abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41974087
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:55 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Tja, wat vind jij nou eigenlijk geënsceneerd dan? Ik heb het over studiowerk.
hmmmmz, ik dacht ook dat het hier over geënsceneerd ging eigenlijk. Voor zover ik weet hebben hier 6 fotografen een eigen studio, 2 daarvan heb ik nog nooit mee zien doen aan de wedstrijd, 1 ervan heb ik nog nooit studiowerk zien insturen voor de wedstrijd, blijven er 3 over die dat (incidenteel) wel doen. Tel ik voor de aardigheid mezelf er even bij op (ik heb wel flitsers, maar geen studio en heb die flitsers welgeteld 1x gebruikt voor een wedstrijdfoto), dan kom je op 4, en dan nog incidenteel. Dan hebben we het dus over een wel erg klein groepje. Tenzij je de definitie van studiowerk gaat oprekken, maar dan kom je imho toch al heel snel weer bij 'geënsceneerd' uit en valt bijvoorbeeld Marjo's foto van vorige maand er ook onder.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_41974146
Wat hij zegt
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_41974599
quote:
Op woensdag 20 september 2006 08:25 schreef Puckzzz het volgende:
Wat hij zegt
Ja het is goed hoor, jij hebt volkomen en ontegenzeggelijk en altijd gelijk.

Zoals ik al zei, geen zin meer in discussie. Andere gezichtspunten en opvattingen over bepaalde termen die mijlenver uit elkaar staan nodigen alleen maar uit tot grimmige discussie en daar heb ik geen zin in.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_41974616
quote:
Op woensdag 20 september 2006 08:21 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

hmmmmz, ik dacht ook dat het hier over geënsceneerd ging eigenlijk. Voor zover ik weet hebben hier 6 fotografen een eigen studio, 2 daarvan heb ik nog nooit mee zien doen aan de wedstrijd, 1 ervan heb ik nog nooit studiowerk zien insturen voor de wedstrijd, blijven er 3 over die dat (incidenteel) wel doen. Tel ik voor de aardigheid mezelf er even bij op (ik heb wel flitsers, maar geen studio en heb die flitsers welgeteld 1x gebruikt voor een wedstrijdfoto), dan kom je op 4, en dan nog incidenteel. Dan hebben we het dus over een wel erg klein groepje. Tenzij je de definitie van studiowerk gaat oprekken, maar dan kom je imho toch al heel snel weer bij 'geënsceneerd' uit en valt bijvoorbeeld Marjo's foto van vorige maand er ook onder.
Jemig!! Een studio bezitten of studiowerk maken is nogal een verschil hoor. Ik heb geen studio, toch maak ik soms studiowerk. Pffffffff

* Echt weg is nu
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_41975038
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:01 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Jemig!! Een studio bezitten of studiowerk maken is nogal een verschil hoor. Ik heb geen studio, toch maak ik soms studiowerk. Pffffffff

* Echt weg is nu
Rustig maar hoor. Maar wel een beetje jammer dat je nu valt over een miniem dingetje in mijn post, en volledig voorbijgaat aan de strekking ervan. Laten we even terug gaan naar het begin van de discussie (accentueringen heb ik aangebracht):
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Wat een kul!! Als je ergens bent, op een festival, of op een braderie, of in een dierentuin, of in een winkelstraat of waar dan ook, en je loopt je eigen het schompes voor de beste posities, stelt je camera telkens zo goed mogelijk in, probeert vanuit allerlei hoeken het beste plaatje te maken dat mogelijk is in die omstandigheden, dan doe je net zoveel werk als iemand die in een studiootje of in zijn keuken een paar glazen kapot laat vallen of iemand die een kleurplaatje volkleurt hoor!!

Ik heb altijd meer bewondering voor mensen die gebruik moeten maken van de omstandigheden waar ze zich op dat moment in bevinden en daar wereldplaten schieten, dan voor mensen die een hele zondag kunnen uittrekken om 1000 foto's te maken van hetzelfde onderwerp in een geënsceneerde setting, net zolang tot er eentje bij zit die de moeite waard is.

Die studiofotografen hebben tijd zat, de ' spontane' fotografen moeten briljant zien te zijn in weinig tijd en met de omstandigheden zoals die zich aandienen.
Als ik die post lees, gaat het jou toch ook om geënsceneerd? Maar op het moment dat Puckzz je erop wijst dat je stemgedrag anders is, gaat het opeens om 'studiowerk'. Terwijl er -en dat is dus de essentie van mijn post- geen wezenlijk verschil ik tussen werk dat in een studio gemaakt is en werk dat buiten een studio geënsceneerd is. Ik heb het idee dat je je in allerlei bochten aan het wringen bent om je oorspronkelijke zwart-wit-standpunt vast te houden, terwijl het imho toch geen schande is om te erkennen dat ook jij in staat bent tot het herkennen van grijstinten.

Jij houdt in principe meer van niet-geënsceneerde foto's, maar sommige wel-geënsceneerde foto's -zoals die van Marjo vorige maand- vind je zo sterk dat je ze toch 5 punten geeft. Lijkt me niet iets waar je je voor in bochten voor hoeft te wringen. Lijkt me ook niets voor grimmige discussies. Ik vind het iig heel herkenbaar:
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:14 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Discussie is juist leuk, en het is juist wat Fok! zo leuk maakt. Ik kan me wel iets voorstellen bij de denkwijze van Puckzz en Elefes. Dat is ook hoe ik zelf wedstrijdfoto's maak. Sterker nog, dat is voor mij de hele lol van meedoen aan zo'n wedstrijd: een foto verzinnen bij het thema. Maar als er een prachtige toevalstreffer bij de resultaten zit, vind ik het geen probleem om daar op te stemmen.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 september 2006 @ 09:43:03 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_41975346
moggeh wat een discussie...
toch waag ik het er nog eens op om te vragen wat de rest denkt van deze foto's
1
2
om mee mee te doen...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_41975450
Foto 1 krijgt vast veel stemmen
Goedemorgen :W
pi_41975453
De eerste is de beste
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_41975509
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:00 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja het is goed hoor, jij hebt volkomen en ontegenzeggelijk en altijd gelijk.

Zoals ik al zei, geen zin meer in discussie. Andere gezichtspunten en opvattingen over bepaalde termen die mijlenver uit elkaar staan nodigen alleen maar uit tot grimmige discussie en daar heb ik geen zin in.
vanwaar die agressie? Ik zeg alleen dat V. V. het goed verwoord?

Áls er al een grimmige discussie zou zijn, komt dat zeer zeker niet door mij, mijn woordkeuzes of mijn mening. Jij voelt je kennelijk op 1 of andere manier aangevallen en vind het nodig je te 'verdedigen' terwijl dat absoluut niet het geval is en ook niet nodig. je bent de enige die er zo fel op reageert trouwens.

Als je de discussie niet meer wil of kan voeren omdat ik bij mijn mening blijf en jij bij de jouwe then so be it.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_41975547
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:43 schreef Ynske het volgende:
1
2
om mee mee te doen...
foto 1 Ynske, de andere is imho iets te rommelig.
pi_41975559
Eens met voorgaande spreeksters
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 september 2006 @ 10:15:28 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_41975909
mijn dank allemaal....
* Ynske strakjes gaat insturen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 20 september 2006 @ 10:23:53 #38
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_41976106
fotoooootje 1
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 20 september 2006 @ 10:24:13 #39
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_41976116
Ik heb nu al zin in de volgende wedstrijd
pi_41976147
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:24 schreef Mukie het volgende:
Ik heb nu al zin in de volgende wedstrijd
hoho, eerst nog discussiëren over de stemming.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 20 september 2006 @ 10:48:10 #41
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_41976789
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:25 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

hoho, eerst nog discussiëren over de stemming.
Ik heb nog veel kleurenfoto's gemaakt met mijn analoge spiegelreflexcamera.
Poeh wat klinkt dat duur

Ben benieuwd ik krijg vandaag de foto's terug

En heb gewoon de smaak te pakken jah
pi_41977217
Ik had ook die foto van je tattoo wel op kunnen sturen, die heeft ook mooie kleurtjes
pi_41980710
Ynske, foto 1 inderdaad Daar kleurt de lucht (neem aan dat dat het is?) lekker mee in de spiegel, wat 'm dus nog meer kleur geeft
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:20:56 #44
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41981033

Of is deze beterder???
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_41981518
Ik vind die tweede (in de link) leuker Ireth !
De eerste met de pinnetjes is niet zo lekker belicht, en wellicht zou die nog beter kunnen worden door een ander standpunt. Maar de tweede vind ik wel zo leuk .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_41981875
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:43 schreef Ynske het volgende:
1
2
om mee mee te doen...
1 is tof Ynske
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_41983638
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:20 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding]

Of is deze beterder???
Het idee is kei leuk maar zou idd de foto van een andere hoek nemen, misschien op de grond leggen en erboven hangen zodat je echt alleen het witte vlak met kleurtjes ziet.

De 2de is ook erg leuk alleen vind kleur er niet echt uitspringen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Redactie Frontpage woensdag 20 september 2006 @ 15:08:08 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41984104
Zo, even geschift.
Zit nog te twijfelen tussen een aantal foto´s, welke ik zal insturen.

Welke vinden jullie het sterkst?

[ Bericht 5% gewijzigd door SunChaser op 20-09-2006 15:31:34 ]
  woensdag 20 september 2006 @ 15:17:26 #49
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_41984397
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:08 schreef SunChaser het volgende:
Zo, even geschift.
Zit nog te twijfelen tussen een aantal foto´s, welke ik zal insturen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Welke vinden jullie het sterkst?
ik zou de fietsen er nog afcroppen op de laatste en dan is hij prima
  Redactie Frontpage woensdag 20 september 2006 @ 15:19:56 #50
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41984478

zo?

[ Bericht 24% gewijzigd door SunChaser op 20-09-2006 15:32:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')