Was ik iddquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:30 schreef BazzoS het volgende:
Tom, was jij 22 April ook op de clubspecials? Ik zag nl een groene bmw met geblokte achterspoiler rijden, kan niet missenZoja, ik heb nog een filmpje van je denk ik!
e-mail staat in mn profiel!
Kneusjequote:Op donderdag 21 juni 2007 19:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nog nooit een 3-serie gezien ofzo...
Puike bakquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:02 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan maar
(hier nog met duitse exportplaten, heb hem in DL gekocht)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook via ebay?quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:02 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan maar
(hier nog met duitse exportplaten, heb hem in DL gekocht)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk filmpje, goede specs.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:14 schreef Don_Tom het volgende:
Filmpje van de dynorun: http://www.youtube.com/watch?v=neKk6Q5DSbk (met een hoofdrol voor vwk)
Zonde van de moeite en benzine joh!quote:Op maandag 2 juli 2007 01:14 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag even op de dyno (van Eik Botman, wat volgens Bas Roos een goede zou moeten zijn)gegaan op het lokale Sjonnie-en-Anita evenement in Oss
En met een piggyback zoals een S-AFC op een bepaald toerengebied de branstof vermeerderen heeft geen zin denk je? Dan ben je wel redelijk goedkoop en snel klaar. Kan je daarna alsnog wel naar standalone of chip.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:14 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag even op de dyno (van Eik Botman, wat volgens Bas Roos een goede zou moeten zijn)gegaan op het lokale Sjonnie-en-Anita evenement in Oss
Conclusie: auto heeft 347 Nm ipv de standaard 320, maar het koppel zakt na 6000rpm abnormaal hard in (probleem met de brandstofdruk). Hierdoor haalt de auto precies het fabrieks-opgegeven aantal van 286 pk's, maar al op 6000rpm in plaats van 7000rpm! Wanneer het probleem met de brandstofdruk wordt opgelost zal de auto dus al flink boven factory-specs zitten
Probleem kan opgelost worden door brandstofdruk over het hele gebied te verhogen, wat het verbruik aanzienlijk verhoogt, dus deze oplossing valt voor mij af (gezien wat er nu al in een weekend aan benzine doorheen gaat). Andere oplossing is het herschrijven van de chip met gebruik van een dyno. Probleem is dat ik me inmiddels had voorgenomen om pas in de winter te gaan experimenteren met de motor (nokkenassen, airbox etc) en ik vind het zonde dan nu te gaan chippen terwijl ik straks opnieuw begin.
Conclusie: waarschijnlijk toch maar zo blijven rijden tot de winter, mag eigenlijk ook niet klagen over de prestaties van de motor (maar is wel irritant om te weten dat er eigenlijk meer in zit).
Filmpje van de dynorun: http://www.youtube.com/watch?v=neKk6Q5DSbk (met een hoofdrol voor vwk)
Dynochart:
[afbeelding]
Ja, daarom zakt het koppel ook in. (als ik het goed begrepen heb)quote:Op maandag 2 juli 2007 11:21 schreef FunnyName het volgende:
Mooie waarden, waarom gaat je verbruik omhoog bij een hogere brandstofdruk? Is de druk zo laag dat er te weinig brandstof wordt aangevoerd? Loopt je motor bovenin niet te arm dan?
De microfoon van m'n mobieltje kon het harde geluid niet meer aan, of het is windgeruis in de mic door de luchtverplaatsing dat weet ik niet. Oorverdovend is het iig wel om er achter te staanquote:Op maandag 2 juli 2007 13:17 schreef GiSaE het volgende:
Wazig geluid in dat filmpje. Of heeft je M3 een afterburner
Gave bak iig. Ik zie je vast nog wel eens op de ring.
Leg eens uit? en wat kost dat?quote:Op maandag 2 juli 2007 17:04 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En met een piggyback zoals een S-AFC op een bepaald toerengebied de branstof vermeerderen heeft geen zin denk je? Dan ben je wel redelijk goedkoop en snel klaar. Kan je daarna alsnog wel naar standalone of chip.
gizmo waarmee je je air flow naar je ecu kunt onderscheppen en veranderen.....quote:
286 pk E36 M3 heeft 5 bak.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:39 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Zonde van de moeite en benzine joh!
Die mobiele banken zijn geen fuck waard!
Heb je een 6-bak, omdat hij in z'n 5e versnelling meette?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |