abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42029970
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:05 schreef Oversight het volgende:

[..]

Onthoud dit goed, want het is een onweerlegbaar feit dat hij die kennis op dat moment (en zeer wel mogelijk nogmaals) ontving...

Daar komen straks in de volgende vragen nog een paar sappige details bij die dit nog ongeloofwaardiger maken... er is zelf een directe aanwijzing dat hij beelden van de inslag heeft gezien,... maar dat later...
Ja, er was een "crisis-kamer" voor hem ingericht in de school, met een tv.... Whooptie-fuckin-doo
pi_42030138
Neem ff mijn edit mee in je quote wil je?
◢◤
pi_42030253
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja, er was een "crisis-kamer" voor hem ingericht in de school, met een tv.... Whooptie-fuckin-doo
Bijna goed, die was er inderdaad maar dan in zijn voertuigcolonne.

En speciaal voor jou zal ik vraag 5 omwisselen met vraag 2, komt ie vanavond nog aan de beurt, goed?
◢◤
pi_42030270
Die publieke agenda van Bush, hoe moet ik me dat voorstellen?

Een website waarop je kunt zien waar hij vanmiddag te vinden is?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_42030514
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:14 schreef Oversight het volgende:

[..]

9:15 (approximately): President Bush leaves the classroom in which he has been reading with students, and enters another, commandeered by the Secret Service. It contains a telephone, a television showing the news coverage, and several senior staff members. The president speaks to Vice President Dick Cheney, Dr. Rice, New York Governor George Pataki, and FBI Director Robert Mueller, and prepares brief remarks[2].

Het is maar van wiki, maar klopt dit niet dan?
quote:
En speciaal voor jou zal ik vraag 5 omwisselen met vraag 2, komt ie vanavond nog aan de beurt, goed?
Ben benieuwd...
pi_42030669
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:14 schreef Oversight het volgende:

[..]

Nee hij had het helemaal goed jij zit fout:

pi_42030922
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:22 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Nee hij had het helemaal goed jij zit fout:

ik heb ergens een plaatje van zijn studio in de motor-cade...

ff zoeken......

Dit bovenstaande noem ik toch echt een klaslokaal met een foto-momentje...
◢◤
pi_42031290
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:27 schreef Oversight het volgende:

[..]

ff zoeken......

Stel je zit in een school en je moet een tijdelijk controlcenter in richten. Wat voor ruimte neem je daar dan voor?

Er staat een TV in de achtergond, met zo te zien WTC in beeld, zou die in een klaslokaal staan waar Bush net de kindertjes voorleest?
pi_42032225
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:27 schreef Oversight het volgende:

[..]

ff zoeken......

Bush moest in de motor-cade een mobieltje lenen van iemand anders omdat die comandopost (niet meer dan een secure phoneline) die jij bedoelt geeneens werkte.

bovenstaande foto's van van de holding room naast het klaslokaal waar Bush zat.

He then goes into an empty classroom next door and meets with his staff there. [ABC News, 9/11/2002]

He intermittently watches the television coverage in the room. [Albuquerque Tribune, 9/10/2002] He also speaks on the phone to advisers, first calling National Security Adviser Rice, then Vice President Cheney, then New York Governor George Pataki. [Daily Mail, 9/8/2002] Bush often turns to look at a television screen. He declares, “We’re at war.” [BBC, 9/1/2002] Bush later claims he makes no major decisions about the crisis until after boarding Air Force One at 9:55 a.m. (see (9:56 a.m.)).
http://www.cooperativeresearch.org/timeline.jsp?timeline=complete_911_timeline&startpos=1200#a903

President Bush’s motorcade leaves Booker Elementary School and heads toward Sarasota-Bradenton International Airport. [Washington Times, 10/8/2002; Daily Telegraph, 12/16/2001; Wall Street Journal, 3/22/2004] A few days after 9/11, Sarasota’s main newspaper reports, “Sarasota barely skirted its own disaster. As it turns out, terrorists targeted the president and Air Force One on Tuesday, maybe even while they were on the ground in Sarasota and certainly not long after. The Secret Service learned of the threat just minutes after Bush left Booker Elementary.” [Sarasota Herald-Tribune, 9/16/2001] Kevin Down, a Sarasota police officer at the scene, recalls, “I thought they were actually anticipating a terrorist attack on the president while we were en route.” [BBC, 8/30/2002] ABC News reporter Ann Compton, who is part of the motorcade, recalls, “It was a mad-dash motorcade out to the airport.” [BBC, 9/1/2002] A year later, Chief of Staff Andrew Card says, “As we were heading to Air Force One, we did hear about the Pentagon attack, and we also learned, what turned out to be a mistake, but we learned that the Air Force One package could in fact be a target.” [MSNBC, 9/9/2002]
http://www.cooperativeres(...)tem=a934bookerdepart

Goede comandopost ja ze kregen geeneens bericht over het pentagon. En laat ajb die smileys achterwegen, je komt zo totaal niet serieus over.
  vrijdag 22 september 2006 @ 00:09:19 #110
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_42035026
mouzzer

"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  vrijdag 22 september 2006 @ 00:40:29 #111
6941 APK
Factual, I think.
pi_42035981
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:54 schreef mouzzer het volgende:

En laat ajb die smileys achterwegen, je komt zo totaal niet serieus over.
Het maakt zo'n topic totaal onleesbaar, maar hij luistert toch niet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_42036704
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 00:40 schreef APK het volgende:

[..]

Het maakt zo'n topic totaal onleesbaar, maar hij luistert toch niet.
Daar gaat het ook niet om. Ook al is het stompzinnig. Als het maar veel is. En aanwezig!
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 22 september 2006 @ 01:34:30 #113
6941 APK
Factual, I think.
pi_42036955
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 01:17 schreef NoSigar het volgende:

Daar gaat het ook niet om. Ook al is het stompzinnig. Als het maar veel is. En aanwezig!
Het is totaal off topic, maar voor zover ik het kan lezen zijn de vragen legitiem en intrigerend.
Helaas ik krijg moordneigingen van die smileys en ik vrees dat dat ook de bedoeling is.

Ik zal er verder voorlopig mijn bek over houden, maar wmb mag er voor sommige posters een smiley-beperking in een volgende update van Replique geplaatst worden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † vrijdag 22 september 2006 @ 05:58:31 #114
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42038175
quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:00 schreef Knarf het volgende:
Op die dag waren er om 9:06 3 vliegtuigen waar men zeker van wist dat ze gekaapt waren. 2 waren al gecrashed. 1 zat nog in de lucht en was minimaal 1500 km bij Bush vandaan.

Om 9:16 wist men van de 4e kaping af. Deze was echter ook minimaal 1500 km bij Bush vandaan.

Voor deze vliegtuigen hoefde Bush niet te vluchten.

Er waren echter nog meer vliegtuigen die verdacht werden van kaping. Dit waren ze achteraf echter niet. Maar als deze verdachte vliegtuigen allemaal erg ver bij Bush vandaan waren. Dan hoeft Bush nog steeds niet weg.

Maar Bush moest moest nog wel de natie ter woord staan. Dit kun je niet vanuit een rijdende auto doen. Er waren echter wel genoeg camera's in die school. Mensen achter de schermen hebben waarschijnlijk in dat half uur die speech voorbereid. Vandaar dat Bush in de school moest blijven.
(Dit is echter pure speculatie van mijn kant. Maar lijkt mij ook redelijk plausibel.)
Twee dingen waar ik moeite mee heb. Allereerst je vaststelling dat Bush geen gevaar liep.

Om 9:06 is Bush geinformeerd over de tweede crash en krijgt het bericht "America is under attack".

Om 9:43 crasht Vlucht 77 in het Pentagon.

Het Pentagon was niet geavacueerd. M.a.w. het was in die zin een "verrassingsaanval". Agree?

Nu zeg jij over die 37 minuten tussentijd:

"Maar als deze verdachte vliegtuigen allemaal erg ver bij Bush vandaan waren. Dan hoeft Bush nog steeds niet weg."

Men wist tot het laatste moment niet eens dat Washington DC. aangevallen zou worden! Hoe kon men dan weten of denken dat Emma E. Booker Elementary School in Floride wel veilig was?

Het was complete chaos bij Norad en niemand had overzicht van wie, wat, waar en hoe met betrekking tot het vliegverkeer. Komt nog bij dat Bush zich op een plek bevindt die vooraf in de media bekend is gemaakt. Alleen al het niet weten dat het veilig was of niet, en dat kon niemand weten is ons verteld, zou genoeg moeten zijn om zich met piepende banden uit de weg te maken.

Het tweede is het idee dat de pers daar toch was en Bush tijdens zoiets toch op TV moest komen, dus blijven kwam wel goed uit.

Echt no offence, maar dat is imo even kinderlijk als "de leerlingen niet willen laten schrikken". Veiligheid is prioriteit nummer één, bange kinderen of de gemakkelijkheid van verzamelde pers be damned.

Bush is blijven zitten en de veiligheidsdienst heeft hem niet weggehaald, dat, terwijl god mocht weten wat er zich allemaal in het luchtruim afspeelde.
pi_42038691
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 05:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Om 9:43 crasht Vlucht 77 in het Pentagon.

Het Pentagon was niet geavacueerd. M.a.w. het was in die zin een "verrassingsaanval". Agree?

Nu zeg jij over die 37 minuten tussentijd:

"Maar als deze verdachte vliegtuigen allemaal erg ver bij Bush vandaan waren. Dan hoeft Bush nog steeds niet weg."

Men wist tot het laatste moment niet eens dat Washington DC. aangevallen zou worden! Hoe kon men dan weten of denken dat Emma E. Booker Elementary School in Floride wel veilig was?
Hier staat tegenover dat men kennelijk ook niet dacht dat het Pentagon aangevallen zou worden, anders was dat wel geëvacueerd. Rumsfeld zat nota bene nog rustig in zijn kantoor.
Als ze geen aanleiding hadden om te denken dat het Pentagon aangevallen zou kunnen worden, zouden ze dan wel aanleiding gehad hebben om te denken dat de school in Florida niet veilig was? Want het is natuurlijk wel zo dat men daar een gecontroleerde omgeving had (net zoals Rumsfeld in een gecontroleerde omgeving zat).
  vrijdag 22 september 2006 @ 08:25:46 #116
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42038749
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 08:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hier staat tegenover dat men kennelijk ook niet dacht dat het Pentagon aangevallen zou worden, anders was dat wel geëvacueerd. Rumsfeld zat nota bene nog rustig in zijn kantoor.
Als ze geen aanleiding hadden om te denken dat het Pentagon aangevallen zou kunnen worden, zouden ze dan wel aanleiding gehad hebben om te denken dat de school in Florida niet veilig was? Want het is natuurlijk wel zo dat men daar een gecontroleerde omgeving had (net zoals Rumsfeld in een gecontroleerde omgeving zat).
Dat was mijn gedachte ook.

Niemand is verplaatst, Rice en Cheney zaten ook nog in het Witte Huis, wat waarschijnlijk target nummer 4 was.

Ik denk dat je hier echt de incompetentie van de Secret Service aan het werk zag.
Ze wisten niet meer wat te doen.
Waarschijnlijk was hun gedachte: "Get him on TV, to speak to the nation".
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:41:04 #117
19194 Oversight
◢◤
pi_42071069
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 08:25 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dat was mijn gedachte ook.

Niemand is verplaatst, Rice en Cheney zaten ook nog in het Witte Huis, wat waarschijnlijk target nummer 4 was.

Ik denk dat je hier echt de incompetentie van de Secret Service aan het werk zag.
Ze wisten niet meer wat te doen.
Waarschijnlijk was hun gedachte: "Get him on TV, to speak to the nation".
Rice en Chenay werden direct na de tweede inslag verwijderd van hun werkplekken, en ondergebracht in de bunkers onder het Witte Huis.
◢◤
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:52:43 #118
19194 Oversight
◢◤
pi_42071281
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:54 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Bush moest in de motor-cade een mobieltje lenen van iemand anders omdat die comandopost (niet meer dan een secure phoneline) die jij bedoelt geeneens werkte.

-knip-
yeah, right!

The motorcade, een hoofdstuk apart, komen we nog uitgebreid aan toe....

Enkele voertuigen zijn uitsluitend ingericht voor zijn communicatie, en het afluisteren/ verstoren van alle ongewenst communicatie in de directe omgeving.

Hij heeft beschikking over iedere satteliet die ooit de ruitme in werd geschoten, systemen die in 6-voud redundent zijn aangebracht, en waarbij mensen persoonlijk veranwoordelijk zijn voor permanante waarborging van continuiteit van comunicatie.
quote:
Goede comandopost ja ze kregen geeneens bericht over het pentagon. En laat ajb die smileys achterwegen, je komt zo totaal niet serieus over.

CNN liet om 08:42 live de brandende WTC zien, en de geheime dienst wist het pas vlak voor de president rond 09:00 uur de klas betrad ?

Als een Russische raketsilo een onverwachte oefenscheet laat, zit er binnen 30 seconden iemand met een koffertje met codes van tegenmaatregelen voor zijn neus, net als in de film....
◢◤
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:26:10 #119
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42071858
Ik heb nogsteeds het vermopeden dat bush verschool zich onder die kinderen.
Terroristen willen statement maken met hun acties. En geen laffe daad waarmee met zekerheid
de hele wereld op hun dak krijgen.
Ik denk dat bush dit wel wist en zich willens en wetens op deze manier als een lafaard gedroeg.
Als bush echt een doelwit zou zijn geweest, had hij zijn white ass gelijk weggemoved uit die school vol kinderen.
Als terrositen niet schuwen kinderen te vermoorden als dat uitkomt was bush toch een gevaar in
nabijzijn voor die kinderen toch? Maar hij werd toch niet verplaattst. Dat vind ik vreemd.

wat een witte laffaard.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:33:59 #120
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_42072001
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 08:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Rumsfeld heeft zelfs gezegd van let op. Het is nog niet over. Binnen aanzienbare tijd zijn wij aan de beurt.
Dus het verrassingsaanval is onzin.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:35:47 #121
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_42072041
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:26 schreef a-child-in-chains het volgende:
Terroristen willen statement maken met hun acties. En geen laffe daad waarmee met zekerheid
Ik denk dat bush dit wel wist en zich willens en wetens op deze manier als een lafaard gedroeg.
Als bush echt een doelwit zou zijn geweest, had hij zijn white ass gelijk weggemoved uit die school vol kinderen.
Als terrositen niet schuwen kinderen te vermoorden als dat uitkomt was bush toch een gevaar in
nabijzijn voor die kinderen toch? Maar hij werd toch niet verplaattst. Dat vind ik vreemd.

wat een witte laffaard.
Het is onbegonnen werk. Heb ik zelf al ondervonden met andere 911 aspecten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:03:55 #122
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42072590
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:26 schreef a-child-in-chains het volgende:

wat een witte laffaard.
Dit is natuurlijk onzin.

Die school had een target kunnen zijn. Maar, wat als Bush daar wel was weggegaan? Dan was het nog steeds een target. Hoe moeten de kapers namelijk weten dat Bush niet meer in die school zit? En wat wordt dan hun nieuwe target? Een rijdend convoy?
Ik denk niet dat ze constant naar een TV lopen te kijken. Daar is namelijk niet echt veel tijd voor als je een vliegtuig en veel passagiers onder controle wilt houden.

En terroristen schuwen geen kinder levens. Kijk naar de Palestijnen en Tjetjenen.
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:10:39 #123
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42072744
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:41 schreef Oversight het volgende:

[..]

Rice en Chenay werden direct na de tweede inslag verwijderd van hun werkplekken, en ondergebracht in de bunkers onder het Witte Huis.
Niet waar.
quote:
86) 9:32 a.m.: Secret Service agents burst into Cheney's White House office. They carry him under his arms -- nearly lifting him off the ground -- and take him to the security of the underground bunker in the White House basement.
http://www.911timeline.net/
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:29:16 #124
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_42073140
Hoe wil iemand een vliegtuig in een school vliegen? Als dit al lukt, wat me ontiegelijk moeilijk lijkt, hoe wil je dan verzekeren dat de president daarbij geraakt wordt? Dit alles lijkt me schier onmogeljik en een reden voor weinig paniek..
pi_42076572
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:52 schreef Oversight het volgende:

CNN liet om 08:42 live de brandende WTC zien, en de geheime dienst wist het pas vlak voor de president rond 09:00 uur de klas betrad ?

Doe toch niet zokinderachtig. Wat maarkt een brandend gebouw nou uit?

En als je ieder serieus antwoord zo lachwekkend vind, waarom zit je hier dan? Beetje triest als blijkt dat je zelf onzin en foutieve informatie aan het geven bent.
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:30:39 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_42077252
goh nog een 9/11 topic?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_42087161
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:37 schreef Oversight het volgende:

Waarom blijf de president vanaf dit moment zitten op een plek waarvan openlijk bekend is dat hij er was?
Omdat er geen direct gevaar was. Er waren geen vliegtuigen op weg naar Florida of aanwijzingen dat die school op een andere manier onder aanval zou komen te liggen.

Bij het eerste vliegtuig werd nog gedacht dat het een ongeluk was. Dat het een aanslag was en de omvang ervan, werd pas veel later duidelijk.

Toch wel apart dat zo gauw iets anders gaat dan mensen verwachten, dat ze dan meteen roepen "het is een complot".

Als je een beetje logisch nadenkt, is het toch wel vreemd dat Bush daar gewoon blijft zitten als die van de aanslagen op de hoogte was. Volgens de theorien zou Bush toch de aanslagen hebben gebruikt om een oorlog tegen terrorisme te starten?
Als dat echt zo was, zou Bush dan niet bijv. in New York zijn geweest ten tijde van de aanslag om binnen no time met een donderspeech te komen. Ipv daarvan laat die zich in een klas filmen terwijl er over geitjes word voorgelezen en weet die zich geen raad als iemand zegt dat er een tweede vliegtuig in het gebouw is gevlogen...

Ik zie Bush echt niet in staat om dergelijk gedrag te acteren....

[ Bericht 39% gewijzigd door calvobbes op 24-09-2006 07:39:49 ]
  † In Memoriam † zondag 24 september 2006 @ 07:42:56 #128
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42087181
quote:
Op zondag 24 september 2006 07:32 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Omdat er geen direct gevaar was. Er waren geen vliegtuigen op weg naar Florida of aanwijzingen dat die school op een andere manier onder aanval zou komen te liggen.
Hoe wist men dat?

Men wist bij Norad niet eens of het echte vliegtuigen op de schermen waren of "ghosts" - dat wil zeggen, onderdeel van de verschillende oefeningen die werden gehouden.

Bovendien zijn er altijd, op ieder moment van de dag, vliegtuigen onderweg naar Florida en tig in het luchtruim er boven. Men kon niet weten of in een van die wellicht ook kapers zaten.

Nog afgezien van dat het niet perse met vliegtuigen hoeft te gaan. Dat Bush daar die ochtend zou zijn was vooraf bekend.

Dus waarom brengt men de president niet in veiligheid terwijl er een aanval op Amerika bezig is?

Antwoord: Weten we niet.
quote:

[..]

Toch wel apart dat zo gauw iets anders gaat dan mensen verwachten, dat ze dan meteen roepen "het is een complot".
Dat heeft nog niemand gezegd.
Het is een vraag waar geen antwoord op gegeven is en geen goede verklaring voor is.

Het topic heet "vraag 1" dus ik verwacht er meer.

En anders heb ik nog wel een paar.
pi_42087185
quote:

[..]

Bij het eerste vliegtuig werd nog gedacht dat het een ongeluk was. Dat het een aanslag was en de omvang ervan, werd pas veel later duidelijk.

Als je een beetje logisch nadenkt, is het toch wel vreemd dat Bush daar gewoon blijft zitten als die van de aanslagen op de hoogte was. Volgens de theorien zou Bush toch de aanslagen hebben gebruikt om een oorlog tegen terrorisme te starten?
Als dat echt zo was, zou Bush dan niet bijv. in New York zijn geweest ten tijde van de aanslag om binnen no time met een donderspeech te komen. Ipv daarvan laat die zich in een klas filmen terwijl er over geitjes word voorgelezen en weet die zich geen raad als iemand zegt dat er een tweede vliegtuig in het gebouw is gevlogen...

Ik zie Bush echt niet in staat om dergelijk gedrag te acteren....
ze konden niet weten hoe-en-wat, als het goed is. dus het had best kunnen zijn dat de school op een andere manier dna een vliegtuig zou worden opgeblazen. enfin, je moet wat en achteraf is het makkelijk kleppen
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_42087186
quote:
Op zondag 24 september 2006 07:44 schreef Aarde het volgende:

dus het had best kunnen zijn dat de school op een andere manier dna een vliegtuig zou worden opgeblazen.
Ik mag aannemen dat de CIA en secret service dat vantevoren toch wel hebben onderzocht. Dat doen ze bij elke gelegenheid waar de president komt. Oftewel er waren geen "aanwijzingen dat die school op een andere manier onder aanval zou komen te liggen."
quote:
enfin, je moet wat en achteraf is het makkelijk kleppen
Idd. Dat blijkt.
pi_42087189
quote:
Op zondag 24 september 2006 07:46 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat de CIA en secret service dat vantevoren toch wel hebben onderzocht. Dat doen ze bij elke gelegenheid waar de president komt. Oftewel er waren geen "aanwijzingen dat die school op een andere manier onder aanval zou komen te liggen."
[..]
nee en een aanval zoals op 9-11 vergroot het risico niks, dus je zit daar hardstikke veilig

pi_42087190
quote:
Op zondag 24 september 2006 07:42 schreef NorthernStar het volgende:

Bovendien zijn er altijd, op ieder moment van de dag, vliegtuigen onderweg naar Florida en tig in het luchtruim er boven. Men kon niet weten of in een van die wellicht ook kapers zaten.
Bij de president nemen ze amper tot geen risico. Zo lang er geen vliegtuigen onverwacht zijn richting in gaan zal er geen alarm worden geslagen.
Daarnaast zou het me ook niks verbazen als bij dat soort gelegenheden er een totaal vliegverbod is boven de plek waar Bush komt.
quote:
Nog afgezien van dat het niet perse met vliegtuigen hoeft te gaan. Dat Bush daar die ochtend zou zijn was vooraf bekend.
Ja dus?
Zolang er geen duidelijke aanwijzing is dat de president in gevaar is, zullen ze hem niet wegslepen.
quote:
Dat heeft nog niemand gezegd.
Het is een vraag waar geen antwoord op gegeven is en geen goede verklaring voor is.
Aha. We gaan een topic vollullen over één simpele vraag, het gaat helemaal niet over complotten...

Misschien moet je anders even de secret service mailen als je het echt zo graag wilt weten. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat niemand een duidelijk antwoord kan geven waar iedereen genoegen mee zal nemen.
pi_42087192
quote:
Op zondag 24 september 2006 07:52 schreef Aarde het volgende:

nee en een aanval zoals op 9-11 vergroot het risico niks, dus je zit daar hardstikke veilig
Nogmaals, als er geen direct gevaar dreigt, dan zal Bush niet weg worden gehaald.
En wat had die dan moeten doen?
Op een school die omgeven is door veiligheidsagenten is die veiliger dan wanneer die halsoverkop op de vlucht slaat.
pi_42087217
quote:
Op zondag 24 september 2006 07:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nogmaals, als er geen direct gevaar dreigt, dan zal Bush niet weg worden gehaald.
En wat had die dan moeten doen?
Op een school die omgeven is door veiligheidsagenten is die veiliger dan wanneer die halsoverkop op de vlucht slaat.
Er vliegen 2 vliegtuigen in 2 gebouwen en de president zou veilig zijn in een school waarvan van te voren bekend was dat hij hier zou zijn? Come on! Wake up

† In Memoriam † zondag 24 september 2006 @ 08:15:48 #135
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42087246
quote:
Op zondag 24 september 2006 07:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Bij de president nemen ze amper tot geen risico.
Wat dus imo volkomen strijdig is met 30 minuten in een schooltje blijven terwijl er een aanval bezig is waarvan men zegt geen idee te hebben hoe groot.
quote:
Aha. We gaan een topic vollullen over één simpele vraag, het gaat helemaal niet over complotten...
Blijkbaar is er genoeg over te zeggen
quote:
Misschien moet je anders even de secret service mailen als je het echt zo graag wilt weten. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat niemand een duidelijk antwoord kan geven waar iedereen genoegen mee zal nemen.
Dat weet ik niet. Er zal vast een verklaring voor zijn.

De enige quasi-officiele verklaring die we hebben gekregen is dat Bush "did not want to scare the children".

Wie staan er rondom hem als hij even later zijn alamerende presconferentie geeft? Juist, diezelfde kinderen.

Wat dan wel?

Dat de meesten hier in dit topic tot de conclusie komt dat men het veilig achtte is op zich wel interessant.
  zondag 24 september 2006 @ 09:03:32 #136
19194 Oversight
◢◤
pi_42087479
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:10 schreef Knarf het volgende:

[..]

Niet waar.
[..]

http://www.911timeline.net/
(des)informatie/ bron/ feit/ vermoeden, bronnen spreken elkaar hier tegen.

Maar het verschil is nauwelijks relevant voor de vraag in kwestie.

◢◤
  zondag 24 september 2006 @ 09:05:26 #137
19194 Oversight
◢◤
pi_42087494
Vraag 2 later vanochtend online.

Nog ff de "feiten" controleren.

◢◤
  zondag 24 september 2006 @ 11:57:02 #138
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42089414
quote:
Op zondag 24 september 2006 09:03 schreef Oversight het volgende:

[..]

(des)informatie/ bron/ feit/ vermoeden, bronnen spreken elkaar hier tegen.

Maar het verschil is nauwelijks relevant voor de vraag in kwestie.

Het verschil is wel relevant, want toen was het pas tot mensen doorgedrongen dat er geen 2, maar 4 vliegtuigen gekaapt waren. Waarvan er dus nog 2 in de lucht zaten.

Maar geef geef mij dan een bron waarin staat dat ze gelijk verplaatsts werden.

En http://www.911timeline.net/ is nu niet een debunk site.
pi_42090214
Los van de vraag of Bush of de schoolkinderen al dan niet veilig waren moet je toch concluderen dat de President van Amerika, op het moment dat hem in het oor gefluisterd wordt dat zijn land wordt aangevallen, belangrijkere zaken te doen heeft dan in dit geval een les bij te wonen in een basisschool. De president onderbreekt de afspraak die hij op dat moment heeft en zoekt zo spoedig mogelijk telefonisch contact met zijn naaste adviseurs om zich op de hoogte te laten brengen.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_42096683
quote:
Op zondag 24 september 2006 08:15 schreef NorthernStar het volgende:

Blijkbaar is er genoeg over te zeggen
Ja. Maar het is bedoeld als vraag.

En op deze vraag kan niemand een sluitend antwoord geven. Want elk antwoord dat gegeven zal worden, zal toch weer weerlegd worden aangezien niemand hier perfect op de hoogte is van de werkwijze van de Amerikanen. We kunnen hier wel een topic over vollullen, maar we komen er toch niet uit..
pi_42097394
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:52 schreef Oversight het volgende:

[..]

yeah, right!
yup dat klopt, had je ook kunnen weten als je je iets verdiept had in wat Bush deed die dag
quote:
The motorcade, een hoofdstuk apart, komen we nog uitgebreid aan toe....

Enkele voertuigen zijn uitsluitend ingericht voor zijn communicatie, en het afluisteren/ verstoren van alle ongewenst communicatie in de directe omgeving.
Secret Service heeft bijvoorbeeld direct toegang tot de radars van de FAA alleen die communicatiepost zit dus niet in de auto van Bush! Blijkbaar ben je nog niet begonnen aan je 'research' van de motorcade
quote:
Hij heeft beschikking over iedere satteliet die ooit de ruitme in werd geschoten, systemen die in 6-voud redundent zijn aangebracht, en waarbij mensen persoonlijk veranwoordelijk zijn voor permanante waarborging van continuiteit van comunicatie.
Iedere sataliet? Dat is dus niet waar, Bush of eerder gezegd de Secret Service hebben echt niet de beschikking over alle satalieten. De VS is lang niet de enige die satalieten in een baan om de aarde brengen hoor. Het ging hier trouwens om Bush en de communicatiemiddelen in zijn auto werkte dus niet.
quote:

Selectief lezen is ook een vak he. Ik geef aan dat men pas in Airforce ONE hoorde dat het pentagon was geraakt en jij begint over dat de brandende WTC toren op tv was te zien Daarnaast klopt je timeline niet Flight 11 raakt WTC1 om 8:46, zie:

Flight 11 slams into the WTC North Tower (Building 1). Seismic records pinpoint the crash at 26 seconds after 8:46 a.m. [CNN, 9/12/2001; New York Times, 9/12/2001; North American Aerospace Defense Command, 9/18/2001; Associated Press, 8/19/2002; USA Today, 8/13/2002; Newsday, 9/10/2002; New York Times, 9/11/2002; USA Today, 12/20/2001]

De brandende toren is pas om 8:48 op CNN te zien: http://www.cooperativeresearch.org/context.jsp?item=a848cnnfirst

gaat goed met je feiten he

Bush is not notified about the crash until his motorcade reaches its destination, even though there is a secure phone in his vehicle for just this type of emergency, and even though others in the motorcade are notified. Reportedly, not even Jane Garvey, head of the FAA, nor her deputy have been told of a confirmed hijacking before they learn about the crash from the television. [9/11 Commission, 6/17/2004; Bamford, 2004, pp. 17]
http://www.cooperativeres(...)item=a846bushunaware

“Despite having a secure STU-III phone next to [Bush] in the presidential limousine and an entire national security staff at the White House, it appears that the president of the United States knew less than tens of millions of other people in every part of the country who were watching the attack as it unfolded.” [Bamford, 2004, pp. 17]

ja geweldige commandopost in z'n auto, zoals ik al zei niet meer dan een secure phoneline.

Het is niet bekend hoelaat de geheime dienst het wist, wel is bekend wanneer bush op de hoogte wordt gebracht:
Captain Deborah Loewer, director of the White House Situation Room, is traveling in President Bush’s motorcade toward Booker Elementary School, when she learns of the first WTC crash from her deputy in the Situation Room at the White House. According to some reports, as soon as the motorcade reaches the school, Loewer runs from her car to Bush’s car, and informs Bush. [Catholic Telegraph, 12/7/2001; Associated Press, 11/26/2001] Note that Bush maintains that he learns of the crash at a later time.
http://www.cooperativeresearch.org/context.jsp?item=a855loewer

En:http://www.cooperativeresearch.org/context.jsp?item=a855bushfirsttold
quote:
Als een Russische raketsilo een onverwachte oefenscheet laat, zit er binnen 30 seconden iemand met een koffertje met codes van tegenmaatregelen voor zijn neus, net als in de film....
En een russische raketsilo is natuurlijk precies hetzelfde gevaar als een vliegtuig dat in de WTC toren vliegt natuurlijk Echte appel/peren vergelijking. Daarnaast zijn die mannetjes met die koffertjes natuurlijk gewoon in de buurt van bush, op de foto die ik poste zie je mannen met koffertjes staan Daarnaast als je denkt dat het net zo gaat als in de films kan je beter stoppen met posten over 11/9

Kom maar op met vraag 2
  zondag 24 september 2006 @ 23:57:07 #142
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_42102049
ok..als ik het goed begrijp zijn ze nu geswitched van 'i didnt want to scare the kids" naar "we didnt know shit, want we werken nog met bakkelieten, 18e eeuwse communicatiemiddelen"
Huig
pi_42105945
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:57 schreef Orwell het volgende:
ok..als ik het goed begrijp zijn ze nu geswitched van 'i didnt want to scare the kids" naar "we didnt know shit, want we werken nog met bakkelieten, 18e eeuwse communicatiemiddelen"
Ahcja. Je moet toch wat he.
Als je denkt dat iemand hier het juiste antwoord kan geven waar iedereen genoegen mee zal nemen, dan ben je imo redelijk behoorlijk naiïef.
Dit zal altijd een vraag blijven...
pi_42108255
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:57 schreef Orwell het volgende:
Je begrijpt het niet, maar dat was al duidelijk.
  maandag 25 september 2006 @ 11:50:58 #145
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_42108984
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:04 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet, maar dat was al duidelijk.
hier een lijste van een aantal mensen(niet de minsten), die de officiele lezing ook niet "begrijpen"

http://www.patriotsquestion911.com/
Huig
pi_42110003
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:50 schreef Orwell het volgende:

hier een lijste van een aantal mensen(niet de minsten), die de officiele lezing ook niet "begrijpen"

http://www.patriotsquestion911.com/
Mja, zo kun je ook een lijstje verzamelen van mensen die het WEL begrijpen.

Wel grappig trouwens dat lijstje. In een andere discussie werd beweerd dat dergelijke mensen hun carriere ten grond was gericht omdat ze hun mond niet hielden. Of ze werden gewoonweg "omgelegd" als ze te kritisch waren of de 'waarheid' wilden vertellen. Maar deze mensen blijkbaar niet.
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 13:18:31 #147
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_42110694
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mja, zo kun je ook een lijstje verzamelen van mensen die het WEL begrijpen.

Wel grappig trouwens dat lijstje. In een andere discussie werd beweerd dat dergelijke mensen hun carriere ten grond was gericht omdat ze hun mond niet hielden. Of ze werden gewoonweg "omgelegd" als ze te kritisch waren of de 'waarheid' wilden vertellen. Maar deze mensen blijkbaar niet.
Ja, was het ook niet zo dat oa Charlie Sheen het 'niet begreep'. En aangezien ik me ook kan herinneren wat Calvobbes zegt, namelijk dat mensen die te kritisch waren werden omgelegd, of 'verdwenen' ofzo of dat hun carriere zo worden geruineerd, zou dit ook voor de heer Sheen moeten gelden. Nu is zijn 'carriere' al lang niet meer zo geweldig natuurlijk maar dat was al voor 2001.

Hij is wel iemand die zomaar 'en publique' als een toch bekende tv/film persoonlijkheid de Amerikaanse regering in twijfel trekt. Moeten er dan niet sancties volgen nu?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 25 september 2006 @ 15:46:30 #148
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_42114226
quote:
Op maandag 25 september 2006 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, was het ook niet zo dat oa Charlie Sheen het 'niet begreep'. En aangezien ik me ook kan herinneren wat Calvobbes zegt, namelijk dat mensen die te kritisch waren werden omgelegd, of 'verdwenen' ofzo of dat hun carriere zo worden geruineerd, zou dit ook voor de heer Sheen moeten gelden. Nu is zijn 'carriere' al lang niet meer zo geweldig natuurlijk maar dat was al voor 2001.

Hij is wel iemand die zomaar 'en publique' als een toch bekende tv/film persoonlijkheid de Amerikaanse regering in twijfel trekt. Moeten er dan niet sancties volgen nu?
dus bin laden heeft het gedaan...case closed
Huig
pi_42114518
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:46 schreef Orwell het volgende:

dus bin laden heeft het gedaan...case closed
Dus niet alles wat complot theorie aanhangers roepen klopt
  maandag 25 september 2006 @ 16:16:51 #150
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_42114960
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:57 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus niet alles wat complot theorie aanhangers roepen klopt
gewaagde stelling hoor....

interressanter lijkt het me om te bekijken wat er allemaal wel/niet klopt aan de officiele lezing..
Huig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')