abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:10:53 #101
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_43548344
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

hoe doe je het dan? gewoon eerst vol remmen, daarna rem los, terugschakelen met gas erop en dan de bocht insturen?
Ik doe het zonder na te denken, dus moet nu ff heel diep denken haha.
Volgens mij schakel ik vaak terug terwijl ik nog aan het remmen ben, als je eerst remt en daarna nog moet terugschakelen kost het meer tijd. Maargoed, verschilt ook per bocht/situatie.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_43548426
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:10 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Ik doe het zonder na te denken, dus moet nu ff heel diep denken haha.
Volgens mij schakel ik vaak terug terwijl ik nog aan het remmen ben, als je eerst remt en daarna nog moet terugschakelen kost het meer tijd. Maargoed, verschilt ook per bocht/situatie.
als je dus terugschakelt tijdens het remmen pas je toch heel and toe toe?

want als je terugschakelt zonder gas te geven en je laat de koppeling los krijgt je auto echt een klap...
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:32:40 #103
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_43549113
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:12 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je dus terugschakelt tijdens het remmen pas je toch heel and toe toe?

want als je terugschakelt zonder gas te geven en je laat de koppeling los krijgt je auto echt een klap...
Er is ook nog zoiets als afremmen op de motor, daarmee rem je ook nog eens veiliger (wielen blijven aangedreven). De koppeling laten schieten is nooit goed natuurlijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:32:56 #104
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_43549129
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:12 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je dus terugschakelt tijdens het remmen pas je toch heel and toe toe?

want als je terugschakelt zonder gas te geven en je laat de koppeling los krijgt je auto echt een klap...
blijf oefenen
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:38:17 #105
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_43549280
Op het moment dat ik de de koppeling weer laat opkomen is mijn rechtervoet alweer op het gas denk ik zo
Gebruik idd ook vaak combinatie van remmen op de motor en met het rempedaal
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_43554355
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als afremmen op de motor, daarmee rem je ook nog eens veiliger (wielen blijven aangedreven). De koppeling laten schieten is nooit goed natuurlijk.
als je wilt afremmen op de motor moet je eerst je koppeling op laten komen, en als je dat doet na het terugschakelen zonder gas te geven krijg je een klap, kan niet anders...
pi_43558053
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je wilt afremmen op de motor moet je eerst je koppeling op laten komen, en als je dat doet na het terugschakelen zonder gas te geven krijg je een klap, kan niet anders...
Nouja, dat hoeft niet perse een klap te geven. Je kan het ook rustig doen en dan voel je er weinig van. Het nadeel is dat je hier op het circuit geen tijd voor hebt en dat je eigenlijk altijd boven de +/- 4000 toeren zit waardoor het remmen op de achterwielen versterkt wordt ( dat wil je niet).
  donderdag 16 november 2006 @ 02:23:19 #108
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_43597401
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:59 schreef vlad het volgende:

[..]

gewoon nieuwsgierig
zover ik weet is voor een nauwkeurige regeling een lmm of MAP sensor nodig, om de variatie in luchtdichtheid op te vangen.
De hoeveelheid aangezogen lucht kan prima door een chip berekend worden aan de hand van het toerental, maar daarmee is alleen het volume bekend,en niet de massa. In dat geval weet het mms niet hoeveel brandstof er ingespoten moet worden lijkt mij.
Dus naar mijn mening is er nog een sensor nodig die de luchtdichtheid kan bepalen. Dus een temp. sensor of een MAP sensor.

Maar daar hoor ik je niet over, en dat maakt me nieuwsgierig van hoe dat systeem werkt
Om hier nog even op terug te komen: inmiddels weer wat wijzer geworden, en er moet inderdaad een MAP sensor gebruikt worden
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 7 februari 2007 @ 23:49:27 #109
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_46090826
Eindelijk weer een update!

Inmiddels is de auto bij Biesheuvel geweest voor een uitgebreide kooi. De "basiskooi", dus de verplichte delen voor de fia zijn van staal, ivm met de regelementaire dikte. Dit betreft dus de standaard 6 poten en de verbinding hiervan langs het dak. Alle uitbreidingen/kruizen etc. zijn gemaakt van Chroommolybdeen ivm het lagere gewicht/ hogere sterkheid bij dunnere buiswanden. De rolkooi is voor doorgelast naar de veerpoten.





Naar biesheuvel toe heb ik gewoon zelf gereden, de kabels hingen toen wat minder los, maar het scheelde niet alles met het volgende plaatje De terugweg toch maar met de trailer gedaan, aangezien de auto nu niet meer rijd, de zekeringenbox heeft even plaats moeten maken voor de buis naar de linker voorpoot.



Verder heb ik via ebay een leuke 4-pots remmenset aangeschaf van Brembo met schijven van 322x32mm, afkomstig van een Porsche 993 biturbo. E.e.a. was al aangepast om op een M3 te passen. (plaatjes komen nog uit de advertentie, heb zelf nog geen foto's gemaakt)





Ook via ebay (lang leve ebay.de ) komt dit originele m3 gt zwaard (met houders), ofwel een uitschuifbare voorspoiler: (hj ligt hier ondersteboven)



Gemonteerd gaat het er dan ongveer zo uitzien: (maar het belangrijkste is dat het ook echt iets doet!):



Tenslotte: (wederom hulde aan ebay)
Een originele m3 gt achterspoiler met verhogingsstukken, zoals gebruikt op de bmw ltw's:




Dat lijkt me wel weer even genoeg voor nu, volgende week gaan we verder met het prepareren van de auto en het monteren van deze onderdelen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Don_Tom op 08-02-2007 01:05:51 ]
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_46094919
Gave spulletjes, die auto gaat er echt bruut uit zien
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_46095467
Damn die voorspoiler dit word echt een pracht bak. Hulde
pi_46096725
Dit pak jij goed aan vriend!
pi_46096830
Die splitter is echt zo mooi
  donderdag 8 februari 2007 @ 10:59:46 #114
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_46098866
geen half werk, dat zie ik wel!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:22:18 #115
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_46101563
Bedankt voor de complimenten!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_46101874
top project

Hoeveel kost zo'n kooi ongeveer? Als ik vragen mag
pi_46109928
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
top project

Hoeveel kost zo'n kooi ongeveer? Als ik vragen mag
Hoezo, wil met die siera echt gevaarlijke dingen gaan doen dan?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:42:16 #118
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_46114493
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
top project

Hoeveel kost zo'n kooi ongeveer? Als ik vragen mag
Ja hoor, dat mag je vragen: www.biesheuvel.nl daar hebben ze het antwoord (niet op de site zelf overigens )

stuur me anders ff een mailtje ofzo (zie sig) als je het echt wil weten, ik houd er niet zo van om hier met bedragen te gaan lopen smijten
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_47495143
Wanneer komen nou die foto's van het gereed produkt?

Kom je het laatste weekend van april trouwens nog op de ring? -> gezamenlijke meet van m5board.com en e34m5.de...een boel ///M Power in 1 weekend !

En meneer Heidfeld gaat ook met z'n nieuwe BMW Sauber F1 over de Nordschleife ...maar dat wist je waarschijnlijk al.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 21 maart 2007 @ 01:36:57 #120
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_47497172
Produkt is helaas nog steeds niet helemaal gereed, het schiet niet echt op, remmen zitter er wel onder nu, auto heeft inmiddels vers apk'tje dus we kunnen gaan beginnen met de motorische upgrades (uitstoot zien we dan over een jaar wel weer). Ondertussen rijd ik er wel gewoon in, maar tussendoor staat ie in de werkplaats (waar dus veel te weinig gebeurt, probleem is ook dat ik weinig zelf kan doen, dus afhankelijk ben van andermans agenda). a.s zondag ga ik er mee driften op lelystad, laatste weekend van april wil ik zeker komen (wist idd al even van de F1, maar toch bedankt!). m5board meeting kijk ik trouwens met gemengde gevoelens naar, engelse groepen met weinig ringervaring en snelle auto's staat meestal wel garant voor een paar baansluitingkjes
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:11:54 #121
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_47595697
Vandaag de uitlaat vervangen. In gewicht scheelt het alvast 23 kilo (ben er even mee op de weegschaal gaan staan), middenstuk -14kg, einddemper -9kg Da's alvast in de pocket (kan ik weer stoppen met dieet )
Zondag driften op lelystad, heb er zin in!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_47605138
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 21:11 schreef Don_Tom het volgende:

Zondag driften op lelystad, heb er zin in!
Kom misschien nog wel even kijken.....georganiseerd door?

Las net ergens dat de locatie (RDW) niet is ingericht op kijkers??

[ Bericht 7% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 24-03-2007 09:32:15 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:37:46 #123
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_47607969
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 09:19 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Kom misschien nog wel even kijken.....georganiseerd door?

Las net ergens dat de locatie (RDW) niet is ingericht op kijkers??
Door John Sinkgraven. Is idd niet ingericht op kijkers, kijken mag wel maar wordt niet aangeraden, je kunt tussentijds ook niet het terrein op of af.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_50482224
tvp + kickje, hoe staat t er nu mee?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:10:54 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_50611480
tvp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')