunt uitrekenen. Op de 12e komen passen, en dan wordt het thuisgestuurd, in Nederland
Oke, goede aankoop, weer verder, nog een tempel bezoeken, na even een hapje gegeten te hebben. De tuktuk bestuurders wachten geduldig en leiden ons soepel door het verkeer. De staande Boudha is zo'n 50 meter hoog gouden beeld. Ook indrukwekkend
Maar we moesten weer terug naar het hotel, want de briefing zou om 5 PM zijn. Dat werd haasten en met de avondspits werd dat niks. Maar de tuktuks zetten ons bij de rivierboot af waarmee we vlug naar de Skytrain konden komen en zo 15 minuten te laat in het hotel waren. Daar was de briefing uitgesteld, dus waren er toch op tijd.
Om 6 PM begon ie dan. Iedereen werd voorgesteld en vele complimenten uitgedeeld. Een feel-good sessie dus, die naar anderhalf uur iedereen tevreden de zaal (van ruim 500 man) liet verlaten om snel z'n koffer in te laten pakken die om 9 PM door de vrachtwagens opgehaald zouden worden. De hele lobby, en da's een flinke, helemaal vol met koffers en tassen.
Wij zijn daarna gaan eten en een biertje gaan drinken, maar om 1 AM was nog niet alles weg.... Maakt niet uit, morgen is het weer vroeg dag voor sector 5 met de meeste nederlanders (6 AM vertrek met de bus) terwijl ik om 7:30 AM pas klaar hoef te staan. Lekker uitslapen, maar aangezien het nu alweer 2:00 AM is wordt het toch weer een korte nacht.
Hopelijk morgen het eeste nieuws uit Udon Thani. "
bron:http://blogger.xs4all.nl/skydiver/archive/2006/01/27/76002.aspx"
of google trefwoord "voglee"
zo als ik al zei ik ben er ook in getrapt maar ik zal zelf proberen op te passen op dat soort dingen.
probeer zo veel mogelijk je eigen weg te gaan.
ik ga wel weer terug naar thailand omdat ik het een mooi land vind.
voor komende gangers VEEL plezier
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie