hmmmmz, ik dacht ook dat het hier over geënsceneerd ging eigenlijk. Voor zover ik weet hebben hier 6 fotografen een eigen studio, 2 daarvan heb ik nog nooit mee zien doen aan de wedstrijd, 1 ervan heb ik nog nooit studiowerk zien insturen voor de wedstrijd, blijven er 3 over die dat (incidenteel) wel doen. Tel ik voor de aardigheid mezelf er even bij op (ik heb wel flitsers, maar geen studio en heb die flitsers welgeteld 1x gebruikt voor een wedstrijdfoto), dan kom je op 4, en dan nog incidenteel. Dan hebben we het dus over een wel erg klein groepje. Tenzij je de definitie van studiowerk gaat oprekken, maar dan kom je imho toch al heel snel weer bij 'geënsceneerd' uit en valt bijvoorbeeld Marjo's foto van vorige maand er ook onder.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Tja, wat vind jij nou eigenlijk geënsceneerd dan? Ik heb het over studiowerk.
Ja het is goed hoor, jij hebt volkomen en ontegenzeggelijk en altijd gelijk.quote:
Jemig!! Een studio bezitten of studiowerk maken is nogal een verschil hoor. Ik heb geen studio, toch maak ik soms studiowerk. Pffffffffquote:Op woensdag 20 september 2006 08:21 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
hmmmmz, ik dacht ook dat het hier over geënsceneerd ging eigenlijk. Voor zover ik weet hebben hier 6 fotografen een eigen studio, 2 daarvan heb ik nog nooit mee zien doen aan de wedstrijd, 1 ervan heb ik nog nooit studiowerk zien insturen voor de wedstrijd, blijven er 3 over die dat (incidenteel) wel doen. Tel ik voor de aardigheid mezelf er even bij op (ik heb wel flitsers, maar geen studio en heb die flitsers welgeteld 1x gebruikt voor een wedstrijdfoto), dan kom je op 4, en dan nog incidenteel. Dan hebben we het dus over een wel erg klein groepje. Tenzij je de definitie van studiowerk gaat oprekken, maar dan kom je imho toch al heel snel weer bij 'geënsceneerd' uit en valt bijvoorbeeld Marjo's foto van vorige maand er ook onder.
Rustig maar hoor.quote:Op woensdag 20 september 2006 09:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jemig!! Een studio bezitten of studiowerk maken is nogal een verschil hoor. Ik heb geen studio, toch maak ik soms studiowerk. Pffffffff
* Echt weg is nu
Als ik die post lees, gaat het jou toch ook om geënsceneerd? Maar op het moment dat Puckzz je erop wijst dat je stemgedrag anders is, gaat het opeens om 'studiowerk'. Terwijl er -en dat is dus de essentie van mijn post- geen wezenlijk verschil ik tussen werk dat in een studio gemaakt is en werk dat buiten een studio geënsceneerd is. Ik heb het idee dat je je in allerlei bochten aan het wringen bent om je oorspronkelijke zwart-wit-standpunt vast te houden, terwijl het imho toch geen schande is om te erkennen dat ook jij in staat bent tot het herkennen van grijstinten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat een kul!! Als je ergens bent, op een festival, of op een braderie, of in een dierentuin, of in een winkelstraat of waar dan ook, en je loopt je eigen het schompes voor de beste posities, stelt je camera telkens zo goed mogelijk in, probeert vanuit allerlei hoeken het beste plaatje te maken dat mogelijk is in die omstandigheden, dan doe je net zoveel werk als iemand die in een studiootje of in zijn keuken een paar glazen kapot laat vallen of iemand die een kleurplaatje volkleurt hoor!!
Ik heb altijd meer bewondering voor mensen die gebruik moeten maken van de omstandigheden waar ze zich op dat moment in bevinden en daar wereldplaten schieten, dan voor mensen die een hele zondag kunnen uittrekken om 1000 foto's te maken van hetzelfde onderwerp in een geënsceneerde setting, net zolang tot er eentje bij zit die de moeite waard is.
Die studiofotografen hebben tijd zat, de ' spontane' fotografen moeten briljant zien te zijn in weinig tijd en met de omstandigheden zoals die zich aandienen.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:14 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Discussie is juist leuk, en het is juist wat Fok! zo leuk maakt. Ik kan me wel iets voorstellen bij de denkwijze van Puckzz en Elefes. Dat is ook hoe ik zelf wedstrijdfoto's maak. Sterker nog, dat is voor mij de hele lol van meedoen aan zo'n wedstrijd: een foto verzinnen bij het thema. Maar als er een prachtige toevalstreffer bij de resultaten zit, vind ik het geen probleem om daar op te stemmen.
vanwaar die agressie? Ik zeg alleen dat V. V. het goed verwoord?quote:Op woensdag 20 september 2006 09:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja het is goed hoor, jij hebt volkomen en ontegenzeggelijk en altijd gelijk.
![]()
Zoals ik al zei, geen zin meer in discussie. Andere gezichtspunten en opvattingen over bepaalde termen die mijlenver uit elkaar staan nodigen alleen maar uit tot grimmige discussie en daar heb ik geen zin in.
foto 1 Ynske, de andere is imho iets te rommelig.quote:Op woensdag 20 september 2006 09:43 schreef Ynske het volgende:
moggeh wat een discussie...
toch waag ik het er nog eens op om te vragen wat de rest denkt van deze foto's
1
2
om mee mee te doen...
quote:Op woensdag 20 september 2006 10:24 schreef Mukie het volgende:
Ik heb nu al zin in de volgende wedstrijd
Ik heb nog veel kleurenfoto's gemaakt met mijn analoge spiegelreflexcamera.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
hoho, eerst nog discussiëren over de stemming.
![]()
1 is tof Ynskequote:Op woensdag 20 september 2006 09:43 schreef Ynske het volgende:
moggeh wat een discussie...
toch waag ik het er nog eens op om te vragen wat de rest denkt van deze foto's
1
2
om mee mee te doen...
Het idee is kei leuk maar zou idd de foto van een andere hoek nemen, misschien op de grond leggen en erboven hangen zodat je echt alleen het witte vlak met kleurtjes ziet.quote:
ik zou de fietsen er nog afcroppen op de laatste en dan is hij primaquote:Op woensdag 20 september 2006 15:08 schreef SunChaser het volgende:
Zo, even geschift.
Zit nog te twijfelen tussen een aantal foto´s, welke ik zal insturen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke vinden jullie het sterkst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |