Ja (in heel Duitsland overigens), en voor de prijs waarvoor je hier dan weer een Villa kunt kopen, heb je daar dan weer een heus kasteel!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:15 schreef sanni het volgende:
Ik begrepen dat je een Villa in voormalig Oost-Duitsland kunt kopen voor prijzen
die je hier hooguit een flat met 4 kamers opleveren. Klopt dat?
Niks, de gemeentelijke kosten zitten al in de servicekosten, net zoals (meestal) het waterverbruik en de aansluiting op de TV-kabel. Wat niet bij de huur inzit omvat het volgende:quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:44 schreef Gumballs het volgende:
Als ik een app huur van +/- 400 euro incl service kosten in duitsland, wat komt daar nog bij aan gemeentelijke kosten ed.?
Welkom hier!quote:Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Greetings het volgende:
En heb ik nu een probleem dat ik dus de bijna 2 jaar dat ik al in Duitsland woon dit zonder de "Freizügigkeitsbescheinigung" heb gedaan?
Ik snap niet helemaal wat je zegt....quote:Op zondag 20 april 2008 21:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Welkom hier!
Da's toch dat inschrijvingsbewijs. Die heb ik dan inderdaad na het inschrijven hier gehad. eerst een voorlopige, en daarna een echte. En toen m'n pas verlopen was had ik, aangezien deze gekoppeld is aan je pas, een nieuwe nodig. Die heb ik ook zo gehad nadat ik dat heb gevraagd aan de gemeente hier. Wellicht dus gewoon een nieuwe vragen bij gemeente Kranenburg?
Ik kreeg eerst een voorlopig bewijsje dat ik ingeschreven was. Daarna kreeg ik die bescheinigung opgestuurd vanuit Kleve. Duurde een maand ofzo. Die verlenging heb ik zelf aangevraagd, ik ben gewoon naar de gemeente hier gegaan en toen kreeg ik na een tijdje een nieuwe vanuit Kleve.quote:Op zondag 20 april 2008 21:22 schreef Greetings het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je zegt....
"Eerst een voorlopige, daarna een echte" --> hoelang een voorlopige, en na hoelang een echte? En werd dit automatische verlengd of heb je dat zelf moeten doen en waar dan?
Mijn paspoort is overigens nog steeds een Nederlandse (loopt nog tot zomer 2009). Betekent dit dat ik pas een Freizugigkeitsbescheinigung nodig heb op dat moment (zomer 2009)? Zo ja, hoe kom ik dan aan mijn nieuwe rijbewijs zonder die "Freizugblabla"?
Dat wordt dus de papierbak op de kop zetten om deze op te zoeken.quote:Op maandag 21 april 2008 08:55 schreef Rewimo het volgende:
Weet je trouwens dat je dat papier officieel altijd bij je moet hebben? Wij hebben elk een kopie van die van onszelf en die van onze zoon bij ons. Als je bijvoorbeeld in NL wordt aangehouden in de auto moet je kunnen bewijzen dat je in DLD woont, anders mag je namelijk niet met een Duits kenteken rondrijden.
Belgie ookquote:Op maandag 18 september 2006 11:25 schreef tonks het volgende:
tvp.
Duitsland heeft een grote leegstand de huizen zijn daar nu echt zo goedkoop
Lichtgrijze steen als je wit wil, zie je echt nietquote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:11 schreef ijsmeis het volgende:
Gelukkig heeft de gemeente Weeze niet zoveel voorwaardes meer, omdat ze de grondstukken graag kwijt willen. Het huis moet in ieder geval 9 meter hoog zijn en het dak moet 45 graden zijn aan iedere kant. En het huis mag niet helemaal wit zijn (zoals de buren dat wel hebben, waren ze niet zo blij mee).
Er zullen vast nog wel meer voorwaardes zijn, maar die komen pas in een later stadium. We hoeven nu alleen een schets in te leveren.
Nah, ze bedoelen meer dat je niet het hele oppervlak wit mag doen.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 10:22 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Lichtgrijze steen als je wit wil, zie je echt niet
mag ik vragen waar in Rindern?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 23:50 schreef siemi het volgende:
Nou, succes bij de gemeente. Ik had net een bouw aanvraag gedaan en die werd afgewezen. Dakkapel 60 cm te breed. Aangezien het huis tot op de centimeter gepland is kunnen we weer aan de studie gaan over hoe we dit op kunnen lossen.
Het had zo makkelijk moeten zijn. Indienen en 2 weken later bouwen in het altijd pitoreske Rindern.
Ja hoor, je hebt PB.quote:mag ik vragen waar in Rindern?
ik woon hier namelijk ook.
is dat niet de nokhoogte?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:21 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nah, ze bedoelen meer dat je niet het hele oppervlak wit mag doen.
Maar aangezien het dak 45 graden en 9 meter hoog moet zijn, komt het dak sowieso al bijna tot aan de begane grond, dus veel muur hebben we toch niet.
Bedoel ik ookquote:
In de volgende straat proberen wij een grondstuk te krijgen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:30 schreef ilse1978 het volgende:
Ijsmeis,
waar in Weeze ben je bezig?
wij wonen sinds 1 februari ook in Weeze.
gr. Ilse
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:32 schreef bwingman het volgende:
correctie bericht moet zijn nederland
Naar mijn idee behoorlijk lager. Maar cijfers heb ik niet paraat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:32 schreef bwingman het volgende:
Hallo
Wij zijn dus ook bezig om te kijken naar een huis in duitsland en onze vraag is of de vasten lasten buiten de hypotheek om lager of hoger zijn dan induitsland.
Ik heb al 8 jaar lang ook elke dag een beetje het vakantiegevoel, heerlijk!!!!quote:Op maandag 12 januari 2009 17:42 schreef siemi het volgende:
Verder zijn er eigenlijk alleen maar voordelen. De huizen en auto's zijn erg goedkoop, de bakker is op zondag open en het voelt toch nog steeds elke dag als vakantie in het buitenland :-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |