abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:54:38 #151
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_50743879
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:30 schreef BazzoS het volgende:
Tom, was jij 22 April ook op de clubspecials? Ik zag nl een groene bmw met geblokte achterspoiler rijden, kan niet missen Zoja, ik heb nog een filmpje van je denk ik! e-mail staat in mn profiel!
Was ik idd
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:12:34 #152
145537 bmwm3e46smg
BMW M Power
pi_50847237
He Tom,

Leuk topic leuk om te volgen.
Laatste keer met de vnl races was ik ook op de ring aanwezig.
Dankzij jou tip had ik nog een lekker bed gevonden.bij ringrooms
Ik kom je wel weer een keer tegen bij de ring.
Succes met je m3 project.

Groeten Arno.
M.... the Most Powerful Letter in The World....
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:23:20 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50860251
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:23 schreef Repeat het volgende:

[..]



Nog nooit een 3-serie gezien ofzo...
Kneusje
  dinsdag 26 juni 2007 @ 15:23:40 #154
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50860276
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:02 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar

(hier nog met duitse exportplaten, heb hem in DL gekocht )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Puike bak
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:13:02 #155
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_50904975
Drempels gaan we toch maar proberen te vermijden voorlopig





Ook voor al uw sneeuwschuifwerkzaamheden

[ Bericht 19% gewijzigd door Don_Tom op 27-06-2007 17:18:54 ]
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_50905328
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:02 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar

(hier nog met duitse exportplaten, heb hem in DL gekocht )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook via ebay?
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:32:42 #157
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_50905692
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:22 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ook via ebay?
mobile.de
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_50911459
Krijg je geen problemen met die onwijze lip op de nordschleife? Staat toch bekend als niet zo'n strak circuit (zeker in vergelijking met de "echte")

Ik vind wel dat ie er onwijs goed uitziet zo Neem aan dat die taartschep ook echt wat doet ? En heb je nog wat meer foto's van binnen?
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:18:29 #159
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_50911938
Binnen is nog niet veel gebeurd, moet nog gespoten worden enzo. Enige verschil is dat er nu een blusser voor de passagiersstoel zit en dat de binnenkanten van de achterdeuren zijn weggezaagd.

De taartschep zou wel wat moeten doen ja, bij mij komt zoiets er alleen op als het ook functie heeft. Of ik ermee over de grond ga schrapen (zou dan in de karrussel zijn waarsch) valt nog te bezien, in dat geval wordt het kiezen tussen a) auto iets hoger zetten, b) voorspoiler er weer af of c) karrussel buitenom nemen (denk dat c als eerste afvalt )
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  maandag 2 juli 2007 @ 01:14:43 #160
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_51046664
Vandaag even op de dyno (van Eik Botman, wat volgens Bas Roos een goede zou moeten zijn)gegaan op het lokale Sjonnie-en-Anita evenement in Oss

Conclusie: auto heeft 347 Nm ipv de standaard 320, maar het koppel zakt na 6000rpm abnormaal hard in (probleem met de brandstofdruk). Hierdoor haalt de auto precies het fabrieks-opgegeven aantal van 286 pk's, maar al op 6000rpm in plaats van 7000rpm! Wanneer het probleem met de brandstofdruk wordt opgelost zal de auto dus al flink boven factory-specs zitten

Probleem kan opgelost worden door brandstofdruk over het hele gebied te verhogen, wat het verbruik aanzienlijk verhoogt, dus deze oplossing valt voor mij af (gezien wat er nu al in een weekend aan benzine doorheen gaat). Andere oplossing is het herschrijven van de chip met gebruik van een dyno. Probleem is dat ik me inmiddels had voorgenomen om pas in de winter te gaan experimenteren met de motor (nokkenassen, airbox etc) en ik vind het zonde dan nu te gaan chippen terwijl ik straks opnieuw begin.

Conclusie: waarschijnlijk toch maar zo blijven rijden tot de winter, mag eigenlijk ook niet klagen over de prestaties van de motor (maar is wel irritant om te weten dat er eigenlijk meer in zit).

Filmpje van de dynorun: http://www.youtube.com/watch?v=neKk6Q5DSbk (met een hoofdrol voor vwk )

Dynochart:

Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  maandag 2 juli 2007 @ 08:55:37 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_51049528
Goed bezig tom !
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_51052354
Mooie waarden, waarom gaat je verbruik omhoog bij een hogere brandstofdruk? Is de druk zo laag dat er te weinig brandstof wordt aangevoerd? Loopt je motor bovenin niet te arm dan?
  maandag 2 juli 2007 @ 11:43:21 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_51052911
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:14 schreef Don_Tom het volgende:
Filmpje van de dynorun: http://www.youtube.com/watch?v=neKk6Q5DSbk (met een hoofdrol voor vwk )
Leuk filmpje, goede specs.

Maaruh, vwk leeft nog wel dus?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_51055737
Wazig geluid in dat filmpje. Of heeft je M3 een afterburner

Gave bak iig. Ik zie je vast nog wel eens op de ring.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:39:11 #165
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51062486
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:14 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag even op de dyno (van Eik Botman, wat volgens Bas Roos een goede zou moeten zijn)gegaan op het lokale Sjonnie-en-Anita evenement in Oss
Zonde van de moeite en benzine joh!
Die mobiele banken zijn geen fuck waard!
Heb je een 6-bak, omdat hij in z'n 5e versnelling meette?
  maandag 2 juli 2007 @ 17:04:04 #166
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_51063241
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:14 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag even op de dyno (van Eik Botman, wat volgens Bas Roos een goede zou moeten zijn)gegaan op het lokale Sjonnie-en-Anita evenement in Oss

Conclusie: auto heeft 347 Nm ipv de standaard 320, maar het koppel zakt na 6000rpm abnormaal hard in (probleem met de brandstofdruk). Hierdoor haalt de auto precies het fabrieks-opgegeven aantal van 286 pk's, maar al op 6000rpm in plaats van 7000rpm! Wanneer het probleem met de brandstofdruk wordt opgelost zal de auto dus al flink boven factory-specs zitten

Probleem kan opgelost worden door brandstofdruk over het hele gebied te verhogen, wat het verbruik aanzienlijk verhoogt, dus deze oplossing valt voor mij af (gezien wat er nu al in een weekend aan benzine doorheen gaat). Andere oplossing is het herschrijven van de chip met gebruik van een dyno. Probleem is dat ik me inmiddels had voorgenomen om pas in de winter te gaan experimenteren met de motor (nokkenassen, airbox etc) en ik vind het zonde dan nu te gaan chippen terwijl ik straks opnieuw begin.

Conclusie: waarschijnlijk toch maar zo blijven rijden tot de winter, mag eigenlijk ook niet klagen over de prestaties van de motor (maar is wel irritant om te weten dat er eigenlijk meer in zit).

Filmpje van de dynorun: http://www.youtube.com/watch?v=neKk6Q5DSbk (met een hoofdrol voor vwk )

Dynochart:

[afbeelding]
En met een piggyback zoals een S-AFC op een bepaald toerengebied de branstof vermeerderen heeft geen zin denk je? Dan ben je wel redelijk goedkoop en snel klaar. Kan je daarna alsnog wel naar standalone of chip.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:32:05 #167
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_51064254
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:21 schreef FunnyName het volgende:
Mooie waarden, waarom gaat je verbruik omhoog bij een hogere brandstofdruk? Is de druk zo laag dat er te weinig brandstof wordt aangevoerd? Loopt je motor bovenin niet te arm dan?
Ja, daarom zakt het koppel ook in. (als ik het goed begrepen heb)
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:17 schreef GiSaE het volgende:
Wazig geluid in dat filmpje. Of heeft je M3 een afterburner

Gave bak iig. Ik zie je vast nog wel eens op de ring.
De microfoon van m'n mobieltje kon het harde geluid niet meer aan, of het is windgeruis in de mic door de luchtverplaatsing dat weet ik niet. Oorverdovend is het iig wel om er achter te staan
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  maandag 2 juli 2007 @ 17:34:29 #168
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_51064329
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:04 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

En met een piggyback zoals een S-AFC op een bepaald toerengebied de branstof vermeerderen heeft geen zin denk je? Dan ben je wel redelijk goedkoop en snel klaar. Kan je daarna alsnog wel naar standalone of chip.
Leg eens uit? en wat kost dat?
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_51755622
Rijd je allen op de ring met deze, of ook op straat?

Wil k je wel es tegenkomen, lol
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_51758687
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:34 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Leg eens uit? en wat kost dat?
gizmo waarmee je je air flow naar je ecu kunt onderscheppen en veranderen.....
waarna deze dus het veranderde signaal naar je ecu stuurt welke daardoor meer of minder benzine gaat inspuiten.....
leuk ding om dipjes uit je vermogenscurve te krijgen

200euro ben je wel kwijt volgens mij
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_51768848
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:34 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Leg eens uit? en wat kost dat?
http://www.alamomotorsports.com/apexi/safc.html
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:23:03 #172
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_51770003
Ik zou eerder zeggen pak het probleem aan ipv er omheen werken.

Als je te weinig benzine druk hebt om 1 of andere reden dan kan je wel proberen om die op te krikken met zo'n S-AFC maar dan blijf je kutten. Als je problemen in de aanvoer zitten kan je omhoog regelen tot je een ons weegt maar dan krijgt hij gewoon niet meer.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 24 juli 2007 @ 01:42:23 #173
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_51771761
Lijkt mij idd logisch verhaal Bert, beter de oorzaak vinden dan een lapmiddel toepassen.
Hoe dan ook, momenteel is het niet mijn grootste zorg, vorige week bougie van cil6 eruit gevlogen, auto van de ring af laten slepen. Draad is inmiddels gerepareerd zonder de kop eraf te halen, maar na compressie- en drukverliestest bleek toch nodig zijn te kop eraf te halen, wat deze week gaat gebeuren.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:54:50 #174
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_51775229
Mooi klote. Niet veel mazzel de laatste tijd, laatst ook al met die uitlaat.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_51777225
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:39 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Zonde van de moeite en benzine joh!
Die mobiele banken zijn geen fuck waard!
Heb je een 6-bak, omdat hij in z'n 5e versnelling meette?
286 pk E36 M3 heeft 5 bak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')